Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

mami2010 piti kommentoida tuota verenpainetta. Mulla nyt siis kolmas raskaus, ja jokaisessa raskaudessa verenpaineet on neuvolassa koholla, vaikka en tiedosta jännittäväni sitä mitenkään. Kotona on kuitenkin aivan loistavat, joten lääkärit ja terveydenhoitajat jo ymmärtää mua. Lääkäri sano, että ei tarvi olla huolissaan niin kauan kun kotona mittaukset pysyy kunnossa. Eli ei pitäis olla sullakaan hätää. Joillakin ihmisillä on vaan ns. "valkotakkiverenpainetta", joka jostain syystä nousee aina kun joku muu mittaa, mutta itse mitattuna paineet on kohdillaan. Hyvä, että sulla on kotona mittari, jolla voit mittailla, niin ei tarvi olla huolissaan.

Huisp tsemppiä hurjasti tulevaan synnytykseen. Itellähän ei ole minkäänlaista hätää tuon asian suhteen, kun osaa suhteuttaa asian oikein :) Lähellä sairaalaa kyllä asutaankin, mutta meidän vauvat ei yleensä oo laskeutunu ennen la:ta, ja jos synnytys alkaa vesien menolla niin se lähinnä pelottaa. Mutta sinulla on tulossa kunnollinen extreme-reissu; kun joudut itse vielä ajamaankin. Toivottavasti saisit jonkinlaisen päivän tietää etukäteen, niin helpottais huomattavasti. Tsemppiä!

Tämmönen "ihana" uutinen pisti vielä silmään tuolta.. :)

Kes

Viimeksi muokattu:
Kuulumisia viimeisestä neuvolasta:

RV 36+4 (35+2)
Paino +1011g (+453)!! Nyt tullu yht: 14,4 kg,aaaapuaaah!!
RR 128/75 (133/80)
Pissa -/- (-/-)
SF 31 (31)
Hemppaa ei otettu nyt,viimeksi oli 116.
liikkeet ++
syke +

Eli vika oli tänään neuvola ennen ensi viikon perjantain sektiota,huih! Kamala/ihana enää 9 pvää ja saan Ykän syliini :heart:
Voi järkky että on aika menny nopeeta! Vastahan mä plussasin :O Tai vasta oltiin siellä kylpylässä jossa Ykä sai alkunsa ;)
Tulee kyllä haikee olo.. Jotenkin haluis jo nähdä vauvan,mutta toisaalta tuntuu etten todellaakaan ole valmis vielä vauvan syntymään..Ihana saada entiset mitat ainakin osittain takas,mutta toisaalta ois ihana pitää tää masu.

Eläimistä Meillä on ns. osa-aika koira eli mulla ja exällä on sen yhteishuoltajuus..Olenkin joskus kertonut asiasta eli exä hullu ja narsistinen ja vain näin säästyn kaikelta paskalta kun sen mieliksi koiraa vaihdellaan..Säälittää se koira kun viikko siellä ja toinen täällä,mutta koira on henkireikä exälle ja tämä nykynen mies onkin allerginen koiralle eikä kovin koira-ihminen muutenkaan..Tiedän kyllä sen että exä hoitaa koiran kuin oman lapsensa eli sinällään voin sen huoletta sille antaa välillä..
Koira on kuitenkin mulle hankittu isäni toimesta 9v sitten..
Koirasta lähtee ihan sikana karvaa (welsh corgi pembroke) ympäri vuoden ja pahimpaan aikaan saa sen 3 kertaa/pvässä imuroida jos meinaa että ei silmät ja korvat ole koko ajan täynnä niitä.. Koiralla paha haukkuma ääni ja haukkuu herkästi. Itselläni ei pinna kestä sen ääntä! Enkä tiedä miten se reagoi vauvaan kun ei lasten kanssa ole ollut ja kovin on mustis muutenkin jos miehen kanssa halitaan tms. Murisee turhautuneena,ei agressiivisesti,kun kuulee äänen joka lähtee pususta :D
Eikä meillä ole mahdollista näin pienessä kämpässä asentaa portteja tms. kun seinät ei ole niin että voisi laitella eli melkeimpä on vain yksi tila,keittiö-olkkari..Makkarissa toki ovi,mut sit onkin heti olkkarin jälkeen makkarin ovea vastapäätä kylppäri.
Eli koira kai tulee vielä tänään kotiin viikoksi ja sitten ensi ke menee exälle,ollen siellä ainakin 2-3vkoa,en jaksa sitä karvakasaa ja vauvaa yhtäaikaa vaikka onhan tuo mies toki kotona..Haluan kyllä koiran vielä kotiin,mutta pitäs kai se jotenkin totuttaa vauvaan ennenkuin tulee kotiin taas.

