Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

JenniAa: Mä oon koittanut sitä kiinalaista kalenteria ja on osunut oikeaan molempien muksujen kohdalla :), paitsi että koitin esikoisen kohdalla näin jälkeen päin.

onona: noh, sää huomasit että mä söin koko ajan :). Emmää kirjoittele mitään kunhan merkkailen lukemaani ja mässäilen vaan. Oikeita poppareita en oo syöny varmaan vuosiin, hmmm..

SiinaS hoksasin et oli lukumerkkejä mut ei voinu olla kommentoimatta ku toi niin hassu hymiö...kauheeta vauhtia lappaa suuhunsa :p
Poppareita ostin kaupasta minkin...voi tänään niitä paukutella :p namskis :p

mä niin inhoan aprillipäivää :(

kahvia nyt ja äkkiä!

ssc70 kysyit et onko kipua ollut rinnoissa. Mä luulin et ne tissikipuilut kuuluu alkuraskauteen ja pah! Mulla on ensinnäkin tosi arat, urheillessa kirvelee ja sitten välillä kutiaa ja jomottaa. Perhevalmennuksessa terveydenhoitaja sanoi (tyypilliseen neuvolatapaan) että on hyvä kun on jotain tuntemuksia rinnoissa niin tietää että niissä tapahtuu jotain.
Nyt kun taas pääsin tähän perhevalmennus aiheeseen, niin mua edelleen ärsyttää ja ahdistaa ja kummastuttaa. Todella paljon puhuttiin imetyksestä ja katsottiin imetysvideokin. Mutta se, jos ei se onnistukaan, kuitattiin lauseella että ei lapsesta sen huonompi tuu jos se syö pullosta :/ Vähän väliä nousee mieleen asioita sieltä, mut se varmaan tarkoituskin on.

Eilen musta tuli ihanan Valtterin sylikummitäti. Ihana oli oksentanut just ennen kun mentiin paikalle ja siellä odotti harmaankalpea ja väsynyt pikkumies. Mutta kyllä sit lähes koko tilaisuuden ajan Valtteri huusi, niinku kunnon juhlakalun pitäneekin:D Kummitätillä vaan hiki valui niskassa!

Meillä on potkuista ollut vähän rauhallisempaa ja tänään jo kävin miettimään asiaa. Mut sitten aamupalan jälkeen kävin pötköttään ja silitteleen mahaa niin johan kaveri vastasi :heart:

Eilen kun ajettiin kotiin miehen kanssa niin yritin taas nimestä keskustella. Mut yritykseksi jäi. Yhden nimiyhdistelmän me ollaan ääneen sanottu, se on itseasiassa vahingossa mun isänisän nimi. Katsotaan. Jotenkin tytölle nimi olisi helpompi kehittää.

Mutta josko tää menis puuhastelemaan jotain mitä kykenee.
Mukavaa virpomispäivää;)

Kati ja Den Lille Prinsen 26+4

Heippa Hellemasut ja ihanaa nyt on huhtikuu!!!

Mun puolesta aika sais tällä hetkellä vaikka juosta eteenpäin. Sen verran oon tästä
raskaudesta stressiä kehitelly viime viikkojen vaivojen takia et odottelen vaan et aika
kuluis ja pieni kasvais masussa niin et ois valmis sitte tähän maailmaan.
Eka oli noita vuotoja ja nyt ihan järkkyy toispuoleista selkä/lantio/jalkakipuu. Semmosta
voimattomuutta tai miten osaisinkaa sitä kuvata. Samoin paineentunne alapäässä on
aika inhottava=/
Kaippa aika nyt tekee tehtävänsä ku en kahdesta eka raskaudesta muista mitään tällasta.
Musta on tullu siis vanha?? No joo..voihan näitä vaivoja olla iästä huolimatta. Ja niin
paljo ku haluaisin olla valittamatta, mut ehkä etinki kohtalontovereita kenen kans nää
kaikki voi jakaa -heh!=)
Tänään on kuitenki nätti päivä ulkona ja aion ihan rennosti nauttia tästä -mä lupaan.
Eilen vauva sai uuden lipaston mihin sitte vois pikkuhiljaa myös alkaa hänen tavaroita
laittelemaan=) Kaikki on vielä aloittamatta.. kai mä nyt vaan odotan et kaikki menis
hyvin. Ja ihailen teitä joilla on jo kaikki niin hyvällä mallilla!! No, onneks meillä on jo
jotai odottamassa kahden aiemman lapsen jäljiltä.

