** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

SusieQ juu ei paljoo lohduta,että joskus tulevaisuudessa saa nukku pitempiä kuin 2h pätkiä.
Jaksuja sulle :hug:

Palezzu upeesti teillä nukutaan.Varmasti salilla käynnit piristää koko kehoa ja mieltä.(ite toiveissa taas päästä aloittaan :/ )

Jaahas kutsu käy :wave:
 
Moikka taas!

Olin eilen käymässä töissä ja illalla makasin sängyssä kipeenä, Joonas se vaan oli iskänsä kanssa... sitten tää päivä onkin ollut yhtä lahkeessa roikkumista, voi vitsit:) Meillä se eroahdistus on ollut jo useita viikkoja ja nyt tosiaan jo aika kovaa. Ihan kauhea huuto heti kun meen keittiöön, vessaan...onneton itkee ja ryömii perässä ja koko ajan haluaa syliin. Heti kun vilkasenkin sitä lattialla, se rupeaa parkumaan...

Yöllä kun nukutan sitä tissille ja siirrän omaan sänkyyn niin herätessään kauhe lohduton itku. Vasta tissille ja sen jälkeen mun kainaloon niin sit nukahtaa ja siinä sit nukkuukin vähän paremmin (minä taas en). Vähän jännittää kyllä että mitä tästä seuraa kun viikon päästä alan oleen pidempiä pätkiä pois kotoa kun käyn töissä.

Hirvee pöpö meidän perheessä. Mies oli reilut 2 viikkoa kuumeessa (2 antibioottikuuria + 1 kortisonikuuri) ja nyt mä astmaatikkona köhin ja vaikea hengittää. Hitto paikallinen päivystys, kun soitin, käännytti mut tosi töykeästi... tuli ihan itku kun tiedän että olo vaan tästä pahenee ja kun sais lääkkeet aikasin niin ei tarttis kärsiä niin pahasti. Ja vakuutus ei näitä tauteja korvaa jos meen yksityiselle:(

Kurjat fiilikset nyt, kai nää tästä paranee...onneks sentään tissi maistuu vaikka herumisen alkaminen kestääkin ikuisuuden, poju hermostuu jo pari kertaa siinä välissä et miksei maitoo tuu;)
 
harmi toi pöpö teillä iiris-77. ottasivatko terveyskeskuksessa päivystysajoille, jos sanot et oot astmaatikko ja hengitysvaikeuksia? joskus astmaatikoillahan pitää lisätä lääkitystä, jos on joku hengitystieinfektio.. mut sen varmaan osaat jo tehdä itsekin.. =)
paranemisia koko perheelle! :hug:
 
jimille puhkesi eilen 7hammas :)

käytiin eilen mummulassa,ja voi kun poika vierasti isääni :( oli ihan kamala huuto ja samantien takaisin äidin syliin..no hetken siinä katseltuaan uskalsi lähteä tutkimus matkalleen ja se kestikin sitten koko kyläilyn ajan,oli siinä mun vanhemmillani hauskaa kun katseli jimin touhuja..äitini ihmetteli että kuinka se nyt jo menee noin lujaa..eihän tytöt ole menneet..

meillä siis mennään pääasiassa jo kävellen paikasta toiseen,tyhjentää sellaisen rottinkisen lelukorinsa ,kääntää sen ympäri ja kävelee sen kanssa.kävelynopettelu tuolia emme enään osta,nuorimmalla tytöllämme sellainen oli ja alkoi varpustella eli käveli varpaillaan välillä vielä 1,5vuotiaanakin,ja samaa tekee kummipoikani jolla tuollainen kapistus oli käytössä.

ja konttaamallahan pääsee ihan hirmu lujaa paikasta toiseen :LOL:
kyllä on ihan mahdoton vahtiminen!!

meillä uskotaan jo hieman EI sanaakin,aina kun menee minne ei pitäisi ja sanon ei niin pysähtyy ja katsoo mua ja lähtee kielletyn jutun luota pois!

ja meillä ollaan niin kiinni mussa..tulee perässä ihan joka paikkaan,no kai sekin vaihe taas kohta helpottaa..

oletteko jo antaneet niitä 8kk pilttejä?meillä jimi syönyt niitä nyt reilun pari viikkoa,ei oikein tykkää niistä kokonaan soseutetuista,paloja pitää olla.ja itsekin kun teen jimille ruokaa niin jätän aika isoiksi paloiksi ne.meillä tykätään myös syödä sormiruokaa,se on kivaa!ja juoda tavallisesta mukista vettä.

