.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

Tänä aamuna se iski, nimittäin kuvotus. Aamun ollu tosi paha olo ja heikottaa vielä lisäksi. Tämmöstä ei ollu missään vaiheessa esikoisen raskausaikana. Ja jos nyt on jo tämmöstä, mihin tämä vielä johtaa.. Kenties oliskin nyt tulossa tyttö? Mielessä on jostain kumman syystä pyöriny että meille tuleekin kaksoset. No, aika näyttää miten käy.
*poistuu sohvalle voimaan pahoin*

puppa 4+6
 
Onpa kiva että meitä on täällä näinkin paljon jo! Onnea uusille plussista!


Haltia Hoitaja soitteli eilen polilta jututettuaan lääkäriä lugen tiimoilta. Lääkäri oli sanonut etten tarviis niitä,mutta saan aloittaa jos haluan..Alotin siis ne sitten,kun hoitajakin tuumaili että jos pikkusen tuhruaa niin ainakin luget sitä vuotoo rauhottas.


Inhottava vaan kun sydän syrjällään huolesta jos pöksyyn jotain vuotaa ja nyt sit varmasti vuotaa kun luget valuu pois..Saa koko ajan olla juoksemassa vessaan tarkistamaan..:ashamed:

Manda Tiedän todellakin ton tunteen kun kamala huoli ja pelko keskenmenosta. Mä olen myös lähestulkoon hysteerinen.. Varsinkin kun noita pikku tuhruja ollut,niin ei tässä järjissään pysy... Tsemppistä sulle! Kyllä kaikki hyvin menee! Nauti raskaudesta! Ihana ois itsekin pystyä..:saint:


Neuvolasta ja varhaisultrasta ollu täällä puhetta. Mä osittain toivoin että hoitaja olisi tarjonnut ajan lapsettomuuspolille ekaan ultraan.. Joskus siitä oli lääkärin kanssa puhetta kun clomeilla yritettiin..Että jos tärppää, sinne ultraan. Nyt ei vissiin oo mitään tarvetta sinne mennä kun ilman hoitaja plussattiin..
En oikeen tiedä haluanko varhaisultraan..Toisaalta ois kiva saada mielen rauha,mutta voi sieltä tulla huonojakin uutisia. Toisaalta ois huojentavaa saada ne huonotkin uutiset ihan ajoissa eikä sitten myöhemmin. Mua niin ottaa kaaliin kun mä en voi mistään ajatella positiivisesti!!! Niiku varmasti kuvasta näkyy...:ashamed::headwall: Mikshän mun aina pitää pahinta aatella kaikesta..
Täytynee siis miettiä tuota varhaisultraa vielä.
Hoitaja sanoi eilen puhelimessa että varailehan aikaa jo neuvolaan,pääset ekaan ultraankin pian. Onkohan sillä vaikutusta siihen että ultra ois mahd. pian että mulla 8 vuotta lapsettomuutta taustalla, epäonnistunu IVF ja kaksi kemiallista raskautta?
En taida uskaltaa sitäkään tehdä,ehkä ensi viikolla jos tästä viikosta selviä kunnialla.

Ootteko testailleet nyt vielä ekan plussanne jälkeen? Mä tein just tuossa kun heräsin vajaa tunti sitten. :ashamed: Paljon tuon punasempaa viivaa en voi enää testiin saada jotenka mun on uskottava ja lopetettava nyt tuo vouhkaaminen..:headwall:
Ei voi olla hyväksi tämmönen stressaus!

Yhdyn Daniellaan siinä että päivät menee H.I.T.A.A.S.T.I!!!!! :)


*MUOKS* Miksi tekay.fi raskauslaskuri antaa viikkoja mulle 5+3 jos laskee munasolun irtoamisen perusteella? Ovuloin 9.10. ihan varpilla. Ja menkkojen alkamisen perusteella 5+0

Kierrosta kun en oikeen tiedä kun heittelee 22-27,eikä IVF:n jälkeen tullut välissä kuin ns. tyhjennysvuoto. IVF oli 16.9 ja menkat alkoi 30.9. tuo kierto oli 26.
Miksi siis on ns. pidemmällä,jos oviksen perusteella laskee,vaikka ovulaatio tulee kuitenkin menkkojen jälkeen? Kuka kertois tyhmälle? :)
 
