Heinäkuun hellemasut 2012 - MAALISKUU

Tsemppiä kovasti Nipus!! Toivotaan tosiaan parasta!

Kävin tänään sokerirasituksessa. Ei ollut lainkaan paha juttu - ei heikottanut tai mitään. Paastoarvo oli erittäin hyvä 3,6, ja muut arvot voi soitella huomenna neuvolasta. Jännitin etukäteen, mutta turhaan :)

Liikkeitä tuntuu täällä vähemmän kuin ennen, mutta kai se pieni näillä viikoilla voi vielä kääntyä potkimaan selän puolelle..? Ja istukka edessä, niin sekin vaikuttaa.

Aurinkoista päivää kaikille!! :)
hertta_g ja pikkuhoo 24+2
 
nipsu83
Hui kamala, onneksi ei käynyt pahemmin. Kovasti voimia ja pikkuiselle niitä tarrasukkia ettei nyt vielä sieltä masusta pois pyrkisi. :)

PTT
Minäkään en vielä tunne liikkeitä muuta kuin istuessa, maatessa ja joskus paikallaan seistessä. Liikkeessä ei tunnu vielä.

(.)
Tänne ei ihmeitä, Ikea reissu polttelee jo kovasti. Vielä kun malttais jokusen päivän. Neuvolakin olis maanantaina, pääsee niitä Kelan papruja täyttämään. Pikkuinen melskaa ja möyryää kovasti.

Omena ja Pikku N 22+0 POKS!! (tai ultran mukaan 22+2)
 
nipsu83 voi ei..hurjasti nyt jaksamisia,ja toivotaan että vuotelu loppuu!! ja pikkuinen jaksaisi kasvaa vielä muutaman kuukauden!:)

oih mikä ihanuus päivä...aurinko lämmittää jo niiin ihanasti! tulis kevät jo piiian!!!

täällä on monia joilla on harjotus suppareita,ja vuoteluita! toivotaan että ne teillä loppuisivat!!
Itsellä olisi vielä 2vk sokerirasitukseen,ja sen jälk.onkin sit neuvolalääkäri,sit mennään jo viikoissa pitkällä!!
Ja sit vaan saan jännätä soittaako neuvolatäti arvoista vai....siinä piinaavat viikot tulosa!!
 
nipsu Huihui,onpas ollut koettelemus mutta hyvä että kaikki meni kuitenkin hyvin ja voitte pikkuisen kanssa hienosti.


Kattelin just Kelan sivuilta omia juttujani ja siellä näkyy ne myönnetyt etuudet. Miten ihmeessä vanhempainavustus voi muuttua niin kamalasti kuukausittain?! Mä luulin että se pysyy samana koko ajan kunnes sitten loppuu kokonaa. Eka erä on pikkusta vajaa 2000e,toinen vain himpun päälle 1500e..Kun vikaa erää katto,niin se oli jo 1600e pienempi kuin eka! Herrajumala kuka tollasilla rahoilla muka elää?! Ja vielä lapsikin pitäs elättää. Toivottavasti miehen työt jatkuu pitkään,muuten nälkäkuolema korjaa meidän perheen..Tai sit pitää lähtee suoraan synnäriltä töihin,voi luoja!
Pitääkin pankkiin olla yhteydessä etten voi maksella autoo enää yhtä paljon kuin tähän saakka..On taas suomi kyllä melkonen "hyvinvointi valtio" :stick::headwall:
 
Tsemppiä Nipsu! Luin tekstisikin todella nopeesti kun oli niin tapahtumaa ja actionia täynnä.

Tipetsu: Joo, ei tällä äitiyslomalla ja sen jälkeisellä ajalla mitenkään rahoille pääse.. tai no ei tunnu pääsevän edes töissäkään rahoille ja tuntuu ettei kykene hoitamaan talouttansa sitten millään.. Lottovoittoa odotellessa!
 
Purkaus:

Oon aika lahjakkaasti mussuttanu tänään kaikkee mahdollista..:ashamed: Tuossa sitten pari tuntia sitten kävin vaa'alla ja huikkaisin miehelle painoni,joka oli 60,6kg..Ja siis oikeesti täydellä mahalla siihen menin.
Mies tuhahti ja sanoi että "kannattasko liikkua" ja jatkoi vielä "ei siks,että masu on iso,mutta ihan muuten.." Mä loukkaannuin oikeesti! Viimeks tänään alko kiristellä masua kun kävin kirppiksellä,kaupassa ja kuurasin vielä keittiöö kotona,josta kerroin miehelle!
Mulla on oikeesti ongelma selluliitin kanssa tuolla jaloissa ja takapuolessa ja nyt raskauden aikana se siis on tullut näkyville. Ja toisekseen,kun masu tuli yhtäkkiä näkyville,en pitänyt siitä yhtään ja meinasin aivan masentua kropan muutosten takia..Ja mies tiesi kyllä kuinak oli kova paikka sillonkin.
Itkin siinä sitten piilossa ja mies ehkä sitten tajusi sanoneensa tyhmästi,hieroi mun niskoja omasta tahdostaan ja suukotteli hiuksia samalla..
Meinasin jo sanoo sille että kattos omaan napaansa,hälläkin painoa reilu 100kg vaikkei mitenkään lihava olekaan..:(



