Heinäkuun hellemasut 2012 -HELMIKUU

ssc70 Menen myös Femedaan 4D:hen...ei varmaan tuu uni yöllä. Noh, on mullakin tosiaan rakenneultra 2 viikon pääst mut olen malttamaton ja ihan kiva tarkistaa paremmin noin terveydelliset poikkeavuudet jos olis.

Mulla niitä suppareita tuli päivittäin töissä. Ei nyt kivuiaita mut tuntu semmonen paine masussa. Kävin gynellä ja kaikki oli hyvin..anto 2 viikkoa saikkua koska töissä joutuu olee koko ajan liikkeessä ja ne supparit tuli just työpäivän aikana. Mut ei kuulemma ole vaarallisia. Mut ainahan voi kysyä neuvolasta. Itse ensin soitin neuvolaan ja sano et varmaan lepo auttaa

Handed ja masuasukki
 
Heippa pitkästä aikaa!
Rakenneultra takana ja kaikki ok, poika vastasi mitoiltaan jo viikkoja 22+0 ja painoa oli 475g.

Mielellään saisi tulla pari viikkoa ennen laskettua päivää, sopis paremmin kalenteriin mutta olen aika varma että tää syntyy 15.7 joka ois just se logistisesti huonoin päivä mun olla synnyttämässä ;)

Mahtava fiilis noin niinkun muuten :heart:

kuures 20+6
 
Poksunpa 19+0!

Äkäiseen kävin Lapin lomareissulla lueskelemassa juttujanne, täytyy itse kirjoitella kunhan täältä kotiutuu.

Ihana loma on kyllä ollut sukulaisten paapottavana, ja ilmatkin ovat kyllä suosineet.

A & pikkumuru 19+0
 
Äääärh!!!! Ahdistaa nää kilot! Jo 8kg!! Mistä hitosta näitä tulee:( Joo, mä tiiän, piti lopettaa tää murehtiminen.
Harmittaa vielä sekin et jäin TAAS kotiin töistä, olin jo matkalla bussipysäkille kun käännyin takasin. Nyt tää selkäkipu alkoi säteillä, vas.pakaraan ja reiteen, sekä oikeaan pohkeeseen. Toi pohkeeseen säteily on vanha juttu, mut tuo vasemmanpuoleinen on uusi...ärrr. Ai miten niin aamuäkänen :mad:

 
Viimeksi muokattu:
kati-81, tiedän tunteen (kilojen suhteen).:attn: Koetetaan pysyä vaan jotenkin järjissämme siinä sivussa vaikka miten ketuttais. Olen ite nyt lähteny sille linjalle, että ylimääräisiä herkkuja (mitä normisti menee jonkin verran, mutta ei ole koskaan vaikuttanut painoon) olen vähän karsinut. Jos syön normaalisti ja liikunta pysyy normaalina ja silti tuntuu kiloja tulevan, niin se on sit kai jo tarkoitus. En aio tuntea nyt ihan kamalan huono omatuntoa enää asiasta, kun alkaa tuntua etten voi siihen mitenkään vaikuttaa. Odotan sitä imetyksen tuomaa aineenvaihdunnan tehostumista ja kilojen mystistä katoamista ;) (älkää kukaan nyt rikkoko kuplaani ja sanoko, ettei välttämättä katoakaan kaikki kilot, haluan kuvitella niin)

Oma rakas napa: Puolitoista tuntia rakenneultraan, voijee! Nyt alkoi vähän jännittää vasta.Tuo lapsen isäkin pääsee mukaan ja oli halukas tulemaan, kaikista kiemuroista huolimatta (avauduin tästä vähän tuolla naamiksen puolella, en jasa tässä sen enempää, kuin että emme ole yhdessä isän kanssa ja yksin käytännössä odotan tätä lasta).

Kaikkea hyvää teidän muiden päivään myös! Toivottavasti kaikki ylimääräiset kipuilut, harmit ja ongelmat pysyisivät tänään poissa.

