Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Herranjestas, täällähän on täystohina päällä! Paljon tsemppiä kaikille joilla synnytys käynnistynyt! Hienoa, että välillä lähtee itselläänkin alkuun joillain, sitä kun varmasti jokainen toivoo. =)

Täällä käyty akupunktiossa ja Tammelantorilla mustamakkaralla, mansikoilla ja herneillä. =) Nyt jotenkin vaan väsyttää, maha ollut myös ihan kummallinen koko päivän. Mietin tuossa myös, että onkohan Hippu kiinnittynyt tuonne alas, kun liikkeet on muuttunut parin päivän sisään erilaisiksi. Enää ei tule niin noita mahan puolelta toiselle menoja ja tajutonta muljuntaa, vaan liikkeet tuntuu lähinnä vasemmalla alhaalla ja oikella kyljessä. Jännittävää... Jospa Hippu alkaisi pikkuhiljaa asettumaan lähtöasemiin. :heart:

Ei muuta kun lisää kävelyä ja touhuamista, oman jaksamisen mukaan tietysti! =)

MiNi87 ja Hippu 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: Safir2012
mitä sä omppu hätäilet..mulla on jo 7h vesien menosta ja oon edelleen kotona..aika tuskaa kylläkin mut suppareita ei tuu kuin öööh..8min välein :) mut kaipa tästä illalla täytyy lähteä.en oo ees ilmottanu kellekkään et on käynnissä synnytys saatikka sit soittanu sairaalaan..
Minä soittelin synnärille kun huomasin että vesiä tulee ja sieltä käskettiin sairaalaan. :)

Penni3: joo miehen ajoitus oli loistava. Alunperin hänen piti tulla vasta tänään illasta kotiin :D

Tanjasii: joo ei haittaa paljastus :D hauskahan se oli silloin tajuta et kirjoitetaan samalla forumilla.

Täällä hiljaista. Kohta sydänkäyrää taas otetaan, vesiä ei enää valuta joten jokohan ne kaikki tuli. Supistuksia odotellessa. :)
 
miss_understood Omasta kokemuksesta voisin myös suositella, että jos lapsivesi menny, niin kannattais lähtee näytille. Mulla kesti sen verran aikaa lapsivedenmenosta kunnon supistuksiin ja synnytykseen, että saatiin infektio minä ja vauva. Ja mä menin sairaalaan heti ku lapsivesi alko tulla ja sitä seurattiin siellä koko ajan tarkasti; väriä yms.

Mulla oli tänään lääkärineuvola. Vauvan pää on jo kovasti lähtökuopissa syvällä ja 1 sormelle oli auki. Toivottavasti tulee piiiiiian!! Vaik ei uskalla toivoo... Kuulemma edellisten tapaan sellanen n. nelikiloinen vauveli ois tulossa. Verenpaine oli hiukka taas nousussa, joku sanoo et seki vois enteillä tulevaa -kuka tietää???

Tiisu 36+5
 
täällä o tullut maanantaina veristä lima vuotoa. odottelen tässä nyt vaan että supistukset alkais kunnolla tai vedet menis. en malttais millään odottaan. nyt meen saunaan. tänään tuli turhautumisesta itkut :/
 
Kyllä miua nyt jännittää!Ystävä sai klo 15 tytön nötterön (12 aikaan menivät sairaalaan) ja nyt Omppu vesiään päästelee :D Voi Jestas. Mä oon käynyt lenkillä ja kaupassa ja istunut hassuissa asennoissa että vauva painaisi kanavaa ja ja ja ja.. Voi kun miekin pääsisin ilman et tartteisi käynnistää!

6h on raja millon pitäisi tosiaan vesien menosta mennä näytille :)
 
Mulle myös sanottiin että heti jos vedet menee niin sairaalaan.

Tenkkapoo, mitäs mieltä ootte kokeneemmat: Voiko valkovuoto muuttua kirkkaaksi limamaiseksi vai olisko tämä nyt sitä kuuluisaa tulppaa..? Sohvalta noustessa tunsin että nyt tuli jotain tuhdimpaa tavaraa eikä sitä vetistä valkkaria mitä yleensä on tullut. Menin sitten vessaan, pyyhkäisin paperilla suojaa ja osa imeytyi paperiin, osa jäi kiiltämään siihen pintaan. Ja ihan kirkasta oli, ei maitomaista ja tosiaan tuhdimpaa. Olenkohan vähän liian innokas analysoimaan :D.

