Heinäkuun hellemasut 2012 -HELMIKUU

Heippa kaikille!

Joku kyseli syke-eroista tyttö- ja poikavauvojen välillä, mä oon pääasiassa lukenut, että tytöillä olis korkeemmat (tosin tästäkin on monia eri mielipiteitä). Ainakin meillä piti paikkaansa, omilla mittauksilla dopplerilla on saanu aina 145-150, neuvolassa 150-158 ja tyttölupauksen sitten saimme. =)

4D-ultrasta, me käytiin rv 19 yksityisellä ja mennään sitten vielä kunnalliseen 14.2. Lohjalla on ihmekyllä 4D ultra :D. Kannattaa mennä, jos vaivaa jokin asia. Joku muuten kirjoitti tuolla muualla, että Lahden yksityisessä äitiysneuvolassa olisi erityisen edullinen 4D ultra, jos joku asuu sielläpäin!

Yöllisistä heräilyistä, mä herään 3h välein vessaan, eli ainakin pari kertaa arkiyönä. Koiratkin on jo oppinu saman rytmin ja jopa herättää välillä mut =). Yleensä saan kyllä heti unen päästä kiinni, mutta viime yönä tuli nukuttua levottomasti, toivottavasti ei jäis päälle.

Kuntosalista, minä käyn ja mulla on siihen suunniteltu raskausajanohjelma. Se on aika kiva. Paljon pienemmillä painoilla teen kun normaalisti ja kädet treenaan jumppapallon päällä, tulee samalla keskivartalolle töitä. Lisäksi hiihdän ja treenaan agilityä koirien kanssa, kisaankin vielä :whistle:. Salilla ja hiihtämässä tulee sentään varottua vähän, mut agilityssä se kyllä helposti unohtuu.

Kävin tänään vaa´alla ja paino oli pudonnut 1,5kg, nyt painan vähemmän kuin ennen raskautta.. Ihme juttu, kun vauvamaha on mielestäni jo aika iso. Kaippa noi lihakset on sitten surkastuneet sen verran, että paino on pudonnut, en oikein muuta syytä keksi.

Maanu ja Kepa 18+5
 
Täällä on tuntunut liikkeitä jo parin viikon ajan :) Rakenneultraan on vielä aikaa 2vk.

Tuo bola-koru menee mulla samaan ryhmään ku kotidoppler, ihan kiva mutta pärjään ilmankin. Muutenkin kun joutuu tekeen hankintoja vauvaa varten niin voi ihan suosiolla ns. "turhimmat" jättää kauppaan.
Vaatteita oon shoppaillu ehkä vähän liikaakin, mutta jos saadaan sukupuoli selville ni sitten täytyy ehkä shoppailla vielä vähän lisää ;) Vaunukaupoilla kävin viime viikolla, katselemassa tarjontaa ja kyselin Emmaljungien toimitusaikaa jne. Parin viikon päästä varmaan käydään sit ostamassa omat vaunut ja turvakaukalo, sitten ei puuttus ku pinnasänky ja sitteri. Hoitopöytää meille tuskin tulee, en halua makuuhuoneeseen liikaa tavaraa joten luultavasti hankitaan vaan sellainen hoitoalusta pesukoneen päälle.

Liikuttua tulee koirien kanssa, muuhun ei aika eikä jaksaminen riitä. Kaveri kyllä houkutteli mua äitiysjoogaan joten sitä vois ihan mielenkiinnosta käydä kokeilemassa :)

Kärsiikö kukaan muu nenäverenvuodosta? Mulla ei paljon auta edes tuo limakalvojakosteuttava nenäsuihke, melkeinpä päivittäin valuu veri nenästä. Öisin heräilen sitten siihen ku on nenätukossa ja suu on kuiva kuin sahara, vesipullo on siis edelleen luotettava unikaveri :) Onneksi yölliset vessareissut on nyt ainakin toistaiseksi jääneet pois.

nipsu83 19+1
 
Nyt on kyllä ihan OT, mutta osaako kukaan vastata; mua on aina häirinny se, että miksi kaikilla on vaunuissa joku ruma rätti tai harso siinä edessä kuomussa pyykkipojilla kiinni? Siis tarkotan, että eikö sitä varten ole kehitetty mitään valmiiksi siihen tarkoitukseen olevaa suojaa yms. joka tulisi ihan sen vaunun mukana tai erikseen myytävänä tarvikkeena? :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Morning Butterfly
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Bola-koruja silloin ihan alussa katselin, mutta en luultavasti aio sitten kuitenkaan hankkia.. tai no eihän sitä koskaan tiedä :)