Kuurupiilo ja ötökkä 20+6
 
Heipsan! Ja onnea taas ihanista ultrakuulumisista :flower:

kati-81, älä kanna huolta sairaslomasta; tärkeintähän on pikkuisen hyvinvointi. Ja hän voi hyvin, kun äippä voi hyvin ja jaksaa paremmin :) Ja hei, kiloja tulee ja kiloja menee :)

Linea negra, mulla näkyy aika selvästi ihan alhaalta rintojen väliin asti! Oliks se nyt niin, että tyttöjä odottaessa olis tollanen "pidempi"? Nää nyt on varmaan taas näitä makuasioita.. ;)

Nukkumisasennosta, mä nukun vielä toistaseks lähes pelkästään selällään, ei ole aiheuttanut huonoja tuntemuksia. Silloin tuntuu pissahätä vähiten :D Toissayönä taas kolme vessakäyntiä.. Olin viime viikolla hierojalla ja siinä pystyin yllätyksekseni olemaan mahallaan ihan hyvin. Rinnat vaan huusi hoosiannaa :LOL: Mut siihen turtui.

Harjoitus/kivuttomat supparit, kertokaa joku millaisia ne on? Huomaako ne aina? Mä luulen, että mulla ei ole sellaisia ollut, mut voiko niitä siis olla "huomaamatta"? Luulisin, että mulla on (ex-?)urheilijana vähän korkeempi kipukynnys, et en ees kaikkea huomaa, ja sit jos vaan mennä tohotan, enkä huomaa supistuksia. :O

Rautamehu ja pikku ruokavalion remontti on varmaan auttaneet, kun olo on pitkästä aikaa jopa pirteä! Eilenkin kulki hiihto kuin vanhoihin hyviin aikoihin, enkä ees muistanut olevani raskaana :D Mielialat kyllä vaihtelee entiseen tapaan siltikin.. Voi mies-raukkaa :whistle:

Maanu ja Kepa 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: kati-81
Mies sanoi tänä aamuna "Huomaatko, sun takki kiristää" :D No, ei tarvitse kiristää hetkeen, kun huomenna starttaa kone kohti Thaimaata :cool: Aamulla vielä neuvola (tämähän on mulle vasta toinen neuvola, viikkoja nyt 21 + 2..)

Linea Negra Mulla ei näy, ainakaan vielä. Eikä ole raskausarpiakaan. Lieko sitten auttanut se, että atoopikkona olen tottunut rasvaamaan perusvoiteella aamuin illoin.

Ja ne potkut, nyt ne tuntuvat. Mieskin tunsi eilen ensimmäisen kerran hennon potkun.
 
Tervehdys!

En ole itse kirjoitellut, mutta olen melkein päivittäin käynyt lukemassa jutut. Listalla taidan olla kuitenkin.

Vatsan kommentointi Tämä on 4. lapsi meille ja aikaisemmin en ole "hävennyt" mahaa. Nyt tuntuu, että yritän vetää mahaa sisään ja olla sellaisissa asennoissa, että olisi mahdollisimman huomaamaton. Töissä olen ihan raivona, kun mun maha on jatkuvasti puheenaiheena, niin työkavereiden, kuin asiakkaidenkin kanssa. Se on kuulemma niin iso ja miten jaksan olla heinäkuuhun asti. Todella raivostuttavaa! Niin ja sitten se, että jokohan se tyttö on tulossa? (meillä on 3 poikaa) Toivonkin itsekseni, että tämäkin olisi poika ;) Hehheh

Työmotivaatiota ei ole ollenkaan. Ei vaan kiinnostais yhtään. Kelan laskurin mukaan äitiysloma alkais 16.6 Ajattelin pitää toukokuussa kesäloman. Pitääkö mun palata vielä töihin, että saan sen "lomaltapaluurahan"?
Mulla todella fyysinen työ ja selkä on kipeä ja supistelee pitkin päivää niitä harjoituksia vain. Lenkillä en ole jaksanut käydä, kun tuntuu, että hyvä kun pääsen kevelemään kun tulen töistä kotiin. Vapaapäivinä sitten ollaan lenkkeilty.
Ensi viikko onneksi talvilomaa ja lähdemme mökille koko perheen voimin rentoutuman.

