Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Maanantaita!

Jestas että osaakin väsyttää, torkuin taas sohvalla reilun 30min kun poika katseli lastenohjelmia, ihan kiva kyllä kun se on jo niin iso (reilu 5v ) että saan levätä kun siltä tuntuu.
Nukuin viime yön huonosti ja piti nousta syömäänkin, mahassa oikein kouristi ja tuli todella huono olo.. :x
Töissä olin vähällä jo sanoa mut pystyin olemaan suht normisti niin enpä vielä kuitenkaan.
Mun on vaan pakko syödä melkein tunnin välein, laukussa kuljetan banaania/pastilleja joita käyn napsimassa..

Ja kotiin kun päästiin pojan kanssa oli jo niin nälkä että leipä teki ihan huonoa ja oksu jo teki tuloaan, mut oon saanut kuitenkin sitä vältettyä, jos kerran oksennan niin se ei varmaan sitten lopukaan. :/
Vatsa on jo aika kova tuosta alaosastaan ja nipistelee ja "tuntuu", mut kyllä sitä toisinaan pelästyy kun noita kipuja tulee, ei tämä oo helppoa ei.

Kaikki joille ollaan kerrottu ovat olleet tosi onnellisia ja iloisia, kuitenkin kun takana on kaksi ikävää kokemusta niin nyt ilo on suuri kaikilla, toivottavasti se ilo ja onni nyt kestääkin sitten!! :heart:
Huisia, nyt on sitten "jo" 9. viikko menossa. :D
 
Stellina: Normaaleja nuo menkkaimaiset kivut mahassa. Minulla oli esikoisesta todella kovasti ja paljon noita kipuja ja kestivät pitkään, varmaan jonnekin 10+ viikolle. Nytkin on ollut välillä kovastikin. En ole ollut yhtään huolissani, koska kuuluvat asiaan, kun kohtu kasvaa ja paikat venyy eikä vuotoja ole.

Meillä äiti oli ihan innoissaan, kun kerroin raskaudesta ja oli jo käynyt vauvanvaateostoksilla :ashamed: Isä samaten iloinen uutisesta, kuten siskonikin. Kaverit, keille olen kertonut, ovat onnitelleet ja halanneet ja olleet tietysti innoissaan, mutta koska olen pitkään vauvakuumeillut ja puhunut siitä, niin ei oikeastaan ole ollut yllätys kenellekään.
Miehen vanhemmille ei olla vielä kerrottu, mutta iloinen vastaanotto tulee varmasti sieltäkin. :)

Minulla oli eilen illalla kovasti mahanvääntämistä ja ummetusta kai --> ilmavaivoja. Tänäänkään ei masu vielä ihan kunnossa ole ollut, töissä kävin yökkimässä vessassa aamupäivällä, niin en nyt tiedä, oisko sitten mahatautia vai ihan "oikeasta pahoinvointia".

Nyt soi ovikello, vieraita...
 
...ettei sykettä löytynyt edelleenkään ja tuulimuna raskaus:(

Ensimmäiset tabletit otettu ja nyt vaan odottelen vuotoa...ja ke sitten ottelen sytoteccejä :'(

Itku on herkässä, mutta elämä jatkuu...ja uusi yritys alkaa heti, kun lääkäri antaa luvan

Onnea kaikille "loppu"odotukseen

Mamma Muu poistuu takavasemmalle :'(
 
mamma muu , suuret pahoittelut teille :'( :hug:

Tuntuu kurjalle nyt jotenkin omaa napaa tuoda esille, mutta kun kuulumisia ajattelin tulla kertomaan niin kai sen kuitenkin teen..

Tänään oli ensimmäinen virallinen neuvolakäynti, nyt on viikkoja 8+3. Otettiin verikokeita (nää HIV ym näytteet) ja mitattiin verenpaineet ja hemoglobiini.Paineet oli ok, mut hb oli laskenut jo nyt 114, joten ei ihme että väsyttää.Syön Ladyvita Plussaa, mut ei varmaan siinä oleva rautalisä riitä.Suositteli mulle että ei pitäis juoda maitoo ruualla, vaan esim appelsiinimehua jotta rauta imeytys tehokkaammin.Esikoisen kanssa toi romahti 89 mut vasta 20 viikolla.

