** HEINÄKUUN 2009 PIKKUISET **

asustellaan vihdissä =) oon kovasti ajatellu danille omaa huonetta sitku muutetaan omaan kotiin. asun siis vanhempien luona vielä kun on iso omakotitalo ja tilaa mut tän vuoden ajattelin viel asuu täällä. sitkun opiskelut on lähteny hyvin käyntiin ni muutetaan omaan kotiin ja haluaisin et poika sais sillon jo oman huoneen. elikkäs siinä vähän yli vuoden ikäsenä sais :)

Meillä on niin mini vauva, kun katselee noita teidän mittoja, 6 kk:n neuvolassa mitattiin painoa 5935 g ja pituutta 62 cm! Ei oo ainakaan painava kannella... ;)

Meillä on mieheni kanssa ensimmäinen lapsi molemmille, mies on jo yli 40 ja minä täytin 30 nyt viime vuoden lopussa. Ikäeroa on kovasti, mutta se ei tunnu missään, eikä monikaan tuntematon huomaa ikäeroamme näin ulkoisesti. Eron huomaa siitä, että hän on kovin varovainen vauvan suhteen ja varmistelee kovasti, että vauvalle ei vaan pääse sattumaan mitään. No se voi olla myös luonteenpiirteissä se ero. Itse olen ns. vauhdikkaampi tapaus, lennättelen lastani "lentokoneessa" yms. mut mieheni pitää häntä sylissä eikä kovasti hyppyytä.

Asumme etelä-pohjanmaalla.

Vauvakuumetta on täälläkin ilmassa. Menkoista ei ole vielä tietoakaan, joten ei oo pelkoa raskaaksi tulosta. Ellei tule raskaaksi ennen ensimmäisiä menkkoja. ;) Sehän olisi kivaa, ei tartteis läträtä siteiden kanssa.

Onko teillä tavattu ruveta enemmän valvomaan nyt, kun vauveli on oppinut liikkumaan? Meillä heräillään monta monituista kertaa yössä, en edes tiedä miten monesti. Ennen nukuttiin neljän tunnin pätkissä, nyt tunnin parin pätkissä menee yöt. Ja vähän mä oon sippi! Päivisin ei tuu hirveesti nukuttua, on mielestään niin paljon touhua, kun lapsi nukkuu. Lapsen valvoessa ei touhuamisesta tule oikein mitään, kun hän vaatii liikaa huomiota.
Nuutti ja tytön tyllerö 6,5 kk

Hei vaan taas!

Onpa taas "ihana" lukea, että jollain muillakin on "minivauvoja" puolvuotiaana. Meillä siis tyttö oli pari päivää ennen 6kk sen 65 cm ja 6355 g.

Myö asutaan vielä pari viikkoo Tampereella, mutta ens kuun puolenvälin tienoilla sitten Jyväskylässä. Ja meidän perheeseen kuuluu minä ja mies, molemmat 28v ja sitten tytöt 2v2kk ja 6,5kk. Vauvakuumetta ei vielä havaittavissa, vaikka haaveissa "joskus" saada kolmaskin lapsi, ehkä siten, että olis tokan ja kolmannen välillä jotain 2-2,5v ikäeroa. Nyt noilla 1v7,5kk, niin en samaan tahtiin ehkä kolmatta jaksais :) Tosin miehellä alkaa just 1,5v kestävä työharjottelu ja sitten ei tiedä, mihin päin Suomea pitää TAAS muuttaa, niin ehkä sillon ei ainakaan paras aika olis olla viimesillään raskaana tai ihan pikkuvauvan kanssa. Hirvittää nimittäin tuo tuleva muutto noidenkin kanssa :eek:

Meillä opittiin eilen ryömimään! Pitkään kuljettiin takaperin ja kontassa oltu jo reilu kk. Vielä ei ole ainakaan vaikuttanut öihin. Itseasiassa ne kokoajan parantuneet. Nyt varmaan koko tämä viikko menty vaan 1 imetys/yö. Ja viimeyö oli LOISTAVA, meni unille tavalliseen tapaan noin 20.15, tutti piti laittaan 23.50 ja imettää piti 6.10!!! En ola aikoihin saanut nukkua näin hyvin. Pienesti kävin hereillä, kun isompi tuli noin 5 maita miehen viereen. Voi, kun jäisi pysyväksi tuollainen!

Jahas, taisi isompikin simahtaa, joten taidetaan painella saunaan.

