** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

Heissan!
Ja SusieQ, tervetuloa!

Viime ti oli neuvola/lääkäri ja tytön 4kk mitat: 7140g ja 63cm :)
Painoa tullut nyt vähemmän kuin alussa ( ja sitähän tuli! ) mutta tullut kuitenkin joten terkka oli sitä mieltä ettei kiinteillä mikään kiire ole ja samaa mieltä oon itsekin.
Tosin nyt on taas muutama yö ollut tiuhempaan heräilyä ja syöpöttelyä, että voishan tietty velliä koittaa, jos pitäs nälkää ja jos nyt ylipäänsä nälkään heräilee, sitä kun on välillä vaikea sanoa.

Lattialla oleskelu
on typyn mieleen, tosin yhtään ei malttas olla enää selällään mutta välillä meinaa mennä hermo kun ei pääsekään siitä vatsamakuulta liikkeelle, kova on yritys kun jalat viuhtoo ja kädet viuhtoo.. :D
Leikki/puuhamatto on edelleen pop, toisinaan kattelee pitkään niitä värikkäitä kuvia. :)
Veljen leikkejä seurailee myös.

Ja vatsa tolla neidillä toimii monta kertaa päivässä, ei tietoakaan kakattomasta päivästä täällä.. :whistle:

Sikalentsu on mielessä täälläkin, itekin kun oon nyt taas ollu nuhanen niin oon maalaillu ties mitä kauhukuvia siitä.. :/ Mut näitä pieniä kyllä suojaa äidinmaito hyvin, täytyy ajatella niin.

Mut nyt käy kutsu, mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :wave:
 
Moi kaikille !

Tänään oli 3kk neuvola ukkelilla, laitettiin rokotteet yhdistelmä ja rota.
Saa nähä nouseeko kuume tai tuleeko itkuiseksi.
Nyt nukkuu neuvola käynnin jälkeen. Mites muilla on rokote vaikuttanut?

Paino 7260g pituus 60,5 cm ja lakki 42 cm. Ihan hyvin kasvaa.

Meillä ei taas viihdytä lattialla ollenkaan, koko ajan pitäisi kanniskella.
Porisee kovasti ja puhaltelee pikkuisia kuolapalloja =) vaatteet koko ajan ihan märkänä saa alvariinsa vaihdella.

Meillä oli kaikilla isommilla 3 viikkoa sitten korkea kuume paripäivää 40 asteessa, yskää yms.
viikon olivat poissa koulusta en tiedä mitä oli mutta oireet samanlaisia kuin sikaflunssassa. Minä en saanut sitä eikä pienellä ole ollut vielä. Toivottavasti ei tulekkaan.
Kauheeta kun ei tiedä ottaako rokotetta vai ei . :'(
 
Moi,

Kiva, että tänne mahtuu mukaan. :)

Rokotteista; meillä typykkäinen oli hieman itkuisempi yhdistelmärokotteen jälkeen. Niin ja taisi olla uneliaampi, mutta ei siis nostanut kuumetta. Rota -rokotetta me ei saatu samalla kertaa. Rota-rokote annetaan täällä 2kk, 4kk ja viimeinen annos on joko 5 tai 6 kk -neuvolassa - en nyt muista kummassa.

Mäkin toivon, että äidinmaito suojaa tuota pikkuista sikaflunssalta.
 
rokotteesta danilla ei ollut mitään. oli ehkä vähän unisempi sitten illalla muttei ollut vihanen eikä noussut kuumetta.
mitäpä jos vauva ei saa äidinmaitoa enää? dani sai mämmää vaan 3 tai 4 viikkoa, en enää muista mut lopetin tosi aikasin. siks oonki iha paniikissa et sillä ei oo hyvää vastustuskykyä mun takia kun häpesin ja inhosin imetystä ja siks lopetin :(

huomenna 4kk neuvola !
 
Helou!

Meil ei rokotteen jälkeen tullut kummempaa. Tai mistäs sitä tietää, itki silloin illalla paljon, mut niin tuppaa joka iltana tekemään. Niinku tänäänki taas. Pari päivää oon koittanu nukuttaa parin tunnin välein, mut tyyppi ei vaan suostu torkuille. Pienet torkutki kuitenki auttaa iltaitkuihin.

Toi sikaflunssa juttu on jotenki karmiva just pienen vauvan takia.. Tulee välillä olo kun pitää sylissä tai kattelee ja juttelee poitsulle, et onkohan nää viimisiä kertoja :( Ristiriitasta tietoa kaikkialla. Ei tosta rokotteestakaa tiedä.

