Heinäkuun Hellemasut-15 *Joulukuussa*

Tervetuloa StaRR ja onnea iloisista ultrakuulumisista monelle!

Täällä joulut vietelty. Serkkuni arvasi välittömästi minut nähtyään että raskaana olen, ei tarvinnut erikseen kertoa. Muille sukulaisille ja kavereille olemme myös paljastaneet uutisen. Jouluherkut ei paljoa maistuneet, sen verran rääpin ettei kovin huono olo tulisi. Makeanhimo on kadonnut jonnekin raskausaikana vaikka normaalisti olen todella perso makealle! Väsymys on kova niin kuin Terhittärellä, hetken jaksaa olla ylhäällä ja touhuta kunnes taas täytyy köllähtää lepäämään. Pahimmillaan puoli tuntia ylhäällä ja pari tuntia pitkällään :p Vaikka on muutaman päivän rentoillut niin tuntuu että väsyttää kahta kauheammin. Kipuja alavatsassa on tämän tästä, niistäessä, yskiessä, aivastaessa, kääntyessä, istumasta noustessa ja välillä ihan paikallaankin ollessa. Eilen illalla sängyssä kääntyessä repäisy oli tähän mennessä kamalin ja olin jo varma että nyt kävi pahasti, mutta jospa siellä olisi kaikki hyvin. Ihon kukkiminen ja hiusten rasvoittuminen on onneksi vähän laantunut!

Sikiön isohkosta virtsarakosta soitin vielä synnärille maanantaina, oli niin sekavat tunnelmat että kaipasin lisätietoja. Munuaiset ja lapsiveden määrä olivat normaalit, rakko oli 1,8 mm ilmeisesti normaalin rajan yli. Vähän huojensi mieltä, nyt vain odotellaan seuraavaa ultraa ja toivotaan parasta.

Maanantaina yritän jaksaa taas töihin, onneksi on vain pari päivää kun otin uudenvuoden molemmin puolin päivät vapaata. Pehmeä laskeutuminen :)

Jouluiloa ja hyviä vointeja kaikille! :)

Annimiina 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
Annimiina89 piti jo aiemmin laittaa viestiä, mutta meidän joulu on ollut aika hektinen :D eli siis meillä viime raskaudessa oli TAYS:ssa ihan muita juttuja varten kontrolliultra joskus ehkä 30 viikolla ja siellä myös katsoi, että nyt on laajentunut virtsarakko vauvalla! Olin tietty ihan hädissäni, että mitäs se nyt sitten meinaa ja sattui niin mukava lääkäri, että totesi tämän todnäk johtuvan vaan siitä, että vauva ei ole hetkeen pissinyt ja odotin siellä pari tuntia ja ultrattiin uudelleen; tadaa rakko normaali. Eli ehkä teillä oli sama juttu, vaikka bebe vielä aika paljon pikkuisempi onkin :)

Muuten joulu ollut aika mylläkkää ja ajelua, esikoinen käy jo ihan ylikierroksilla ja on ollut vähän känkkä kun vieraat nukkumapaikat ja paljon ihmisiä koko ajan :p masussa toivottavasti kaikki hyvin, dopplerilla ainakin syke kuuluu <3 ultra oisi 5.1, heti kun tullaan reissusta, sunnuntaina lähetään viikoksi ulkomaille rentoutumaan! Mulla on kanssa aika myöhäinen ultra-ajankohta, viimeksi oli 11+3, nyt 13+1...

Pihlanen 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Rv 13+1. :heart: Alavatsa alkanut kasvamaan jo, pieni kumpu selällään maaten yltää jo navan korkeudelle. :heart: Viikko sitten ultrassa käytiin ja kaikki ok. Seuraava ois sitten rakenneultra helmikuun loppupuoliskolla.
 
Tervetuloa StaRR ja onnea kaikille ihania ultrauutisia saaneille! Mulla ultra on 12+4, mutta sen ajankohta ei ole niin nöpönuuka kun emme osallistu tosiaan niihin seulontoihin. Josta tulikin mieleeni, että ne perusverikokeet pitäis silti käydä ottamassa...