Nyt ulkohommiin!

Tipetsu ja Ykä rv 36+4

Mulla on ainakin tuo "valkotakkiverenpaine". Tai ei enää oman hoitajan kohdalla, mutta AINA jos hän on pois ja varsinkin ennen ultraa verenpaineet on huipussaan. Kai sitä on niin ultraa jännittänyt ja sitä onko kaikki hyvin.

Ja minä mittailen myös joskus noita sokereita, eikä kertaakaan ole mennyt mikään mittaus yli 6.8:n, keskiarvo taitaa olla 5:n paikkeilla. Mullahan meni silloin sokerirasituksessa 0,1 ensimmäisessä mittauksessa arvon yli ja siksi sain kotimittauslaitteet mukaani. Eikä tosiaan mitään ongelmaa ole ollut, mutta en saa lopettaakaan ja/tai mennä uuteen sokerirasitukseen. Olenhan herranlettanas riskiryhmässä ylipainoni vuoksi.

SiinaS 35+1

Hei kaikille!

Vähiin alkaa käydä. Maanantaina alkoi täällä mammaloma ja sen kunniaks oli sitten neuvolakin. Verenpaineet oli hypänny tooooosi paljon ylöspäin ja turvotukset on ihan mielettömät. Tai verenpaineissakin tuo alapaine oli koholla (raja, et antavat lähetteen äippäpolille on 90 ja mulla alapaine oli 88). Vielä pääsin siis kotiin, mutta ahkerassa seurannassa olen. Perjantaina aamusta taas antamaan pissanäytettä ja verenpaineita mittailemaan. Toivottavasti pissa olis edelleen puhdas. Huolettaa tuo raskausmyrkytyksen mahdollisuus, kun sehän on istukan toimintahäiriö. Pelottaa, ettei pieni saa tarpeeksi ravintoa elääkseen. Heikommin on lapsi muutenkin nyt liikkunut, mutta olen ajatellut sen johtuvan siitä, että tila on pienentynyt ja tämä tapaus on ainakin terveydenhoitajan mukaan jo kiinnittynyt. Noh, perjantaina taas viisaampana.

Kauhea pesänlaittamisvietti on täällä. Olen rampannut kangaskaupassa ja istunut vaan ompelukoneen ääressä tekemässä verhoja, tyynyjä ja tauluja. Eilen koottiin lapselle vaatekaappi ja viikonloppuna olisi tarkoitus aloittaa maalausurakka. Olen jo piirtänyt lapsenhuoneen seinään kuvion, mikä maalataan. Tai siis minä maalaan :D Mutta kuitenkin. Ihanaa, että loma alkoi. Ei haittaa edes sade :)

Eläimistä on täällä ollu puhetta. Meillä 3v koira, joka ei ole omassa kodissa tottunut lapsiin, mutta on kyllä äärimmäisen ihmisrakas. Koiraportit käytiin viikonloppuna ostamassa, että on sitten mahdollisuus rajata pääsyä vauvan luo ja toisinpäin. En kuitenkaan jaksa uskoa, että meille suurempia ongelmia vauvan tulosta syntyy. Kovasti koira huomioi pienokaista jo tuolta mahastakin. Aina kun tulen kotiin, haistelee, että pienikin on mukana ja nuolaisee massua. Eikä koskaan astu mahan päälle tai muutenkaan temmo. Tarkkaavaisesti aina vaan kuuntelee ja haistelee. Joten uskon, että vauva on kotiin tullessaan ja osittain tuttu koiralle :)

sopaka & seelis 35+0 (POKS :))

U2
SweatDream
"...limatulppa uusiutuu, sitten jos se alkaa olemaan verensekaista limatulppaa nii synnytys on lähellä.."