Aurinkoista sunnuntai-päivää kaikille!!!

Aprillipäivän kunniaksi poksutaan rv 27!! :)

Tänään kiskoin ekaa kertaa raskauden aikana tukisukkahousut jalkaan, tai mikkälie stay upit nää onkaan. Vasemmassa jalassa on ollut pieniä suonikohjuja jo ennen raskautta mutta nyt niitä on pohkeesta nivusiin asti, HYI!!! :mad:

En oo vieläkään saanu aikaseksi pestä niitä vauvan vaatteita, pitäs pyytää et mies kaivas ne laatikot tuolta vaatehuoneesta esiin. Tosin eipä oo vielä sitä lipastoakaan mihin ne vaatteet sit laittas, hmph...

Iloista huhtikuuta kaikille hellemasuille! :)

Mua ärsyttää tuo mies! Just käytiin pyörimässä kauppoja ja pinnikseen löytyi uusi patja. Mies tuumaili että ehtii myöheminkin hankkia. Aamulla sanoin että pitää ne vaunut käydä tilaamassa esim. ens la kun hän ei ole töissä. Siihen sanoi että "kai ne sit pitää tilata jos pitää jo ens viikolla ne saada"! Sen mielestä vissiin kaiken voi jättää hankittavaks yhtä aikaa ja viime tingassa! Mikä ääliö!:headwall:
Mä en jaksa kohta lyllertää enää mitään kauppoja ja vois kai sitä vähän vertailla niitä vaunu-merkkejäkin eikä vaan tilata..Miehet..:mad:

Tipetsu ja Ykä rv 27+1

Edelleen kipeänä, niin kova on päänsärky että ei ikinä oo ollut. Varmaan tuolla poskionteloissa tulehdus kun tuntuu, että puoli naamaa on ihan hellänä. Tosi kiva näin pääsiäisviikolla olla pois töistä, yksi vuoden tärkeimmistä viikoista ja esimies kun olen niin aika mielelläni olisin kyllä töissä enkä sängyn pohjalla. Voi byhyy!!!!

Kävinpä sitten mieheni mummolla tänään lasten kanssa pahoittamassa mieleni. Muistelin kyllä, että tämä kaikki on koettu jo ekaa odottaessa mutta kyllä voi edelleen vanhan ihmisen täysin tahattomat kommentit loukata ihan itkun partaalla. Varsinkin nyt kun muutenkin on niin heikko olo ja tuntui, että kärjistetysti sanoen viimeisillä voimillani sinne raahauduin, jotta hän näkisi muksut. Mutta siis nämä "ootpas sinä pulska" "mitenköhän iso sinusta oikein tulee kun vielä on 3 kk jäljellä odotusta" jne.... Itkupotkuraivarit. Mutta mitäpä 85 v mummolle heität vastaan siinä....

Kun esikoinen syntyi, hän jatkuvasti meidän tavatessa taivasteli sitä miten pulska, iso, lihava, pyöreä, kookas vauva poika oli. Ihan normaali kokoinen siis, tavallista pitempi, mutta ei millään muotoa edes pulska vauva. Nämä kommentit loukkas silloinkin tosi paljon ja nyt sitten kohdistuvat jälleen minuun. =((( Jospa en nyt hetkeen siellä vierailekaan.

