Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

TanjaSii: Tänäänkin sama fiilis kuin sulla :). Mietinkin jo sairaalakassiin kirjaa "eniten vituttaa kaikki". Aamu alkoi tosiaan sillä kun laitoin fb:n päälle ja joku kehtaakin mennä kysymään "ei ole pienokainen vielä tullut". Koko päivä tuntu menevän siitä hetkestä piloille ja en ole oikeastaan ollut mihinkään tyytyväinen. Ei huvita olla raskaana, eikä huvittais kyllä nyt synnyttääkään. Kädet puutuu edelleen ja olen pureskellut jotkin kynnet liian lyhkäsiksi. Sattuu. Olen jälleen yksinäni esikoisen kanssa kotona ja makuuhuoneen remppa on edelleen kesken, joten en ole laittanu muksun lipastoa ja pinnistäkään vielä kuosiin. Yleensä olen positiivisesti ajatteleva ja nyt pääsee ärräpäitä koko ajan. Mieskin yritti lepytellä mansikoilla ja herneillä ja eilen hän osti suklaata (saakeli Marabouta, josta en kyllä tykkää - mut ei kehtaa siitäkin kitistä.)
Eiköhän tämä joskus sitte helpota.
 
On se helpotus jos en oo ainoa joka kitisee ja riehuu. Ja väsyttää. Onneks sain tänää vapauden siivouksista yms. mies päätti että se hoitaa noi asiat että saan kerättyä voimia sunnuntaille ku tulee vieraita ja mun pitäis tehdä jotain lohiruokaa niille.

Kohta lähen niin pitkälle lenkille että saa tulla lapsivedet ja alkaa supistaa sitte vasta päädyn kotiin! tai sairaalaan tää on kyllä nii inhottavaa kipuilua jokapuolelta ja nukkumassa pitäis olla kokoajan

Toivon toivon ja kaikkea mahdollista että pääsen viikonsisällä sairaalaan! Haluan yltää mun varpaisiin taas!
 
BiiQ : mää olin tänää kaupassa ja sitte jonossa ohitin ja siinä oli semmonen kaide ajattelin että mitä jos menisin tosta siinä oli aika iso nainen maksamassa. no kyl mää siitä mahuin. varmaa sen takia ku maha on nii paljo laskeutunu tai musta tuntuu siltä mutta sitte ku tultii kotiin nii katoin peilistä nii ei se ollukkaa mikää pieni maha. mut kaupassa tuntu et oli pieni :D
 
BiiQ : mää olin tänää kaupassa ja sitte jonossa ohitin ja siinä oli semmonen kaide ajattelin että mitä jos menisin tosta siinä oli aika iso nainen maksamassa. no kyl mää siitä mahuin. varmaa sen takia ku maha on nii paljo laskeutunu tai musta tuntuu siltä mutta sitte ku tultii kotiin nii katoin peilistä nii ei se ollukkaa mikää pieni maha. mut kaupassa tuntu et oli pieni :D
Illuusio :D
 
  • Tykkää
Reactions: poucodeamor
Täälläkin kyllä tuntuu sille, ettei jaksa enää tätä masua ja ähkimistä. Ihana ajatella, että tuolla se pieni on, mutta silti alkaa olla voimat lopussa. Ei pitäis valittaa, koska raskaus on mennyt tähän asti mukavasti alun pahoinvointia lukuunottamatta. Yöt on niin hankalia, kun joutuu nukkumaan kun joku ihme hylje ja kaikki paikat puutuu ja muutenkin kolottaa..*ei tykkää* Mutta kyllä se tästä varmaan joskus.. :)

PikkuHyypiö ja pötkiäinen
 
Minä voisin vaihtaa tän sairaalassa olo vielä pariin viikkoon kotona tällä hetkellä. Tipalla käynnistys ei tehonnut. Supistuksia tuli n. 2-4min välein mutta paikat ei auenneet yhtään enempää. Otettiin sitten tippa pois ja huomenna lääkäri päättää jatkosta. Minä oon tosi väsyny tämän päivän kivuista ja ottaa päähän ihan kamalasti että ne kivut ei edes avittaneet asiaa yhtään. Jonkin verran supistaa edelleen mutta nyt aika miedosti. Mies lähti kotiin nukkumaan ja minä toivon että supistelu sen verran antaisi armoa että jaksaisi taas huomenna uudestaan.

Omena ja Pikku N 36+2
 
omena tsemppiä! kauanko sulla oli se tippa? harmi ettei sillä lähtenyt käyntiin,mullahan lähti juuri tipalla. toivotaan et he keksii sulle huomisex paremmat keinot.

ja kaikille teille muillekin kärvistelijöille,paljon jaksuja!!!!:hug:
Mulla tuolla pinniksessä tällä hetkellä makoilee jo 10p vanha poika:heart:
Aika menee kauhiaa vauhtia,viikosta toiseen..
Eli täällä voidaan kaikkineen ihan hyvin.

