Heinäkuun Hellemasut-15 *Helmikuussa*

Mua jäi hiukan mietityttää toi et miks ensisynnyttäjät menis ambulanssilla synnärille?

Tänne ei mitään ihmeempiä kuulu, n.9viikkoa ja sit vois alkaa pitää lomia jo pois.. :)

Pikku kaveri potkii jo tosi paljon ja välillä niin kovaa et itse oikeen hämmästyy. Kesken palaverin voi olla aika erikoista kun mä sätkin siellä. :D

Lilian&PikkuV 21+2
 
Apua, oon todella laiskasti käynyt täällä palstalla kun ei ole ollut mitään uutta ja ihmeellistä kerrottavaa. Nytkin pikaisesti vaan päivittelin etusivulle uudet palstalaiset ja kaikki tyttö-/poikalupaukset jotka suinkin vain bongasin. Laitoin myös etusivulle ohjeen tuosta facebook-ryhmään liittymisestä.

Tervetuloa kaikille uusille! Mikäli en huomannut vielä päivittää kaikkia etusivulle niin laittakaa tiedot uudestaan ryhmään, koitin kyllä tsekata kaikki nekin, jotka eivät olleet saaneet tekstejä punaisiksi.

Omaa napaa. Täällä tunnettiin lauantaina ensimmäiset liikkeet, pari viikkoa pitäisi jaksaa vielä odotella rakenneultraa. Vatsa kasvaa mutta näyttää vaan läskiltä, painoa on tullut lisää varmaan 10 kiloa.

illusia83 & Möykky 17+6
 
Moikka

Ei varmaan tarvitse kertoa olosta.. Sama meno on jatkunut edelleen.. Runsas oksentaminen on saanut hampaat huonoon kuntoon ja ruokatorvi kihelmöi. Diagnoosiksi olla vain saatu tuo vaikea hyperemesis gravidarum. Loppua ei vielä näy..

Äitiyspakkaus otetaan totta kai, jotenkin sen haluan kun on ensimmäisestä lapsesta kyse ja odotan jo uusia kuvia paketista.
Sairaalassa olosta menee se aika mikä menee. Olen niin tottunut jo tiputus jaksoilla sairaalaan että ei se enää hetkauta, teininä oli kausi jolloin kammoksuin sairaaloita.

Liikkeitä olen tuntenut :heart: Aivan ihana tuntea ne kaiken keskellä. Vauvalla on onneksi kaikki hyvin vaikka äitu voikin hyvi huonosti.

Kaikille uusille tervetuloa ja kaikille hyvää viikonalkua!!

Annu 21+5
 
katalle tervetuloa!

StaRR: olipa kurja ultraaja, ymmärrän kyllä, jos ei saa varmuutta sukupuolesta ja ei halua lähteä arvailemaan, kuten välillä käy, kun vauva ei ole yhteistyössä (kuten vähän aikaa sitten mun tutulle kävi ja napanuora oli kokoajan edessä ja vauva jalat ristissä)...mutta kuulostaa kyllä vähän siltä, että ei halunnut kertoa :| ja noi kuvat on kyllä aikas epäselviä...ja kiva masukuva =)

Nellin kotiin paranemisia!

Ellistiina: mukava kuulla, että ultrassa kaikki hyvin!

piatu mä kans ihmettelen miksi ensisynnyttäjät siellä vietäis ambulanssilla sairaalaan??? ymmärtäisin jopa uudelleen synnyttäjät, joilla synnytys nopeammin käynnistyy...hmm.. ja tietty riskiraskauksissa (jos on perätilassa tai kaksoset yms.) Kuitenkin useimmiten ensimmäisellä kerralla puhutaan noin 10h:n synnytyksen kestoista...

