Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

Paljon onnea rontille uudesta matkalaisesta ja kaikkea hyvää loppuraskauteen! :heart:

Ihanaa, omena, että olet päässyt pois sairaalasta. :)

Täällä aika samanlaisia tuntemuksia kuin monella muullakin eli raskaus saisi jo pian päättyä. Oma kroppa olisi mukava saada takaisin, samoin olisi ihana päästä koiran kanssa kunnon lenkille ja ihana olisi saada sukat jalkaan ilman ähinöitä. Ja ihanaa olisi päästä käyttämään kenkiä. Minulla sellaiset pullajalat, ettei mahdu kuin reino-tossut jalkaan :(

Molemmat ranteet kipuilee ihan todella paljon. Pitkin päivää saa hieroa ja pyöritellä ja silti sattuu. Ei mitään kamalaa tuskaa, mutta ärsyttävää jatkuvaa kipuilua. Myös oikean jalan jalkapohjassa on joku ihmeen kipupiikki, joten kävely ei oikein onnistu. Sitä paitsi alan olla liian malttamaton näkemään jo oman pienen kullannuppuni.

Anteeksi kamala valivalivalitus, mutta olen henkisesti valmis lähtemään synnärille ja pelkään, ettei mitään tapahdu seuraavaan neljään viikkoon...

sopaka & seelis 38+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: rontti1
Sydänääni-ohjelmasta vielä ja viitaten tuohon Kati-81:n tekstiin...

Tarkoitus ei ollut kummastella sitä, miten hurjasti se nainen karjui. Jos epi ei toimi kunnolla niin ihan tasan varmasti karjuisin minäkin noin =) Lähinnä mua vaan alkoi ahdistaa koko synnytys kun sitä huutoa kuuntelin. Mulla epi onneksi vei kivut avautumisvaiheen lopusta. Ponnistusvaiheen kipua se ei vienyt pois, mutta siinä vaiheessa paras kivunlievitys olikin itse ponnistaminen ja tieto siitä, että kohta tämä on ohi. Avautumisvaiheen kipu oli jotain sanoinkuvaamatonta, eikä siihen kyllä olisi voinut millään lailla etukäteen henkisesti varautua. Mä menetin puhekyvynkin kokonaan kun ensimmäiset kunnon supistukset ryskäs päälle. Just sain miehelle kuiskattua, että "lääkettä!!". Ja tässä vaiheessa olin vain 3 cm auki eli pitkä matka olisi ollut edessä vielä ilman lääkettä. Mulla tuo epi onneksi vielä toimi kivunlievityksen lisäksi avautumisen vauhdittajana, eli epin laiton jälkeen avauduin vajaassa tunnissa loput 7 cm kun tuohon ekaan kolmeen senttiin oli mennyt 5 tuntia.

Kipu on karseeta, mutta kyllä siitä selviää kun on vähän niin kun pakko =)=)
 
mä jo ajattelin et oot sopaka lähteny synnyttämään kun ei susta pariin päivään kuulunu....mutta ei.

Mä en tosiaan 2 ekasta huutanu yhtään, mutta kolmannesta kyl vähän karjuin ja kiroilin, eli jos oisin synnyttäny vaan kahdesti olisin vaan eetä en minä kyllä huuda synnyttäessä, mutta kun sitä ei voi koskaan tietää kuinka se menee. Ja mullakin epiduraali saanu avautumaan nopeammin jäljellä olevat sentit, ekassa kyllä laitettiin oksitosiinia sit samalla voimistamaan suppareita, toisessa en muista. Mut viime synnytyksessä meni 5h siihen et avautu 4 senttiin ja kun sai epiduraalin niin puol tuntia ja oli sen 10 cm auki.

Täälläkin kolottaa lonkkia, selkää, närästää yms...mut kun tästä mahasta pääsee niin menee hetki ja sitä on ikävä.
 
Pari päivää ollut nyt kipuja nivusissa ja sellaisia menkkamaisia kipuja alavatsassa. Muutaman kerran olen koirien kanssa lenkkeillessä joutunut puhaltamaan, kun on ottanut toiseen kylkeen sen verran paljon. Josko synnytystä kohden oltaisiin menossa? =)

Meille on annettu tyttölupaus, ei linea negraa, sykkeet ovat olleet 140-160.
 