Käyn aika tiheesti täällä lueskelemassa,et joko joko...
PTT+Vili
 
Hehee, täällä on kans yöt jo ihan älyttömiä, mulla on rytmi ihan sekasin ja valvon joka yö johonkin kahteen-kolmeen. Yöllä kolottaa joka paiklaa, milloin lonkkia, milloin kylkiä, alapäätä jne. Lisäksi nyt kun tuo mukelo on parkeerannut itsensä tohon oikealle puolelle niin tuntuu että myös oikealla kyljellä nukkumisesta tulee paha olo... Jes eli tässähän alkaa olla runsaasti näitä nukkuma-asentovaihtoehtoja :D
 
mä oon ollu sairaalassa nyt vuorokauden..eka synnytyspäivystyksessä ja salissa ja sieltä siirto sit aamulla osastolle..kymmenen maissa illalla ei ollut tayssissa minkäänlaista ruuhkaa mutta yöllä vilkastui.mutta ei ainakaan tuntunut siltä että ketään pakotetttaisiin hämeenlinnaan tai muualle synnyttämään.kaikkialla kuului huutoa ja kiljuntaa mutta tunnelma oli ihan rauhallinen.mä haluisin jo kotiin.pienet itkutkin tossa väänsin kun mies lähti kotiin..ihana kun mies niin innoissaan haluaa vaihtaa vaippaa ja pitää pientä sylissä ja hoitaa..ylpeä isukki:heart: huomenna voisi olla jo mahdollista kotiutua..kyllä kiitos!!
 
omppu <3 Tuttu tunne tuo, mä kytkytin sillon se 8pv supistusten kanssa siellä Kys.ssa. Joten osaan kuvitella sun väsymyksen :/ Käynnistys ei ole luonnollista vaan kivuliaampaa kuin luonnollinen köyntiin lähtö. VOIMIA IHAN HIRVEESTI!(toiv. ois jo yöllä syntynyt ;) )

Täällä joko valvotaan 2-3 tai sitten nukutaan sinne asti ja sitten valvotaan aamuun, rauh, eikös sitä pitäs saaha nukkua, jotta sitteen jaksaa synnyttää.

Aamulla heräsin järkyttävään selän/nivusten ja reisien polttoon, supistuksia ei kuitenkaan vatsan alueella tuntunut. Otin Panadolia ja kävin suihkussa, jomottelua kuitenkin nyt edelelen mietona tuolla selässä. Hassua.

Mun tekisi mieli lähteä käymään omassa mummolassani, sinne matkaa n. 80km mutta ei lämpene mies sillekkään, kun sitten olisi n.160km matkaa sairaalaan tarpeen mukaan. PLAAAAAA! En jaksaisi möllötellä vaan.
 
käynnistys mun oli ihan pakko tulla kommentoimaan tai no kysymään et miks kaikki sanoo et käynnistys on kivuliaampaa kuin normaalisti alkava synnytys?? mä henk.koht oon synnyttäny 3 lasta ja 2 käynnistetty enkä kyllä huomannu eroa mihinkään niiden kolmen kesken... mä siis otan mielellään vastaan käynnistyksen nytkin jos vaan tarjoavat ellei lähde ajoillaan itekseen...

supisteluja eilen oikein urakalla... muutama kipeäkin tuli tuolla jalkkiskentällä kun lasten kans touhuttiin ja jouduin ihan puhaltelemaas... koko loppuillan myös supisteli selän puoltakin mukavasti...menkkajomo kokoajan päällä nytkin.

huisp onnittelut nyytistä :heart:

viimeyönä ei paljon nukuttanut. Kuulin tutun saaneen juuri pahalaatuisen rintasyöpädiagnoosin ja yö olikin sitten pyörimistä ja tuskailua :(

nyt jos menis laittaa aamupalaa...

onona ja nelonen 36+4
 
Omenalle tsempit! Alkaa hirvittään ajatus käynnistämisestäkin, jos se tosiaan on noin pitkäveteistä kipua, joka ei autakaan tilannetta lainkaan :(.
Yöllä taas olen manaillut käsiäni. Jos kerran luonto hoitaa synnytyksen jne, niin miksei se luonto anna armoa ollenkaan mun käsille! Tekis mieli amputoida ne nyt heti!