Annuu kiva kuulla, että edes jotain iloisiakin asioita sinne kuuluu =)

muoks. jännityksellä odotellaan huomista äippäpakkauksen julkaisua, vaikka tuskin otetaankaan sitä :p
 
Viimeksi muokattu:
Jep, uusi pakkaus mielummin kuin vanha minullekin :) Tykkään! Liikaa taas tosin mun makuun turkoosia, vaikka se kiva väri onkin, niin en tytölle halua noin paljoa sitä pukea. Onneksi on myös vähän edes keltaista ja vihreää :)

Mä aion ottaa kaikki irti sairaalassa olosta :D Kotona kun odottaa taas työleiri, niin mikäs siinä nauttiessa valmiiseen pöytään tulemisesta (no, päksin ruuat ei kyllä oo mitään herkkua...), jonkun toisen pesemistä pyykeistä ja pitkästä suihkusta aamuisin ;) Eli ainakin sen kaksi vuorokautta aion olla. Päksissä ilmeisesti mielellään pidetäänkin uudelleen synnyttäjätkin sen aikaa. Esikoisesta jouduin olla 5vrk (synnytyspäivä mukaan lukien) kun ei maito noussut ja vauva alkoi vähän kellastumaan, onneksi ei bilikset nousseet kuitenkaan valohoitoa tarvitsevalle tasolle. Kakkosesta ja kolmosesta lähdin kotiin heti kun lääkäri oli vauvan tarkistanut 2vrk:n ikäisenä. Molempien kanssa maito nousi niin nopeasti, jo vuorokaudessa, että ei tarvinnut sen puolesta olla kauempaa. Ja mielummin sitä imetystä harjoittelin sitten kotona, kakkosen kanssa kun oli sellaista takkuamista se alku, että ei sairaalassa olisi onnistunut muutenkaan.

-Zeni, olisko 19+2
 
Heips

Ihana toi uus ä.pakkaus! Harmittaa kun ei tarvita mitään noista. Tosi kauniit vaatteet ja nuo haalarit on tosi hyviä vaunussa köllivälle vauvalle.. ei niistä oikeen muuhun ku materiaali laskee vedet läpi mutta taitaa olla ihan pienet koot noissa.

Sairaalassa olosta. Mahdollisimman nopeasti pois! Imetys on täysin psyykkeestä kiinni ja minä en viihdy sairaaloissa.. kun töissä siis ite. En potilaana! Kolmosen ja nelosen kohdalla sain vähän herumaan maitoa sairaalassa, kahden ekan kohdalla en yhtään. Kotimatkalla kuitenkin pakannut rinnat täyteen maitoa ja lehmä ollut niin kauan kun lapsi imenyt, viimeksi 11kk. Ja KYSissä ainaki nii ahtaat huoneet ja meilläkin iso perhe että ei se ole kivaa. Viimeksi eivät meinanneet millään päästää kotiin ennen ku oli tunnilleen 2vrk täynnä. Muutamalla tunnilla kuitenki joustivat ku kaikki oli kunnossa. Syntyi 38+0 niin pilejä kyttäsivät jatkuvaan ja tuntu että väkisellä koittaavat mun vauvasta keltasen tehdä että ei päästä pois.

Ekakerta&ambulance.. ei ole minullekkaan tämä tuttua mutta voihan se olla paikkakuntakohtaista? Ja jos älytön matka sairaalaan.. en tiiä.

Katalle tervetuloa!

Annuu Kamalaa toi sun olo. Mutta onneks ne potkut on nii ihania että sinullekin tuo edes jotain iloa odotukseen. Voimia <3

Mulla on nii vee-päivä tänään. Kyrsii tää kotona kökkiminen ihan kympillä! Kaikki ottaa päähän. Eilen häivyin kävelylle puol seiska ku mies tuli sillo vasta kotiin. Pää meinas lahota sisälle kun aurinko paisto koko päivän. Siitäkää mitään hyvää seurannu. Karis alakerta tonne matkalle ja kävely teki tuskaa. Pelkkä asennon vaihto sohvalla aiheutti kans nii tuskaa häpyluussa. Sit taitaa olla tuolla alapäässä suonikohju. Ainakin kauhee on kipu ja ihan turvoksissa toiselta puolelta tuo alapää. Iskias nii pahana että jättää millo mihinki minut ja sentinkin jalan siirto saa itkun tulemaan. Ärsyttää mua tää jatkuva sairastelukin. Sitä vaa sit istuu kotona, syö ja lihoo.

Anteeksi valtavasti valivalivali. Mutta tulipahan tuuletettua.

Nelli & Timpsu 21+1
 
Rakenneultra takana. Kaikki ok. Istukka oli aika alhaalla ja jäi nyt vähän epäselväksi olisiko jopa kohdunsuulla. Asian varmistamiseksi kontrolliultra viikolla 28-30. Sukupuoli jäi salaisuudeksi kun pikkuinen ei tahtonut sitä paljastaa vaan piti tiukasti jalkojaan ristissä ja lisäksi jalkojen välissä oli myös vapanuoran mutka...jännä kun ei ole itselläkään minkäänmoista aavistusta asiasta.