Kivaa viikonloppua!

-Minsku

kaie
Meilläkin on yöt menneet ihan silpuksi, joskaan ne ei koskaan ole kovin kummoisia olleetkaan. Mutta tuollaisia Minskun mainitsemia loistoöitä on ollut muutamia - viimeksi kaksi viikkoa sitten kolme kappaletta peräjälkeen. Siihen ne sitten loppuivatkin. Ja meillä ei siis liikuta vielä yhtään mihinkään, että joku muu syy lienee. Jostain kyllä luinkin, että puolivuotialla nukahtamis- ja nukkumisvaikeudet on ihan tavallisia. KAipa siellä pienessä päässä alkaa tapahtua niin paljon ettei meinaa uni pysyä silmässä. :)

Yöimetykset siis lopetin jo, sen jälkeen meni neljä yötä tuttihärdellissä, kolme nukkuessa ja sen jälkeen taas ollut yhtä hulinaa. Pari yötä sitten otin yhden yösyötön takaisin tilannetta rauhoittaakseni. Itkuisia öitäkin on muutama mahtunut joukkoon, mitä siis ei ole koskaan aikaisemmin ollut. :( Paitsi että itkien herääminen on kurjaa, niin on se myös aika raskasta (mulle) kun pitää tunnin-parin välein olla tuttia työntämässä suuhun. Mies tuossa yksi yö auliisti lupasi ottaa loppuyön tuttitouhut kontolleen, mutta eihän se sitten herää tytön ääniin, hädin tuskin edes itkuun! Joten minä sitten kiipesin ensin miehen yli että pääsin kurkottelemaan sinne pinnasänkyyn. :LOL:

Ja meidän tyttö ei tosiaan ole minivauva, vaan sieltä toisesta päästä: 72 senttiä ja yli 8,5 kiloa. Ja äidin hauis kasvaa. ;)

Ja taas tulee lunta B)

Meillä yöunet - ja päikkäritki usein - on ollu rikkonaisia suunnilleen tän puol vuotta mitä täs nyt yhteistä taivalta on ollut :D No mut ei se aina naurata. Tuntuu niin turhauttavalta, kun yhdestä ongelmasta pääsee, ni toinen jo kolkuttaa ovella. Harmittaa ihan poitsunki takia, huomaa kyllä hyvin kun on raukka nukkunu huonosti. Mutta onneks on hyviäkin päiviä. Ja jopa hyviä öitä jolloin tarvii heräillä vaan 4 kertaa =)

Meidän konkkaronkka asustelee susirajalla. Ei taida kovin monikaa siellä päin asustella, tai sitten siitä ei vaan juoruta.

Vauvakuumetta myös täällä! Vaikka miten voi olla, kun ei tää alku oo kauheen hyvin käyntiin lähteny. No jos hommat rauhottuu joskus, kun on kaikkea muutakin tapahtunu.. mut kyl se päässä jyllää ain välillä. Eli viikottain. Tai joka toinen päivä.

Jaksuja kaikille :flower: Ja tammikuun viimeistä viedään!

Tervetuloa maatuska! :flower:

Täällä on menny varmaan se 3viikkoa jo niin, että vauva herää noin 10 kertaa yössä itkemään. On tullu jo 2 hammasta, melkein lähtee konttaamaan ja ilmeisesti jotain eroahdistusta, kun ei meinaa miehen syli ja syöttäminen kelvata väsyneenä.

Viime yökin oli kamala, kun vauva nukahti kait noin klo 22 ja 23.30 mennessä olin jo herännyt 2 kertaa. Vauva menee sängyssä kontilleen tai saa kädet ja jalat pinnojen väliin. Tai sitten on poikittain sängyssään jumissa. Ja vauvan sänky on siis noin 30cm päässä meidän sängystä, melkein sivuvaununa. Ettei sen kauempana, mutta joudun nousemaan kuitenkin, kun muuten ei järki kulje umpiväsyneenä.

Päivällä tulee sitten kitattua kahvia, että pysyy edes silmät auki. Aamuyöt on pahimpia, kun tietää, ettei ole enää kauaa edes aikaa nukkua, ennen esikoisen kouluunlaittoa. Mutta sitten kun herää kunnolla niin päivä menee ihan hyvin ja ilta.