Täällä ei ole oikein juuri mitään hankintoja vielä tehtynä. Mitä nyt oma äippä kirpparilta innoissaan vaate löytöjä vähän tehnyt. Ja ite pari bodya ostanu. Mut kaikki isommat vielä hankkimatta. Tänään oli jo toooosi lähellä, etten vaunuja huutanu huuto.netistä.. Mut päätin sit kuitenkin vielä odottaa.

Urheilusta: Ennen raskautta kävin säännöllisesti 4-5 krt/vko kuntosalilla. Ja itseasiassa vielä pari viikkoa plussan jälkeen, mutta sitten iski niin hirveät pahoinvoinnit jotka ei vieläkään ole oikein hellittänyt ettei oo kertaakaan päässy marraskuun puolivälin jälkeen urheilemaan :'( Ja ärsyttää niin hitosti ja niiin kova hinku olis päästä takas salille jo.. tai siis ollu koko ajan :D Mutta ehkäpä vielä joku päivä ennen Heinäkuuta!!

Hiiha: Mää meinasin turvavyönalentimen hommata kun tulee ajettua sen verta paljon. Tai itseasiassa saan kaverilta lainaan jolla itsellään laskettu aika tässä ihan melkein viikon sisällä, niin jää sitten ylimääräseksi sopivasti.

Marisah 17+6 (Huomenna poksuu) :)
 
Heipä hei!

17+0 POKS! Kohta puolivälissä. Hieman jännittää huominen neuvola, että löytyykö ne sydänäänet vielä. Minulla oli np-ultran mukaan istukka edessä ja liikkeitä ei kovin paljon tunnu. Samoin mahan kasvu on maltillista, joten välillä pääsee huoli mieleen hiipimään. Mutta huomennahan se selviää. Tänä aamuna totesin, että nyt on lähdettävä vaatekaupoille, suorat housut ovat jääneet pieneksi ja samoin farkut alkavat olemaan toivottomia tapauksia. Hameet menee, jos jättää osan vetoketjusta auki :)

Kiloja on tullut pari lisää koko aikana, yllättävän maltillista vielä. Ja onneksi niin. Viime päivien pakkaset ovat pitäneet tiukasti kotona taloa lämmittämässä ja pois mistään sisäliikunnasta. Mutta ehkäpä tämä tästä taas, kun kelit lauhtuvat ja hiihtämäänkin tarkenee.

Unet ovat jatkuneet levottomina, usein herään aamuisin enemmän ja vähemmän ahdistuneena. Muutenkin herään usein aamuyöstä ja sitten valvon tunnin-pari. Tietysti nukahdan sopivasti, kun pitäisi herätä töihin.

Mukavaa talvipäivän jatkoa!

-annales
 
NuttyKitty: nykyään taitaa olla harson tilalle muitakin vaihtoehtoja, ainakin rokkibeibi (löytyy netistä) oli vaihtoehto VAUNUVERHOT - Rokkibeibi . Itse oon pitäny harsoa sen takia et nukahtaa paremmin kun jos tuijottelee työntäjää, ei aurinko paista kasvoille ja talvella pitää lämpimämpänä, kukin tyylillään. Mut mä en kyl itse laita 40 euroa kangaspalaan..vaik onhan ne hienoja.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ullis82
siiis aaarrrghh....mun tekisi niin mieli mennä jo siihen 4d ultraan...ihan sen takia,koska nuita liikkeitä nyt ei vaan tunnu mitenkään erityisemmin...ja vasta 3vk pästä se rakenne ultrakin...niin onko sen nyt kauheesti sit väliä,meneekö ennen sitä vai sen jälk...eli 18 19rv vai 22rv,sillon mulla se varattuna on
 
:popcorn:

Johanna26 ja SEE: Kyllä mä mittailen nyt ihan mielenkiinnosta sokereitani, eilenkin suurin luku oli aamulla paastoarvoni 3,9 ja siitä luvut laskee tasaisesti 3,7, 3,6 ja 3,3.. Enemmänkin alkaa huolestuttamaan matala verensokeri, vaikka olen pystynyt jo 'normaalisti' syömään. Juuri äsken mittauksen aikanakin söin appelsiinia ja odotin vähän korkeampaa lukua kuin 3,1. Mun on siis varmaan pakko syödä karkkia :saint:

SiinaS 17+6
 
Viimeksi muokattu:
Minuu on vaivan koko päivän. Tätä on hirveen vaikee selittää mut yritän. Varmaankin jossain kohdun suulla tai lähettyvillä, tuntuu outoja ööö sykähdyksiä, ihan kuin sähköiskuja jotka iskee yhteen paikkaan ja siitä leviää hieman laajemmalle. Tosi vaikee selittää. Onko muilla tätä?! Keskiviikkona on neuvola enkä viittis ennen sitä soitella sinne.
Olen flunssan takia kovasti joutunut niistämään voiko se olla haitallista.
Vai voisko nää olla niitä supistuksia josta on ollu kanssa puhetta :/
 
Ihanaa, kun rakenneultrat alkavat olla käsillä. Itselläni on rakenneultra 1.3. Joten pienen tovin saa odotella. Liikkeitä olen nyt tuntenut hyvin, lähes päivittäin. Välillä tulee olo, että vieläköhän masussa on elämää, mutta eiköhän siellä ole.

Itse haluaisin vaunuverhon, viimeksi menin harsoviritelmillä. Mutta sa nähdä, raaskinko hankkia kuitenkaan.

Esikoiselle käytiin tänään ostamassa tripp trapp, kun ei tavalliselta tuolilta yltä vielä syömään ja syöttötuolissa nousee seisomaan ja kiipeilee siihen miten päin vain. Epäilen kyllä, että oppii tuohonkin kiipeämään ja saa olla vielä sydän syrjällään. Meillä ei ole vauvasettiä siihen, hankitaan sitten, jos tarvitaan tuolia toisellekin. Nykyinen syöttis pitäisi kunnostaa, niin menee sitten toisella hyvin.
Esikoiselle tilasin myös tanskasta kevääksi ja ensi talveksi vaatetta ja täytyy kyllä sanoa, että nopeasti tuli, torstaina tilasin ja tänään soitti lähetti, että tuovat paketin. Ihan huippua, kun saa paketin kotiovelle ilman eri kuluja (postikuluja ei kyllä mennytkään ollenkaan, kun oli tarpeeksi suuri tilaus).

Kattiina ja pirpana 16+3
 
Hyvää uutta alkanutta viikkoa, hellemasut!

Nenäverenvuodoista on ollut puhetta. Itse kanssa kärsin päivittäisestä vuotelusta. Minulla kun oli aikaisemmin niitä alapään vuoteluja, niin oon ihan tyytyväinen, että veri tulee nykyään muualta :D Mut eihän se mukava ole. Herään muutenkin joka aamu nenä tukkeessa, vaikka muuten ei flunssaa olekaan. En ole tuohon vaivaan mitään suihkeita käyttänyt, enkä usko käyttävänikään.

Bola-korusta. En ajatellut hankkia. Joskus alkuraskaudessa selailin niitä netistä, mutta jäi kuitenkin hommaamatta. Hieman epäilen ko. korun toimivuutta (älkää kysykö miksi) ja ajattelin sen myös olevan hankala ja epäkäytännöllinen töissä, joten jäisi todennäköisesti käyttämättä. En kuitenkaan pidä turhana korun hankintaa, jos sellaisen haluaa. Ja ihana idea oli antaa se lapselleen sitten itselle. Ainakin jos lapsi olisi tyttö, niin jos hän joskus olisi raskaana, voisi laittaa kiertoon. Mutta itse olen myös ennemmin sitä mieltä, että haluaisin jonkun korun mieheltäni kunhan lapsi syntyy. Ihan muistoksi. Vaikka joku sormus :) Kukin tyylillään, onneksi :)