No paree varmaan nukkumaan mennä..
 
jedvenna Ei se imetys oo aina tae sille ettei pöpöt tartu.
Monasti ei pysty imettämään kauaa tai ollenkaan ja silti on terveenä pysytty =)
Juu meillä ei ainakaan vielä kuumetta ole tullut, mutta parit kakat ja pieruja kovasti (rota).
Toivottavasti ei nousekkaan, väsyneempi on kyllä peenu :|


Kata-74 Terve tuloa joukkoon !

SusieQ
Outoa että rokotetaan eriaikaan muualla ?
Noinhan se olisi parempi ei kaikkia yhdellä kertaa tulis :eek: .

:hug:
ja voimia kaikille toivotaan että pöpöt pysyy loitolla meidän pienistä! :heart:
 
Jedvenna, ei imetys tosiaan sitä takaa, etteikö pikkuinen voisi sairastua ja toisaalta vaikka ei imettäisikään, niin vauva voi pysyä terveenä. Mun tuttavapiirissä on muutamia äitejä, jotka imettivät noin kuukauden tai kaksi ja toisen poika on nyt (pojalla siis ikää 1vuosi 5kk) ekaa kertaa kunnolla kipeä ja sekin johtunee siitä, että aloitti päivähoidon noin kuukausi sitten.

Meillä isoveikka on tarhassa, joten jos sinne sikainfluenssa tulee, niin aikatodennäköisesti se meillä sairastetaan. Toivottavasti sen sitten sairastan minä ja typykkä saa riittävästi vasta-aineita äidinmaidon mukana.

Jousku; millainen päivärytmi teidän pojulla on? Entä miten nukahtaa? Iltaitkuja meillä on joskus enemmän, joskus vähemmän, mutta jos toiset päiväunet jää liian lyhyiksi, niin sitten itkettää urakalla. Meillä nukutaan siis kahdet, no joskus kolmetkin unet. Ekat on aamukymmenen jälkeen noin 3 - 4 tuntia ja toiset puol kuudesta/kuudesta lähtien 1,5 - 2 tuntia. Jos iltaunet jää lyhyeksi esim. viime viikonloppuna kun tultiin mummulasta, niin nukkui autossa noin tunnin, niin sitten itketti oikein kunnolla.

Nyt käy kutsu vaunuista. Myöhemmin lisää...
 
MASAKKO Onko teillä ensimmäinen lapsi? Meillä on ensimmäinen lapsi ja on saanut kaiken jakamattoman huomion. Joudun pitämään neitiä hirveen paljon sylissä, aluksi pidin sen takia, että en raskinut laittaa lattialle, nyt pidän sen takia, kun se ei viihdy siellä. Hirvee paniikki päällä, että oppiiko se liikkumaan normaalissa tahdissa??

Sain ite sen sikalunssa rokotteen pe:na. Käsi oli todella kipeä pitkään, vasta viime yönä pystyin nukkumaan sillä kyljellä, tosin pakko oli nukkua kun eilen sain normilunssa rokotteen toiseen käteen. Normirokotteesta ei tullut niinkään kipeäksi käsi, mutta olin vähän kipeän oloinen koko illan. Sikarokotteesta tuli myös pientä pahoinvointia ja pääkipua, mut parempi kärsiä se kuin oikea tauti...

Päivärytmeistä - meillä nukutaan toisinaan jopa neljät päiväunet. Eilenkin puin neidin ulos neljä kertaa, sisällähän ei tietystikään voi nukkua. Viime yönä tehtiin uniennätys 5,5 tuntia! Ihanaa oli... =) Harvoin neiti menee nukkumaan ennen klo 23.00. JA me ollaan aivan silmät ristissä... |O

Kohta saadaan pinnasänkykin huoneeseen, kun olen saanut sen melkein kunnostettua. Pitkissä kantimissa minun hommat. Mut vielä on äp:n laatikko kelvannut tähän asti. Olen tänään maalaillut sitä ulkosaunassa, ettei maalin hajut ole sisällä leijumassa.
 
heissan kaikille!

