** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

Jousku: Jos iltaisin (tai päivälläkin) tulee itku-väsy-raivarit vauvalle, niin lykkään sen turvakaukaloon ja keikutan esim. sängyn päällä siinä, niin aika monesti tulee uni jopa parissa minuutissa ja saan sen verran rauhoittumaan, että siirto tissille onnistuu...
 
Huomenia!

meillä ollut kyllä tosi tuskasta nää viime päivät
ensin poika kiukutteli niitä rokotuksia, eikä nukuttu juurikaan kahteen yöhön, ja nyt sitten lauantaina alkoi pojalla hirveä nuha raukkapieni kitisee ihan koko ajan eikä saa nukuttua, kun ei happi kulje.
mä oon kokeillu kaikkea; höyryhengitystä, sängyn päädyn nostamista, yrittäny imeä sitä limaa ja viime yönä laitoin harson sisään sipulia ja sen pinnasängyn pinnaan roikkumaan, no se autto alku yön ja poika sai nukuttua, mutta loppu yö olikin sitten taas pelkkää kitinää
onko kellään hyviä vinkkejä? säälittää toinen, kun rohisee ja tuhisee ja olis kiva saada ens yönä itsekin nukuttua
 
toivova-84:
Meillä tytöllä oli kauhea nuha pari kk sitten ja helpotusta saatiin näin:

Laitoin saunan päälle ja höyrystin koko kylppärin lämpimäksi ja kosteaksi (kuuma suihkukin käy) sitten istuttiin lämpöisessä suihkussa ja johan räkä alkoi valumaan.. sitten imin ylimääräiset pois. Laitoin myös suolaliuostippoja (apteekista)aina kun mahdollista (irrottaa liman tehokkaasti) ja sitten taas imin pois...Pikkuniistäjä ei oikein toimi näin pienillä, paitsi jos on joku pieni klöntti ihan hollilla =) ostin apteekista sen letkun ja sillä kyllä lähti tosi helposti ja huomas kuinka se helpotti heti pikkuisen oloa... Ja tietysti sitten voi kohottaa sängynpäätyä kirjoilla tms. mutta meillä tyttö nukkuu mahallaan ja sekin helpotti liman irtoamista...
toivottavasti saatte helpotusta nuhaan ja molemmat edes vähän nukuttua!!!

Meillä tyttö siirtyi eilen omaan huoneeseen!
Isä ei olis tahtonut vielä siirtää pirpanaa, mutta yösyötöt sängynlaidalla alkoi olla liian rasittavia mun selälle (meillä on tosi korkea sänky) ja kun syötin makuultaan, niin nukahdin ja heräsin parin tunnin päästä siihen kun olin NIIN huonossa asennossa. Nyt siis molempien olkapäiden, käsivarsien, ranteiden ja sormien tulehduttua päätimme siirtää pimun omaan huoneeseen, johon mahtuu tuoli :) ja viime yö olikin taivas äidille! nukuin kuin tukki, enkä herännyt pieniin ähellyksiin, eikä nouseminen ja toiseen huoneeseen kävelykään tuntunut pahalta :D :heart:
tyttökin nukkui hyvin, eikä herännyt maidontuoksuun
:LOL:
perjantaina pimu heitti kuperkeikat ja kääntyi mahalta selälleen. Ihmetteli hetken että miten kävi ja jatkoi iloista jokelteluaan. Luulin että se oli vahinko, mutta sama toistui la ja eilen. Nyt täytyykin pitää selällään jos vaikka toisinpäin oppisi....ihanaa, kyllä voi pienestä äidin sydän pakahtua onnesta :heart:

Kaunista syksyistä päivää kaikille heinäkuisten äideille!!! :wave:
 
toivova-84, ihana poika! :heart:
Oiskin kiva nähdä näitä vauvakuvia lisää, laitanpas itekin.. :D


Toivottavasti siellä on flunssa helpottunu, mulla meinaa olla vähän itellä tukkoinen olo, mut voipi johtua univeloista sun muista jutuista..

mimmu ja pätkä
, hieno homma että eka yö omassa huoneessa sujui hyvin!
Meillä ei oo onnistunu vielä ees omaan sänkyyn laittaminen, neiti havahtuu heti hereille, en oo jaksanu sitä nukutusrumbaa joten viekussa on vielä.
Mut eiköhän se joskus vielä omaan siirry.. :D

 
IHANIA KUVIA!!!