jaahas täytyy mennä pyykin pesuun..sitähän meillä tuleekin urakalla!!

babjuska+jimi 7kk
 
moikka!

babjuska: ihanaa kun jimi on jo noin kehittynyt! kesällä synttäreinään juoksee lujaa ja pääsee rannallekin leikkimään ekaa kertaa :) maltan tuskin odottaa kesää! oon niin hömppä et oon löytäny netistä uskomattoman hienon dinosaurus-kakkuohjeen :D teen sellasen sitte ku danil on synttärit :D hahah.

danilla edelleen yksi alahammas... vähän on sellanen fiilis mulla että toista taas tekee. mul oli ihan hirvee lauantai-sunnuntai välinen yö. ikinä oo ollu sellasta!! oltiin danin isän luona yökylässä ja kaikki meni hienosti. nukahti helposti ja nopeasti matkasänkyyn ja nukkui n. 5h ja heräsi keskellä yötä siihen kun yskitti. dani yski niin lujaa että tuli oksennusrefleksejä ja pojal meni siihe hermot. huuto alko ja se huuto ei ollu mitää pientä.. se oli järkyttävää, raivokasta kiljumishuutoitkua joka ei loppunu sylissä, maidolla, tutilla, ei millään! dani yski ihan kauheesti ja lopulta oksensi hirveen määrän mun päälle ja otin siltä yöpuvunki pois ku hikisenä huusi..sitä jatkui 2h putkeen!! mua ahdisti ihan hirveesti ja tuli lopulta niin toivoton olo et lysähdin vaa lattialle itkee ku en tosissaan tienny mitä tekis! danin isäkin yritti kaikin keinoin auttaa mutta mikään ei toiminu. mietittiin siinä yhdessä et pitäsköhä meiän lähtee minun luo keskellä yötä jos poikaa pelotti kun oli vieraassa paikassa. no mä menin sit laittaa kattovalot päälle ja vaihdoin pissavaipan, laitoin bodyn ja sukkikset ja käytiin sit kattomassa kissaa ja vähä paijaamassa sitä, itku lakkas! rauhottu siihen sit ja koitin laittaa takas sänkyyn, sinne sammu. huhhuh. se oli aivan kamalaa. mä oon muutenki jo niiiin kyllästyny tohon danin yskään! toi yskä on jatkunu jo kohta kuukauden verran ja se yskä on todella limaista ja joka kerta tulee oksennusrefleksi ja monet kerrat yrjö lentää sen takia.
yöllä dani herää yskimään ja itkee ku nukuttais tosi paljo mutku ei pysty ku yskittää. eilenki raukkaparka yski ja vaikeroi surullisen kuulosesti ja yritti taas ite nukkua. mua käy niin sääliks enkä tiedä mitä tolle yskälle voi tehdä. voisiko joku auttaa tai neuvoa? onko jotaki kotikonsteja vai onko pakko mennä jo lääkäriin? hengitys ei vingu, röhisee vaan, syö ihan hyvin, nukkuu päikkärit ulkona tosi hyvin (sisällä huutaa jos nukkuu omas sängys), leikkii ja touhuu normaalisti. eikä minust oo kuumettakaan. nuhanen on ja oksentelee nyt usein koska yskä on niin raju. apuja?!

piti muuten sitäkin kysyä, että te, ketkä syötätte vauvaa aina tuttipullosta, ni miten syötätte yöllä? otatteko syliin syömään vai miten?

jedvenna ja daniel 7kk+
 
jedvenna, toivottavasti Dani tulee kuurin avulla kuntoon, tosi kurjaa pienelle (tietty myös äidille) tuommonen limainen yskä. :/
Me ollaan onneks oltu terveinä, vaikka päiväkodissa on jyllänny vatsatautia jo useamman viikon, mä niin toivon että säästytään jatkossakin siltä! Jaksamista ja tsemppiä sairastaville!

babjuskalla on kyllä menevä mies siellä, kova on tahti! :D
Noista ruoista, välillä saa tyttö purkista jos äitiä kovin laiskottaa ja kerran pari tainnut saada 8kk pilttiä, tosin tuolla kun on vasta yksi pieni hammas niin haarukalla vähän pienin. Mutta joo, soseet jätän jo karkeammiksi, kovasti suullaan mökeltää kyllä. :)
Meillä onkin huomenna sitten 8kk neuvola/lääkäri, kiva nähdä kuin paljon on tyttö kasvanut. :)
Tässä tuore otos äidin kullasta. :heart:
 
Mitä teen,kun meidän tyttö ei syö enään kunnon ruokaa,ei nuku öisin kunnolla ja kakka on todella kovaa ja kakkii ihan koko ajan ja on ihan mustaa.
Oon kokeillut Luumu sosetta,mutta se ei tunnu auttavan..