JIMILLE tuli tänään ensimmäinen hammas :heart: oli ihan pakko tulla heti kertomaan :)

kauhea kyllä lukea tuosta kun toisten vauvat eivät nuku,
oikein hävettää kertoa että meillä nukutaan hyvin..illalla mennään nukkumaan tasan 20.45 ja sitten syö puol viiden maissa.ja sitten jatketaankin tuonne yhdeksään asti aamulla.

päiväunet nukutaan vaunuissa 11aikaan ja päästelee tuonne kahteen saakka.sitten seuraavan kerran unille viiden jälkeen ja kuudelta heräilee.
jimillä on pysynyt sama rytmi nyt jo yli kuukauden.

ja tuoreita mittoja jätkästä..eli 3kk2vko:
paino 6500g(3445g)
pituus 64cm(52cm)

tasaisesti kasvaa,pitkä ja hoikka poika kuulemma,ja terhakka :)

meillä kääntyillään ja mennään pomppimalla eteenpäin(ei vielä lujaa onneksi!!)

ja rokotteista..jimillä on ollut nyt pientä flunssaa ja rokotusta siirrettiin ensi viikkoon.ekasta rokotuksesta ei kyllä mitään meille tullut.

neuvolassa käskivät nyt kokeileen kohtapuoliin bataatin antamista,
parin viikon päästä olen ajatellut kokeilla.

maitoallergiasta emme ole saaneet vielä vastauksia,ja neocate maitoa täällä nyt siis menee..nyt on jätkä suostunut jo sitä syömäänkin :LOL: alku oli HIEMAN hankalaa..

mutta palailempas taas paremmalla ajalla,nyt viihdyttämään poikaa :)

babjuska+jimi 3kk2vko
 
Heips!

Nuutti79Ei ole ensimmäinen. Minun neljäs, mutta täytyy sanoa että saa aikaslailla huomiota osakseen kun muut ovat niin paljon vanhempia. Onkin minusta välillä tuntunut että niinkuin ensimmäinen olisi. Vanhin on 15v ,13v ja 9v joten kai sitä on vissiin herkempi nostamaan tai kantamaan kun alkaa itkua pukkaamaan :/ tai sitten tää on vaativampi tapaus kun muut.
Meillä tuli koulusta jo lupalappu kysely rokotteesta, en tiiä mitä sitä tekis :( ,mää varmaan kuolisin jos tulee jotain ongelmia myöhemmässä vaiheessa rokotteesta, enkä antais anteeksi itelle ikinä, mutta en antais kyllä sitäkään että jos ei ota ja kuolee tautiin.

Ketkä ovat jo kiinteitä aloittaneet?

Että sellasta ........

:wave:
 
kaie
Siis apua, joko niitä hampaita tulee tämänikäisille?? Ei muuten, mutta imetyksen kanssa saattaa olla ilkeää.. :kieh:

Meillä on aloitettu kiinteät, tosin silleen varovaisesti eikä niin määrätietoisesti: tänäänkin jäi päiväruoka syömättä kun oltiin liikenteessä, eikä se nyt ole niin justiinsa. Syödään illalla vähän perunaa ja porkkanaa ennen nukkumaanmenoa sitte. En tosin ole huomannut sillä olleen mitään vaikutusta nukkumiseen, mitä siis salaa toivoin. KAtellaan nyt, josko sitten annoskokoa nostamalla jossain vaiheessa vaikuttais nukkumiseenkin.

Meillä siis mennään nukkumaan joskus puoli yhdeksän kieppeissä yleensä. Voi venyä puoli kymmeneenkin. Sitten normiyönä herätään syömään ennen yhtä, kolmen-neljän aikaan ja viiden-kuuden aikaan. Toisinaan kuuden syöminen jää välistä. Siitä vähän riippuen sitten nukutaan seiskaan tai kasiin. Päivällä nukutaan yhdet pidemmät (n. 2-3h) tuolla alkuiltapäivästä, sitä ennen kahdet ja sen jälkeen yhdet 45 min unet. Eli siis neljä kertaa päivässä saa nukuttaa päiväunille ja illalla yöunille ja yöllä on tuttileikkejä vielä syömisten lisäksi.. Huoh, vaihtaisin kyllä ihan lennossa esim Jimin rytmiin.. |O

No ei auta itku markkinoilla. Kohta täällä herätään iltatorkuilta, sitten porkkanaa poskeen ja taas kerran toivotaan, että josko tänä yönä nukuttais vähän enemmän.. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja SusieQ:
Jousku; millainen päivärytmi teidän pojulla on?
No viime viikolla alotin vihdoin sellasen rytmin, että poitsulle torkut kahden tunnin välein. Tai siis tämmönen kokeilu. Parina päivänä vaan onnistunu, tänää oli toinen niistä ja sen kyllä huomas =)

Tarkkoja kellonaikoja ei vielä oo, mut tosiaa yöunien, jotka nykyään 10h ja josta unta varmaan 8-9h (riippuu miten heräilee), jälkeen torkut noin 1h, sit vaunu-unet 2h, sit torkut 1h ja sit vaikeasti nukutettavat unet 0,5h.