Jouluruuista : Oon himoinnut lähes kaikkea kuola valuen jo pari viikkoa :D Lanttulaatikko ja kinkku on suurimmat himon kohteet, mut ikävä kyllä, himoitsen myös graavilohta ja silliä..Noh, ehkä mä saan kaikki luvattomat himot pois, vaikka suklaan avulla..Sinappi ja kinkku houkuttaa ehdottomasti eniten,sit myös hillosipulit ja oliivit..Kaikki suolainen menis! Ja glögi..sitä oon nyt jo lipittänyt onnellisena, mies hemmottelee mua ja tuo sitä pyytämättäkin kun tietää että haluan sitä.

Ultraan olis reilut 2 viikkoo vielä..huoh. Hauskaa viikon alkua kaikille!! :wave:
 
Täällä vähän sama tilanne.
Kerroin äidille viikonloppuna ja ihan ok:sti otti uutisen.
Mutta....
Tänään sain kunnon haukut päälleni, kuinka me ollaan niin tyhmiä että kakkonen jo näin pian ja mulla ei ole vakkari työpaikkaa.
Sain mut kunnolla loukatuksi ja itkeny oon jonkin aikaan. :'(

Katsotaan jos tämä tästä muuttuu... :ashamed:
 
Mamma Muu: Olen tosi pahoillani, voimia teille! :hug:

NanMam: Tosi ikävästi sanottu teille, älä välitä, te tiedätte itse parhaiten, milloin on vauvan aika, turha siihen on toisten puuttua! :)

Tänään itkin itse sitä, kun yksi kaverini alkoi paasata sitä, kun meillä poika nukkuu vielä samassa huoneessa meidän kanssa, vaikka omakin huone olisi. Olisi kuulemma kaikkien kannalta parempi, jos poika tottuisi mahdollisimman pian nukkumaan itsekseen. Kyllä hän kahden lapsen äitinä kuulemma tietää. Pahoitin tuosta kuitenkin mieleni (herkillä, kun olen) ja itkin tuota miehelle puhelimessa. :ashamed:
 
Heips taasen!
Ihan ensin Mamma Muulle :hug: :hug: ja voimia jaksaa tästä eteenpäin.

Juuh..tuosta äidilleni kertomisesta..ei taida tulla kovin mieltä ylentävää palautetta asiasta.Voin jo sieluni silmin nähdä sen tapauksen kun tästä kerron.Ajatuskin puistattaa.. :|
Ei äiti nimittäin pahemmin ilahtunut tuosta kuopuksestakaan kuullessaan..joten tuskin tästäkään tulokkaasta riemastuu.

Mutta yritän vain niellä pahan oloni ja itkuni..ja yritän iloita raskaudestani.Eihän se äitini päätä että saanko tehdä lisää lapsia mieheni kanssa.
Ja äitini tuntien voin vain kuvitella puhelinlinjojen käyvän kuumina kun alkaa soitteleen sukua läpi ja haukkua minua.Noh..onhan tuo ah niin rakas suku minut jo muutenkin unohtanut.Eli tilanteeseen ei tule suurta muutosta.Eipä nuo ole enää vuosiin soitelleet ja kyselleet kuulumisia.Mitä nyt äitini kautta jos on sattunut kiinnostamaan mitä minulle kuuluu.
Noh..se siitä ja sen kestävyydestä..ei jaksa oikastaan enää edes kiinnostaa |O

Mutta nyt illan hommiin..tytöt nukkumaan ja nauttimaan ihanasta hiljaisuudesta ja rauhasta! :wave:
 
Olen tässä pari päivää miettinyt, että liitynkö ketjuun. No, nyt se on sitten tässä.

Iltapahoinvointia (oksentelun kera) on ollut koko viime viikon ja vatsa alkaa pikkuhiljaa toimia, kun puuro alkoi maistumaan (silti ilmavaivoja) :p Muuten ei oikein tiedä mitä suuhunsa pistäisi.

Luin, että iltapahoinvointi meinaisi tyttöä. Mut tiedä sitten. Pojilta oli aamupahoinvointia.