Multa loppuu jo kokonaan keinot..
 
kaie
yonido, mä annoin meidän tytölle peräruiskeen nimeltä mikrolax siinä vaiheessa kun ummetus alkoi vaikuttaa syömishaluihin eli ruoka ei enää maistunut. ruiske on helppo antaa, sitä saa apteekista reseptittä ja toimii varmasti. sillä sain tukkeen pois, ja sen jälkeen ylläpidin vatsan toimintaa pitkään Levolac-nimisellä valmisteella jota myös saa apteekista. Se ei ala toimia heti vaan teho näkyy vasta mutaman päivän kuluttua, siksi sillä on hyvä jatkaa kunhan saa suolen enisn tyhjäksi.

olen joutunut käyttämään ruisketta muutaman kerran, tällä hetkellä levolac:kaan ei ole enää käytössä, mutta molempia löytyy edelleen vastaisuuden varalle.

meillä ei toiminut luumusose, ei mallasuute, ei vesi. ainoastaan nämä apteekin tuotteet.
 
Yonido; mallasuutetta voisi kokeilla ja tuota Levolac:ia. Peräruisketta en ole antanut ja siitä kysyisin neuvolasta/lääkäriltä. Meillä toistaiseksi luumun antaminen on auttanut, mutta sitäkin saa antaa lähes 1/2 purkkia päivässä.

Mut nyt syömään... jatkan myöhemmin... :wave:
 
Jaahas. Niin jäi eilen kirjoittelut kirjoittelematta ja tänään on ihan armoton väsy. |O Yö meni niin harakoille, että! Typykällä on nuhaa ja taitaa hammaskin tehdä tuloaan... Mä oon niin poikki. Aamulla riideltiin miehen kanssa niinkin dramaattisesta asiasta kuin munaleikkurin tiskaamisesta. :ashamed: :headwall: Pakko painua päikkäreille, ois niin ihana ilma ulkoilla, mutta ei auta, ensin unta ja sitten kaikki muu... :/

Kaie, piti kysymän millainen annostus sulla on ollut tuossa Levolac:ssa. Meillä neidillä myös sen verran kova vatsa, että luumua on pakko antaa joka päivä ja aika paljonkin. Kyllästyy vielä kohta tuo neiti tuohon ainaiseen luumuun... :snotty:

Mutta nyt petiin
 
täälläkin yksi uupunut mamma... dani on vielki kipee ja huutaa yöt läpeesä.. hohhoijaa..

mut nii piti kysymäni et millasii virikkeitä annatte vauvalle päivällä? mitä kaikkea puuhaa keksitte? must tuntuu et välil dani oikeesti on todella kyllästyny ku ei oo mitään kivaa tekemistä ku samat lelut on jo ihan tyhmiä.
niin ja kauanko nukutatte vauvaanne kunnes nukahtaa sänkyyn?

jedvenna ja daniel 7kk+ (ensi viikolla jo 8kk) !
 
meillä on sama ongelma kuin teillä jedvenna! tuntuu et poika kyllästyy kotona oloon. yritän leikittää sitä eri huoneissa.. meillä ei vauveli osaa vielä ryömiäkään, niin ei pääse tutkimaan ympäristöä. sitterissä viihtyy ja mahallaan lattialla. leikkikaari on vieläki kovassa käytössä. yritän käydä rattailla joka päivä kävelyllä tai jos on auto, niin kaupungilla mutkan, et tulee vähä ohjelmaa. nyt laitettiin hyppykiikku kattoon, niin poika tykkää älyttömästi hyppiä siinä! :D se varmaan skippaa konttaamisen ja lähtee suoraan käveleen... xD saadaan kohta tutuilta semmoinen "auto" millä vauva voi rullata ympäri kämppää ja opetella käveleen siinä sivussa. kertokaa ihmeessä muutkin miten viihdytätte vauvaanne. =)
illalla poika nukahtaa parissa minuutissa sänkyyn eikä huutele yhtään. mut päivisin se on alkanu huuteleen ennen nukahtamista. menee varmaan 5-10min ennen kuin nukahtaa. mut eipä sille voi oikein mitään. se on vain sen tyyli nykyään. ei sillä mikään hätä ole. pitkään meni niin, et kun laitto sänkyyn niin sinne jäi onnesaan tuhiseen. onneksi nuo illat ja yöt on pysyny kuitenkin sellaisena (*koputtaa puuta*). mut tuo on varmaan joku vaihe. huomaa et poika on oppinu kiukuttelemaan hieman. ;) ja on muutenki varmaan hieman yliaktiivinen päivisin. se tahtoo vauvan kasvaessa käydä niin. x)
 
Meillä tyttö tykää seurata ja "osallistua" isompien leikkeihin.Omatkin lelut toki välistä kiinnostaa.
Eli eipä tota pahemmin tarvi viihdyttää.Tutkii paikkoja ja tietää mihin ei saa mennä.Juoksuttaa näin äitiä.Ryömii siis nykyisin eteetpäin.