viime yö ei sitten mennyt ihan käsikirjoituksen mukaan :LOL:

ed yö tyttö nukkui 8h ja jatkoi vielä 4h. kävin jopa kerran tarkistamassa, että kulkeeko henki enää :ashamed:
viime yönä sitten takapakkia kunnolla, nukkumaan mentiin kovalla työllä ja tuskalla puoli 10 aikaan ja herättiin ekan kerran sit jo puoli 1, seuraavan kerran 3, sit 5 ja puoli 7aikaan hain tytön sit viereen. Siihen nukahdettiin sit molemmat ja heräsin tunnin päästä kun selkää ja kättä särki ihan mielettömästi. Vein tytön omaan sänkyyn ja puolen tunnin päästä miehen herätyskello alkoikin soimaan :( yritin vielä jatkaa unia, mutta tytön huoneesta alkoi kuulua vaativaa huutelua ja koirakin vinkui ruokaa ja pihalle... Nyt on selkä ja kädet NIIN tuskaisen kipeät, ettei lääkkeetkään auta. Taidan mennä päiväunille, kun tyttökin nukkuu vielä toivottavasti parituntia :)
miten noita kuvia saa lisättyä, vai onko meidän koneessa jotain vikaa, kun en saanut tosta lisää kuva palkista itään aikaiseksi... :whistle:
 
mimmu ja pätkä toivottavasti yöt sujuu jatkossa kuitenkin paremmin, toisaalta toi teidän huono yö, on meillä ihan normaali yö :D
joo en mäkään osaa tosta sitä kuvaa laittaa, lataan sen aijaa:han ja sitten kopioin sen tekstin tänne. ( siis kuvan alle tulee eri osoitteita niin siitä se pieni kuva osoite) mäkin opin tän just, niin oon ihan leuhkana neuvomassa :ashamed:
 
jooo no sepä se onkin, kauheasti on oppinu uusia juttuja ni siks illat ja yöt vähä levottomia. meillä yöt nukutaan 3-4 tunnin pätkissä ja laitoin vasta viime viikolla danin omaan sänkyyn ja siellä saa nyt sit jatkossaki nukkua, meinaa se pyöriminen ja mahalleen kääntyili on turvallisempaa siel omas pinnikses kun on kaiteet ja pehmukkeita ym :) joo dani on oppinu tarraamaan tavaroihin kiinni kun jotakin laittaa naaman eteen ja tunkee suuhun. aika nopeeta kehitys mun mielestä! tietääkseni 3kk iässä ei pitäs näitä juttuja viel osata, vaiko? ku neukkatätiki viimeks sano et se on iha tahatonta se tarttuminen jos sellasta ilmenee. ei kyllä mun mielestä! ihan selkeesti kattoo tosi tarkkaan mikä esine se on ja ottaa käteen ja kokeilee pistää suuhun ja tunnustelee kauheesti. luulempa itsekin että tästä pojasta tulee varhainen kävelijä ja puhe tulee ehkä vähän myöhemmin :p olen kuullut että jos kävely tulee ensin, puhe tulee myöhemmin ja toisinpäin. :)

hei milloin vauva oppii istumaan itse? odotan innolla sitä kun poika sen oppii :)
flunssasta vielä, danilla oli 1kk iässä eka flunssa ja se oli ihan hirveetä tuskaa itellenikin kattoa vaan vierestä. käytin pikkuniistäjää vaan kun en muuta osannut enkä tiennyt. ei mua hirveesti neuvotukaan. kuume ei noussut ja koitin patjaa nostaa ylemmäs kun heräsin aina siihen ku poika tuhisi sen verra äänekkäästi ettei meinannut saada kunnolla henkeä. raukkaparka. jaksamisia ja paranemisia vauvoillenne jotka ovat kipeinä!

jedvenna ja dani 3,5kk
 
kaie
jedvenna, meilläkin ihan selvästi otetaan kiinni roikkuvista leluista. Se ei ihan sataprosenttisen varmasti ole tahatonta tai vahinko: heti kun nenän edessä roikkuu jotain, aletaan kurkotella ja tartutaan siihen. Erityisen mukava on se sairaalan vaippapaketissa tullut kukka, olikohan Liberon. :)

Ja kyllä muuten neuvolakortissakin on jo kolmen kuukauden kohdalla raksivalmius esineeseen tarttumiseen! Kumma nlatäti teillä. :/

Istumaan lapsi oppii (sitä samaista nlakorttia lunttaamalla) näköjään joskus 6-9 kk:n iässä. Sen sijaan mahalleen pyörähtäminen on teillä etuajassa, ainakin sen kortin mukaan. Nämä viisaudet löytyy siis sieltä nlakortin vikalta sivulta. B)