Noi viimiset unet jos jää välistä, niin huutoa tulee. Muttaku ei millään meinais nukahtaa. Ja tissille tietysti vaan.. Vaunuilla koittanu illalla joskus, mut pelkkää huutoa. Tänää nukahti puoleks tunniks autoon ja pitiki sit ajella kiertolenkki ku kylästä tultii.

Aina noi unet ei tietysti noin mee, esim. yhtenä päivänä naapuri herätti poitsun vaunu-uniltaan ja koko päivä oli pelkkää känisemistä. Ja naapuriviha on taattu.

On vaa kait sellanen tyyppi, että tarvii tarkkaan just ton verran kauneusunia ;)

Jotai vinkkejä nukuttamiseen, jos jollain ois? Ja nimenomaan että ois joku rauhallinen tapa. Kantelu tms. ei onnistu, koska seuraa vaan ympäristöä ja pää pyörii ku hyrrä.

Kiinteitä ei meillä viel syödä, poitsu 3,5kk. Ei itelläni vielä niin kiire olekaan. Iltahuutojen poisto on nyt tärkein.

Eikä hampaitakaan vielä, apua :D Tosin onnea Jimille!

No jospa taas iltapuuhiin, kun oli rauhallinen ilta =)
 
jaahas,ja juuri eilen kun pääsin kertomaan että jimi nukkuu niin hyvin..eli viime yönä heräiltiinkin sitten kahden aikaan,ja kolmelta vasta nukuttiin takaisin,kamalaa huutoa tunnin verran :( poika on nyt niin räkänen ja ärsyttää myös se hammas kun ei voikkaan enään tunkea kahta kättä suuhunsa :LOL: musta tuntuu että oon ihan hirmu väsynyt tunnin valvomisesta,kai se on siittä kun ei ole tottunut.no tänään vien jimin lääkärille tuon flunssan takia,pelkään ettei ole korviin mennyt..

palailempas taas paremmalla ajalla!

babjuska+jimi
 
Heips,

Jimille onnittelut ensimmäisestä hampaasta! Tekikö kovasti kipeää tuo hampaan tuleminen?

Meillä esikoiselle ensimmäinen hammas tuli 8 kuukauden iässä, mä jo ihmettelin, että tuleeko niitä ollenkaan... ;). Tuon isoveikan kanssa olin päättänyt, että jos alkaa kovasti purra, niin lopetan imetyksen. Pari kertaa taisi kokeilla, mutta oppi tosi nopeeta, ettei kannata purra ja niinpä maitoa imuteltiin yli 1 vuoden ikäiseksi. Saa nähdä koska tytölle alkaa pukata hampaita. Toivottavasti ei ihan vielä, vaikka käsiä kovasti syödään ja kuolataan...

Jousku, iltahuudoista/nukutuksesta; ootko koittanut hiustenkuivaajaa? Tuli mieleeni, että meillä se auttaa rauhoittumaan kuin taikaiskusta. Siis nimenomaa hiustenkuivaajan ääni (eli en puhalla vaavia päin vaan, heiluttelen hiustenkuivaajaa toisessa kädessä pois päin). Enää ei toimi ihan niin hyvin, mutta useinmiten rahoittaa, jos Aino kovasti huutaa - eikä esim. rahoitu tissille. Joskus saattaa jopa nukahtaa hiustenkuivaajan ääneen. Sähkölasku vaan kasvaa...

Meillä ei ole vielä aloitettu kiinteitä. Aloitellaan varmaan ihan kuun lopussa tai joulukuun alussa. Katsotaan nyt mitä neuvolantäti sanoo ensi viikolla 4kk neuvolassa.

Nuutti79, meilläkin nukutaan vielä äippäpakkauksen laatikossa. Niin ja kyllä se pienokainen oppii liikkumaan. Toiset vaan kaipaa kovasti syliä ja kanniskelua - sekin menee jossain vaiheessa ohi.