Olo laikenkaikkiaan hyvä, illalla väsyneenä pikkuisen huonovointisuutta ja painonnousun aiheuttamaa (luultavasti) issiasvaivaa rasituksessa lukuunottamatta.

Synnytyssairaalaan tulee sitten aikanaan meillä olemaan vähintään 200 km, valitaan 2 vaihtoehdosta sitten kumpi vain. Asia ei mietitytä ainakaan vielä sen kummemmin. Ekan kanssa piti mennä kans pitkän matkan taa synnyttämään, mutta kun synnytys eteni hitaasti ja supistuksia eikä muutakaan oloja matkalla ei ollut, niin ei jäänyt mitään kammoa asiaan. Minulla asuu myös sukulaisia kyseisissä kaupungeissa joten on sitten myös mahdolisuus mennä hyvissä ajoin jo vaikka ennakkoon paikanpäälle odottelemaan (jos ei kiirettä pitele laskettuun aikaan nähden).

Toivottavasti viikkoja 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jks14
äitiyspakkausta kävin katsomassa ja sehän näytti kyllä kivalta, paitsi se toppahaalari :/ mutta pakkaus otetaan siitä huolimatta :)

En ole siis neuvolasta kuullut ambulanssilla synnytykseen menosta vaan muutama kaveri on näin maininnut, eli en ole täysin varma todellisuudesta, mutta jos näin on niin voisin kuvitella että syynä olisi juurikin matka (vaikkei se ole kuin 135km=1,5h) ja se ettei voi ennustaa kuinka nopeasti lapsi syntyy, vaikka tuskin sitä voi juuri muutenkaan ennustaa :)
Mutta täytynee kysyä ensi kerran neuvolassa mikä on ohjeistus.
Ehkä tosiaan näin ei ole kun se kuulostaa suurimman osan mielestä omituiselta, itse en asiaa ole juuri ajatellut kun tosin kokemusta asiasta ei ole :D

liikkeitä ehkä olen tuntenut, tai jotain hentoa "kuplintaa" iltaisin kun rauhottuu sänkyyn. Mutta varmaksi en vielä sano kun en tiedä miltä ne pitäisi tuntua :)

Jaksamista erityisesti annuulle, en voi kuvitellakkaan miten jaksat :/
On se vain matkaa sullakin toivottavasti.

Piatu&pikkuinen 18+4
 
Annuu Tuo sun olo kuulostaa kyllä ihan uskomattomalta :( En vois kuvitellakaan et ois näin pitkään jatkunu oksentelu ja niin rankkaa on sulla varmasti. Kovasti tsemppiä ja toivonsäteitä lähettelen et loppuiskin yhtäkkiä kuin seinään olot ja saisit alkaa nauttia raskaudesta ilman tuota inhottavaa kyytiläistä :hug: Pääasia et vauvalla kuitenkin kaikki hyvin.

nelHM Noita vee-päiviä tulee ja menee =) Kipuilut on inhottavia, toivottavasti ei jokapäiväistä ole.. Valivalit tekee ajoittain hyvvää :D Toivotaan paranemisia sairasteluihin :hug:

Toivottavasti ja mää kun kuvittelin et meiltä on sairaalaan pitkä matka kun on yhteensuuntaan 80km..onpahan teillä matkaa, täytynee ajoissa lähtee synnyttelemään =)


Mä olen tainnut nyt oikeasti alkaa tuntemaan pikkasen vauvan liikkeitä. En ole varma mut välillä tuntuu et joku työntäis kädellä/nyrkillä sisältäpäin ja sellaista tökkimistä. Miellän ne vauvan liikkeiksi koska ei mulla voi suolikuplimista olla aina tasaisin väliajoin kun ei ole ennenkään ollut =) Mut ei kunnon jytinäpotkuja ole vielä tullut. Eiköhän ne sieltä pikkuhiljaa tule, en jaksa enää stressailla oikeastaan mistään kun olen niin kauan stressaillu tän raskauden aikana.. Jotenkin seesteisempi olo tuon rakenneultran jälkeen..