Flunssalääkityksestä : kyllä nuo ohjeet vaihtelee ihan hirveästi riippuen siitä, kenen kanssa puhut. Työterveyshoitaja sanoi, että resilar - yskänlääkettä saa käyttää, nenäsumutteita ei. Lääkäri sanoi, että nenäsumutteita saa laittaa, mutta mitään yskänlääkkeitä ei (vaikka tuoteselosteissakin ne on sallittu). Olen nyt sitten vetänyt maksimimäärän 3000mg parasetamoolia / pvä ja laittanut uhallanikin nenäsumutetta kun on ihan tuskainen ollut olo (lähinnä yöllä).

Ullis ja Juniori 26+2

Nenäsumutteista Mulla on käytössä sellainen kortisonipohjainen nenäsumute (reseptillä) ja ihan luvan kanssa. Uskaltaisin kyllä ottaa noita käsikaupan versioita ainaikin tilapäiseen nuhaan. Allergialääkkeistä sain luvan Heinixille.

Ihan vetämätön olo:(

tipetsu täällä kans palaa pinna jokapäivä mieheen!! oon hokenut jo parin viikonajan että sitä hoitopöytää hakis,mut ei...selitykset on niinkus et ei mukamas mahu autoon:eek: ja paskanmarjat! sit ku kysyin et no milläs aiot hakea,kun sieltä olisi haettavana pinnis ja keinutuolikin..niin vastaus oli täysi hiljaisuus!!
Voi V*ittu sanon minä!
no nyt kun mennään pääsiäisenä syömään,niin kai mä ite tunkeen ja nostelen ym.sen hoitopöydän sinne autoon...
Et täälläkin päässä sanottu et kyllähän sen kerkee,ja plaa plaa..mä haluun et kaikki on valmiina ennen kesäkuuta!

Omista oloista: vauva on liikkunut paljon vähemmän kuin toissaviikolla...entiä pitäisikö huolestua? ja soittaa äippäpolille..sinnehän saa mennä tutkituttaan,jos huomaa liikkeissä häikkää...
Siis oon tuntenut kyllä liikkeitä,mut paljon vähemmän,enkä esim.pariin päivään oo tuntenut kun oon maannut tarkotuksella rauhassa...
mitä mieltä olette?

PTT 25+4

• Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Ullis: tuosta syystä minä jätän nuo sukulaisvierailut mahdollisimman vähiin. Viimeksi raskaana ollessani reilusti ennen laskettua aikaa sain kuulla anopilta, että hakee vinssin navetan yläkerrasta, jos en muuten aamulla pääse patjalta ylös. Joo, oli mahtava "vitsi". Mitä sitä suotta mieltään pahoittamaan, kun muutenkin hormonit saavat mielen herkäksi. Jos jäävät kaipaamaan minun läsnäoloa, niin ehkä voivat sitten miettiä mitä suustaan päästää. Tosin itse vetäydyn virallisesti opintojen taakse, pakko tehdä noita etätehtäviä, että saan tämän tutkintoni joskus valmiiksikin. En oikeasti ymmärrä, miksi pitää olla aina kommentoimassa. Ja mikä ihme siinä on, että ihan tuntemattomatkin alkavat kyselemään, kun huomaavat jonkun olevan raskaana?

Nyt loppuviikosta olen tehnyt pari havaintoa mahan kasvuun liittyen. En enää tajua missä napa menee vaan onnistun sotkemaan joka päivä paitani johonkin, kun en vaan muista näitä nykyisiä mittojani. Huoh. Ja sitten joskus kun pitää koittaa päästä jostain pienestä kolosta läpi, niin eikös nassu ole edessä.

