Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

Nimestä, mun esikoisella on nykyään yleinen nimi mut silloin kun hän syntyi niin ei ollut vielä muodissa tuo nimi, miehen esikoisella on tavallaan ihan tavis nimi vierasperäisellä kirjaimella höystettynä, meidän yhteisellä on aika harvinainen nimi vaikka onkin tavallaan ihan tavallinen. Enpä oo vielä kurkannut kuinka yleisiä noi meen nimi ehdotukset tytölle ja pojalle ovat, meillä kun ei haluttu tietää et kumpi on tulossa:)
 
Painosta: Täällä on vasta nyt alkanut paino olla noususuhdanteinen. Tällä hetkellä taidetaan olla noin alkupainossa, koska alkuraskauden aikana laihduin n. 3kg. Minäkään en jaksa ottaa stressiä painosta, olen syönyt kyllä ihan kaikkea mitä mieli tekee mutta sitten taas vastapainona olen alkanut käydä lenkeillä, n. puoli tuntia päivässä (joskus saattaa jäädä laiskotuskohtauksessa väliin... :D ).

Nimistä: Täällä ei olla vielä mietitty. Mulle ei ole sillä minkään valtakunnan väliä onko se nimi harvinainen vai yleinen, jos se omaan korvaan kuulostaa hyvälle ja lapsi syntyessään on ns. nimensä näköinen niin se on sitten siinä. Jotenkin naurattaa kun tuntuu että joillain on kamalat paineet keksimällä keksiä harvinainen nimi ja sitten saadaan itkupotkuraivareita kun naapuri kunnassa on samanniminen mukula kastettu.. :D Nojoo jokainen tyylillään. Omilla pikkusiskoillani on erikoisemmat nimet joten elkää vetäkö herneitä nenään, on ne omat vanhempanikin mietintämyssyä käyttäneet. ;)

(.)
Ikean reissu peruuntui ja kylläpä harmittaa. Sukulaisiin iskenyt vatsatauti joten ei uskalla lähteä kyläilemään. Tää viikko on muutenkin ollut ihan kamala, jokainen asia joka vaan voi mennä pieleen on mennyt pieleen. Itkut on olleet herkässä vaikka en muuten raskausaikana ole pahemmin itkeskellyt. Onneksi mahassa Pikku N pitää metakkaa. :heart:

Omena ja Pikku N 22+1 (tai ultran mukaan 22+3)
 
Meillekkin jos olisi tyttö tullut, olisi nimeksi tullut Sofia :D On minun isomummoni peruja. No, ei tule Sofiaa meille ;) Ihan tavis nimi tulee pojalle ja niin on näillä muillakin. En oo sen kummemmin seurannu mikä nimi on milloinkin muodissa. Keskimmäisellä on kaimaluokallaan, muilla ei.

Ikeassa käytiin yks päivä. Kävin kattelemassa pinnasänkyä ja muuta vauvajuttuja. En vielä ostellut, kun oli muuta ostettavaa. Sanoinkin äidille, että jos meinataan käydä niin parin viikon päästä täytyy käydä vauvatavarareissu. En meinannu jaksaa kävellä koko reissua :O Selkä ja jalat huusi hoosiannaa.

Painosta... Täällä oli lähtöpaino 60kg ja nyt sitten 68 ja risat. Jotenki se neukkatäti sai laskettua että 930g ois tullu viikossa lisää....eihän se nyt voi pitää paikkaansa....eihän? :saint: Mulle on kyllä joka raskaudessa siunaantunu noita kiloja lähemmäksi 20kg, joten eipä tämä ole poikkeus. En oo kyllä koskaan painanu noin "paljon" lähtötilanteessa. Aina ovat kilot lähteneetkin ilman laihareita, joten kaipa ne nytkin lähtee kunhan sen aika on.