Tulis jo kevät, niin pääsis olemaan enemmän pihalla... =)

Yöunista juttua, meillä oli muutaman viikon kestävä aihe kun tuo neiti heräili 3-4 kertaa aikaisemmian 1-2 kerran sijaan. Ja mua väsytti! justiin noihin aikoihin tuo lähti ryömimään ja teki hammasta, nyt on siis helpottanut ja yöt olleet ihan ok. *kopkop* Mureena, jaksamista sulle, melkoista härdelliä. :hug: Ja tietysti muillekin joilla meinaa väsy painaa, päiväunet on toisinaan todella pop ihan itellekin. :xmas:
Ja meillä myös syödään vielä se kaks kertaa yössä, en viitti vielä unikoulua lähteä harjottaan kun tässä iässä tosiaan on eroahdistus yleensä kovimmillaan, tosin en oo vielä merkkejä moisesta kovin huomannut, isän syli onneksi kelpaa myös paitsi yöllä. Ja itsekseen tuo viihtyy onneksi hyvin, tosin isoveli on suuri "apu" kun viihdyttää ja leikittää siskoaan. :)
Sellaista, kevättä mäkin kyllä jo oottelen, onneks sentään pakkaset hellittäneet niin on päässyt enemmän ulkoilemaankin!

Viime yö oli taas mitä oli, pari tuntia piti neiti hereillä, olisko toista hammasta tulossa. Nyt sitte oon nukkunut tunnin päikkärit ja en oo saanut mitään tehtyä koko aamuna, aamupalan söin ja syötin lapsen, ja luin lehtiä. No joskus tällaisiakin päiviä... Jos tästä reippaantuisi loppu päiväksi.

Minua huvittaa oma ajatusmaailmani, nimittäin koen välillä kovaa syyllisyyttä siitä, jos kuljetan lasta saman päivän aikana pariinkiin otteeseen kotoamme pois. Eilen kävimme aamulla vauvauinnissa ja illalla kylässä. Illalla kylään ajaessa mieleen taas hiipi kummajainen, mitä olet lapsellesi tekemässä, taas retuutat sitä uuteen paikkaan, eikö jo riittäisi. Lapsi nauttii niin paljon, kun pääsee muualle kuin kotiin, varsinkin jos näkee muita lapsia, mut silti aina tulee sama asia mieleen. Onko teillä muilla tällaista?? Ja sanoin eilen miehelleni, huomenna en lähde kotoa minnekään, ettei lasta tarvitse retuuttaa, mies on samaa mieltä. Nyt mietin järkevästi, että kävisin kaupassa päivällä, ettei miehen tarvitsisi käydä töiden jälkeen ja saisimme pitemmän illan koko perheen kotona oloon, mut kummajainen hiipii mieleen... Inhoittavaa taistelua järjen ja tunteen välimaastossa.
Äidinvaisto yrittää suojella lasta kaikelta pahalta, että lapsi saisi rauhallisen kasvuympäristön yms. mut ei se kehitä ainakaan sosiaalisesti. :p

Nuutti ja tytön tyllerö

joo tuollaset yöt kuulostaa meillä aika tavalliselta nykyään! siis joskus tulee niit herkullisia öitä et dani nukkuu jopa 9h putkeen. mut siis, ne on sitä harvinaista herkkua sitten. viime yö oli sellainen =) mut siis joo usein nukuttamiset yöunille on tappelua ja heräilee joskus 10 kertaa yöllä kitisee. nyt dani on alkanu tekee niin et kun nukahtaa ni herää tunnin päästä huutamaan ihan täysii eikä mikään auta, ei syli, ei tutti ei mikään. jouduin eilenki ottaa pojan sängyst pois ja kävelin sen kans alakertaan juttelee mummolle ja papalle ni rauhottu.

Nuutti: mul on joskus tullu noit samoi ajatuksia. jos oon esim ollu shoppailee danin kans ja jos sen jälkee pitäs viel johki mennä kyläilee ni perun sen koska mietin just et kauheet retuuttamist ja kiusaamist. tuttua on siis :)

Terve!