Meillä on alkanut joku ihme yöllinen jokelluskausi. Nyt meillä jodlataan aamuyöstä oikein urakalla. Onko teillä muilla tällaista?

toivova -84, meilläkin tuo mimmu ja pätkän kuvaama yö on ihan normitouhua.. |O

Jaahas, kutsu kävi taas!

kaie ja tyttö 3,5kk
 
jedvenna kyllä toi meidänkin poika ottaa kaikkea käteen ja ihan kaikki menee suuhun ja kyllä se tekee sen ihan tietoisesti. ja muutenkin on alkanut kääntymään selältä mahalle ja huitoo ja potkii koko ajan että pääsis eteen päin. jos on mahallaan lattialla vetää polvia mahan alle ja yrittää liikkua. että täälläkin siis varmaan aikasenn lähdetään liikkeelle, ehkä tulee äitiinsä, mä kävelin jo 9kk :D
 
jedvennam pikkusen ihmetytti sun neukkatädin kommentit tosta kiinni tarttumisesta, täällä myös jo useamman viikon on tuo typy tarttunut kiinni leluihin ja lattialla pötkötellessään koittaa jo saada tavaroita käsiinsä. :)
Tosta liikkumisesta, meidän poika lähti varhain liikkeelle ja 9kk iässä oppi kävelemään, puhe hällä tuli tosiaan myöhemmin, n. pari vuotiaana alkoi lauseita tulla.
Tytöllä ei taida ihan yhtä kiire olla mut nyt on ihan hilkulla se kääntyminen jo, jee. :D
Sylissä on alkanut jo täydellä teholla punkeamaan itteään pystyyn ja istua kököttää sitten tyytyväisenä.
Ens vkolla on jo 4kk neuvola!

Ja täällä myös on ollu nyt tota jokeltelua myös yöllä, muutenkin on neidillä paljon asiaa ja kun laulan hälle niin laulaa usein mukana. :heart: :) Ihania nämä vauvat!

Täällä menny pari yötä taas paremmin, päikkärit vaan olleet vähän lyhyempää pätkää.
Että sellaista tällä erää. =)
 
Minäkin liityn joukkoon.. eli tyttö syntyi 10.7 (la 4.7) 3600g ja 49cm, päänymp. 34,6cm ja nyt viimeks kun käytiin oli 3kk neuvola 12.10 5710g ja 60,3cm ja päänymp.40,5cm.
Alku oli tuskien taival, elisalla oli mahavaivoja ja rytmi väärin, valvoi yöt ja nukahti sit aamulla yöunille mut onneks siitä on päästy ja nukahtaa nykysin yöunille 22-00 välillä ja nukkuu n.6h kun ekan kerran herää syömään joskus pitempäänkin ja jatkaa unia sit n. 2-4h. Imetin n. 2kk ja nyt ollaan sit menty korvikkeilla. Nyt on kokeilussa se apteekin jauhe almiron pepti ja käytiin maitoallergia testeissä (tuloksia ei olla vielä saatu) ummetus on nyt vähän vaivannu mut minulla itsellänikin se on ollut pienestä saakka. :(
Mut muuten on kyllä mennyt kivasti.
 
jepjep ihmettelin samaa neuvolassa niitä terkkarin kommentteja! meilläkin aamuyöllä höpötellään mutta yritän aina itse olla hiljaa että sais pojan nukahtaa uudelleen nopeammin :)
koska teillä alkoi ekat menkat synnytyksen jälkeen? mulla alko 2kk sen jälkeen ja oli erittäin kivuliaat että popsin koko aika särkkäreitä ja vuoto oli hyvin runsasta. aloitin yhdistelmäpillerit ja välivuotojakin on tullut, ne pistää hermostuttaa. onko muillakin pillereistä samanlaista? tuntuu että vuotoa on kokoajan! oli ehkä kahen viikon tauko ja sitten taas. nyt ei ole kuitenkaan niin kipee olo kun viimeks.

hei milloin aiotte aloittaa soossien syöttämisen vauvalle? millä olisi hyvä aloittaa? mä haluaisin marras/joulukuussa alottaa maistelut, mietin et perunalla olis hyvä alottaa? vaiko? joulukuussa dani olisi siis 5kk.

