** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

Iltoja!

illuusia: Piti käyä selaamassa vähä kauempaa teidän tytön mittoja ja tosiaankin aikalailla samaa kokoa ovat :)

MASAKKO: Itse olisin varmaan tullut jo hulluksi jos en olisi päässyt yli 20 min. pitemmille reissuille! Oon käynyt viihtellä jo useamman kerran ja kirjastossa pitää välillä käydä "kuuntelemassa" hiljaisuutta.

Mikähän nukkupäivä meillä tänään on, kun tyttö on vedellyt vähän väliä tirsoja? Nyt on menty vähän siihen, että nukutaan joku 30min-tunti, mutta onnistuin pidentämään unia puoleentoista tuntiin niin, että keinuttelin vaunuja heti kun vähänkin alkoi kädet liikuskella.
 
uc1
Moikka!

Voi kun teillä on ihanan pikkusia vauvoja (vielä) Meidän ukonpätkäle oli 4kk neuvolassa komeat 65cm ja 8135g :D
Ja sen kyllä alkaa käsissä ja selässä huomata.

Meillä on menty täysimetyksellä pari kuukautta (alussa piti antaa korviketta, kun oma maito ei riittänyt) ja n. 2viikkoa sitten alettiin maistella kiinteitä. Olemme antaneet perunaa, porkkanaa ja luumua.
Meidän kiinteän kokeilut eivät ole lähteneet kovin hyvin käyntiin: kakkaa on pantattu 3-5 päivää kerralla, kun ennen kakattiin 4-5 kertaa päivässä (tämän takia kokeilimme myös luumua) ja öistä on tullut painajaismaisia.
Koko tämä viikko on herätty läpi yön 50 minuutin välein, usein syynä ilmavaivat. Pikku-herraa vaivaa myös öiseen aikaan liika liikkuvuus eli kierähtää koko ajan sellaiseen asentoon, ettei olekaan enää hyvä nukkua ja herää sitten siihen... huoh, kovin on vaikeaa.
Harkitsen jo paluuta täysimetykseen. Toissa päivänä kokeilin antaa maissivelliä, pitempien unien toivossa, mutta yö oli vain kahta hullumpi.

Noista menemisistä kirjoittelitte. Minä en nykyään pääse muuta kuin lyhyelle kauppareissulle, koska pojalle ei enää hampaidentulon jälkeen ole tuttipullo kelvannut. Kerran olin reilun tunnin pois kotoa, kun osallistuin vauvauinti-infoon. Kotona huudettiin kurkku suorana isälle lähes koko aika.

Mietin tuossa, että voiskohan osaltaan näihin unettomiin öihin vaikuttaa kaikki uusi ja ihmeellinen, mitä tässä on lyhyenä aikana pienen pojaan elämään tullut. Herralla on esim. viimeisen parin viikon sisään avautunut ihan uudenlainen äänimaailma ja hän kirkuu ja kiljuu ihan omaksi ilokseen nykyään kaiken hereilläoloajan. Lisäksi on tietenkin nuo hampaantulot ja nyt vielä nämä kiinteät.

Jaahans, taas käy kutsu!

uc1 ja leijonanpentu
 
moikka!

vierastamisesta:
mun mielestä dani vierastaa välillä tiettyjä ihmisiä. se vierastaa enemmän niitä, joita se näkee vähemmän. ainakin isovaarin kun näkee ni kauhee huuto, joskus itkee isillekin. danin pappa, eli oma isäni, on nyt paljon hirvimettällä ja on monta pv poissa niin sitkun taas näkevät toisensa ni alkaa dani itkemään. terkallekin itki kerran mut viime kerral neuvolas vaan nauratti :D

nukkumisesta: meillä on danin kans ollu jo selkeä rytmi jo ties miten kauan. aamulla ylös 8.00-8.30 aikoihin sitten leikitään 1,5 tuntia ja sit puolentunnin torkut sitterissä. sen jälkeen syödään soseruoka ja maidot, sit leikitään. noin klo 12 maissa vaunuihin ulos päikkäreille, normaalisti nukkuu 2- 3,5h. sit taas puuhastellaan ja kuuden aikaan pikkutorkut, noin puoletunnin mittaset sitterissä ja sitten kylpyyn seiskan maissa ja sen jälkee pinnikseen nukkumaan. yöllä heräilee syömään 3 tunnin välein.