Astral ja Myttynen 22+4
 
Vielä noista nimien yleisyyksistä jne. haluan,myös että nimi sopii lapselle myös vanhana ihmisenä... En osain kuvitella että mun poika on 70-vuotias Toni tai Veeti. Saati tyttäreni ois Peppi-mummo tai joku Jadelia, Tuikku-Tiuku tms... Peppi on ihana nimi kyllä,mutta ei vaan käy mun lapselle. Toisaalta taas lapselle käy mielestäni vaikka Eino tai Topi.. Aino on nätti "vanhan" ihmisen nimi joka käy vauvallekin,jopa teinille! :D :vampire:
Oma nimeni on tuota luokkaa etten tiedä sopiiko se mummolle :D Harvinainen oli silloin kun synnyin,nyt tiedän muutaman ihmisen itseni lisäksi muttei ole kuitenkaan suosittelujen listalla varmaan koskaan..



Tipetsu ja Ykä 25+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tsempeistä! :)

Kaikki on hyvin ja huomenna pitäs muistaa varata itelle neuvolaan aika. Onneksi ei oo riskiä et synnytys käynnistys ennen aikasesti kun paikat on kiinni ja ei oo supistellu ollenkaan, ei edes ennen sitä viime viikkoista vuotoa. Joten ihan hyvillä mielin nyt vaan eteenpäin :)

Nimiä on mietitty mutta ei oo vielä sopivaa löytynyt. Toinen/kolmas nimi tulee olemaan Helena, se kulkee meillä suvussa :)

Painosta. Mulla oli lähtöpaino 55kg, sit se putos alimmilleen 52kg pahoinvoinnin takia ja nyt tänään kävin kaverin luona puntarilla joka näytti 58,4kg. En tiiä miten noin vähän on noussu, saa nähä mitä neuvolassa sanovat. Maha on kuitenkin ottanu hirveen kasvuspurtin nyt viikon aikana ja ruokakin maistuu paremmin ku hyvin :)

Täytyy kyllä kehua Kelaa! Laitoin viime viikolla netin kautta hakemukset ja nyt tiistaina oli tullut päätökset kotiin, olin yllättynyt että kuinka hyvät äitiys- ja vanhempainrahat saan. Mulla laskettiin nuo sen 2010 vuoden verotuksen mukaan ja sillon tein ihan hirveesti ylitöitä, kyllä kannatti :) Ja tänään oli tullut tilille äitiysavustusraha.
Käytiin tänään tilaamassa vaunut ja turvakaukalo, nyt ei malttas odottaa että ne tulee :D Pitäs jaksaa tehdä ostoslista että muistaa ostaa niitä pikkujuttuja, eli kylpymittari, kynsisakset, jne..

Minkälaisia babysittereitä teillä on hankittuna tai meinaatte hankkia? Mua houkuttelis ostaa se BabyBjörn Balance, mutta sitten taas toisaalta mietin että ostaisko vaan sellasen ihan perus sitterin.

Jaksamista kaikille hellemasuille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hertta_g
Hmm..meillä on jo nimet valmiina tytölle (ja tyttö tämä todennäköisesti onkin),mun keksimät ja hyvät onkin :D En ny paljasta niitä tässä ettei kukaan matki... :LOL: Pojan nimestä ei olla päästy yksimielisyyteen.On niitä kivoja pojannimiäkin vaikka kuinka mun mielestä..
Sain myös äitiysrahapäätöksen.Mun äitiysloma alkaa 19.5. =) Työttömänä tässä olen joten mikään ei sinänsä muutu.Tulot hiukan pienenee..mutta sitten varmaan saamme sossusta enemmän.Mies siis opiskelee yliopistossa..
Mulla on kauhea yskä nyt,kun olen palelluttanut itseni.Sepä se,kun takitkaan ei mee kiinni niin kurkku on ollut lähes paljaana.. :O Tämän siitä sai.En halunnut investoida äitiystakkiin..Hyviä vointeja kaikille! -MB & Potkiskelija rv 26+5
 
Lomista, itse pidän tämän vuoden lomat pois alta. Ensi vuodelle ehtii kertyä kuitenkin uusia lomia äitiysloman ja vanhempainvapaan aikana. Tämän vuoden lomarahat maksetaan meillä joka tapauksessa kesäkuun palkan yhteydessä, joten se ei vaikuta, milloin lomani pidän. Samoin ensi vuonna saan lomarahat normaalisti kesäkuun palkan yhteydessä. Ensi vuonna en pidä kaikki lomia pois, ainoastaan pakolliset 15 päivää ja jätän loput säästöön tulevaa varten.

Eilen oli neuvola ja siellä kaikki hyvin. Pojan syke 150. Omat arvot erinomaiset.