Kannattaa jättää osa jemmaan leluista ja vaihtaa sit toisena päivänä ns.uudet lelut lapselle.Näin saattaa mielenkiinto pysyä paremmin.

Unikoulu menossa ja äidillä vihdosta viimein toiveena saada hieman pitempiä unipätkiä.
Ilta unille laitan sänkyyn ja sit poistun huoneesta.Unilaulu cd soimaan tarvittaessa.
Päiväunet menee rattaissa.En ole kokeillutkaan edes sänkyyn.
Päiväuni ajan hyödynnän isompien kanssa ulkoilen taikka kauppareissut tehden.
Nyt ulkoileen
:wave:
 
Piti käydä kurkkimassa teitä täällä. Kiva nähdä, että meidän pikkuinen on aika samoissa kehitysvaiheissa kun nämä heinäkuiset, pienempi kooltaan tosin, vaikka onkin jo 9kk. Meillähän laskettu aika oli 7.7. ja synnyttiin 22.5. pienikokoisena ja huonokuntoisena.
Nyt kaikki on jo hyvin ja on eletty jo pitkään ihan tavallista vauva arkea. Paino siinä 7kg tietämissä, ja pituus jossakin 68 nurkilla eli 68 vaatteet menee ja osin vielä 62, etenkin housut. Pieni osaa kontata ja kävellä puita pitkin, hampaita on 8kpl ja syödään 6kk soseita. 8kk soseet tulevat vielä oksuna ulos. Syömisen kanssa kamppaillaan, kun ruoka ei oikein maistu, mutta muuta ongelmaa ei ole ainakaan vielä keskosuuden jäljiltä havaittu.
Meillä on käytössä verkkoseinäinen leikkikehä, jossa pieni viihtyy erittäin hyvin leikkimässä tai kiertämässä kävellen ympyrää laitoja pitkin. Lattialla kontatessa on käytössä kypärä, kun päälleen kaatumisia edelleen tapahtuu, vaikka on kontattu jo pari kuukautta.
Kierrätän leluja parin päivän välein, niin ei tule kyllästys. Ulkona pyritään käymään kerran päivässä.
Nukkuminen menee yöllä ihan ok, joskin nukahtaa vasta puolilta öin ja nukkuu amu yhdeksään. Päikkäreiden pituus vaihtelee, mutta niitä on vielä 2-3kpl. Nukahtaa silloin kun nukahtaa, eli ei varsinaista rytmiä ole.
Terkkuja kaikille, vaikka en tiedä muistaako kukaan meitä edes enää :)
 
Vauvan viihtymisestä/viihdyttämisestä, meilläkin toi isoveli on aika pop, hänen puuhiaan on kiva seurailla. :D Ja tosiaan mäkin vaihtelen leluja, ettei kaikki oo yhtenä ryppäänä lattialla, sitähän sanotaankin että vauva saattaa hämmentyä jos on liikaa kateltavaa/kuunneltavaa.
Lisäksi tyttö tykkää kuunnella kirjoja, matkin eläinten ääniä ja neitiä usein naurattaa kun vähän "yliesitän".. :xmas: :D Sit usein viedään ja haetaan isoveli eskarista niin siinä tulee ulkoilua, kauppareissutkin sujuvat kivasti kun tyttö kattelee kaukalossaan. :) Mut kyllä näille pienille on kotosallakin ihan tarpeeksi sitä touhua, vaikkakin välillä musta tuntuu vähän ykstoikkoiselta, kestäpä ei!?
Nukuttaminen, meillä on aikeissa alottaa unikoulu, tyttö siis syö vielä yleensä sen 2 kertaa yöllä, mut saa nyt nähdä miten onnistuu.. Päiväunet nukkuu nykyään sisällä ja välillä nukahtaa 10 minuutissa, välillä tuntuu et menee tunti.. On nyt koitettu palata siihen ettei nukuteta syliin vaan taputellaan omaan sänkyyn, siinä vaan tosiaan välillä kestää kun neiti protestoi.. Että sellaista, ehkäpä hän vielä joskus nukahtaa ihan itekseenkin taas.
Kiva oli kuulla tessak:n kuulumisia, hyvä homma että asiat siellä ihan mallillaan!:)
Mukavaa viikonlopun jatkoa, meillä on koko perheellä talviloma, jee jee. B)
 
Terve!