KRRR! aivoja raastaa tää raskaana oleminen! :D voisin tänää lähtä synnyttää. Tänää on lisäks semmonen juhlapäivä meillä ku oon ollu mun avomiehen kanssa 2 vuotta yhdessä! :)

Eilen oli neuvola ja paino oli noussu 400g. Sitte mulla on joku streptokokki positiivinen. kaikki oli muuten hyvin.

täällä kärsitää ala vatsa kivusta en tiiä mitä kipua tää on. MYös oksettaa!

Sain eilen mulle yhdistelmä vaunut. jotkut brion ja viime yön oon saanu niitten parissä pähkäillä että miten saan ton kantokassin kiinni. Alkaa mennä hermot jo. sitte kun ei tiiä muuta ku että ehkä on 2003 vuoden malli.

huomenna sitte 38+0 JIHAA! <3

PDA ja maha<3
 
Heippa!!

Minä niinku näköjään niin moni muuki tääl ois jo ihan valmis synnyttämään. Joka yö odotan, et joko jo, vaikka mulla ei vielä viikkoja olekkaan niin paljo ku teil jo monella..
Vetistä ja limaista vuotoa tulee koko ajan ja maanantaina sitä jo kävin neuvolassa sitte testaamassaki. Siis ettei toi vetinen ole vaan lapsivettä, ku eka raskaudessa se siis tuli tihkumalla. Ei ollu ei, onneks! Mutta limasuudesta terkka meinas et ois jo mahdollisesti limatulppaa ku on sellasta keltaista.
Huomenna on lääkäri ja toivottavasti siellä saa tietää et missä mennään.. Oisko paikat jo noiden vuotojen myötä kypsymään.
Toinen uus juttu on raastava kipu vasemmassa olkavarressa, auts! Välillä repäisee tosi kovaa. Kylmäonneks vähä helpottaa,särkylääkettä en oo siihen (vielä) ottanu. Mut välillä on koko käsi toimeton.

POUCODEAMOR mulla testataan ens viikolla toi streptokokki b ja jos se on positiivinen, niin synnytyksessä antibiootti sekä mulle että vauvalle, ettei sais infektioita tms. Mulla oli ekassa synnytksessä infektio ja tokassa automaattisesti sain sit jo antibiootin synnytyksen alussa ton streptokokin takia.

Muaki vähä jänskättää et mikä TYKS:ssä on tilanne ku sinne mennään.. Onko kukaa kuullu huhuja et mikä tilanne on?? Mielummin sitä huoneessa ois ku et käytävällä, mutta minkäs sille sit voi jos täyttä on. Hoitoon mä kuitenkin luotan ihan täysillä aiempien kokemuksien pohjalta.

Eipäs sit muuta... sadepäivä, sisähommia siis!! Ja odottelua....

Tiisu 36+4
 
Että mä haluaisin nukkua yöllä! Viime yönä sain nukuttua sellaiset reilut neljä tuntia. Aamupäivä menikin sitten sängynpohjalla univajetta paikkailemassa. Mahtavaa aikaa tuon meidän tulevan koululaisen kannalta, äidistä ole mitään hyötyä, kun ei hereillä pysy.

Nestemäinen rauta, sitä oli joku hankkimassa. Mulla se on pitänyt hempan tasaisen matalana, ei ole nostanut. Tosin, viime aikoina olen ollut normaalia enemmän koukussa maitotuotteisiin ja maidon kalsiumhan hidastaa raudan imeytymistä.

Meillä on vauvalle sekä pitkä- että lyhythihaisia bodyja, sitä lämmintä kesää odotellessa... Ja itsekin kaipaan jo lenkille, lehden haku harjun päältäpostilaatikosta (matkaa 300m) saa puuskuttamaan pahasti. Samoin elättelen toiveita marjametsään pääsystä.

