.~ Heinäkuun Hellemasut 2012~. MARRASKUU

Silly Apteekissa on myynnissä eri merkkisiä monivitamiinivalmisteita jotka on suunniteltu erityisesti raskaana oleville. Erona normaaleihin monivitamiinitabletteihin on ainakin se, että niissä on foolihappoa, jonka riittävä saanti on tärkeää alkuraskaudessa. Se vaikuttaa mm. hermoston kehittymiseen. Muista eroista en osaa sanoa mutta noita popsiessa varmistaa sen että saa riittävästi vitamiineja ja hivenaineita.
 
Huomenta!

Noniin, nyt on kerhoon anottu jäsenyyttä :)

Huh, kun tänne on tullut paljon tekstiä! En meinaa pysyä perässä. :)

Mä oon vetänyt esikoisen yritysajoista asti tota Multivitan raskaus ja imetys-vitamiineja. Ja näköjään taidan jatkaa vielä tovin :D

Moonchaser oon tosi pahoillani :( Voimia surulliseen tilanteeseen! :hug:

Charleene Ohhoh! Onpas kummallista! :O Näköjään riippuu siis täysin siitä, että kuka sattuu vastaamaan puhelimeen. Mä kyllä sanoin puhelimessa, että menisin varhaisultraan. Ja esikoisesta tosiaan np-ultra tehtiin siellä (ja tosiaan neuvolasta tuli ohjeet siihen, että näinkin voi tehdä), ja silloin lääkäri ihmetteli, että miksette tulleet jo aikaisemmin katsomaan asukasta, ja että saat tulla myöhemminkin kurkkimaan. Hmmm, pitäiskö sun soittaa sinne uudestaan ja kokeilla, jos vaikka olis parempi tuuri?! :)

ON: tänne on rantautunut jokin äklötys. Ei onneksi vielä paha. Eilen sain tän raskauden ekat itkupotku-raivarit...:ashamed: Aihekin oli sitten taas niin järkevä! Toivotaan, että mies ymmärtää :)

Hauskaa päivää kaikille!

Lavelyn 5+4
 
Hei!

Yritin hakea tuohon suljettuun kerhoon - en vain oikein saanut selville miten hyväksymisilmoitustulee. Yksityisviestillä?

Notkuin raskauslaskurilistoilla ja se oli hiukan hämmentävää-la heittää viidellä päivällä laskutavasta riippuen. Eihän se tietysti enää sitten niin tunnu kun viikkoja tulee lisää mutta nyt haluaisi että päiviä olisin mahdollisiman paljon.

Minä napsin monivitamiineja ja kalaöljyä, tulee se foolihappo samassa. Ja näistä milloin lapset ovat syntyneet: minulla samalla kaavalla, molemmat hiukan kiireisesti viikolla 38. Jos tämä pieni tulee sisaruksiinsa, joudun pystyttämään telttaleirin sairaalan eteen juhannuksena.

Rattoisaa viikonlopun alkua kaikille!:)

T: keskeneräinen, mukavuudeksi laskutavalla 5+0
 
Kiitos sympatioista :hug:

Poistin viestini etusivulta ennen Britan viestiä (tosin ensimmäistä en saanut kokonaan pois kun oli ketjun aloitus, joten muokkasin sen sen niin lyhyeksi kun mahdollista), jos Lavelyn ja puppa poistatte etusivun ensimmäiset viestinne myös, niin tuo Britan tekemä lista olisi heti toisena ja näin helpommin näkyvissä :)

Heipat kaikille ja toivotaan että olen ensimmäinen ja viimeinen joka tippui tältä listalta!

Moon
 
PieniTytönTylleröinen: Hyväksyin pyyntösi, joten sinun pitäisi päästä kerhoon klikkaamalla kerhon nimeä Kerhot-sivulla. En tiedä, tuleeko näistä hyväksynnöistä viestejä käyttäjille, siitä ei ole kokemusta.

Terveisin SuperMario
 
SuperMario Haluaisin myös liittyä kerhoon, mutta en tyhmänä löytänyt sieltä sellaista kohtaa, missä anotaan jäsenyyttä:( en siis osaa käyttää tätä järjestelmää:) Mutta haluaisin liittyä kerhoon, jos minut vaan hyväksytään.

Danuli ja oireeton pikkunen 4+5
 
Heinäkuun hellemasut 2012 - Kaksplus

Siinä on sellainen kohta jossa lukee "kerhon työkalut". Ku sitä klikkaa niin tulee vaihtoehtoja, joista valitaan Liity kerhoon. Sitten ylläpitäjä hyväksyy sen. Seuraavan kerran ku menee tohon linkkiin, niin sillon sen pitäisi avautua suoraan jos olet hyväksytty jäseneksi. :D

ON: Karseet kivut tänään taas. Siis ikään ku olis vuosisadan menkat mutta mitään ei tuu ulos. Tuttu juttu esikoisen ajalta. Parasetamolia ja rauhalliselle kävelylle, jo helpotti. Mulla varmaan siis liikunta auttaa niihin kipuihin. Sohvalla maatessa tuntu vaan pahemmalta. Tänään jo 5+6. JEE!
 