soseruuista: alotin soseruuat danin kans silloin kun poika täytti 4kk. aloitin porkkanalla ensin, se oli tosi pahaa :D jälkkäriks tarjosin päärynää eikä sekää ollu hyvää. jatkoin niillä maistelua viikon ja vaihdoin sen jälkeen perunaan ja mangoon. mangosta tuli lemppari heti! sitä se suunnilleen hotki! taitaa pojast tulla samallaine herkkupylly ku äidistäänki :D sitä jatkettiin taas viikon verran ja nyt on menossa maissi ja ruusunmarja. niistä se on tykänny tosi paljon. tänään se söi maissia tooosi paljon! olin hyvin ihmeissäni kun se ahmi sitä ja nieli kaiken mitä suuhun laittoi. ruusunmarjakin meni jälkkärinä tosi hyvin.

kakkarytmistä: dani on jo 2kk iästä lähtien kakannut 1x päivässä. soseruokien jälkeen meni alkuun pari pv ennenku kakka tuli mut nyt kun masu on tottunu siihen ni tulee taas se 1x päivässä. en oo varma, et tuliko noist soseruuista masukipuja. käninää on aina iltasin meilläkin, lähinnä väsymyksestä kun päikkäreitä on aina nukkunu vähä huonosti. ainaki nukuttaminen iltasin on venyny tunnin mittaseks ku ennen meni 5min ni poika nukahti. nyt on kauheeta käninää ja itkua ja kiukkuhuutoa, mut kai sekin kuuluu kehitykseen ku dani on jo oppinu vaik mitä.

hampaita ei oo vielä tullu, onnea jimille niistä :) hei, te jotka syötätte jo soseita, ni missä syötätte lasta? sitterissäkö? ite oon pitäny danii sitterissä. koska syöttötuolin voi ottaa käyttöön? mites toi istuttaminen näin 4kk iässä. oon pitäny poikaa istuallaan paljon enemmän nyt, onko haittaa? en tietenkään pidä hänen omalla painollaan, mut kainaloista pidän kiinni ja poika istuu ja tutkii siinä mun haarojen välissä lattialla. kovasti pyrkii ite jo istumaan ja pystyyn!

meilläkin muuten dani on löytänyt äänimaailmansa ja ääntelyt on muuttuneet tosi huvittaviksi. pörisee ja höpöttelee paljon itekseen aamusin sängys :D kuulostaa hauskalta. se on sellasta "höö, höö"- ääntelyä :p

menemisistä: oon päässy tosi paljon itekseni liikkumaan. oon käyny myös paljon ulkona ystävien kanssa. mulla on helppo, kun asustelen vielä kotona äidin nurkissa niin mummu hoitaa dania :) mummon kans ne pärjää ja tulee tosi hyvin toimeen.

heeei, onkos jo joulusuunnitelmia? tuleeko pukki? meille ei vielä tänä vuonna kun ei dani semmosesta ymmärrä mitään :D ensi vuonna sitten pistetään eno pukeutuun joulupukiks :D tilasin netist danille piparipuvun ja ajattelin ottaa hänest jonku tosi hienon kuvan ja lähettää ne joulukortteina kaikille kuudelle mummolle ja viidelle vaarille ja viidelle kummille :D

4kk neuvolassa oli mitat 63cm ja 6410g. syntymämitat oli 50cm ja 3050g. hurjasti kasvaa! mutta eipä tässä muuta, jatkoja!

jedvenna ja dani 4kk+
 
jedvenna Ihania kuvia Danielista !

Niin meillä ei soseita oo vielä aloitettu mutta varmaan 1kk sisällä aloitetaan.
Oletteko aloittaneet esim.porkkana/peruna soseella vai ensin yhtä vaan elikkä pelkkää perunaa?
Meillä kakkaillaan 2-3 päivänvälein ja tavaraa tulee sitten senkin eestä :D
Niin hampaita ei vielä näy, mutta vanhankansan sanonnan mukaan jos hampaat tulevat aikaisin niin olisi sisarus kans tulossa heti perään :)
Ei meillekkään pukki ole tulossa ens Jouluna vois harkita.
Niin onkos ollut menkkoja kellään vielä, mulla ei. Ootellut olen kun kierukkaa ei voi laittaa ennen kuin kahdet kuukautiset ovat olleet.Saapa nähdä milloin tulee ekat :/

No mutta nyt kutsu kuuluu :wave:
 
uc1
Jedvenna : ihanat kuvat Danista :heart:

Meidän ukko pääsee varmaan ihmettelemään joulupukkia jo tänä vuonna, kun ollaan menossa miehen siskolle ja heillä pieniä lapsia ja näin ollen pukin vierailukin odotettavissa.