Että ei välttist vielä ole lähtö lähellä, mut eihän sitä tiedä.. Kopioin tuon vain keskustelusta, itsellä ei ole viidestä synnytyksestä huolimatta kokemusta tuosta kuuluisasta limatulpasta :D
Tsemppiä, että pysytte toiveesi mukaisesti vielä kasassa ;)

Tipetsulla alkaa olla päivät vähissä, hui! Ja tsempit sinne myös :)

Huomenna kauan odotettu nlalääkäri, oispa jotain edes tapahtunut tuolla alakerrassa!
Tuskinpa, tämä kullanmuru syntyy heinäkuussa, kuten alunperin kierron mukaan laskettuaika on annettu.Viis siitä, että uä:t ovat sitä aikaistaneet ;)

Voikaahan hyvin Hellemasut :heart:

U2&Köpiel rv 37+1

Viimeksi muokattu:
Heips!
Vähän neuvolakuulumisia tähän väliin. Verenpaineesta sen verran myös että itsellänikin taitaa olla joku valkotakkiverenpaine kun koko raskauden aikana yläpaine on ollut siinä 135-145 mutta alapaine aina ihan ok. Yhtenä kertana oli vielä kaksi kandia niin paineet nousi 153 asti :). Terkka sanoi että aika helposti pistävät äippäpolille jos ensisynnyttäjällä on paineet korkeat viikon 34 jälkeen.

Turvotuksia mulla ei vielä ainakaan ole esiintynyt mutta niitä odotellessa. Tuntuu että lähes kaikilla niitä tuntuu olevan kun viikkoja on hiukan enemmän kasassa. Harkkasupistuksia senkin edestä. Maanantaina touhuilin aika paljon ja sen jälkeen ilta oli yhtä supistelua. Jalan pohjat ovat myös kipeytyneet mutta luulen että se johtuu siitä että olen lisännyt liikkumista.

Noniin sitten itse lukemiin:
32+4 (30+2)
paino: +569 (+609)
RR: 143/74 ( 135/74)
pissa puhdas taas
Sf 29 (27) Sanoi että ei ole paljon kasvanut, mutta tarpeeksi. Keskikäyrällä mennään kuitenkin.
Tarjonta RT (RT) on kuulemma jo aika alhaalla
Liikkeet ++ (++)
Syke +140

Tunnusteltuaan vauvaa vatsan päältä totesi että on aika siron tuntuinen pikkuveijari. Ihanana yllätyksenä neuvolaan oli saatu ultraäänilaite. Vaikka terkka ei osannutkaan käyttää sitä vielä hyvin niin oli hauskaa nähdä pikkuinen ruudulla pitkästä aikaa. Ahtaat ovat paikat pienellä :heart:

Huisp: Vaikka asun itsekin saaristossa niin toi sun synnyttämään lähteminen kuulostaa aika hurjalta. Mutta hyvin se menee...mediheli on hyvä keksintö meille saaristolaisille =)

Tipetsu: Ihanaa loppuodotusta!

Eläimistä
sen verran että meilläkin on kaksi kissaa joista ei kyllä yhtään tiedä miten reagoivat vauvaan. Vaunuihin mulla on sellainen kunnon verkko (sain siskolta) ja toivon että katit tajuavat pysyä pois pinnasängystä. Näin asiasta jo kerran painajaistakin:vampire:

Penni ja leppis 32+4

neuvolassa käyty ja nyt sit alkaa joka viikko siellä ravaaminen:)
hb: (oli noussu:wave:) 117(107)
paino:+233g (yht.4,9kg)
SF:32
vauvan syke:130
verenpaine:127/79
pissa puhdas, kaula lyhentyny

saunassa olen käynyt ihan kuin ennenkin..ei heikota eikä muutenkaan aiheuta mitään oloja..ehkä mieluumin istun astetta alempana jo mutta en ole ikinä tykänny kuumista löylyistä.toisaalta edellisen asunnon saunassa en olis varmaan istunu hetkeäkää ku se oli kuiva ja pieni ja ahdistava mut toi puukiuas on ihana :)

