~ Heinäkuun Hellemasut 2012 ~ JOULUKUU

Rontti1 Voimia sinulle :hug:. Toivottovasti kaikki olisi kuitenkin hyvin.

On, väsyttää ja vätystää aivan vietävästi. Meillä on 2 päivänä ollut vieraita, kun on juhlittu esikoisen synttäreitä ja nyt huomaa, että on voimat loppu. Makeaa en ole tähän asti pystynyt syömään, nyt pystyin ja olo on huomattavasti huonompi kuin ennen. Voi olla, että laattakin vielä lentää.

Minulla on pari kertaa tullut pyyhkiessä rusehtavaa valkouvuotoa, eilen säikäytti, mutta luultavasti johtui pupuilusta. Kuitenkin eilen puhuttiin, että josko kuitenkin menisin varhaisultraan, vaikka aluksi en meinannut. Saisi mielenrauhan ja olisi ehkä helpompaa olla. Minulla on viikkoja omien laskujen mukaan kasassa 7+1, joten varmaan jo ensi viikolla voisi käydä tai viimeistään sitä seuraavalla. Katselin netistä ajanvarauksesta, ettö toiselle lääkäriasemalle saisi ensi viikolle ja toiselle vasta seuraavalle. Pitää soittaa huomenna ja kysyä. Ensi viikolla ei omiin aikatauluihin sovi ennen kuin vasta torstaina, joten päiviäkin ehtisi kertyä lisää. Lisäksi esikoisen hoidon järjestäminen on oma hommansa, pitäisi olla ensi viikolal ilta-aika ja sitä seuraavalla viikolla aamupäiväaika, joten pitää katsoa ja miettiä vielä.

kattiina
 
Kiitos onnitteluista ja tervetulotoivotuksista! Ja tervetuloa minunkin puolestani uusille!

Kiitos myös kaikille, jotka kommentoi, rohkaisevista sanoista tuon oireettomuuden/vähäoireisuuden suhteen. Jospa tässä kohta pystyisi olemaan liikaa huolehtimatta.

Pahottelut Rontti1, kumpa se vaan kuitenkin olisi jotain normaalia tuhrutteluvuotoa. :hug:

Morning Butterfly, en tiedä mistä sait käsityksen vai tarkoitiko kuitenkin jotain toista, mutta ei minulla ehkäisy pettänyt :O, ihan on hartaudella ja rakkaudella yrittämällä yritetty tätä raskautta :D Viidennestä yrityskierrosta tärppäsi.
 
Hei taas! :wave:

Kaikille huonoja uutisia saaneille ja epävarmuudessa eläville kovasti voimia. :hug:

Lista laitettu ajantasalle. :) Ullis: sä oot listalla otsikon "eräpäivä ei vielä tiedossa" alla. Jos tiiät sun LA:n niin ilmoittele, on voinu mennä ohi silmien...

Viikonloppu meni oikein mukavasti - nyt on sitten siskotkin tietoisia meidän vauvasta. Ja molemmat oli todella iloisia meidän puolesta. :) Keskiviikkona pitäisi käydä labrassa verikokeissa seulontaa varten, np-ultra tosiaan joulunalusviikolla.

Kaikille mukavaa alkavaa viikkoa!

Brita ja salarakas 9+5
 
Hehheh.. :) Facebookista: mä koen sen niin että positiivisten asioiden julkituominen ei haittaa mun yksityisyyttä..itse kontrolloin julkaisujani ja laitan vain edustavia kuvia sinne nettiin..en suinkaan jaa koko elämääni.(mulla on Facebookissa täysin julkinen profiili!) SE olis liikaa jos kertois sinne vaikka erimielisyyksistä puolison kanssa tms...ehkä minäkään en kuitenkaan laita synnytyssairaalassa otettuja kuvia nettiin,kun se on niin intiimiä..mutta muuten..miks ei? Muut saa kadehdittavaa! Ja kehuttavaa! :p Sen sijaan siitä olen hyvin tarkka,mitä tekstin muodossa paljastan elämästäni..tapansa kullakin! Mä ajattelin ehkä kertoa sinne raskaudesta ensi vuoden alussa -ultran jälkeen.Sit on jo 16. viikko..
 