Ultraan vielä 2 viikkoa. Ärsyttävän myöhään, kun silloin viikkoja 21+2. Kyllä kysyn kumpi siellä masussa majailee :) Mitään yleistä tietoa se ei sitten kuitenkaan ole. Juuri sen vuoksi, kun ihmiset kuvittelevat että me nyt olemme siinä tytönteossa.

Painoa on tullut 4kg, mutta näytän siltä kuin sitä olis tullut 14kg.

Astral ja pieni 19+2
 
Huono omatunto raskaudesta: On valitettavasti välillä. Kerroin hyvälle ystävällä ennen joulua olevani raskaani ja hän vasta vuoroisesti kertoi saaneensa kaksi keskenmeno 7 kuukauden sisällä. Ei oltu siis aiemmin puhuttu asiasta ja voitte uskoa, että silloin tuntui pahalta oma hehkutus :/ Viimeksi kun näin ystävän, masuni oli jo näkyvissä ja jotenkin sitä vaan yritti peitellä mahaa vähän huomaamattomasti. Eli kyllä olen potenut huonoa omaatuntoa asian tiimoilta.

Nukkuma-asennoista Mä en voi enää nukkua kuin jommalla kummalla kyljellä; selällään ei pysty olemaan kovin pitkään edes sohvalla, kun jo nousee karvas maku suuhun.

Liikkeet Liikkeitä olen tuntenut noin 4 viikon ajan ja olin tosi yllättynyt, kuinka erilaisilta ne tuntuivat esikoiseen verrattuna. Esikoisen ekat liikkeet tuntuivat ilmakuplilta, mutta tällä kertaa liikkeet oli heti ihan tunnistettavissa kunnon liikkeiksi. Mahassa käy sellainen melske, että puolisokin tunsi liikkeet jo viime viikolla :)

En huomannut oliko aiheesta jo aiemmin kirjoiteltu, mutta oletteko menossa sokerirasitustestiin? Mulle terveydenhoitaja sanoi, että BMI:n ja puuttuvien sukurasitteiden takia ei ole pakko mennä, mutta voin toki mennä jos haluan. Ekassa raskaudessa moisesta ei ollut edes puhetta ja nytkin olen sitä mieltä, että jos ei ole ihan pakko, niin en mene.

pampula80 ja mahatyyppi 20+1
 
Pepi ihanaa matkaa! mehän tultiin tuossa pari vkoa sitten just thaimaasta ja nyt täälä ollaan sairaslomalla salmonella epäilyn takia :/ et muistathan pestä käsiä oikein urakalla jnjne :)

Eilen kävin lääkärillä juuri ja hän oli niin vihainen siitä kun ihmiset lähtee kaukomatkoille raskaana. Salmonellaa kun ei mielellään raskausaikana anneta lääkettä saatikka muihinkaan bakteerihommiin :/ hän oikein kiihtyi kun kertoi yhdestä rouvasta joka oli juuri synnyttänyt rv 22 reissussa ja kuulemma kersan joka kolo on leikattu, sydän epämuodostunut jnejne..siellä se makaa letkuissa ja on toistaseks hengissä. Nyt vaan sitte toivon että tämä ei etenisi mihinkään synnytykseen vaan olisi aivan joytain muuta kuin salmonella tms bakteerihommeli. Huomenna siis selviää.

sokerirasitus ja kilpirauhaskokeet takana. olipahan puuduttava istuminen taasen. noh onneks se on jo takanapäin :) huomenna saa noitakin tuloksia soitella :)

nyt pakko mennä syömään etten pökrää...nälkä on kaamea :p

onona ja nelonen 19+0 POKS!!!
 