Tänään ollut ihan kiva päivä ja olen rauhoittunut kotiDopplerin kanssakin. Yhdessä vaiheessa kuuntelin monta kertaa päivässä vauvan liikkeitä ja sykettä mutta nyt kuuntelen enää aamulla ja illalla. Tää mamma aatteli relata kaikista ihme touhuistaan :D

Ainiin, uudesta äitiyspakkauksesta, en oikein tykänny. Ja otetaan siis pakkaus muutenkin rahana. Mut jos jompi kumpi olis pitäny valita niin haluisin tuon 2014 vuoden pakkauksen mieluummin.. Mut makukysymyksiä ;)

StaRR 21+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Terhitär
Äitiyspakkauksesta: tykkäsin paljon enemmän kuin 2014 vuosimallin pakkauksesta! Tietysti ulkohaalari aika poikamainen, mutta muuten käytännöllisen oloinen, kun saa makuupussimalliinkin...ja noi pöllökuosit :heart: kaikestahan saa pojalle/tytölle sopivaa, kun yhdistelee sopiviin muihin vaatteisiin/väreihin, en näe sitä ongelmana. En itse ainakaan käyttäisi esim. aina samaa sarjaa olevaa bodyä ja potkuhousua yhdessä vaan yhdistäisin muihin vaatteisiin ja näin tekisin oman näköisen kokonaisuuden.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilian-83
Mä tykkään tuosta uudesta äitiyspakkauksesta. Se haalari jonka saa makuupussiksi on ihan huippu ja muutenkin tykkään. Nyt vaan on sitten jännitettävää saako uuden vai vanhan koska pakkauksen taidan silti ottaa vaikka niitä jo 2 ennestäänkin on otettu tähän talouteen.

Perjantaina on sitten rakenneultra hippasen jännittää. Ennenkaikkea toivon kaiken olevan kunnossa mutta olisi kiva jos sukupuolikin selviäisi. Poikaa meille jo veikattiin np ultrassa.

Tänään olenkin sitten kotona, kun nuorin yski yöllä niin paljon että oksensi limaa ulos ja tuntui lämpöiseltä (tosin nyt ei ole kyllä kipeydestä tietoakaan). Meneehän se päivä näinkin kun pystyy tekemään töitä kotoakin sen minkä pystyy.

Oma olo on suhteellisen hyvä.

Synnytyksestä meillä on matkaa sairaalaan about 30 min... mulla on synnytykset olleet suhteellisen nopsia. Edellisessä supparit alkoivat 8 aikaan aamulla ja vauva oli ulkona vähän jälkeen 12. Mitään kivunlievitystäkään en ehtinyt saamaan joten luomuna mentiin... hyvin se meni niinkin mutta toivon että jotain ehtisin saamaan, mutta katsotaan miten kiire tulee...

Kotiin haluan synnytyksen jälkeen mahdollisimman pian. Edellisissä päässyt kotiin kun pari yötä olen viettänyt osastolla ja että vauvalle on tehty lääkärin tarkastus. Toivottavasti näin pääsen nytkin.

ipna 20+3
 
Moikka pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille!

Onnittelut hyviä UÄ-kuulumisia saaneille ja tsemppiä radilaisille!

Anskutin, hienoa että saitte vaunut nopeasti kaupaksi! Ilmeisesti hinta oli kohdillaan ;). En ole itse vieläkään mallia valinnut. Tori.fi:ssä on ihan ok-hintaisia ja siistinoloisia kunnon hyökkäysvankkureita aina useampi, mistä valita.

Synnärillä oloa en ole miettinyt. Olen ihan varma, että salissa menee vuorokausi näin vanhalla ensarilla. :D Jos sairaalasta päästään molemmat hengissä pois ilman vaikeita pysyviä vammoja, olen tyytyväinen. Ei siis suuret odotukset. Ois toki kiva, jos ei käännytettäis lähes 100km päähän toiseen sairaalaan, sitäkin on tapahtunut.

Pakkaus 2015 on kiva. Tykkään väreistä. Meidän tyyppihän näyttää pojalta (epävirallista tietoa), mutta voisin nuo värit tytöllekin laittaa.


(.). Päänsärky vain yhtäkkiä hävisi viime viikolla. Jee! Pahoinvointia on vielä, jos syön tai nukun huonosti tai urheilen liikaa. Töissä on pakko syödä 2h välein, siitä kuittaillaan. :popcorn: Paino on silti noussut vain 2-3kg. Ensi viikolla on neuvola, katsotaan tuleeko noottia. Uskon, että paino nousee myöhemmin (BMI 21 edelleen).