Viimeksi muokattu:
ekaks tiedot:
oon 27v.
tämä on 8 raskaus mut toivottavasti 5 lapsi saatais luoksemme.
eli kolme km oon kokenu.
SeKS olis synnytyspaikka niinku kaikissa muissaki synnytyksissä.
sairaalaan on puolen tunnin matka mut hyvin ollaan keriitty.
viimmeeksi olin jo 8cm auki ku sairaalaan päästiin.
LA olis alustavien laskujen mukaan 9.7.-12.

oireista joku kirjoitteli..
jos ei syö aamulla tunnin aikana heräämisestä niin alkaa nousemaan häjyolo.
nukkua vois vaikka kuinka.oonko päivisin torkkunu tunnin verran ja viimme yönä nukuin 9h,yleensä nukun sellaista 7h.

meillä on siis poika 9v, tyttö 6v, poika 4v ja poika 1v4kk.
ollaan oltu mieheni kanssa yhdessä yli 10v mut naimisissa 4v.
oman talon ollaan omistettu yli 1v ja sitä ollaanki remontoitu siitä asti.
remontit saadaan valmiiksi ennen vauvan syntymää,pakko saada :D

lisää myöhemmin...meinaan laittaa tämän sivun suokikkeihin niin löydän helposti
 
Tipetsu: En ole varma, mutta luulisin että päivä muuttuu siksi että kun lasket menkkojen alkamis päivästä ja merkkaat kiertosi pituuden, kone laskee itse millon ovulaatiosi olisi "pitänyt" olla ja ovishan ei aina tule laskureiden mukaisesti :) Itsellä myös näyttää eri la:t kun laitan menkkojen alkamispäivän ja 30pv:n kierron, kun niin että laitan suoraan ovisajankohdan.

Nandel: Onnittelut plussasta :heart: Lisäsin sinut listoille :)

Zophisticated: Minulla on ollut hammasvihlontaa ja ientulehdusta tässä kiusana. Mietinkin juuri että tuntuu sille että joka hampaaseen olisi yhtäkkiä tullut kymmenen reikää!

muoks. mamma84: Plussa onnittelut sinullekin :heart: Lisäilin sinutkin listalle. Toivotaan kovasti että tämä pikkuinen pitää lujasti kiinni!

En näköjään ole ainoa unettomuudesta kärsivä. Taas meni aamuyö huonosti : / Ja huonompi homma on nyt se, etten oikeen saa mitään syödyksi kun ei tosiaan vaan tee mieli ja paino on nyt jo pudonnut parisen kiloa. Eikä siinä muuta, mutta olen jo sen verran hoikka että menen vain huonoon kuntoon, jos paino tästä vielä tippuu lisää :( Aamulla ei varsinkaan uppoa muutkuin mustikkakeitto ja lämmin kuppi keitto. Keittolinjalla siis mennään.

Moon & tähti 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille uusille - ja tietysti vanhoillekin yksintein!:)

Laskuopin mukaan tänään on 4+5. Soitin kuitenkin jo eilen tutulle terveydenhoitajalle, pelkäsin vähän kommentteja kun edellisessä odotuksessa oli kaikenlaista ongelmaa. Mutta oli hyvin myönteinen vastaanotto. Aika on vasta 29.11., silloin on viikkoja 8 ja risat. Voi kun voisi nukkua talviunta siihen asti...

Aion kyllä käydä yksityisellä ultrassa, se olisi kai kun on 7 vk täynnä, eli pari viikkoa vielä. Keskenmeno pelottaa vielä kovasti mutta toisaalta yritän lohduttautua sillä että jokainen päivä lisää onnistumisen todennäköisyyttä. Eli aamusta aamuun yritän päästä.

Nyt on viikko plussasta - alkaakohan tässä jotenkin tottua ajatukseen?:eek:
 
Tänään ei ole ollut niin kauhean huono olo ja heti hiipii pelko, että onko kaikki sittenkään kunnossa. On tämä alku kyllä sellaista odottelua ja toivomista ja pelkäämistä.. Ihan uskon asia koko raskaus, mikään ei tee sitä todelliseksi, vaikka kuinka koittais olla positiivinen. No kuten keskeneräinen kirjoittikin, niin päiväkin eteenpäin on aina hyvä ja vähentää keskenmenon riskiä. lisäksi kuitenkin on varmasti suurempi todennäköisyys, että kaikki menee hyvin, kuin, että jokin menisi pieleen. Joten täytyy nyt vain koittaa sinnitellä, vaikka aika tosiaan kuluu ärsyttävän hitaasti.