Taas on hetki vierähtänyt etten ole päässyt kirjoittelemaan. Olimme pienellä hiihtolomareissulla ja sen lisäksi koko perhe on ollut eka flunssan ja sitten sitkeän vatsataudin kourissa..

Meillä oli viime viikolla rakenneultra ja kaikki oli pikkuisella hienosti. Painoa 477g ja vastasi hyvin viikkoja. Istukka on tuossa etuseinässä ja sen vuoksi liikkeetkin tuntuvat hieman huonommin. Sukupuoltakin kyseltiin ja näillä näkymin meille on tulossa kolmas tyttö :heart: Sukupuoliasia varmasti vahvistuu sitten 4d-ultrassa.

Vatsan kommentointi: Oman farkut menee edelleen, joten voisi sanoa vatsan olevan vielä sen verran huomaamaton etten ole sen suhteen saanut kommentteja. Kasvua odotellessa =)

Nandel 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: sopaka ja Maanu
Maanu, sehän voi olla, että sulle ei vaan oo tullu harjotussuppareita vielä! :) Ei niitä kaikille tule edes, tai sitten et vaan tosiaan huomaa. Kipukynnyksestä tuskin on kyse, koska mullakin yli kymmenen vuotta ollut todella kovia kroonisia vatsakipuja, mutta tunnistan kyllä silti supistukset heti!

Nukkumisasennoista sen verran, että eihän se vatsallaan nukkuminen voi oikeasti vahingoittaa vauvaa? :O Mulla ei auta vaikka miten alkaisin nukkua kyljellään tai selällään, aina käännyn mahalleni.. :/ Mutta luin ainakin nettikirjoituksista, että ei pitäis vahingoittaa vauvaaa niin kauan kun vaan kärsii nukkua mahallaan. :D
 
Onnittelut taas kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille :)

Mulla oli tänään neuvola. Painoa on tullut taas 800g/vk ja koko raskauden aikana nyt jo yli 10kg... Aiemmissa raskauksissa olen painanut näin paljon suunnilleen kun olen mennyt synnyttämään :ashamed: Olen kyllä syönyt aika huolettomasti kaikkea mikä vaan maistuu, pitäisi vähän hillitä itseään :) Enkä halua masentaa ketään nyt mutta mulla ei todellakaan ole imetys auttanut kilojen tippumiseen, liiat kilot olen saanut karistettua vasta kun olen lopettanut imettämisen kokonaan... Mutta joillakin kuulemma imetys tiputtaa painoa paljonkin...

Hemoglobiini oli tippunut, ensi mittauksella oli vaan 92, seuraavalla 98. Terveydenhoitaja käski kumminkin mennä vielä kunnon verikokeeseen missä katsotaan rautavarastot tarkemmin, huomenna pitäisi sinne sitten mennä. Olen kyllä syönyt rautaa melkein koko raskauden ajan mutta joka raskaudessa on ennenkin tippunut hb alle 100. Vauveli oli kovin liikuvaisella päällä eikä meinattu saada kunnolla sydänääniä kuulumaan kun väisteli koko ajan :) Ja sf-mitta oli aika reilusti keskiarvon yläpuolella, nyt mitattiin ekaa kertaa tässä raskaudessa. Hassua miten sf-mitta on keskiarvon yläpuolella mutta ultrassa vauva oli pienempi viikkoihin nähden...

Linea negraa mulla ei nyt ole, esikoista oli, joka on siis poika, muissa raskauksissa ei ole ollut ja niistä onkin sitten tyttöjä syntynyt :)

Nukkumisasento on täällä edelleen selällään, en oikein muuten osaa nukkua eikä vielä ainakaan ole tullut huono olo selällään.

Onona, toivotaan ettei ole mitään vakavaa!