Kuntosalista: Minä lopetin taistelulajit raskauden alettua, mutta olen todellakin pahoinvoinnin loputtua käynyt salilla kohottamassa ja ylläpitämässä kuntoani. Samoin olen käynyt tanssimassa. Koirakin meillä on, joten sen kanssa tulee ulkoiltua päivittäin. Hieman pelkään näin talvisin liukastumisia, mutta en ole jättänyt ulkoilua välistä. Keho ja aivot kaipaavat raitista ilmaa ja nautin suunnattomasti seurata koiran riemua, kun se tuolla lumessa pääsee telmimään. Olen itse ajatellut niin, että kaikki, mikä hyvältä vielä tuntuu, on sallittua. Kyllä jokainen itse tuntee ja tietää, jos joku ei tunnu hyvältä. Ja itsellä on ainakin se pelko, että kun maha tästä suureksi kasvaa, en jaksa enää liikkua, joten nautin vielä kun se on mahdollista. Tuo mammajooga kiinnostaisi. Tietääkö kukaan, onko Lappeenrannassa sitä? Olen käynyt hotjoogassa, mutta sitä ei raskaana oleville suositella.

Tuolla kerhon puolella on ollut puhetta yksinäisyyden pelosta. Täällä ei kuitenkaan aiheesta ole keskusteltu, jotenpa heitän kysymyksen ilmoille: Oletteko ajatelleet, että tulisitte kokemaan aikanne pitkäksi tai oloanne yksinäiseksi kun jäätte vauvan kanssa kotiin? Minulle iskee välillä ahdistus siitä, että jumiudun kotiin vauvan ja koiran kanssa. Olen todellakin enemmän kuin onnellinen ja kiitollinen tästä raskaudesta, joka on erittäin toivottu, mutta se ei poista huolta siitä, että pelkään "katkeroituvani" miehelleni, joka pääsee joka päivä työelämään aikuiseen seuraan. En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan. Aluksi vauvan kanssa on varmasti ihan olla vain kotona, mutta olen ensinnäkin muuttanut uudelle paikkakunnalle vajaat kaksi vuotta sitten enkä oikein tunne täältä kuin työkavereitani, joten minulla ei ole täällä samassa elämäntilanteessa olevia ystäviä. Toki tiedän, että tämäkin on omasta asenteesta kiinni ja todellakin aion lähteä avoimeen päiväkotiin ja erilaisiin kerhoihin, mutta silti välillä mietityttää, löytyykö sieltä ketään omanhenkistä ihmistä. Tässä taisi tulla nyt ilmi se, että minä en ole nainen, joka unelmoi kotiäitiydestä :D

Sitten täysin omaa napaa: Tänään oli pitkästä aikaa neuvolakäynti, mikä olikin tervetullut, sillä olen pyörtyillyt nyt muutamia kertoja ja koska en vielä voi sanoa tuntevani vauvan liikkeitä selvästi, jännitin onko siellä masussa enää ketään. Paino oli noussut, tosin vähemmän kuin pelkäsin (en omista vaakaa). Hg oli laskenut todella paljon, mikä selittää huimauksen ja pyörtyilyt. En kuitenkaan vielä joutunut lisäraudalle, mutta äitiysvitamiinivalmistetta tulee nyt syödä kahdesti päivässä, kun aikaisemmin vain kerran. Sf-mitta oli 15. Kertokaahan kokeneemmat, onko tuo mitta huomattavan suuri? Neukkutäti ei sanonut siitä muuten mitään, mutta kun laittoi merkintöjä äitiyskorttiin, mainitsi, että saat nyt sitten tänne käyrällekin pisteen ja mainitsi jotenkin, että tulee tänne ylärajalle. Ennustaako tuo nyt jotenkin superisoa lasta?? Vai kertoo vain kohdun sijainnista? Olen aivan urpo näissä asioissa :S Vauvelin sydän löi hyvin voimakkaasti ja tasaisesti. Neuvolatäti laskeskeli sykettä ja kellotti, mutta pieni uikin karkuun :D Saatiin kuitenkin syke laskettua ja 149 se oli. Minä olin onnellinen, että syke kuului! :heart: Sai pienoisesta elonmerkin! :) Hyvillä fiiliksillä siis mennään eteenpäin. Sain myös uuden neukkuajan sekä neuvolalääkäriajan, joten hyvin hoituu täällä asiat. Uusi neukkuaika 7.3. ja rakenneultra 2.3. Niitä odotellessa. :)

Ai niin, vielä piti kysyä: Onko teille iskeny kauheaa syöpöttelyhimoa? Minä voisin napostella koko ajan jotakin. Aivan kamalaa! Normaalisti en ole mikään syöppö :S

