SatRR ja Pihlanen joo, mulla jäi heti alkuraskaudessa kiinni siitä paastoarvosta joka oli sen 5.3 eli rajalla just niin naps. Mulla pysyy siis ruokavaliolla kurissa ainakin toistaiseksi. Paastoarvot mullakin on välillä vähän yli viis, uskon sen johtuvan siitä kun nukun noin 10h yöunia ja siitä radihoitaja mäkätti kun ei sais paasto olla yli 8h. Viime yönä esimerkiks nousin puol kaks vessaan ja söin samalla näkkileivän niin aamulla oli paastoarvo hyvin alle 5.
Noista paastoarvoista olen monessakin paikassa lukenut että niiden korkeus ei ole niin vaarallista, kuin se että ruuan jälkeen ampaisi sokerit nousuun. Mun äidillä oli musta ja pikkuveljestä molemmista hoitamaton radi, oksensi koko raskauden ja laihtui 11kg molemmista ja ihan hyvät meistä tuli.
Olen miettinyt että jos aasialaisella tai afrikkalaisella perimällä varustetuilla on suurempi radi riski niin mitenhän muissa maissa ohjeistetaan radia? StaRR, kokojyvävilja tasaa hyvin verensokeria, mä syön iltaisin ja muutenkin vaikka täysjyvärealia ja lisään rahkaan kauraleseitä yms. Jos kokeilet ihan piruuttas niitä, vaikka ne nyt olis karsittu ruokavaliosta, koska jos se on jo nyt viritetty äärimmilleen eikä auta niin toisenlainen lähestymistapa vois jelppiä. Maitotuotteista laktoosittomat voi sopia paremmin, kun niissä ei ole maitosokeria nostamassa.
Mua on väsyttänyt ihan törkeenä viime ja tää viikko. Pitäis varmaan jossain käydä mittauttamassa hb tai suorilta ostaa rautavalmistetta. Nestemäiset kuulemma sopii mahalle paremmin ja imeytyy hyvin. Kipuja ei juurikaan onneks ole ollut, välillä aika kova paine alavatsassa, mutta sen kestää.
astrea mä niin jaan ton sun fiiliksen! Mä olen sellainen valtakunnan huolehtija ja pelkääjä. Onneksi käyn vielä raskausajan terapiassa, jossa terapeutti osaa puhua järkeä.
Mutta yöllä on möröt suurimpia! Jos menee ihan mahdottomaks, niin sovi ittes kanssa että kirjoitat ne huolestuttavat asiat lapulle ja pistät allakkaan parin viikon päähän "sovitun tapaamisen" jossa murehdit asiat ja lapun varmaan talteen. Oikein juhlallisesti virkamiesäänellä lupaat että silloin palaat asiaan. Sillä kolmelta aamuyöllä ei niille asioille voi mitään tehdä kuitenkaan (ja silloin parin viikon kuluttua niihin on mieli jo työstänyt ratkaisut). Silleen sä olet tehnyt asioille jotain ja saanut niitä virallisesti eteenpäin ja voi taas nukkua hyvillä mielin kun on jo kalenteristakin katsottu aika jolloin ne ratkaistaan. Voit myös kokeilla kirjoittaa asioita ihan vapaamuotoisesti ylös, joko listoina, mind mapeina tai ihan vapaamuotoisena tekstinä. Suosittelen kirjoittamaan käsin, sillä se jää paremmin lihasmuistiin. Helpottaa kun saa asiat oksennettua pyörimästä paperille. Voit myös kirjoittaa kirjeitä vaikka itselles parin vuoden päähän, teini-ikäiselle vauvalle, joulupukille tms. Ei niitä tarvitse lähettää, mutta ne helpottaa. Itse inhoan käsin kirjoittamista, mutta noi on tehokkaita.
P.S. StaRR, sun masukuva näytti siltä että sua on varmaan mahdottoman mukava halata
Joidenkin ihmisten vartalo, ihan painosta riippumatta, on sellaisia että herää hirmuinen halu halata häntä oikein lämpimästi. Onneks oma mies on sellainen myös, vaikka on laiha kuin korsi. (enkä tiedä miten hitossa sen tekee kun se syö varmaan kolmen edestä. sillä on varmaan ontot jalat. Toivottavasti Kaneli saa sen ruumiinmuodot mutta mun tissit.
Jos siis on tyttö. Jos on poika niin toivottavasti ei.)
Terhitär ja Kaneli 19+2