Tipetsu ja Ykä rv 25+4 (60,6kg..)
 
Voi Nipsu, mitä olet joutunut kestämään! Paljon tsemppiä sinne! Toivottavasti tuo oli viimeinen säikähdys ja nyt kaikki menisi suunnitellusti loppuun asti hyvin! :hug:

Tipetsu: Varmasti loukkasi! Ja kun muutenkin kehon muutokset tuntuvat hankalilta, niin ei tuollaista halua kuulla! Itsekin vaikka olen ylpeä hedelmällisyydestäni ja onnellinen tulevasta lapsesta, koen aika-ajoin kauheaa itseinhoa kasvavan mahan ja muutenkin levinneen ja lössähtäneen olemuksen kanssa. Ja kun liikkuminenkaan ei suju niin kuin ennen ilman kipuja. Toivottavasti miehesi ymmärsi, miten hölmösti teki, vaikka eihän se sinun oloasi paranna. Epävarmuuden siemen kun on istutettu, niin se on ja pysyy. Yritä kuitenkin lohduttautua sillä, että sinulla on kaunis vauvamaha ja olet siro ja hoikka ihminen. Kunpa itsekin painaisi vain 60 kiloa :) Paljon tsemppiä muuttuvan kehon kanssa! :hug:

sopaka & seelis 24+0 POKS
 
Nipsu: hui kamala tuota sairaalareissua, onneksi vauva on kuitenkin kunnossa!

Tipetsu: siis mitä ihmettä, ole noin pitkällä ja painat vain 60kg! Oon kade! Oon painanut alussa vähän päälle 60 ja nyt jo yli 70! :O ja mies kehottaa vaan lepäämään ja syömään :D

Jebbis ja mini 26 +2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Omena85
nipsu hui hurjaa, varmasti todella säikäyttävä kokemus. Onneksi kaikki vauvalla kunnossa, nyt vain kovasti jarrusukkia pikkuiselle!
tipetsumä ainakin niin ymmärrän tuon kilojen ahdistamisen. Paino on jokaiselle niin henkilökohtainen asia ja jokainen ottaa sen tavallaan. Onneksi sun mies ymmärsi että susta tuntui pahalta. Ei ne miehet aina vaan tajua :) Mä painan lähdössä jo enenmmän kun sinä, oon koko raskauden ajan murehtinut ja ahdistunut painostani. Ei sille vain voi mitään ja ei se oikeasti auta vaikka ketä hokis sulle et "painon kuuluukin nousta ja se kuuluu asiaan, kyllä se sitten lähteekin kun oot synnyttänyt" Se saattaa hetkeksi helpottaa mutta ei mulla ainakaan. Mulle tais toi sokerirasitus olla ratkaseva, joka vähän auttoi järkevöittämään tätä suhtautumista. Vaikka pissa ollut kokoajan puhdas, niin kyllä sitä kuitenkin mietti että mitä jos sokruissa onkin jotain. Paino on noussut raskauden aikana nyt n.9kg.

Täällä mä yritän kuluttaa aikaa sairaslomalla. Ajattelin et jos kävis ostamassa uikkarin. Vois muun liikunnan ohessa käydä vielä uimahallissakin :) Meillä on masussa kauhea melske ollut eilen ja yöllä. Taitaa pikku ukkeli jyskätä yöt mun virtsarakkoa kun herään aina siihen kun on maha pinkeenä ja hirveä vessahätä.
Tänne on palannut pahoinvointi. Kolmas päivä menossa :( Toivotaan että menis poiskin, mutta taas näitä kuulojuttuja, mut jotkut sanoo että 1.ja 3.kolmannes on samanlaisia. Tän selkäkivun lisäksi en olis tarvinnut muuta, mut tietää olevansa ainakin elossa =) Eikä onneks tarvi kärvistellä töissä, pitää vaan muistaa välipalat ettei sokerit/nälkä yllätä.
Lauantaina olisi pikkuisen enkeliprinssin hautajaiset :'( En voi lähteä sinne, matkaa olisi 300km ja julkisilla pitäisi mennä, kun mies on töissä. Onneksi asia tuntuu olevan veljelleni ok että en mene.
Mutta nyt suihkuun ja 3+1päiville käväsemään :D

Kati ja Ernesti 25+1 (rakkaalla lapsella on monta nimeä)

 
tipetsu juu siis sähän olet keijukainen:) mä toivon ja rukoilen ettei vaaka tulisi näyttämään 100kg!!!!!

