Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

PTT Joo, siis johan minä olen mittaillut noita sokereita siitä lähtien kun kävin siinä rasituksessa.. Eli jostain joulukuusta asti.
Mut jos tässä nyt sillä selvitään et ruokavaliolla saa noi arvot pysymään kurissa eikä tarvi alottaa insuliinia ni hyvä on! :)
 
Joo kannattaa alkaa pakkailee sitä kassia valmiiksi. Minä teen omani tänään. Kävin lääkärin kautta ilmoittamassa pomolle että turha odottaa enää töihin. Kohdunkaula oli lyhentynyt ja auki 2cm. Nyt kotona jalat katossa ja erittäin peloissani. Viikkoja kasassa tasan 27. Pelottaa miten toinen selviytyy jos se sieltä luikahtaa jo maailmaan. Selviytyyhän niitä näilläkin viikoilla mutta kaikissa on omat riskinsä ja mitä vaan voi sattua. No mutta tässä nyt ollaan ja lepäillään.
 
Neuvolalääkärissä käyty ja kaikki ok.

Pissa puhdas
RR 122/73
painoa +269g/vko
liikkeet ++
sydänäänet ++
kohdunsuu kiinni ja kiinteä, pituus 3,5cm
Kohdunpohjan korkeus 24 cm (keskikäyrällä aikalailla, tuntuu ihan oudolta kun esikoisesta huiteli koko ajan käyrien yläpuolella)

Sokerirasituksen tulokset ok. Jostain syystä paastoarvoa ei ollut, mutta se on labran moka, ei mun. Tunnin ja 2 tunnin arvot loistavat. Ei enää sokerirasitukseen pistetä ja yhtä puuttuvaa arvoa lähdetä metsästämään. Samoin vasta-aineet veressä negatiiviset.

Seuraava neuvola on 30+ viikolla, olisi vissiin olut jo aikaisemmin, mutta olisi pitänyt ottaa jollekulle muulle kuin oman terkkani sijaiselle. En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi mennä aikaisemmin, tuskin tässä 4 viikossa mitään ihmeellistä tapahtuu ja osaan kyllä neuvolaan soittaa jos niikseen on.

Mutta me suunnataan tänään kylpylään polskimaan ja jatketaan sitten lomareissua.
 
Tsemppiä Rubialle ja jarrusukat pikkuiselle! :heart:

Palaan vielä tuohon synnytysaiheeseen. Mulle tehtiin sellainen aukiolotutkimus kun katsottiin että noi tubat on auki. Siinä mun verenoaineet ja pulssi laski; kuulin puheen kun olisin ollut veden alla ja raajat meni veteliksi/puutui. Mä vähän jännitän et jos synnytyskivusta tapahtuu sama:( Mutta toisaalta on varmaan addua sen verran että se pitää hemodynamiikan?!
Nyt on täälläkin alkanut keskivartalopallo kiusata päivittäistä elämää, varsinkin iltaisin on aikamoista äheltämistä:D Ja herranjesta kun on jalat turvoksissa!! Kauttaaltaan ei turvotuksia onneksi ole. Pitänee kuitenkin vähentää suolaa entisestään. Veden juontia ei kehtaa lisätä kun meillä pikku ukkeli on pää ylöspäin potkimassa mun rakkoa niin muutenkin tässä saa juosta vessassa kokoajan. Juon kyllä varmaan kolme litraa vettä.
Meillä oli pikku ukkelin kanssa illalla keskustelu menossa:heart: Kaksi kertaa kun taputin masua niin hän potkaisi oikein mojovasti:) Miehellekin näytin leikin. On se vaan hauskaa. Varsinkin kun oli jonkinaikaa melko hiljasta. Nyt myllätään taas kovasti! Vähän väliä kääntää itseään, toivottavasti ymmärtää sitten myöhemmin jäädä raivotarjontaan!
Kestovaipoista: te jotka aiotte kertoja käyttää niin millaisen kokoelman hankitte ETUKÄTEEN? Musta toi äippäpakkauksen vihreä vaippa on ihana:) Harsoja ja mikrokuituimuja on, taskuvaippoja muutama, aio vaippoja..pitää ekaks kokeilla kuin meillä onnistuu.