Kattiina ja pirpana rv 23 POKS
 
Itse oon tällä hetkellä lomalla, kun vielä pystyy tekeen jotain. Eli rempataan kämppää, koska joudutaan muuttamaan tästä parin vuoden sisään ja nyt on vielä helppo molempien osallistua tekemiseen :) pidän kaks viikkoa nyt, kaks viikkoa toukokuun alussa ja jätin 15 päivää säästösopimuksella pankkiin ja saan pitää ne viiden vuoden aikana :)

Nimiä on hirveän vaikea miettiä.. Itsellä ois ollut vaikka kuinka monta kivaa nimeä tytölle, mutta pojalle ei oo oikein mitään.. Mut kai se nimi sitten jostain tulee aikanaan :)
 
Huomenia,

Täällä ollaan hirveessä flunssassa saikulla ja lisäksi tällä hetkellä sokerirasituksessa huslabissa.

Ihan peace of cake oli toi sokerilitku, ei ollu ees pahaa, nyt ootellaan.

Eilen oltiin 4D-ultrassa ja se oli aivan ihanaa nähdä pieni!! Kädet oli kyllä koko ajan kasvojen edessä, mutta näki siitä silti ihan eri tavalla! Voin laittaa kuvan myöhemmin kun pääsen koneelle

Lisäksi siitä sai paljon enemmän infoa kuin rakenneultrasta, sain ekaa kertaa painon 580g ja kasvukäyrät jonka mukaan syntymäpaino olisi 3500g. Lisäksi katottiin mm. että istukan verivirtaus on normaali jne. Ja se Bruno oli aivan ihana lääkäri!

Nyt on hankittu emmaljungan turvakaukalo 98 eurolla ja Ikean musta syöttötuoli 10eurolla. :)
 
Viimeksi muokattu:
tipetsu en tarkoittanut pahalla,kun sanoin et jotkut väntää ihme nimiä joistakin "normaaleista" nimistä..jokainen päättäköön lapselleen omanlaisensa.

Itse suosin vain "normaaleja" nimiä,enkä oo ikinä sitäkään ymmärtänyt että kaikilla lapsilla kuuluu olla samalla kirjaimella alkava tai samansuuntainen nimi.

nyt tulikin yksi poika nimiehdotus päähäni..täytyy laittaakin ylös;)

sittereistä mulla ei ole muita ehtoja,kuin et siinä olisi se lelukaari. ajattelin hankkia sit uutena kun saa äitiysavustusrahan.

Aamusta ajattelin kattella ja järjestellä tuota kaappia makkarissa,mihin laitan kaikki vauvan tavarat. PTT 24+2
 
PTT En ole loukkaantunut tms. en tarkoittanut sun kommentointia..:) Eräs toinen,mutta hälläkin tottakai saa ja pitää olla oma mielipiteensä. No ei siitä sen enempää :)


Täällä selkää jomottaa. Lääkäri just soitteli niistä labrojen tuloksista,jotka jo tiesinkin mutta lähinnä jatkoja. No hiivaan gyno-daktarin ja viikonlopun ajan kuullostella vointia eli suppareita. Eilen viimeks supisteli,ihan vaan kun tein ruokaa niin alkoo jomottaa. Pakko oli mennä sohvalle pitkällen..: / Sanoin lääkärille tuosta mutta sanoi vaan että kohdunsuun tilannehan oli hyvä maanantaina eli seuraile ja synnytyssaliin näytille jos viikonlopun aikana tilanne pahenee. Maanantaina yhteys neuvolaan jos en ole työkykyinen..



Tipetsu ja Ykä rv 25+6
 
kati-81: Ihana ja erittäin hyvä kuva! =) Itseäni hieman harmittaa, kun emme tälläkään kertaa saaneet kunnon kuvia mukaan. Onneksi dvd:ltä sentään erottaa jotain.

Nimiä: Meillä on tytöillä aika perinteiset nimet, joskin aika erityyliset. Uskon, että tämän kolmannen kanssa jatkamme samalla linjalla. Itselläni on mielessä useitakin nimiehdotuksia, mutta sitä en tiedä kuinka helposti pääsemme miehen kanssa niistä yhteisymmärrykseen.