Oireita.. kahvia ei tee yhtään mieli, vaikka normaalisti juon monta kuppia päivässä, ihan kokoaika on kylmä, väsyttää, mutta ei nukuta. huoh, muuten aika samanlainen olo kuin aiemminkin.

Teillä, kellä on useampi lapsi, niin onko kaikissa raskauksissa synnytys ajoittunut samalla tavalla suhteessa laskettuun aikaan. Siis onko kaikki synnytykset käynnistynyt etuajassa, mennyt yli lasketun ajan, vai kaikki eritavalla? Meidän esikoinen syntyi viikon ennen laskettua aikaa ja mietinkin nyt, että mitenköhän mahtaa tämän toisen kanssa käydä, syntyykö tämäkin etuajassa vai meneekö peräti yliajalle. Viimeksi loppuraskaudesta olin saikulla, kun supisteli paljon.

No jospa sitten vaikka menis haukkaamaan jotain kun poika nukahti päiväunille. Onnittelut vielä uusille plussanneille.

Haltia ja Menninkäinen 5 + 2
 
Charleene (rv 7+0) kesäkuun kastehelmistä moi,

Lavelyn (ja muut): onko tietoa, että pääseekö yths:ään varhaisultraan ilman mitään suurempia oireita vai saako lääkäriltä lähetteen vain jos on esim. kipuja tai vuotoa? Kiitos avusta!
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan ja onnittelut uusille plussista! :wave:

Täälläkin on varhaisultra varattu ja se aika annettiin jo rv 6+4. No kuiteskin tiedän varmasti milloin ovulaatio on ollut ja sieltä sanottiin, että tuolloin kyllä pitäisi jo syke näkyä. No toivotaan parasta. Jännittää kyllä kamalasti.

charleene: Netistä ainakin olen lukenut, että YTHS ei tee mitään tutkimuksia liittyen raskauteen paitsi Turussa ja joissakin erityistapauksissa harvoissa kunnissa. Ajattelin kuiteskin huomenna vielä soittaa ja varmistaa onko juttu varmasti näin. Mutta on kyllä vähän epäreilua, että käytäntö vaihtelee paikkakunnittain näin paljon. : /

Hitsi minulla on rinnat kipeytyneet ja turvonneet kunnolla nyt parin päivän sisään. Ihan kamala turvotus, että on pakko lähteä ostamaan uusia liiviä. :D Esikoisen kohdalla ei tosiaan tällaista ollut, samat liivit kävi vielä loppuraskaudessakin. Sitten vasta kun imetti piti kokoa vaihtaa. Onko kellään jo samaa? Vähän tosiaan yllätti kun näin aikaisin on tällaista, niin mietiskelin miten tästä vielä jatkuu. Hui. :D

Ja sitten minun tekee mieli suolaista koko ajan. Voisin syödä suolakurkkuja vaikka monta kiloa. Se on myös jännä, että kahvia pystyisin juomaan vaikka kuinka paljon. Pakko vähän pyrkiä rajoittamaan. Esikoista odottaessa taas teki heti mieli alusta asti hedelmiä ja kaikkea raikasta ruokaa, myös makea mastui ihan hyvin. Kahvi ei silloin taas maistunut sitten yhtään. Jännä miten erilaisia tosiaan odotusajat voivat olla. :)

Minuakin kiinnostaa sama asia kuin haltiaa, että onko kaikki lapset syntyneet samoilla viikoilla suurin piirtein. Nimittäin esikoisen synnytys piti käynnistää rv 42. Haluaisin kokea luonnollisestikin alkaneen synnytyksen. Yksilökohtaistahan se varmasti kyllä on...

Lily 4+6
 
Haltia&Lily08
Myn yksin syntyneet on syntyneet 39+2, 39+3 ja 39+4. Odotukset ja synnytykset kaikki kohtalaisen samalla kaavalla.
Kaksoset käynnistettiin 38+0, eivät täällä päästäneet silloin pidemmälle. Sekin odotus meni suht saman kaavan mukaan kun muut, erona se että joku potki koko ajan ;)
(säälin siis todella niitä odottajia joilla kolmoset, neloset etc...)