MASAKKO: Mulla on ollut jo 2 menkat, ekat oli tasan 8 viikkoa synnytyksestä, eli ei kauaa pysyneet poissa...

Mukavaa lauantai-iltaa paikallaolijoille!

uc1 ja leijonanpentu 4,5kk
 
Voi miten ihania kuvia Danista! Ihana tukka!:heart:

Masakko; menkkoja ei ole vielä näkynyt. En tiennytkään, että kierukkaa ei voi laittaa ennen kuin on kahdet kuukautiset olleet. Täytyypä harkita.

uc1; hyvin on poika kasvanut! Meillä isoveikka oli selkeästi isompi tässä iässä kuin mitä Aino on. Eli totuus on, että pojat kasvaa kyllä nopeammin kuin tytöt. (siis useinmiten yksilöeroja toki on).

Joulusta; me vietetään todennäköisesti joulua kuten muinakin vuosina maalla mummolassa eli mun kotona. Pukki tulee, koska 3,5v isoveli sitä jo kovasti odottaa. Täytyy vaan tänä jouluna keksiä joku muu pukki kun mun veli. Ei taitaa enää nimittäin eno mennä täydestä pikkumiehelle, vaan taitaisi tuon äänestä tunnistaa.... :whistle:

Jaahas, Aino heräilee...
 
Suloinen on jedvennan Daniel, ihanat simmut! :heart:
Syöttäristä, poika oli vähän alle 6kk kun pääsi siihen ruokailemaan, istui tosi tukevasti ja punkes jo itsekin silloin istumaan, neuvolasta ihan asiaa silloin kyselin. Liian aikaisin ei oo tosiaan hyvä aloittaa, ei tee selälle hyvää, sitterissä mekin aloitetaan tuon typyn kanssa kunhan kiinteät otetaan kuvioihin.
Joulua vietellään kotosalla sekä miehen vanhemmilla, meille tulee joulupukki kun poika vielä siihen uskoo, joten pääsee typykin kenties pukin sylkkyyn.. :D

Menkkoja ei onneksi vielä näy eikä kuulu, ei tosiaan ole ikävä yhtään.. :whistle: Tietty nyt kun näin kirjotin niin kohta alkaa.. :headwall: :saint:

 
Masakko: alotin porkkanalla yksinään. oon antanu maistella iha erikseen kaikkia makuja.

menkoista: menkat tuli 8 vko synnytyksen jälkeen ja on ollu kahdet menkat. säännöllisiksi tulivat heti kun pillerit alotin samantien
 
kaie
jedvenna, onpas Dani söpö! :)
Meilläkin maistuu maissi (tai tuolle syöpölle taitaa maistua ihan kaikki :p ), mutta maissi taitaa kovettaa vatsaa. Ihan vaan vinkiksi niille joilla on kakanpanttausta. Meillä on edelleen, vaikka aloitettiin Levolacinkin käyttö. :/

Jedvenna, annatko sosetta vain kerran päivässä vai mahtuuko tuonne teidä n päivärytmiin toinenkin syöttö? Mä annan normaalisti kahdesti, toinen kerta on illalla ennen nukkumaanmenoa. Olen antanut siinä toivossa että yöuni pitenisi, mutta ei sillä kyllä ole mitään merkitystä.

Onko teistä kukaan vielä matkustellut ulkomailla näiden toukkien kanssa? Meidän olis tarkoitus lähteä Thaimaahan reilun viikon päästä, jos nyt Finnair suostuu lentämään. Hiukan jännittää miten matka menee.. Jos joku on jo lentänyt niin kaikki vinkit ja ideat otetaan vastaan!!

Meidän typy on muuten jo melkein 70 senttiä pitkä. Lentokoneessa ei saa sitä babybasketia jos on yli 70 senttiä. Tällä viikolla on neuvola, ja täti lupasi merkitä pituuden korttiin alakanttiin jos näyttää siltä että menee yli 70 sentin. :D Onko täällä muita pituudessa plus2-käytällä kulkijoita?