Kati ja Den Lille Prinsen 28+6
 
Rubia hui!! pidähän nyt jalat visusti ristissä...

On kait sit alkanut mullakin tuntumaan noita harjotussuppareita,kun välillä maha menee niiin kovaksi,niin kait ne niitä on,mitn.kipuja ei kyllä ole,enkä toivokaan vielä.
Piti sit tnä soitella terkalle niist'ä sokereista,mut sattukin sopivasti olemaan jossain koulutuksessa:kieh: huomenna sitten,ja onhan mulla pe se neuvolalääkäri.

Tosi keväinen ilma taas,jtn.räntää satelee: / oon niin kypsynyt jo siihen kenkien laittoon jalkaan,ja kohta tuo talvitakki ei kiinni enää mene! sillä meen niin kauan kunnes tarkenee fleecellä.
 
Huh, tsemppiä Rubialle!! Muista nyt ottaa tosi rauhassa! Onko sulla ollut paljon supistuksia tms., ?

Itse näin unta viime yönä että synnytin sektiolla 700g painavan tytön.. Kaikki meni oikein hyvin, mutta vauvaa ei löytynyt mistään ja näin siitä vain kaksi valokuvaa :D Mä oon nyt nähnyt näitä synnytysunia useamman, saa nähdä onko enne..

PTT, minäkin mittailen sokereita kun oli taas ed.neuvolassa pissan sokerit ++.. Sokerirasitus oli n.kuukausi sitten ok. Nyt oon ottanu vaan paastoarvoa ja ne on ollu ok. Joku päivä pitäis se vuorokausikäyräkin ottaa..
 
Voi ei,toivottavasti Rubian vauva ei vielä syntyisi.Ahdistava tilanne! Onneksi viikkoja on edes tuon verran,vaikka ei se pieni kuitenkaan vielä ole valmis syntymään..Tsemppiä sinne!
Vaipoista..aion käyttää kestovaippoja,ja ajattelin hommata aluksi n. 20 kpl one size-taskuvaippoja imuineen (3-13-kiloisen) kiinalaisesta nettikaupasta..ja harsoja..nuo äitiyspakkauksen vaipathan lähtee 5:stä kilosta,joten ovat varmaan liian isoja vastasyntyneelle? On ne ainakin paljon isompia kuin pikkuinen S-koon vaippa,jonka ostin..
 
Kestovaippoja aion minäkin pääasiassa käyttää. Minulla on pienelle varattuna lähinnä sisävaippoja ja villavaippahousuja. Muutama pieni taskuvaippa on myös ommeltuna. Vastasyntyneellä aika usein vuotaa taskuvaipat ja aiot. Sisävaipat + kuori on varmempi yhdistelmä. Voi toki olla että toimiikin, mutta jos vuotoja tulee paljon, ei kannata lannistua. Nuo kosteussululliset vaipat toimi ainakin esikoisella n. kahden kuukauden iästä lähtien oikein mallikkaasti.

puppa 29+6 (huomenna poksuu uudet kympit!)
 
puppa ja mb taitaakin vetää etupäässä,eli te taidatte olla pisimmällä...hui,teillä jo viikot lähestyy 30!!!!

haluun itekin jo olla pitemmällä,mä oon alkanut oleen nyt jotenkin niin kärsimätön,ja nään vauvoja joka puolella,ja tää raskaus ei oo ollut mikään hekumallinen,kasvot täynnä näppyjä,karvankasvu kiihtynyt,ym....haluan jo vauvani!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Rubia täällä pelkoa, että jotain samansuuntaista myös itsellä. Koko viime yön alavatsaa poltteli ja jatkui vielä aamuun asti. Supisteli myös tavallista enemmän ja tuli yks kipeäkin supistus. Aloin mennä jo ihan paniikkiin, koska ajattelin, että vauva tulee nyt ennen aikasena. Sain kuitenkin pari tuntia unta ja aamulla soitin neuvolaan, jossa ei oikeen osattu sanoa mistä voi johtua. Sanoi vaan, että jos tilanne pahenee niin heti synnärille, että kerkeävät vielä tehdä käynnistymiselle jotakin. Päivä on nyt ollut paremman oloinen ja huomenna mulla on neuvolalääkäri, joka varmaan tekee sit sisätutkimuksen. Toivottavasti kaikki on vaan hyvin.