Tsemppiä kaikille joilla tohina päällä ja jotka sitä tohinaa vielä odottelee =)
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
Mökillä ollaan ja nyt on jo saanut olla vähän vapaammin ;)
Lauantaina lähdetään kotiin kun miehellä on su,ma ja ti töitä ja kiva on touhuta kotona. Voi tosin olla että mennää takaisin ennen tytyen syntymä, johon ei ole kauas :)
Tänää lähinnä noita lapsia viihdyttäny pelattu pelejä täällä on ollut koko päivän kylmä tuuli niin ei oikein lapset ole uimaan mennyt. Miehen vanhemmat tulee huomenna tänne siitä onkin yli kuukaus kun viimeksi nähtiin. Lapset menee heille pariksi päivää heinäkuun puolessa välissä joten silloin olisi tyttöjen hyvä syntyä.
Olo on ollut ihan kohtalainen mitä nyt selän säryt on hirvittäviä ha tytöt yrittää tulla vatsasta ulos.

TSEMPPEJÄ KAIKILLE

Janssu ja Tytyt 36+4
 
Neuvola kuulumisia suluissa taas viime kuulumiset

Rv 38+0 (36+6)
Paino: 1,050kg/vko (-300g/vko)
Turvotus: +/- (+/-)
Verenpaine: 122/74 (126/80)
Pissa: leukosyytit tai jotkin koholla, otettiin sit se viljely (puhdas)
Hb: 108 (mitattu viimeks rv 35+6 jolloin oli 117)
Sf-mitta: 40cm (38cm)
Tarjonta: ei merkattu (rt)
Syke: 132 (140)
Liikkeet: ++ (++)

Huomenna saa alustavasti tiedustella sitä pissa tulosta. Neuvolatäti soitti myös äippäpolille tosta sf-mitasta, mutta kun kerran mulla on sinne aika ens tiistaille ni meen silloin sitten sinne.
 
Ihanaa, kun vauvauutisia täällä saa lukea. Paljon onnea kaikille, jotka jo saaneet vauvansa :flower:. Saapa nähdä, kuinka paljon tulee lisää viikonlopun aikana/jälkeen :).

( . ) Mua on alkanut pelottamaan. Ei ehkä itsessään se synnytys niin paljoa, mutta se, että meneekö jokin asia pieleen ja että onko meidän lapsi terve jne. Aika mennyt mielestäni hirveän nopeasti. Täällä aika monet tuntuvat toivovan, että synnytys jo käynnistyisi jne. Minä ainakin vielä TOIVON, että vauva ei syntyisi etuajassa, vaan lähellä LA:aa... Siihen ei tosin ole enää kuin ihan hiukan yli 2 viikkoa. Hirvittää...
Kunpa kaikki menisi hyvin. Mua on mietityttänyt nyt, että onko vauva kääntynyt.Rymysi viime viikolla niin kovasti, ihan kuin olisi koittanut itseään kääntää. Viime vkon maanantaina oli neuvolalääkäri ja vauva kyllä oli silloin edelleen pää alaspäin, mutta ei ollut kiinnittynyt vielä. Huomenna seuraavan kerran neuvola.
Maha tuntuu jotenkin erilaiselta tuolta alhaalta, ei paina ihan yhtä paljoa (liitoskivut kyllä ihan yhtä pahat tuolla häpyluun kohdalla). Mutta jotenkin tuo alavatsa pehmeämpi, kuin aiemmin. Ja itse en tunnustelemalla yhtään tiedä, miten vauva tuolla masussa on.

BiiQ ja Pikku-höppänä 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: Bobble
Kylläpä täällä tosiaan vedet lorisee! :) Ihanaa! Onnea vauvojen haku reissuille! :heart:

Ja tietysti onnittelut uusille vauvoille, ei meinaa enää pysyä kärryillä kun tapahtuu koko ajan!