M_U+typy 36+2

Tipetsu, älä nyt loukkaannu, mutta jotenkin kirjoitustasi lukiessa tulee mieleen ajatus, että olisiko koiran parempi olla pysyvästi exäsi luona? Vaikka hän onkin hullu ja narsistinen, niin ilmeisesti koiraa kohtaan on lempeä. Tuollainen edestakas ramppaaminen stressaa koiraa (kokemusta on myös "yhteishuoltajuudesta"), varmasti on yksi syy myös haukkuherkkyyteen. Ja kun kerrot, ettet kestä koiran haukkuääntä, et jaksa "karvakasaa" ja vauvaa yhtäaikaa, nyk.miehesi ei ole koiraihminen (koira kyllä vaistoaa) jne.

Mutta tämä nyt vaan erään koiraihmisen näkemys asiasta. Ihanaa loppuodotusta jokatapauksessa, ei oo pitkä aika enää :)

Meillä tuo uroskoira on muuttunut kovin suojelevaksi ja vahtii mun jokaista askeltani. Haluaa myös yöllä nukkua kyljessä kiinni, vaikka aikaisemmin nukkui lattialla. Pikkaisen tulee kuuma, kun on lämpöpatteri omasta takaa, toinen koira nukkuu kyljessä ja toinen samalla tyynyllä :D. Sitten se käy vähän väliä kuonollaan tökkimässä vauvan juttuja, kuten turvakaukaloa ja sitteriä. :heart:

sopaka, ihana tuo teidän koira :)

Meillä mies tekee pelkkää yövuoroa siis eli on yöt poissa. Nyt oli sopinut aloittavansa syyskuun alusta joka toinen viikko aamuvuoron, joka toinen viikko yövuoron. Toive oli pelkkää aamua, mutta se ei nyt onnistunut.. Täytyy toivoa, ettei olisi mikään koliikkivauva, niin saisin minäkin joskus nukkua :D. Ja onhan tossa onneksi nuo isovanhemmat kilometrin päässä.

Huomenna olis sitten aamusta meno hepatoosikokeeseen :O Mut eiköhän tää ole väärä hälytys.

POKS 36+0!! :heart:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: katza78
SEE
SOKEREISTA Mulla edellisessä raskaudessa oli Rd. Sokerirasituksessa rv 16 todettiin ja silloin paastoarvo rajalla ja tunnin arvo 0.1 yli viitearvon. Koko raskausajan seurailin kotona arvoja ja ylityksiä ei ollut, mutta noudatin todella orjallisesti ruokavaliota enkä herkutellut. Tämän seurauksena painokaan ei noussut ollenkaan vaan laihduin 1kg. Painoindeksi oli 24. MUTTA silti kun vauva syntyi hänen sokerinsa oli alhaiset ja joutui sokeritippaan 2 vrk vauvalaan JOTEN haluan vaan sanoa jälleen että älkää ottako heppoisesti näitä asioita! Mua suoran sanoen ihmetyttää miksi pitää herkutella ja sitten mittailla arvoja ja jännittää nouseeko ne vai ei. Herkut pois jos kerran niin pitää, herkuttelee sitten kun vauva on maailmassa. En halua ketään loukata mutta näin ajattelen.

Täällä vointi muuttunut kipeämmäksi ja tosi supistusherkkää on. Suppareita tulee pitkin päivää ja välillä tekevät jo hieman kipeääkin. Muutto takana ja nyt reilu viikko uudessa kodissa oltu. Kaikki tavarat ovat löytäneet paikkansa ja koti on valmis. Vauvan tavarat ja vaatteet kaikki saatu valmiiksi. Mutta puuhaa riittää noiden 2 ja 4v. poikien kanssa joten ei oikein pääse lepäilemään. Pitää nyt vaan yrittää jättää kaikki ylimääräinen siivoaminen pois. En todellakaan halua että vauva syntyy ennen rv 37.