Tän vuoksi tulikin sit myös pieni paniikki et hankinnoista ei oo muuta ku vaatteita. Meille tulee Gracon Logica s turvakaukalo jalustalla ja käytiin tänään siihen kattoon Gracon matkarattaita. Saa siis kaukalon näihin matkarattaisiin kiinni. Sitten valittiin samalla Emmaljungan rattaat. Olin halunnut valkoset nahkaset, mutta mies mielty mustiin, joissa myös ruutukuosia. Mullekkin ne passas nii otetaan nyt sitten ilmeisesti ne. Kuun vaihteessa pitäis mennä nämä kaikki ostamaan kun tulee vähän normaalia enemmän rahaa.

Pitää varmaan myös sitä sairaalakassia vähän edes suunnitella siltä varalta, että lähtö tuliski jo aikasemmin. Ei tuu sit paniikkia siitä, et mitä ylipäänsä tarvii mukaan laitokselle.

Synnytystavasta täällä on juteltu ja mä en viitti asiaa suuremmin ajatella. Olen kumpaankin varautunut, mutta en edes viitsi toivoa jompaa kumpaa tapaa, koska synnytys menee kuitenkin aina omalla painollaan. Pääasia, että lapsi saadaan terveenä maailmaan <3

Hyviä vointeja kaikille hellemasuille!


Noola ja Pikku H 28+3.
 
Järjestin tänään elämäni ensimmäiset "lasten kutsut" :D Äitejä/tulevia äitejä oli paikalla pääsääntöisesti, mutta saapui paikalle myös 5, jotka kuuluivat pikkuväkeen :) Ihan hauskaa oli pitää me&i-kutsut (ja tulipa sitä vähän tilattuakin tavaraa jälleen :ashamed: :) )

Kestovaippoja aion käyttää kotona päivällä, mutta en vieraissa enkä yöaikana.. Oon ostanut nyt vähän kaikenlaisia ja testaan, mistä tykkään eniten. Mulla on yksi taskuvaippa, kaksi all-in-one -vaippaa, harsoja, imuja, pari villapöksyä, useita imse vimsen flanellivaippoja ja 4 imse vimsen kuoria :)


Jebbis ja mini 30 +1 :)
 
Viimeksi muokattu:
Annales Mä olen yleensä huono tekemään isoja päätöksiä mut nyt ajattelin et perkules, antaa palaa! Ei tällasia tilaisuuksia tuu elämässä montaa kertaa vastaan ja nyt tosiaan mainio hetki lähtee kun kumminkin oon vauvan kanssa vähintään vuoden kotona niin eihän meitä täällä mikään pidättele! Miehen tarvis nyt vaan päättää ottaako työtarjousta vastaan vai ei.
Jebbis Mulla kans menee maha välillä kovaksi, mutta koska ne eivät satu niin uskoisin ettei ne mitään meinaa. Kannattaa toki vielä kysyä asiasta neuvolassa. Ajattelin itsekin varmistaa.

MÄ olisin jo niiiin valmis jäämään mammikselle! Pari viimestä tuntia alkanu käymään niin jalkojen päälle, siis istumatyötä teen mut uskomaton paine ja turvotus alkanu vaivaamaan jalkoja siitä n. kolmesta viiteen. Sit pitää pakottaa ittensä salille että turvotus helpottaa vaikka olis miten poikki muuten.. Oon huomannut että jos en käy salilla/ harrasta liikuntaa muutamaan päivään niin olo vaan huononee.
 
Rubialle paljon tsemppiä! Toivottavasti pikkuinen malttaisi vielä odotella joitakin viikkoja!

