.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

Huomenta!

Ja tervetuloa uudet!


Täälllä on kyllä pelko persiissä.. Eilen nipisteli ihan hulluna vasenta munasarjaa. kysyin jo tädiltäni että onko se normaalia. Pistos tuli n. 10-15sek. välein ja kesti kerrallaan n. 2sek. Tätini sitten kertoi sen olevan täysin normaalia,keltarauhanen siellä ylläpitää raskautta kunnes istukka on kehittynyt. Mua just ton takia pelottaa,kun keltarauhas arvot on mulla ollu ihan ok. kuitenkin lääkäri kirjoitti lugesteronit tukemaan mahdollista raskautta,sehän on siis "keltarauhas- lääke".

Pari pvää on myös vessareissun yhteydessä ollu havaittavissa paperissa punertavaa. Siis näyttää lähinnä siltä että virtsa värjäisi paperia punertavaksi,pöntössä ei punaista näy. Mullahan tuli ennen plussaa kahteen otteeseen limaista vuotoa jossa verta. Jospa se olis harmitonta ja liittyis kohdun limakalvoihin..Voih.
Mietin tuota nipistelyäkin,että voiskohan se liittyä mun työhön. Samaten tuo "vuoto"
Olen töissä kaupassa ja vastaan liha-osastosta. Lihalaatikko täynnä jauhelihaa tai lenkkimakkaraa painaa tosi paljon! Kuka tietää voiko tommonen painavien nostelu,kumartelu ja kyykkiminen haitata pienen elämää tuolla masussa?! Musta tuntuu ettei se ainakaan hyväksi voi olla..Eilen nimittäin olin töissä ja eilen illalla oli sitten tuota nipistelyä..:(

Koska muuten aiotte kertoa töissä? Varman riippuu siitä mitä työtä tekee,itse meinasin sanoa pomolle jo huomenna että joudun ainakin hidastamaan tahtia..


Mitä oireita teillä on?


Itselläni


-kuvotusta aika-ajoin
-nipistelyä munasarjalla
-rinnat todella kipeet sivuilta. Kipeytyivät päivää ennen plussaa.
-tolkuton väsymys!
Eilen nukahdin 21 sohvalle,heräsin 21:20. Koiran kaa ulos ja takaisin sänkyyn,nukahdin n.22:30. Päivälläkin nukuin 1h päikkärit..


Mukavaa päivää kaikille! Tarrasukkia,liimaa,hakaneuloja,nastoja jne. kaikille pikkuruisille! ;)



Ainiin,mulle vois merkitä LA. 5.7.2012
 
Täällä mä taas roikun vaikkei plussaa vielä ole :D kp 26 ja voin myös liittyä tohon ärtyneiden seuraan! Lisäksi iltaisin palelen, voisin nukkua vaikka kuin ja eilen nukuin reilu tunnin päikkärit. Yössä pitää saada nukkua 10h. Mä tosissaan tipun korkeelta ens viikolla...

muoks.
Niin ja noi munis nipistelyt/vihlonnatkin allekirjoitan täysin. Kuulisti muutenkin tutuilta noi edellisen oireet ;) Ja mä en edes ole niitä seuraillut, ei vaan voi olla huomaamatta...
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans lapsi herätti jo kuuden aikoihin. Ompahan ehtiny jo tänä päivänä tekemään vaikka ja mitä ja nyt voiki mennä hyvillä mielin päiväunille. :D

Tipetsu: Täältä löytyy kaikki luettelemasi raskausoireet paitsi kuvotus. Sitä ei ollut esikoisenkaan raskausaikana juuri ollenkaan. Mitä nyt joskus pientä etovaa oloa jos oli unohtanu syödä. Toivottavasti ei tule nytkään enempää. Lisänä oireisiin vielä turvotus ja ärtyneisyys. Niin ja lisäksi naamassa on orastavia finnien alkuja. Ihana hormoonitoiminta. Huoh
Ei tuo raskaiden asioiden nostelu varmaan hyväksikään ole. Jostain olen kuullut että erityisesti pitää välttää repäiseviä, äkkinäisiä nostoja. Itsekin silloin tällöin töissä nostelen jotain vähän raskaampaa. Tämän vuoksi ajattelin kertoa raskaudestani ainakin lähimmälle työkaverilleni heti varhaisultran jälkeen. Viimeksi kerroin raskaudesta vasta 12. viikolla ja silloinkin vain pomolle ja lähimmälle työkaverilleni. Loput sai huomata asian mahankasvusta ja siihen menikin vielä viikkoja.

puppa 4+3
 
U2; saapi olla. Yhdet kaksoset löytyy. Entäs itselläs?