Mut nyt syömään...
 
Moikka moi!!
Meitsi sitten tätiytyi eilen kolmannen kerran! Tyttö tuli siskolle! =)

Nukkumisesta, meillä tahtoo olla se nukkumaan meno sellasta tahtojen taistoa. Siis yöunille meno. Jos vaikka klo.21 mentiin sänkyyn niin neiti söi hetken ja sit alko sellanen kitinähuuto. No ei muuta ku sohvalle hytkyttelemään että saa isäntä nukkua jolla aamulla aikanen herätys. Ja tissiä siinä kun tarjos niin huuto vaan ylty. Pienessä liikkeessä koko ajan niin sillon viihty.Ja tätä jatku sieltä n.2kk asti. Sitten yksi ilta tässä pari viikkoa sitten ajattelin että eihän se voi olla näin vaikeeta tuo nukkumaan lähteminen, mentiin vierashuoneen sängylle ja aattelin että itketään nyt sitten. No huutohan siitä tuli ja välillä ihan hysteerisestikin, mutta kun pidin oikein lähellä ja silittelin niin kohta kuulu vaan huokaus, tissi kelpas ja unten maille! Tällä on nyt sit menty, et itketään ja sit nukahdetaan. Onneks se itku ei enää kestä montaa minuuttia, mutta nyt on sit että saattaa vaikka tunnin nukkua ja luputella tissiä ja sit taas herätään konserttia pitämään. Niinä iltoina isäntä onkin suosiolla valinnu vierashuoneen sängyn... :whistle:
Muuten nukkuu kahet päikkärit, kumpasetkin vaunuissa. =)

Mites, joko teillä on ruvettu vierastamaan? Meillä Justiina on ruvennu nyt miehiä vierastamaan. Ekaksi minun setääni, sitten omaa enoaan ja eilen papan nähdessään tuli huuto.Koskahan tuo rupiaa isäänsä vierastamaan? :whistle: Esikoinen nimittäin teki senkin!! :D

Jimille onnea ekasta hampaasta!!

Tänään varmaan pientä katsomaan! Tuntuu Justi varmaan isolta... :D
 
uc1
Moikka kaikille!

Matti myöhäisenä ilmottaudun mukaan tähänkin pinoon.
Esikoispoika siis syntyi 1.7. (rv 39+6) mitoin 4215g ja 51cm.

Silloin tällöin olen ehtinyt käydä lukemassa teidän kuulumisia, mutta meillä lähti vauva-arki sen verran takkuisesti käyntiin, että oikeastaan vasta nyt alkaa jäämään ns. äidin omaa aikaa edes hieman päivittäin.

Alkutaipaleesta lyhyesti sen verran, että synnytys oli todella hankala (n. 30h) ja menin itse niin heikkoon kuntoon (repeämät + paha verenhukka), että oikeastaan ensimmäiset 1,5kk oli yhtä kituuttamista, kun liikkuminen oli niin tavattoman hankalaa. Noin 5 viikon ikäisestä meidän poitsu aloitti hirveät koliikkihuudot ja tätä riemua jatkui johonkin 2,5kk tienoille. Alku otti siis todella koville. Nyt on onneksi koliikki helpottunut ja äitikin toipunut, joten nyt aletaan pikkuhiljaa nauttia vauva-arjesta :)

Meidän pikkuherralla on nyt ikää muutaman päivän yli 4kk ja painoa kasassa noin 8kg (4kk neuvola vielä käymättä) joten aikamoinen jötikkä. Poika syö edelleen noin 1,5h välein vuorokaudet ympäriinsä (joskus yöllä saattaa olla pidempi väli). Tällä hetkellä mennään täysimetyksellä, koska pulloa ei enää huoli. Perunaa ollaan maistettu pariin kertaan ja tarkoitus olisi pikkuhiljaa tehdä kiinteistä päivittäinen ateriamuoto. Mulla on ongelmana painon ylläpitäminen, kun poika syö niin kovasti. Painan nyt jo 3kg vähemmän kuin ennen raskautta...

