Ninuka Nuo meidän vaunut on juuri sitä "hyökkäysvaunuosastoa", koska silloin kun esikoinen syntyi, liikuttiin yksinomaan niiden kanssa (tai bussilla) joten vaunuilla piti päästä paikasta kuin paikasta. Eli isot renkaat edessä ja takana ja ei ole kääntyviä pyöriä. Kuvaaminen on vielä vaiheessa. Josko jo huomenna saisin homman tehtyä
Mä olen toistaiseksi säästynyt
päänsäryltä ja toivon että säästyn jatkossakin. Mutta se on kyllä totta että kropan lihastasapainoon raskaus vaikuttaa niin paljon, että pelkästään sen takia kolotuksia tulee varmasti vähän sinne sun tänne. Täytyiskin ruveta vahvistamaan vähän selkälihaksia, jotta ne jaksaa loppuun asti. Nyt oon käynyt uimassa ja kävelyllä ja se on tehnyt kyllä hyvää.
(.) Se aikaistuikin rakenneultra kevyesti kolmella viikolla! Sanottiin äitiysultrassa, että riittää kun päästään 24+ viikolla ultraan, mutta nyt, kun tuli kutsu äitipolille radiseurantaa varten, niin kutsussa sanottiin että rakenneultra tehdään samalla. Nyt siihen onkin enää vajaa 4 viikkoa
Tekevät siis rakenneultran äitipolilla sairaalassa. Sen lisäksi pitää käydä labrassa muutama päivä ennen äpolikäyntiä ja mitata sokerit 6 krt/päivässä tästä sinne vastaanottoaikaan asti. Auts, mun sormet.
Aamulla oli th+lääkärineuvola ja kyllä jäi paska maku. Th:n kanssa ei enää natsannut ja lääkärin kanssa ei sitä vähääkään. Jotenkin siellä nyt oltiin saakelin huolissaan siitä, että en osaa syödä hyvällä ruokarytmillä tai ylipäänsä mitään. Käynti koostui suunnilleen kokonaan sekä syömisen välttelemisen varoittelusta että erityisesti kehoituksista pyrkiä siihen, että paino ei saa nousta. (Miten nää käytännössä tapahtuis samaan aikaan?) Se nousuhan onkin melko todennäköistä kun tähänkin asti paino on pudonnut 300 gramman keskimääräistä viikkotahtia.. Huomaa, että neuvolassa ei ole osaamista tai edes halua perehtyä todellisesti radi-odottajan tilanteeseen, koska kaikkien näiden ruokarytmi- ja liikuntapaasausten ohessa kukaan ei kysynyt miten nämä on aiemmin olleet tai ovat nyt...Noh, vielä kela-neuvola ja sen jälkeen ei toivottavasti tarvitse käydä tuolla enää kuin vauvan kanssa ja jälkitarkastuksessa. Mutta neuvolassa oli tietysti iloisiakin juttuja, sillä sydänäänet kuului hienosti :heart: ja muutenkin kaikki oli ilmeisesti ihan kunnossa.
Masun kasvua ei vielä näe tämän oman kerroksen alta kovin selvästi, mutta housuissa tuntuu jo. Nyt on semmoset spandex-byysat käytössä, että noista kun joustovara loppuu niin voi jo nauttia pyöristyneestä vatsasta
Liikkeitä ei vielä voi sanoa tunteneensa, mutta nyt noiden sydänäänien kuulemisen jälkeen jaksaa taas odottaa liikkeitäkin
Ja sitten sokereita taas mittaamaan --> heipat!
Anskutin ja Muikku (POKSPOKS) 17+0