Huomenna on taas sellainen työpäivä, etten tiedä mitä laitan päälle. Pitäisi olla seminaarissa siisteissä vaatteissa, mutta eihän tuota vyötäröä enää mihinkään hameeseen soviteta. Jakut sentään menevät vielä päälle, kunhan en napittamisesta haaveilekaan =)

Onko muiden pienillä lempipaikkoja mahassa? Tämä tuntuu viihtyvän samalla tavoin oikealla puolella kuin siskonsakin. Mahakin on usein vino, kun vaavi tyrkkää itsensä tiettyyn kohtaan.

Mukava viikonloppu ollut täällä muuten mutta tuo selkä-/mahasärky häiritsee. Pakko se on varmaan huomenna soittaa aamusta neuvolaan.

Oma äiti ja anoppi ajoi myös hulluuden partaalle viikonloppuna. Kun vedin kenkiä jalkaan äitini päivitteli että eihän vaan vauva litisty mahassani. Ja muistutteli sen miljoonannen kerran että elä liukastu. Anoppi taas aloitti saman virren heti kun sinne päästiin, elä vaan kaadu!! Ja kysyi seuraavaksi voinko syödä pihvejä kun niissä on marinaadia. :headwall:
Kyllä tiedän että tarkoittavat tämän kaiken pelkällä rakkaudella mutta luuleeko ne oikeasti että aion tahallani kävellä kaikki liukkaat kohdat ja kaatua? Tai että se varoittelu oikeasti auttais siihen etten kaadu? Ja tuo syömishomma, kyllä miä tiedän mitä voin ja en voi syödä ja jätän ihan sitten ottamatta jos epäilyttää. Argh :D Hulluks tulen, tätä tää on näiden kahden kanssa ollu siitä asti kun kuulivat raskaudesta ja pahenee vaan.

Mutta joo, pakko oli avautua asiasta.

PTT: Oman mielen takia varmaan ihan ok soittaa ja kysyä josko kävis näytillä. :)

Omena ja Pikku N 23+4

käämit palaa mieheen tääläkin...oon nyt keskivkosta asti oottanu et milloin se tuo ne vauvanvaatelootat tuolta varastosta mulle kun en saa itse nostaa niitä ton navan takia. Maanantaina jo olisin hakenut niin tuumas että haetaan keskivkona kun ollaan molemmat vapaalla...ja kaskas ...nyt on jo sunnuntai :stick: ja lootan lootaa en oo nähny :(
meen hakee ite sitte ne ja siinäpähän sitte on ja hoitaa muksut kun tuun kipeeks... :/

Onneks kohta pääsen saunaan rentoutumaan :) taidan myös täräyttää :popcorn:

onona ja nassikka 23+5

Tipetsu,joo,toi on just tota! :( Miehet on kyl niin putkiaivoja..uusia autoja kyllä ostellaan mutta ei vauvalle tarvikkeita..Ainahan on sekin mahdollisuus että lapsi syntyy vaikka 2 kk etuajassa,tai synnytys joudutaan käynnistämään raskausmyrkytyksen takia..ja onhan se "naismielelle" helpottavaa että tarvikkeet on hankittu hyvissä ajoin.Miesten mielestä varmaan pitäis tosiaan kävellä kauppaan viikko ennen laskettua aikaa ja ostaa samasta palkasta vaunut,sänky,hoitotarvikkeet.. :LOL: Itse olen silti hyväksynyt että ainakin sänky ostetaan synnytyksen jälkeen,ehkä vaunutkin.Vaikka ne olis kyl hyvä olla valmiina,muuten en pääse kotoa mihinkään lapsen kanssa..(tai no,kulkeehan vastasyntynyt kantokassissakin ) ja ihana kesä ulkona..voisin kertoa,mitä meillä JO ON:
-paljon vaatteita (varsinkin tytön) :D
-hoitopöytä/lipasto ja amme (peritty miehen ex-vaimolta)
-vuodevaatteet
-äitiyspakkauksen tarvikkeet
-leluja,virikematto
-joitakin kestovaippoja,mutta ei juuri pieniä kokoja
Semmoista.Lähes kaikki on ostettu kirpputorilta tai saatu.Vaunut hankin tod. näk. Tori.fi:n kautta,samoin sängyn. Onko teillä jo vaunut ja sängyt valmiina? Entäs pikkutarvikkeet? Onko muita,jotka lykkäävät hankintoja syntymään asti? -MB & Potkiskelija,RV 28 POKS! (eilen).