Supistuksia on ollut pari viikkoa. (Lähes) kivuttomia, epäsäännöllisiä, harvakseltaan. Väsymys selvästi pahentaa tilannetta. Olin jo hieman huolissani, kun parin päivän ikävämpien suppareiden kanssa tuli yhtäaikaa kunnon anemian oireet. Hb-kontrolli kutsuu.:|
Potkuja on kuitenkin tuntunut jo 16+4 lähtien ja 18+0 sellainen tuntui kädelle jo vatsan päälle! :heart: Ilmeisesti jannulla kaikki hyvin. Aika varhain ilmeisesti ensarille tää liikkeiden tuntuminen mutta hoikka olen, kohtu on tiukasti eteen ja istukka kai sivuseinässä.

-Ninuka h 18+jotain
 
Hei,

eilen oli siis se kauan jännitetty rakenneultra. Kaikki oli siellä missä pitikin :)
Sukupuolesta aluksi sanottiin että "taitaa olla tyttö" kunnes ultraajatätsä peruikin puheensa asukin huonon asennon vuoksi.. Jompikumpi, kunhan on terve, ja siitä olen mahdottoman helpottunut ja onnellinen!! Kaveri kuulemma on todella ovela ja jallitti ultraajaa kokoajan.. saadaan siis olla valppaina jo nyt :LOL:

T 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR ja Pihlanen
Huomenta kaikki!

Onnea kaikille jo ultrassa käyneille mukavista kuulumisista! Kun Starr kertoi omasta käynnistään aloin jännittämään jos itelle tulee sama täti! Pääasiahan on että kaverilla on kaikki hyvin, sukupuolta ei haluta tietää mutta olis se silti mukavempi saada enemmän tietoa kuin pelkkää mutinaa! Ja ne kuvat, ihan karsean huonoja, me saatiin nt: ssäkin parempia! Silloin tuntui että rak uä on ihan tuossa tuokiossa mutta siihen on vieläkin viikkoja.. odottavan aika ON pitkä.

Äitiyspakkauksesta tykkäsin paljon. Talvihaalari olis saanut olla enemmän violetti tai petrooli mutta meneehän tuokin molemmille. Meillä ei ole kuin miehen lasten vanha pinnasänky, joten muut joudutaan ostamaan/saamaan. Makkari rempattiin vkonloppuna ja tehtiin sängyn uudelleen sijoitus niin että mä saan unton sängyn omalle puolelleni + lyhyt matka vessaan.

Täällä ei juurikaan mitään ihmeellisyyksiä, masu on vissiin vähä tullut enemmän esiin mutta vanhat kotivaatteet sopii edelleen hyvin. Eli ei vieläkään mikään pallo joka huutais raskautta. Ristiselkä on alkanut muistuttelemaan olemassaolostaan.

Onko kenelläkään tulossa juhlia nyt odotusaikana mihin pitäis pukeutua vähä paremmin? Mistä käytte etsimässä vaatteet? Me päätettiin viime viikolla että pidetään häät kesäkuussa ennen Unton syntymää, halutaan kaikki saman nimen alle, enkä halua viedä ristäisissä huomiota vauvasta. Siis nyt pitäis löytää 8.kuun raskausmekko joka on juhlallinen mutta puutarhahäihin sopiva. Vinkkejä?

Astrea+unto 17+4 kai
 
Ihania ultrakuulumisia, paljon onnea kaikille, meillä vielä viikko jännitettävänä!! :kieh:

Synnärillä olosta asia on vähän kaksijakoinen, kun toisaalta siellä ehtii keskittymään kokonaan vauvaan ja ruoka tulee valmiina jne., ja toisaalta taas haluaisi mahdollisimman nopeasti kotiin... eniten ajattelen tätä sairaalassaoloa imetyksen kannalta, onko hyväksi vai ei, kun viime kerralla kaikki meni ikään kuin pieleen imetyksessä, ja haluaisin nyt, että asiat menisivät toisin! Onneksi meidän paikkakunnalla on aktiivinen imetystuki, eli apua on nyt saatavilla paljon enemmän kuin ekalla kerralla :) Lisäksi esikoisella nousi vielä bilirubiinit ja joutui lampun alle, eli oli hyväkin, että oltiin jo valmiiksi sairaalassa..

