Heipsis!
Täällä on takana kauhee yö. Eilen kaupassa ollessa käännyin jotenkin hassusti ja tuntu, et nivunen venähti vähän ja kramppas. Ei kuitenkaan siinä vaiheessa tullut mitään erikoisempaa. No, illalla 10 aikaan alko kipuilu hapyluussa, joka voimistu ihan koko ajan niin pahaksi, et sattu joka asennossa. Menin 1 aikaan sänkyyn ja kivut vaan paheni. Tuntu, et joku olis puukolla viiltäny häpyluuhun ja itkuahan siinä piti vääntää. Siinä vaiheessa lähettiin sitten synnärille, johon olin aikasemmin soittanu.
Synnärillä laitettiin käyrille, jotka oli hyvät. Lääkäri ultrasi, teki sisätutkimuksen (paikat edelleen ihan epäkypsät) ja paineli ja tunnusteli lantiota ja mahaa. Koska kivut oli niin kovat antoivat mulle kipupiikin kankkuun ja jäin sitten seurantaan loppuyöksi, koska ilmeisesti enää tässä vaiheessa ei saa antaa vahvoja kipulääkkeitä ilman valvontaa.
Vaikka lääkkeet oli tosi jytyt, ei nekään vieny kokonaan kipua pois. Kuitenkin helpotti sen verran, et olisin kyllä saanut nukuttua, mutta kun sairaalassa se on mulle jotenkin vaikeeta. Valvoin sit koko yön ja aamulla sain valita jäänkö osastolle vai meenkö kotiin. Päätin sit tulla kotiin. Autossa iski hirvee heikotus ja huono olo ja kerkesin just kotiin pöntölle oksentamaan. Ilmeisesti johtu valvotusta yöstä ja kipulääkkeistä.
Nyt oon sit kotona vaan nukkunu enkä oo hirveesti uskaltanu kävellä. Edelleen sattuu koko ajan, mutta kipu on siedettävämpää. Sain muuten mukaan tukivyön, jota pitäis nyt sit käyttää.
Lääkäri pelotteli, että monesti kivut jatkuu ihan loppuun asti ja jos mun kohdalla nyt niin käy, niin synnytys käynnistetään parin viikon päästä. Mä tuun kyllä hulluks jos kaks viikkoa pitää näiden kipujen kans kärvistellä!! Toivottavasti nyt häviäisivät kokonaan eikä tarvis käynnistellä.
Tällanen vaiva nyt vielä tähän loppuun :stick:
Noola ja pikku-H 37+3