Sairaalakassi: Muistelen, että sairaalakassi on pakattu vasta ihan viimeisinä päivinä. Olen kaikissa raskauksissa tiennyt, että sektio on edessä ja olen myös saanut tarkan päivän tietää jokunen päivä etukäteen. En osaa tälläkään kertaa odottaa, että synnytys käynnistyisi ennen päätettyä sektiopäivää, joten pakkaan kassin varmaan edellisenä iltana.

Omaan vatsaan ei kuulu mitään ihmeellistä. Vauveli on ajoittain aika rauhallinen ja joskus sitä mietiskelee, että onhan hänellä kaikki hyvin. Löytyykö teiltä muilta rauhallisia vauvoja?
Huomenna pyörähtää sitten täälläkin vikko 30 käyntiin. Hurjaa!

Nandel, 28+6
 
Rubia, toivottasti lepo tehoaa, nyt kannattaa varmaan olla ihan vain tekemättä mitään! Sain itse senkaltaiset supistukset pääsiäisenä, että olin oikein peloissani, mutta onneksi se olikin väärä hälytys.

Toisaalta tuli mahatauti, ei niin vakava mutta ripulia ja pahoinvointia kuitenkin, neljättä päivää. Tuntuu raskaalta, kaiken muun lisäksi. Onneksi vauvaa potkii vilkkaasti niin kuin aina, joten en ole hänestä kovin huolissani. Nyt on jo 27+3 kasassa.
 
Rubialle tsemppiä ja jaksuja!

sairaalakassi: Olen pakannu osan vkolla38 yleensä ja loput vasta kun lähdetään synnyttämään (shampoot yms). Mulla mukana siis omat kotiintulovaatteet, alusvaatteet, pesujutut, kännykkä, laturi, kamera, kuukautissiteitä ja liivinsuojia. Ja karkkia/ suklaata ja vichyä. Sen verran vähän aikaa tullu synnyttämäs oltua ettei oo nälkä pahemmin ehtiny tulla ja kovissa kivuissa ei se syöminen oo kyl ihan ekana mielessä...Esikoisesta olin ollu 7h sairaalas ja epiduraalin saatuani olo helpotti ja tuli nälkä niin kätilö teki voileivän mulle :) Nyt olen suunnitellut polikliinistä synnytystä jos kaikki menee hyvin niin sit pitää viel ottaa turvakaukalo ja pikkusen vaatteet mukaan.

ninnax rv 27+3
 
Kahdesta edellisestä oon sairaalakassin pakannut vasta silloin kun on tullut lähtö. Tosin tuosta kuopuksesta ei mulla tainnut muuta olla mukana kuin käsilaukku, johon olin sit yrittäny sulla kaiken mahdollisen. Taidan nytkin tehdä niin, että sitten vasta ku tulee lähtö ni katotaan mitä otetaan mukaan. Vauvan kotiintulovaatteet on tuotu vasta lähtö päivänä sairaalaan, ne oon kyl kattonu valmiiks hoitopöydälle tai istuimeen.

Neuvolalääkäri olis torstaina. Mulla kanssa ollut ihmeellistä mahasärkyä sekä välillä vatsa kovettunut (ilm. harkka suppareita). Lisäks veikkaan että tää meidän katkarapu elelee poikittain ihan tuolla alhaalla, no jospa sitten torstaina lääkäri mahdollisesti osais jotain uutta sanoa.

Maijamehi ja katkarapu rv 27+5
 
sairaalakassi en oo ajatellut en sitten tippaakaan:D mut varmaan nuita samoja juttuja mitä tekin ootte ottamassa..sen kerkiää sit,kuopuksesta en kyl yhtään muista kun lähtö tuli niin olihan siinä aikaa pakkailla,ja esikoisesta oli kans kun oli leikkaus päivä päätetty paria päivää aikasemmin.

ku teillä kovettuu maha niin mistä kohin? kun mulla kovettuu ajoittain,ja mielestäni aivan tuosta napan seudulta ja sivuilta...

siis mä oon katellut noita kuvia muksuista kun oon vielä sairaalassa,ja mun kasvot on hyvässäkin kunnossa,mutta nyt ei juma!!

tää poika on tehnyt kyl mun kasvoille jtn...finnejä tulee ja tulee..ja muuteskin en oo niin "raikkaana" kun tytöistä.
Siksipä menenkin huomen aamusta kasvohoitoon,ja aion käydä jatkohoitoina siellä 4 krt,jotta saisi tämän kuontalon kuntoon...

oliko muilla kasvojen alueella ongelmia?

