Heinäkuun hellemasut -15 *maaliskuussa*

Kiitokset tsempanneille!

Pomo puhuu tuosta saikuttelusta mukamas leikillään, mutta turhan monta kertaa sen olen jo kuullut, että jaksaisin naureskella. Kas kun näille asioille ei itse voi mitään. Raskauskomplikaatiot ovat mielestäni sellainen asia, että silloin ei kuulu uhriutua töissä vaan kuunnella lääkäriä. Yhtäkään päivää en nykyisestä työpaikasta ole ollut poissa. Luulen, että pomo vaan pelkää mun hommien hoitamista. :vampire:

Kaikenlaisia kipuja on ollut, mutta tottumattoman pysäyttivät liitoskivut kävelylenkillä tänään. Varsin ikävä vihlova kipu, joka toistui niin usein, että aloin jo pelätä, ovatko sittenkin kipeitä supistuksia. Kipu kun paikantui enemmän alapäähän kuin häpyliitokseen. Kohtu tuntuu onneksi hyvin kädelle ihan ulkovaatteidenkin läpi, eikä se supistanut. Tukivyö on edelleen ostoslistalla, kunhan saan aikaiseksi.

-Ninuka h 21+jotain
 
Ninuka Olen täysin samaa mieltä tuosta työssä käymisestä raskaana. Ite olen todella tunnollinen kaikessa ja varsinkin töissä. Ei minustakaan ollut kiva jäädä kuopuksen odotuksessa saikulle jo rv22, mutta missään nimessä en ois kyllä vaarantanut mitään jäämällä töihinkään. Ei ne työt sieltä lopu ja kukaan ei ole korvaamaton!

Vauvan liikkeistä: Minun vauvat tuolla masussa kaikki olleet sellaisia että melko pian olen oppinut tuntemaan heidän rytminsä. Se rytmi on ollut lähes sama läpi raskauden. Ja kyllä niitä liikkeitä pitää tuntua säännöllisesti. Se on totta että vauvan asento vaikuttaa tuntemiseen. Minullakin nyt eka perätila vauva ja istukka edessä.. silti en voi olla tuntematta vaikka potkis selkään päin. Mutta yksilöllisiä nämä kaikki. Muistaa vaan sen liikelaskennan jos on kauemmin hiljaista. Minua ohjeistettu viimeksi tänään: tunti kylkimakuulla ja vähintään 10 liikettä pitää tuntua. Sitten pissalla, syömistä/juomista ja uusi tunti kylkimakuulla. Jos ei edelleenkään tule 10 liikettä niin sitten käyrälle katsomaan tilanne. Turhia hälytyksiä ei ole.

Mistä pääsenkin siihen että olipa kiva saada omasta neuvolasta kerrankin ystävällistä ja ottaantuvaa palvelua. Ei ollu oma terkka nimittäin asialla :D. Miten voikaan tulla hyvä mieli siitä että kuunnellaan, puhutaan ystävällisesti ja ollaan asiasta kiinnostuneita. Tämä th sanoi että oli hyvä kun soitin ja kävin tarkistaa tilanteen. Ja nyt on Timpsulainen ollut oma itsensä ja rytmissään <3

Kauniita unia kaikille =).
 
Mä en voi vielä ainakaan sanoa tuntevani niin paljon liikkeitä et voisin kuvitella joka tunti kymmenen tuntevani :O Pitäiskö se olla jo niin? Esim. Eilen illalla ei nukkumaanmennessä tuntunut eikä sen jälkeen tähän hetkeen ollenkaan. Dopplerilla kuitenkin syke löytyi ja muutama liike kuului laitteeseen. Mähän aloin vasta tuntemaankin noita muutama viikko sitten.. Mulle terkkari antoi liikelaskentaohjepaperin mut sano et jostain 30+ viikoilta voi alkaa harrastaa sitä. Arrggh.

