Hei naiset!
Terkut Keski-Euroopasta! Käytiin pitkä viikonloppu kaupunkilomailemassa ja hyvin kyllä meni. Joku kyselikin matkusteluista ja tosiaan meillä tässä on ollut Kaukoidän reissu muutama viikko sitten ja nyt tämä ja ihan hyvin vielä näillä viikoilla ainakin jaksoi ja uskoisin että jaksaisi vielä myöhemminkin jos olo on muuten ollut normaali. Menopäivänä eli torstaina iltapäivällä alkoi kyllä ekaa kertaa supistella niin että sen ihan huomasi mutta ei onneksi kipeästi ja siihen auttoi kun hiljensi vähän kävelyvauhtia. Metrolla tuli kyllä kuljettua pienetkin siirtymät, mitkä normaalisti olisi kävelty. Ja voi aaah niitä pariisilaisia lastenvaateliikeitä :heart: Olisin voinut ostaa typylle ihan kaiken mutta yritin pitää jonkun järjen päässä...
Viime viikolla käytiin muuten 4D-ultrassa, ihan vaan uteliaisuudesta ilman mitään lääketieteellistä syytä. Tyttö oli tällä kertaa kovin itsepäinen eikä suostunut juuri kasvojaan paljastamaan. Alapäänsä kylläkin, joten kyllä se rakenneultran tyttölupaus nyt varmistui. Kivaa tässä on se, että tytön vastahakoisuuden takia saadaan ilmainen uusinta, joten mennään nyt lähiviikkoina moikkaamaan vauvelia uudelleen. Ja kätilön tekemänä Lahden Perhe Artessa ei ollut edes pahan hintainen.
Painoa on täällä kertynyt 4-5 kiloa. Isoksi ongelmaksi on muodostunut ummetus. Ei auta juomisen lisääminen, liikkuminen eikä kuitu ja nyt oon ottanut Pegorionin säännölliseen käyttöön niin saa mahan toimimaan edes pari kertaa viikossa :| Onko muilla tätä vaivaa?
Hemoglobiini jatkaa laskuaan ja oli viime viikon neuvolassa 95. Mulla siis myös normaalisti n. 140 ja edellisellä kerralla sain valita otetaanko vai ei. Silloin oli 105 joten ihan hyvä että tsekattiin. Oireita ei kyllä ole, joten voi mennä ihan fysiologisen keskiraskauden laskun piikkiin mutta kyllä oon yrittänyt rautaa syödä ja vaihdoin Obsidanin Maltoferiin just ton ummetuksen takia. Tosiaan siis terkka sanoi mullekin että jos lähtötilanne on hyvä niin ei sitä tarvitse kontrolloida rutiinisti jos ei ole oireita mutta pyytäkää ihmeessä jos asia mietityttää, kyllä jokainen saa se itse päättää eikä terkka voi sitä kieltää.
Tuosta Nellin viimeisestä kommentista tuli muuten mieleeni että onko muilla ollut
kipeitä tuntemuksia seksin jälkeen? Maha toki aina silloin kovettuu kunnon palloksi mutta välillä mulla on vihlonut ihan jäätävästi alamahaa ja siitähän seuraa sitten se, ettei meinaa oikein uskaltaa seuraavalla kerralla heittäytyäkään niihin touhuihin täysillä
Nopeasti ne kivut menee ohi kun makaa vaan paikoillaan mutta vähän pelottavalta tuntuu..
Ja mitähän muuta vielä piti kirjoitella... Paljon oli mielessä mutta aina unohtuu suurin osa. Sympatiat teille kaikille, joilla erinäisiä vaivoja on alkanut tulla. Kyllä itsekin joinain päivinä totean, että tää raskaana oleminen on kyllä sieltä ja syvältä mutta onneksi maha on niin ihana ja vauvan potkut jotain niin käsittämättömän ihmeellistä, että se aina auttaa. Mielialanvaihtelut on onneksi vähän helpottaneet mutta kyllä nekin silloin tällöin muistuttavat olemassaolostaan.
Mukavaa uutta viikkoa kaikille teille!
Säihkiss 24+0