Facebookkiin en kirjoittele raskautumisesta ellen sitten keksi jotain hyvää tapaa kertoa. Pelkkä meillä ollaan pieniinpäin ei kuulosta yhtään omalta tekstiltä.. Mutta voi olla etten kirjoita mitään. Laitan sitten uudesta tulokkaasta kuvan synnytyksen jälkeen:D

Taas ollut vähän helpompi päivä vaihteeksi. Sain siivottua rottalan ja hiirten boksin ja tehtyä KAIKKI lahja ostokset! :wave: Huh, oli kokemus, mutta nyt se on taas vuodeksi ohi!!

Eilen keksittiin pojalle nimi. Ollaan kaikille lapsille keksitty nimi jo tosi aikaisin ja ne on pitäneet kasteeseen saakka..Minun mielestä kun vauvat ei ole oikein minkään nimen näköisiä, niin kannatan jenkki tyyliä, että nimi on synnärille valmiina ja vauva alkaa kyllä näyttää omalta nimeltään ajan kanssa. Niin...Lapsi on siis poika :D

Rv8+2
 
Mahan kasvusta..mun täytyy oikein etsimällä etsiä vaatekaapista hameita,jotka mahtuu kunnolla.Onneksi mulla on löysiäkin mekkoja.Otin mittojakin itsestäni: lantio on pysynyt suunnilleen samana,mahan paksuin kohta on n. 83 cm (en tiedä,paljonko se on kasvanut,kun en ole ennen raskautta mitannut,mutta varmaan n. 10 cm.Vyötärön kapein kohtakin on kasvanut 4 cm (nyt 68 cm).Huisia! Heti kun saan rahaa,niin ostan äitiysvaatteita.Tarvin toppeja/paitoja,neuletakin,kynähameen,farkut ja Ka of Swedenin kukkamekon..(haluan,en varsinaisesti tarvi..kun se on niin ihana! :$ ) Tuntuu varmasti juhlalta ostaa mammavaatteita! :D Hennesistä ajattelin ostaa perusvaatteita,ihan kivojakin siellä on jotkut,(farkut,topit)mutta jos haluaa oikein kaunista (haluan!) niin nettikaupoista löytyy..silti sielläkin osa vaatteista on ihan käsittämättömän mummomaisia! Kauniitakin löytyy kun etsii..mama miassa on kauniita..ja nellyssä.Osaa noista voi varmasti käyttää raskauden jälkeenkin.Takkia en aio ostaa,liian kallista.Onko kenelläkään kokemusta imetyspaidoista? Onko kätevä/välttämätön? ..Mut sitte pitäis olla vielä imetysliivit ja -toppi siellä alla..menee hankalaksi niiden kerrosten kanssa! :O
 
Joskus kirjoittelinkin että olen tosi huono olemaan raskaana. Toinen kolmannes on ihan ok, muuten tämä on aika kökkö olomuoto..En ole sitten hirveästi perustanut äitiysvaatteista..Ekan kanssa pidin isännän paitoja ja pidin farkun nappeja auki kuminauha systeemillä.. Lapsi syntyi helmikuussa ja mulla oli sama talvitakki kuin aina ennekin. Takki auki leuhotin pakkasella:p

Kakkosen kohdalla mahduin aika pitkälle omiin vaatteisiin kun aukasi ne housun napit ja tunikoita oli tullut ostettua kun sellaiset taisi olla muotia enempi tai vähempi silloin..Lapsi syntyi kesäkuussa ja kuljin krokseissa kun muut kengät ei turvotukselta mahtuneet!! Kaveri lainasi isompia vaatteitaan..

Nyt minulla on yhdet äitiyshousut kun kerran kirpalla katoin et onpas ihanat lahkeet housuissa ja oli pakko saada ne, vaikka maha osa onkin tuubia..Ei näitä kukaan ole äitiyshousuiksi luullut kun paita peittää maha osan :D Nyt on massaa niin paljon, että luulen mahtuvani omiin vaatteisiin loppuun asti. Korkeintaan kesäksi ostan kirpalta jotain hölttänä mekkoja..