Minullakin oli eilen sokerirasitus ja koitin äsken soitella tuloksia, mutta numero oli varattu. Hieman jännityksellä odotan millaiset arvot ovat. Toivottavasti ok!

Nandel, 25+1
 
onko teillä muutes minkäkokoisia vaatteita hankittuna? että onko kaikki vaan 50-62cm?? vai onko teillä jo isompiakin kokoja 68cm ja 74cm...ite olen hankkinut vaan noita pieniä,ei ole yhtään 68 ja 74 kokoisia..et pitäiskö niitäkin jo hankkia?

Äsken tuli siivoiltua vähän partsia,nyt vauvan kaappia mylläämään..ja siistimään
 
Vaatteista Meiltä löytyy 60-90cm vaatteita. :D Ihan sen takia noinkin isoa kokoa löytyy kun tuleviltä isoveljiltä jäänyt jonkin verran vaatteita säästöön. Jonkin verran hankkinut 60-68cm kun niitä vähemmän tallessa. Pesen ja laitan kaappiin vaan nuo 60-68cm nyt alkuun. Noita 50cm vaatteita en aijo hankkia yhtään, aiemmat lapset olleet syntyessään yli 50cm ja pitkä jalkaisia/käsisiä. Ei ees mahtuneet niin pienet vaatteet päälle. :D

sittereistä ollut näköjään jotakin puhetta. Itse löysin sitterin missä värinätoiminto ja lelukaari. Sekä sitteri menee vähän isommal lapsella keinutuolina.:) Eli tuon haluan ehdottomasti.:)

Siiseli84 ja Nuppu 21+4
 
Täällä oli eilen 4D ja tyttöhän meille on tulossa (toinen tähän perheeseen) :). Ei halunnut olla kuvattavana lainkaan ja pyrki menemään ahtaimpaan koloon ja näytti takaraivoa, joten en valitettavasti saanut kasvokuvaa mukaani. Oli kyllä hieno juttu tuo 4D. Harmittaa etten käynyt esikoista katselemassa aikoinaan sellaisessa.

Nimien keksiminen on nyt älyttömän vaikeaa, hyvä kun sai yöllä nukutuksi kun piti niin pohdiskella. Itse en halua liian erikoista, en yleistäkään, en modernia enkä välttämättä yli vanhaakaan :). Onneksi tässä on vielä aikaa, samaten kuin niiden kummien miettimisessä.

SiinaS 24+3
 
  • Tykkää
Reactions: LaraT ja Maanu
SEE
Tipetsu en tiedä nyt sitten tarkoitatko mun kommenttia noista raha-asioista. En mielestäni kyllä kirjoittanut mitenkään kärkkäästi vaan kerroin vain oman kokemukseni rahan niukkuudesta. Mutta kyllä pitää täällä myös muistaa se että myös lukija voi miettiä mistä vetää herneitä nenään. Mun tarkoitus ei ole todellakaan arvostella kenenkään päätöksiä eikä pahoittaa kenenkään mieltä. Joten anteeksi jos näin tein.

T:SEE
 
Heippa!

Mäkin tarkotin tolla mun loma jutulla ihan vaan et se on loogista mulle ainakin. Jokaisella on eri raha/työ tilanne ja päättäköön itse milloin kukakin pitää lomansa pois. jos asia edes tätä mun kommenttia koski.

Kävi nyt äippäpolilla varmuuden vuoksi ultrassa, sielä onneksi kaikki hyvin. otti multa sen gbs kokeen, oireet saattaisvat viitata siihen tai johonkin muuhun tulehdukseen. Sen näkee sitten. pieni oli jo 630g, meidän rakas :)

Mirssu ja pieni 23+3
 
Täytyy antaa Kelalle plussa pisteet tästä toiminnasta. Maanantaina postitin äitiyslomahakemuksen ja eilen oli tullu nettiin päätös. Ihan uskomatonta. Ite en kyllä ole kauhean onnellinen tuosta rahan määrästä, mutta sillä ont tultava toimeen. palkkanoussu vuoden 2010 tuloista muttei sitä 20 prossaa niin vanhoilla tiedoilla mennään.