On niin ihanaa lukea varsin tarkkoja ja kattavia oirelistoja =) Tätä vanhaa kolottaa ja jomottaa ja viiltää, kauhulla odotan... Tai... toisaalta odotan, toisaalta en ;) Pahoinvointia. Se on tullut jokaisesta! Pari viikkoa on mennyt ihan vihellelleen, ja sitten vessa kutsuu ja paino putoaa. Voitte sitten kuvitella tuttavien ilmeet, "oletpa sinä laihtunut! Jokin uusi dieetti, kenties?" johon minä jotta "joo.... raskaus..." ;)
 
Sintu: :(
Hyvä nimi on kyllä tosiaan meidän pinolla:)
Mulle voi päivittää 23v , kolmas ja tyksi.

Mulla ollu sen verran kiireitä että ei oo kerinny oireita miettimään. Huimausta ja huonovointisuutta toki... :/ mulla on jotenki sellanen fiilis että kerrotaan sukulaisille vasta sitten jouluna uudesta tulokkaasta.. Kiva jotenkin pitää vielä oman perheen tietona:) kuinkas muut menaa asiasta kertoa?

Tipetsu: kyseli töissä kertomisesta niin itse toivon että työkaverit ei huomais ainakaan muutamaa kk mitään.. Eli en ainakaan ennen vuoden vaihdetta sano mitään:)
 
Hyvät sunnuntai-illat kaikille!

Sintu74: :hug: ennen kunnon vuotoa toivo elää!

Tipetsu: Olin esikoista(tai esikoisia) odottaessa myös kaupassa töissä eines-osastolla. Luottotyökaverilleni, jonka kanssa olin aina samassa vuorossa kerroin joku viikko plussaamisen jälkeen, ja sovittiin että hän hoitaa kuormien purut, ja minä en koske ollenkaan käriste ja lauantai-tanko lootihin.. =) ja muutenkin koitin vältellä juurikin niitä riuhtaisuja.. olisko joskus rv16 aikoihin ku alko iskias vaivata, jos olin kauan aikaa kumarruksis, ja siitä nousin, niin jäätävä vihlasu aina.. raskauskin kun oli selvinnyt kaksosraskaudeksi, alkoi huimasti kasvava maha olla tiellä samoihin aikoihin.. Työterveyslääkäri kirjotti lapun, jonka takia siirrettiin kevyempiin hommiin tilausten tekoon.. :D

-Daniella: Joulua kans suunniteltu hyväksi ajankohdaksi kertoa perheelle. Kirjakaupas just katoin ku oli kivoja kirjoja: isovanhempien käsikirja oli yks kivan olonen, johon vois etusivulle laittaa omistuskirjotuksen, ja vaikka kuvat isommista lapsista ja ultrakuvasta... :rolleyes: (appivanhemmille lapsenlapsi olisi toki jo 8:sas, että käsikirja-ajat ovat menneet jo! ..mutta silti se vois olla kiva tapa kertoa uudesta tulokkaasta..)

Mun oireita:
- Järkyttävää miten ihmisen maha voi olla turvoksis! Ihan ku olis lihonu 10kg!
- Viluttaa
- Menkkakivut
- Siinähän ne.. pahoinvointia odotellessa...

Jenhy ja :heart: 5+1
 
Heipähei kaikki, tervetuloa uudet näin minunkin puolestani :)

Täällä raskausoireena vähän samaa mitä teillä muillakin, kauhea turvotus kyllä, tuntuu kuin tosissaan olis tullut 5 kiloa äkkiä lisää .. Väsyttää selkeesti enempi mitä ennen ja oon huomannu ruokahalun heikentyneen.. Hmm.. Outoa, koska yleensä syöpöttelen mielelläni pitkin iltaa. Olen myös huomannut että en pysty syödä niin paljon mitä ennen, tulee paljon vähemmästä jo aivan ähky olo ja tuntuu että housun napin saa avata ruokailun jälkeen.. :D Muuten ei oikeestaan mitään kummempia oireita, muutaman päivän kesti menkka olo joka sitten katosi. Aika hyvä olo kaikinpuolin. Pelottaa vähän miten tuon pahoinvoinninkanssa käy, en muista taas ollenkaan millon alkoi esikoisen kanssa, mutta kauhulla odottelen ja toivon kädet ristissä että pääsisin helpolla ja sitä ei tulisi :D

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille !!