Mulla oli hyvä laihutus into päällä ennnen raskautta. Siitä on hyvä sitten jatkaa kunhan saa beibin ulos. Ostelen niitä vaatteita sitten motivaatioksi kunhan koko pienenee..Nyt ei tule laihtumisesta mitään kun pitää yölläkin nousta syömään jotain. Oksennus lentää heti jos ruokatauko ylittää kolme tuntia..
 
ksk kuinka voit olla varma et se on poika? vai luotatko niin paljon vaistoosi?
Me ei olla ikinä päätetty jo nimeä ennen syntymää...musta jos keksisin jonkun hyvän nimen niin se ei sit välttämättä näyttäskään siltä..ja niin ollutkin noiden edelliseten kohalla.
Joten hätäkaste lappuun mikä menee sairaalaan laitetaan vaan pakosta siihen joku hyvä nimi sit. Mut semmosta toiv.ei tapahdu.

ajatteletteko kukaan et kehitys olisi loppunut? kun mulla on kokoajan semmonen "tunne" et mitä jos pienen sydän ei jaksakaan enään lyödä...ja sen takia tuntuu tuskalta joka päivä...haluisin jo niiin että tuntuisi liikkeet!!
Koskahan niitä voi olettaa tuntuvan aikasintaan? oisko rv15??

No ensi viikolla on neuvolalääkäri,joten toiv.kuuluisi ne sydänäänet,ja jos ei niin toiv.katsoisi sit ultralla,jos tuolla edes on...
PTT8+5
 
Minityyppi: Sinulla siis myös pillerit pettänyt niinkuin minulla. Muistan myös tuon hämmästyneen ja ihmettelvän mutta onnellisen ja odottavan flliksen omalta kohdalta kuin yllätykseni plussatestin tein.

Tsemppiä ja onnea myös kaikille muille uusille odottajille ja paljon voimia huonoja uutisia saanneille =)
Toivon että te joilla on tiputteluvuotoa pääsisitte pian ultraan ja saisitte varmuutta. Sillä vaikka itsekkin olen lukenut että tiputtelu vuoto on usein alkuraskaudesta normaalia, en osaa edes kuvitella kuinka huolissanne tai mietteissänne olette. Itsekkin mietin jos pahoinvointia onkin vähemmän, tai en herääkkään yöllä pissahätään että onkohan kaikki enään hyvin. Ihmismieli on jännä, kun se ei osaa luottaa tulevaan vaan on huolissaan ja murheissaan (turhaan) Jaksamisia kaikille =)
 
Heippa odottajat! Pitkästä aikaa päätin kirjoitella. Olen kyllä seurannut palstaa koko ajan mutta itsellä ei ole ollut paljon kirjoiteltavaa.

Halaus kaikille huonoja uutisia saaneille :'( toivottavasti uutiset muuttuvat vielä paremmiksi.

PTT: Mulla on ihan hirveä paniikki tullut että ei tuolla mahassa ole mitään. En tiedä mistä se johtuu. Minulla ei ole mitään siihen viitaavia tuntemuksia esim. vuotoa tai kipuja. Pitäisi vain uskoa että kaikki menee hyvin, mutta sitten menee lukemaan jotain ja kauhea paniikki taas päällä. Tätä pientä on tehty 1,5 vuotta joten kauhea pelko että jos menee kesken niin ei jaksa taas lähteä siihen kauheaan yritysrumbaan.

Onko jollain muulla iskenyt hiivatulehdus raskauden aikana? Mulla taitaa olla se nyt. Olen todella altis sille ja minulla onkin sitä monta kertaa vuodessa normaalisti. Nyt vaan hieman mietityttää että mitä lääkkeeksi. Uskaltaako ottaa paikallislääkkeen itsenäisesti vai pitäisikö ottaa yhteyttä esim neuvolaan??

penni3 & pikkutyyppi 6+1
 
Penni3 mulla taipumus herkästi saada hiiva, varsinkin raskaus aikoina tuntuu et koko ajan hiiva päällä.:( Itselle hiiva iski viimeksi reilu viikko sitten. Samalla kun varasin neuvolasta ekaa aikaa niin kerroin hiivasta ja täti siel sanoi et käyppäs ostaa canestenia.