Vaatteista pienitytöntylleröinen ei varmaan kannata ihan kauheasti hankkia niitä pieniä vaatteita, monet äipät on sanonu että vauva kasvaa niistä aika äkkii yli. Minunkin 3,5 kiloinen prinsessani syntyessään ei mennyt kuin oisko ollu kuukauden tai kaks niihin vaatteisiin kuin kasvoi pois. Ja niitä isompia saa pidettyä helpommin pikkuisen päällä jos laittaa esim sukkaa potkuhousujen päälle hanskaa käteen hihoja pitämään.
 
vaatteista ja koosta juu no ei mulla ole kovin montaa 50 tai 56cm vaatetta,enimmäkseen on 60cm ja 62cm..mut pitänee noita 68cm hankkia myös.

Jihuu hu oon menossa mannerheimin lastentarvikekirppikselle...sieltä löytyy varmasti taas jtn.
Ja kohta meille on saapumassa uusi ruokaryhmä:p
Täytyykin käydä kelan sivuilla katsomassa,koska mahd.saisi sitä avustusrahaa..
 
Jee, sokerit oli ok! :) Eipä kyllä pelottanutkaan tulokset. Painosta sen verran, että mulla lähtöpaino oli 62 ja nyt painoa 65. Ei siis mitään hurjaa nousua, vaikka maha onkin tosi iso ;)

Joku kyseli äitiyspakkauksen sisällöstä. Olin yllättynyt siitä, että paketissa oli pelkkiä kestovaippoja 2 kpl, eikä lainkaan kertiksiä. Kuosit oli aika poikavoittoisia meidän mielestä, mutta ihania :)

Oon itse lastentarhanopettaja, joten palkka tosi kehno.. Sen mukaan tulee sit avustukset :/ Ei niillä juhlimaan pääse, mutta pärjää kyllä.

Jee, meillä on nyt viikon loma! Tuli kyllä oikeaan aikaan, kun ollaan miehen kanssa molemmat sairasteltu.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!!
Hertta_g ja pikkuhoo
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85
Täällä neuvola taas takana, eilisen sokerirasituksen tulokset ok :). Tosin mun hb laskenut huolestuttavasti, verenpaineet nousussa, joten lähete äpolli kiireellisenä ( 1-3 pv), käväsin tänään verikokeissa sitä varten vielä sairaalalla, joten nyt odotellaan varmaan maanantaina soittoa sitten polilta sinne tarkkiin. Siirrettiin sitten samalla tuo tk:n lääkäri aika siihen ns. "samaan" eli en mene erikseen ollenkaan tässä raksaudessa tk:n lääkärille, tai ainakaan noihin raskauteen kuuluviin tutkimuksiin vaan suoraan äippäpolille.
Mä en ottanut äpakkausta, kun kuopuskin on niin nuori vielä, ja kaikki sen tavarat tallessa, äitiysavustus tuli jo tilille, ja käväsen siitä alkuun ostamassa kunnollisen imetystyynyn.
Nyt lepäämään teeveen ääreen, ja odotteleen isompia neitejä discosta.

JA & 24+1
 
Mikäli tuo meikäläisen nimi kommentti pahoitti jonkun mielen niin pahoittelen kärkkään kuuloista kommenttia. Tekstiin on vaikea saada vitsailua tai muuta kuuluviin eikä se asia ja huumori aina aukea toiselle ihan sillä tavalla kuin itse on tarkoittanut. Mielipiteensä jokaisella, minulla sitten ehkä vähän vahvemmat mielipiteet joissain asioissa ja tulee sitten kait ilmaistua itseään liian vahvasti. Ei ole tarkoitus muita loukata tällä, mulle on ihan sama miten muut asiansa hoitaa kunhan jokainen tekee niin kuin itsestä hyvälle tuntuu. :)

Vaatteista: Me ei olla noita pieniä vaatteita osteltu, tai noh, ei oikeastaan vielä mitään vaatteita. Veljen perheeltä saatiin joitain 70-80cm vaatteita ja noita pieniä vaatteita tuntuisi olevan tulossa ainankin neljältä eri henkilöltä. Mummot on sitten ostelleet noita pieniä vaatteita jokusen. :) Itse ajattelin etten kauheasti ainankaan itse noita pieni osta. Ne mitä nyt saadaan ja mummot ostaa riittänee enempi kuin omiin tarpeisiin. Isompia sitten.