Reilun viikon päästä olisi ultra. Toivottavasti se pieni sydän siellä sykkii ja jaksaa sen tehdä.

Mamma Muu :hug:

Jahas, pitää mennä laittaa pojat viimein nukkumaan.

Daria79, pojat 01 ja 02, masu-asukki 7+1 (LA 12.7.)
 
Mammu muu Miljoona halia ja voimia :hug: :hug: Olen niin pahoillani puolestanne!
ladymama Mulle on tulossa äidiltä (isältäkin) samanlaista kommenttia, en ole vielä kertonut :( Tiedän, että sitten saa itkeä varmaan viikon putkeen.
NanMam Ikävää tommonen suhtautuminen, mutta itsehän te varmasti parhaiten tiedätte koska olette valmiita. Ja lapset on kuitenkin lahja, ei niitä hankita noin vain vaan saadaan =) Noin mä aion sanoa omille vanhemmilleni kun alkavat mua lyttäämään (mulla on siis väärä mies niiden mielestä ja ite oon muuten vain aika huono ihminen) :'( Onneksi on monia kavereita, jotka ovat onnitelleet ja halanneetkin kun on kerrottu =)

on Kävin hakemas tänään raskaustodistuksen, jos veis sen huomenna asuntofirmaan, niin pääsis vuokrajonossa kärkeen :saint: Huomenne tosin käydään yhtä yksityistä katsomassa, pitäkää peukkuja :D Aamulla yhdeksältä astmakontrolliin, olin oikein reipas ja tilasin tommoisen ylimääräisen ajan näin raskauden kunniaksi =)

Jennynen ja Itu 9+4 (vuorokausi ehti vaihtua) :D
 
Huomenia kaikille!

Daria: Tervetuloa mukaan, paljon Onnea raskausaikaasi! :heart: :flower: :saint:

Täällä koko pvn pahoinvointi muuttanut muotoaan, alkaa iltapvllä, loppuu joskus yön tunteina, mutta aamulla olo joteskin kohtuullinen, vaikkei hyvä olekkaan. :heart: No ei valiteta! :saint: Eilen neuvolassa: paineet 112/78, hb 136, muistaakseni, eli kyllä ihan hyvä. Paljon tuli kirjasia, lappusia, ja lähete npultraan, 15.12.2008 alkavalla viikolla tehdään, samoin veriseulaan. No odotan ensin maanantain sairaalassa käynnin , niin tiedän, haluavatko tehdä ne sairaalassa, vai menenkö yksityiselle, mistä kuntamme hankkii ne ostopalveluna, viime talvena veriseula ei vielä kuulunut tutkimuksiin, mutta vuodessa/9kk:ssa on ehtinyt tulla mukaan.

Miten muilla onko veriseula, Npultran yhteydessä? :heart:

Mukavaa talvista päivää taas kaikille ja liikkukaa varoen, kun on liukasta!

Eilen tuli urheiltua sauvakävelyä ennen neuvolaa 9km, eli liikuttua tuli, tänään ns lepopv. :heart: liikunnan suhteen.

Töihin 7:ksi, nukuin eilen kahden tunnin iltapvunet ja jo 22 aikaan nukahdin jälleen, vaikka elokuvaa piti katsomani. Nukuttaa vaan niin mallikkaasti, silloin kun yöllä ei ihan hirmuista pahoinvointia ole.

Heippaus kaikille! :heart: :wave:



 
Täälläkin soitettu nyt ekaa kertaa neuvolaan, aika tosin saatiin vasta joulun jälkeiselle viikolle.

Mulla ois pari lentomatkaa tiedossa joulukuussa (eka jo ensi viikolla) ja yleensä olen käyttänyt Postafen -matkapahoinvointilääkettä lennoilla. Nyt kun kysyin neuvolan tädiltä että saako ko. lääkettä käyttää niin sanoi, että ei saa. :eek: Luulin, että se on ihan turvallinen lääke ja sen avulla mun paha matkapahoinvointi pysyy aisoissa. En kyllä nyt tiedä mitä teen.