Annimiina toivotaan, että kaikki on hyvin ja sikiö on vain pantannut pissaa turhan pitkään :)

Pajunkissan anopillahan on hillityn huomaamaton suhtautuminen uutisiin :D Hyvä, että hän selvisi järkytyksestä kuitenkin nopeahkosti :)

Me ei nyt sit jouluna kerrottu kenellekään vielä, kun meidän hölösuu 3v ei nähnyt tarpeelliseksi asiasta kertoa :D Jätettiin tämä siis täysin sen varaan, että jos hän kertoo niin kerrotaan, muuten vasta ultran jälkeen. No kertoi hän sit joulun viimeisessä kahvipöydässä, jossa ainoa joka ei tiennyt oli miehen isoäiti. Harmi, että isoäiti ei kuule vaikka korvaan huutais kun kuulolaite oli jäänyt taas kotiin *facepalm* Sikäli oikeasti harmi, että tää tahti jolla me häntä nähdään (ja osin täysin hänestä riippuvista syistä) on sen verran hidas, että seuraavalla kerralla vauva voi olla jo syntynyt. Täytyy ehkä lähettää joku kortti hänelle...

Joulun aikaan on ollut todella hirveitä oloja ja aloin epäillä että sokerit ei oo kondiksessa. Joten eilen sitten mittailin aamupalan jälkeen sokerit ja HUPSISTA S**TANA :( Tunnin arvo syömisen jälkeen oli 9,6 mmol/l. Kotimittauksissa sen pitäis olla aina syömisen jälkeen alle 7,8 :( Tän aamun paastoarvokin (noin 9-10 tunnin syömättömyyden jälkeen) oli 5,7 kun sen pitäisi olla alle 5,5. Osan vaikutuksesta tuo varmasti joulun ruoat, mutta kohtapuoliin vaikutuksen pitäisi jo olla hävinnyt. Siispä kotimittaukset käyntiin ja ruokavalio aika isoon remonttiin. Toivottavasti tän sais vielä kuriin liikunnalla ja syömisellä :(

Nyt arjen pariin ja töihin.

Anskutin ja Muikku 10+2 (pokspoks! pari päivää sitten. Jo neljännes takana! :heart:)
 
Annimiina,toivottavasti vauvalla kaikki ois kuitenkin hyvin.

Täällä olot ollu kans aika kauheet,eikä hetken rauhaa oikein oo saanut ja sehän suututtaa. Ärsyttää kun äitini ja mieheni koko ajan neuvomassa! :( Varmaan nää mun reaktiot johtuu hormoneista. Onneks tänään lähdetään kotiin!:)

Maanantaina taas töihin ja ens viikolla on myös np-ultra.:)

SalVe ja Lahja rv 10+3
 
Onnittelut kaikille ihania ultrakuulumisia saaneille! Täällä pitäisi vielä reilu viikko jännittää ja kun edellisestä ultrasta on jo reilut kaksi viikkoa ja pahoinvointi on loppunut niin tietenkin sitä on taas alkanut hermoilla onko kaikki hyvin. Näin kyllä jouluna ihanan unen, joka rauhoitti mieltä. Vauva siinä ilmoitteli että ole äiti rauhassa, täällä on kaikki hyvin :) Jostain sitä pitää repiä lohtua, vaikka sitten unista...

Kerrottiin miehen lapsille ennen joulua ja sukulaisille jouluna ja kaikki oli kyllä super-iloisia asiasta. Moni sanoi heti, että tyttö tulee, ihan varmasti. Jännä juttu, kun itselläni on ollut jo vuosia semmoinen olo, että tytön tulen saamaan ja mies on nyt alusta asti "tiennyt" (tai ainakin toivonut) pikkuisen olevan tyttö.

Maha on täälläkin kasvanut niin että litteä maha on muisto vain. Erityisesti iltaisin on melkoinen pallo, eli turvotustahan se lienee edelleen enimmäkseen on. Kävin tänään ostamassa pari trikoista hametta h&m:ltä ja lisäksi pari pitkää trikoopaitaa. Siihen sit vaan huivi, paksut sukkikset ja saappaat ja avot, raskaustyyli on valmis. Eli tässähän suorastaam odottaa jo että maha pullahtaisi kunnolla esiin niin pääsisi sitä ylpeänä esittelemään ;) Np-ultraan vielä pitää kyllä odotella että uskaltaa kovin julkisesti mahaa esitellä. Onneksi en näe työkavereita enää ennen sitä niin ei tarvii heiltä piilotella. Muut ei niin haittaakaan vaikka arvaisivat.

Hyvää vointia kaikille ja mukavaa vuodenvaihdetta!