StaRR 25+1
 
StaRR mun mielestä liikelaskenta aloitetaan vasta 30+ viikoilta. Itsellä kyllä liikkeet tuntuu hyvin jo nyt mutta mun muistaakseni aikaisemmissa istukka on ollut edessä niin liikkeet on olleet paljon vaimeampia enkä todellakaan näin hyvin ole tuntenut näillä viikoilla vielä liikeitä kuin nyt. Niin ja kyllä vauva nukkuukin niin ei ole tarkoituskaan että tuntisi 10 liikettä joka tunti sen takia otetaan tuo toinen setti että tuntee liikkeet. Joten StaRR älä vielä huolehdi :D.... ai niin ja hikkaahan ei laskettu liikkeeksi (sen kyllä erottaa, kun vauva alkaa hikottelemaan).

ipna 23+4
 
Lyhyt päivitys.

Rakenneultra takana ja kaikki kuulemma kuten pitääkin. Painoa oli reilu 360g mutta muuten vastas viikkoja 19+4(nyt mennään 20+5) Sukupuolta ei haluttu tietää ja onneksi Unto ei haarojaan levitellytkään.

Kovasti on nyt kevyt hengittää kun Untolla kaikki hyvin ja saatiin vielä täytettyä esteettömyystutkimus lappu.
 
StaRR Liikkeistä: ei tarvitse vielä hätäillä. Varmasti tuo rv30-> kun aiheellista liikelaskentaan. Mulla Timpsu oli vaa reilusti yli puoli vrk:tta ihan hiljaa niin pisti miettimään. Kuitenkin tämä liikkuu säännöllisesti yötä päivää normaalisti. Minusta turhia käyntejä ei ole. Kyllä sen fiiliksen itsessään huomaa jos joku alkaa vaivaamaan tai huolestuttaa. Ja toki se että viides raskaus jo menossa niin on monenmoista jo kokenut =). Muistan kyllä ekan odotuksen.. siinä oli kahta fiilistä kun ei tiennyt mitä tapahtuu ja miltä pitäs mikäkin tuntua: välillä oli huolissaan onko normaalisti joku tuntemus ja välillä ei oikein ehkä edes tajunnut että pitäs olla huolissaan :D. Kaikkihan nää omanlaisensa ovat mutta kokemus kasvattaa.. itekkään ihan kaikesta jaksa nyt ressata mistä aiemmin olen enemmän huolestunut, esim.supistukset.

Aurinkoa!!

Nelli & Timpsu 24+3
 
  • Tykkää
Reactions: ipna
Mitäpäs tänne...Vatsa kasvaa ja asukaskin siellä tuntuu kasvavan ja liikkeet voimistuvat päivä päivältä. Liikkeitä tuntuu pitkin päivää, mutta aktiivisimmillaan tuntuu olevan kun itse pysähtyy illalla tai työvuoron jälkeen huilaamaan. Kaveri tuntuu olevan vielä vaikka miten päin ja hyvästi tilaa liikkua kun potkut tuntuvat milloin missäkin kohtaa. Välillä tuntuu tekevän kuperkeikkojakin. Mutta eipä tuon ole lie tarvis vielä vähään aikaan "oikeassa" lähtöasennossa ollakkaan.


Supistukset nyt vähän vähempänä, ainoastaan aamulla herätessä kun pissattaa ja päivällä jos intoutuu liikkumaan ripeämmin esimerkiksi portaita niin silloin tahtoo kiristellä. Liitoskipuja pienesti ja tuikkimista alapuoleen reippaamman päivän iltoina ollut.

Synnytys alkaa olla jo välillä ajatuksissa, mutta ei pelota ainakaan tässä vaiheessa milläänlailla.

Eipä tässä tämän ihmeellisempiä :)
Nauttikaamme kauniista kevät(talvisista) -päivistä:cool:
 
Viimeksi muokattu:
Rakenne-UÄ takana! Jälkikasvulla kaikki hyvin. Vastaa tarkalleen viikkoja, paino 400g, syke normaali, kaikki tarkastellut rakenteet kunnossa, lapsiveden määrä normaali, napanuoran suonia oikea määrä, jne. Sukupuolikin näkyi, mutta ei siitä sen enempää. :whistle: Lisäistukka löytyi. Tästä vähän huolestuin. Ilmeisesti huoli on aiheen vasta synnytyksen jälkeen, jos se ei tule istukan mukana ulos. Turha siis ajatella asiaa tässä vaiheessa.