Mulla ei ole lorissut kuin ikkunanpesuvedet ja meinattiin vielä ottaa miehen kanssa hetki vain meille kahdelle ja mennään lorisuttamaan kylpylän vesiä, joten sopii vauvan vielä pysyä kyydissä :) En myöskään toivo muutenkaan synnytyksen käynnistyvän vielä, vaikka olo on jo melkolailla raskas. Mieskin sanoi tänään että oon ihan kuin joku mummeli kun könyän ylös sohvalta :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kolmannen haaveilija :flower:.


Niin, joku kysyi tuosta kohdunseinämän paksuuden tietämisestä, mulla siis 2 sektiota alla, ja edellisen ja tämän väliä tuli vain nyt lopulta vuosi ja 3 päivää. Mulla tuli kovia alavatsa(arpikohta) kipuja rv 32 lähtien ja se ultrattiin välissä, jolloin huomattiin, että on lähtenyt ohentumaan (oli tuolloin rv 33 noin 4 mm ultran mukaan)...
 
Minunki mies huolestuneena kysäisi tänään, että "Kulta, onko jokin hätänä, sattuuko johonkin?",kun minä nostin lattialla olevat rintsikat kylppärin lattialta. Semmosta ähinää ja puhinaa tämä alkanu olemaan lähiaikoina...
 
  • Tykkää
Reactions: Bobble
täällä tuli sitten 21.30 tienoilla lapsivedet jääkaapin ovelle oikein lotisemalla. mulla tuli sitä ennen pari päivää aivan vetistä valkovuotoa ja verilimavuotoa. kaippa noi itkut ja saunominen teki tehtävänsä. nyt odottelen vieläkin että tulis supistuksia mut ei sitten yhen yhtään. koskakohan sinne sairaalaan pitäis sitten mennä? sinne soitin niin ne sanoivat vain että sitten kun tulee kovia supistuksia. tai että nähään aamulla. mitä jos niitä supistuksia ei ala tulemaan niin menenkö koska? on tääkin hulluutta.
 
  • Tykkää
Reactions: katza78 ja SiinaS
onnea kolmannen haaveilija :) <3

tänää oon sitte käyny useesti kattomassa tätä foorumia ja aina tullu yks lisää jolla on menny vedet. ite mietin ku joudun ramppaamaa vessassa kokoajan että tuleekohan mun pissa oikeesta reijästä. kyllä se varmaa tulee ihan oikesta eli ei oo lapsivettä. mut semmosta valkosta mönjää tulee. varmaan on limatulppaa. maha on laskeutunu kivasti ja jalat on aivan rikki. nyt vaan ootetaan supistuksia.

mietittyttää tosipaljon että miten mun synnyts käynnistyy. meneekö vedet, alkaaks tihkuttaa vai tuleeko paljon kerralla. alkaako eka supistella. mies tuossa aamulla tokas että mistä voi tietää että lapsi syntyy. että jos oot pissalla ja sul on rakkotäynnä ja samalla tulee lapsivesi että mistä tiedät että se lapsivesikin tuli. mut kyl sen varmaan sitten huomaa :)

tän yön aijon juhlistaa nukkumalla koska viimeyö meni pipariksi. :)
 
täällä vieläkin odotellaan supistuksia. vesien menosta jo 10h eikä mitään tapahdu. käskivät tulla synnytysvastaanottoon tarkistaan tilanne ja sanoivat että alkaa vauhdittaan synnytystä vasta kun vesien menosta on 24h kulunut. toivottavasti alkais pian supistukset niin ei tuu mtn tulehdusriskiä. ja tätä vettä tulee kyl kun niagaran putouksesta.
 
täällä vieläkin odotellaan supistuksia. vesien menosta jo 10h eikä mitään tapahdu. käskivät tulla synnytysvastaanottoon tarkistaan tilanne ja sanoivat että alkaa vauhdittaan synnytystä vasta kun vesien menosta on 24h kulunut. toivottavasti alkais pian supistukset niin ei tuu mtn tulehdusriskiä. ja tätä vettä tulee kyl kun niagaran putouksesta.
Tsemppiä! Ilmeisesti vaihtelua tuossakin paikkakunnittain et millon käskevät osastolle vesien menosta. Ja enpä minä ainakaan tienny et kun vedet menee ja kun supistuksia ei kuulu niin sitä vettä kertyy kohtuun lisää ja sitä siis lorisee edelleen pöksyyn. Ärsyttävää :D

Täällä ei yöllä edistystä, äsken lääkäri kävi, kohdun suu n. Kahdelle sormelle auki ja kaulaa n. 1,5cm. Tippaan laittavat ettei tule mitään tulehduksia. Ja odottelu jatkuu.
 