T:SEE rv 34+3

Maanu Niimpä,varmasti monien koira-ihmisten mielestä sen ois parempi jäädä sinne kokonaan ja niin aioinkin ensin. Mutta sen verran koira-ihminen olen itsekin,että haluaisin oman koirani vielä kotiin.. Siis mä pelkään exää,siks se koira on siellä. Se ei tule kuuloonkaan että pitäisin oman koirani omassa kodissani,exä luulee että koira on myös hänen. Vaikkakin isä osti sen mulle ja mä olen kaikkien papereidenkin mukaan sen ainoa omistaja niin silti..
Tietysti olisin halunnu että koira tutustuu heti vauvaan ja eletään täällä kaikki saman katon alla,mutta se yks hullu on aina välissä..vaikka erottu jo melkein 4v sitten.
Nykyinen on kyllä kaveri koiran kanssa,ei sitä täällä kaltoin kohdella,mutta mies ehkä hieman jännittää koiraa,melko villi tapaus vaikka onkin 9v eikä halua sen kanssa mennä ulos,koska koira riuhtoo ja räyhää vastaantulijoille jne. ja mies menettää hermonsa ennenkuin koira asettuu hihnassaan..
Ymmärrän kyllä sun mielipiteen koirani kohtalosta,itsellenikin on vaikea tehdän päätös sen suhteen..: /

Tipetsu

Tipetsu, ymmärrän kyllä tilanteesi, joskus on tehtävä myönnytyksiä oman turvallisuutensakin vuoksi. Mutta ehkäpä sinunkin koirasi vielä kuitenkin tottuu vauva-arkeen, ja kaikki menee ihan hyvin :). Ehkäpä sitä kannattaisi totuttaa sitten hieman pidempi pätkä siellä teidän luona?

• Tykkää
Reactions: katza78
Verenpaineista mullakin on valkotakkiverenpaineet. Joo-o, mutta kyllä niidenkin noususta pitää olla tarkkana. Meillä on neuvolassa ITE-piste, jossa itse mitataan paineet. Mun arvot on neuvolapäivinä koholla, jännitän vaakaakin ja sitä kun mua tutkitaan. Mutta kun kävin mittailemassa muina päivinä tai kotiarvoja otin kun oli mittari lainassa, arvot oli priimat. Mitä sitten kävikään?!! Tiistaina oli neuvolalääkäri. Mittasin itseltäni 140/100 verenpaineet ja sykekin oli yli sadan. Olo oli nuutunut ja pää kipeä, aamulla suihkussa oli tykytyskohtaus. Ajattelin aamulla että on vaan niskat jumissa ja siks mulla oli tarkoitus mennä salille neuvolasta. Toisin kävi; mut lähetettiin Naisteklinikan päivystykseen. Paineet edelleen 140/100 mutta pulssi 60. Voin kertoa, että säikähdin todella. Vauvan käyrä oli hyvä, onneksi. Kätilö sanoi mulle että mulla on sievä kohtu ja vauvakaan ei ole iso kun kokeili masun päältä :heart: Viiden ja puolen tunnin odottelun jälkeen pääsin lääkärille, sitä ennen mut laitettiin jo lepoon kun aloin jo tutista ja pää oli kipeä. En ollut kyllä syönytkään, mutta en voinut lähteä kanttiiniinkaan. Lääkäri ultrasi; vauvan kooksi sanoi 2,5kg (meillehän sanottiin 4Dultrassa että mönkijä olis 3,5kg käyrällä) ja raivotarjonnassa. Istukka toimi ja näytti normaalilta. Ja kaikki siis siellä ok. Kohdunkaula oli 1,5cm-2cm ja sormelle auki, eli siellä jotain vähän jo tapahtunut. Illan käyrässä tuli yksi lasku, mutta kätilö sanoi että pikkuinen siellä leikki napanuoralla, eikä siitä nyt tarvinnut olla huolissaan. (Mä muuten huomaan että nyt on kauhea tarve johonkin debriefingiin kun kirjoitan koko tarinan tänne) Olin illalla jo tosi itkuinen kun pelotti ja harmitti. Ja kun olin niin odottanut et saa olla omassa kodissa ja sitten mä joudunkin sairaalaan. Olin neljän hengen huoneessa, jossa oli yöllä kaksi muuta jotka odottivat et synnytykset käynnistyvät/etenevät. Ilmastointi hurisi ja oli tosi kylmä. Mä pelasin Angry Birdsiä kun en saanut unta, joskus varmaan puoli kolme nukahdin ja kuudelta heräsin kun nää kaksi alkoivat suunnata synnäriä kohti. Mä oon niin väsy, et itkettää ja on nuutunut olo. Mut en jaksa maata tai nukkua. Mulle siis valkotakkiverenpaineiden päälle nousi lisää paineet; nyt oon lääkityksellä kotona ja pitää ottaa rauhallisesti, sekä mittailla paineita. Kahden viikon kuluttua on äippäpolilla käynti, vkon kuluttua jo neuvola. Heti jos paineet koholla tai/ja muita oireita, pitää ottaa yhteys päivystykseen. Että suosittelen että jos valkotakkiverenpaineet on koholla noususuuntaisesti, pyytäkää että asialle tehdään jotain.Jos siis muuten asiaan ei puututa. Tulipa tutustuttua Naistenklinikkaan kunnolla. Aamupuuro oli hyvää ;)
Mä oon kyllä tänään ihan peräänkatsottava :D Varmaan oma pääkin unohtuisi jonnekin jos ei olisi kiinni. Piti kirjoittaa muutakin mut en muista mitä. Noh, eikai se mitään tärkeää ollut.
Nyt huilaamaan...
Kati ja Den Lille Prinsen 36+0