Nyt mukavaa illanjatkoa kaikille! :)

sopaka & mutkula 17+5
 
Nonni,

varasin ajan Femedaan 4D ultraan, kolmen viikon päähän....jippii =))
Nyt vasta täpinä alko,
Monet sanoo että 4D sopii paremmin esim. viikolle 24 mut kyselin femedasta ni sanoi että viikolla 18 kyllä näkyy jo terveydelliset asiat, ja se riittää...sekä sukupuoli <3
 
  • Tykkää
Reactions: LaraT ja Maanu
sopaka, muakin ahdistaa vähän ajatus siitä että jumitunko mä kesällä kotiin vauvan ja koirien kanssa. Mullakaan ei oo ku yks kaveri jolla on lapsia, sillä on toisen lapsen laskettuaika 2vk ennen mua. Mutta olishan se kiva jos olis enempikin äiti-lapsi seuraa... Kai sitä jonnekin MLL perhekahvilaan tms. pitää mennä ettei aivan mökkihöperöksi tuu.

Mulla oli 2vk sitten sf-mitta 15cm, yläkäyrällä siis heti alussa mutta eiköhän se tästä tasotu :)
Mä mietin että miten saisin vaihdettua neuvolatätiä, meillä kun on vaan kaks eri terkkaria. Puhelinajallakin kun soittaa jompaan kumpaan numeroon niin silti aina se mun "oma" terkkari vastaa, vaikka siis soittas sen toisen terkan numeroon :| Täytys kyllä muutenkin tällä viikolla soitella neuvolaan kun mulla vissiin on kehittymässä nivustyrä joka kipeytyy ihan järkyttävästi kun kävelee pidempiä matkoja tms.
 
Pikapäivitys ja ihan vaan omaa napaa vaikka kaikki jutut tulikin luettua:

Tänään oli sitten viimein se toinen neuvola ja saatiin viimein kuulla sydänäänet!! :heart: Junahan siitä tuli mieleen, syke 147 joten jos noihin syke"ennusteisiin" on uskominen niin tyttöhän se ois (ja tyttöolo mulle jotenkin alkanut tulla) mutta mies varma että tulee poika. :D

Muutenkin kaikki ok, SF mittaa ei vielä ottanut, ensi kerralla sitten. Nyt pitäis vissiin varailla rakenne ultraa. Seuraava neuvoal oiskin sitten maaliskuun alussa.

Omena ja Napoleon 15+5
 
15+0 POKS!

Kertokaa nyt viisaammat että mikä se bola-koru on ja mihin sitä tarvitaan/käytetään? :D

Miten alhainen sykkeen pitäisi olla että olisi poika kyseessä? Kun olin viimeksi neuvolassa rv 14+0 eli viikko sitten, niin siellä kuunneltiin sydänäänet ja antoi sykkeeksi 160 eli aika korkea! Mutta kuulemma vielä ei tuosta voi oikein tehdä mitään päätelmiä, mutta ehkä myöhemmin jos syke pysyy korkealla. Neuvolatäti oli heti mukana =).

Seuraava neuvola olisi siten rv 18 ja yritän ruinata jos pääsisi ultraan silloin :p

Kuntoilusta oli puhe.. minä kuntoilen pyöräilemällä n. 11km joka päivä työmatkat. Vähän yksipuolista, mutta ei kauheasti tuon jälkeen jaksa muuta. Tietysti siivouspäivinä tulee musiikin tahdissa vähän muisteltua vanhoja zumbaliikkeitä. Sekin harrastus on täysin jäänyt.

Huusin vähän huuto.netistä neutraalin värisin vaatteita tulevalle vaaville kun edullisesti sai, shoppailin toki myös H&M:n puolella kun sieltä bongasin ihanat lökäpöksyt niin pitihän nekin saada. Sitten lisää kun sukupuoli varmistuu. Ne ovatkin ensimmäiset hankinnat. Vloppuna käytiin kattomassa vaunuja paikallisessa liikkeessä ja sanoimme, että ei mitään kovin kalliita niin myyjä esitteli ensimmäisenä tonnin emmaljungat!! Siinä ei enää mielenkiinto riittänyt, teki mieli vaan kävellä ulos ovesta että hohhoi. En sitten edes vaivautunut kokeilemaan yksiäkään vaunuja että miten kevyitä liikuttaa jne. Klassinen myyjän virhe pöyristyttää asiakkaan kerta heitosta :D
 
pakko tulla vaan kommentoimaan sen verran kun tossa laittelin tiskikoneeseen astioita,eli köyristin itseäni,niin jumaliste kun pelästyin,ihan joku kova otti vastaan...eli niinkus oliko se vauva vai mikä lie????
Mutta se otti juurikin niinkun mahaa vastaan...ja tää ei ollut eka kerta,oon tuntenut tuollain pari krt aiemminkin,mutta lievempänä!!
 