Säihkiss ja Pätkis 10+5
 
Vieläkö ehtii mukaan?
Olen rv 13+2 (muistaakseni) eli 2.7. olisi laskettu aika. Kirjoittelin muualla, mutta siellä keskustelu lopahti täysin. Täällä on näköjään aktiivista keskustelua, mikä on tietysti todella mukava juttu! 3. lapsi siis minulle tulossa ja OYS on synnytyssairaala.

Raskausuutisista olen rohjennut jo kertoa lähimmille sukulaisille ja ystäville, työpaikalla en vielä ole kertonut mitään, enkä tiedä oikein milloin kertoisin. Täälläkin masukumpu on ottanut asiakseen kasvaa, joten kovin pitkään ei varmasti joululoman jälkeen onnistu piilotella. Töihin palatessa viikkojakin on jo melkein 15.

Alkuraskauden ultrassa kaikki oli hyvin, liikkuvainen tapaus siellä vilkutteli, kaikki tarvittava löytyi ja niskaturvotus oli vähäistä. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. OLo on hyvin raskaana olevan olo, heikottaa, huimaa, väsyttää ja vatsassa on kummallisia tuntemuksia ja lihasmuljahduksia. Jospa kohta tämä heikotus ainakin helpottaisi. Toki rautaakin pitäisi aloitella, kun on niin alhaalla hb ollut!

Tsemppiä odotukseen kaikille! Kiva kun täällä on aktiivinen ryhmä!

Toivoo, Marialma ja Murunen
 
Heips kaikille =)

Annimiinalle tsempit ja jospa kaikki kuitenkin on vauvalla kunnossa!

Uusiakin tullut mukaan vielä, kiva ja tervetuloa=)!

Maanantai taitaa olla monella meillä nt ultra päivä.. Muistelisin näin. Itsekin menossa tuolloin. Doplerilla kuuluu sydänäänet hyvin.Liikkuvainen tapaus useammin.

Liitoskivut. Kyllä :O !! Tuntuu että alapää halkee kun nostan esim. Sukanlaittoa varten toisen jalan..tai ajellessa säärikarvoja jne. Pahat ne on ollu aina mutta että näin aikasin niin vähän ihmetyttää. Lievä kohdun laskeuma tulin edellisessä synnytyksessä mutta korjaantui kyllä.. silti mietin ku nää liitoskivut tuli jo ja hankalat raskausajat ollu aina että mitenhän nyt menee? Tarvii neuvolassa viikon päästä mainita.

Mukavaa lauantai ehtoota!

Nelli&Timpsu 12+5
 
EX4
Yritin päivitellä etusivua ja teen parin päivän päästä uuden pinon!

Joulu oli oikein ihana ja rentouttava. Minun vanhemmat tuli tänne meille, kun sisko ja veli vietti perheineen tänä vuonna toisen puolison vanhemmilla. Joulupäivänä kokoonnuttiin miehen sukulaisten luo ja tapaninpäivänä minun sisarukset ja kaikki kokoonnuttiin.

Olen nauttinut näistä pyhävapaista ja viikonloppu päälle. Maanantaina menen takaisin ja aloitan uuden loman uuden vuoden jälkeen, jes koko viikko :)

Täällä olo on oikein hyvä ja energisyys on palannut. Jouluna olin kyllä huippu väsynyt niin paljon hommaa. Tänään ollaan vietetty perheen kanssa perhepäivää" kävästiin keilaamassa ja ravintolassa syömässä kaikkea muuta kun jouluruokaa :D
Masu on saanut pikkuisen pyörreyttä alamahaan kyllä aamuisin sen huomaa hyvin :D

EX4 13+4
 
Heipä hei.
Jospa hiljalleen liittyisin joukkoonne, kun oon tähän asti vain taustaillut. :D

Kolmatta lasta tässä on 2 vuotta yritetty saada aluilleen, ja hienoisen apu-sysäyksen (pregnyl-piikki ja terolut-kuuri) jälkeen saatiin KAUAN odotettu plussa testiin. :heart:

Edelleen täällä jalat tiukasti maassa, mutta ekassa neuvolassa todennettiin että vauski on oikeassa paikassa ja sydän äänet näkyi. Joten jospa tässä hiljalleen alkais uskomaan asian todellisuuteen. :heart:

Eli kotosalla aurinkoiset tytöt -05 ja -08, itse olen 30v, mies 36, laskettu aika on 27.7. Synnärinä SEKS. Muista samalta alueelta ei taida olla? :)

Marya ja Sirppa 9+6
 
Heippa!