Äänistä: antakaapa pikkuisillenne käteen leivinpaperin palanen. Voi että sitä ihmettelyä kun paperista lähtee rapiseva ääni! =)
 
ihania kuvia jedvennan pojasta :heart:

jimille tuli viime viikolla toinenkin hammas,täytyis oikein kuva niistä ottaa kun jäpä on niin sulonen :)
neuvolassakin käytiin ja saatiin rokotukset joista ei tullut meille mitään!painoa oli nyt 6900g ja pituutta 65,2cm.huimasti on kasvanut.

nyt on pojalla kolmas maito kokeilussa ja tämä tuntuu sopivan,onneksi!!saatiin taysiin taas aika 2.12. ja sitten otetaan ne prick testit.

meillä ei olla vielä aloitettu kiinteitä,ihan näiden maitokokeilujenkaan vuoksi ei ole voinut.jos tämä maito nyt sopisi niin aloitellaan ehkä viikon päästä maistelemalla bataattia.

niin ja menkkoja ei näy vielä,mulla on yleensä mennyt noin puoli vuotta synnytyksen jälkeen,joka passaa oikein hyvin!

meillä on jimillä edelleen sama hyvä unirytmi,ja täällä ollaan siis ihan virkeinä :)tai no siis niin virkeenä kun nyt 4lapsen kanssa voi olla :LOL:

palailempas taas..

babjuska+jimi 4kk
 
Heippa.

Täällä on tyttö ripuloinut jo neljä kertaa tälle päivälle! Alan jo huolestua nesteytyksestä... Pitänee seurailla vielä hetki ja sitten kyllä taidan soittaa neuvolaan. Huoli on kova pienestä.

*MUOKS*
Soitin neuvolaan ja sanoi, että jos syö ja juo normaalisti, niin voi seurailla ainakin huomiseen ellei ylihuomiseenkin ennen kuin lääkäriin tarvii lähteä. Nyt toinen reppana nukkuu tuossa vaunuissa. Saattaa olla myös sillä vaikutusta, että olen antanut nyt aika paljon kukka-parsakaalipohjaisia soseita...Tai niin ainakin epäilen suuresti. Eli jos sitä raahautuis porkkanasoseen vääntöön.
 
kaie: oon antanut aina kerran päivässä soseruuat lounasaikaan. en oo uskaltanut illalla enää antaa ku pelottaa ettei poika nuku ja huutaa jos masu on kipee. mut oon kyl huomannu ettei nyt päivälläkään oo mitään sellasta käyny ni ehkä mä rupeen päivällisaikaan antamaan myös :) mango ja ruusunmarja on meiän herkkupyllyn suosikkeja! :)
 
meilläki on nyt alotettu kiinteät ruoat..alotettiin ensin maissivellillä ja perjantaina sit syötiin ekan kerran ihan sosetta..tein ite porkkanasosetta ja hyvin on maistunu eikä oo tullu mitään mahavaivoja... =) keskiviikkona ois neljä kuukautis neuvola,sit nähdään miten on neiti kasvanu...eilen käännyttiin ekaa kertaa ite mahalleen..ehkä vähän vahingossa mut käännyttiin silti :heart:
 
Jedvenna - kiva kuva! =) Tuosta kuvasta jo näkee, että on poika kehityksessä aika kovasti edellä meidän neitiä. Meillä ei vielä nojailla noin tukevasti käsivarsiin, kun ollaan masullaan.

Kehitystä alkaa täälläkin tapahtua! Käännyttiin eilen monta kertaa mahalta selälleen, toisin päin neiti ei ole vielä kovalla lattialla kääntynyt, ainoastaan pehmeällä sängyllä on päässyt selältä mahalleen. Meillä kehitytään väärin perin. :p Ja nyt vasta hän alkaa viihtymään mahallaan ja jaksaa vähän aikaa nojailla käsiinsä ollessaan mahallaan.

En olisi uskonut, että pukemisella saan iltahuudot aikaan. Ihmettelimme illalla, kun neiti ei rauhoitu, vaikka syötettiin pullosta "ähkyyn" ja huutaa vain. Sit hoksasin, että sukkahousut voivat kiristää. Kun otin ne pois niin nukahti heti! |O

Soseita ei meillä ole vieläkään aloitettu... Odotellaan vielä, olen itse ajatellut, että jos menis imetyksellä tän eka puolivuotta.
Mut nyt kutsuu kotityöt - siivous.
 