Viimeksi muokattu:
kenellä se limatulppa irtosi?????

Kävin siellä neuvolassa mittauttaan hemoglobiinin ja se oli hyvä 125,noh kävin vessassa kans,ja sit tuli vaalean vihreä löntti veskipaperiin:O
Mulla ei ole edellisissä raskauksissa limatulppaa lähtenyt,joten on aivan uusi asia!
Ja sit tulin kotio niin tuli taas limaa vähän paperiin..
Ja nyt oon ihmeissäni....

annales yksikkö syntyi 38+3 ja painoi 4220g ja 6 pv käynnistys jne.. eikä vaan edennyt mun synnytys kun olin niin epäkypsä. Se kypsyys just ahdistaa, toivon saavani "toivoa" edes että vaikka yrittäisivät käynnistää niin nyt lähtötilanne olisi kypsempi

see minä en ainakaan sokerilla "leiki", mutta aamulla söin perus puuron pienellä voisilmällä ja kas sokerit nousi tosi ylös.. mulla oli aiemmassa rakkaudessa insut, poika ei kuitenkaan ollut sokerivauva

kati Nyt rauhallisesti lepäilet siellä :)

Limatulpasta en osaa sanoa mitään, kun en kans ole sitä edellisissä kolmessa raskaudessa koskaan nähnyt. PTT Voihan se olla limatulppaa, jos oli ihan klöntti. Valkovuotohan voi kans olla todella paksuakin ja vihertävääkin.

ON: Tänään on sitte tullu harkkasupistuksia ihan jatkuvasti. Pelkkä kävely vetää ihan kovaksi. Ei oo pitkään aikaan supistellu näin reilusti. Kiihtyykö teillä syke supistuksen tullessa? Viime yönä heräsin kun supisteli kans, niin syke nousi aina kun supistus iski. Tätäkään en muista edellisiltä kerroilta :D

Jännä miten loppuraskaudesta alkaa taas nämä limakeskustelut =) Vertaillaan, keltä on nyt tullut ja minkäkin väristä ja paksuista.. Mulla muuttui eka raskaudessa loppuviikoilla valkovuoto vihertäväksi ja tosi paksuksi, lääkärin mukaan tosi yleistä kun paikat alkaa kypsymään. Olisiko PTT kuitenkin siis sitä?