Kaikki poikkeukset vahvistaa aina säännön, mutta kait se suuruusluokka pysyy samana. Jostain oon kuullut myös teorian että riippuu siitä mikä oma kierto on. Esmes mulla on alle tuon maagisen 28, ni syntyvät aiemmin ko jos lasketaan 28vrk:n mukaan, yhdellä ystävällä yli 28 - molemmat synnytykset 42+ viikolla. Mene ja tiedä sitten mikä faktaa ja mikä fiktiota!

- Zophisticated -
 
Iltaa! :wave:

Voihan väsymys... Ihotautipolilla pääsin käymään ja hoitosuunnitelma saatiin aikaiseksi. :) Purskahdin sitten itkeä pillittämään ja naislääkäri tosi myötätuntoisesti totesi, et "Ne on nuo raskaushormonit..." Voihan elämä, jos mä nyt alan tirskahtelemaan ilman syytä. :LOL:

Matkalaukkuja täällä pakkailen kun lähdetään oikein "perhematkalle" (mm. mun vanhemmat mukana) etelän lämpöön ensi viikoksi. :) Nyt kun joku viisas vielä keksisi, miten ihmeessä saan piilotettua tän megalomaanisen turvotuksen kun matkalla ei voi oikein toppavaatteita ja villapuseroa päälleen vetäistä! :D Taitaa olla turha yrittääkään juksata vanhempia tilanteesta, vaikka aiemmin ajatuksena olikin kertoa vasta joulun tienoilla... No, jospa sitä kehittäis jotain tunikaa päälle jne. Ja jos meidän salamatkustaja paljastuu, niin sille ei sitten mahda mitään. :)

Zophisticated Täällä sulle kärvistelyseuraa sinne NP-ultraan saakka. Ei olla menossa varhaisultraan mekään.

Yhdyn minäkin yleiseen mielipiteeseen, että aika kuluu tositositosi hitaasti! Mutta toisaalta, musta tuntuu et mun sisko sai ihan just plussan testiin ja nyt se kohta synnyttää. :) Että kaipa se aika jossain välissä hujahtaa ohi. :)

Pahoinvointia oli ainakin Pupalla - jaksamisia sinne suuntaan ja kaikille muillekin öllöoloista kärsiville. Itse oon ainakin vielä oksuilta säästynyt, lähinnä ollu sellaista menkkajomotusta välillä alavatsalla. Ja se turvotus...


Brita ja salarakas 5+1
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uudet :)

Täällä alkoi jo saikuttelu, loppuviikon saan lepäillä kotona. Iski kauhean flunssan ja lisäksi eilen alkoi hirmuinen pahoinvointi :( Mulla näyttäis pahoinvointi ajoittuvan iltapäivään ja iltaan, onko muilla tämmöistä? Tää tietokoneen ruudun tuijottelu aiheuttaa kaikkein huonoimman olon. Empä ois uskonu, että tää jo nyt alkaa. Vähän jänskättää, et miten lähiviikot onnistuu työnteko, jos tää on tämmöistä.. :O No, pääasia on, että pikkuinen pysyisi matkassa.

Joku kysyi testien tekemisestä, itse oon tehny 2 ja ajattelin vielä huomenna tehdä varmuuden vuoksi. Ja sen jälkeen ajattelin soittaa neuvolaan. Tänään tuli varattua se varahaisultra kun lääkärissä kävin, se ois suunnilleen 7+6, kai sen ois voinu aikaisemminkin ottaa, mut se on nyt tuo :)

Sit vielä, onko kellään kokemusta Nasolinin käytöstä? Tänään lääkäri sanoi että voisin sitä käyttää tukkoisuuteen, mutta pakkausselosteessa sanotaan, ettei raskauden aikana tulisi käyttää?!

Nyt pahoinvoimaan sohvalle..

Maanu 5+0
 
Maanu Mulla sano omalääkäri tk:ssa että vähäisellä käytöllä setiritsiiniä ei oo haittaa raskaudelle. Tänään sitten allergialääkäri sanoi, että ei mielellään antihistamiineja raskauden aikana (kuten ei mitään muutakaan lääkkeitä). En kyllä niitä antihistamiineja oo ottanu kuin parina iltana.