Facebookkiin tulee varmaan joku ultra kuva laitettua ja samalla siellä sit paljastuu raskaus. Mun kaikki tiedot on sillein et vain kaverit näkee. En sinne mitään elämänkertaa kirjoittele, kuvia kylläkin tullut laiteltua perheestä.

Oli jotain puhetta nimistä. Itsellä ollut nimet aina valmiina ennen kuin lapsi syntynyt. Keskimmäiselle oli pojan nimi valmiina ennen kuin edes raskautta alettiin miettimään. Tiesin vain et jos joskus viel pojan saan niin nimi valmiina. Nyt sama juttu tämän tulokin kanssa, että jos pieni on tyttö niin nimi ollut jo muutaman vuoden valmiina.

Pahoinvointi sen kun pahenee päivä päivältä. Yli 3h ei voi olla syömättä tai iskee niin kauhia olo.:( Väsymys pikkasen hellittänyt sentään.

Me ollaan kovasti mietitty tuota varhaisultraa ja päädyimme ettei siihen mennä. En ole aiemmissa raskauksissa myöskään käynyt niin jätetään nyt myös väliin.

Siiseli84 6+0
 
Moikka kaikille, meidän alku ei alkanu hyvin ja se päättyi tänään, ultrassa ei ollut kuin munapussi, ruskuaispussi oli hävinnyt joten torstaina sairaalaan ja aloitetaan tyhjennys, kehitystä ei ole tapahtunut 1,5 viikkoon :'(
Pitääkä omista muruistanne kiinni Minut voisi poistaa kokonaan listoilta. Näihin kuviin näihin tyhjiin tunnelmiin. MOIKKA.
 
Onpas tänne tullut paljon uusia Hellemasuja, Tervetuloa ja onnittelut jokaiselle :heart:

Ikäviä uutisiakin on tullut, jaksu :hug:

Penni3 Mulla on taipumusta hiivaan aina antibioottikuurin yhteydessä sekä raskausaikana. Aiemmissa raskauksissa mulle on neuvolasta sanottu, että Gyno-daktarinia voi käyttää ja olen sitä aina käyttänytkin. Nyt hiivaoireet ilmaantuu heti pian plussan jälkeen. En soittanut neuvolaan ja hoidin kuten ennenkin, kahden yön jälkeen tuli kirkasta vuotoa reilusti hetken ja soitin neuvolaan. Täti siellä on vuorotteluvapaalla ja tilapäisesti siis aivan eri kuin ennen. Hän oli sitä mieltä ettei mitään valmisteita suositella käytettäväksi raskausaikana. Mä sit kovin ihmettelin, että jos tää vaiva uusiutuu raskausaikana, niin kuinka sitä sitten, kärsiäkkö pitäs, mutta päätin, että sitten otan yhteyttä lääkäriin ja hän saa sitten kertoa mitä voin käyttää hyvällä omalla tunnolla. Tällä viimosella kerralla lopetin sen hoidon siihen vuotoon, kun oireetkin hävisivät. Mutta raskauksia kuitenkin takana jo kolme, joissa kaikissa olen hiivat hoitanut ja ihan hyvin on raskaudet mennyt, joten en nyt usko, että tuo neuvolatäti kovin oikeassa on noiden hoitojen tuomitsemisessa.

Facebookiin en ajatellut tästä mitään ilmoitella. Sitten kun lapsi syntyy lisään lapsiin. minulla on kyllä lasteni kuvia siellä, mutta profiilini on sellainen, että ainoastaan kaverit ne näkevät.