Meillä kanssa heräillään öisin 1-2h välein. Tosin allupätkä 20-23.30? on pidempi. Olenkin nyt alkanut lohduttamaan toisen heräilyjä jollakin muulla kuin tisulla. Ja yritän sitten imettää n.3h välein...Innolla odotan et voisin nukkua joskun vaikka sen 5 tuntia putkeen, oih oishan se luksusta
Meillä vaavi ei syö kiinteitä, maisteltu tai siis taisteltu ollaan jo 4vkoa.. on semmonen tissitakiainen toi poika..alkaa vaan itsellä päreet loppua! Huijaamalla saattaa syödä pari teelusikallista, mut ei vahingossakaan aukase suutaan ja osaa myös hienosti pään kääntämisen taidon :kieh: Kaikki muu on aina mielenkiintoisempaa kuin se kirottu lusikka. Niin joo kurkku ja maissinaksut kyllä kelpaa..joku lohtu sekin.. Voi voi maltti ois valttia....

Mitäs muuta? Ollaanko ainoita ketkä ei viel ainakaan oo ottaneet possupiikkiä. Saatetaan kyllä ottaa se viikon päästä. Meille päätös oli jotenkin vaikea, mut kai nyt sitten otetaan se koko perhe...

Iloista kevään alkua!

T. Maatuska lumipyryn keskeltä ;)

meillä jimi nousi tänään sitteriään vasten seisomaan,seisoskeli siinä hetken ihan kun olis aina seissyt :) ja sit pyllähti pyllylleen ja aina nous takas,sitkee poika..viikon verran meillä on nyt kokeiltu tuota seisomaan pääsemistä sohvaa vasten,mut ei oikein onnistu kun on sen verran korkeempi sohva ettei saa kiinni reunasta :D mutta tänään siis hokasi tuon sitterinsä..

muutenkin tuntuu että tämä vauva aika on mennyt ihan hirmu nopeesti,nytkin opitaan koko ajan uusia juttuja :)

meillä on lauantaina kaverimme häät,ihanaa lähteä miehen kanssa kaksin kun anoppi tulee lapsen"likaksi"..

onkos muilla jo menkat alkaneet?mä oon niin kipee nyt kun tänään alko ekan kerran,en edes muistanut millasta tuskaa tämä taas onkaan!!

meillä jimi nukkuu sen 9-10h putkeen joka yö,eli meillä on hyvä nukkuja :)saattaa herätä kerran ja pölistä sängyssään 5minsaa mutta nukahtaa ilman pulloa takasin,onneksi!

niin ja possupiikkiä ei meillä oteta..

jaahas,nyt on taas pikkumiehellä äitiä ikävä :)

babjuska+jimi 6kk

Heippa!

Jospa minäkin nyt alkaisin kirjoittelemaan tänne puolelle. Raskaus aikana kirjoittelin jonkun verran kuulumisia, tosin aika laiskasti :) Nyt päätin taas kirjottaa kun kuulostaa nuo jutut niin samanlaisilta kuin meillä..
Eli meille syntyi 21.7. tyttö vauva 3780g 51,5 cm, laskettu aika oli jo 10.7. mutta tyttö antoi odottaa itseään :) Käynnistysaika oli varattuna keskiviikko aamuun ja tyttö syntyi tiistai aamuna ihan itsestään..
Nyt ollaan siis reilu 6 kk ja neuvolassa mitat oli viimeksi 7,4kg ja 68,1cm. Kaiken kaikkiaan helppo vauva ollut alusta asti :)
Nyt on yöt olleet todella katkonaisia ( niin kuin monella muullakin) suurin piirtein joulusta asti. Toki hyviäkin öitä mahtuu mukaan, mutta olin tossa n. viikko sitten todella väsynyt, kun en sitten saanu nukuttua enää iltaisin kun odotin vaan että koska tyttö herää ja heräili tunnin välein. Tutti kelpaa ja kerran yössä syö. Nyt on takana muutama hyvä yö, tyttö söi vasta 5-7 aikaa, mutta nyt taas viime yönä heräili moneen otteeseen ja söikin jo kolmelta, joten aamulla oli sit herätys 6.30 :( No mutta kuuluu ilmeisesti ikään, kun tuntuu olevan niin yleistä..Hampaitakin alkaa vissiin tulemaan ainakin oireita löytyy..Yks hänellä olikin suussa jo syntyessä :D Ja liikkeelle lähti oikein kunnolla viikko sitten..

Nii iästä oli tuolla juttua, meidän perheessä on isä 25, minä 23 ja sitten tämä Nea tyttö reilu 6kk.

Kova vauvakuume on ollut jo pitkään ja viimeistään kesällä aletaan yrittämään uudestaan. Meillä meni tämän ekan kanssa kaks vuotta ennen kuin tärppäsi, joten asennoidun taas pitkään odotuksen odotukseen..