Matkaa meiltä on synnärille tällä kertaa noin 1km, joten matka ei huoleta, eiköhän ehditä! :D Viimeksi olikin vähän eri juttu, kun matka kesti yli tunnin, ja se olikin sitten osasyynä käynnistyspäätöksen tekemiseen... :(
 
astrea Älä turhaan jännitä. Mun yks kaveri kävi samassa ultrassa samassa sairaalassa ja sillä oli tosi positiivinen kokemus muutamaa kuukautta aiemmin.. Meet vaan avoimin mielin sinne.. Mut tuo hoitaja oli kyllä niin outo, ei se puhunu meille juurikaan vaan mutis itekseen eikä saanu kunnon vastauksia jos jotain kysyi.. mut kaippa se hommansa osas kuiteski sit vaikka kuvia ei osannukaan tulostaa tai sit se ei vaan tykänny musta ja laitto noi kivat kuvat :D Meilläki tosiaan nt-ultrassa tosi selkeet kuvat, ihan erilaiset ni ois kuvitellu et jo tässä vaiheessa olis saanut parempia kuvia.. No, mut älä jännitä! =) Meillä ei tähän tietoon mitään isompia juhlia kuin synttäreitä yms. mut itse varmaan katsoisin H&M:ltä, sieltä löytyy kivoja trikoomekkoja jotka ei välttämättä oo äippämekkoja mut joustavia kylläkin.

Itselläni kaikki suht ok. Eilen oli alavatsa taas aika arka ja kääntymiset esim. sohvalla ja sängyllä sai vaikertamaan vaikkei sillain kivuliasta ollukaan.. Kaippa tuo kohtu kasvaa niin hurjasti tuolla et kipuja ja kolotuksia menee ja tulee. Tänään tuntuu taas jo paremmalta ja ajattelin et jos jaksais pitkästä aikaa kohta aamulenkille lähteä miehen mukaan kun vie koiraa. Itsehän en pysty koiraa enää viemään nyt raskausaikana kun tällä on aikamoinen palo mennä etiäpäin tuolla lumessa ja sattuu vetämään aika lailla kun innostuu.. joten oon suosiolla siitä luopunut.. voinhan mä mukana kävellä.
Ootteko muuten miettineet jo nimiä vauvalle? Mietin siksi kun sain neuvolasta viime kerralla sen hätäkaste-lupahommelilapun missä kysytään nimiehdotus tytölle sekä pojalle ja toiveita sairaalalle ja imetyskysymyksiä yms. Se pitää palauttaa neuvolaan seuraavalla kerralla joka on ens kuun puolessa välissä ja lappuun pitäis laittaa nimet. Eihän ne lopulliset nimet tartte olla mitkä vauvalle sit annetaan mut koko ajan jotenkin tulee todellisemmaks tää juttu kun jo nyt pitää/saa nimiä miettiä :rolleyes:

Mua on myös alkanut mietityttää jo synnytyskin.. pelottaa/jännittää ja kaikkea siltä väliltä. Myös se arveluttaa et osaako sitä ajoissa lähtee sairaalaan kun matkaa kuiteskin on ja ajaessa menee n. puoltoista tuntia sinne kotoa..

StaRR 22+1
 
Onnea hyvistä rakenneultra kuulumisista niille, jotka siellä jo ehtineet käydä...itsellä olis vielä tasan viikko ja odotan sitä kyllä todella paljon. Sukupuolta ei haluta tietää, ekastakaan ei tiedetty ja toisesta lääkäri möläytti kesken tutkimuksen, että "Ompa komeet pelit ja vehkeet" eli se siitä ylläristä :rolleyes:

Vauvan nimestä: sen verran ollaan pyöritelty ajatusta, että pojalle olis nimi valmiina. Tytölle olis kutsumanimi, mutta se aiheuttaakin sit vähän päänvaivaa, kun on sen verran pitkä, että tulis toisen nimen paikalle ja ensimmäiseksi nimeksi pitäisi keksiä jonkin kiva lyhyempi nimi, joka ei siis kuitenkaan olisi se kutsumanimi...hmm...aiempien lapsien nimet alkaa J:llä ja niin myös tällä kertaa valitut kutsumanimet alkavat J:llä.
 