Cristall 4+5
 
Sintu74: :hug:

Täällä raskausoireita on tällä hetkellä melko vähän. Palelee kyllä koko ajan ja rinnat on kipeät sekä itkeskelen paljon helpommin. Muuta ei oikein ole, kun alavatsajuilinnatkin on selvästi vähentyneet. Väsymystä saattaa olla myös hieman, mutta ei mitään karmeaa uupumusta ole. Saas nähdä mitä sitä vielä tulee. :)

Me varmaan kerrotaan varhaisultran jälkeen vain muutamalle tosi läheiselle. Sitten muille varmaankin vuoden vaihteen jälkeen.

Lavelyn: Ai YTHS tekee myös varhaisultria? Osaatko sanoa yhtään onko paikkakuntakohtaista vai ihan valtakunnallinen menettely? Pitääpäs kyllä itsekin rueta kyselemään mitä meidän YTHS sanoo asiasta. Olisipa kätevää, jos sinne pääsisikin siihen ultraan. Ainakin halvalla pääsisi. :)

Lily 4+3
 
Lily08: En tiedä, mikä on valtakunnallinen käytäntö, mutta ainakin viime raskaudessa käytiin np-ultrassa YTHS:llä ja lääkäri kyseli, että kas kun en tullut jo aikaisemmin käymään. Kuulema mukavaa vaihtelua noi ultraukset :D Tämä siis Turussa. Huomenna meinasin soittaa ja kysyä aikaa. Perutaan sitten, jos menee kesken ennen sitä.

Mä haluaisin myös kunnon oireita! Viime raskaudessa en tosiaan oksennellut. Tosi vähän melua itsestään piti muutenkin tuo esikko odotusaikana. Jotenkin olis helpompi luottaa raskauden jatkumiseen, jos olis vaikka sitä pahoinvointia edes nimeksi. Esikoisesta alkoi etominen vasta viikolla 7. Siihen on ikuisuus!

Lavelyn 4+6
 
Kirjoitin eilen pitkän litanian ja se katosi jonnekin bittiavaruuteen :kieh: Nyt sitten uusiksi paremmalla menestyksellä.

Sintu: Voi kurjuus! :hug:

Jane69: Pidetään peukut pystyssä! Oletpa malttanut odotella testin tekoa
:)

Hellas: Onnitelut plussasta :heart: Lisäsin sinutkin etusivun listalle. Jos haluat, niin ilmoittele ikäsi, synnytyssairaala, mones lapsi ja mahdollinen tyttö/poikaolo, niin päivittelen nekin sinne :)

Daniella: Minulla on iltaisin nilkoissa juuri tuo sukkarantu turvotuksesta ja aamuisin sormet turvoksissa. Me myös yritetään pitää salaisuutena vähintään alkuraskauden ultraan asti, jos sinne menemme. Mielummin tietysti np-ultraan asti. Tuo joulu on kyllä oikein oiva aika kertoa :)

Santtu: Hyvälle kuulostaa! Pidän lujasti peukkuja pystyssä b=)d

Tipetsu: Minä olin edellisen raskauden raskauden aikana johonkin rv27 asti aika raskaassa työssä, jossa jouduin purkamaan kuormia ja nostelemaan painavia laatikoita ja esineitä. Minä kyllä myös ilmoitin aika ajoissa yhdelle työkaverille raskaudesta, jotta sain usein vältettyä kuorman purun. Sain onneksi pitää kesäloman ennen äitiyslomaa ja aloitin äitiysloman aikaisimmin mitä pystyi, niin ei onneksi tarvinut loppuun asti kärvistellä, mutta kyllä se oli raskasta ja uuvuttavaa vaikka mitään haittaa siitä ei vauvalle ollut ilmeisesti. Nyt olen hoitovapaalla, niin ei tarvitse miettiä töihin ilmoittamista, kun vasta sitten kun äitiysloma lappuset pitää lähettää sinne :) Viimeksi jouduin kertomaan jo joskus rv10, koska oli niin huono olo etten pystynyt edes seisomaan, enkä viitsinyt valehdellakaan.