Ylihuomenna on synnytystapa-arvio, jospa sitten jo saisi tietää onko supistukset saaneet mitään aikaan ja minkä kokoinen tuo pieni on. Maha ei ole laskeutunut eikä varmaan laskeudukaan jos vaikka synnytys lähtisi itsestään liikkeelle, viimeksikin menin maha korkealla sairaalaan lapsivesien alettua valua. Ja hikka, sitä pienellä on monta kertaa päivässä!
 
U2
Neuvola terkkuja!
40+1 (38+6)
74.1kg (75.1kg) jes! vaikka yhteensä tullut 19kg :)
turvotus - (+)
Rr 138/86 (132/76) Nousu voisi viitata lähestyvään synnytykseen.. tiedä sitten..
Pissa puhdas(sama)
Sf-mitta 34cm (33.5cm) eri mittaaja
Rt (rt) kiinnittymässä!
:heart: -syke 130-177 (140-155)
Kovasti taas riehuttiin ja kätilö sanooi harvoin näillä viikoilla näkevänsä vastaavaa. Jäntevä vauva tulossa, koosta ei sen tarkemmin, kuin että ei olisi iso.

Ja paras osuus, kokeili alakerran tilannetta. Kanavaa alle 1cm, kohdunsuu ihan höttöä ja auki 2 sormelle ja vauvan pään aukileet tuntui hyvin ja tarjonta oikein. Jees, on ne supparit jotain tehny!!!! Että toivoa on jos viikon sisään tulis Köpsy seuraksemme :heart: Ja ekan kerran sai neuvolasta jalkojen hierontaohjeet! Eli mies hieromaan noista "häätöpisteistä, niin jos se auttais. (Ainut "poppaskonsti" johon uskon ;) )
Ensi viikolle sovittiin soittoaika, jos en ole synnytyksestä ilmonnu. Laittaa sitten yliaikaiskontrolliin lähetteen ;)

U2&Köpiel :heart:

Jaksaa, jaksaa... Muillekin jaksuja!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä vihdoin ja viimein näitä vauvanvaatteita oon saanut pestyks. Viikonloppuna ajattelin pikku hiljaa katsella tuota pikkuisen sänkyä paikalleen. Olis kyllä kovasti kaikkea muutakin tohinaa tässä, mut tarvii varmaan kuitenkin pikku hiljaa varautua siihen pikkuisen tuloon, vaikkakin siihen saattaa mennä vielä se 4viikkoa
 
Hei vaan, täälläkin neuvolassa käyty! Mulla oli kuin olikin se streptokokki B, eli en turhaan sitä testiä vaatinut (täällä pitää vaatia kun ei automaattisesti oteta). Tulee sitten se antibiootti synnytykseen. Lisäks siinä samalla todettiin hiivatulehdus, mikä tuli kanssa ihan yllärinä. No, sen ehtii hoitaa tässä hyvin :)

39+0 (37+6)

Paino -613g yht.12,2kg
RR 136/79 (133/77)
Pissa - (-)
HB 121 (110)
SF 32 (33)
Syke 140
Rt ja vauva suht lähtökuopissa :O

Mulla tuli ihan tippa linssiin ku terkka totesi, että ei tässä varmaan viikkoa kauemmin mene.. No, en odottele kuuta taivaalta vaan oon asennoitunu edelleen siihen, että se max 3 vkoa menee vielä :). Ja nyt ois aikaa katsella noita yleisurheilukisoja rauhassa jajajajajaaa.. :p

Sykkeet ja linea negra, meillä tyttölupaus ja sykkeet olleet 158-132. Alussa enemmän tota 150+, nyt lopussa 140 tuntumassa. Mulla on selkeä linea negra alhaalta rintojen väliin asti :D Mutta tyttöä on luvattu kolmessa ultrassa.

Nestemäistä rautaa olen itse käytellyt, en vaan meinaa millään muistaa sitä.. Nyt sain viikossa tuon hb:n nousemaan 110->121 ilmeisesti herneitä syömällä.. Oon meinaa vedellyt niitä litrakaupalla, en meinaa enää kehdata käydä ostamassa niitä :LOL:

Huutamisesta ym. en mäkään tarkottanu, ettei synnytyksessä huutaa saisi, kyllähän se kuuluu asiaan.. Se vaan oli jotenkin erilaista mitä noissa tottunut näkemään/kuulemaan ja pisti hieman jännittämään mitä onkaan edessä.. Mutta jokaisella toki omat yksilölliset tapansa reagoida asioihin ja kaikkien synnytys on omanlaisensa.