SEE en mäkään sokereilla leiki..mut kun koko elämänsä ollut mussuttaja ruoan suhteen ja herkkkujen,niin ei pysty siinä asiassa ihan absolutistiksi:D
Eli pakko saada jtn.välillä,ja mulla ne arvot herkuista ei ole ainakaan nousseet tähän asti,mikä on sekä hyvä,että outoa...

Ullis82 se oli ihan selvä klöntti,ei siis valkovuotoa,koska mulla on ollut kokoajan valkovuotoa,ja kun ktoona kävin viä sit pissalla niin tuli hyvin vähän semmosta limaa paperiin väritöntä,muuten ei mitn.

U2 kiitos infosta :)
PTT mulla irtos osittain limatulppa maanantaina, eikä kyllä ollut mitään normaalia limaista valkovuotoa, vaan sellainen pieni määrä n. teelusikallinen kirkasta geelimäistä limaa. Aikaisemmista raskauksista ei oo ikinä irronnu tai en oo ainakaan huomannu! Tän viikon oon ottanu ihan rauhassa varmuuden vuoksi, mutta mitään oikeita, kipeitä supistuksia tms. ei onneksi oo tullu! Harjoitussuppareita tulee kyllä lähestulkoon kokoajan kun liikkuu, mutta ei niitä "oikeita". Välillä tuntuu siltä että vaaveli yrittäisi käsin kaivaa tietään alakautta ulos?! Vauva siis liikkuu hyvin ja paljon vielä :heart:
Mutta yhdessä kasassa haluan siis vielä muutamia viikkoja kestää, jotta päästäisiin edes täysaikaiseksi :) Ja hyvältä nyt näyttääkin.
Tänään mullakin taas sokerit heitelly, mutta johtunee siitä että eilen oli herkuttelupäivä pitkästä aikaa... Noh, ei auta taas kun ryhdistäytyä!

SweetDream 35+3

Huhhei, enpä ois uskonu että näin sitä vielä rv:lla 32+3 ollaan mahan kanssa tontilla raivaushommissa apuna :D ihan hyvin jaksoin hissukseen kannella oksia ja risuja, maha vaan meinas olla tiellä kun niitä noukki maasta.. :p Onneks neuvolantäti-anoppi oli mukana "vahtimassa" ;)

LimatulppaEsikoisen aikaan, ensin päivän pari tuli runsaamminen limaa ja sitten irtos se "tulppa" voin sanoa, että mulla se tosiaan oli tulppa! YÖÖÖÖK! kokoluokkaa "pikkukaveri", oikeesti. yh.

Pakko saaha kaikki valmiiksi paineet joten tänään jatkoin remonttia tapetin revinnän muodossa, ja nyt mietin että huomenna on pakattava esikoisen kyläily kassi ja itselle sairaalakassi varmuudeksi. Mun mielestä nää viimeiset viikot (kuukausi) on kaikista pahinta odotuksessa kun koskaan ei tiiä.. RAAAAA

Neuvolakuulumisia 34+2: sf-mitta 33,5 (2 vkoa sitten: 30,5), paineet 122/80 (viimex 126/68), turvotus +/-, hb 124 (viimex 108) vauva rt:ssä, liikkeet ++ ja sykkeet 136-150. Paino ei ole noussut nyt kuukauteen mulla yhtään, pikkasen laskenut itse asiassa. Ja tuo johtuu vaan siitä, etten pysty syömään, kun vatsa niin ahtaalla jo muutenkin. Tasoittaa mukavasti alkuraskauden kovaa nousua :D Maanantaina onkin sitten taas ultra sairaalassa ja tänään kävin antamassa (paasto)verinäytteen (taas vaihteeksi). Hepatoosin oireita ei kyllä tunnu, mutta huomenna soittavat jos verestä näkyy muuta. Pissassa mulla nyt vähän proteiinia, mutta viikko sitten viljelty, joten ei ole tulehdusta tms., eikä paineet koholla, joten ei myrkytystäkään. Kysyn maanantain ultrassa lekurilta vielä asiasta.

Yhteistyössä