Nuutti mun kaikki lapseni on ensin kääntynyt mahalta selälleen ja sit vasta selältä mahalleen.Niin myös tämäkin on jo pitempään kääntynyt mahalta selälle.Kovasti on kyljellään ja puoliksi mahallaan tällä hetkellä.

Jahas pika visiitti :wave:
 
Ompa söpö poitsukkeli Jedvennalla! =)

Huhhhuh , ihan piti tulla nyt kyselemään että mahtaako enää olla normaalia tämä meidän neitosen nukkuminen!? Yöunille käydään n klo 22 ja yöllä syödään n1-4krt, aamulla(tai päiväähän se jo on!) herätään n klo 12! Sit vähän aikaa neiti leikkii lattialla ja sit syönti, sen jälkeen nukkuis mieluusti vaik tunnin sylissä, sit taas leikkiä jne! Ja nyt kohta nukkunut reilu 2h kun käytiin vaunulenkillä.
Kaippa tämä vain joku vaihe on? Kipeä ei ole, kuumetta mittaillut ahkerasti ja kun tämä tämmöinen nukkuminen nyt toista viikkoa jo jatkuu! :eek:

Ja nukkumiseen liittyen sitten toinen.. miten saisin opettettua Pihlan omaan sänkyyn?
Ihan pienenä neitonen nukkui omassa sängyssä, sitten ekalla syötöllä aina otin viereen, n reilu kk ikäisenä sitten tuli vain stoppi, eikä ruennut enää omaan sänkyyn nukkumaan! Ajattelin että nukutan sitten itseni viereen mutta nyt olisi jo mukava jos nukkuisi omassa sängyssä kun rupeaa kohta enemmän liikkumaan niin pelottaa että vaikka päälle sitten käännyn!

Kiitos jos jollain jonkinlaista neuvoa olisi tarjota!

Nyt kotihommille! ->

Tinnaa & Kultatyttö reilu 3kk :heart:
 
Moikka! Vitsit, täällä on tämmöinenkin ketju! Liityn sitten tännekin:)

Meidän Joonas syntyi 12.7 tyksissä ja just eilen oli 4 kk neuvola: pituutta 61,5 ja painoa 5605 grammaa. Mennään jollain miinuskäyrällä eestaas sahaten mutta kuitenkin paino koko ajan ylöspäin:) Niin ja täysimetyksellä mennään, vaikkakin on välillä vähän vellejä annettu iltaisin ja kokeiltu rauhoittuisko yöt...muttei oo auttanut.

Jedvenna: teitin kuva on melkein identtinen meidän Joonaksen kanssa, kauniita lapsia siis molemmat;) Tässä meidän poju:



Joonas kääntyi 3 kk ja viikon iässä, pari viikkoa kääntyili ahkeraan mut sit kyllästyi touhuun kun ei mahallaan tietenkään pääse vielä eteenpäin. Jännä nähdä, että lähteekö hän edes ryömimään kun ei enää viihdy masullaan...yöt ovat nyt kaksi viimeistä viikkoa olleet TODELLA levottomia, niinkuin täällä näytti monella muullakin olevan. Onko mitään hyviä vinkkejä siihen? Äidillä alkaa väsymys jo painaa kovin kun tunnin välein herätään vuoronperään tarjoamaan tuttia tai tissiä...

Nukutatteko muuten vauvoja sisällä vai ulkona? Vieläkö mahtuvat vaunukoppaan? Mä aavistelen, että jos omalla pituuskäyrällä pysytään, niin Joonas mahtuu nukkumaan koko talven vielä kopassa parvekkeella...

Onko täällä täysimettäjiä muita jotka eivät ole vielä kiinteitä aloittaneet? Harkitsin tosiaan eka aloittaa mutta nyt mietin että kun vihdoin imetys sujuu hyvin (alun taistelujen jälkeen) niin en raaskis vielä alottaa ja eikös ne suositukset olekin 6 kk??? Joonas kyllä tarkkaan seuraa kun me syödään ja juodaan joten en tiedä olisko se alkanut jo herkistyyn ruoalle että pitäskö sittenkin aloitella?