Me leikitään ja peuhataan pojun kanssa. Samoin kerran päivässä koitetaan käydä ulkosalla joko autolla tai vaunuilemas. Ei kait me mitään ihmeempää, aika huonosti vielä poju viihtyy lattialla, kun ei pääse liikkeelle kunnolla.

Ajattelimme käydä kylpylässä ens viikolla. Saas nähdä miten onnistuu, onko vesi kylmää ja pelkääkö poju hälinää. Mitä mieltä olette voiko kävästä lämmittelemässä eucalyptus-höyrysaunan puolella? Ei kait siitä nyt mitään haittaakaan voi olla...?

Tulis jo lämpimät ilmat ja pääsis kunnolla ulos!!

Maatuska ja poju
 
moikka pitkästä aikaa!!

Meillä on sellainen "kävelytuoli" ,siirimobiili, kuten isä nimittää :LOL: Sillä mennään ympäri taloa niin että koirakin saa kyytiä!!! Siiri uskaltaa nyt ryömiäkin huoneesta toiseen ja alkaa tutkimaan paikkoja... 6kk-7kk Siiri nukkui yöt läpeensä, mutta nyt ollaan taas tultu vähän takapakkia ja herätään se n. 1krt yössä... Voimia kaikille joilla heräämisiä on enemmän. Tuntuu, että yhdessäkin kerrassa on liikaa! :hug:
¨
Pelottaa, ahdistaa ja kauhistuttaa, samalla intoa on kuin pienessä kylässä, sillä viikon päästä alkaa työt. Iskällä oli eilen viimeinen työpäivä, ollaan viikko lomalla yhdessä ja sitten tää mamma alkaa kehittää yritystään =)

Hampaita Siirillä ei vielä ole yhtään, mutta ei kiirettäkään....
Tänään oltiin Siiri-mummon hautajaisissa ja meidän pikku-Siiri oli NIIN reipas tyttö, että äiti oli pakahtua ylpeydestä. Kyllä me sittenkin osataan kasvattaa tästä pienokaisesta kunnon kansalainen.

Päivisin meillä nukutaan ulkona kaikki päikkärit, sisällä ei onnistu ollenkaan... Saa nähdä miten sit isän kanssa alkaa rutiinit rullaamaan, mutta mä olen laittanut n. 2h heräämisen jälkeen ekoille päikkäreille (2-3h) sit syödään+ ulkoillaan/käydään kaupassa tai vaan leikitään/jumpataan (sen kun joku näkis niin...) :LOL: sit taas noin 1-2h unet ja välipala. Sit taas touhutaan jotain ja syödään toinen ruoka ja otetaan vielä n. ½ tunnin unet. Sitten ihana iltapuuro, -leikit ja -pesut. Sitten onkin aika rauhoittua. Meillä Siiri rauhoittuu syliin telkkarituoliin vellin kanssa ja siinä kertoo päivän jutut. Sit mennään omaan huoneeseen ja suukot ja sininen uni, niin johan nukahtaa :saint:

Meillä "kaikki" "ongelmat" loppui kun lopetin imetyksen. Olin ajatellut ennen Siiriä, että imetän niin kauan kuin mahdollista. Joulukuun alussa aloin miettimään että saakohan tyttö tarpeeksi maitoa, neuvolassa käskettiin vaan imettää enemmän ja enemmän. Olin muutenkin kipeä vääristä imetys asennoista ym. ja aloin pikkuhiljaa lopetella. Tammikuun alussa sitten päätin että nyt loppui molempien kiusaus ja aikansa kutakin... Tyttö alkoi nukkumaan, ei itkenyt turhista ja alkoi kasvamaan "paremmin". Nyt pari kk myöhemmin ihmettelen miksi en tehnyt sitä jo kuukautta aiemmin, mutta helppohan sitä on olla jälkiviisas.
Niin muuten JEDVENNA: Meillä nuhaan ja yskään nimenomaan on auttanut yöllä sängynpäätyjen kohottaminen(ja tosiaan kohottaminen; 2xpuh.luetteloita/jalka) ja sipuli. Sipulia kangaspussiin sidottuna päätyyn, sipulia sängynalle ja kuumavesi ämpärin päälle folio, johon reikiä ja sipulin paloja (oma patentti :LOL: ) huone haisee pahalle, mutta toimii :LOL: :LOL: :LOL: Meillä tyttö oli räkäinen ja yski tuhottomasti, mutta tämän jälkeen nukkui 12h putkeen, kipeenä....
Nyt tämän romaanin jälkeen kaikille hyvää yötä, jaksamisia ja nautitaan päivä päivältä kasvavista pikkupalleroisistamme, minä viikon päästä vähemmän, mutta entistäkin intensiivisemmin =)
 