Pampula80 tervetuloa mukaan :)

Maanu, harjoitussupistukset on semmoisia kivuttomia supistuksia missä kohtu supistuu eli muuttuu ihan kovaksi. Ei mullakaan ollut esikoisen aikaan näin aikaisin sellaisia, nyt on ollut jo aika paljon. Ei niitä aina edes huomaa, välillä tuntuu sellaisena vatsan kiristämisenä!

-Hippuliina ja yllätys 21+2
 
Harjoitussupistuksia ei välttämättä huomaa, itse huomasin ihan sattumalta kun vatsaa tunnustelin. Luulin ensin, että tyyppi siellä pungertaa itseään johonkin ihmeelliseen asentoon kun jotenkin tuntui erilaiselta (ei edes ikävältä, erilaiselta vaan), mutta tunnustellessa kohtu olikin ihan kova, ja pehmeni samalla kun tuo outo tunne meni ohi.

MySweetBaby, et varmasti saa vauvaa vahingoitettua vatsallasi nukkumalla, nou hätä. Eiköhän se enemmänkin ole se oma uni joka ensimmäisenä alkaa kärsiä, jos vatsallaan nukkuminen ei enää tahdo luonnistua. Koska kyllä sen kohdun pitäisi tosi kovan paineen alla olla, ennen kuin lapsi voisi mitenkään vahingoittua, ja huomaisit sen kyllä jo omissa nahoissasi jos sellaista tapahtuisi.

Ja omaa napaa loppuun. Rakenneultrasta kotiuduttu. Keskeiset tiedot mitä nyt tulee siitä mieleen:
-poikalupaus
-vastasi viikkoja päivän heitolla (menossa 20+6, ultran mukaan 21+0)
-paino 404g
-syke siinä 150 pintaan

Ja kaikki muukin niinkuin pitääkin:heart: Siellä se heilutteli nyrkkejä ja availi suutaankin, ihan näytti jo oikean vauvan liikkeiltä:D (joo tiedetään, oikea vauva siellä onkin)

Ei muuta tällä erää, tyytyväisenä voi taas jatkaa odotusta, kun tietää kaiken olevan hyvin pienelläkin.

Kuurupiilo ja Ötökkä 20+6
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin olen miettinyt tuota, että voiko mahallaan nukkuminen vahingoittaa vauvaa, mutta hyvä jos ei voi. Pieni pelko on ollut siitä mielessä koko ajan.

Raurau: nenäsumute, hmm.. itse välttelen noita nenäsumukkeita, kun tuntuu että ne mömmöt menee suoraan nieluun :). Sain eilen reseptilläkin nenäsumutetta, mutta en ole viitsinyt käyttää (ainakaan vielä). Mutta pistän sen muistiin :), kiitoksia!

Astral: Ilmeisesti tuo lomarahojen maksu on sovittavissa työpaikan kanssa, tai sitten kaikilla on omat toimitapansa. Meillä tarvitsee palata töihin, mutta asia on hoidettavissa pekkasella (kun meillä niitä siunaantuu). Itse ajattelin aloittaa kesäloman jo 23.4 (ehkä), ja sitten pitää lopuksi viikon pekkasia, koska 4.6 mun äitiysloma alkaa. Siellä toukokuussa on "lomaa häiritsemässä" vappu ja helatorstai jotka ovelasti siis vielä pidentävät lomaa. Erinomainen lomakuukausi mun mielestä!

Linea negra: Mulla oli haalea linea negra esikoisesta ja hän on tyttö :), nyt ei sellaista ainakaan vielä ole. Mutta esikoista odottaessa en tiennyt kumpi on tulossa, eikä mitkään merkit viitanneet kumpaankaan suuntaan. Olin loppuun asti varma, että saan pojan, mutta tyttöhän sieltä tupsahti :). Silloinkin kyllä halusin tietää kumpi tulossa, mutta ei viimisessä ultrassa nähnyt (siveellinen neiti kun oli, koko ajan jalka kameran edessä). Huomenna toivottavasti selviää kumpi nyt tulee. Sitäkin tärkeämpi tieto on lapsen terveys <3.