Oloista Rintojen arkuus on lisääntynyt siinämäärin, että ihan kipeetä tekee kyljen kääntäminenkin yöllä. Pahoinvointi on nyt äitynyt niin pahaksi, että viime yönä oksensin vessassa käydessäni, eli heti kun vaan nousee ylös. Aamuun piti töihin mennä. Herättyäni söin voileivän ja hyvin vähän mehua ja nekin tuli välittömästi pihalle, joten nyt oli soitettava, ettei pääse töihin "mahatautia varmaan..." Meillä saa kolme vrk olla omalla ilmoituksella. Ilmoitin, etten myöskään huomenna ole menossa, sitten ke soittelen lääkäriin, jos ei helpota yhtään. Hajuaisti on herkistynyt myös täällä, heti tietää alakerrassa ulko-ovella, kun kotiin tulee, jos joku on syönyt hiljan tuorekurkkua jne. Tietenkin kaikki hajut ei oo niitä mieluisempia ja saa etovan olon aikaan :x Lisäksi kaikki mieliteot on hävinnyt eikä mikään maistu.

Mun oli pakko kertoo töissä pomolle perjantaina, kun tuli taas säännöllinen kysely yötyö halukkuudesta, että montako yötä haluaa tehdä putkeen ja jollei halunnut tehdä niin syy siihen perään ilmoitustaululle. Multa kiellettiin yötyö vallan viimeraskaudessa, joten ruksasin kohdan, ettei öitä ja kävin henk.koht. kertomassa syyn. Hän sanoi sen kasvoista jo arvanneenkin, joten varmaan hän sen hoksaa, ettei nyt mahatautia olekaan, kun töihin ilmaantuu.

Raskaudet on niin erilaisia olleet kaikki mulla. Tytöistä (-99, -00) oksensin enimmäiset 3 kk 24/7. Pahoinvointi kun loppui, ei mitään muita ongelmia ollut jälkimmäisen kohdalla. Eipä ensimmäisen kohdallakaan odotusaikana mitään pahoinvoinnin loputtua huomattu, vasta, kun tyttö syntyi todettiin viallinen istukka, mutta sekin tosiaan vasta syntymän jälkeen. Pojasta (-07) ei huonovointisuutta ollut lainkaan, ei yhtään mikään etonut ja ruoka maistui 20 lisäkilon verran :ashamed: Mutta sitten tuli kyllä kaikki muu, diabeteksestä alkaen. Joten nyt mietityttää, et mitähän tästä, tämä on sellanen välimuoto ollut tähän asti, ettei nyt ihan 24/7 oo tarvinnut pönttöä tervehtiä ja on pystynyt joten kuten sen kanssa töissäkin käymään. Saapi nähä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Ensi viikolla on vasta viikon päästä eka neuvola. Sillon mennään neuvolatädin mukaan 10+0. Sitä siis odotellessa :)
 
Rontille :hug:.

ON: Tänään ultra. :D Niinkuin eilen kirjoittelin, yllättävän levollisin mielin menen sinne. Saas nähdä onko samanlaiset fiilikset poistullessa. Voi kun kaikki olisi hyvin...

PTT: minäkin pelkäsin tuossa vähän aikaa sitten että kehitys on loppunut kun oli pieni tauko oireista. Nyt ne kyllä tuli takaisin ja pahoinvointi on kamalaa, mutta silti on kokoajan pieni pelko persiissä jos joka päivä ei ole samanlainen olotila. Tiedän että ei tarviikkaan olla mut silti se mielikuvitus laukkaa. Ja liikkeiden tuntemisesta, varmaankin tosi yksilöllistä ja niin monesta asiasta riippuvaisia milloin tuntee. Mulla tuntu ekasta rv 17 ja silloinkin ne oli vasta pientä kuplimista, kunnon potkuja alkoi tuntua n. puolen välin tienoilla. Ja tytön potkut oli aina tosi hentoisia. Näin yksi yö unta että mä tunsin ekat liikkeet tässä raskaudessa rv 16. Niitä odotellessa!
 
