Littlelion: Ihanaa kuulla, että myös sinä olet päässyt helpolla. Itse en salilla ole käynyt toukokuun jälkeen. SIlloin loppui salikortti, enkä vaivautunut enää uusimaan, kun luulin, että loppuraskaus olisi este salilla käymiselle ja muutenkin ollaan miehen kanssa oltu mökillä kesäkuun alusta lähtien, joten en täältä jaksa kaupunkiin vaivautua salinkaan takia. Tällä viikolla tosin käydään joka tapauksessa muutaman päivän visiitti kaupungissa ja vähän poltetta lihaskuntoiluun olisi, joten voi olla, että käväisen kaupungin kuntosalilla, jossa nyt ainakin välttämättömimmät lihakset pystyy tekemään. Miehen kanssa juuri juteltiin, että sitten kun vauva on syntynyt ja vointini on sen kaltainen, haluaisin käydä salilla jälkeen kaksi kertaa viikossa ja kerran viikossa pitkän juoksu-/pyöräily-/uintitreenin. Muu urheilu voi sitten olla vauvan kanssa liikkumista. Kaverilta jo sain vauvalle rintarepunkin, josko pieni siinä viihtyisi. Arvelin, että voisi viihtyäkin, kun nyt raskausaikanakin on tottunut kulkemaan mukana pitkiä kävelylenkkejä, mutta jää nähtäväksi. Miten teillä, joilla on jo aiemmin lapsia, on urheilu/liikunta synnytyksen jälkeen käynnistynyt kehon ja ajan ottamisen kannalta? ITse toivoisin, että mahdollisimman nopeasti voisin jatkaa, koska oma jaksaminen on huomattavasti parempaa, jos liikun säännöllisesti.
Eilen meinasi jännitys nousta huippuunsa, kun hetkellisesti luulin, että lapsivedet olisivat osittain lorahtaneet. Jotain hyvin nestemäistä tuli puolisen desiä, mutta koko illan ja yön aikana ei tullut enempää. Soittelin sitten ensin eilen illalla synnärille ja tänään synnärin ohjeiden mukaisesti neuvolaan ja kävin tänään tarkastuttamassa tilanteen äippäpolilla. Noh, lääkäri arvioi sekä silmämääräisesti että tikun kanssa, että ei ole lapsivettä ja tätä toki tukee sekin, ettei tuon eilisen jälkeen ole yhtään mitään tihkunut. Vauvan sydänäänet olivat kauniisti välillä 127-151, kun puolisen tuntia niitä rekisteröitiin ja ultrassa kaikki oli muutenkin kunnossa. Painoarvio nyt 2940kg eli 140g tullut lisää viidessä päivässä, mikä menee ihan käyrän mukaan. Tänään oli onneksi ihana, huomaavainen ja helläkätinen lääkäri sen viimekertaisen hirviön jälkeen. Lääkäri korostikin, että pyrkii tekemään tutkimuksen mahdollisimman hellästi, kun näillä viikoilla paikat voivat olla arat. Kohdunkaula oli lyhentynyt alun 4cm:stä 2cm:ään, ulkoapäin olen kuulemma sentin verran auki, mutta sisempää edelleen kiinni. Kuitenkin edistymistä tapahtunut siihen, että viime viikolla ainoa edistys oli se, että paikat olivat hieman pehmenneet. Olin tosi tyytyväinen käynnin antiin, kun mielelläni pitäisinkin vauvelin vielä kolmisen viikkoa mukana matkassa ja synnyttäisin lähempänä laskettua aikaa. Ensi viikolla onkin sitten taas jo uusi käynti äippäpolilla, kun erään aiemman sairauteni vuoksi sellainenkin aika varattiin viikko sitten lääkärin toimesta. Hienoahan se on, että odottavasta äidistä ja vauvasta pidetään hyvää huolta.
Täällä on kyllä niin monella niin jännät paikat, ettei tosikaan. Ei tietty varsinainen ihme, kun kohta puoliin ollaan jo heinäkuun puolella. Tsemppiä kaikille kärvistelijöille! Toivottavasti synnytykset vähitellen käynnistyvät ja etenevät sujuvasti!! On tämä kyllä NIIIN ihmeellistä. Itse olen vasta alkanut uskoa, että minusta ihan tosi tulee näillä näkymin äiti muutaman viikon sisällä!!
Huomenna Untuvapallo on täysiaikainen!!
Nohmu + Untuvapallo 36+6