Sykkeistä: tässä mun edellisen raskauden sykkeet rv 15 160, rv 18 160, rv 22 155, rv 25 155, rv 29 150, rv 32 150, rv 35 155, rv 36 165, rv 38 130, rv 39 145 ja rv 40 ja 41 135 ja poika tuli, joten en ihan usko noihin syke juttuihin ja yliaikaskontrollissa olin 30 min käyrällä ja vauvan syke vaihteli 120-150 välillä.

ninnax rv 17+2
 
Bom
Hei, täällä uskaltautuu ilmoittautua mukaan yksi hellemasu. LA 31.7.2012 / Bom / 33v / kolmas / KOS

Raskaus tuli yllätyksenä, toivottu kuitenkin. Väsyttää koko ajan, mutta sitä väsymystä on jatkunut jo yli 3 vuotta. Ihmettelin, kun väsytti myös joululomalla anoppilassa, vaikka sainkin siellä nukkua. Mies epäili jo, että olen raskaana. Hänen mielestä mun maha näytti ihan kuin olisin raskaana. Murisin vain, että se johtuu turvotuksesta, kun en ollut päässyt kuukauteen harrastamaan kunnon liikuntaa. Kuukautisista ei ollut tarkkaa tietoa.

Tein testin tammikuun puoleessa välissä ja tänään kävin ultrassa. Siellä sitten varmistui, että joku reipas ja vilkas tyyppi mahassa asuskelee. Kätilö sanoi, että tä kaveri näyttää kyllä vähän isommalta. Viikkoja tuli 14+6. Sitä seulaa ei nyt sitten enää pystynyt ottamaan. Halusin osallistua siihen toisen trimesterin seulaan. Eli tällä viikolla verikokeeseen.

Oireista: väsymystä, hermojen kireyttä, välillä jotain ruokahimoja, iho on huonompi kuin ennen raskautta, outoja unia näen joka yö. Mahasta ei vielä ulkopuolinen voisi sanoa, että olen raskaana. Omat housut ja vyöt edelleen päällä. Äidilleni kerroin tänään. Hän oli yllättynyt, mutta iloinen.

Meillä on kaksi suloista tyttöä. Esikoinen täytti tammikuussa 3 vuotta ja pikkusisko täytti eilen vuoden.
Liikutaan pääosin kävellen tai minun autolla, joskus bussilla. Meillä on koira ja sen pitkä ulkoilutuslenkki on mun (+ lapset) vastuulla.
Molemmat synnytykset ovat olleet nopeita: 1) 4h, 2) 3h 45min. Viimeksi ehdin olla sairaalassa 45 min, kun lapsi olikin jo syntynyt.

Olen miettinyt, että olenko hullu, miten me pärjätään. Miten mun oma pää ja fyysis kestävät? Vasta reilu vuosi sitten olin raskaana ja kirjoittelin tänne. En olisi uskonnut palaavani tänne näissä merkeissä. Kyllä oli mukava nyt nähdä, miten paljon heinäkuun hellemasuja täällä jo on ja herkistyin teidän päivityksille heti.

Mukavaa odotusaikaa!

Bom ja pikkuvarpaat 14+6
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Jaahas,onpas tullut paljon tekstiä.Milla,hm,en tiedä,mutta voi olla supistuksia tai sitte muuta raskauteen liittyvää kipua.
MySweetBaby,meillä on sitten samana päivänä rakenneultra! Jee! Kuinka paljon sulla on silloin viikkoja? Mulla on 21+2 sitten.Ihanaa päästä näkemään pikkuinen -ja tietoa sukupuolesta odotan kovasti! Katsoin muuten äsken TV:stä sen Hiljaa toivotut-dokumentin.Oli tuttuja naamoja Vauva-lehdestäkin.Huh,olen kyllä sanoinkuvaamattoman kiitollinen siitä että minulla raskaus alkoi helposti -heti 1. yrityksestä!Oma lapsi on suuri ihme..Hirvittävän rankkaa se lapsettomuushoidoissa käyminen ja jatkuva pettyminen..vaikka dokumentin pariskunnat saivatkin lopulta lapsen.
Oletteko muuten huomanneet mikä "skandaali" tuolla kesäkuisissa on menossa liittyen nimimerkkiin Tirlittan ja keskusteluihin aborteista rv 24 paikkeilla + Tirlittanin keskenmenosta/kohtukuolemasta..? Huh huh. :O
-MB & pikkuinen rv 20+2
 