39+0 :heart: (Katia hieman kaipaan pitämään mut laskuissa mukana :heart:)
 
Täällä loistavasti nukuttu yö takana.
Paineetkin ollu tänään hyvin kohdillaan :)

Mies ilmoitteli tuossa myös että onkin jo tänään tulossa kotiin. :heart:
Eli ei voi valittaa tällä erää. Maha tuntunut koko päivän aika kireälle mutta lienee kuuluvan asiaan näillä viikoilla. Vauva myllää kovasti ja liikelaskentaa ei onneksi tartte edes miettiä, sen verran pitää elämää tuolla.

Soittelin neuvolaan tänään ja kysyin vieläkö sinne menen vai äippäpolille pelkästään loppu ajasta niin eihän se naikkonen mitään suostunut sanomaan. Käski kysyä ä-polilta. Meidän neuvolan puhelinvaihteen naiset on minusta ihan kamalia. Niiltä ei paljon palvelua tartte odottaa. Mut aika sama, ketoohan ne sitten perjantaina jatkosta.

Omena ja Pikku N 36+0
 
Hei vaan kaikki pitkästä aikaa!

Ensinnäkin oikein paljon onnea jo kaikille vauvansa saaneille! :flower: Ihanaa lueskella näitä uutisia. :)

Onkin vierähtänyt jo muutama kuukausi kun olen viimeksi saanut aikaiseksi tänne kirjoitella. :ashamed: Lukemassa olen teidän kuulumisia aina kuiteskin pikaisesti käynyt. :) Minä voin kanssa liittyä "aivan valmiina synnyttämään" -joukkoon. :D Kuitenkin olen jo henkisesti valmistautunut, että menee taas pari viikkoa yli kuten esikoisen kohdalla ja käynnistykseen päädytään. No vajaa 3 vkoa enää (rv 41+5 on lupailtu käynnistystä). Kyllä jaksaa!

Selkää särkee melkein koko ajan ja liitoskivut on aivan kamalat. Yöllä kyljen kääntäminen koskee todella. Yöt on muutenkin tosi rikkonaisia ja jäänkin usein valvoskelemaan useaksi tunniksi kyljenkääntö-operaation jälkeen. Muuten olo on ihan hyvä ja olen saanut aikaiseksi laitettua kaikki vauvan tavarat paikalleen ja siivottua asunnon lattiasta kattoon (särkylääkkeen avulla). :)

Tänään oli neuvolakin ja vauva on tosiaan ihan lähtökuopissaan. Ei kuulema enää tämän alemmaksi pääse ilman ulostuloa. :D Tilanne oli kyllä jo sama viime viikolla. Terkka sanoikin, että on ihme jos haudon tätä vauvaa kaksi viikkoa yliaikaa. Sf-mitta oli myös laskenut viime viikolla jo, nyt oli taas noussut. Täällä ei loppuaikana olekaan neuvolalääkäriä jo ainakin kerran synnyttäneille. Olisi kyllä ollut ihan mukava tietää, mikä tuon kohdunsuun tilanne oikein onkaan. Toisaalta eipä sekään välttämättä mitään sen kummempaa ennusta aina.

Tuleeko muilla välillä vihlaisuja sisäreisiin? Varsinkin supistusten ja vauvan liikkeiden aikaan usein vihlaisee todella ilkeästi jompaan kumpaan tai molempiin sisäreisiin. Esikoisen aikaan ei ollut koskaan tällaista. Pitää ihan pysähtyä aina tuon kivun tultua.

Sykkeet on meidän tyttölupauksella olleet 140-165 (useimmiten n. 155). Viime kerralla oli vähän liian korkeat sykkeet (180) niin piti vaihtaa asentoa sekä odotella vauvan rauhoittumista ja sitten mitata uudelleen.