Hankinnoista: Valmiina löytyy hoitopöytä, pinnis on varastossa (tarvitsee ostaa patja), pinnasänkyyn on olemassa jo petivaatteita ja reunapehmuste, yhdistelmät haetaan heinäkuun alussa, vaatteita on jonkin verran, teen inventaariota, kunhan jään lomille, mutta varmasti alkuun pärjää, vann löytyy jo ennestään, leluja ja puuhamatto on tallessa. Ja turvakaukalo on myös valmiina.
Tuttipullojen ja tuttien kanssa olen kahdne vaiheilla, kun edelliseltä jäi kaikki käyttämättä. Ja ne oikeasti mies ehtii ostaa vaikka sillä välin, kun olen sairaalassa. Rintapumppua olen miettinyt, viimeksi käytin alkuun, mutta nyt en osaa sanoa, onko tarpeen. Mutta senkin ehtii hakea synnytyksen jälkeen, jos niikseen on.

Meillä oi viikonloppuna hautajaiset ja matkaa tuli jonkin verran. On ollut kiva viettää tätä päivää ihan rennosti. Paljon on asioita vielä miehellä hoidettavana ja pikku hiljaa onneksi nekin järjestyy.

Kattiina ja pirpana 24+2

Mä kuulun osittain putkiaivo-osastolle nykyisin. Uskon että kesämmällä ehtii, en ole edes ajatellut että tää syntyis etuajassa! Mutta meillä on jo paljon tavaraa valmiina,ehkä siksi tämä rauhallisuus. Ja äitiyspakkaus tulee varmaan ensi viikolla. En vaadi mieheltä että pitää yhdessä ostella tavaroita,vaunut käytiin yhdessä katsomassa ja mä sitten sponsoreiden kanssa vielä testaamassa ja varaamassa, samoin turvakaukalo. Turvakaukalon väriin mies sanoi mielipiteensä:D Vaunujen värin hyväksytin myös kun ovat punaiset:)
On muuten ollut ihan kauheita kasvukipuja ja harkkasupistuksia(?) tänään. Tuossa vatsan sivuilla on tuntunut ja sitten lantiolla ympäri asti. Mut hyvän asian puolesta!;)
Meillä pikku ukkeli vastasi äidin hermostukseen ja nyt on pelattu handista eilisenkin edestä:heart:
Nyt maistamaan itsetehtyä leipää, nams!

Kati ja Den Lille Prinsen 26+4

soitin sit äsken tuonne synnytysvastaanottoon,ja liikelaskentaa aion suorittaa viä illalla,et menee vasemmalle kyljelleen ja tunnin aikana pitäs tuntua 10 liikettä,mutta tätäkin suositellaan vasta rv 30...
'oli kyl tosi ihana puhelimessa,sanoi et voi tulla tännekin näytille,jos mieltä painaa,ei ne pois ovelta käännytä.
ja sit mainitti et neuvolaan voi mennä kuunteleen myös sydänäänet,mut onhan mulla toi doppleri.
Et taidan nyt myöh.tehä ton liikelaskennan ja kuunnella.

Sunnuntai-iltaa hellemasuille!