SiinaS 38+4
 
ononaRiippuu varmaan siis tilanteesta? Miten kauan käynnistetään ja mistä tilanteesta. Minut käynnistettiin niin (ja siitä tilanteesta omenalle puhuin, kun tiedän että hänkin lähti kläynnistykseen nyt epäkypsänä, tosin toivon kovin, että menee HELPOSTI), että olin täysin kiinni ja olisiko ollut kanavanaa yli 3cm jäljellä? 12 cytotec tablettia yhteensä 6päivää alapäähän ja lopulta oksitosiini ajo lähemmäs vuorokauden, yhteensä 8pv kaikenlaista käynistystä. Ja siis Kropalle, (näin ihan lääkäritkin sanoneet) jo perus oksi-tippa voi olla rankka, tietenkin tilanne on eri, jos esim. takana synntyksiä aiemmin, ja kypsyneemmät paikat, niin lähtee usein helpommin käyntiin ja ei tarvitse esim. ajaa niin suurilla annoksilla ja pitkän aikaan :) Siksi on varmasti puhetta tästä "rankkuudesta".

SiinaS ei se ole pitkäveteistä kipua kaikilla, vaan riippuu ihan ihmisestä, onko se kroppa valmis vai ei. Älä pelkää turhaan. Mullakin siksi nyt vauvan annetaan vielä masussa olla, kun viimeksi oli niin epäkypsä tilanne viikoilla 37 kun alkoivat käynnistää, niin nyt jos tuolla 39 viikolla (ainakin nyt jo paremmalle näyttää) käynnistetään niin josko olisi jo kypsempi tila :D
 
Tuhannesti onnea kaikille vauvan saaneille:heart: Täällä on alkanut hurrrrja tahti!;)

Joskus käynnistys ei käynnistä synnytystä mutta esim mulla (ballongi ja kalvojen puhkaisu) käynnistys toimi ja vauhdilla. Huonekaverilla käynnistysyritys päättyi sektioon. Ilmeisesti paikkojen kypsyys ja vauvan laskeutuminen vaikuttavat asiaan paljon(?)
 
TanjaSii mä oon vaan ihmetelly noita kun tosiaan mulla noi kaksi käynnistystä takana...
ekaa käynnistettiin 4-5 päivää ja ei tapahtunu mitää...cytotekiä sain minäkin ja sit kun ei mittään alkanu kuulumaan niin sanoin et lähen kotio (lauantai). maanantaille sovittiin takastulo viimestään ja olinkin sillo aamulla sormelle auki (wuhuu) ja pääsin oksitosiinille saliin...sit mimmi syntykin illalla... :) toka meni ilman käynnistystä..kova ronkkiminen äippäpolilla sai lähdöt aikaseks illalla/yöllä. ja kolmonen käynnistettiin korkeitten verenpaineitten takia. Kohdun ulkosuu auki just ja just... cytotekillä taas mentiin ja yöllä lähti käyntiin 4 murusen jälkeen...puoliltapäivin sitten muru sylissä <3

et tosiaan mulla ei oo kyllä ollu rajuja noi synnytykset vaikka käynnistelty. Mun mielestä vaikein on ollu just toi ei käynnistetty synnytys...
ja se mua hirvittää kun käynnistyksestä puhutaan niin pelottelevasti ja sit ekaa odottavat menee ihan paniikkiin ja pelkää... enkä siis tarkota sua Tanja et pelottelisit! vaan ihan yleisesti!
synnytys on kuitenkin iso homma ilman käynnistelyjäkin...ja kaikillehan lääkkeet vaikuttaa erilailla.

olipas sekava selostus....
 
Onona siinä ero>:) sut on käynnistetty kypsillä viikoilla, moni juurikin kertoo kokemusten olleen silloin hyvin erilaisia. Ja tietenkin on niitä Kuten KATI :) joilla kanssa lähtee hyvin toimimaan. Mutta tosiaan, kyllä se on ihan lääketieteellinenkin juttu että keinotekoinen on usein keinotekoinen, just tästä käytiin viimeksi lääkärilä keskustelua kun kyselin miten nyt edetään :) eipä mullakaan kauhuja ole.. Ihana kun puhut murusista :D voi kun mullakin lähtisi murusilla eikä kokonaisilla ja sitten isoilla tipoilla..
 
RV 41 POKS! Taitaa mennä käynnistykseen asti tämä homma..no,ei siinä mitään sitten.. :whistle: TYKSin ruuhkasta: mä en kestä jos joudun käytäväpaikalle! Muuten olkoon niin ahdasta kuin lystää mutta käytävälle en halua..ja..hm..toisaalta,miten siellä voi nukkua ollenkaan jos vaikka 7 vauvaa huutaa samassa huoneessa? No,saa nähdä.. : / Huisp,millaista sulla oli TYKSissä?
 
MB: Suosittelen korvatulppia...ne auttaa vähän. Vaikka olis vaan yksikin huonekaveri, mut jos sen vauva itkee paljon ja äiti myös...nimimerkillä kokemusta on, niin aika huonosti siel sairaalassa saa nukuttua ja muutenkin kun kätilöt ravaa yöllä katsomassa että onko vauvaa syötetty millon (ainakin meidän sairaalassa) niin kyl siellä uni jää vähiin.
 

Yhteistyössä