Masu on omasta mielestä iso, mutta perhevalmennuksessa sai tuntumaa: kaikilla pienemmillä viikoilla olevilla ensareilla oli isompi. Josko sitä uskaltaisi yhdet vaunut ostaa tori.fi:stä kuljeksimasta...

-ainiin h21+jotain (just ja just seulonta-ajan puitteissa!)
 
Heippa!

Pitkästä aikaa. Lukenut olen kyllä, kirjoittaminen on jäänyt aikomisen tasolla mutta jospa nyt vähän :D

Liikkeet tuntuvat jo kunnolla, ovat tuntuneet jo muutaman viikon koko ajan voimistuen. Maha heiluu! Välillä on vielä hiljaisempiakin päiviä, mutta kunnon mylläystä jossain vaiheessa aina kuitenkin. Ei oo siis tarvinnu liikelaskentaa paljon pohtia. Ihana tunne tuo muksiminen ja mylläys :heart:

Onnea kaikille rakenneultrakuulumista! Meilläkin oli ja meni jo kohta kuukausi sitten, 26.2. Kaikki oli pienellä siellä kunnossa, sukupuolta ei suostunut mokama vilauttamaan... joten nähtäväksi jää. Ei aijota pelkästään tuon takia mennä mihinkään yksityiselle.

Kipuja ei ole kummemmin ollut, välillä repäsee jostakin ja pientä kasvujomotusta ollut ajoittain. Ei mitään mistä oisin huolestunu. Mitään supistuksia (tietääkseni) ei oo ollu. Kaikki liikkuminen, jumpat (rauhalliset) ja koiran kanssa lenkkeily menee hyvin. Tänään huomasin, että alaselkä oli pikkasen kipee kun touhusin pitkään työpäivän jälkeen. Levossa lähti tuokin kolotus.

Nukkumiseen kaveriksi sain Doomoon Buddyn, ja oon kyllä ihan rakastunut :D Paljon tarpeellisempi siellä sängyssä kun ukko :D Oon aina ollut mahanukkuja, ja tyynyn kanssa saan vähän samanlaista fiilistä. Tuo on varmaan tosi kiva sittenkin kun vauva syntyy. Muita hankintoja ei kauheesti oo tullu tehtyä, muutamia vaatteita vaan. Oon kyllä alottanu paikkojen raivaamisen, jotta ylipäätään mahtuu kaikkea kamaa tänne.

Kelaneuvolakin oli mulla viime viikolla. Siellä kaikki kunnossa, hemoglobiini oli sentään laskenu (oli 136), aiemmin mulla pysynyt siellä melkeen 150. Eli ei lisäraudalle todellakaan tarvetta. Verenpaineet ok, painoa tullut ekasta neuvolasta reilut 4kg. Parin viikon päästä on edessä sokerirasitus ja vasta-aineverikoe. Mä oon RH-. Aika scifiä, että pystyvät selvittämään sikiön veriryhmän, tai siis ainakin sen että onko + vai - mun verestä. Sitten jos sikiö on + niin sitten on seuraavassa neuvolassa luvassa piikkiä.

Hyviä vointeja kaikille heinäkuisille :heart:

samour 23+3
 
Samour toi doomoo buddy on ihan paras! Mäkin oon mahallanukkuja ja lemppariasento on semmonen balleriina. Ton kanssa pääsee ees vähän sellaseen ballerinamaiseen ja saa muutenkin tukea. Mietin silloin että raaskinko investoida tyynyyn niin paljon, mut on kyl niin maksanut itsensä jo takaisin!