Oon lueskellut tähän asti, enkä oo vielä oikein kerinnyt kirjotella. Työ- ja joulukiireiden takia ja toi esikoinen (2v) pitää sen verta kiireisenä ;)
Meillä siis toinen lapsi nyt tämä masussa oleva. Kyl on ällötystä ollut. Ei oikeen täälläkään jouluruoat maistunu. Hyvä, että sain vähän laatikoita ja kinkkua syötyä. Sulkaakonvehdit jäi kokonaan syömättä, ku ei vaan yhtään tehny mieli vaan enemmänkin ällötti. Normaalisti siis oon todellinen suklaan ystävä. Mulla ei niinkään toi huono olo oo aamulla. Suurimmaks osaks se painottuu enempi iltoihin. Samalailla oli esikoisen kanssa sillon. Vaikka aina puhutaan siitä kuulusasta aamupahoinvoinnista. Väsymys on ollu kova, eikä jaksa kauheesti yli 9 valvoskella :D
Dopplerilla sain sydänäänet kuuluviin pari päivää sitten :) Oli se jännää vaikka onkin jo toinen lapsi. Ekan kohdalla hankin dopplerin vasta joskus rv14-15. Niin en osannut ajatellakkaan, että se voisi kuulua näinkin aikaisin. Meillä on tammikuun 15 päivä se nt-ultra. Sillon on sitten rv12+1. Mulla oli kierto sekasin kun raskauduin, niin että jäi yhdet kuukautiset kokonaan välistä, joten olin jo rv.5+5 ja rv.7+5 ultrassa, kun yritettiin selvittää sitä kuinka pitkällä raskaus on, että osataan varata ultrat ym oikeeseen aikaan. Siellä 7+5 ultrassa sitten näkyi masuasukas ja sykkeet :).



Pikkumyy88 ja 9+4.
 
Huomenta

Muutaman tunnin päästä ois se ultra. Miten mua nyt jännittää se turvotuksen mittaaminen.. se että tämä raskaus jatkunut näinki pitkälle ni ajattelematta kehittelee pelon itselleen tästä asiasta. Huoh! Johtuneeko pelko ku näin myöhään vasta pääsen nt ultraan? Tuun sit kertoo. Ja tänään odotan monen ultrakuulumisia =)

Nelli&Timpsu poks 13+0 !!
 
Heipä hei.
Jospa hiljalleen liittyisin joukkoonne, kun oon tähän asti vain taustaillut. :D

Kolmatta lasta tässä on 2 vuotta yritetty saada aluilleen, ja hienoisen apu-sysäyksen (pregnyl-piikki ja terolut-kuuri) jälkeen saatiin KAUAN odotettu plussa testiin. :heart:

Edelleen täällä jalat tiukasti maassa, mutta ekassa neuvolassa todennettiin että vauski on oikeassa paikassa ja sydän äänet näkyi. Joten jospa tässä hiljalleen alkais uskomaan asian todellisuuteen. :heart:

Eli kotosalla aurinkoiset tytöt -05 ja -08, itse olen 30v, mies 36, laskettu aika on 27.7. Synnärinä SEKS. Muista samalta alueelta ei taida olla? :)

Marya ja Sirppa 9+6
Minä synnytän Seinäjoella myöskin =)
 
Huomenta

Muutaman tunnin päästä ois se ultra. Miten mua nyt jännittää se turvotuksen mittaaminen.. se että tämä raskaus jatkunut näinki pitkälle ni ajattelematta kehittelee pelon itselleen tästä asiasta. Huoh! Johtuneeko pelko ku näin myöhään vasta pääsen nt ultraan? Tuun sit kertoo. Ja tänään odotan monen ultrakuulumisia =)

Nelli&Timpsu poks 13+0 !!
Mulla oli tasan viikko sitten nt-ultra ja voi sitä jännitystä ja pelkoa ennen ultraa :ashamed: Taisinpa jopa miehelle sanoa hetki ennen kuin lääkäri meidät kutsui että lähden menemään kun en halua huonoja uutisia ja pelotti että melkein oksetti. Mutta oli se vaan ihana nähdä siellä pikkuinen ja hyvässä hengessä se nt-mittaaminenkin sujui.. =)

Tänään 13+5 :heart:
 
Joulu ohi ja nyt on vauva-uutiset kerrottu tuleville isovanhemmille, sedälle, tädille ja enolle. Olipa helpottavaa päästä jakamaan uutiset, tuntuu että raskaudesta tuli heti paljon todellisempi asia. Miehen vanhemmat olivat todella innoissaan, omat vanhempani suhtautuivat uutiseen melko tyynesti, mutta kuitenkin positiivisesti. Sisarukset olivat uutisesta aivan innoissaan :)

Nyt pitäisi malttaa vielä 2,5 viikkoa odotella nt-ultraa, eiköhän tässä aika mene nopeasti kun tammikuu on töissä perinteisesti todella kiireinen. Paha olo nosti päätään viikonloppuna, sunnuntaina meinasin oksentaan aamuteet pönttöön ja spagettikastike päätyi roskikseen kun totesin, että valkosipuli etoo aivan järjettömästi.