Morning Butterfly, mulla on silloin alkuperästen laskujen mukaan viikot 20+1, mutta sitten nt-ultran mukaan vissiin 19+1. Mutta siis neuvolasta sanottiin, että rakenneultrassa varmistetaan se LA, siihen asti mennään alkuperäisellä. :) Elikkä lyhyesti sanottuna 20+1 :D Onpa kiva kun on samana päivänä jonkun kanssa! :D:flower:
 
Onnea Bom plussauksesta! Ja eipä tule odotusaika niin pitkäksi, kun hyppäsit ne "pahimmat" kuukaudet vähän niin kuin ohi :D

Mulla on rakenneultra 15.2., jolloin olisi rv 21+2 :) Halusin itse vasta viikolle 21, kun olisi muuten ollut niin lähellä sitä ekaa ultraa. :)

Sopaka: Mä oon yltiösosiaalinen ihminen ja jo yksi kokonainen päivä yksin saa mut kaipaamaan kanssaeläjiä, ja todellakin mietityttää, että miten pärjään sitten, kun olen kotona koko ajan yksin miehen ollessa töissä. Onneksi mun pari kaveria saa vauvat, niin ehkä saan niistä yksinäisimpiin päiviin seuraa :)
 
Bom
Huomenta!

Kiva nähdä, kun monilla on jo rakenneultrat ajankohtaiset. Minulla on vasta 14.3., mutta ei se nyt haittaa, kun olen tavallaan voittanut sen 3 kuukautta raskausajan lyhennystä. ;)

Morning Butterfly, joo nyt LA mukaan tein testin viikolla 12+0. Isäntä piti sellaisen hyppy-tanssishown, että oli pakko riehua mukaana, vaikka päässä rumputteli apina. Pari päivää se kesti, ennen kuin asia pääsi perille. En silti uskonnut. Olin ihan varma, että ultrassa ei näy mitään.

Ihanaa, kun saa täkit tuuletettu, huushollin imuroitu ja pyykit pesty. Viikonloppu meni kuin sumussa. Järjestin tytöilleni lastenjuhlat. Voin sanoa, että se oli kyllä viimeinen kerta, kun tämä mamma ahertaa sellaisen mittakaavan mukaan .

On käyty keskustelua urheilemisesta raskausaikana. Olen jumppaohjaaja ja ohjannut eri tyylejä laidasta laitaan ja kaikenikäisille ihmisille n. 15 vuotta. Voin sanoa, että oma tuntemus on se tärkein. Jos tuntuu hyvältä, anna mennä vaan. On tietenkin vaaroja ja vaarallisempia liikkeitä/asentoja, mitä sitten ei kannattaisi kokeilla. Itse jäin edellisissä raskauksissa saikulle noin kuukausi ennen mammalomaa. Vedin voimatunteja, hyppy-tanssitunteja, lempeämpiä venyttelyjä siiheen lomaan asti. Ekalla kerralla alkoi ei kivuliaat supistukset jo viikoilla 16-17, mutta en osannut niitä luokitella supistuksiksi. Oli sellaista mahan kovettumista. Tokalla kerralla oli rusehtavia vuotoja alusta asti, joka kuukausi. Jätin hommat kertaheitolla, kun jouduin Naistenklinikalle tarkkailuun kirkkaan vuodon takia. Viikkoja oli 27+4. Onneksi mitään syytä ei löytynyt ja kaikki meni hyvin. Lapsi syntyi viikolla 40+2. Pohdiskelen nyt, että mitä mä nyt teen mun tuntieni kanssa. Pitäiskö vielä jatkaa vähän aikaa tai jättää vähitellen pois?


Bom ja pikkuvarpaat 15+0
 

Yhteistyössä