Niin ja hullut päivät alkaa huomenissa..siellä väen tungoksessa meen piipahtaan kanssa=)
 
Voi ihme ja kumma, tuolla elokuisissa on syntynyt poikakolmoset!! Painoa kaikilla vajaat puoli kiloa. Lämpimiä ajatuksia ja tsemppauksia sinne suuntaan, voi kun heillä olisi voimia kasvaa...

Ullis ja Juniori 28+4
 
Heippa täältäkin!

Täälä on mennyt viime viikko päin pyllyä ja töihin ei enää asiaa. Yhtenä iltana alkoi kovat kivut ja supistukset meni kuitenkin ohi. Yöllä alkoi sama kahta kauheammin ja eikun synnärille. Sielä sain käsvarteen supistuksen estolääkettä ja eikun lepoon sinne. Pääsin kuitenkin aamulla kotiin ja kotona alkoi sama taas ja eikun takaisin. Sielä mua tutki varmaan miljoona eri lääkäriä. Vauva voi hyvin ja kohdunkaulasssa ei luojankiitos muutoksia. Mutta jokin aiheuttaa voimakkaat kivut ja ne ilmeisesti laukaisee supparit. Nyt sitten mulle määrättiin panadol 1g 1-3 tbl päivässä ja niillä on melkein mentykkin joka pv.. :( ensi viikolla ultra taas tsekataan kohdunkaulan tilanne. Meillähän suvussa kaikki melkein keskosia ja ollaankin mietitty et onkohan sekin jollain tapaa perinnöllistä. Noh täytyy toivoa että tämä prinsessa pysyisi sisällä vielä monen monta viikkoa.

Ainiin lääkäri puhui yöllä kun menin sairaalaan että laittas mulle niitä kortisoni piikkejä, mutta ei niitä kukaan laittanut hmm? Noh sama tuo kun nyt ei ole supistuksia ollut selkä/maha vaan kipeä ja panadolia siihen menee... :(

Sairaalakassia en minäkään ole miettinyt tällä menolla kyllä vissiin pitäisi :D

Mirka ja S 27+0 POKS!!!
 
Voi ihme ja kumma, tuolla elokuisissa on syntynyt poikakolmoset!! Painoa kaikilla vajaat puoli kiloa. Lämpimiä ajatuksia ja tsemppauksia sinne suuntaan, voi kun heillä olisi voimia kasvaa...

Ullis ja Juniori 28+4
Kaikki kolmesta pojasta on syntynyt Elokuun pinon mukaan yli puolen kilon painoisina, eli pyydän huomiota viestien kirjoitukseen ennen kuin aletaan levittelemään "tietoja".

T: Maygory Elokuisista
 
Sairaalakassi pakattu =)

Noola: Sanoivat että jos kipeitä supistuksia tulee kymmenen minuutin välein on heti otettava yhteyttä synnärille. Odotin kuulemma liian kauan. Kannattaa mennä mieluummin turhaan sinne kun/jos vaan sellanen tunne tulee.

Ne soittivat eilen naistenklinikalta ja menin sitten sinne tutkittavaksi. Ultrassa havaittiin aukeaminen ja vähäinen lapsivesi. Lapsivesi asia ei ole vielä hälyyttävä mutta sitä täytyy tarkkailla. Perjantaina menen uudestaan kontrolliin ja siellä on käytävä sitten viikottain. Paras lääke nyt sitten vaan lepo jos ei auta niin osastolle. Pikkuinen oli vasta niin pieni, painoarvio oli tasan 1000g. :'( Jos kaikki menisi hyvin ja se viihtyisi siellä kohdussa hiukan pidempään että saisi kasvettua isommaksi. :)
 

Yhteistyössä