Tilke: Minua ei varsinaisesti lantioon säre, mutta minua taitaa vaivata iskias. Särkee alaselkään ihan hirveästi ajoittain. Edellisessä raskaudessa selkä meni loppuvaiheessa niin huonoon kuntoon, etten melkein viikkoon pystynyt kävelemään, joten toivon että tämä on vain ohimenevää. Lueskelin että monilla nämä alkuraskauden selkävaivat ovat ihan normaaleja ja menevät ohi.

Ja tässä listaa oireista: Tekee mieli suolasta (norm. olen enemmän makean perään), sormet turvoksissa aamuisin, huimaa ajoittain, ummetus, viime viikolla oli muutamana aamuna pahaa oloa, vähän uupunut/höntti olo, raudan? maku suussa, nännit arat, itkuherkkyys ja palelu.

Moon & tähti 4+2
 
Hei!
Uskaltaudun mukaan, vaikka kauheasti vielä jänskättää, että pysyykö tuo mukana. Plussannut olen kaksi kertaa, pe 28.10 vaaleahkon ja su 30.pvä hyvin "nopean" tumman :)

Oloja on ollut jo pari viikkoa, ensin tuli alaselkä "jumiseksi", siitä jotenkin aavistin, vaikka tämä on ensimmäinen. Sitä ei vaan ole ollut, kun olen aikaisemmissa kierroissa kuvitellut olevani raskaana ;) Mahaa nippailee vasemmalta puolelta, nassu vähän kukkii, lämpöä on kans ollut varmaan muutaman viikon. Ja maha on turvonnut täälläkin! Mieliala on kyllä oikein aurinkoinen, se varmaan johtuu tuosta plussan aiheuttamasta onnen tunteesta.. Ja tosiaan, aika sais mennä nopeemmin; tää on ihanaa, mutta kamalaa ;)!

Mukavaa odotusta kaikille!

Listaan voi laitella Maanu/30v./eka/LS

Maanu 4+5
 
Hei kaikille!

Tänne liittyisin! Olen vähän varttuneempi, listalle 38 v/kolmas/MKS/ Sukupuoli tyttö...

Plussasin ekaa kertaa ke 26.10., laskurin mukaan la 2.7., päivistä en ole aivan varma. Digitesti näytti tänään kauniisti 2-3 vk raskaana ja yhtä kauniisti pahoinvointi on alkanut. Tuli vähän "puun takaa" niin kuin lääkäri sanoi, tosi toivottuna kylllä. Kokopäiväinen kuvotus on myös alkanut, alkoi varmaan samana päivänä kun testi plussasi. Perjantaihin asti oli pienen pientä punerrusta liman seassa ja olin ihan paniikissa mutta viikonlopun yli on nyt päästy. Yksi keskenmeno on kokemuksissa joten pelkoa on toki vielä mutta varoen yritän uskaltaa iloita. Lapset ovat jo 15 ja 9 eli aloitamme sitten toivottavasti taas alusta...=)
 
Voisin varovaisesti liittyä mukaan. Meillä lapsettomuustaustaa. 1ivf tuoresiirrosta alkoi tuulimunaraskaus ja 1pasista syntyi ihana poika,joka täyttää marraskuussa 2v. Olemme olleet synnytyksestä alkaen ilman ehkäisyä ja nyt pakastetunalkion siirrosta alkoi vihdoin uusi raskaus. Sisarus olisi enemmän kuin toivottu. Alkionsiirto oli 14.10 ja alkio oli silloin 3pv ikäinen,joten epäilen lasketun ajan olevan ~3.7. plussasin varovati haamun viikko sitten ja testailin koko viikon ja kyllä se plussa vahvistui. Alkuraskaudenultra on meillä lapsettomuusklinikalla 21.11 ja sitä jännitetään nyt,en uskalla vielä kauheasti raskaudesta iloita.

Oireita on vaikka muille jakaa. Paaha olo ja oksetus on vaivannut jo 1,5vk ja tuottaa tuskaa juosta tuon elohopean perässä kaiket päivät. Väsyttää kamalasti ja kaikenlaisia nippailuja on jatkuvasti. Olen itkuinen ja ärtynyt ja huimaa (matala veeenpaine oli myös viimeraskauden ongelma) tuntuu,että raskausoireet on paljon voimakkaammat kuin esikoisen aikaan. Lisäksi kaikki ruuat ällöttää. Mutta ainut mitä voin syödä/tekee mieli on intialainen/kiinalainen ruoka. Sama oli esikoista odottaessa.

