Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:
Me käytiin eilen siellä sikiöntutkimusyksikössä, oli tosi asiallista se neuvonta ja muutenkin "lämmin" tunnelma siellä jos niin nyt voi kuvailla.. Päädyttiin kuitenkin jättämään tutkimukset väliin tässä vaiheessa, vaikka se hoitaja ei siihen kantaa ottanutkaan, miten meidän riski olisi muuttunut "parempien" ultrakuulumisten valossa. Mutta olo on kuitenkin tosta päätöksestä hyvä, eikä se mietitytä. Kummasti on olo keventynyt parin päivän aikana ja tuntuu, että taas uskaltaa nauttia raskaudesta =). Mä uskon, että rakenneultrassa näkee, jos on jotain tosi pahasti vialla, ja sen jälkeenkin on mahdollista saada vielä uusi lähete tuonne Sikiöntutkimusyksikköön.
Mutta muutama asiaa, jotka on jääneet päälimmäisenä mieleen näistä sikiöseulonnoista, jotka haluan jakaa muille, jos joku (toivottavasti ei!!) tästä porukasta joutuu vielä näitä pohtimaan..
1) Seulat hälyyttävät TOSI helposti, varsinkin jos on ikää 30+. Itsekin olisin saanut soiton jo 1,9mm turvotuksella (viikolla 11+1 siis). Eli ei kannata panikoitua. Eikä se ole maailmanloppu.
2) Vaikka asiat olis kuinka huonosti, aina on toivoa. Terveitä lapsia syntyy tosi huonoistakin lähtökohdista (isot turvotukset, veriarvot mitä sattuu). Ja terveitä lapsia syntyy kuitenkin aina enemmän.
3) Päätökset on aina jokaisen omia ja henkilökohtaisia, ja kaikki ovat oikeita.
Mutta kyllä näihin asioihin pitäisi mun mielestä neuvolassa vähän valmentaa, tän kanssa on tosi yksin loppujenlopuksi. Neuvolanlääkäristäkään ei ollut mitään apua, mä tiesin näistä asioista enemmän kuin se
Onneksi meidän neuvolantäti on tosi ihana ja empaattinen.
No, tää tästä, jatkossa toivottavasti muita aiheita =)
Ostin muuten eilen ekat mammafarkut HM:stä ja hitto et on hyvät jalassa! Mä pidän näitä aina! Tuli sitten sellainen 50cm suloinen bodykin ostettua, vaikka ei vielä pitänyt mitään..
Maanu ja Kepa 13+1