Täällä kuulutaan kans tuohon putkiaivo-osastoon. Ei olla hankittu lähestulkoon mitään. Minä uskon, että kyllä niitä tavaroita ehtii hankkia sitten lähempänä synnytystä ja osaahan se ukko sitten kauppalistan kanssa kulkea hakemassa tavaraa. Hankittu ollaan vasta pinnasänky (sen löysin tori.fi:stä halvalla, joten kävin hakemassa pois) mutta sekin on vielä osissa varastossa ja puuha-/virikematto, jonka tilasin huutonetistä tooooodella edullisesti. Siinäpä ne :D Ensi viikolla pitäisi tulla äitiyspakkaus, joten sitten tuota tavaraa tulee lisää, mutta en minä niitäkään kamoja aio vielä minnekään sijoitella. Olkoot siellä pakkauksessa. Meillä kyse ei ole siitä, etteikö vauvalle olisi ihana kaikkea hankkia ja valmiiksi laittaa, vaan ennemmin omasta realistisuudesta ja taikauskosta, että en halua mitenkään kauheasti sisustaa ja laittaa kun periaatteessa mikään ei ole vielä 100% varmaa. Haluan vauvan syliini ennen kuin alan hirveästi touhottaa. Ja me ei tiedetä sukupuoltakaan, ei edes pienintä arvausta/aavistusta, niin en senkään takia halua mitään kauheasti hankkia.

Kaveri sai pienen lapsukaisen perjantaina. Tyttöä siellä kovasti odoteltiin, mutta ylläripylläri, saivatkin pojan :D Joten siinä meni taas kerran minun uskoni ylipäänsä tuohon ultran sukupuoliarvioon, vaikka tiedänkin, että tyttöä on vaikeampi tulkita. Tästä syystä meillä käy mies hankkimassa vauvalle kotiutumisvaatteetkin vasta sen jälkeen kun on ensin saatu pienokainen maailmaan :D Mutta jokainen tavallaan :)

Nyt iltapalaa mässäämään ja nukkumaan. Hirmu huonosti olen viime aikoina nukkunut, kun herään monta kertaa joko suonenvetoon tai vauvan möyryämiseen. Ihanaa kuitenkin, että vauva on aktiivinen :heart: Ja huojentavaa on tietää, että jos se nyt syntyisi, nykylääketieteellä hän jäisi todennäköisesti henkiin. Joten tästä eteenpäin jokainen päivä ja viikko on vain plussaa, jee! :)

sopaka & seelis 25+4

voi itku mikä ilma!!!! lunta tulee ku esterin sieltä!!!!:'( mä jo niiiin odotin kunnolla kevättä,tiet oli sulia ym.

no tein sen liike laskennan eilen illalla,menin tohon olkkarin maton päälle,ja alla oli jumppamatto,ja olin siinä 45min,siinä ajassa tunsin ne 10 liikettä:heart: joten no worry! ja tnäkin on tuntunut,josko vaavi vain oli ihme asennossa..

Iiik, torstaina olis sit sokerirasitus,en mä sitä juomaa pelkää,vaan niitä tuloksia sit mitä mahtaa olla arvot!
Tnä menen ja saan uudet hienot kynnet!!

• Tykkää
Reactions: LaraT ja sopaka
Heippa kaikki pitkästä aikaa! Ei ole ehtinyt kirjoitella taas hetkeen.

Meillä kans mies lykkää hankintoja.. Tosin meillä on jo pinnasänky, hoitopöytä, lipasto ja vaunut, mutta ne on vielä vauvan tädillä ja sieltä haetaan ne sitten myöhemmin. Odotan myös saavani ensin äitiyspakkauksen ja omalta siskoltani vaatteita, joita hän on säästänyt omilta pojiltaan, ennen kuin ostellaan itse mitään.
Vielä siis pitäisi hankkia amme, turvakaukalo ja jotain virikemattoa ja sen sellaista. Imetysliivit ja paitaa yms tollasia. Ajattelin että tutille ei meidän vauvaa opeteta ollenkaan, itse kärsinyt ristipurennasta ja sen oikomishoidoista nuorempana ja tutin imeskelyhän sitä juurikin aiheuttaa. Ootteko muut ajatellut tutittaa vai ette?