Penni3 kyselit hiivasta, mulla se on just päällänsä. Lääkäri teki gynetutkimuksen ja määräs 10 päivän antibioottikuurin, Flagyliä ja siis emätinpuikkona. Noh, ohjeissa luki, että ei raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana, soitin äippä neuvolaan ja ne sitä selvitteli niin toi flagyl on paikallishoito, ei siis vaikuta verenkiertoon niin kuin suun kautta otettavat lääkkeet, joten ei vaikuta sikiöön. netistäkin vielä luin saman. Lääkäri sano, että pitkittynyt hiivatulehdus voi aiheuttaa ennenaikaisuutta eli siis keskenmenon riski on suurempi. Suosittelen, että varaat pika puoliin ajan ja hoidat asian pois alta.
Mulla on myös ollut jo virtsatieinfektio, mikähän seuraavaksi :D
 
Rontille ja celineelle :hug:. Voimia ja jaksamista.

Liikkeistä, esikoisen liikkeet tunsin eka kertaa vasta puolen välin jälkeen. Istukka oli etuseinässä, mikä vielä vaimensi liikkeitä. Ikinä potkut eivät sattuneet ja ei tuntunut, että vatsanahasta tulisi läpi. Mutta istukka vaimentaakin kyllä tosi paljon.

Minäkin päädyin nyt varaaman ultran kuitenkin. Varasin ensi viikon maanantaille, voi olla hehkeä olo ultrassa, kun on edellisen yön valvonut ja ehtii nukkua vain nelisen tuntia ennen ultraa. Mutta pakko ottaa sellainen aika, että mies vahtimassa esikoista. En halua vielä kaikille raskaudesta kertoa. Ajattelin kyllä, että voisivat lähteä mukaan, vaikkeivat tutkimushuoneeseen pääsekään. Maanantaina pitäisi olla kasassa 8+2, joten luulisi siellä pienen jo köllivän. Toivottavasti vain kaikki on hyvin.
 
uusi yritys, eli siis joukkoonne ilmoittautuu duello/27/toinen/ la 18.7 /PHKS

esikoinen syntyi rv 28,hyvin pikkuruisena miehenä joka jaksoi sinnitellä vastasyntyneiden teholla 10pvää. joten sen takia tätä raskautta tullaan seuraamaan tiheämmin. ultrassa käytiinkin viime viikolla ja sielä näkyi pikkunen ihan oikeessa osoitteessa olevan <3
pahoittelut kaikille ikäviä uutisia saaneille :hug:
toivotan meille kaikille muille onnea ja enkeleitä matkaan

duello ja pikkunen 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut rontille ja celineelle ja jaksamista tulevaan! :hug:

Huono olo jatkuu, mutta huoli on suuri. Tänään oli töissä ihan kaamea kipukohtaus alavatsalla, joka kesti muutaman minuutin. Toivon sen olevan pelkkää normaalia kohdunkasvukipua, mutta pelkään pahinta. Joudun varmaan taas soittamaan päivystykseen ja varaamaan aikaa, kun ei tämä vuotokaan ole mihinkään loppunut. Huono olo ja sen lisääntyminen tosin pitävät toiveita yllä pienen kehittymisestä, mutta pelko jäytää.. Tai sitten menen ihan yksityiselle vielä käymään. 13.12. olisi eka neuvola, joten periaatteessa jos malttaisi, voisi odotella sinne ja toivoa, että ne siellä kuuntelisivat sydänääniä... Täytyy nyt katsella. Hieman apein mielin täällä.

Mukavaa itsenäisyyspäivää kuitenkin kaikille!

sopaka ja heinis 8+0
 
Kyllä se vaan poika on kun sormus niin sanoo :LOL: On niin poikamainen olokin.. Tosin pääasiassa on vain paha olo..Aamulla piti avoimessa päikyssä käydä oksentamassa glökit pihalle ja vielä kotona suklaata erehdyin syömään ja oksentamaan nekin. Mikään makea ei siis käy... Nyt on illan suunnitelmat tyhjentää maha ennen lasten jumpan alkua niin pääsee viemään jumppalaiset ja kauppaan..

Rontti ja Celinee: Kyllä näitä juttuja lukiessa tulee niin paha mieli itsellekkin. Se suru teillä kotona on varmaan kova. Melkoinen pettymys ja kynnys alkaa taas alusta ja kokea kaikki pelot ja huoli uudelleen..Kovasti voimia ja uusia plussa tuulia molemmille!
 

Yhteistyössä