Täällä vauva on melskannut koko eilisillan ja nyt aamusta jatkuu...aikas mojovia liikkeitä ja potkujakin tuntunut. ekaa kertaa kunnnon melskausta.

Nyt aamusta katselin tuossa katsomosta sen pieniä ihmeitä,aivan mahtava synnytyssairaala ohjelma!
 
Painosta murehtiminen - muistakaapa, että vauvelit vaistoaa meidän hyvät ja huonot fiilikset ->

Lapsi pystyy nyt tuntemaan asiat, jotka sinäkin tunnet. Kehosi tuottaa stressihormoneja jos olet masentunut, stressaantunut tai väsynyt, ja lapsi reagoi näihin. Pelontunne saa kehosi tuottamaan adrenaliinia, joten lapsi reagoi myös veresi adrenaliinipitoisuuteen.

Lapsi reagoi luonnollisesti myös onnen ja tyytyväisyyden tunteisiisi. Tällöin kehosi tuottaa mielihyvähormoneja eli endorfiineja, jotka virtaavat napanuoran kautta suoraan lapseesi.


Musta ainakin tuntuu, että paino ja kilot ei oo murehtimisen arvoinen asia. Ymmärrän kyllä hyvin fiiliksiänne; itsellä ollut aikaisemmin timmi urheilijan kroppa.. No ei ole enää, ja kohta poksutaan 7 alkaville luvuille :O. Mut ajattelen, että tää kuuluu tähän ja syntymän jälkeen ehtii kyllä sitten taas muokkaamaan kroppaa.. Tosin ei ihan niin nopeasti kuin kaimani LIV-kanavalla :LOL:.

Miehet voisivat kyllä vähän miettiä, mitä suustaan päästävät raskaana oleville naisilleen! Omaa täytyy kuitenkin kehaista tässä asiassa: se muistaa aina kehua, ja se kyllä piristää mieltä :heart:.

Maanu ja Kepuli 25+1
 
Moikat kaikille mammoille!

Eilisestä paino-episodista selvitty ja kaikki ok.

Mä olen kuluttanut tätä saikku-päivää miettimällä lapselle nimeä ja voisko enää vaikeempaa olla?! Ja kun ei tiedä kumpi on tulossa niin mietin sit molemmille.

Pojalle tuli tämmönen etunimi esille Weetu tai Veetu.. Mitäs mieltä? Mieskin tykkäs kun sille viestin laittelin muissa asioissa ja mainitsin ohimennen tuon.
Joku nimigeneraattori ehdotti Weetu Tomiel, mutta Veikko tulee olemaan myös nimessä,isänsä suvusta. Jarre on myös ollut vaihtoehto jo kauan ennen plussaa.. Tulee mun isän ja setäni nimien yhdistelmästä ikäänkuin. He pelastivat mut raha suosta ja molemmat super tärkeitä miehiä elämässäni oman mieheni ja veljieni lisäksi...
Mä en halua näitä perinteisiä nimiä kuten Eetu,Veeti,Toni, Elias jne..
Tytölle on ehkä tsiljoona vaihtoehtoo :) Mutta pojalle on tosi hankala keksiä.. Enkä kyllä tiedä miksi niin varma olen pojasta.
Ehtiihän tässä nimiä miettiä ja sittenhän sen vasta näkee kun vauva syntyy että minkä nimen näköinen hän on ja kumpiko hän on :D Mutta vois tääkin pvä kulua turhempaankin ;)



Tipetsu ja Ykä rv 25+5
 
Viimeksi muokattu:
U2
Hello!