kaie
SusieQ, mä annoin Levolacia noin 5ml joka päivä. Ensin se meni alas ihan ok, sitten tyttö alkoi nyrpistellä sille ja mun piti sekoittaa se milloin mihinkin: puuroon, ruokaan, hedelmäsoseeseen. Parhaiten se toimisi kun antaisi veden kanssa, mutta meillä se toimi ruokaankin sekoitettuna.

Mutta LEvolac ei siis ole ulostuslääke siinä mielessä että se auttaisi heti tai edes samana päivänä vaan alkaa vaikuttaa suolessa hiljalleen. Sitä peräruisketta ei kannata pelätä, sitä annetaan jo sairaalassa keskosille. Mutta tietenkään neuvolasta/lääkäriltä kysymisestä ei koskaan ole haittaa.
 
maatuska84: tuli mieleen tuosta eucalyptussaunasta, että ei siitä varmaan mitään haittaa ole, mutta se tuoksu saattaa olla liian voimakas lapselle ja kirvellä limakalvoja. meillä ei voida käyttää edes sitä vauvaöljyä, jossa on eucalyptustuoksua. hirveä huuto lähtee heti. mut hajuttomia tuotteita voi käyttää. hiuslakasta, hajuvesistä ym oon huomannu saman.
 
Meillä ei saatu vatsaa toimimaan levolac:lla, joten kokeilin mallasuutetta. Se toimii paremmin meillä. Annan sitä joka päivä teelusikallisen päiväruoan päätteeksi. Riippuu mitä syödään ruoaksi, välillä tulee silti ummetusta, esim. mustikoista.

Ihmeellinen asia on tullut vastaan. Olen antanut sekä omia marjoja että kaupan purkeista marjoja. Jos annan omia marjoja niin neiti puklaa herkemmin kuin kaupan marjoista. Mistähän moinen mahtaa johtua? Tänään tein niin, että keitin marjat ennen syöttämistä, mutta silti tuli puklua.

Luonteenpiirteistä on ollut myös puhetta. Tyty on jo pitkän aikaa näyttänyt kaikki tunteensa hyvin voimakkaasti ja on erittäin tempperamenttinen kaveri. Tietää mitä tahtoo ja ilmaisee heti jos joku asia ei miellytä tai jos joku asia miellyttää. Mies oli viime viikon isyyslomalla ja nyt alkoi arki. Aamu oli ihmeellinen, kun kotona olikin vain äiti. Sitä kiukkusi mulle aamulla, kunnes hoksasin laittaa musiikin soimaan. Tyty innostui asiasta niin, että alkoi heti hyppimään innoissaan. Ja on niin mielettömän aktiivinen, että kaikki mitä ympärillä tapahtuu tulee huomatuksi. Jos satun syöttämään häntä, kun joku tulee ovesta sisään, niin pää pyörii kuin hyrrä etsien ovesta kulkijaa. Sama jos koira sattuu olemaan sisällä niin syöttäminen vaikeutuu, kun koko ajan pitää seurata mitä se koira touhuaa.

Olimme vloppuna häissä. Jännitimme tilaisuutta varmaan enemmän kuin hääpari. Hyvin kuitenkin selvisimme päivästä eikä vierastamistakaan ollut havaittavissa. Kotiin tullessa yöunille pääseminen olikin sitten normaalia vaikeampaa. Nukkumaan käytiin vasta kahdeltatoista yöllä...