Tinnaa: Etkö saa siirrettyä vauvaa nukahtamisen jälkeen omaan sänkyyn? Niin minä teen pitkin yötä. Ei meillä oikeen semmoista sänkyyn nukuttamista vielä tässä iässä ole. Ulos kyllä saattaa nukahtaa kun vaan laittaa koppaan kyljelleen.

Tämmöisiä terveisiä ensikertalaiselta!
Koodi:
 
Tervetuloa Iiris77 ja Joonas! :)

Vauvojen ripulista; meillä Ainolta näyttäisi tulevan lähes vakiona vihertävää kakkaa. Kysyin aiheesta 3kk neuvolassa. Annoin Rela-tippoja, jonka jälkeen kakka palautui keltaiseksi, sitten taas välillä unohdin niitä antaa ja nyt on tullut taas tuota vihertävää kakkaa. No, viime viikolla juttelin asiasta terkan kanssa, mutta unohdin kysyä aiheesta neuvolalääkäriltä. :headwall: Mutta typykkä on tähän asti ollut pirteä ja hyvinvoipa. Nyt parina päivä ollut itkuisempi, mutta voi johtua muustakin. Meillä kun on isoveikalla ja mulla flunssaa, niin tuo pikkuinenkin voi olla vähän kipeä.

Viime yö meni niin metsään, |O että nyt ei ajatus kulje ja jatkan myöhemmin. Siis syömään ja sit petiin.
 
Ai joo, imetyksestä piti vielä laittaa eli meillä mennään täysimetyksellä ja 6kk asti on tuo suositus, Itse ajattelin parin viikon päästä kokeilla kiinteitä tai viimeistään 5kk:n iässä. Ellei tuo neuvolalääkäri sitten kommentoi muuta tuohon vihertävään kakkaan...
 
iiris77, tervetuloa joukkoon! :wave:

Meillä maistettiin eilen pottua, ihan hyvin upposi pari lusikallista, tein aika velliksi sen kyllä. :D
Mut, yleensä on typy kakannut heti aamusta ison satsin, tänään ei ole vielä tullut kertaakaan.. Hetikö se noin voi vaikuttaa?
En kyllä aatellut että vielä ihan säännöllisesti alettais ees antamaan, ens vkolla tuo tulee sen 5kk ja maitoa riittää, mutta voihan sitä vähän totutella. Velli ei kelvannut vieläkään, voi olla vika pullossakin, vierastaa sitä vissiin..
Oon menossa tänään kaupungille ja pumppaan kyllä maitoa varoiks, saa mies koittaa että huoliiko vai tuleeko mulle hälytys kotiin parin tunnin jälkeen.. :whistle:

Nyt on muutama yö mennyt täällä kivasti, on nukkunut 3-4h ja yhden n. 5h pätkän. :) Tosin mä oon silti jotenkin väsynyt ollu, ehkä tää pieni nuhanen olo tekee sen..

Susie, jaksamista ja toivottavasti ens yö sitten taas parempi!!
 
kaie
Moikka iiris täälläkin! :wave:

Meillä vaikutti mun muistaakseni tuo peruna ihan heti vatsan toimintaan. Ja nyt ei ole siis saatu sitä palautumaan jokapäiväiseksi tapahtumaksi vaikka olen kokeillut Levolacia, luumua, ja myös muutamia soseettomia päiviä. Mutta toisaalta jos lapsi ei siitä kärsi niin ei kai sillä sitten ole niin merkitystä. Tyttö ainakin tuntuu olevan joka päivä tyytyväisempi elämäänsä.

..ja nyt se heräs. :)
 
Iltoja!

Kiva kun tullut taas yksi uusi mukaan, niin pysyy taas paremmin elossa tämä meidän ketju.

Sain just tytön nukkumaan ja ihan havahduin ihmettelemään tässä, kun ei mitään ilta kitinöitä ollut, vaan jäi kiltistä pinnikseen harsoa hypisteleen. Ihanaa!