Pikku-ukko on tosi menevää sorttia ja on kääntyillyt jo pidemmän aikaa. Nykyään pitäisi vain jatkuvasti "kävellä". Vanhempien hauikset on kasvaneet kovasti :)
Ensimmäinen hammas puhkesi 3kk 19pvä, ja toinen heti perään 3kk 22pvä. Alkuun oli hieman hankaluuksia imetyksen kanssa, kun naskalin hampaita kokeiltiin jatkuvasti äidin tissiin, mutta nyt alkaa jo sujumaan, onneksi :)

Meillä ei aluksi nukuttu päiväunia kuin max 15min kerrallaan, mutta luojan kiitos, nyt nukutaan yleensä n. tunnin unet kerralla ja hyvinä päivinä mukaan mahtuu yhdet 3h unetkin. Yöt sujuu tosi vaihtelvasti - välillä herätään kerran, välillä 10 kertaa, mutta ikinä ei mennä nukkumaan ennen puoltayötä.

Jaahans, kovasti olisi kerrottavaa, mutta en nyt tunge koko 4 kk kuulumisia samaan viestiin, joten ihanaa syksyn jatkoa kaikille ja toivottavasti ehdin jatkossakin lukemaan/kirjoittamaan meidän pinoon!

uc1 + Leevi leijonanpentu
 
täälläkin olis yx mattimyöhäinen ilmoittautumassa mukaan eli meidän neiti synty 15.7(la 6.7) pinoa oli 3050g pituutta 48cm..
neiti ei vielä kääntyile eikä kyl tykkää olla mahallaankaan ku ihan hetken..leikkikaaren kanssa kyllä mielellään leikkii lattialla ja muuten pitäis koko ajan olla kävelemässä ja kattelemassa asioita :LOL:
yöt meni ennen ihan erinomaisesti mut nyt on vajaan viikon ajan nukuttu vähän huonommin..tai no nukkumaan menee klo21-22 ja herää sit lopullisesti ylös joskus 8 ja 9 välillä..mut siinä välissä heräillään useemmin..pari kertaa syömään ja sit muutaman kerran muuten vaan ynistään sängyssä..mut en oo reagoinu kauheesti noihin yninöihin kun kai se liittyy jotenki tähän kasvuun..välillä nukkumaan neiti käy ihan kiltisti omaan sänkyyn mut välillä ei suostu nukahtamaan kun syliin tuttia ei neiti syö ollenkaan joten sillä ei aikanaan rauhoitella.. :) mut muuten on kyl iloinen ja hyväntuulinen neiti.. :)
ne ketkä on alottanu antamaan kiinteitä niin onko tullu mitään mahavaivoja tms..entäs velleistä...?me ei oo vielä alotettu mut mietitään tota iltavelliä jos sillä nuo yö yninät loppuis :)
 
Moikka!

Ilmottaudun! LA oli 23.6 ja olen kirjoitellut tuolla kesäkuisten puolella, mutta tyttö kuitenkin päätti syntyä vasta 4.7. Eli olisiko tämä pino enemmänkin sitten meille ? :)

Meillä tyttö siis tänään tasan 4kk. Kiinteitä meillä on maisteltu parisen viikkoa ja ruokalistalla tällä hetkellä lähinnä pottu-porkkana ja päärynä. Innostuin itse keittelemään tytölle tuota po-pe-sosetta ja pakastin jääpalalevyyn ja jäädyttyä kopistelin siitä pussiin. Kätevä annostella sieltä sitten.

Tissilakon tyttö teki kuukausi sitten ja joskus harvoin yöllä tai pitkien päikkyjen jälkeen saattaa tissitellä vähän. Eli kohta ei musta irtoa pisaraakaan...Alusta asti meillä jouduttiinkin olemaan osaimetyksellä. Mulle tehtiin hätäsektio ja maito ei vain lähtenyt nousemaan toivotunlaisesti, eikä siten pysynyt perässä vaavin tarpeisiin nähden. Mutta olen tyytyväinen tuohon kolmeen kuukauteen, joina sain antaa edes puolet vaavin tarpeesta.

Kestoileeko täällä monet? Meillä on kestoiltu alusta asti...Noh, alussa ehkä vähän laiskemmasti, mutta nykyisin vaan yöllä kertakäyttövaippa käytössä.

Mapitus ja Neitinöppönen 4kk
 
Olipas tullu paljon tekstiä, kiva kun pino on vähän aktiivisempi! :)

Ja uusille taas teretulemast! :wave:

Jimille onnea hampaasta, saa nähdä kuka seuraa perässä ekana. :D
Hienoa että osa babyista nukkuu jo noin hyvin, toivottavasti meilläkin vielä joku kaunis päivä. :p
Tosin typy on nyt jo kolmena iltana nukahtanut itsekseen omaan sänkyyn, suht kivuttomasti vieläpä! :) Heräilyä kyllä on mut onnellinen oon tuosta!