Sit asiasta toiseen, onko täällä muita jotka stressaa painonnoususta? Mulla noussut nyt n. 5kg ja viikkoja on kasassa siis 24+3. Tästähän painonnousu vaan nopeutuu kun vaavikin kasvaa ja mua vähän kauhistuttaa! Lähtöpaino mulla oli n. 58-59 ja en oo koskaa painanut yli 60kg.. Joo oon vähän pinnallinen mut en voi näille tuntemuksille mitään :D Oon myös yrittänyt olla viikolla kauheesti herkuttelematta kun yks kätilö jo ennusti et jos sama tahti vauvan kasvussa jatkuu niin siitä tulee noin 4kilonen!! Hui kamala miten se mahtuu tulee ulos :DD En mä kyllä normaalistikaan kauheesti ylimääräistä syö viikolla mutta nyt en syö sitäkään vähää.. Ja reenaamassa käyn kolme kertaa viikossa, pumpissakin edelleen.
Mites te muut? Vieläkö reenaatte normaaliin tahtiin vai onko pitänyt himmata tahtia?

Jaanamaria & pikkupippeli :) 24+3

5 ultra takana :) taas sain katsella 4d kuvaa ja kasvo kuviakin mukaan <3 kaikki oli hyvin ja paino oli nyt 775g 25 viikkoa kasassa. vielä loppuraskaudesta vauvan paino kontrolliin.

hankinnoista meillä esikoinen täyttää 9v melkein samaan aikaan kun uusi syntyy niin ei oo mitään jäänyt kyllä talteen. vaunut tilattiin ja ne tulee vissiin ens viikolla,sänky haetaan ikeasta ja sitteri tai semmonen baby swing mennään ostaan :) vaatteita tilailen hullunkiilto silmissä koko ajan,et toivottavasti se neiti sitten sieltä tulee tai joutuu isukki tekeen pika shoppailut kun mä toivun leikkauksesta.

rytmihäiriöt onko kenelläkään muulla? mulla on ollu koko raskauden mut nyt viimesen kk ajan ihan koko ajan,nyt tässä kuussa saan semmosen seuranta laitteen vuorokauden ajaks ja sit kardiologi soittaa vastauksia. on kyllä välillä niin masis et tuntuu etten jaksa tätä raskaana oloo enää hetkeekään koska raskaudesta noi johtuu. onneks meen sektioon niin luulis ettei ihan täys aikaseks sitten päästä. ei jaksais odottaa!

• Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Ja taas satoi lunta tänään. Sais loppua jo mokoma.

Tuttia ei meillä käytetty esikoisella eikä oletettavasti tulla käyttämään tälläkään. Yksi syy on meilläkin tuo hammaskalusto ja sen kehittyminen, toinen syy siitä vieroittaminen.

Paino on noussut joo, en ole enää muutamaan viikkoon puntarilla käynytkään. Toistaalta ruokamäärät ovat pienentyneet huomattavasti, kun vatsan vetokyky on pienentynyt. Parhaiten maistuvat hedelmät ja salaatiti. Vaikka ovat nuo suklaaherkutkin uponneet aika tehokkaasti. Nyt viime päivinä on iskenyt ällötys suklaata kohtaan ja sen otan vastaan ilolla :)

Treenaaminen harmittaa, tai siis kaikki liikkuminen, vatsa ilmoittaa olemassa olostaan hyvin nopeasti ja laittaa himmailemaan tekemisiä. Salille en ole reiluun viikkoon tai kahteen "ehtinyt" (lue: jaksanut) vääntäytyä, vaikka se tekisi hyvää eikä aiheuta mahdotonta olemista. Mutta pienikin reippaampi kävely saa vatsan vihlomaan. Meillä ei vielä pyöräilykausi ole alkanut, mutta ajattelin kyllä kokeilla sitä, kunhan metsäautotiet sulavat.

annales 25+0

Yhteistyössä