Talviyö 4+6
 
Voi Mamma Muu :hug:

Ikävä, kun kaikki ei ole saaneet niin mukavia kommentteja raskausuutisistaan! Miksei ihmiset voi olla onnellisia toisten onnesta?! :/
Ihmiset joille ollaan raskaudesta kerrottu, ovat olleet positiivisilla mielin. Tosin moni vielä (kuten suku :whistle: ) täysin tietämätöntä, aikomus heitäkin valaista lähiviikkoina, viimeistään sitten Jouluna. Uskoisin, että onnellisia ovat meidän puolesta. Ehkä joillekin saattaa olla yllätys lasten lyhyt ikäero ja jotkut miettii sitä, kun en välissä ole palannut työelämään. Mutta eivät yleensä ole meidän valintoihin sen enempiä aiemminkaan puuttuneet. Taitaa muutenkin olla melko odotettu uutinen. :)

Eilen päikkäreiden ottaminen meni aivan reisille, joten illalla simahdin sitten sohvalle. Sänkyyn sain lopulta kömmityksi ja yön nukuinkin kuin tukki. Nyt onkin hyvin nukkunut olo. :) Paitsi pahoinvointi taas nostaa päätään. :/ Tänään olisi aikomus tytön kanssa lähteä pulkkailemaan, mitäköhän siitäkin tulee näillä olotiloilla... Tosin olen huomannut, että mitä enemmän on liikkeessä, sitä parempi olo on. Mutta heti kun pysähtyy paikoilleen, niin johan heittää olotilat epävakaiksi. Niin, ja jatkuvasta liikkeessä olemisesta voi sitten pysähtyessä tulla kahta kauheampi olo + väsy. Että joo, tasapainoile sitten tässä. ;) :D

Pari leipäpalasta voisi sipasta, jos sillä taas vähän helpottaisi...

mussu & monni 7+0
 
:wave: aamutuimaan liikkeellä

mammamuu :hug: jaksamisia teille

daria79 tervetuloa pinoon :flower:

kertomisesta meillä kyllä kaikki ketkä tietää ovat ottaneet asian ihan hyvin onnitelleet ehkäpä odottivatkin tätä kun tiesivät siitä huhtikuisesta km:sta äitini on ainut kuka on hiukan nihkeä mutta kyllä se siitä lämpenee lähinnä johtuu siitä kun itse intoutui tekemään "vanhalla" iällä pari iltatähteä niin on mielessä vielä tää vauva-ajan "rankkuus"

eipä täällä muuta ihmeellistä olo ihan ok miestä täytyy lähteä puolen päivän jälkeen kuskaamaan tyksiin silmä kontrolliin ja ottaa anoppi takasin tullessa kyytiin on olkapääleikkauksessa :saint:

np-ultrasta en tiiä vielä en usko et mennään kun käytiin kuitenkin tossa varhaisultrassa kun meidän kunnassa ei saa muuta ultraa kuin sen rakenne ultran et esikoisesta käytiin oma kustannuksella siellä kaarinassa kattomassa et kaveri on oikeasssa paikassa ja se osui silloin viikolle 12 vähän niinkuin vahingossa
täytyy kattoa ei vielä tiiä

witchi & nökkönen 8+5
 
Huomenta!

Veriseulasta: Joo, multa kysyttiin että haluanko siihen kun varasin ultraan aikaa, ja sanoin että kai sinnekkin voi mennä.Eli menossa ollaan.

Muille kertomisesta: Meillä ensin äidiltä tuli kommentti "pitäiskö nyt itkee vai nauraa", siskoltani "jaa mitäs mieltä sun mies on siitä?" SIIS EI OO TOTTA!! Yhdessä tätä on "tehty" vaikka nopeesti tärppäskin..Sit äitini onnitteli, mut patrin päivän päästä soitti ja alkoi tivaamaan että ootko nyt ihan varma että tätä haluat, ja alkoi lähes parkumaan että siinä jäi opiskelut, siinä jäi työelämä?? Joo-o--siis meillähän on täällä jo valmiiksi kaksi alle kouluikäistä jotka haluan kouluun asti hoitaa kotona. Eli järkevämpää kai tehdä tässä vaiheessa lapset, kun se että kesken työputken sitten tekisi sen viimeisen, ja sais alle vuoden hoitaa lasta kotona..Kun kerran nyt on mahdollista tehdä näin niin en ymmärrä miksi se kuulostaa äidistäni niin "kamalalle". Anopille ja heidän perheelleen ei olla edelleenkään kerrottu, ja pahoin pelkään että sieltä tulee joku kommenttiettä "kävikö vahinko"..En kovin innolla odota kertomista. Tottahan se on että nopeesti on meidän suhde edennyt, mutta ITSE tiedämme mikä meidän tilanne on, ja mitkä meidän tunteet tässä on.Eikä kuitenkaan enää olla mitään lapsia, kumpikin 26 ja kummallakin jo lapset edellisestä elämästä..Arki pyörii hyvin, ja ollaan varmoja että asiat menee jatkossakin hyvin.Ollaan varauduttu kaikkeen, ja kummallakaan ei ole mitään ruusunpunaisia vauvakuvitelmia..