Kylläpä tuli tekstiä :) Jospa se tällä kertaa riittää.

katka&Nea 6kk

joo menkat alko vähän yli 2kk synnytyksen jälkeen. imetyksen lopetinki tosi aikasin ni johtuikin siitä. hommasin samantien pilleritki.

ihanaa kun babjuskallakin vauva on oppinu seisomaan! danin taito on nykysin niin kiva et se harjottelee sitä ihan koko ajan eikä voi jättää enää sekunniksikaan ilman valvovaa silmää. on monta kertaa kolahtanu pää lattiaan. pitäs varmaa ostaa koht kypärä sille :D se on iha tajuton koheltaja! nukuttamisetki on tuskasia koska siellä sängyssäki pitää nousta koko aja seisomaa kurkkii laidan yli telkkaria ku mä ite katon sitä selkä danin suuntaan :D poika yrittää huijata mamia aina!

käyttääkö muuten kukaan vauvalla peittoa yöllä? oon monesti laittanu viltin pojan päälle mut aina potkii sen pois, ku se on sellane kuumakalle. annatteko maissinaksuja? mä annoin jo 5kk:n iässä. on muuten erittäin näppäriä! autossaki jos hiiltyy siel ni naksu vaa kätee ni tuleepa hiljasta :D

seisooko kenenkään muun vauva ku babjuskan? =) hauskaa tietää missä vaiheessa kukin menee! jimi on johdolla nois hampaiden tulois :D :D ihanaa hei tänään varasin matkan egyptiin! oih ihanaa päästä pois täältä kylmyydestä ja pimeydestä! lähen maaliskuun alussa reissuun "anopin" kans.

ai niin mä oon ainoastaan ottanu possupiikin. dani eikä hänen isänsä ole ottaneet. en tiiä haluanko laitattaa danille ollenkaa. mutta isä sanoi mulle ettei aio ottaa.
mutta illanjatkot! mä hilppasen tästä nukkumaan ku silmiä kirvelee ihan kamalasti!

jedvenna ja dani 6kk (perjantaina 7kk) =)

Pakko tulla hehkuttamaan, siis just kun olin masentuneena tänne laittanut, et meillä ei syödä kiinteitä.. Niiin kuinkas ollakaan poika söi tänään kahdesti ja aukoi suuta ihan itse!!! Jes, vähänkö on voittaja fiilis! Tästä se alkaa, ihanaa!
Lisäksi kun nukutaan perhepedissä, tänään tuli 180cm sänky ja saadaan heivata se 120 cm :LOL: männikköön! Käytännössä siis meidän perhepeti on ollut et me vaavin kans sängys ja mies sohvalla. Nyt voidaan taas olla niinkuin oikea perhe! Saa nähdä mitkä järjestelyt ja turvalaidat tarvii kehittää sit kun poika lähtee liikkeelle..
Antakaahan hyviä vinkkejä, jos on kokemusta taaperosta perhepedissä :wave:

Maatuska =)

Nuutti79, et ole ainoa, mä pyrin siihen että jos ollaan oltu liesussa niin sitten pidetään myös ihan kotipäiviä, ettei tule pienelle stressiä joka taas voi tuoda levottomuutta päiviin sekä öihin.
Mut siis, ollaan kyllä molempien kohdalla touhuttu myös ihan normaalisti ja käyty kaupoilla ja syömässä jne. mutta sit vastapainoksi noille niitä kotipäiviä. :)

Onnea Jimille ja Danille uusista taidoista, vikkeliä kavereita teillä! :)
ja katka, mukaan vaan kirjottelemaan! :wave:

Meillä on peitto ollut tytöllä muistaakseni alusta asti, tosin nykyään kun myllää sängyssään niin eipä se peitto aina päällä pysy.
Ja tosta eroahdistuksesta kun oli juttua niin eilen ja tänään on sekä päiväunilla että yöunille mentäessä ollut huutoa, ei jäisi itekseen sänkyynsä vaan rauhoittelun ja sylin kautta. Jotenkin hellyyttävää kun pieni oikein halaa äitiä.. :heart:
Mä olen suunnitellut meneväni ekan kerran viihteelle parin vkon päästä mut saa nähdä raaskinko, täytyy nyt testata että huoliiko neiti yöllä pullosta.
Mites muilla, tekeekö tiukkaa jättää vauvaa "hoitoon"..? :snotty:

Sellaista, mukavaa viikon jatkoa kaikille! :wave:

hei, mitä mieltä ootte. pojalla nousi ma-ti välisenä yönä kuume, seilailee pepusta mitattuna 38-39.4 väliä. panadolilla laskee, mutta nousee sitten takaisin. mietin että pitäiskä lähteä lekuriin? mutta toisaalta kun ei se vaikuta muuten kipeeltä, kiukkuinen kyllä syö ja juo normaalisti, voiko olla hampaat? korvat, vauvarokko?
odottelen tässä että voi neuvolaan soittaa.

toivova ja pikku potilas

omasta huoneesta meillä Eemilillä on oma huone ja nukkunut siellä 3kk lähtien. meni helposti kun ei ymmärtänyt silloin vielä protestoida ;)
possurokotteet otettiin molemmat. ei tullu kummallekaan mitään, mulla ehkä käsi hiukan arka.
levottomia öitä meillä on ollut reilun kuukauden. poika pyörii, kierii, roikkuu, sählää jne, sängyssään ja hermostuu kun jää jumiin tms.
kyllä mullekin välillä tulee huono-omatunto jos ollaan paljon liikenteessä, vaikka poika viihtyykin paremmin silloin. mutta pidetään sitten vastapainoksi pelkkiä kotipäiviä.

mitäs muuta, nii mulla alkoi kanssa viime viikonloppuna menkat ja voi luoja miten taas tekeekin kipeää. näitä en kyllä kaivannut ollenkaan :headwall:

Heips, :wave:

Piti jo eilen kirjoitella, mutta näppäimistö teki tenän. Onneksi nyt taas pelittää, niin ei tuu vieroitusoireita... :whistle:

Possurokotteesta; mies saa tänään työterveydessä. Mä meen varmaan tuossa 15.2. ja typykkälle otetaan ehkä samalla. Riippuu varmaan, tuleeko miehelle kovasti oireita.

Menkoista; mulla alkoi myös eilen. Hassua, että mennään näin samoissa rytmeissä, siis tarkoitan, että meillä Babjuskan kanssa alkoi menkat samana päivänä ja että toivovalla viikonloppuna. Tietty toi vaikuttaa, kun pikkuiset saa noita kiinteitä. :)

Nuutti79; mulla ihan sama juttu. Koen huonoa omaatuntoa, jos liikutaan typyn kanssa liian paljon ja unirytmit menee sekaisin (ja vaikkei menisikään). Niinpä me ollaan tosi paljon kotosalla ja kaupassakin käydään monesti niin, että tyty vetelee unia vaunuissa. Niin ja monesti sit kun liikutaan ja kun on oltu 1,5h liikkeellä, niin mulla tulee ihan hirveä kiire kotiin. Hassua kuinka vasta nyt tajusin luettuani teidän muiden kirjoituksia, että tuo käytös tosiaan johtuu äidinvaistoista. :)

Peitosta; meillä on ollut käytössä lähes alusta lähtien. No, ihan pienenä nukkui äp:n makuupussissa. Niin ja tytöllä on päällä yöllä sellainen pyjama-unipuku (siis sellainen haalari, jossa vetoketju kaulasta vasempaan nilkkaan) + äp:n villahaalari. Sen lisäksi se äp:n peitto + erillinen villapeitto. On aika paljon, :snotty: mutta esikoisen kanssa opittiin, että vauvat pitää lämpöisestä (siis ainakin meidän pienokaiset) ja nukkuu usein silloin paremmin.

Mitä teidän pikkuisilla on muuten sisällä päällä? Meillä typykällä vaan body + potkarit, oon miettinyt, pitäisikö laittaa college vaatteet tuohon päälle, mutta kädet on kyllä ihan lämpöiset ja kokoajanhan tuo jotain tohistaa.

Jeps, nyt käy kutsu.

Toivovalle vielä, meillä esikoisella hampaiden tulo nosti lähes aina kuumeen

Täälläkin sairastetaa :snotty: Lapest kipeitä, kuumetta, nuhaa yskää. Itellä vaan nokka vuotaa ja kurkku välillä kipeä. Vauvalla siis lämpöö oli jo su, sitten ma ja eilen tais jolla jo kuumeen puolella. Nukkuu päiväunia aika huonosti, kun ei voi ulos laittaa. Ruokakaan ei oikein maistu, oon sitten koittanu tissiä senkin edestä tarjota, samoin yöllä annan usein, ettei pääse kuivumaan. Ja tyhmä kysymys, MISSÄ te käytätte niitä vauvoja näytillä, jos kuume kestää? Neuvolassa, terveyskeskukseeä lääkärillä, yksityisellä vai missä? Ja miten nopetta teillä esim. pääsee? Ja mitä ne tekee, jos on esim. viruksen aiheuttama tauti, niin eihän siihen ole lääkettä...?