Tuntuu,ettei aika kulu alkuunkaan,en jaksaisi odottaa isompia viikkoja. Tuulimunasta ja lapsettomuustaustasta johtuen ei kerrota kelleen ennen ainakaan joulua.

Joku kyseli noista raskaista töistä... Meille lapsettomuusklinikalla on sanottu,että voi elää ihan normaalisti,jos alkio on hyvä tuskin menee kesken mistään väärästä liikkeestä. Jos taas on mennäkseen kesken ei siinä paljon oma eläminen vaikuta. Ja korostan nyt toki, että terveet elämäntavat,ei alkoholia ja tupakkaa ja ei tietenkään mitään kaatumisia,kolareita tai muita vakavia,ne voi tietenkin aiheuttaa keskenmenon,mutta esim ikkunan pesusta tai lapsen nostamisesta ei tarvii huonoa omaa tunto kantaa. Mä tein esikoisen aikaan tosi raskasta fyysistä työtä. Muistan kun ajattelin,että jos ei nyt mee kesken, niin ei sitten koskaan. Yski työkaveri tiesi raskaudesta ja jotain pahimPiA pystyin välttää, mutta kuitenkin oli hyvin fyysistä työtä. Kyllä lapsi sitten synnyttyään onkin osoittanut olevansa tulta ja tapuraa ja näin jälikäteen voin hyvin kuvitella,että sellainen sissi kyllä tarraskin niin lujasti, ettei mitään vaaraa keskenmenosta ;) mutta siis joo tehdä sitä mikä itsestä tuntuu hyvältä. Mulla on nyt niin huono olo,että se rajoittaa tekemisiä,mutta uhmaikäinen toisaalta myös potkii mahaan ja vaatii fyysistä voimaa esim pukea tai vaihtaa vaippa rimpuilevalle 14kg.

No myöhemmin lisää. Mulle vois merkata 2 lapsi la 3.7 (vai miten se menis,tänään on viikkoja 5+0) 27v (täytän viikon päästä) ja toivon,että pääsen synnyttämään kätilöopiston haikaranpesään. Eli noi tiedot saattaa vielä muuttua. Saattais olla tyttöolo,koska pojasta oli paljon vähemmän pahoinvointia. Tiedä sitten häntä

Haltia ja menninkäinen 5+0
 
Moi kaikille!

Te olette vallan aktiivisia kirjoittelemaan - pari päivää pois ja jo toista sivua tekstiä.:)

Tervetuloa kaikille uusille!:wave:

).( Itsellä takana tosi raskas viikonloppu. Allergia vaivaa tosi pahana - lääkärin luvalla oon ottanut setiritsiiniä, mutta sitäkään en oo ottanu joka ilta kun yritän pärjätä mahdollisimman vähillä lääkkeillä - nyt kun raskaana kerran ollaan. Nukkuminen ei onnistu kun kutittaa ja iho on kipeä. Stressi omasta olemisesta (nukkumisesta ja jaksamisesta) ja vauvan alusta ei yhtään helpota allergiaoireita. Mieli maassa ja nyt sitten itkettää joka välissä. Ilmeisesti ne on nää paljon puhutut hormonit... :ashamed:

Viime viikolla olin niin sfääreissä plussan ilmestyttyä testiin ja nyt sitten on sellainen tunne, että olenko edes raskaana. Vaikeahan tähän on suhtautua kun mitään konkreettista ei oo havaittavissa. Anteeksi, meni valituksen puolelle.. :ashamed:

Moonchaser Voisitko päivittää mulle LA:n 3.7. Neuvolantäti kun haluaa ilmeisesti laskea 28 päivän kierron mukaan, joten mennään sillä.