Joo, no se jännitys on jo lauennut. Se ilmestyy taas päivää ennen ultraa, kun panikoin kaikkea mahdollista mikä voi olla pieles :)

Meillä on ollut nimet selvillä jo varmaan joulukuus. Tytölle jo ennen kuin oli edes mahdollista olla raskaana ;-)

Mä en vielä mieti synnytystä mut toissa yönä heräsin valtavaan ahdistukseen, että kuinka me pärjätään kun mulla ei oo työpaikkaa mihin palata jos tulee taloudellisesti tiukkaa, kuinka tytöt suhtautuu vauvaan, kuinka mun sukulaiset puhuu p*skaa(aivan kuin sillä olis jotain merkitystä), mun ja miehen ikäero, kuinka mä selviän unton murkkuiästä. Siis osa on täysin irrationaalisia pelkoja tässä vaiheessa, tiedän sen itsekin mutta kun yöllä herää niin ikkunan takana voi olla dinosauruksiakin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Terhitär
SatRR ja Pihlanen joo, mulla jäi heti alkuraskaudessa kiinni siitä paastoarvosta joka oli sen 5.3 eli rajalla just niin naps. Mulla pysyy siis ruokavaliolla kurissa ainakin toistaiseksi. Paastoarvot mullakin on välillä vähän yli viis, uskon sen johtuvan siitä kun nukun noin 10h yöunia ja siitä radihoitaja mäkätti kun ei sais paasto olla yli 8h. Viime yönä esimerkiks nousin puol kaks vessaan ja söin samalla näkkileivän niin aamulla oli paastoarvo hyvin alle 5.

Noista paastoarvoista olen monessakin paikassa lukenut että niiden korkeus ei ole niin vaarallista, kuin se että ruuan jälkeen ampaisi sokerit nousuun. Mun äidillä oli musta ja pikkuveljestä molemmista hoitamaton radi, oksensi koko raskauden ja laihtui 11kg molemmista ja ihan hyvät meistä tuli. :) Olen miettinyt että jos aasialaisella tai afrikkalaisella perimällä varustetuilla on suurempi radi riski niin mitenhän muissa maissa ohjeistetaan radia? StaRR, kokojyvävilja tasaa hyvin verensokeria, mä syön iltaisin ja muutenkin vaikka täysjyvärealia ja lisään rahkaan kauraleseitä yms. Jos kokeilet ihan piruuttas niitä, vaikka ne nyt olis karsittu ruokavaliosta, koska jos se on jo nyt viritetty äärimmilleen eikä auta niin toisenlainen lähestymistapa vois jelppiä. Maitotuotteista laktoosittomat voi sopia paremmin, kun niissä ei ole maitosokeria nostamassa.

Mua on väsyttänyt ihan törkeenä viime ja tää viikko. Pitäis varmaan jossain käydä mittauttamassa hb tai suorilta ostaa rautavalmistetta. Nestemäiset kuulemma sopii mahalle paremmin ja imeytyy hyvin. Kipuja ei juurikaan onneks ole ollut, välillä aika kova paine alavatsassa, mutta sen kestää.

astrea mä niin jaan ton sun fiiliksen! Mä olen sellainen valtakunnan huolehtija ja pelkääjä. Onneksi käyn vielä raskausajan terapiassa, jossa terapeutti osaa puhua järkeä. :D Mutta yöllä on möröt suurimpia! Jos menee ihan mahdottomaks, niin sovi ittes kanssa että kirjoitat ne huolestuttavat asiat lapulle ja pistät allakkaan parin viikon päähän "sovitun tapaamisen" jossa murehdit asiat ja lapun varmaan talteen. Oikein juhlallisesti virkamiesäänellä lupaat että silloin palaat asiaan. Sillä kolmelta aamuyöllä ei niille asioille voi mitään tehdä kuitenkaan (ja silloin parin viikon kuluttua niihin on mieli jo työstänyt ratkaisut). Silleen sä olet tehnyt asioille jotain ja saanut niitä virallisesti eteenpäin ja voi taas nukkua hyvillä mielin kun on jo kalenteristakin katsottu aika jolloin ne ratkaistaan. Voit myös kokeilla kirjoittaa asioita ihan vapaamuotoisesti ylös, joko listoina, mind mapeina tai ihan vapaamuotoisena tekstinä. Suosittelen kirjoittamaan käsin, sillä se jää paremmin lihasmuistiin. Helpottaa kun saa asiat oksennettua pyörimästä paperille. Voit myös kirjoittaa kirjeitä vaikka itselles parin vuoden päähän, teini-ikäiselle vauvalle, joulupukille tms. Ei niitä tarvitse lähettää, mutta ne helpottaa. Itse inhoan käsin kirjoittamista, mutta noi on tehokkaita.