Tsemppiä teille veden menettäneille=) Puhaltelen täältä suppareita teillepäin.

Tänne ei mitään ihmeempää mieltä painaa tuo mahdollisesti iso vauva (sf-mitta oli sen 40cm ja oli siis viikossa kasvanut 2cm) ja se kun en ihan varmaks tiedä onko tuo vauveli oikein päin.

Maijamehi ja katkarapu rv 38+1
 
omena Mäkun olin Topia tekemässä, niin samaa ihmettelin minäkin, että miksi sitä vettä vieläkin tulee, et onko sitä jäänyt johonkin jumiin? Ja sitten kätilöä hymyilytti, että sitä muodostuu niin pitkään kun istukka on kiinni :D Huvitti kun vessassa kävi ja asentoa vaihteli niin sitten sitä aina lurahteli. Ellei eiku side housuihin ja antaa lurista, se pehmittelee sitä sun tilannetta. Eikun sietokykyä, kyllä se vauveli sieltä tulloo <3
 
  • Tykkää
Reactions: Omena85
Nonni, täällä hajoillaan henkisesti kun tuntuu että kaikilla tapahtuu täällä palstalla jotain synnytyksen suhteen. Itselläni -ei mitään-, ei tartte juurikaan pissillä edes yöllä käydä. Ja sitten kun avaa aamulla facebookin, niin ihmiset kyselee "joko". Stna, prkl! Nyt alkaa se kiukku nousta. Mä jo sanoin silloin 9 kk sitten, etten tykkää kun ihmiset kyselee koska tuloo. Olis pitäny jo silloin olla kaukaa viisas ja sanoo että elokuussa on la.

On mulla kans ongelmat :)

SiinaS 38+3
 
Onnea vauvan saaneille!:flower:

Ja tsemppiä niille, jotka ovat jo tositoimissa!

Täällä on kyllä ihana käydä lukemassa, kun vauvoja on jo syntynyt vaikka kuinka monta ja joka päivä saa jännittää, joko seuraava nyytti on maailmassa.

Oma olo on kärsimätön ja tuntuu kuin olisin muuttunut hormonihirviöksi... Pinna on tiukilla ja joka asiasta pitää itkeä. Ei ole minulle ominaista käytöstä ollenkaan. Mies raukka saa kestää...

Vauvalla oli kaikki hyvin tiistaina ultrassa. Vartalonympärys oli lähtenyt kasvamaan yläkäyrillä ja painoarvio oli 3kg, joten kauan ei tarvitse enää odotella. Tällä viikolla jos lähtee syntymään, niin tervetuloa vaan, oli lääkärin kommentti. Muuten menee luultavasti sektioon kunhan rv 38 on täynnä ja edellytyksiä käynnistämiselle ei ole. Mitenhän tämän saisi itse käyntiin tämän synnytyksen...Sauna, seksi ja siivous? Ei kerrassaan mitään merkkejä ja maha on vielä ylhäällä.

Mulla ei ole vieläkään vauvan tavaroita laitettuna esiin. Sen sijaan olen saanut esikoisen viimeinkin päiväkuivaksi!:D

Mami ja maha rv 36+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sopaka ja SiinaS
Niinhän siinä sit kävi että sairaalareissu tuli ja nyt makoillaan osastolla nyytin kans. Tyttö syntyi imukuppi avusteisesti 21h vesien menosta ja kokoa oli 3050g ja 50cm. Mä oon jo nyt ihan kyPsä sairaalaan kun kokoajan joku on mittaamisessa ja ottamas näytteitä ja likka on tosi väsynyt ja mamma myös. 1,5h unta pariin vuorokauteen ei oikein riitä ja täällä ei näköjään saa nukkua
 

Yhteistyössä