Brita 4+6
 
Hei! Mahtuuko vielä mukaan? Täällä onnistuttiin plussaamaan nopeasti, toisella yrittämällä. Testasin plussaa monta päivää, ja uskottava se on, viiva ei häviä, ihanaa!! Nyt kun vielä pysyisi sisällä.. Lasketuksi ajaksi laskurin mukaan tulisi 8.7.2011. Listaan voisi siis lisätä
Moonriver/34/ensimmäinen/PHKS. Ja onnea kaikille muille plussanneille ja tsemppiä sitä toivoville :flower:

Oireet alkoivat jo muutama pv oviksen jälkeen, jonka testattuna bongasin: Masu turposi, pahoinvointia, väsymystä.. Ja ajattelin, että kylläpä sitä, kun oikein toivoo, pystyy kuvittelemaan itsensä raskaaksi, ja kappas...! Alamahaa nipistelee kovasti, liekö ihan normaalia..? Itkustaa välillä, ja ärtymystä on havaittavissa, mutta muuten olen vielä hivenen onnenshokissa, uskaltaako tästä edes puhua ääneen, jos se ei olekaan totta?? :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Hellas, Maanu, Keskeneräinen, haltia ja Moonriver! Onnittelut plussista :)

Britalle tsemppiä allergian kanssa!

Enhän mie mitään varhaisultra-aikaa muistanut tänään soittaa..äh! Huomenna uusiksi!

Onko teillä muuten mitään sellaisia harrastuksia, mitkä suositellaan lopetettavaksi raskaana?
Ite pelaan lentopalloa, ja mietiskelen tässä nyt, että missä vaiheessa pitäis pistää harrastus taas jäihin. Huomenna olis vielä pelikin. Esikoisesta lentopallo jäi tauolle heti, koska en voinut kuvitellakaan ajatusta hyppimisestä niiden tosi kipeiden rintojen kanssa.

Lavelyn 5+0 POKS!
 
Terpat uusille!

Haltia Onnea plussasta eritoten kun hoitoja ja lapsettomuutta taustalla. Itsellä sama tarina. Mutta näin se elämä yllättää! :)


Ja sitten ).(

Huiiiiih,että säikäytti tänään!! Töissä siis edelleen nostelen painavia jne. Noh,istuin sitten 2 h kassalla ja voi hyvä jumala,että iski selän jumiin ja se oli kuin tulessa!!
Kun sitten kotiin selvisin,alkoi pohkeita ja reisiä jomotella kuten menkoissa. Olin jo heittämässä pyyhettä kehään pelkästään ton takia. No sitten veski reissulla tuli punaruskeaa,tässä vaiheessa heitin jo ainakin riekaleen pyyhkeestä kehään,voih!
Maani myyneenä lähdettiin miehen isän synttäri-kahville. Testin hain mennessä.
Tultiin just kotiin ja 3,5h pidättelyn jälkeen testissä vahvat viivat,testiviiva ehkä jopa ekaa plussa vahvempi. Phuuuuh..

Huomenna saan soiton hoitajalta lapsettomuuspolilta että voinko aloittaa lugesteronit tukemaan raskautta. Taidan kyllä aloittaa omin luvin..
Mitä mieltä olette,oisko syytä hakeutua saikulle kun tuota vuotoa oli? Mikä voi aiheuttaa vuotoa ellei keskenmeno? Limakalvot tms.? Mullahan siis tuli viime viikon ma sitä verensekaista limavuotoa,joita luulin menkoiksi. Sama toistui pe,joilloin sitten kuitenkin illalla plussasin..Hittolainen,kyllä pitää pientä ihmistä jännityksessä!

Aattelinki jo että miten ihmeessä voi mennä kesken kuin salamana kun aamulla vahvat ällötykset kahvin ja töissä ruoka tauon jälkeen. Eilen oli niin kamala olo että oksat pois.. Nyt vaan heitän aivot narikkaan enkä mieti enää mitään pikkuruiseen liittyvää..

Nyt kyllä selkää ja lonkkia jomottelee lahjakkaasti,auh!



-Tipetsu ja Ykä rv 4+5 tai 5
 
Taas on roppakaupalla tullut uusia odottajia ketjuun. Onnea ja tervetuloa! Kiva kun keskustelu käy vilkkaasti.