Rh-tuloksia itsekin odotellaan. Mulla jäi toinen näyttöönottoputki vajaaksi, mut eivät ainakaan oo neuvolasta soittaneet et tarvis mennä uusiks antaa. Taidan tänään kysäistä jos senkin tulokset ois jo tullu, samalla kun kysyn sokerirasituksesta. Toivon vauvallekin miinusverta, kun eikös plussa tarkoita vielä loppuajasta paria lisäverikoetta (ja sitä piikkiä)?

Täällä sitä istutaan labrassa nyt toistamiseen sokerirasituksessa. Mun mielestä toi litku ei maistunut viimeks lainkaan noin pahalle mitä nyt.. :D mut bebe meni tosta kyllä ihan vallattomaksi ja sen päivänen potkuottelu alkoi! Ensimmäinen näytteenottaja oli taas hyvä ja kiva, jännä nähdä onko kaikki kolme näytteenottajaa yhtä hyviä. Niilläkin totta kai omat tapansa, mut en viimeks tykännyt siitä yhdestä, kun pisti neulan jotenkin tosi ilkeesti ja oli muutenkin kireä käytökseltään.

Vatsan kiristyksestä. Missä vaiheessa pitää huolestua tai ottaa yhteyttä neuvolaan? Tällä viikolla neljästä työpäivästä kaks oli sellaisia, että mahaa kiristi töistä lähtiessä kävellessä ihan hulluna. Autolle joku 5-10 minsaa kävelyä, ja tosi ahdistava kiristävä tunne vatsalla. Yksi päivä tää tuli jo iltapäivällä vielä töissä ollessa, ei mennyt oikein ohi vaikka käveli, hieroi tai joi. Tuntui kestävän tosi pitkään, ainakin yli tunnin. Onko nää nyt myös niitä harjoitussupistuksia? Niitä hetken kestäviä mahan kovettumisia on muutenkin tullut pitkin päivää, mut ne ei oo kestäneet noin kauan tai tuntuneet niin kiristäviltä, eivätkä ne niinkään huoleta.

Jammaillen & tyty 26+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jammaillen: mulla kanssa supistelee usein. Ei kuitenkaan ole onneksi tehnyt mitään tuolla alakerrassa.

Täällä omaan napaan ei erikoisuuksia kuulu. Toissapäivänä otettiin koepala kohdunsuulta ja kurkattiin vielä ultralla pikkusta.
 
Noniin, sokerirasitus takana. Tosiaan mua alkaa herkästi heikottaa verikokeet, viimeksi meinasin neuvolassa pyörtyä. Nyt sokerirasituksessa kaks ekaa verikoetta meni ok, mut kolmas... neula teki ihan pirun kipeää ja "oho hups heh ei se tainnutkaan nyt mennä suoneen hmmm hehe oho jos vähän tosta vääntää hmm joo ei se tainnut mennä... otetaanpa toisesta kädestä... saadaankohan tästäkään vai meneeköhän taas huti hehe... mahtaakohan onnistua... mäpä tässä tätä vähän taputtelen et tulis paremmin näkyviin hehehe.... ja nyt jännitetään saanko sitä neulaa suoneen hehe..." maailma alkoi jo mustua... :D

Kaksi ekaa tulosta olikin äsken jo neuvolassa ja ne olivat oikein hyvät. Tuskin kuulemma vikassakaan arvossa on mitään vikaa. Niin, ja vauva on nyt sitten rh+, eli lisää piikkejä ja kokeita tiedossa vielä.. :D
 
Moikkelis!

Meillä oli tiistaina neuvola, jossa otettiin hemoglobiinit ja ne oli romahtaneet urakalla. Ennen ne oli 121 ja nyt ne olivat tippuneet 102. Ihmekkös kun on tuntunut olo välillä hiukka sekavalta ja huojuvalta :D Saatiin käsky aloittaa samantien kunnon rautalisät. Samana iltana kun olin kaupoissa liikkeellä tuli niin huono olo, että oli pakko mennä kahvilaan istumaan kun olo oli sellainen kuin olisi aivan pirun humalassa. Nappasin rautalisän nassuun ja tunnin päästä olo oli normaali. Nyt rautalisän aloittamisen jälkeen ei ole väsyttänytkään enään niin paljoa :rolleyes:
Hirvittää vaan että mitä tuollaiset vahvat rautatabletit tekevät mahalle, kun ummetus on nyt jo aivan tarpeeksi tukalaa..

Liikkeistä neuvolassa meille sanottiin myös että viikon 30 jälkeen sopii alkaa laskeskelmaan kunnolla liikkeitä jos on epävarma. Aikalailla täälläkin päivien mukaan menee että kuinka hyvin Möllin potkut tuntee. Välillä on hiukka hiljaisempaa ja välillä jumpataan kunnolla. Nytkin Mölli tuolla masussa mesoaa :heart:

Meillä muutto ohi ja kaikki muuttolaatikot purettu, JEE! :p Hissi on kyllä nykyään niin taivaallinen herkku että.

Mahan koko on täällä kyllä aika jäätävä. Pituutta kun on vain se 160cm ja muutenkin olen vähän tämmöinen rimpula, niin eipä se oikein muualle mahdu kasvamaan kuin eteenpäin. Hyvää vauhtia koripallon kokoinen kohta :D Vähän kyllä kauhistuttaa että minkä kokoinen tästä mahasta oikein tulee kun on tuota odotusaikaakin kivasti jäljellä... Ihoakin kutittaa mahan seudulta paljon, pitäisi jaksaa alkaa rasvailemaan kun se on jäänyt aika vähälle.

Hullujen päivien kuvastosta bongasin Stokken syöttiksen 139e, se täytyy ainakin käydä hakemassa pois. Sopivasti kun on silloin juuri vapaapäiväkin, niin pääsee sen hulinan jälkeen viilentämään hermoja kotiin :headwall:

Mies tuossa räkii ja köhii vieressä eli taitaapi tännekkin flunssa iskeä. Noh, saapahan lepäillä jos (ja kun) mut tartuttaa =)

Ihanaa viikonloppua!! :flower:

Minnimys & Mölli 23+4
 
Aurinkoiset huomenet kaikille aamukahvikupin äärestä. Kun olisi vapaa päivä ja saisi nukkua, niin eihän sitä silloin osaa. Kirpeällä pakkassään lenkillä aloitettiin aamu koiran kanssa jo kuuden jälkeen.

Viikot vierii ihan huomaamatta, enää kolmisen kuukautta töitä jäljellä, aika huisia. :) Itse en pidä kesälomia muutoin ennen äitiyslomalle jäämistä kuin viikon tauon toukokuun puolivälissä. Silloin (rv 31) käväistään vielä Euroopan kaupunkilomalla. Joku muukin taisi vielä olla lähdössä matkalle raskauden loppupuoliskolla?

Teillä ollut ainakin puhetta mielialoista. Kovin on ollut itsellenikin vuoristorataa tämä raskaus, vaikkakin ehkä nyt puolen välin jälkeen vähän tunteet tasaantuneet. Itku ja liikutus tulee herkästi ja hermostuminen voi alkaa ihan mitättömästä. Välillä jälkeen päin on itsekin täysin ulalla, että mksi piti
 
Aurinkoiset huomenet kaikille aamukahvikupin äärestä. Kun olisi vapaa päivä ja saisi nukkua, niin eihän sitä silloin osaa. Kirpeällä pakkassään lenkillä aloitettiin aamu koiran kanssa jo kuuden jälkeen.

Viikot vierii ihan huomaamatta, enää kolmisen kuukautta töitä jäljellä, aika huisia. :) Itse en pidä kesälomia muutoin ennen äitiyslomalle jäämistä kuin viikon tauon toukokuun puolivälissä. Silloin (rv 31) käväistään vielä Euroopan kaupunkilomalla. Joku muukin taisi vielä olla lähdössä matkalle raskauden loppupuoliskolla?

Teillä ollut ainakin puhetta mielialoista. Kovin on ollut itsellenikin vuoristorataa tämä raskaus, vaikkakin ehkä nyt puolen välin jälkeen vähän tunteet tasaantuneet. Itku ja liikutus tulee herkästi ja hermostuminen voi alkaa ihan mitättömästä. Välillä jälkeen päin on itsekin täysin ulalla, että mksi piti nostaa moinen meteli.

Neuvolantätin kanssa tulen oikein hyvin juttuun. Tosin tuntuu, että eihän noita neuvolakäyntejä juuri olekaan. Paljon harvemmin kuin esikoista odottaessa.

Liikkeet tunnen myös päivittäin ja kaikkein eniten niitä tuntuu iltapäivästä ja sitten kun illalla rauhoittuu pitkälleen. Enpä ollut vielä edes itse ajatellut mitään liikelaskentaa! Nauttinut vain muksauksista silloin kun ne satun huomaamaan.

Vatsan kivistykset ja supistelut. Olen huomannut selkeän yhteyden aktiivisiin päiviin. Kivuliaita supisteluja ei onneksi ole ollut, mutta usein juuri viikonloppuisin, kun ollaan paljon ulkona ja tulee tehtyä reilusti kotihommia, niin kivistykset alkaa. Aiemmin kirjoitin itseäni tässä raskaudessa vaivanneesta ajoittaisesta verenvuodosta, mikä myös loppui samalla kun lopetin juoksemisen. Toivottavasti siinä oli joku selitys vuodoille ja niistä ei tarvitsisi enää loppuraskaudessa huolehtia. Kävellyt olen päivittäin reippaita lenkkejä ja salilla tai pumpissa käynyt pari kertaa viikossa eikä noista mitään erikoista ole seurannut. Kävely saa välillä aikaan juilintaa, mikä menee ohi kun hidastaa vauhtia.

Hankinnoista. Pieniä vaatteita on tarttunut matkaan nyt muutamia rakenneultran jälkeen kun selvisi sukupuoli. Toisaalta tieto että odottaa poikaa toi melkoisen huojennuksen, kun tietää voivansa kierrättää esikoisen kamppeita tulokkaalle. Sisustettiin myös esikoiselle jo tässä vaiheessa uusiksi huonetta ja siirrettiin pois vauvalle siirtyviä tavaroita ja huonekaluja. Ainakin näin ilman konkreettista vauvaa isovelikin ihan mielissään oli pieniä leluja vauvalle antamassa.

Jaksamisia kaikille, joilla enemmän on vaivoja ja muistakaahan ajatella omaa hyvinvointia ennen työnantajaa. On kyllä erittäin kurjaa, jos työnantajalta ei löydy ymmärrystä raskausaikaan ja sen arvaamattomuuteenkin. Ja ultrakuulumisiakin oli ketjussa reilusti, onnitteluita! Kovasti poikavoittoiselta tuntui vaikuttavan, mutta onneksi joukossa sentään muutama prinsessakin. :)

Ihanaa viikonloppua!

Littlelion 22+4
 
Heips

Huom. Jos joku haluaa etusivulle päivitetyksi tyttö/poikalupauksen niin laitathan selkeästi siitä maininnan =)? Koska pari tuolla oli, kuka kertoi kumpaa luvattu mutta pyyntöä päivittämisestä tai maalattu tmv.ei ollut niin jos ei vaiks haluukkaan nii siksi en ole niitä laittanut. Huomannut kyllä =)

Liikkeistä ja laskennasta nousikin paljon puhetta kun mainitsin. Mulle se neuvolan th vaan käski sitä laskentaa tehdä. Voihan siinä joku rv30 raja ollakin mutta mun neuvolassa muutenkaan mitään puhuta jos ei ite osaa kysyä. Oma th olettaa että kaiken tiedän ja hoitaa vaa rutiinit ja pihalle. Tää oli siis eri terkka joka ottaantui liikkumattomuuteen. Ja nyt vauva onkin liikkunut normaalisti ja useasti päivässä. Jos lopettas tällasen mylläämisen niin toki huolestuisin ja tekisin laskentaa olipa viikkoja alle tai yli 30. Sen verran tullut kaveri tutuksi jo, eettä tietynlaista liikkumista odotan päivittäin =)

Tänneppä ei mitään ihmeitä. Maha alkaa olla kaikessa tiellä ja mulla kun se roikkuu eikä nouse/kasva tuonne ylöspäin niin esim.kenkien laitossa menee hermo. Ulkovaatteita ei ole enää mihin mahtuisin joten lämpösiä kelejä odotan! Leggarit&tunika ois ihan paras ja mieluisimman tuntuinen yhdistelmä. Vielä ei vaa niillä tarkene ulkoilla.

Rapsakoita pakkaspäiviä kaikille ja mukavaa vkl:a!

Nelli & Timpsu 24+5
 
EX4
Moikka

Mitäpä tänne, viikko taas vierähti nopeasti ohi töissä ja perheen parissa. Joku vasta torstaina kysyikin että olenko raskaana, masu kun ei juurikaan ole iso nyt rupeaa näkemään että on pyöristynyt.

Liikkeet tuntuu päivittäin, välillä on paljon potkuja ja liikuskeluja mutta sitte on päiviä jolloin liikutaan harvakseltaan.

Hankintoja ei ole vielä juurikaan tehty. Kaikki suuremmat on vielä hankkimatta ja vaatteita tarvii ostella. Vaunuja ollaan kateltu netistä ja taidetaan jälleen ostaa emmaljunga taikka briot. Pinnasänky saadaan kaverilta ja muut sälät täytyy tietenkin ostaa. Pari bodyä on vasta tarttunu matkaan mukaan

Töistä itse olen kansa tunnollinen työntekijä ja en oikeastaan ikinä ole pois töistä. Tiedän että jos jään pois niin monet asiakkaat jää ilman hoitoa ja joudutaan sumplimaan uudelleen aikoja heille. Työnantajani on reilu ja todella ymmärtäväinen tyyppi. Nyt ei onneksi ole tarvinnut olla pois ja toivon ettei tarvitsekkaan, toki jos vauva tai minä ollaan vaarassa niin jään pois.

Ihanaa viikkoa ja tsemppejä!

EX4 ja Eppu 25+4
 
Enpäs olekaan muutamaan päivään kerenny tänne oikeestaan ollenkaan kurkata.
Vauva vietti muutaman päivän hiljaisempaa eloa ja soitin jo äippäpolillekin mut sieltä sanottiin et kaikki ok jos tunnen kummiskin liikkeitä ja dopplerilla kuuluu liikkeet ja sykkeet. Tänään vauveli ollut taas aktiivisempi ja liikkunut ja potkiskellut useempaan otteeseen :heart: On se niin ihanaa tuntea pienen mylläys tuolla.
Mulla jatkuu aivan hillitön kutina mut se on siirtynyt muutamaa päivittäistä raapaisua lukuunottamatta masusta rintoihin. Kumpikin rinta ja nännit aivan jäätävässä syyhyssä aika ajoin ja kumpaakin rintaan tullut sellasta pientä punaista näppylää.. mitäköhän tää on? Luin jostain semmosesta kuin raskausihottuma mut tiiä sitten onko mulla sitä. Rasvaus ei auta kuin hetkisen aina ja viime yönäkin vessakäynnin yhteydessä raavin vimmatusti. Todella inhottava vaiva mut kunhan vauvalla kaikki ok niin kyllä kaiken oheishirveyden kestää =) Mut kutina on kyllä niin hanurista..
Huomenna alkais taas uus viikko. Nopeesti menee aika kyllä.

StaRR 25+4
 
Viimeksi muokattu:
StaRR, mulla oli varmasti tota samaa ihottumaa. Ihan verille tissit (varsinkin sivuilta) raavin, mahasta navan vierestä myös. Luulin myös sitä raskausihottumaksi, mutta lähti sitten kuitenkin kun maltoin olla raapimatta ja rasvasin bepanthenilla. Toivottavasti sulla ei ole sitä raskausihottumaa, koska ymmärsin että se lähtee vasta kun lapsi pihalla.

Hyvää viikonalkua kaikille!!

Tabasco 24+0
 
Hellurei

StaRR Hyvä kun vauva vilkastui =)

Hankinnoista Tuplat ostettiin. Siinäpä sitä mitä tarvii. Vauvanvaatteita on ihan kauheesti. Vihaan kaikkea pinkkiä ja tyttömäistä niin ihan sama kumpi tulee, vaatteet sellasia että käy värinsä puolesta molemmille. Tuo neitikin kulkee "pojan väreissä".

Eilen oli kauppakeskus päivä. Juoksin lähinnä ton tytön perässä monta tuntia kun mies shoppaas. illasta olinkin tosi kipee ja väsymys jatkuu edelleen vaikka yön sain nyt nukuttua. Lunta tulee ja en tykkää. Pyykinpesua vois harjoittaa tän päivää siis.

Nelli&Timpsu POKS 25+0 :heart:
 
Hyvää alkavaa viikkoa!

Mä aloitin kokeilumielessä nyt sitten raudansyönnin... jotenkin olo sen verran väsynyt että pakko kokeilla onko vaikutusta. Ehkä yöunetkin vaikuttaa jollain tavalla kun ravaan keskellä yötä vessassa ja näen ihan pimeitä unia (jos hyödyntäisi niitä ja kirjoittaisi vaikka kirjan, sen verran mielikuvituksellisia unet ovat :D).

Ensiviikolla pitäisi mennä sitten sokerirasitukseen... ugh.. toivottavasti arvot on kohdallaan. Edellisissä raskauksissa ainakin on ollut mutta eipä sitä koskaan tiedä.

Mulla on kutinaa mutta se on puhtaasti mun kuivan ihon takia ja kun en vaan jaksa aina rasvata :( ...

Töistä yksi todella tunnollinen työntekijä ilmottautuu... tosin raskauden takia en viitsi mitään riskiä ottaa, joten jos siltä tuntuu niin saikulle jään. Katsotaan pystynkö olemaan loppuun asti vai en.

ipna 24+1
 
"Ellistiina"
Neuvolaterveisiä!

Painoa on tullut mulle reippaasti, jo 7,5 kiloa. Hemoglobiini laskenut 133-->115. Ei vielä rautaa. Verenpaineet matalat.
Vauvan syke oli 155, oli reippaasti liikkeessä. Niitä on kyllä mukava kuunnella ????!

Kohdunpohjan korkeus oli 22 cm eli ilmeisesti vähän reippaan kokoinen, eli joko on taas iso vauva tulossa tai sit johtuu siitä ett on kolmas raskaus kyseessä.

Virtsassa oli leukosyytit koholla ja kun nyt kerran ramppaan vessassa vähintään kerran tunnissa (neuvolassa tunnin aikana neljä kertaa!), niin tsekataan, mistä kyse. Nitriittejä yms ei ollut. Onko teillä kellään ollut tällaista?

Ihan reippaasti ja hyvillä mielin meen kohti kevättä ja kesää, vaikka lapsen isä on koko lailla sanoutunut irti koko asiasta.

Ellistiina & 24+1
 
"salla07"
Lomalta kotiuduttu, islannissa oli vähempi lunta kuin täällä :D luen huomenna mitä olette jutelleet.
Mutta oma napaa, tukisukista huolimatta mun nilkan luut on pysyneet viimepäivinä lähinnä piilossa, ja tänäaamuna en saanut käsiä nyrkkiin kun sormet oli lähinnä nakit. Etsin aamulla heti verenpainemittarin varastosta+käyn jättämässä labraan pissanäytteen-mummo peloitteli raskausmyrkytyksestä jo. Viimeviikolla mulla tais käsiäkin turvottaa , kun sen sai kun sain. Lähtönä siis oon hoikka ja perusterve, huomaa helpolla miten on pöhöttynyt olo ja jalat kipeät nilkoista kun kävelee :(
 

Yhteistyössä