Tää nyt ei vastannu sun kysymykseen siitä nenäsumutteesta, mutta pointtini oli että tod.näk. saat lääkäreiltä jokaiselta erilaisen mielipiteen raskaudenaikaisesta lääkkeiden käytöstä. Auttaisiko höyryhengitys tukkoisuuteen? Nenäkannu? Vicks?

Brita
 
Mulla tuo paha olo tulee ikäänkuin aaltoina aina sillon tällön. Aamusta iltaan ihan miten sattuu. Oksentaa ei oo onneksi vielä tarvinnu. Ja välillä on ihan normaaliki olo.

Aika tosiaan menee hitaasti. Toisaalta aattelee että oispa jo äkkiä se 12 viikkoa täynnä mutta toisaalta sitä ajattelee että kun tämä todennäköisesti on mun viimenen raskaus niin haluaa ottaa siitä kaiken mahdollisen siitä irti. Alusta asti. Koitan jättää sen liiallisen murehtimisen taka-alalle ja keskittyä positiivisiin puoliin. Helpommin sanottu ku tehty. Mutta aina kun huomaan huolehtivani liikaa, muistutan itseäni että voi olla etten enää ikinä ole samassa tilassa ja iloitsen tästä hetkestä: minun sisällä kasvaa ihmisen alku! Muistakaa tekin tämä huolienne keskellä. Positiivinen asenne on varmasti hyväksi myös masuasukeille.

puppa 4+6
 
Heips kaikille!!
Täällä ilmoittautuu yksi uusi odottaja mukaan ketjuun.

Eli odotan kolmatta lasta, perheessä 5v ja 8v pojat. Pojat syntyivät aikoinaan Naikkarilla, joten varmaan siellä tämä kolmaskin. Laskettu aika tulee olemaan noin 1.7., tarkentunee myöhemmin, mutta tuon mukaan nyt mennään.

Saa nähdä kuinka paljon tulen täällä kirjoittelemaan, minua kiinnostaisi liittyä johonkin suljettuun ryhmään, jossa voisi rennommin kirjoitella ajatuksistaan. Aikaisemmissa raskauksissa olin mukana yahoon ryhmissä, vaan liekö tuo yahoo jo menneen talven lumia? Jos joku tietää tällaisesta ryhmästä, niin vinkvinks!


Onnittelut kaikille plussanneille, toivottavasti odotus sujuu hyvin ja kesä koittaa pian :)

Terveisin
SuperMario / 34v / kolmas / NKL / LA 1.7.2012
 
puppa: viisaita sanoja! Itsekin tiedän, että tämä tuleva on meidän viimeinen lapsi ja siksi olisi ihanaa nauttia myös raskausajasta täysillä!

Tervetuloa joukkoon ja onnea plussasta SuperMario! Tänne Kaksplussalle voi perustaa oman kerhon, jossa keskusteluja voi käydä suljetussa ryhmässä. Olisikohan semmoiselle halukkuutta?
 
Charleene Mulla ei valitettavasti oo parempaa tietoa asiasta:( Mä vaan soitin ja sanoin haluavani ajan gynekologille varhaisultraan. Mukisematta sellainen mulle annettiin. En tiennyt, että Turku on ainoa paikkakunta, jossa tää on mahdollista, niin kuin Lily08 jo sanoikin. Hassua, että käytäntö on erilainen. Onhan toi oikeasti ihan mieletön rahasumma, minkä tossa säästää, jos päsee YTHS:lle. Saattaisin minäkin kärvistellä pidemmälle viikkojen kanssa, jos yksityiselle joutuisin menemään. Toisaalta, saahan sitä aina soittaa ja kysyä asiaa :) Yrittänyttä ei laiteta!

Tervetuloa kaikki uudet :) Onnittelut plussista! :flower:

Pahoinvoinnista: Mulla on nyt muutamana päivänä ollut silleen ns. pala kurkussa tunne. Vähän jotenkin ajoittain etoo, mutta ei vielä silleen, että se estäisi mua syömästä, mitä haluan :D Esikoisesta etominen tuli kuvaan vasta 7. raskausviikolla.

Itkuherkistelyä tänään TOP 3
1. Kaupassa, kun uusi kassa avattiin
2. Autossa, kun mies selitti luistoneston toimivuutta :D
3. Kotona, kun mies syötti esikoista

Lavelyn 5+2
 
U2
Kovasti onnea kaikille plussanneille!