Moikka! Tulen nyt uutena tälle palstalle! Tänään plussasin vahvan plussan -nyt on jo rv 6+6.Onnellinen olo! Ja ensimmäisestä yrityksestä tärppäsi! Varaan huomenna ajan neuvolaan..kovasti haluaisin tietää että tutkitaanko siellä ensimmäisessä neuvolakäynnillä lapsen syke? Ennen sitä en uskalla kertoa uutista muille kun omille vanhemmille..tänään kerroin..kyllä äiti oli ihan mielissään..tänään oli jo kuvottava olo aamulla,ja epätavallinen väsyolo,jopa hiukan päänsärkyä..Merkki siitä että kaikki hyvin?
Tiedot: olen 27v,sairaala TYKS,l.a. 1.7.,ja ensimmäinen lapsi..poikaolo,kun ei ole varsinaista pahoinvointia : D
 
Tervetuloa celinee ja Morning Butterfly! Ja oikein iloiset onnittelut plussista! :flower: Lisäilin teidät molemmat jo tuonne etusivun listaan. :)

Suuret kiitokset SuperMariolle kerhon perustamisesta! :D Juttu jatkuu toki täälläkin puolella ja listaa päivittelen ihan varmasti tuonne etusivulle kunhan lisää masunkasvattajia palstalle ilmaantuu. :)

Morning Butterfly Riippuu varmaan neuvolasta ja raskausviikoista, kuuntelevatko sydänääniä. Itsellä neuvola 9+0 ja täti ei kyllä aikaa varatessani asiasta mitään maininnut. Esikoista odottelen, joten kaikkihan tämä on uutta ja jännittävää... :)

Brita 5+3
 
Viimeksi muokattu:
Muutama uusi taas liittynyt joukkoomme. Tervetuloa!

Morning Butterfly: sydämen sykkeet kuulee neuvolassa vasta n. 10. raskausviikolla. Monesti ensimmäinen neuvola on niin aikaisin ettei siellä sykkeitä aleta edes kuuntelemaan, koska ne eivät vielä kuuluisi.

Itse vielä odottelen kerhoon hyväksyntää ja mietin meniköhän liittymispyyntöni edes perille. Tämä kaksplussan systeemi on itelle jotenki niin vaikeaselkoinen..

Päivät on plussauksen jälkeen alkanu matelemaan hirmu hitaasti.. Vasta reilu viikko sitte plussasin. Tuntuu että siitä ois jo ikuisuus.

puppa 5+1
 
Nyt on kerhoon pääsyä anottu! :)

LA2012, ikää 28v., toista odotan ja laskettuaika on 6.7. Synnäri on K-HKS

Eli nyt viikkoja kasassa 5+1. Viime viikon perjantaina tein testin ja aika on sen jälkeen madellut kamalan hitaasti! Yksi keskenmeno on takana, ennen esikoista, joten varhaisultraan olen menossa. Nyt kun ei oikeastaan ole edes mitään oireita, paitsi mahan "kolottelu" ja mahan turvotus, haluan mennä varmistamaan että masussa on elämää. :)
Esikoisestakaan kyllä ei ollut oikestaan koko raskauden aikana juurikaan oireita. Lopussa närästi ja hieman ällötystä oli iltaisin.
Nyt sormet ja varpaat ristissä, että loppuun asti päästäisiin ja kesällä meitä olisi neljä. :) :heart:
 
Tervetuloa LA2012! Päivitin sun tiedot listalle. :)

Oma aamu alkaa vähän kankeasti, väsyttäisi niin kovin. Pitää pakata vielä loput tavarat ja järjestellä koti kuntoon niin on sitten loman jälkeen kiva tulla kotiin. :)

Toivottelen kaikille hellemasuille oikein kivaa ensi viikkoa! Loman jälkeen nähdään taas... :D

Brita 5+4
 
Jokohan minäkin uskaltaisin ilmottautua :) Tänään sain vahvan viivan raskaustestiin, yli viikko sitten plussasin ekan kerran mutta se oli niin haalea ettei sitä melkein edes nähnyt! Pelottaa kovasti kun heti ekan plussan jälkeen alkoi verenvuoto, ei niin runsas kuin kuukautisissa mutta selvää verta kuitenkin aina kun kävi vessassa... Nyt vuoto on hiipunut ja toivottavasti loppuu kokonaan. Imetän vielä nykyistä kuopusta eikä mulla ole kuukautiset vielä alkaneet edellisen synnytykse jälkeen joten neuvolaan kun soitin niin sain lähetteen ultraan jossa katsotaan miten pitkällä raskaus on. Ultra ajan sain ensi maanantaiksi vaikka tuskin siellä mitään näkyy vielä, neuvolantäti vain oli niin halukas antamaan sitä ultra-aikaa etten pistänyt vastaan :)

Meillä on 3 lasta ennestään, poika -07 ja tytöt -09 ja -10. Aika yllätysraskaus tämä on kun en ole aiemmin tullut raskaaksi kun olen imettänyt! Aikomuksena oli alkaa syömään e-pillereitä imetyksen jälkeen mutta näin ne suunnitelmat muuttuu...

Morning Butterfly mulla yritettiin kolmannessa raskaudessa kuunnella sydänääniä ekassa neuvolassa rv. 8 mutta ei saatu kuulumaan, muissa odotuksissa on aina ekan kerran yritetty kuunnella vasta rv.12 ja silloin on sitten heti kuuluneetkin. Riippuu tosiaan varmaan neuvolasta!

Moonchaser voimia ja jaksamista, tuntuu pahalta puolestasi.

Tulen maanantaina kertomaan sitten mahdollisia ultrakuulumisia, jännittää ihan kauheasti... Mukavaa viikonloppua kaikille!

Hippuliina ja yllätys
 

Yhteistyössä