SiinaS 21 (poks)
 
  • Tykkää
Reactions: Kuurupiilo
Hei vaan!

Linea negrasta ei ole tällä kalkkilaivan kapteenilla mitään havaintoa. Ei ollut tyttärestä eikä tällä kertaa ainakaan vielä ole sellaista tullut. Sukupuolta ei tiedetä enkä vieläkään tiedä kysynkö huomenna rakenneultrassa vai en. Mies ei halua missään nimessä tietää vaan pitää yllätyksen loppuun asti.

Supistukset ovat tulleet tutuiksi. Viimeksi en muista niitä tunteneeni ennen synnytyksen alkamista. Mutta nyt tuntuu jokapäivä ja usein. Ei kovin kipeitä, mutta sellaisia kiristyksiä. Täytyy kysyä ensi viikolla neuvolassa asiasta. Nämä kun tulevat ihan milloin vain, liikkuessa, levätessä ja istuessa. Ja nyt nämä tuntuvat toistuvan melko tiiviisti. Saisivat loppua taas.

Minä en varsinaisesti mahaani häpeä tai piilottele, mutta en pidä siitä, että ihmiset käyvät asiasta puhumaan. Hyvien kavereideni kanssa puhun asiasta, jos kysyvät, mutta en todellakaan halua töissä alkaa puolituttujen työkavereiden kanssa asiasta alkaa puhumaan. En ymmärrä, miksi ihmiset luulevat raskaana olevan naisen olevan julkista riistaa ja olevan halukas puhumaan omasta odotuksestaan.

Kiloja on nyt tullut +6. Lähtökohtana on lievä ylipaino. Pyrin pitämään painonnousun kurissa, sillä oletan vielä turpoavani jos vanhat merkit paikkansa pitävät. Viimeksi kertyi +25 kg (kyllä vain...), niistä 12 kg hävisi kahden viikon kuluessa synnytyksestä kun sairaalaan jäi osa ja turvotukset poistuivat. Pari-kolme kiloa jäi jäljelle tuosta koko määrästä. Nyt en moista taakkaa halua polvieni päälle kannettavaksi.

annales 21+1
 
Mulla tuli esikoisesta (poika) pitkä ja tosi tumma linea negra , joka ulottui ihan rintaväliin asti. Kestikin tosi kauan, että se häipyi. Nyt ei ole vielä näkynyt. Huomenna olisi neuvola, jännä nähdä onko painoa tullut. Maha on kasvanut tosi paljon. Talvitakki menee vielä kiinni mutta saumat jo paukkuu =)

Mulla tulee päivittäin harjoitussuppareita. Työ on tosi fyysistä, joudun kantelemaan tavaroita, nostelemaan, olemaan selkä kyyryssä ja jaloilla lähes koko päivän. Olo on aika väsynyt päivän jälkeen. Mulla supistukset tuntuu mahassa sellaisina "kovistuksina", ihan kuin alkkareiden kuminauha alkais äkkiä tiukkaamaan tosi kovasti. En osaa paremminkaan kuvailla =) Sen lisäksi toiset supistukset tuntuu mulla tosi oudosti (?) rintalastassa, siis ihan kuin henkeä salpaisi hetken. Tätä oli myös eka raskaudessa. Kai se on tosi yksilöllistä mitä tuntuu ja missäkin. Mulla on yksi ystävä, jolla on 2 lasta ja hän ei tiedä tuon taivaallista harjoitussupistuksista.