Meillä tuota löysää ruikulia tullut nyt kolme päivää, mutta vähenemään päin...Tänään vain kaksi vaipallista ja vähän potkareihin. Tais olla ne kukka-ja parsakaalimössöt, jota pikkunen söi ehkä vähä liikaa. Tänään tein bataattisosetta eka kertaa ja näyttää uppoavan hyvin, eikä pitäis olla mahallekkaan paha vaihtoehto...Nii ja reloja on kans pari tippaa laitettu nämä kolme päivää taas ja ajattelin jatkaa niiden antoa niin kauan kunnes loppuu toi pullo.

Miten ootte muuten muistaneet antaa d-tippoja? Itse oon aika hyvin muistanut, kun oon aina laittanut aamumaidon sekaan heti ku herätään.

Meilläkin on yöt taas parantuneet, yks yösyöttö ja seuraava onkin sitten jo minun mielestä aamua (5.30-7.00). Pari viikkoa sittenhän meillä mennä siihen, et kaks kertaa pitäsi saada maitoa yöllä ja kerkesin jo pelätä, et tähänkö nyt on tultu...Tietty tiedän, et mikään ei ole varmaan tässä vaiheessa...Voi vielä heittää moneen kertaan rytmit "häränpyllyä".

kaie: Mekin on annettu tyllerölle välillä joku paperi mitä hypistellä ja kyllähän on saanut kyytiä! Ihmeissään siitä äänestä. Ihana kattoa toisen ihmettelyä, et "miten tää nyt näin" ja sitten äiti kattoo pienokaistaan varmaan yhtä ihmettelevällä katseella, et "miten toi nyt noin" :LOL:

Mapitus ja Neitinöppönen 4,5 kk
 
Heipä hei!
Meillä neiti jo nukkuu, ihmeellistä! Ja ilman suurempia huutoja, eilenkin illalla ainaskin pari tuntia huusi. Tais olla vähän masu kipeenä kun viikon panttas kakkaa, tänä aamuna tuli sit vaipallinen!
Montako kertakäyttövaippaa teillä menee päivässä? Kun meillä menee vaan 3, aamulla, sit päikkäreitten jälkeen ja sit yöksi vaippa. Eikä nekään oo kovin märkiä. Ihmetyttää tuo pissan vähäinen määrä. Meillä on menty 4 koon vaipoilla varmaan jo kuukauden verran. Niin ja ei se neiti kyllä kovin paljon syökään, unipöhnäsenä syö parhaiten mutta päivällä ei millään malttais syyä. Mutta hyvin tuntuu kuiteskin kasvavan että ehkä se kuiteskin omansa ottaa!! Niin ja täysimetyksellä täälläkin mennään, ja vielä sais pari kuukautta mennäkkin, musta se on niiiin helppoa, laiska kun luonteeltani olen... :whistle:
Meillä Justiina oppi samalla "ryömimään" kun rupesi kääntyilemäänkin. mahalla ollessa vetää jalat massun alle ja siitä ponkasee, käet jää vielä vähän alle mutta aikansa kun ähertää niin kyllä ne nekin sieltä perässä tulee, ja sit taas uuestaan niin että liikkuu jo ihan kunnolla etiäpäinkin. =)
Jokos ootte tehny päätökset isompien lasten possurokotteista? Me ei otettu 5vuotiaalle, sais kyllä nyt jättää se tauti tänne meijän korpeen tulematta ihan kokonaan!! Kyllä ne ihmiset kaikkea rahanhimoissaan keksivätkin!! :kieh: |O
Kai se ois kavuttava tuonne sänkyyn jotta jaksaa aamulla nousta huushollia siivoomaan!!

HYVIÄ VOINTEJA KAIKILLE!!! :wave:
 
Ja jälleen silmät ristissä... |O Voisko joku kertoa meidän typykälle, että yöllä nukutaan - eikä äidin tarvitse olla siinä vieressä koko aikaa....

Vaipoista; meillä on vielä Liberon 3 -koko käytössä. Tosin nyt kolmena päivänä herännyt päiväunilta kylki märkänä eli täytyy seuraava paketti ostaa 4 kokoa. Vaippoja meillä menee ehkä 5 - 7 päivässä. Vaihdan yleensä ennen kuin menee päiväunille ulos ja sit unien jälkeen kun on ensin syöty. Tuo kolme vaippaa kuullostaa aika vähältä, mutta jos neiti kasvaa hyvin, niin ei siinä mitään.

Jaahas, suuntaan kohti petiä... ainakin lepäilemään, vaikkei uni tulisikaan.
 

Yhteistyössä