Muuta tavaraa olenkin alkanut ostella kun vaatteita ei ole vielä tuon tarjonnan runsauden takia kehdannut, eli meiltä alkaa löytyä tuttipulloa, tuttia, ym. :)

Oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua hellemasuille!!

Omena ja Pikku N 22+2 (tai ultran mukaan 22+4)
 
Tsemppiä kovasti vuotelijoille! Toivottavasti tuollaiset nyt kaikilta loppuisivat. :/

Tytölle olisi pari oikein ihanaa nimivaihtoehtoa ollut valmiina, pojalle on kehkeytynyt kyllä nyt kans jo pari lupaavaa. Ja poikahan meille olisi näillä näkymin tulossa. Tosin miehen kanssa olemme (yllättävästi) aivan eri linjoilla nimien kanssa. Itse en halua miehen ehdottamaa etunimeä, mutta mies kyllä ihan tykkää minun ehdotuksestani. Täytyy katsoa mihin suuntaan tilanne kehittyy. ;)

Sain juuri tänään kaverinkaverilta ison kasan ihan pieniä (50-56) vaatteita, jotenka niitä nyt sitten on varmasti tarpeeksi. Onneksi en sen kokoisia hirveästi ole ostanut ennestään. Tosin jotkut 62 kokoiset joita käytettynä olen ostanut, ovat melkeinpä 56 kokoisiksi kutistuneita, vaikka muuten ovatkin todella hyväkuntoisia. Täytyypä tässä jossain vaiheessa alkaa järjestellä vaatteet, ja katsoa mitä vielä puuttuu. Olen kyllä ostanut jo 68,74 ja 80 kokoisiakin, kun todella kivoja on kirppareilla tullut vastaan. :)

Turkulaiset/ja lähiseutulaiset HUOMIO!
Olemme fb-ryhmän kanssa suunnitelleet tapaamista, ja ensimmäinen tapahtuisi todennäköisesti ensi viikolla. Jos olet kiinnostunut tulemaan mukaan laitathan minulle yksityisviestiä!

(.) Olo ollut pääosin ok, koulussa on vielä jaksanut ihan hyvin. Ensi jakso hiukan huolestuttaa, koska tiedossa on paljon töitä, jotka suoritetaan seisten. Tosin ne ovatkin niin kivoja hommia (kankaanpainantaa :heart:), että pakkohan se on jaksaa. Tukivyön sain onneksi jo sitä varten hommattua. Joogassa tulee ohjaajan menojen vuoksi parin viikon tauko, ja itsekseen pitäisi nyt sitten muistaa/jaksaa itseään väännellä. Luulenpa, että muuten selkä kipeytyy kyllä saman tien. Ihanaa, kun kevät tulee! Auringosta saa kyllä niin paljon energiaa! :)
 
Vaatteet ja hankinnat: Me ollaan saatu pieniä vaatteita ja jotain unisex vaatteita löytyikin ennestään. Pari pienempää bodya olen ostanut. Ajattelin käydä vielä vaatteet läpi ja lähempänä kesää sitten miettiä, mitä vielä tarvitsee.
Muuten en ole hankintoja tehnyt. Viimeksi meillä jäi tuttpullot käytänössä käyttämättä, kun imetys onnistui ja neiti ei pulloa huolinut. Tuttia ei esikoinen koskaan suostunut syömään, joten en varmaan näitä ennakkoon nyt hanki, ehkä tuttipullon yhden varalta. Tutteja ostetaan, jos siltä vaikuttaa. Turvakaukalo telakoineen kotiutui meille ja yhdistelmät ostan sitten heinäkuun alussa työkaverilta. Kappahalista piti ostaa newbie mallistosta peitto, kun oli niin pehmoinen ja suloinen. Pinnasänkyyn pitää ostaa uusi patja, reunapehmusteen ostinkin jo. Imetystyynyä olen miettinyt, esikoisen kanssa en tarvinnut, mutta nyt hiukan mieluilisin. Ja vaunuihin haluan harsoviritelmän sijasta vaunusuojan. Onneksi tässä on aikaa miettiä hankintoja ja tehdä niitä vähitellen.

Kattiina ja pirpana 23+0 POKS
 

Yhteistyössä