hyviä illanjatkoja kaikille :)

jedvenna ja dani 3,5kk
 
kaie
Soseista: meillä aloiteltiin jo, kun oli sitä refluksiepäilyä ja kiinteiden syöminen usein helpottaa siihen. Eli tyttö oli siis melkein 3,5kk kun aloitettiin, nlatädin luvalla ihan. :)

Me saatiin neuvolasta ohjeeksi tällaista: aloitetaan peruna-äidinmaito(tai korvike)-soseella, 2-3 teelusikallista kerallaan. Keitetään suolattomassa vedessä ja mössätään maidon joukkoon. Syödään n. viikon ajan pelkkää perunaa, jos ok eikä mihkään satu niin 1-2 lusikallista voidaan kerrallaan lisätä annosta. Kannattaa antaa aamupäivällä, koska jos tulee maha kipeäksi niin ei sitten yöunet mene.

Sitten jos kaikki ok, niin seuraavaksi joukkoon porkkanaa. Jos ei edelleenkään mahaan satu niin voi alkaa antamaan 2krt päivässä. Aina viikko uutta lajiketta ennen kuin otetaan seuraava mukaan. Porkkanan jälkeen sitten kesäkurpista, kukkakaali, parsakaali.

Meillä ei tuo peruna oikein maistunut, enkä jaksanut odottaa viikkoa, joten annoin porkkanaa jo ehkä viiden päivän päästä. Porkkana upposikin oikein vauhdilla ja sitä tuntuis menevän vaikka kuinka ja paljon! :) Peruna-porkkanamössöä syödään siis nyt kaksi kertaa päivässä, 2-3 jääpalakuutiollista kerralla. (Tein mössöä enemmän kerrallaan ja laitoin jääpala-astioihin pakkaseen.) Tänään olis tarkoitus lisätä valikoimiin kukkakaali (ei nyt satu olemaan kesäkurpitsaa kaapissa, ja se on mun mielestä niin mautonta etten taida viitsiä sitä tuolle toukallekaan tarjota :D )

Meillä ei käännytä yhtään mihkään, mutta kaipa tuo ehtii vielä. :p

kaie ja tyttö kohta 4kk
 
tikru85, tervetuloa! :wave:

Täällä on opittu kääntymään, jee jee! :D La oppi ja ja nyt ei muuta tekiskään, viihtyy hyvän tovin vatsallaan mut sit vähän hermostuu kun ei siitä pääsekään vielä kääntymään.. :heart:
Huomenna typykkä onkin sitten tasan 4kk, neuvolakin on sen kunniaksi.. ;)

Soseet/potun ajattelin aloittaa ehkä tossa kuukauden päästä, hyvin on rintamaidolla kasvanut joten mitään kiirettä ei kyllä ole, fiiliksen mukaan mennään. :)

 
Taasen pitkästä aikaa kirjottelen... :) Jimi kävi tänään teddy tutkimuksessa antamassa verinäytteen ja samalla punnittin ja mitattin poika. Oli taasen tullut painoa lisää
syntymämitat suluissa:

6605g (2910g)
63cm (49cm)

Poika syö jo kovasti kun neuvolasta neuvottiin antamaan sosetta liiallisen pulauttelun ja kovan painon nousun takia. Nyt menee aamulla ja illalla puuroa sekä päivällä pottua (kylläkin pottua hyvin vähän). Todella tyytyväinen poika, päivisin touhuilee ja naureskelee sekä yöt nukkuu kuin enkeli 10-12 tuntia =) Päiväunet ulkona 2-4tuntia.

Meilläkin kuolaaminen melko runsasta ja ikenet pullottaa liekkö ne hampaatkin kohta sieltä tulee...lusikkaa vieroksunut eilisestä :(

Vattakin toimii 2-3 kertaa päivässä. Olen niin iloinen helppo hoitoisesta vaavista.

pukeminen kyllä on niin ku myrkkyä jois...

4 lapsen äitee ja Jimi 3,5kk
 
ihan hävettää tulla tänne lesottaan miten meilläkin nukutaan vähintään 9 tuntia yössä. moneen viikkoon ei ole ollu mitään ongelmia.
ja toi nukuttamis juttu...??? ei meillä mitään ongelmia ole ollut. iltatoimet kun on hoidettu otan tytön sohvalle syliin syömään tissiä ja katson ite töllöä. n 20 minsaa menee ja neidillä alkaa silmät luppaan. röyhty ja sänkyyn. max 5 minsaa kuuluu jokellusta mutta siinä se.