Tipetsu toivotaan että pieni vuotelu on harmitonta. :hug: Vuotelut alkuraskaudessa on yleisiä. Joillakin vuotelee vähemmän ja toisilla paljonkin eikä se välttämättä tarkoita keskenmenoa. Minä kävin viime raskaudessa lääkärissä verenvuodon takia ja silloin lääkäri käski ottaa rauhallisemmin ja kirjoitti muutaman päivän sairaslomaakin. Kesken se kuitenkin meni. Tosin siihen liittyi voimakkaampaa verenvuotelua. Uskon että raskaus menee kesken jos on mennäkseen. Vähän siihen voi omilla teoillaan vaikuttaa. Usein alkuraskauden keskenmenot johtuvat siitä ettei alkio vain ollut elinkelpoinen. Pieni vuotelu ei vielä merkitse mitään vaan on ihan normaalia. Tarrasukkia toivotellaan sinne suuntaan kovasti!

Itseä vaivaa kamala väsymys ja tuntuu siltä kuin flunssa olisi tulossa. Se vielä tämän väsymyksen päälle niin hyvä tulee. Itsekin ajattelin huomenna soitella varhaisultraa. Mietiskelin vaan että millehän viikolle se kannattais varata jos haluaa varmasti nähdä että sydän lyö? En halua mennä sinne liian aikaisin jolloin on se vaara ettei sykettä löydy ja alkaa huolettamaan vain enemmän. Nuo viikot sais kyllä mennä nopeampaa niin pääsis yli näistä pelottavista alkuajoista.

puppa 4+4 (meniköhän oikein)
 
Lavelyn Kiitos tsempeistä. :) Olo on jo hiukan parempi, kun saa stressin laukeamaan ja mietittyä jotain ihan muita juttuja.

Tuosta harrastusasiasta en osaa sanoa, ilmeisesti kuitenkin kannustetaan liikkumaan omien fiilisten mukaan. Lähinnä ehkä kamppailulajit ja ratsastus tms. on sellaisia, joita varotaan Ja tietty se syke ei sais nousta älyttömän korkealle.

Tipetsu :hug: Toivottavasti ihan harmitonta vuotoa. Sitähän voi tulla alkuvaiheessa esim. sillon kun ois normisti kuukautisten aika. Peesailen puppaa siinä, että itse ei oikein voi vaikuttaa siihen jos kesken menee. Mutta jos sua huolestuttaa kovin (ja tottakai huolestuttaa), niin käväise lääkärissä.

Puppa Varmaan viikolla 7+ pitäis näkyä syke?

Itsellä menkkajuilintoja vatsalla. Kohdun kasvukipuja?

Hyvää yötä tulevat mammat! :) (Järkyttävää - tavallaan ;) )

Brita 4+6 (Huomenna poksuu! :) )
 
Kiitos onnitteluista ja sitä samaa teille kaikille, ihanaa, että jo näin paljon on heinäkuisia!

Tipetsu Niinhän ne sanoo, että voi olla kiinnittymisvuotoa.. Kai sitä voi olla aika paljonkin, kunhan ei muistuta kuukautisia.. Toisaalta voi olla vaikka kaksosraskaus, joista toinen menee kesken.. En tiedä sen enempää, mutta tuskin sillä kauheasti on vaikutusta mitä itse tekee.. Voi tietysti oman mielenrauhan takia olla hyvä nyt levätä ja olla nostelematta kovin raskaita laatikoita. Mulla itsellä ICSIn tuoresiirron jälkeen alkoi vuotoa ja ajattelin jo, etten ole alkuunkaan raskaana. Mies oli kuitenkin ostanut testin, joten tehtiin se sitten ja positiivista se näytti. Soitin klinikalle ja käskettiin verikokeisiin. Arvot oli alarajoilla, mutta ok kuitenkin. Sanottiin vaan, ettei oikein voida nyt tietää mitään, pelätä pahinta ja toivoa parasta.. Mulla vuotoa oli aika paljonkin, ei mitään pientä tihuttelua, vaan ihan kunnon vuotoa, mutta välillä se loppui ja alkoi taas. No ultrassa todettiin sitten, ettei sydänkaikua ollut ja tuulimunaraskaus täytyi keskeyttää. Toisessa raskaudessa ja tässä mulla ei nyt ole ollut vuotoa lainkaan, mutta mulle sanottiin klinikalla, että on vaan niin tapauskohtaista, ei voi tietää ja ei selviä kunnolla varmaksi ennen ultraa. Jos sulla on voimakkaat raskausoireet, niin musta se on hyvä merkki normaalista raskaudesta. Mulla ei tuulimunassa juuri oireita ollutkaan. Lugesteroni mulla oli vain raskaustestiin asti, koska pas tehtiin omaan kiertoon. Jäin sellaiseen käsitykseen, että jos raskaus alkaa ilman lääkkeitä, niin lugesteronin ei katsota olevan tarpeellinen, vaan luotetaan omiin hormooneihin, mutta jos sulla muutenkin on keltarauhasen vajaatoimintaa? niin sitten ehkä kannattaa aloittaa.. en tiiä sitten. Toivon kyllä täydestä sydämestä, että kaikki menee nyt hyvin. Mun hyvä ystävä kyllä vuosi alkuraskaudessa ihan sikapossuna ja kaikki oli varmoja, että kesken meni, mutta niin vaan syntyi terve lapsi.