Mutta jaksamisia kaikille hellemasuille, ei ole enää pitkä aika heinäkuuhun! :)

Lily 39+0 (POKS!)
 
  • Tykkää
Reactions: TanjaSii
Mullakin muutes katseltiin eilen alakerran tilannetta, ja eihän nuo paikat ole kypsyneet lainkaan. Plääh, elikkäs kohdunsuu oli ihan kiinni ja kohdunkaulaakin oli jäljellä ainakin sen 2 cm. Joten jos vauvelista itse on kiinni koska tulee, niin veikkaan että yliaikaiseksi menee. Tosin mitä lukee tuosta lapsiveden vähyydestä, niin se voinee käynnistää synnytystä aiemmin. Mutta en silti usko, jos vaan näiden käsien kanssa pärjään, niin varmaan sinne 42 viikolle mennään :D.

SiinaS 38+1
 
Moikka kaikki hellemasut!!!


Tämä on nyt tämmöinen lyhyt ja nopea viesti ja vielä vain omaa napaa mutta puhelimella kirjoitan ja täällä ei ole kunnolla kenttää... Nytkin "tappelin" yli 30min ennen kuin pääsin edes tänne asti...
Mutta siis minulla tilanne nyt se, että eilisestä asti olen ollut sairaalassa sisällä ja tänään aamulla on alettu käynnistelemään synnytystä raskausmyrkytyksen takia... Sain tuossa hetki sitten neljännet lääkkeet, jos ei käynnisty nyt niin sitten aamulla jatketaan... Jonkin verran nyt alkanut supistelemaan että jospa tämä nyt tästä...

Kolmannen haaveilija ja tytteli 38+4
 
SiinaSMulla nyt rv 38+2 ja ensi viikolla tiistaina kontrolli, vesi vähentynyt kokoajan, nyt on afi (?) 5,4 kaksi viikkoa sitten se oli 6.. (googlesta löysin että norm.arvo on 8-24). Mulle puhui nyt viime lääkäri, että sitten jos jatkaa vähenemistä pitäs käynnistellä. Ja jotenkin tänä aamuna ekan kerran tuli se olo, että ehkä mä kestän sen käynnistyksen toisenkin kerran elämässä, tää puutuminen on ihan hurjaa. Plus mun sokeritasapaino ei nyt toimi, tai siis nuo lääkkeet tosiaan tekee ilm. nuo huonovointisuuskohtaukset ja päänsäryn. Olipa kiva lukea sun tekstiä, ei ole enää niin onneton olo itsellä kun tajuaa että samojen ongelmien kanssa painii muutkin!

Lily kyllä vihloo täälläkin sisäreisiä :)

mulla kaulaa jäljellä 1,5cm mut ite bhomma kanssa ihan ummessa. plaa!!
 
Tervetuloa mukaan Inari, meillä näyttääkin olevan sama synnytyssairaala.

Omena Hyvä, että pääsit osastolta pois :). Ja jospa perjantaina selviäisi sinun jatko. Ärsyttävää jos neuvolan vaihteen tädit on inhottavia.

Tänne ei mitään erikoisempaa, kiristää, painaa ja koskaa. Josko sitä vaikka tämä tulisikin pois ennen seuraava ä-poli aikaa :D
 
Moikka moi pitkästä aikaa.

Ei ole vaan oikein jaksanut käydä täällä kirjottelemassa, ei oikein enää kiinnosta, siis sillä tavalla että odottelee vaan että alkais nyt synnytys! Ja salaa vähän ärsyttää lukea muiden onnellisesti ohi olevista synnytyksistä :D :p

Varsinkin kun ainakaan täällä ei mitään uutta länsirintamalta...:mad: kävin sillon viikko sitten siellä ultrassa jossa katsottiin että vauva on oikein päin eli rt. Kohdunsuu oli vain hieman mehmennyt eikä auki mihinkään suuntaan, plaah ja se pituuskin oli sama 3cm... Ja tänään neuvolassa myös kaikki ok, edelleen arvio oli että pää on kyllä alhaalla mutta vielä "mahtui sormia työntämään häpyluun alle" joten ei vielä niin alhaalla.