Moni tuntuu pitävän loman ennen äippälomalle jäämistä. Ite oon ajatellu jättää ne sinne vanhempainloman loppuun, seuraavalle kesälle. Nythän voi töistä jäädä vaikka saikulle, jos/kun olo ja tilanne sen vaativat.
Kuulostaa siis minusta vähän hassulle pitää lomat pois tässä kohtaa, mutta jokainen tekee tyylillään :) Ei saa loukkaantua tms. ;)

Olen myös ajatellut etten tähän työhön enää palaa takaisin! Motivaatiota ei ole tällä hetkellä lainkaan, enkä usko poissaoloni sitä takaisin tuovan. Soitankin tänään neuvolaan puhelinajalla ja kyselen suppareista ja nivus-pakarakivuista sekä työn aiheuttamasta stressistä :(
Onko muilla supistuksia päivittäin? Mulla on ja määrä vaihtelee 5-10, osa tuntuu enemmän osa vähemmän.. Meillä on töissä neljä kerrosta vanhoja kiviportaita.. ja päivittäin niissä on kiivettävä edestakaisin :(

Painosta olen myös kerran vetänyt pellollisen herneitä nenään. Mutta en jaksa taas tällä hetkellä murehtia sitä enempää. 55kg lähdettiin ja kyllä se vaaka illalla näytti 68kg. No rinnat on kasvanut varmaan kilon kappale, olemattomat kun olivat ennestään ;) Muuten painoa kertynyt melko tasaisesti koko vartalolle. Masu on kyllä jo melkoinen :D Multa jo kyselty onko h-hetki kuinka pian!?!?!

Paljon tsemppiä Nipsulle ja kenen nimim. en nyt muista, hurjia olette jo joutuneet kokemaan vuotoinenne ja kipuinenne :( ottakaahan rauhassa, että saadaan matkustajat turvallisesti perille lähempänä kesää :heart:

U2&Köpiel 26+2
 
nimistä en mäkään pojalle halua mitn. kauheen yleistä nimeä just esim.Elias tai Eetu ja mitä yleisiä nyt onkaan..mut ihan normaalin nimen haluan enkä mitn.ihme väännöstä. nyt kun tiedossa on et poika on tulossa,almanakan menin sillon jo läpi poikien nimissä..mut ykskään ei oiekin iskenyt...
 
No voi jeesus,mulla on taas hiiva!!! Ei oireita taaskaan,ties miten pitkään taas riehunu. Oiskohan 4 kerta tän raskauden aikana! Soittelin siis tk nuo vastaukset kun eilen ei olleet tullut,kun neuvolaan soitin. Noh,tk hoitsu käski soitella neuvolaan ja soitinkin. Mun hoitaja on vasta huomenna paikalla,mutta lääkäri ei ole huomenna.
Soitin sit takas tk ja tämä hoitsu oli onneks niin ystävällinen että laittoi lääkärille soittoajan huomiselle. Lääkäri soittelee siis huomenna.
Tämä lääkäri on onneksi myös neuvolan lääkäri. Sanoin etten uskalla nyt vaan marssia ominpäin hakemaan gyno-daktarinia tai canestenia,jotenkin tuntuu että onko se fiksua kuitenkaan.
Lääkäri maanantaina sanoi että jos tulehdus on hoidetaan pois antibiooteilla ja jos ei,niin supparit sit seurantaan,niin miettiipähän samalla jatkot mulle.
Eilenkin ilmeisesti suppaili ja toki,hoitamattomanahan hiivakin voi kai aiheuttaa supisteluja..
Mullahan oli siis antibiootti kuuri taas ja itseasiassa sekin tais olla jo 3 kuuri tän raskauden aikana.
Voivoi!
 
SEE
Tipetsu noi sun rahat kuulostaa mulle ainakin ruhtinaaliselta. Olen ollut yli 4 vuotta kotona lasten kanssa kotihoidontuella ja äitiyslomarahoilla vuorotellen joten tottunut pieniin tuloihin. Onneksi mies tienaa sen verran että ollaan pärjätty, mutta sen olen oppinut että paljosta pystyy säästämään jos vaan haluaa ja kokee kotona olemisen tärkeämmäksi kuin rahan. Kaikki on suhteellista mutta mulle alkavan äitiysloman rahat ovat huimia verrattuna kotihoidontukeen!
 
Moikka!

Täälä supistuksia tullut nyt parin päivän ajan suht tiheään, joten vuodelevolle pistivät. Huoh miten voikin hävettää olla pois töistä... Mulla supistukset semmoisia että maha menee kovaksi ja älytön paineen tunne tulee joka on tosi epämiellyttävää. Ja näitä päivittäin useasti ihan levossakin.

