Monilla tuntuu olevan pinna kireellä mm. anoppien kanssa..Tuttu juttu..Puhun sektioon menosta,peloista,kivuista jne. niin anoppi tuumailee että on ne supparit aika pahoja,mutta onpahan kokenu synnytyksen niinkun kuuluu..Justjust..
Vierailijoista Mä voin olla varma myös siitä että mun täytyy jossain vaiheessa sanoa ei-niin-nätisti mun äidille,että vauva on meidän,me olemme hänen vanhmepiaan..
Se aina sanoo kuinka näkee mielessään mun soittavan sille itkien etten jaksa..Sanoi että jos tarvin sitä sairaalassa niin tulee heti. Miks tarviisin? Onhan mulla mies ja kätilöt sairaalassa. Enkä todellakaan halua ketään sukua tulevankaan sairaalaan,nehän on kumminkin samantien meidän oven takana kun kotiudutaan.. Tietysti äiti ja anoppi koittaa tunkea avuksi kun mut on leikattu jne. mutta mieskin on kotona..Mä en halua että meille tulee kukaan koko sillä viikolla kun päästään kotiin..Jos olettas että kun sektio on pe,niin ke jos kotiudutaan,niin ei tarvi tulla ketään ennen sunnuntaita.
Tiedän että menetän hermoni näiden kanssa vielä! Ja mun vanhemmat asuu n. 8km päässä,miehen n. 13km päässä..:headwall:
Mua alkaa huolettaa jostain syystä hepatoosi/toksemia..
Verenpaine ihan ok ollu kuitenkin neuvolassa ja pissa ollu aina puhdas,mutta valopalloja näkyy silmissä toisinaan,sanoin kyllä niistä viime viikolla neuvolassa mutta eipä se mitään keskustelua herättäny..Terkka vaan kysy että onko päänsärkyä..
Välillä kutiaa käsivarret ja hieman kämmenet. Päätä hieman särkee nyt ja äsken iski heikotus ja tuntui,että happi loppuu ja oli muutenkin ahdistava olo. Hiki nousi pintaan ja tuli vetämätön olo...Turvotusta ei ole,mutta kumminkin kädet,siis ranteista sormiin,ovat jotenkin voimattomat ja kipeät. Niskat on kyllä selkeesti jumissa.
Pitäskö sitä huomenissa soitella neuvolaan,kuitenkin keskiviikkona ois käynti siellä?
Mies sanoi että olin yöllä hikinen. Pyörin ja hyörin koko yön,juoksin vessassa ja juomassa..Aamulla sit nousin viimein sen takia että lonkkia pakotti.
Eilen illalla Ykä säikäytti liikkumattomuudellaan.Mies huuteli masuun ja silitteli,niin johan alkoi tapahtua. Lopulta jo huusin välillä kivusta ja pieni käänsi kylkeään!
Voihan rähmä kun ei ois enää paljon jäljellä, 12pvää, niin jospa pysys nämä hepatoosi yms. poissa!!
Tipetsu ja Ykä rv 36+1