Mukavia talvipäivien jatkoja!
 
heippa!

eilen oltiin 8kk neuvolalääkärissä. pituus 69cm (6kk 68cm) ja paino 7,8kg (6kk 7,4kg). neuvolantätiä nauratti kun daniel konttasi ympäri huonetta ja kiipeili milloin mihinkin. ehdoton suosikki oli puntari, missä näitä raskaana olevia naisia punnitaan :D siinä oli kiva kiipeillä ja läiskytellä käsiä. lääkärissä sitten valitin danielin flunssasta, joka on jatkunut jo 2kk eikä parantumista näy. kova limainen yskä ja tukkoinen nenä sekä antibioottikuuri joka ei ole tehonnut. lääkäri sitten kuunteli keuhkoja ja totesi että röhisee tosi pahasti koko keuhkojen alueella ja lähetti tk:lle röntgeniin. ei uskonut että tulehdusta olisi, koska kuumetta ei ole ollut. käytiin sit danielin kans keuhkokuvissa ja iskäkin tuli mukaan :) oli ihanaa kun hän tuli mun avuksi sinne. kauheen pelottava tilanne se pojalle oli ja huusi surkeena kun kuvattiin :( loppupäivän oli kyllä ihmeellisen hyväntuulinen eikä kiukunpuuskia ollut ainuttakaan! ihmeteltiinki sitä iskän kanssa :D käytiin myös vaarin luona (danielin isänisä ) ja vierasti ihan mahottomasti. huusi tosi kauan ja kiipesi mun sylissä koko ajan ylemmäs ja rutisti lujaa :p

danille tuli eilen toinen hammas! jee! huomasin kyl heti kun tuo hammas puhkesi ni yöt on ollu levollisempia eikä huutoo yhtään. syökin nyt paljon paremmin ja saatiin neuvolalääkäriltä uusi kuuri keuhkoputkentulehdukseen ja mun mielestä tehonnu. mua jännittää ihan hirveesti ku täällä meillä päin pyörii nyt se norovirus. naapurissa sitä on tälläkin hetkellä ja mua hirvittää jos dani saa sen, raukkahan joutuis sairaalaan! oon lähössä perjantaina egyptiin lomalle ja poika jää mummolaan hoitoon. jännittää sekin et mitenköhä pärjäävät et jos pikkuinen ikävöi mua kamalasti ja miten reagoi kun tulen viikon päästä takaisin. eihän lapsi voi unohtaa minua? :D oon hölmö ku tollasta kuvittelen!

Nuutti79: meillä kans syöttäminen on yhtä pelleilyä jos koirat juoksentelee vapaana kämpässä. pää pyörii kun haluaa tarkkailla niitä tai jos kotona on muita ihmisiä ni niitäki pitää seurata. lusikka osuu aina ties mihi, aina tosin muualle kun sinne suuhun! :D

huomenna menen entiseen lukiooni juttelemaan vanhan oponi kanssa amk hausta. aion hakea syksyksi kouluun ja ajattelin oponi kanssa tehdä hakemuksen yhdessä ja keskustella mahdollisuuksistani kouluihin joihin haluaisin.

viimeiseksi haluan vain ilmoittaa miten paljon mua kyrsii kun täällä ei aurata!!! yritin kävellä vaunujen kans kävelytiellä ku piti lapsi saada nukkumaan ni piti kaikki voimat laittaa peliin et pääsi eteenpäin ku lunta on niin törkeesti. oikein suututtaa!

no mut hauskaa päivänjatkoa teille :D

jedvenna ja daniel PERJANTAINA 8KK :heart:
 
Minäkin pitkästä aikaa tänne kirjottelen, lukemassa oon aina yrittäny käydä toisten kuulumisia..
Kun tuntuu et ite on hirviän väsyny koko ajan, entiiä sit mistä johtuu kun vitamiinejakin kuitenkin syön..
Meillä on Elisalla kans 2 hammasta alhaalla ja ilmeisesti tekee nyt ylöskin kun on vähän kiukkunen ollut päivisin ja välistä ei haluis ollenkaan mitään lämmintä syödä/juoda.. niin ne tuli nuo alahampaatkin.
Nyt on 3viikkoa siitä kun alko konttaileen ihan joka päiväsesti ja samalla oppi myös tukea vasten seisomaan, sitäkin tehdään koko ajan millon mistäkin otetaan tukea ja välistä kaadutaan lattialle ja nyt sit kun joskus irrottaa ensin toisen käden ja sitten toisen ja eihän se kauon pysy pystyssä. Mä en oo sitä konttauskypärää juuri ollenkaan pitäny kun ei antanut olla päässä oli aina kiskomassa pois..
Sit mitään ei voi jättää enää tv tason/pöydän päälle minne yltää kaikki kiinnostaa, varsinkin kaikki kielletyt.. johdot, puhelimet, tietokone yms tollaset. Ja ilmeisesti pitää tänään ton miehen laittaa ylimpiin laatikoihin ne stopparit ettei saa auki, alemmissa on jo.
Elisa on kyllä ollu melko terve *koputtaa puuta* ei oo ollu kuumetta tai edes pahemmin nuhaa/yskää.. nenä ollu vähän tukkonen ja ollaan laitettu keittosuolatippoja nenään jotka on sit auttanu.