Menkat ei oo täällä vielä alkaneet. Esikoisen aikana alkoi sen ollessa noin 7,5kk. Ja nyt taas kun tuon kuumeen takia oon vähän koko ajan imettämässä, niin tuskin ainakaan ihan heti tässä on alkamassa, mutta ei mua haittaa.

Meillä on peitto ollu kanssa heti alusta asti käytössä. Ja vauva nukkuu unihaalarissa. Nyt tosin kuumeen aikana oon pitäny vaan bodya ja peitelly vaan jaloista, ettei ainakaan sen takia kuume nousisi.

Sikainfluenssarokote käytiin ottamassa mulle ja vauvalle viime viikon ma. Eka ajattein, että oisko tauti voinu olla sen oire, mutta tuli ehkä vähän liian myöhään siihen nähen. Ja tää tauti alkoi oikeestaan esikoisella ja se sai oman rokotteensa jo viime vuoden puolella.

Pari vauvaa oli oppinu jo hirmu hienoja taitoja, nousemaan tuea vastan, mahtaavaa ja onnittelut! Meillä vasta viime viikolla opittiin ryömimään. Konttaan kanssa nousee, sitä tehnyt jo kauemmin. Tänään laitoin lattialle sylistä, niin jäi konttaan ja siitä ikäänkuin jäniksen istmua-asentoon. Kättäkin kovasti nosteli ja lopulta tuli itku, kun ei osannu siitä asennosta pois tulla, vaikka avitin takaisin tavallseen konttaan :)

Hoh, ei kerkee enempä kirjotella, kun ei meinaa tuo neiti viihtyä. Tänään nukkunu vaan 3x½h unet... Yöt sentään mennyt sairastelusta huolimatta hyvin, mitä nyt useammin pitänyt imettää.

joo siis siitä peiton käytöstä viel, et sillonku dani synty ni pidin sitä äp:n makuupussissa ja vilttiä päällä. dani kun alkoi 3kk:n iässä pyörii ja liikkuu ni ei peitot tai viltit enää käyny. yöllä laitan danille unihaalarin ja sillä se pärjää tosi hyvin ilman peittoja :) joskus kun poika on jo nukahtanu ni laitan salakavalasti viltin päälle :p

päivällä puen danille bodyn ja housut. jos laitan pitkähihasen ni sinne alle laitan t-paita bodyn ni napa ei vilku kun paita nousee =) dani on iha hirvee touhotin ja sil tulis hirveen kuuma jos enemmän pukisin sille päälle.

hoitoon jättämisestä, ni mulla on joskus sellasia päiviä et kun olis jotaki tosi tärkeetä menoa ja lapsi pitäs jättää lapsenvahdille ni tulee sellane fiilis, et eikää emmä pysty lähtee :D mua on joskus pitäny hoputtaa lähtee ku mä vaa tuijotan danii enkä voi lähtee :D mut kyl mä useimmiten pystyn noin vain lähtee eikä jää mieltä kaivertaa. se oikeestaan riippuu hyvin paljon hoitajasta. jos jää äidilleni hoitoon, en huolehdi ollenkaan, mut jos jää vaikka kummin hoitoon ni sit on vähä vaikeempi lähteä :p

lääkäriin menosta, sillonku oltiin danin kans lääkärissä ni mentiin yksityiselle. käyn ite siellä ni vein pojanki samaan paikkaan. varasin sinne ajan netistä edellisenä päivänä, pääsi siis helposti. lääkäri kuunteli keuhkot ja kurkkas nopeesti kurkkua ja katsoi korvat. eipä ne niin pienelle oikein muuta voi tehä :) lähetti vielä varmuuden vuoksi labrakokeisiin, eli otettiin nieluviljely ja sormenpäästä tulehdusarvot.

voi että mulla tuli kauheet kylmät väreet eilen ku äitini kertoi että meidän perheystävä saa vauvan syyskuussa! voi eii ihanaa :) mutta paranemisia vauvoille ja äideille!

jedvenna ja daniel 6kk+

Yhteistyössä