Mulla on myös ihan järkyttävää tää mahan turvotus...olen hoikkarakenteinen, joten näkyy kyllä jos ei pue jotain "löysempiä" vaatteita.... Vaikea keksiä millä peittelis, koska en halua vielä asiasta julkista ;) Rinnat on myös ihan kosketusarat, jopa suihkussa veden osuessa suoraan, sattuu :/

-Zophisticated- Mulla ei ole monikkoraskauksia yhtään.
Kaksi käynnistettyä synnytystä rv 36+ toksemian vuoksi, kaksi 40+1 ja yksi 41+5. Että vaikea arvioida mitä odottaa ;)

Varhaisultra vieläkin mietinnässä... Mies pysyy mielipiteessään..
Kiihdyin taas eilen nollasta sataan alle sekunnin sadasosan, huh ja itkin, koska tietokone jumitti, enkä päässyt lukemaan s-postejani.

Nyt koisimaan, viime yönä tuli nukuttua huonosti. Näkeekö teistä kukaan painajaisia? Olen nähnyt muutamina öinä ihan järkyttäviä, todentuntuisia unia, joista herään ihan paniikissa. Kuulukohan tai liittyyköhän johonkin hormoonitoimintaan sekin tai jotain? Vai oonko mie vaan pimiä :D
(on kyllä tuttua aiemmista raskauksista myös)

U2 + Köpi(el)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tiedosta Lavelyn ja Lily08. Asun Turussa, joten taidankin huomenna soittaa YTHS:lle vaikka aikaisemmin ajattelinkin odottaa np-ultraan saakka, mutta jos ultran saa kuudella eurolla, niin nappaan kyllä "tarjoukseen"! :)
 
Hei kaikille. Sivusta olen tätä listaa lueskellut. Ajatuksena, että en ala kirjoittelemaan. Mutta kun joku mainitsi suljetusta listasta, niin sitten kiinnostuin vähän enemmän. Katsotaan, jos pysyisin listan mukana.
Odotan neljättä omaa lasta. Aiemmat -00, -02, -06. LA 7.7. Asun Tampereella.
Viikko sitten 3+5 tiesin olevani raskaana, kun rinnoissa oli ihan sama olo kuin imettäessä. Sama tunne edelleen. Seuraavana iltana tein testin.
 
Onko täällä paljon Tampereen odottajia? Onko Tampereella kaksi ultraa? Aiemmin olen synnyttänyt muualla. Kovasti tekisi mieli jo neuvola-aikaa varata, mutta toisaalta haluaisin mennä ekaan neuvolaan vasta viikolla 10+
Sitten taas, kun 12+0 ajoittuu jouluaattoon, niin saakohan ultra-aikaa kuinka nopeasti. Ja onko np-ultra 11+ viikolla vai 12+ viikolla? Kiva olisi, jos ultra olisi ennen joulua. Toisaalta voisin jättää ultran väliinkin... :-D
Oma ikäni on 38v.
 
haltia ja Lily08: Mulla molemmat synnytykset käynnistetty rv.42.. Samoin myös äidilläni. Meillä kai joku sukuvika, että ei ole sellaista ON/OFF nappia synnytyksen käynnistymiseen... Mutta eipä tartte kauaa kärvistellä, ku lääkkeillä avustetaan synnytystä.. 1h45min oli viime reissun kesto... Ja mulla kierto alle 28 päivää ollu aina, että mun kohalle ei ainkaa voi soveltaa tuota Zophisticated:in teoriaa.. :D

SuperMario: Voisin kans olla kiinnostunut suljetusta ryhmästä... Aina tänne ku kirjottaa, niin koittaa miettiä tarkasti mitä kirjottaa, kun sen voi ihan kuka vaan kuka täälä käy lukemassa.. jos/kun tunnistetaan...
 
joku kyseli onko synnytykset ajoittunu samalla lailla.
3/4 on menny yli LA ja 1/4 syntyi pari päivää ennen LA.

samalla kaavalla on synnytykset hoitunu,supistuksilla alkanu.
kalvot on sairaalas rikottu.ponnistus vaihe on nopea ja kamala.
ainut osa mitä en todellakaan odota ja pelkään jo valmiiksi.
 

Yhteistyössä