Alkaa henkisesti kypsyttää tää raskaana olo, fyysisesti mulla on loistava olo, mitä nyt yöllä lonkat ja lantio särkee. Jotenkin tuntuu niin "turhalta" olla enää raskaana kun vauva on periaatteessa jo valmis vaikka niinhän sitä sanotaan että synnytys alkaa sitten kun vauva on valmis.. |O

Kaikki on valmiina, vaunut haettu, pinnasänky pedattu, turvaistuin kiinnitetty autoon, vaatteet siisteissä pinoissa, vaipat ja harsot rivissä ja putelit järjestyksessä. Ja ei supistuksen supistuista tai mitään muitakaan ennakoivia oireita, ei alaselän juilimista, sukkapuikkokipuja...Nooh, täytyy vaan toivoa että synnytys alkaa salamana vesien menolla tai supistuksilla :)

NuttyKitty ja Rapu 37+3
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on kanssa ihan hirveitä yhtä äkkisiä vihlaisuja vasemmassa sisäreidessä. Väkisin tulee suusta auts! ja on pakko pysähtyä. Ja just kun oon kerennyt olla ihan innoissani siitä, että tässä raskaudessa pääsee ilman tuollaisia kipuja..

Lääkärissä kaikki tänään ok, vauva vastaa viikkoja jne. Mitään ihmellistä ei alaosastolla ole tapahtunut, mutta ei kuulema tarkoita mitään. Ja on kuulema jo sen verran hyvän kokoinen, että vaikka syntyisi, pärjäisi varmasti hyvin. Niin, valmis olisin minäkin jo ottamaan pienen vastaan....

Tsemppiä meille kaikille!

S-S ja poitsu
 
Niistä sykkeistä: se on ollut ainoa ero mun ja mun kaksoissiskon raskauksien välillä, että mun lapsilla on ollut 140-160 ja hänen lapsilla 120-140. Minulla siis kaksi tyttöä ja hänella kaksi poikaa. Ei mikään vuorenvarma tieteellinen vertailu, mutta kuitenkin. Linea negraa meillä ei ole kummallakaan ollut.

Muuten kaikki hyvin täällä, mutta niin kun teillä muillakin kärsivällisyys loppu vaikka tietää että nyt ei kestää enää kauan. Tervetuloa siis vauva!
 
Täällä onkin monilla fiilikset vähä matalat,jaksamista kaikille! :hug:


Meillä menee tyttösen kanssa ihan ok,väsyttää kovasti. Eilen varasin papin ja seurakuntatalon,ristiäiset tulossa eikä tytöllä ole nimeä tai kummeja..:O
Huomenna onkin sit neuvolan painokontrolli,jännittää hieman. Isä ja äiti kävi tänään,niin isä ainakin oli sitä mieltä ettei ole hätiä,tyttö kasvanut ja muuttunut kovasti viime näkemästä :) Itse kun sitä ei huomaa. Sanoinkin just miehelle tänään,että tyttö on huomenna 2vkoa; aika menee nopeesti mutta tytössä ei huomaa sen kummemmin muutosta..

Sit toinen asia. Tää mun kroppa. Okei,sektiosta nyt 13pvää niin pitäs antaa itselle hieman armoa.
Muahan hieman masensi kropan muutokset silloin kun masu alkoi pyöristyä,en tykännyt siitä ja koetin peitellä. Kun asia sitten kääntyi päälaelleen myöhemmin,esittelin sitä ylpeänä ja nyt sitä onkin jo ikävä : / Toisaalta,maha on nyt tommonen löllö ja sektio haavan yläpuolella on semmonen makkara. Mullehan tuli kiloja raskausaikana 12 joista onneksi 7kg lähteny jo.
Ja selluliitti pamahti ihan täysillä näkyviin,mua yököttää. Rinnat on ihan kivat nyt kun täynnä maitoa ;) mutta nekin tulee varmasti muuttumaan kamalasti kunhan imetys aikanaan loppuu :( En ole koskaan urheillut tai treenannut kamalasti. Painoinkin n. 4v sitten 15kg vähemmän kuin nyt eli olin tosi laiha. Silloin en saanut painoa nousemaan,sen hetkinen elämän tilanne oli "hieman" vaikea ja elin kahvilla ja tupakilla ja stressi oli ihan kamala..Eli olen aina ollut hoikka ja kuitenkin suhteellisen tarkka siitä miltä näytän.