Meillä on torstaina neuvolalääkäri jota on siirretty tammikuusta saakka toivottavasti nyt päästäs.

Viihdyttämisestä oli ollu puhetta.. No meillä kans leikitään ja jumpataan ja on kans vaik minkälaista lelua ja on ne tietyt suosikit joista tykkää mut joskus silti tuntuu et kaukosäätimet kiinnostaa enempi :D Meil on ylä- ja alakerras omat lelut ja niitä sit tulee vaihdeltua. Ja käydään myös vaunuileen tosin nyt kun on tullu lunta niin ei oo niin useesti käyty, eilen kävin ja tulin siihen tulokseet että sit vasta menen seuraavan kerran kun lumisade loppuu eipä ollu aukastu joka paikasta teitä niin sai ihanasti pukata umpisessa vaunuja!

Nukkumaan laittaminen on välistä ollu hankalaa mut nyt ollaan jo paremmalla puolella. Yöunille kun mennään niin hoidetaan iltapuuhat ja laitan sit pinnikseen ja vähä aikaa siin kattelen kun touhuilee omia; nousee pinniksen reunaa vasten seisomaan ja lelujen kans painii :D mut sit jätän sen sinne touhuileen ja käyn välistä katsoon et joko on nukahtanu, peiton saa käydä laittaan yleensä päälle sitten. Tosin saattaa nukahtaa mitä ihmeellisimpiin asentoihin :D ja radio pitää aina laittaa tunnin uniajastimelle..
Mut päiväunille onkin sit hieman hankalampi laittaa kun ei tahdo oikein sisällä nukkua.. hirviä kätinä ja itku yleensä mut sitkun jättää taas touhuileen omia pinnikseen niin nukahtaa jonkun ajan päästä mut nukkuu 0,5-2h korkeintaan kun ulkona saattaa nukkua jopa 4h!

Meillä ois tässä turvaistuimen ostoa suunnitteilla kun kaukalo alkaa käymään jo pieneksi.. vaihtoehtojakin on vaan niin monta et pitäs vaan käydä tuosta ainoosta liikkestä kysyyn nuista istuimista..
Entä onko kenellekään kokemusta emmaljungan scoottereista? onko ne millaiset rattaina ja onko esim. paremmat kuin et vaunut laittaa rattaiksi? tai meneekö ne pienemmään kasaan ym?

tikru ja elisa 7kk+
 
ihan nopsasti meidän kuulumisia..
jimillä ollut nyt 4päivää tosi korkea kuume,panadolilla laskee tunniksi ja sit taas nousee :(
lisäksi ripuloinut tänään tunnin välein.
tänään vein poikaa lääkäriin ja diagnoosina rotavirus ja vauvarokko,eli siis molemmat samaan aikaan..poika on todella huonovointinen,ei syö ja kitisee :(no yöt on onneksi nukkunut sen 12h putkeen!
huomenna uudestaan lääkärille jos lääkkeet eivät ala helpottamaan,ja sitten laitetaan lähetettä taysiin.
voi kun on ittellä niin paha olla pojan puolesta,itku on herkässä täällä..jimi kun ei ole näin pahassa kunnossa vielä onneksi ollut!

jaahas,täytyy taas mennä,moi!

babjuska+jimi 7kk
 
Voi babjuskan pientä, miten nyt sattuikin että molemmat taudit iski päälle samaan aikaan, voin kuvitella että on pojalla kurja olo. :/ :hug:
Onneksi uni on maistunut, sekin omalta osaltaan korjaa oloa. Toki ois tietty hyvä jos ruokakin tai ainakin neste menis, mutta onneksi on hyvää hoitoa saatavilla jos ei olo ala helpottaa.
Pikaista paranemista sinne!!

Me ollaan tässä talvilomasta nautiskeltu, yöt sujuneet ihan ok, yhdellä syötöllä. Tänään oltiin Ideaparkissa ja tosi hienosti tyttö jaksoi useamman tunnin, oli tietty paljon katseltavaa. Ravintolassa alkoi vaan heti protestoida kun näki meidän annokset, piti äiskän kaivella maissinaksut ja hedelmäsose esiin, omaa tahtoa kyllä löytyy siis.. :whistle: :heart:

Ai niin, typyn 8kk mitat olivat 68cm ja 8660g, painoa tullut vähemmän kuin yleensä mutta liikkeelle lähtö selittänee sen, koko ajan kun lattialla touhuaa. :)
 

Yhteistyössä