Olitte kirjoitelleet tuosta "paikkojen avautumisesta", joku oli ollut lääkärissä "sormelle auki". Tääkin varmasti vaihtelee tosi paljon, miten helposti kelläkin lähtee paikat pehmenemään. Toki jos runsaasti ja kivuliaasti supistelee niin se edesauttaa asiaan. Toisethan joutuu ihan vuodelepoon jo raskauden puolivälissäkin kun paikat lähtee avautumaan liian aikaisin. Toisilla ei sitten meinaa paikat pehmetä ees lääkehoidolla synnytyksen tullen. Erilaisia ollaan tässäkin asiassa kaikki.

Huomenna siis neuvolaa....

Ullis ja Juniori 21+4
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Täytyypä kirjoittaa itsekin kun tämän pinon löysin! Olen 26v, odotan ensimmäistäni syntyväksi 3.7. TAYSissa. poikaepäilys olemassa, mutta otamme sukupuolen vastaan yllätyksenä :)

Painoa on tullut n. 4 kg, maha on melkoinen pallo, ja harmittoman oloisia harjoitussupistuksia tulee välillä päivittäin, varsinkin töissä. Muutoin olo on ollut tosi hyvä ja terveyskin tavallista parempi koko raskausajan. Tulokas on kova urheilemaan ja liikkeet tuntuvat jo hyvin mahan pinnalla. Linea negraa ei ole ilmaantunut.

Kävimme rakenneultrassa viime viikolla, muuten vauvalla näyttäisi olevan kaikki aivan kuten pitääkin, mutta aivoissa näkyi monta suurta plexus kystaa. Huolestunut ultraaja lähetti kuvat lääkärille ja ilmoitti seuraavana päivänä ettei olekaan syytä huoleen, tutkimuksiin eikä edes seurantaan. Häviävät kuulemma itsekseen muutamassa viikossa, eivätkä merkitse mitään ellei sikiössä ole muuta poikkeavaa. Pieni huoli jäi takaraivoon, mutta toivotaan parasta. Ylimääräinen ultra tulisi kyllä tarpeeseen, pyydän sellaista tai käyn tarvittaessa yksityisellä.

Haaveilimme isukin kanssa Thaimaan matkasta ennen vauvantekohommia, mutta tulimme siihen tulokseen että reissu saa odottaa. Kateus iski kun luin Pepin viestin, mutta onneksi onona palautti maan pinnalle ;) Muutenkin mietityttää mahtaako kaikki tässä raskaudessa sujua ongelmitta, on itselleni varmasti parempi jäädä tänne kökkimään! :)

Ihanaa odottelua kaikille!

Mäkki ja möykky 22+0
 
Viimeksi muokattu:
Harjoitussupistuksista ollut puhetta. Mulla on nyt muutaman kerran semmoinen tuntunut. Yksi itse asiassa juuri äsken. Kerran oli yksi kivulias suppari josta neuvolatäti sanoi että ei tartte huolestua jos on vain yksittäinen.
Mulla harjoitussupparit siis tuntuu, kuten moni sanonut, sille että kohtua alkaa kiristää. Se ei satu mutta tuntuu itsestä hieman epämiellyttävälle.

Mulla on hieman erilainen huoli tuon painon kanssa, eli paino ei ole vielä noussut yhtään. Lähtökohtaisesti mulla on hieman ylipainoa (164/74 oli ennen raskautta), nyt paino on n. 72kg. Syön kuitenkin mielestäni ihan normaalisti, joskin ennen oli aikamoinen ahmija, nyt ei vaan mahdu mahaan enää niin paljon. Eli ehkä se sitten vaikuttaa kun syö vähemmän vaikka syökin useammin... Sohvaperuna olen henkeen ja vereen enkä jaksa uskoa että ainankaan raskausaikana asia muuttuu.

ON: Neuvola olis ensi maanantaina ja rakenneultra siitä viikko eteenpäin eli 12.3. Niitä odotellessa..

Omena ja Napoleon 18+6

 
pepi kauhea ku mulle iski pahamieli kun menin tuolleen kirjotteleen mut tilanne mulla tosiaan tällanen . Toivottavasti et säikähtäny etkä loukkantunu mun kirjotuksesta.