Meillehän langetettiin pupuilu-kieltoja uuseempikin raskausaikana ja aika hankalaahan se kieltämättä oli. Kuitenkin suhteellisen aktiivista oli sillä saralla ennen kuin aloin tyttöä odottamaan. Viimeisin kielto tuli 28+4 äitipolilla joka kesti loppuun asti,eli viime kerrasta on aikaa jo ihan liikaa. Tietystikin nyt kun vielä hieman jälivuotoa on,ei voi senkään takia edes yrittää,mutta kaipaisin edes jotain äksöniä.
Monetmoonetmonet kerrat (omasta tahdostani tietysti) pidin miehen tyytyväisenä,mutta jäin itse ilman sen kummempaa tyydystä ja todellakin edes jotain lisin halunnut. Muuttuneessa kropassa en tuntenut itseäni kovinkaan seksikkääksi,ainakaan alussa, ja kun jäin ilman kosketusta ei se ainakaan parantanut itsetuntoani. Tokihan voi olla että mies pelkäsi koskettaa ja tietysti se on ihan luonnollistakin kai että kun masu näkyi jo niin vauvan olemassa olo oli koko ajan siinä hollilla ja tuntuiko se sitten ehkä irstaallekin..ehkäpä,en tiiä?
Nyt kun tämä sektio on ohi ja kropan muutos ilmeinen,niin silti koetin äsken miestä hieman lähennellä. En pupuilut mielessä,mutta ihan muuten vaan ja pienen hellittelyn toivossa. Sain muutamaan pusuun vastauksen,mutta siinäpä se. Istuin vaan hölmönä sohvalla peitellen mahaani ja hain sitten yöpaidan päälleni,häveten kroppaani..
Kuljen paljon pikkuhousuissa ja imetysliiveissä että haava saa ilmakylpyjä ja eipähän mitkään housut ole sitä painamassa..

On todellakin tunteen pinnassa jatkuvasti ja itku niin herkässä ettei usko erkkikään ja juurikin näin saan asian suuremmaksi kuin se ehkä onkaan,mutta kyllä tämä pakko selibaatti saa ihmisen kireeksi ja torjutuksi tuleminen tuntuu tosi pahalle.
Ymmärrän kyllä että miehelläkin varmasti pyörii mielessä muutakin ja kaikenlaista mutta kaipaisin silti hieman hellyyttä..


Olipahan pitkä sepostus. Nyt taitaa olla aika poistua suihkuun..


Tipetsu
 
Tipetsulle sympatiat.. Muistan vaan kuinka mieli oli herkkä molempien synnytysten jäljiltä.. Se jo nyt hiukan hirvittää kun muistaa tunteen..

omaa napaa. Käytiin tyksissä tarkistamassa tilanne eilisen kipuilun takia ja kun tuntui että liikkeitäkään ei enää tuntunut kunnolla.. Kaikki oli onneksi hyvin ja kotiin päästiin. Pienen ahdistuksen sain mukaan kun painoarvio oli nyt 4200g.. ja nyt siis 39+0. Lääkäri sanoi konsultoivansa aamusta muita lääkäreitä että kuinka tuon painon kanssa. Ilmeisesti mietti hiukan käynnistystä.. En tiedä. kumpa synnytys lähtisi käyntiin vaikka nyt yöllä niin sais tulla luonnollisesti. Sisätutkimus tehtiin niin se vois hyvällä tuurilla aiheuttaa jotain:)

ps. lapsetkin on mummolassa niin nyt ois hyvä!

-Daniella 39+0 ja "pikkuveli"
 
nyt täällä alkaa jotain tapahtumaan..limatulppaa irtosi juuri ja supistelee aikalailla..jaiks!!!

mitä hiivalääkettä olette ottaneet? kutittelee siihen tahtiin että voisi olla tulossa? fluconatsolia vai mikä se ny oli olis kaapissa..uskallanko ottaa?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä