Heinäkuun hellemasut -15 *maaliskuussa*

Ehtoota =). Listaa päivitetty ja pojat senkun lisääntyy =)

Onnea ihanista ultrakuulumisista. On se vaan niin hienoa nähdä pieni, asia konkretisoituu hyvin paljon lisää :heart:

Vauvan liikkeistä: kyllä ne voimistuu koko ajan. Toisaalta puolen kilon mötikkä nyt niin ei se siellä oikein voi minulta salaa matkustaa :D. Ajatella että viidessä viikossa tuplaa painonsa. 28 viikolla jo kilojen jytky!

Supisteluista: se on totta että kun kohtu kasvaa nyt mahdottoman hurjaa vauhtia, niin lisäähän se supistusherkkyyttä. Varsinkin tällaisilla meikäläisillä, kellä kohtu muutenkin herkästi reagoi. Onneksi suurimmlla osalla on harmitonta mutta ainahan voi olla riski että kypsyttää paikkoja liian aikaisin. Kaikilla kun ei satu edes synnytyssupitukset.

Omaa napaa. Taisin saada hiivan eilisestä alakerran ronklauksesta :kieh:. Oireet tuli jo eilen illasta.. En keksi muuta kun sen ronklauksen. Toivottavasti menee pian ohi ja ei pahene.
Sellainen tasainen vatutus vallitsee edelleen. Vähä kaikki nyrppii, mies parka.Ei jaksa sekään aina kiinnostaa :ashamed:. Supistelut rauhoittuneet, iisisti oon ottanut.

Mutta nyt unille että jaksaa taas huomisen koululaisia viihdyttää =)

Nelli&Timpsu 22+1
 
Moi!

Omaa napaa, soitin jo tänään Naistenklinikalle ja kyselin tuloksia lapsivesitutkimuksesta. Tulokset oli tulleet ja meidän Mölli on terve!! Ei siis löytynyt mitään kromosomipoikkeavuuksia vaan kaikki oli normaalia :rolleyes: Oi että sentään kun ihminen voi olla onnellinen! Itku siinä tuli onnesta :heart: Täytyy vielä yrittää sisäistää asia, olin hieman yrittänyt asennoida itseäni siihen että jos jokin onkin vialla. Oi että :heart: Miehelleni soitin heti ja kerroin ilouutiset sekä äidilleni. Äidin kanssa käytiin hypistelemässä minivaatteita ja ostettiinkin muutama super söpö vaate sekä pinnasänkyyn Mauri Kunnaksen ihanat lakanat :heart: Piti vähän juhlistaa hyviä uutisia. Luojan kiitos Mölli on terve! Täytyypi mennä huomenna töiden jälkeen uudelle asunnolle kokoamaan pinnasänkyä :rolleyes: Eipä tässä oikein nahoissaan osaa enään pysyä :D Suuren suuri kiitos tsempeistä!! :heart:

Mahan muljahtelusta Täällä ollaan myös huomattu että välillä maha on aivan toispuoleinen ja välillä muljahtelee selvästi, erikoista katsottavaa :)

Meillä on alle kahden viikon päästä muutto, niin siinä samalla meillä vaihtuu neuvolakin. Ei ole kyllä harmainta aavistustakaan miten neuvolaa vaihdetaan kesken kaiken. Kaipa se selviää, kun meillä on ensi viikolla neuvola vielä tuossa Kallion neuvolassa.

Synnytyksestä te jotka olette aiemmin synnyttäneet, niin saako osastolle ottaa mukaan jotain omaa oloasua vai pitääkö olla sairaalan vetimissä? Ja mites, otetaanko pikkuiselle joku oma vaatekerta kotiin lähtöä varten mukaan? Ja kuinka kauan sairaalassa joutuu yleensä ensimmäisen kanssa olemaan? Itselläni ei ole mitään aavistustakaan että miten nämä hommat toimii :D Kukaan aiemmin synnyttänyt Kätilöopistolla?

Minnimys & Mölli 21+2
 
Minnimys Onnea hirmuisesti, ihanaa et kaikki vauvalla hyvin ja on terve :flower: Säikäyttäähän nuo aina, en osaa edes kuvitella..
Me muutettiin nt-ultran jälkeen ihan toiselle puolelle suomea ja samalla vaihtui neuvola. Ei sitä mitenkään erityisesti tarvinnut muuta kuin soitin muuton jälkeen uuden paikkakunnan neuvolaan ja sanoin et ollaan muutettu ja aikaa pitäis varata ja siitä se sit lähti. Helposti meni.
Mä odotan kans ekaa mut vastaan muutamaan kysymykseen joihin luulen tietäväni vastauksen:

saako osastolle ottaa mukaan jotain omaa oloasua vai pitääkö olla sairaalan vetimissä? saa vissiin ottaa omat vaatteet joissa viihtyy parhaiten, just tänään luin tosta äidille-oppaasta.

Ja mites, otetaanko pikkuiselle joku oma vaatekerta kotiin lähtöä varten mukaan? Kyllä. Vaatteet vuoden aikaan sopivasti ja myssy ja tumput.

Ja kuinka kauan sairaalassa joutuu yleensä ensimmäisen kanssa olemaan? 3-4 yötä jos ei mitään erikoista ole? Tästä en oo kyl varma =) Toivottavasti mahdollisimman nopsaan pääsis sit kotiin..

Mua on tänään syötättäny koko ajan. Tuntuu et koko ajan on mukamas nälkä, ei oo aikasemmin raskauden aikana tai muutenkaan oo ollu tämmöstä ihme oloo :confused:
Tuntuu et mahakin on kasvanut enempi nyt yhtäkkiä ja vihlontaa yms. tuntuu, pääasiassa silloin kun erehdyn liian nopeasti jotain tekemään, kurkottamaan, nousemaan ylös yms.
Huomenna ois äippäpoli jo aamusta joten aikainen herätys ja 80km matka sairaalalle, huoh. Lääkäri tekee ultran ja tarkistaa vauvan kasvun/mitat mut ei viimeks ollu ainakaan mun rb vaikuttanut et ois mitenkään isompi kuin pitäis.. saas nähdä sit saadaanko huomenna tietää vauvan sukupuoli vai ei :rolleyes:

StaRR 23+0
 
Minnimys Aivan ihanaa!! Onnea valtavasti! Voin vain kuvitella kuinka helpottunut olo on =)

StaRR Siis koitin jo eilen tabletilla maalata noita sinisellä ja punasella, mutta alkoi yhtäkkiä p*lluilee ihan urakalla mulle ja maalaili ihan kaikkee. Meni hermo ja herkesin. Voin yrittää uudestaan kunhan lataan hetken :D
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
StaRR Suap ehotella ja tosiaan tarkotus ois maalailla niitä lupauksia =)
Ja tuosta syötättämisestä.. ole onnellinen jos on vasta eka kerta. Minua syötättää joka päivä. Ai että korpee kun nälkä on jatkuva. Sit lihoo ja lihoo kuten mulla aina ja tiedossa on mutta kun fysiikka ei anna liikkua niin ainut keino välttää lihominen ois vähentää syömistä. Mutta en voi ja tuntuu välillä että se on ainut mikä on kivaa ja voi supistelematta tehdä. Anteeksi. Tämä painoasia on mulle joka kerta yhtä paha. Nyt asiasta tekee tosi haastavan kun mies laihduttaa ihan tosissaa ja on niin helvetin terveellisesti joka asiassa.. mikä on siis valtavan hienoa mutta minua on-off tyyppinä tympii oma kohtalo sit. Hohhoijaa oikeesti!! :O Siis oon aivan typerä näissä hormonimyrskyissäni :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
Minnimykselle Onnea hyvistä kuulumisista!!

saako osastolle ottaa mukaan jotain omaa oloasua vai pitääkö olla sairaalan vetimissä? yleensä saa pitää omia vaatteita, mutta se on sit eri asia kuka haluaa ja kuka ei, koska esim. jälkivuodon vuoksi saattaa omat vaatteet mennä huonoon kuntoon.

otetaanko pikkuiselle joku oma vaatekerta kotiin lähtöä varten mukaan? Omissa vaatteissa vauva kotiutuu, sairaalassa ollessa saa käyttää vauvalla sairaalan vaatteita tai omia oman mieltymyksen mukaan

Ja kuinka kauan sairaalassa joutuu yleensä ensimmäisen kanssa olemaan? Taysissa ensisynnyttäjä ainakin on kaksi yötä, jos mitään erityistä ei ole ja tarvittaessa kauemmin, jos vauvan tai äidin vointi vaatii.
 
Oi ihanaa Minnimys!!! Aivan mahtava tunne varmasti!

Painosta. Mulla meinaa jojoilla. Ekalla kolmanneksella yhdes viikos nousi pari kiloa, sitten sain homman taas kasaan ja helmikuus paino tipahti kunnes tällä viikolla yhdes päiväs nousi yhtäkkiä kilolla. SYÖTÄTTÄMISESTÄ. Ekalla kolmanneksella söin jatkuvasti, pahoinvointia kun ei ollut mutta jatkuva nälkä. Parin tunnin välein söin siis ihan normaalin ruoka-annoksen, makeaa ei onneksi tehnyt mieli, kaikki vähäkin makea maistui ällömakealta. Toinen kolmannes kun alkoi, katos se makea kammo ja nyt on pari viikkoa mennyt niin että ei ole ollut nälän tunnettakaan. Tällä viikolla on alkanu ilmestyä turvotusta. En kyllä ole päässyt pitkille kävelylenkeille useampaan viikkoon liukkaiden takia. Jännittää vähä kuinka täs käy kun pelkään polviani ja selkääni, niiden takia ei paranisi painon nousta kuin sen välttämättömän.
 
Mä säikähdin aamulla aikalailla kun menin pissalle ja pyyhin kirkasta verta. En saanut paniikkia koska tänään oli muutenkin aika äippäpolille. Verta ei vuotanut mut oli ihan kirkasta ja sillain kuin olis sheivannut ja ois vähän terä lipsahtanut. Sit kun olin pyyhkinyt niin se loppui eikä lisää ole onneks sen jälkeen tullut.
Äippäpolilla lääkäri ultras mut ja vauvalla oli vahva ja hyvä syke sekä teki sisätutkimuksen eikä verestä tai vuodosta näkynyt jälkeäkään. Lääkäri kysyi et oonko varma et tuli emättimestä mut sieltä häpyhuulista mä sitä pyyhin, tuskin unissani olin kuitenkaan vaikka aikainen herätys olikin :D Mut onneks ei oo verta enää aamun jälkeen näkynyt ja toivottavasti ei tulekaan.
Lääkäri näki kuulemma selvästi sukupuolen ja meille on tulossa POIKA. Ja mä olin niin muka odottavinani tyttöä :D Mut poikavauva tuolla masussa kasvaa.
Radi ei ole vaikuttanut vauvan kasvuun vaan keskikäyrillä mennään. Mä jo pelkäsin et ois liian iso mut ei ollenkaan =)
Kaikki hyvin valtakunnassa ja toivotaan et tuo vuotojuttu oli vaan tommonen eikä uusiudu. Onko muilla ollut nyt tai aiemmissa raskauksissa vuotoja/verta yli puolen välin raskautta?

Eli mulle voi päivittää poikalupauksen tuonne etusivulle..

Onnellinen StaRR 23+1
 
Viimeksi muokattu:
Omaa napaa pikaisesti. Tänään 20+2 ja ultrassa käyty. Pieni pippeli bongattu <3 ei jäänyt ultrassa epäselväksi, kun rötkotti haarat levällään. Painoa n.346g.

Kiitokset uudesta ketjusta. Niin ja saa päivittää Poika lupauksen. En osaa laittaa täysversioon.
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen
Pikaiset ultrakuulumiset myös täältä... Kaikki tärkeät rakenteet kunnossa ja pontevasti pikkuinen jumppaili koko tutkimuksen ajan. Jalkoväliään esitteli hyvin auliisti ja TYTTÖ meille näyttäisi suurella todennäköisyydellä tulevan :heart:

Istukka on takana kuten tiesinkin mutta osittain kohdunsuun päällä joten kontrolliultra huhtikuun lopulla. Toivotaan että siirtyy itsekseen pois kohdun kasvaessa, mikä onneksi onkin todennäköisintä.

Säihkiss 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen
Verenvuodosta. Minullahan on verta tullut aika ajoin alkuraskaudesta lähtien, ultrattiin viimeksi vk 16 kun yhden päivän punaista vuotoa oli. Ei mitään poikkeavaa ultrassa. Nyt taas viime viikolla eli vk 19 + limansekaista selvästi veristä vuotoa tuli n. 1,5 pvä juuri wc käynnin yhteydessä. Viime kerralla lääkäri tarkisti vain kohdunsuun tilanteen ultraamatta ja tosiaan syytähän näille vuodoille ei ole löytynyt. Säikyttävät vaan niin pirusti. Ohjeeksi olen saanut, että jos vuoto ei jatku, ei ole kipuja ja vauvan liikkeet tuntuu, niin ei tarvitse päivystykseen rynnätä. Korostettu kyllä neuvolan puolelta sitä, että aina on syytä soittaa kyllä vähintään Nla terkkarille jos vuotoja ilmaantuu. Nyt siis taas reilu vk ilman vuotoja ja mieli levollisempi, ensi viikolla onneksi rakenneultra, jossa saa varmistusta asioille. Juoksu ja kovasti hyppyjä sisältävät lajit lääkäri noiden vuotojen takia suositteli jättämään pois, mutta kävellä kuulemma saa jos se tuntuu hyvältä. Sisko muisteli myös omaa toista raskauttaan, jossa pieniä vuotoja tuli läpi raskauden, mutta vauva syntyi kuitenkin täysiaikaisena.

Joku kirjoitti aiemmin "dopler-riippuvaisuudestaan" ja täytyy myöntää, että myös itse olisin tullut tässä raskaudessa hulluksi ilman tuota ihanaa laitetta. Pari kertaa päivässä on pakko tarkistaa, että äänet kuuluvat ja noiden vuotojen aikaan ehkä pari kertaa useamminkin... ??

Muutoin ei tosiaan ihmeitä, puoliväli saavutettu ja ensi viikon rakenneultraa odotellessa.

Littlelion 20+3
 
littlelion joo kyllähän nuo säikäyttää ja onneks ei sullakaan oo ollut mitään vakavampaa vaikkei vuotojen syytä ole löytynytkään.. siskolleni juttelin eilen niin hänkin muisteli et oli ollut jos minkämoista vuotoa raskauden aikana ja äidillä kans.
Joku kirjoitti aiemmin "dopler-riippuvaisuudestaan" Minähän se taisin olla :wave: Nyt oon sillai vähän rauhottunu et yritän kuunnella vaan aamulla ja illalla mut sit useemmin jos on jotain erikoista. Mulle tosiaan kyllä riittää nykykään et kuulen vauvan liikkuvan ja/tai pikaisesti sykkeen ja laitan dopplerin takas kaappiin etten viitti vauvaa sen enempiä kiusata :D Sitä odotellessa et vauva kasvaa ja vahvistuu koko ajan niin liikkeet alkaa tuntumaan useemmin ja paremmin niin ei tartte totakaan laitetta niin paljon. Mut turvallinen ja tärkeä tuki meillekin ollut kyllä.

Ja taas olis viikonloppu. Mihin nää päivät ja viikot oikeesti menee? Tänne ei mitään ihmeellistä näin aamulla, hyvät yöunet nukuin kun illalla meinasin telkkarin eteen nukahtaa niin mentiin nukkumaan jo ajoissa. Hyvä olo paitsi nyt niska-selkäjumit ilmoittelee taas itsestään..
Alamahalla pientä vihlontaa, nipistystä yms. välillä muttei mitään kivuliasta. Vähän välillä meinaa tuntua painetta ja ihan pientä menkkamaista tunnetta mut toisaalta se voi olla myös siitä kun mulla on ihan kamalat ilmavaivat :D Yök.
Millaisia / onko teillä muilla alavatsalla tuntemuksia päivittäin vai oletteko ihan oireettomia?

Ihanaa perjantaita ja viikonlopun alkua kaikille!

StaRR 23+2
 
Millaisia / onko teillä muilla alavatsalla tuntemuksia päivittäin vai oletteko ihan oireettomia?
Joka päivä on supistelua, vihlontaa ja nipistelyä...mutta tämähän toki täysin normaalia. Tuntuu vaan, että varsinkin noita supistuksia on nyt kolmannessa raskaudessa enemmän kuin kahdessa aiemmassa. Nyt ilmoitin osastonhoitajalle, että en enää tee kuin nuo yövuorot mitkä listoilla näkyvät ja sitten lopetan...ei ne itse yöt ole raskaita tai vaikeita valvoa, mutta en palaudu niistä, unirytmi ihan sekaisin ja tuo supisteluherkkyys lisääntynyt. Pitkiä (7-21.30) päiviä vielä jaksanut tehdä, mutta täytyy katsoa kuinka kauan. Niistä tulevat ylimääräiset vapaat vaan tulevat todella tarpeeseen ja siksi niitä olen tehnyt.

Tänään olis sit ihan kohta rakenneultra, jänskättää...sitä vaan toivoo koko sydämestään, että kaikki on pikkuisella hyvin. Saa nähdä tulenko bongaamaan vahingossa sukupuolen :p

Pajunkissa-85 rv20+5
 
Heips

Ihania ultrakuulumisia taas täällä, onnea! Ja tulihan toinen Tyttölupaus joukkoon =)

Vuodoista: mulla ei ole yhdessäkään onnistuneesta raskaudessa ollut mitään värillisiä vuotoja ennen synnytystystä. Minä saisin siis paniikin jos sellanen tulisi. Tiedän kyllä että useasti vaaratonta ja suht yleistäkin mutta mulle ei.

Doblereista tosi tärkeänä pidin siihe asti kunnes Timpsu alkoi jytkyttää niin kovaa että ei epäilystäkään onko siellä vai ei :heart:

Pajunkissa Jos en väärin muista nii taidetaan olla samalla alalla. Työvuorot samanlaiset. Itsekin jaksoin edellisessä odotuksessa noita D päiviä mitkä meillä 7-21, mutta öitä en valvonut samasta syystä kun sinäkin. Tosin jäin ekalle saikulle jo Rv22 minkä jälkeen rv25 koitin viikon ja se oli siinä!

Minä voin raskauden suhteen suht ok nyt. Bakteeriviljelyssä oli vain hiiva plussalla ja sen hoidin heti. Henkisesti on raskasta, todella vaikeita asioita päällä jatkuvasti... Ne tulee kodin ulkopuolelta, mutta koskettaa liian syvältä. Joudun jatkuvasti olemaan huolissani ja kuormitun itse.. On vaan asioita tässä elämässä johon ihminen itse ei voi vaikuttaa ja silloin ei auta kuin toivoa. :'(. Sen huomaan, että jätän itseni ja vauvan toissijaiseksi. Oon muutenkin huono siinä, että mun pitäis olla joskus se kelle tehdään ja kenestä huolehditaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille kanssasiskoille :wave:

Nelli&Timpsu 22+4
 
Pikaisesti omaa napaa; RU takana ja olo on helpottunut, jännitin jotenkin kovasti tätä päivää! Pikkuinen oli todella eläväinen ja mitat vastasivat viikkoja. Kerroin, että liikkeet tuntuvat edelleen melko vaimeina, ja kätilö totesikin istukan olevan tällä kertaa edessä ja vaimentavan potkuja, näin olin vähän arvellutkin. Muutoin kaikki oli oikein hyvin, mutta vauvan mahalaukku näytti kätilön mielestä hiukan suurelta, ja hän olisi siksi antanut kontrolliajan, mutta olemme menossa sinne 4d-ultraan torstaina, joten beibin masuasia katsotaan uudelleen siellä. Kyselin, että mistä moinen sitten voisi johtua, ja todennäköisin syy ilmeisesti on se, että vauveli oli juuri niellyt lapsivettä eikä se ollut vielä edennyt suolistoon. En osaa olla tästä kovin huolissani, ei ollut kätilökään, mutta hyvä, että tulee nyt sitten tsekattua uudelleen. Niin ja, mun veikkaus meni tälläkin kerralla mönkään kun kätilö melko varman oloisena antoi meille tyttölupauksen! :heart:

Pihlanen ja Pihlajanmarja 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: {Anskutin}
Pajunkissa-85 Ihan hyvä hiljentää työtahtia kun itse tunnistat sen. Kyllä sitä taas sit ehtii joskus ahertaa =)

nelHM Hyvä ettei ollu sen vakavampaa kuin tuo hiiva. Se on viheliäinen ja ärsyttävä mut onneks hoidettavissa =) Tietämättä sen paremmin niin toivotan sulle hirmuisesti jaksamista ja halauksia, inhottavaa että on henkisesti raskaita asioita joille ei voi itse mitään. Eipä siinä auta kuin toivoa :hug: Sinä ja vauva ootte kuitenkin tärkeintä ja teidän hyvinvointi.

Pihlanen Onnea ultrakuulumisista, kaikki on varmasti kuten pitääkin =) Ja onnea tyttölupauksesta =)

Tuosta verivuodosta kun kirjoitin. Sama tapahtui tänään aamulla mutta aloin ihmettelemään kun paperilla pyyhin että emättimen luota ei näyttänyt tulevan mitään. Leväytin sitten haarat levälleen sänkyyn ja huusin miehen tutkimaan :D Mies sanoi et veri tulee häpyhuulesta ja siinä oli vissiin jonkin sortin finni/paise, ällöttävää, joka vuosi ihan kirkasta verta. Arvatkaapa oliko helpotus?!! Mulla ei siis johtunutkaan tuo eilinenkään vuoto vauvasta tai raskaudesta vaan tuosta paiseesta tai mikä ikinä onkaan. Ihme juttu et se vuotaa vaan aamulla mut se loppuu aina eikä päivällä tule mitään. Seuraan nyt sitä mut tuskinpa on mitään sellasta mitä pitäis lähtee näyttää minnekään. Oon niin onnellinen mut kyllä tuo säikäytti sen verran et kun tunnen et valkovuotoa valuu pikkariin niin tarkistan välillä paperilla et on tosiaan sitä valkovuotoo :rolleyes:
Huh, noloa mutta ihan oikeasti luulin et tuli emättimestä. Tää selittää sen et lääkäri eilen ei nähnyt siellä alapäässä verta tai vuodonjämiäkään kun tutki.
Päänsärky on vaivannut mua tänään ja just otin yhden panadolin, toivottavasti menee ohi tuo särky kun en viittis noita lääkkeitä popsia.. joudun jo heinixiäkin eli setiritsiiniä ottamaan n. joka toinen/joka kolmas päivä kun tulee koko kehon kutina ja se on hillitöntä ennen kuin setiritsiiniä saan otettua.
Nonni, jos vähän siivousta ja sit telkkarin eteen viettämään perjantai-iltaa =)

StaRR edelleen 23+2
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen
"salla07"
Eka kokonainen työviikko takana tässä raskaudessa, teen kuolemaa. Vaikka mulle ei painavia nostoja tule, sattuu nyt navasta alaspäin joka paikkaan, jalkoihinkin ihan ihmekohtiin. Saas nähdä miten pystyn koko huhtikuun olla.. saan kyllä pitää taukoja ja istua 1-2h välein onneksi.
On supistellut, selkään ei satu mutta limaista vuotoa oli tänään. Labrakeikka ja oman terveyskeskuksen kautta vaan kohdunsuuntutkinta+ saikulle jos ma on olo sama. Oon tässä yrittänyt tuntea vauva liikkeitä, kuuluisko näillä viikoilla tuntea päivittäin? Mulla vielä on istukka edessä niin vaimentaa ja vauvan koko oli rapiat 320g-oit viikkoja vastaava ja siro
 
Mullekin saa lisätä sen tyttölupauksen!

Mä olen ihan henkisesti loppu noista töistä. Maanantaina olis neuvola, mutta en tiedä viitsinkö puhua tästä. Mä en voi ensi viikolla olla pois töistä, vaan on pakko jaksaa. Sen jälkeen ei ole niin ehdottoman pakko..

Pomon suhtautuminen koko raskausuutiseen ei ollut kovinkaan hyvä, joten mulla on jo valmiiksi huono omatunto koko asiasta, saati sitten jos jään aikaisemmin pois tai olen hetkeäkään sairaslomalla.. ja melkein toivon jotain selkäkipua tai vastaavaa, kamala kynnys vinkua stressin takia sairaslomaa. Ja se että työnantaja saa tiedon saikken syystä (näin mulle ainakin kaveri sanoi?). Mä uskon ettei monikaan meidän töistä, eikä ainakaan pomo, ymmärtäisi stressin takia saikkeilua.

Muutamia hankintoja tullut tehtyä. Tänään hain postista paketin, jossa mm. lifefactoryn lasiset tuttipullot, parit tutit ja vaipparoskis :D vauvanvaatteita kävin shoppailemassa viikko sitten äidin kanssa ja löydettiin myös tosi ihanaa lakanakangasta vauvan peitolle :) Viikonlopun aikana aattelin tilata itkuhälyttimen ja siivota yhden lipaston vauvan vaatteille ja tarvikkeille.

Onneksi päivät on jo pidentyneet ja kerkee työpäivinä näkemään vähän aurinkoakin sit ennen ja jälkeen töitä!

Jammaillen & tyty 24+0
 
nelHM: hyvä, ettei ollut sen pahempi juttu kuin hiiva, mutta eihän sekään mitään herkkua ole siitä kärsiä...

Pihlaselle ja jammaillen onnea tyttölupauksista!!

StaRR voisko tuo "paise" olla pieni suonikohju, kun niitä kuitenkin raskauden aikana saattaa tuonne alakertaan ilmestyä, jos on taipuvainen niihin ja jos siitä ihan selkeästi tulee verta?

salla07: toi liikkeiden tunteminen on niin yksilöllistä ja riippuvaista myös siitä onko eka raskaus ja tosiaan tuo istukan paikka vaikuttaa ratkaisevasti. Itse olen tuntenut liikkeitä päivittäin jo tuolta 16+ viikolta, mutta nyt tosiaan kolmas raskaus, kohtu eteenpäin kallistunut ja istukka jälleen takana. Nyt liikkeet tuntuvat ja näkyvät ulospäinkin.

Rakenneultrassa käyty...vauvalla kaikki hyvin, kokoa oli rapiat 320g, siro tällä hetkellä, mutta halusi ultrata uudestaan tuolla rv27, koska esikoinen isokokoinen syntyessään eli kasvu-ultran saamme silloin ja toisen vielä tuolla lähempänä laskettua aikaa...onhan se kiva käydä ihailemassa vauvaa :heart: lisäksi olin yllättynyt siitä, että tampereella kunnallisella puolella katsotaan myös tiettyjä juttuja 4d:nä, saatiin ihan kasvokuvia mukaan. Katsoi 4d:nä tarkemmin selkärangan rakenteet ja kasvot. Perusultran perusteella sanoi, että tyttö olisi tulossa, mutta ei hän uskalla kenellekään 100% mennä sanomaan mitään :D itsekään en nähnyt pojalle sopivia sukukalleuksia, vaikka pyörittiin useaan kertaan sopivalla alueella. Itse olisin pärjännyt ilman tätä tietoa, mutta mies pyysi ennen ultraa, että kysyttäisiin ja niinhän se ultraaja sitten lopuksi kysyi, että olisiko vanhemmilla vielä jotain mitä haluttaisiin tietää :p Sillä ei ole väliä kummallekaan kumpi sieltä tulee, mutta uteliaisuus vei hänestä voiton. No, jos tyttö tosiaan sieltä tupsahtaa, niin helpottaa myöhemmin huonejärjestelyjä...poika saa pitää yksinään pienemmän huoneen ja tytöt saavat sitten majoittua isompaan huoneeseen, jossa jo esikoistyttö majailee valmiiksi. Esikoinen meillä enemmän sisarusta toivookin huoneeseensa, joten ei ainakaan riitaa tulisi tulevaisuudessa.

Pajunkissa-85 & rv 20+5
 
Viimeksi muokattu:
"salla07"
^^ joo siis mulla on kohtu taaksepäin kallellaan ja istukka ollut nyt 2/4 kertaa edessä. Noista isommista lapsista tunsinkin liikkeet jo tyyliin viikolta 11+ päivittäin.
Mulla ultrataan myös myöhemminkin, koska kolmonen oli 4.45kg siro neiti :,D mutta oli jo rt-ultrassa 100g isompi, saas nähdä miten tää kasvaa.
Voikohan alavatsa/kohtu tulla araksi suppareista? On eilen ja tänään ollut kosketusarka nimittäin
 
Pajunkissa-85 Mä en tiedä, voihan se olla mahdollista et olis suonikohju. Itse en ole sinne katsonut mut mies sanoi et se on sellanen pieni pallero. Ei mulla oo missään muuten suonikohjuja niin en oikein tiedä miltä niiden pitäis näyttää =) Mut voiko ne alakerran kohjut vuotaa verta? Onko se vaarallista/yleistä/normaalia? Tänään ei tullu aamulla sieltä verta ollenkaan ja se pahkura ei kuulemma oo enää niin punanen. Tuntui kuiteskin ikävältä kun mies siihen mun käskystä koski. Mut se näyttää tosiaan kuulemma paremmalta ja on tyrehtynyt.. Tiedä sit mikä on..

Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksista =)

Mä oon ihan poikki. Oon ollut koko päivän shoppailemassa siskon ja sen lasten kanssa ja käveltyä tuli aika lailla. Välillä piti toki ostosten lomassa istuakin mut nyt tosiaan ihan väsy olo. Käytiin myös ulkona syömässä.
Jos sitä kohta menis suihkuun ja sit vaan lepäis loppuillan eikä tekis mitään.
Rauhallista lauantaita kaikille =)

StaRR 23+3
 
Heippa

Olette ihania kun tsempaatte, kiitos :hug:

Edelleen sama meno jatkuu kohdallani.. :( Ja ei helpotusta näkyvissä.
Tiputusjaksolla oltiin taas tuossa maanantaina ja tiistaina, oli taas niin huono olo kun ei ollut mennyt mitään alas moneen päivään ja oksentanut vaan, joten elimistö kuivui taas.

Töistä pomo soitti tuossa keskiviikkona että mikäs on vointi ja suunnitelmat. Pitkään selitin tilannetta. Töissä teen lisäksi esimies tehtäviä myöskin jotka pomo on ottanut hoitaakseen tämän ajan. Kerroin vaan että palaan heti jos tämä loppuu tai helpottaa edes mutta koska helpotusta ei ole näkyvissä vielä, kyseli suositukseni esimieheksi poissa oloni ajan. Omia perustöitäni sijaistaa eräs tuttu ihminen töistä joka onneksi tietää mitä olen tehnyt ym.

Äitiyspakkaus oli ihan kiva, jokseenkin aika sini/vihreä/turkoosi painotteinen. Kuolalappu oli hirmu suloinen! Mutta kyllä me se otetaan silti :)

Onnea RU-kuulumisista kaikille!

Annu 23+0
 
"..."
FACEBOOK ryhmä suljetaan perjantaina. Haluamme ryhmässä kokea turvallisuutta puhua asioista. Koemme, että nyt aika sulkea ja pitää ryhmä sitten tälläisena. Jos joku on kiinnostunut niin siihen asti vielä voi mukaan joukkoon tulla. Täältä voi sitten sen jälkeen myös ohjeet liittymisestä poistaa. Kiitti ja kuitti :D
 

Yhteistyössä