erehdyin ostamaan sängyn yläpuolelle sellaisen hienon hilavitukttimen missä roikkuu kaikennäköistä kaveria ja soi musiikki ja on valoja :D (no mut ku oli alennuksessa) :D
no jos sen erehtyy illalla päälle laittamaan ei neiti nuku. valot pitää sammuttaa ja lelut pois ni heti kelpaa uni. :D päiväunilla on sit kiva katsella sitä lelua :) :)

meillä ei vielä ihan käännytä. se on NIIN lähellä että oikein harmittaa neitiä. itku tulee ku ei IHAN osaa kääntyä. käsi on vielä vähän edessä. :)

ja kyllä meilläkin on leluun tartuttu hyvin määrätietoisesti. jos jotain nenän eteen tuot niin varmana neiti ottaa sen pois.

meille ei ole vielä neuvolassa mainuttu mistään soseista mitään. minä sitten omatoimisena päätin kiehauttaa neidille porkkanaa :D (jossain lukee että pottua ensin, ja jossain että porkkanaa. sama kai se on kumpaa sitä ekana syö). kahtena päivänä olen teelusikallisen antanut :D ei paljon enempää uppoa. ilme on sen näköinen "äiskä? oot sä tosissas? tätäkö mun pitäis syödä? missä tissi on?" :D

vauvauintia kovasti odotellaan. marraskuussa pitäisi alkaa :) :) :)
ja ensi viikolla 4kk neuvolaan katsomaan UUTTA neuvolatätiä. saa nähdä meinaako se että pitäis viiden tunnin välein öisin herättää :LOL:

nyt lähden vähän imuroimaan ennen ku neiti heräilee iltaunilta :)

:wave: PIKAISTA PARANEMISTA KAIKKIEN PIENOKAISILLE!

toivotaan ettei possunuha yllättä ketään.. ;) äitejäkään :)

sompa ja pikkuinen
 
Heissan!
Olkaa onnellisia helppojen yönukkujien kanssa! Minä en ole nukkunut kertaakaan kolmen ja puolen kk:n aikana yli 4 tunnin pätkää. Tytteli vain ei ala nukkumaan pitempiä pätkiä kuin ehkä ulkona joskus päiväsaikaan. Viimekin yönä pompin jumppapallon päällä kahden aikaan ja yritin saada puolentoista tunnin lepyttelyn jälkeen lasta nukahtamaan. Sitten nukkui neljä tuntia, eikä sen jälkeen ole nukkunut kuin puolen tunnin pätkissä kasiin asti. Onneksi ei ole vielä toisia lapsia hoidettavana... Tämä kaikki johtui karkin syönnistä, en saa syödä karkkia, sipsejä, jäätelöä yms. herkkuja ja varsinkaan en saa juoda limpparia. Ilta ja yö on sitten sen mukainen jos erehdyn noista jotain nauttimaan. Sitten on lisäksi niitä selittämättömiä itkuja, joita en saa selville, mistä ne johtuvat. En tiiä sitten, luokitellaanko neiti koliikki-itkijäksi, kun hän ei kuitenkaan joka ilta itke.

Paljonko te pidätte lasta lattialla päiväsaikaan? Meillä neiti ei viihdy yksinään juuri ollenkaan ja alkaa aika pian huutamaan, jos jätän hänet lattialle. Joten täällä ei kääntyily harjoitukset ole kovinkaan pitkällä. Ja jos olen hänen kanssaan lattialla niin hän vain kertoilee minulle tarinoita, eikä silloinkaan keskity liikunnan harjoittamiseen. Kun vatsallaan olo on niin ärsyttävää niin sen takia se ei varmaan edes yritä kääntyillä.... Sitteri on kova sana, jos sieltä on näköyhteys minuun. Siinä hän jaksaa istua jos minulla on jotain touhuamista keittiössä ja pyykin laiton parissa.

Hän on hyvin tyytyväinen ja iloinen neiti jos minä tai mies jaksaa hänelle seurustella. Hänestä tulee varmaan kova selittäjä, kun me selitetään hänelle koko ajan jotain.
:LOL:

nuutti ja neitinäpsä
 
Vieläkö mahtuu mukaan?

Meidän tyty syntyi 12.7. (la 16.7.) mitoin 3380g ja 51cm. Minun, miehen ja tytysen lisäksi perheeseemme kuuluu 3,5 vuotias ylpeä isoveli. Asustelemme Pirkanmaalla ja omakotitalon rakennusprojekti on alkamassa.