Muiden ultrakuulumisia odottelen kovasti, facebookissa onkin jo ihanasti jaettu kuvia <3

illusia83 & Möykky 9+6
 
Voi tsemppiä ultraan neIHM :) Minäkin jännitin ultraa jonkin verran, koska mies ei päässyt mukaan (ei saatu lastenhoitajaa). Pelotti, että jos jotain ikävää löytyy, joutuisin yksin kohtaamaan uutiset. Onneksi toiseen ultraan sitten pitäisi molempien päästä, kun silloin lapset ovat päiväkodissa.

Täällä huono olo ja heikotus jatkuu. Viime yöksi uskaltauduin ottamaan rautakapselin, vaikka siitä tulee minulle yleensä entistäkin huonompi olo. Jospa hb:n nostamisella tämä huonovointisuus, huimaus ja heikotus saisi kuriin.

Joululoma jatkuu leppoisissa merkeissä :) Tilasin eilen itselleni äitiysvaatteita netistä, mutta ne olivat aika kesäisiä, eli farkkushortsit ja sellainen kiva toppi. Oli niin valtaisassa alennuksessa, että ajattelin loppuraskauteen ostaa. Nyt pitäisi ennen loman loppua lähteä kauppoihin kiertämään alennusmyynteihin äitiysvaatteita. Vanhat farkut menevät vielä, mutta väljempiä paitoja voisin ostaa, koska en tiedä milloin haluan töissä kertoa. Lisäksi teen töitä nuorten kanssa enkä halua vielä heidän huomaavan masuani.
 
Mut voi poistaa ketjusta. Oli tänään nt-ultra, muttei löytynyt sykettä. Sikiö vastasi noin 11+4 kun olisi pitänyt olla jo 13+4. Oli ihan kippurassa ja turvotusta joka puolella. Sairaalassa lääkkeellinen keskeytys. Toisaalta olin ihan varma ettei kaikki oo kunnossa, vaikka oireet olivatkin pysyneet, mutta (kuvittelin ehkä) että kohtu ei enää tuntunut ja salmiakki alkoi maistumaan, vaikka alussa öklöttikin.

Parempia odotusaikoja teille muille, ja aurinkoista uutta vuotta!

Frustiina pois listalta.
 
Frustiina voimia suruun :hug:

Ihmeellinen on kyllä tämä naisen mieli, että jotenkin nämä asiat vaan vaistoaa. Itsellä on ihan hirveä huoli ja jännitys viikon päästä olevasta ultrasta, vaikka toisaalta vaisto sanoo, että kaikki on hyvin. Mutta jos ei siihen sittenkään voi luottaa..?

Onko muita joilla pahoinvointi on jo helpottanut? Mulla se loppui oikeastaan kokonaan tuossa 11. viikon aikana eli viime viikolla. Sanokaa nyt että se on ihan normaalia, onhan?! Liian hiljaista työrintamalla näinä välipäivinä ja ihan liikaa aikaa miettiä näitä juttuja...

Säihkiss ja Pätkis 11+0
 
Fuustiina Olen todella pahoillani. Sanat eivät taatusti riitä lohduttamaan. Valtavasti voimia molemmille.

No minä kävin ultrassa ja kaikkiltaa oli nyt niin kuin pitääkin. Turvotus oli 1,5mm eli normaali. Vielähän ne seulat voi hälyttää mutta sitä en ala pelkäämään. Tämän hetkisen tiedon mukaan vauvalla kaikki kunnossa. Ultrasi 40 min. Tykkään niin tästä kätilöstä, tehny näitä hommia 24 vuotta. On todella tarkka ja ei koskaan pidä kiirettä. Katsoi rakenteitakin ja mittaili. Saatiin viisi kuvaakin mukaan =). Viikot oli ultran mukaan 13+3, mutta laskettuhan ei muuttunut. Ja kaveri oli ihan vauvan näköinen!! Rakenneultra varattu 16.2.15.