Mä päätin sen että mun osalta raskaana reissaaminen saa jäädä. Järkytyin sen lääkärin jutuista niin :( kerkeen mennä sitten kun en ole raskaana ja kun tämä nyt luultavasti on vimonen muksu meille niin...

uuislle tervetuloa!!!

Onnitteluita mahtavista ultrakuulumisista! itekin ihan innolla odottelen.

eka hankinta tehty, ostan siis kaverilta edullisesti gragon telakallisen istuimen :) just mun värit ja todella huokea hinta...
vaunuista sain käytetyistä just tarjouksen kaverin kaverilta...mitäs mieltä ootte? onko liikaa maksaa emmaljungan edgeistä 400e? olleet kahdella lapsella ja siistit siäsäilytyksessä olleet. sellasia kun oon just kuolannu mitä hän kauppais :)

nyt taas jatkuu löhöily...

onona ja nelonen 19+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mäkki
Nyt on pakko hihkua täälläkin,

4D takana ja sanoi että lähes vois sanoa et 100% tyttö. Eli päivitykseen TYTTÖLUPAUS

Meidä pikku neidillä on sama laskettu aika kun minulla äitin mua odottaessa et saa viel nähä tuleeko leijona neiti kuten äitinsä...ja niinkun ultraaja sano et johan on itseppäinen ,hah hah

Painoa oli 240g ....ja muuten näytti kaikki hyvältä,
IHANA SÖPÖLÄINEN <3

Handed ja pikku neiti 18+4
 
onona, minä olen ostamassa työkaverilta emmaljungan muistaaksen juuri edgejä (apua kun en muista sitä mallia varmaksi), mutta puhuttiin juuri, että alle 300 euron jää hinta (on maksanut silloin aikanaan 700 euroa), nuo on ostettu uutena ja otettu käyttöön 2009. En tiedä, onko niinkään ratasosalla tarvetta meillä, mutta siitä kopasta jo haaveilen :D
 
Hei, löysin vasta nyt tämän keskuteleun ja tulisin mielellään mukaan!

Trean2012/35/kolmas/TYKS/tyttö (arvelen) ja laskettu aika on 14.7.

Minulla on kaksi tyttöä ennestään, 7 ja 5 vuotiaat, ja siksi kai tuntuu siltä, että tämäkin on tyttö ... Rakenneultra on torstaina ja olemme päättäneet kysyä jos sukupuolesta saa selvää silloin. Emme ole kysynyeet aiemmissa raskauksissa, mutta nyt haluaisin jostain syystä tietää.

Kaikki on sujunut suurin piirtein hyvin kunhan ensimmäisten 12 viikon kammottava pahoinvointi loppui. Olen pienikokoinen joten maha on jo valtavan näköinen. Kiloja on tullut 5 lisää mikä tunutuu ihan hyvältä. Hienoa lukea kaikkien teidän muitten kokemuksista!
 
Iltaa hellemasut! =)

Tervetuloa uudet ja onnea ihanista ultrakuulumisista niitä saaneille! :heart::flower:

Mäkki, luinkin tarinasi tuolta "seulontapinosta" ja varmasti on säikäyttänyt! Onneksi kuitenkin kaikki hyvin =). Kannattaa varmasti pyytää kontrolliultraa/käydä yksityisellä oman mielenrauhan vuoksi, nimimerkillä kokemusta on..

Linea Negrasta vielä, kun kirjoitin että mulla näkyy "selvä", niin empäs nyt tiedä, enemmän haalean puolelle menee :) Liekö sitten vuorokaudenajalla merkitystä. No, joku viiva siinä nyt jokatapauksessa on :D.

Kiitoksia noista harkkasupistuskuvauksista, ehkä olen nyt hieman viisaampi =).

 

Yhteistyössä