Uusin juttu on nyt kova ääntely, raakkuu kuin varis. :LOL: Oikein kuulostelee omaa ääntänsä, ihana! Tosin ei ollut niin kauhean ihanaa kun heräs jo 6 jälkeen ja raakkui vieressä, välillä höpötteli ja taas raakkui.. :headwall: :D

Rokotteista oli juttua, me ei rotaa otettu mut siitä 3kk rokotteesta tuli kyllä lämpöä heti samana iltana, onneks ei muuta.

Päiväunia tuo vetelee, aamupäivällä 1-2h, iltapäivällä yleensä 2-3h ( jos ollaan liikenteessä niin sit voipi olla vähän niin ja näin ) ja joskus vielä yhdet vajaan tunnin unet.
Yöunille käydään 19-20 välillä, se on kiva niin jää sit omaa aikaa itelle.

Olikohan ny muuta.. Niin joo, me kestoiltiin alkuun mut se on jäänyt, ei oo ollu innostusta/jaksamista siihen, ehkä joskus vielä, saa nähdä. :)
 
Tervetuloa kaikille uusille! Kivaa, kun pino aktivoituu... :heart:

Päätin alussa, että aloitan kestoilun. No alkuun kaikki tuli yli ja läpi, joten tympäännyin aina vaihtamaan vaipan vaihdon yhteydessä kaikki vaatteet. HUomasin jälkeenpäin, että neiti oli äp:n vaippoihin liian pieni, joten aloitin uudelleen typykän kasvaessa isommaksi. Mut sit tuli takamus punaiseksi, johtuiko se kestoista vai tuttelista?

Meillä on tähän asti ollut suht. säännöllinen yöunirytmi, että öisin neiti herää pari kolme kertaa, mutta jatkaa pääsääntöisesti untaan syötön jälkeen. Nyt parina yönä ei näin ole tapahtunutkaan. Onko kuuhulluus iskenyt taaperoon???? :eek: Se on ärsyttävää, kun ei vaan nuku - viimekin yönä valvoi kaksi kokonaista tuntia keskellä yötä. Sit mä märisen miehelleni, että mulla kärsivällisyys loppuu tän kanssa. Ja miehen tarttis herätä aamulla töihin. Toissayönä ei nukkunut juuri ollenkaan. Sit päivällä vetelee pitkiä unia pihalla. Herättäisittekö te vauvan pitkiltä päiväunilta kesken? MItes unikoulu, joko sen saisi aloittaa?

Nukuttamisesta, eilen taas huuto oli korvia huumaavaa, hän ihan tärisi, kun oli niin väsynyt ja nälkäinen. Tissille ei suostunut. Lopulta, kun hoksattiin että itku on nälkää - eikä ilmavaivoja - annettiin pullosta. Voin sanoa, että illat ovat aika kamalia nykyisin, monta kertaa hirveen huudon kanssa nukutetaan. Nukahtaa syliin pitkän taistelun jälkeen, herää kohta tissille ja sit taas kova taistelu unille... En keksi mitään keinoa enää. :wave:
 
Hei pitkästä aikaa taas meidänkin puolesta!
Ihanaa lukea kun paljon uusia juttuja! :)

Paljon onnea ja tervetuloa ensinnäkin kaikille uusille kirjoittajille! :heart:

Meillä oli maanantaina 3kk neuvola ja Pihlalla oli painoa 5030g ja pituuttaa 58,5cm. Pipo oli 39,1cm. Paino menee hieman alhaisesti mutta ei kuulemma niin huolestuttavasti että tarviaisi esim lisämaitoa antaa. Täysimetyksellä kun mennään. Mutta kuulemma kun äitikin sirorakenteinen niin tyttökin! :D

Ja oikea hymytyttö on tämä neitokainen! Kiljuu ja kirkuu, nauru yrittää tulla mutta ihan vielä ei sen aika ole, kaukana en kuitenkaan usko sen olevan. :)

Rokotteet saatiin myös, vähän oli illalla kiukkua ja levottomuutta mutta supon laitoin niin rauhottui.

Nyt meillä heräilläänkin yöunilta niin mentävä!->
Yritän tänään päikkäreiden aikaan tulla lisää kertoilemaan!:)

Tinnaa & Pihla 3kk 8pvä :heart:
 

Yhteistyössä