Toivon sydämestäni että tulisi muillekin vain hyviä uutisia.

Nelli&Tipsu 13+0/13+3
 
Voi Frustiina.. :'(

Kävin tänään myös ultrassa. Kaikki oli hyvin. Kaveri nukkui ja oli pakko herätellä että saatiin nt mitattua.. :) ihana pallero oli jo 71.4mm pitkä ja la on nyt kuitenkin jo 4.7.
Aiempiin ultriin eivät vielä täysin luottaneet ku kaveri oli silloin vielä niin kauhean pieni..

Lilian&Pähkinä 13+2 (12+4 sijaan) <3
 
"viliina84"
Tämäkin mamma taitaa viimein uskaltautua mukaan.. :):) Tänään käyty nt-ultrassa, jossa näkyi oikein virkeä ja liikkuvainen kaveri. Kaikki oli mallillaan ja riskit pienet <3. Ultrassa vierähti lähes tunti ku oli tosiaa nii vilkas ja toisaalta taas yhteistyöhaluton tyyppi ettei kätilö meinannu pysyy mukana :D. Rakenneultraanki saatiin aika, vielä 7 pitkää viikkoa.

kiva kun muillakin hyviä ultrauutisia ja osanottoni heille jotka joutuivat huonompia uutisia kuulemaan.. <3

listaan vois lisätä VILIINA84, la 4.7., KOLMAS, KYS
sori, en osaa punaseks puhelimel laittaa..

viliina84 13+2
 
Ai niin ja rakenneultra on 17.2.2015

Sokerirasitus ensi viikolla ja seuraava neuvola ois vissiin joskus 3vk päästä. Se niin turhaa et en jaksa muistaa.. :)

Pahaaoloakin on edelleen ilmassa, ehkä se tästä viel joskus.. Viimeistään ensi kesänä.. :p

Lilian&Pähkinä 13+2
 
Voi Frustiina :( pahoitteluni sinne

Täällä melkein vastaava tilanne (vähän reilun viikon takaa). Nt ultra jossa ei enää löytynyt sykkeitä eikä liikkeitä (siihen mennessähän siis takana jo kaksi onnistunutta ultrausta). Vastasi kuitenkin vielä viikkoja. Mikään ei ennakoinut asiaa, oireet siis jatkuivat täyttä päätä. Päällisin päin ei mitään selitystä. Kysymysmerkiksi siis jää. Lääkkeellinen tyhjennys mullakin. Mutta ei auta kuin ajatella positiivisin mielin eteenpäin. Onneksi kotijoukot pitävät tiukasti arjessa kiinni..

Onnea ja hyvää jatkoa kaikille hyviä uutisia saaneille ja tsemppiä puolestaan kaikille niille joita kohtasivat huonommat uutiset ja vaikeammat ajat!
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin nt-ultra takana ja kaikki pitäis olla hyvin. Niskaturvotusta oli 1.3 mm ja 2 jalkaa 2 kättä oli varsinaisen liikkuvaisella pikuisella niinkuin pitääkin. Oli aika liikuttava nähdä pikuisen käsikin joka näytti jo niin täydelliseltä.

Huono olo ja väsymys jatkuu, kohta jo voisi helpottaa. Molempien vanhemmat ja sisarukset saivat joulun aikaan tietää asiasta ja olihan se iloinen yllätys kun taisivat jo luulla että tuo tyttö jää ainoaksi lapseksi. Meillä siis tuo tyttö on jo 8 vuotias kun vauva toivottavasti kesällä syntyy.
 
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug:

Täällä myös tänään nt-ultra ja kaikki oli oikein hyvin. Turvotus vain 0,6mm ja riskiluvut hyvin pienet. Siellä pieni ojenteli jalkojaan ja käsiään, rakenteet mitä tässä vaiheessa pystytään katsomaan kunnossa ja muutenkin kaikki mallillaan. Huh tätä helpotusta, kahden km:n jälkeen hyvät uutiset kyllä herkistivät kovasti ja itkin vaan koko ultrauksen ajan <3

Kooltaan pieni vastasi viikon isompaa kuin menkoista laskettuna eli varhaisultraan ja ovikseen nähdenkin hieman isompi. Viikot nyt siis 12+4 ja laskettu aika siirtyi viikkoa aikaisemmaksi ja on nyt 9.7.

Onnen Keiju ja pikkutyyppi 12+4 <3
 

Yhteistyössä