Puppa Mulle on varattu klinikalta varhaisultra 8+0.. ilmeisesti syke saattais näkyä jo joskus 6+ viikon jälkeen, mutta riskaapelkia vähän, koska ei välttämättä näy.. 7 viikko on vissiin sellainen raja aik yleensä, että syke pitäis näkyä.

Söin tuossa paketillisen tuc-keksejä ja puoli juustoa, että ehkä tässä raskaana ollaan ;)

Laitan vielä tähän viestiin tarkennuksena noi tiedot punaisella, koska viimeksi en saanut, kun kirjoitin kännykällä.. eli LA 2.7. Haltia/27/toinen/Kät
 
Saanko liittyä joukkoonne?

En nyt vielä odottanut raskautta, kun tässä ollut kaikkea muuta mielessä (ei kyllä missään tapauksesssa ollut pois suljettu ajatuskaan). Oikeastaan odottelin kuukautisia, jotka oli sitten myöhässä (mutta kun ne väliin aina tuppaa muutenkin oleen). Mies kysyi, että miksi oon kärttynen ja sanoin että oon yleensä kärttynen vähän ennen kuin kuukautiset alkaa. Tää kärttysyys on oikeesti todella ärsyttävää ja suutun mitä pienemmistä asioista ja kun samaan aikaan itken ja mietin että mitähän järkeä tänkin syyn takia on itkee. Milloinhan tää loppuu? Niin siinä sitten kuitenkin kävi, että vaikka oottelinkin punaisia päiviä, niin päätin ostaa cittarissa käydessäni sieltä testin ja se näytti nopeesti plussaa niin selkeesti kuin vaan olla ja voi. Mitenhän luotettavia noi cittari testit on (siis mulla ei oo hajuakaan merkistä)?

Minä oon vähän vielä noista laskuista sekaisin ja kun vähän joka raskausaika laskuri näyttää vähän eri, niin sitten neuvolan jälkeen voin joskus vahvistaa niitä tietoja (jos niitä sitten voi enää vaihdella ja muuttaa). Nuo tiedot siis minulta Silly/31/toinen. Lasketuksi ajaksi voisi nyt laittaa 2.7, kun se useimmissa laskureissa sinne menee, mutta saako sen sitten joskus vaihtaa jos neuvola on eri mieltä asiasta? Viikkoja oman järjen mukaan pitäisi nyt olla 5+0. Synnytys sairaalasta mulla ei ole sitten hajuakaan, kun sen saa jotenkin valita, mutta oliko se nyt niin että se pitäisi kuitenkin valita pian. Millä perusteella te niitä valitsette ja mistä minä tietäisin missä kannattaa synnyttää?

Viime viikkoa kanssa oon jallittanut miestä hieroo alaselkää, kun sitä särkee (niin kuin yleensä särkee kun lihakset jumii tai jotain) mutta taitanee sitten johtuu näistä muutoksista vai mistä sitten? Ensimmäisen kanssa ei ollut mitään tuntemuksia koko odotus aikana, joten tää sitten on uutta. Mahassa välillä juilii ja tuntuu, että muuttuu kovaksi, välillä myös vähän pistelee ja nipistelee. Mietinkin välillä että mitenhän sitten tässä kuitenkin käy, mutta silti mitään vuotoa ei vaan näyttäne olevan, joten toivottavasti on vaan ihan normaalia vatsan tottumista. Pientä pahoinvointia. Ei silti mitään suurta, mikä estäisi normaalia päivää tai tartteisi särkylääkettä. Ihan vaan sellaista pientä, mikä pistää ihmettelemään.

Onnittelut teille kaikille muillekin, jotka olette uuden masuasukin saaneet!

Silly 5+0
 

Yhteistyössä