Ihan kivasti on mennyt ensimmäiset 3,5kk. Yönukkuminen on mitä on, mutta kai se tästä joskus tasaantuu; on siis lyhyitä unia ja sitten on vielä lyhyempiä unia. Olen kiitollinen 4 - 5 tunnin putkeen nukutusta yöstä, vaikka tuo uni jäisi mun ainoaksi uneksi. Esikoisen kanssa alku oli nimittäin vielä hankalampaa. Tosin poitsu alkoi 12viikkoisena nukkumaan yönsä tyyliin 23 - 06, mutta äippä ei nukkunut siltikään... Sompalle ja kaikille muille joiden vauvat nukahtavat itsekseen ja nukkuvat noin hyvin vilpittömät onnittelut!

Meillä mennään vielä pelkästään tissimaidolla. Varmaan tuossa marras-joulukuussa aloitellaan perunan ja porkkanan maisteleminen.

Jaahas nyt kuuluu vaunuista kutsu.

Palailen myöhemmin.
 
kaie
Siis voi elämä mitkä tavarat tyttö väänsi tänään vaippaan! (Menen tällä lailla suoraan asiaan, mitä sitä kaunistelemaan ;) )

Oltiin ostoksilla, ja olin kyllä osannut varautua tapahtumaan toisella vaatekerralla ja muovipussilla likaisia vaatteita varten, sillä kakkaa oli pantattu kolme päivää. Mutta silti - voi jestas!! Ei voi pienestä ihmisestä tulla niin paljon tavaraa ulos! Huoneessa oli toinenkin äiti joka naureskeli mun päivittelyä kun kaavin lusikkatolkulla tavaraa paperilla roskin ENNEN kuin edes avasin potkaria ja vaippoja. Jälkeenpäin mietin että olis pitänyt ottaa valokuva. Vaan ehkä olis se toinen äiti katsonut hiukan pitkään jos olisin sen tehnyt! :LOL:

Johtunee kiinteiden aloittamisesta tämä panttaus. Huh, pitänee lisätä luumu vakiruokalistaan. :)

Eipäs sitten muuta, siinä tämän päivänä tärkeimmät. Ja olihan tämä tokia tärkeää! :D (Täälläkään ei ole neljään kuukauteen nukuttu kertaakaan yli neljää tuntia, laitetaan sen piikkiin..)

Kaie ja kakkamaakari 4kk
 
juuu meillä dani nukkuu öisin 3-4h pätkissä ja sitten haluaa sängystä pois 7-8 välillä. täytyy kyllä sanoa että väsyttää ja pirusti! päivällä nukkuu vaunuissa 1,5-3h, joskus jopa 4h. iltapäivällä nukkuu vaan puolentunnin pätkiä mutta iltaraivarit ovat loppuneet, onneksi! niitä on tosi vähän mut tiiän heti et sit täytyy laittaa sänkyyn koska väsymystä itkee vaan.

heii mun on oikeesti pakko kertoo. mua pelottaa danin puolesta se possunuha ihan kamalasti. oon joskus kattonu sitä ja itkeny et mitä jos possunuha vie mun rakkaan pojan. mitä jos se saa sen ja pitelen viimesiä kertoja häntä sylissäni. itkettää nytkin ku vaa ajattelen. pelottaa niin paljon...

jedvenna ja dani 4kk
 
Jedvennalle iso hali. :hug: Toivottavasti tämä lohduttaa, sillä sama huoli painaa täälläkin. Tosin minä itken välillä kaikkien rakkaitten (molempien lapsukaisten, miehen, omien vanhempien ja veljen) puolesta. Taitaa vieläkin nuo hormonit heitellä tai tuo vähäinen nukkuminen herkistää entisestään tai jotain... Eihän tässä auta muu kuin elää päivä kerrallaan, possunuha tulee jos on tullakseen, ja se on sitten sen ajan murhe. Tosin tää on helpommin sanottu kuin tehty.

Lattialla oleskelusta; meillä ei myöskään viihdytä pitkiä aikoja lattialla. Pieniä hetkiä itsekseen ja vähän pidempiä, jos olen vieressä viihdyttämässä. Niinpä esim. aamupuuron syön lattialla istuen pikkuneidin vieressä. Iltapäivällä viihtyy jonkin aikaa, kun leikitään isoveljen kanssa esim. legoilla. Yksistään viihtyy ainoastaan lattialla, jos on televisio vieressä auki. Varmaan viihtyis paremmin, jos ois sellainen lelukaari-härdelli, jossa voisi läpsiä leluja. Juu, eikä meilläkään vielä käännytä vatsalleen - ehtiihän sitä.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

SusieQ ja typykkä
 

Yhteistyössä