U2 mäkin pidän samalla tavalla loman kuin sinä, musta kans kaikkein loogista. Ja silloin on muutenkin rahat tiukalla yms niin kiva saada ylimääräistä (loma rahat)

Mua tuo paino ei stressaa tulee mitä tulee. tähän mennessä joku 2-3kg on tullut. Laihduin aluksi niin kovasti kun söin himo terveellisesti vain hedelmiä kun mikään muu ei pysyny sisällä :D

Nyt käyn parantelemaan itseäni vuoteen merkeissä, jotta pikkuinen pysyy matkassa mukana. Mirssu ja pieni 23+2
 
aurinkoista päivää kaikille :)

mulla kanssa samanlainen rahatilanne kuin SEEllä kotihoidon tuella sinnittelen, niin minimi äippä rahakin on jo iso korotus. mutta täällä maalla asuessa ei päivittäistä rahan menoo ole niin on rahat riittänny. mut kyllä on noloo valtiolta mun mielestä maksaa kh tukea niin vähän ettei oikeen toimeen tule!! jos veisin lapset hoitoon niin kyllä se tulis kalliimmaksi kun mitä me lasten kanssa kotona olevat saadaan. mutta parempi se kuin ei mitään tietenkin.

mä oon päättännyt etten kanssa viitti stressaa painon noususta tulkoot mitä tulee sittenhän on aikaa niitä kiloja sulatella varsinkin kun on kesä ja grilli kausi parhaimmillaa :) :)

tytöillä on harvinaiset nimet esikoisella on kaimoja n.20 ja kuopuksella n.200 mutta poika saa ihan "tavis" nimen :). tyttöjen nimet on väännetty tosta pojan nimestä. kun esikko piti olla ainoa tai en ollut ajatellut kuin että saisin edes yhden lapsen mut pitihän sitä kaveri saada niin kakkonen tuli eikä poikaa tullut niin pitihän kokeilla vielä kerran :) oikeestaan ei sukupuolella edelleenkään ole väliä mutta saanhan sen alkuperäisen nimen nyt sitten käyttöön. ja kaikilla lapsilla on samantapaiset nimet :)

mullakin ekan kerran supisteli eilen kun tuli vähän rankemmin liikuttua pakko lähteä liikkeelle kun on niin nättejä ilmoja ettei voi olla poissa pihalta!

huisp & pasus 24+6
 
U2 ja Mirssu: Minä päätin myöskin pitää lomani siellä äippäloman lopussa että pysyy pidempään rahoissa. :) Töissä kyllä kovasti kummastelivat asiaa ettenkö halua pitää ennen äitiyslomaa että voin vain olla. No sehän on ihan hirveen hauskaa olla pitkällä lomalla ison mahan kanssa kun ei edes kunnolla pysty vapaasta nauttimaan. Näin voin olla pidempään varakkaammin kotona vauvelin kanssa.

Nimet on meillä vielä niin hakusessa, tuntuu että kaikki kivat nimet on jo "käytetty" :D
 
  • Tykkää
Reactions: U2
Mä oon jo nuorempana päättäny et jos saan tytön se on Sofia ja ei se mieli vieläkään ole muuttunu. Yleinenhän se on (kuulemma viimevuoden yleisin) ku hitto mutta mikä hauskinta en tiedä yhtään sofiaa täällä meidän suunnalla en aikuista saati lasta. Se siis pitää edelleen. Pojallekkin on nimi tiedossa vaikka tyttö meille luvattiin tulevaksi. Katsotaan jos seuraava sitten olisi poika (jos seuraava tulee edes). 3 lasta oon kuitenkin aina halunnut, mutta mieli voi aina muuttua. Ikinä kun ei tiedä.
 
Nimestä meille on siis tulossa poika. Miehen kanssa EI pysty nimestä järkevästi puhumaan. Eilinen ehdotus häneltä oli Ernesti. Sitä ennen on tullut Mortti ja Vertti. Ja vaikka mitä. Itse mietin asiaa aika paljonkin, mutta eipä oo tullut esille sellaista nimeä, jonka ehdottomasti haluan antaa. Toisen nimen haluaisin olevan mieheni toinen nimi, Samuli. Mut kaippa tuokin asia selviää, jahka tyyppi syntyy :heart:
No nyt oli meillekin myönnetty äitiysavustus pakkauksena. Kauankohan sen tulemiseen menee?


Kati ja Ernesti 25+1
 
Nimistä: Myös meidän tytöstä on tulossa Sofia :) nimi valittu jo vuosia sitten, tulee suvusta ja on kyllä kovin nätti :heart: Tietysti jos tuleekin poika niin sitten pitää laittaa mietintämyssy uudestaan päähän :D

Lomista: Mulla alkaa ä-loma juhannuksena ja sitä ennen pidän reilut pari viikkoa kertyneitä lomia pois. Tämä ihan siksi, että mun määräaikanen sopimus päättyy äitiysloman puolivälissä ja tämmöisissä tapauksissa tässä puljussa suositellaan pitämään lomat pois. Passaa mulle! :) Saapa rauhassa ajan kanssa pestä pieniä vaatteita ja kerätä voimia :)
 

Yhteistyössä