P.S. StaRR, sun masukuva näytti siltä että sua on varmaan mahdottoman mukava halata :D Joidenkin ihmisten vartalo, ihan painosta riippumatta, on sellaisia että herää hirmuinen halu halata häntä oikein lämpimästi. Onneks oma mies on sellainen myös, vaikka on laiha kuin korsi. (enkä tiedä miten hitossa sen tekee kun se syö varmaan kolmen edestä. sillä on varmaan ontot jalat. Toivottavasti Kaneli saa sen ruumiinmuodot mutta mun tissit. :D Jos siis on tyttö. Jos on poika niin toivottavasti ei.)

Terhitär ja Kaneli 19+2
 
Viimeksi muokattu:
Morjens ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!
Ja Annuulle paljon tsemppiä ja jaksamista pahoinvoinnin kanssa. Ei voi kuvitellakaan kuinka hirveää noin raju pahoinvointi on. :(

Eilen oli meilläkin rakenne UÄ. Siellä oli kaikki niinkuin pitääkin. Virkee kaveri oli ja pyörikin melkolailla. :) Istukka on osin etuseinässä kiinni, niin se selittää kun välillä on liikkeet tuntuneet niin vaimeina. Nyt kyl alkaa jo olla pienellä voimaa niin paljon, et hytkyy koko maha kun myllää niin mahottomasti. :D Sukupuolta ei kysytty ja vähän sitten huvittikin, kun kätilö pariin otteeseen kysyi, että halutaanko vielä jotain erityistä tietää. :D Ei siis suoraan hälle sanottu, ettei haluta tietää.

Nimiasiaa ollaan yritetty miettiä, mut eipä olla vielä puusta pitkälle päästy. Ehtiihän tuota vielä.

Äitiyspakkaus oli aika kiva! Värit kyl melko poikamaiset, mutta voihan sitä sinistä tytöllekin pukea. :) Pakkaus siis otetaan, vaikka kahdelle edellisellekin on tullut otettua. Mut ihana on niitä vaatteita päästä penkomaan! :) Jännä nähdä tuleeko uus vai vanha pakkaus.

Täällä sit kivan flunssan iski päälle. Mut eipä yllätä yhtään, kun ensiviikko ois lomaa. Ilmeisesti liian tunnollinen työntekijä oon. :/

-Susunasu 20+6
 
Terhitär Siis ihan maustamatonta rasvatonta rahkaa ja kauraleseitä paketista? Siis vaikka aamunhyvähiutaleita? :D Kyselen tarkkaan kun en oo koskaan sillein rahkaihmisiä ollu enkä oo noita leseitä käyttäny. Pitääpä koittaa. Mulla ei oo karsittu ruokavaliosta mitään pois paitsi tietty herkkuja ei sais syödä yms. Pitäs vaan kuulemma syödä normaaleja/pieniä annoksia kerrallaan.
:D :D :D Kyllä mun mies ainakin tykkää mua halia, semmonen mää oon.. hymy tuli huulille kun luin ton kommentin :D

Lenkillä olen itse käynyt tänään jopa pariinkin otteeseen, en mahottoman pitkillä mut kävelemässä kuiteskin. Jalat jatkaa kipuiluaan, tuntuu et jalkapohjat on ihan tuusannuuskana mut onneks mies hieroo niitä tosiaan. Ja nää kivut ei oo kävelystä tms. kun särkee nykyään vaikken ois yhtään liikkunu.
Lenkistä vielä sen verran et huomaan hengästyväni tosi nopeesti nykyään ja ylämäet on kamalia. Mulla on aina ollu sellanen perushyvä peruskunto mut nyt sanotaanko reilun viikon aikana tuo hengästyminen on tullut peliin ihan normikävelyssäkin..
Nyt taidan hypätä sohvalle jalkahierontaan..

StaRR 22+1
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlanen

Yhteistyössä