Anteeksi omanapainen purnaus jälleen kerran :D Hauskaa päivänjatkoa kaikille :wave:
 
MOI

mamma muu :hug:

:hug: ja myös teille jotka ovat saaneet huonoa palautetta raskaudesta. en voi ymmärtää miksei voi pitää mölyjä mahassa ja olla onnellisia teidän puolestanne että olette raskaana...

Hengästyttekö te nykyään helpommin? Mä tein ihan kuolemaa eilen jumpassa ja ennen oon hyvin jaksanut.

Mul on maha aikasta turvonnut. Toivottavasti ei sentään kaksosia ole vaikka nekin tietenkin on tervetulleita. Meillä suvussa on kaksosia.

Aateltiin ostaa pojalle isoveli paita ja laittaa se päälle ja katsoa huomaako joku tai tuleeko kysymyksiä pikkukakkosesta :LOL:

 
Heinämassu82 mulla on ihan samanlainen äiti ja sisko! Siksi me ei varmaan ollakaan vielä kerrottu raskaudesta... Annetaan sit 'joululahjaks' tieto. Meinasin tehdä jotkut kivat kahvikupit ja kortit... Saa nähdä mitä saan aikaiseksi :LOL:
Jouvauva Tosi kiva idea tuo isoveli paita... En ookaan ennen ajatellu vastaavaa...Pitäisköhän vähän matkia...? Olisko sit tieto helpompi kertoa...?

Koodi:
[url=http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=2392][img]http://www.meilletuleevauva.net/pica554f89dd61cabd2ff833d3468e2008aiv2959.png[/img][img]http://www.meilletuleevauva.net/ttia554f89dd61cabd2ff833d3468e2008aiv2959.png[/img][/url]
 
Heti alkuun omaa napaa: Tänään oli ultra. Lääkäri säikäytti perin pohjin kun luki paperit ja totesi ettei viimeisen verikokeen hcg ole noussut toivotulla tavalla, joten tämäkin on todennäköisesti keskenmeno. Puhuttiin jopa jo jatkon tutkimuksista ja hoidoista, koska tämä olisi kolmas keskenmeno peräkkäin. Sitten kuitenkin ultrattiin ja niinpäs siellä näkyi heti sikiö, ihan viikkojen mukainen vielä jopa ja sydän pompotti vilkkaasti ja normaalisti. :heart: :heart: Siinä käytiin kyllä tunneskaalat läpi niin laidasta laitaan, etten ole ihan vieläkään toipunut järkytyksestä!
Lääkäri kertoi että 19 naisella kahdestakymmenestä nousee hcg-arvot tietyn kaavan mukaisesti, joten minä olen ilmeisesti sitä vähemmistöä joilla ei nouse. Ja on jopa naisia joilla ei nouse hcg lainkaan vaikka raskaus sujuu aivan normaalisti. Nyt pitäisi varata np-ultraan aika ja malttaa sitä odotella. =)

Tosi surullista, ettei kaikkien lähimmät ihmiset olekaan iloisia raskausuutisesta! Se on varmasti todella loukkaavaa! Samoin tuo, kun tuttavat käyvät arvostelemaan lasten kasvatusta ja hoitoa. Meillä ollaan nukuttu perhepedissä siitä saakka kun esikoisen kanssa kotiin tultiin ja varsinkin appivanhemmat kritisoivat sitä tosi ankarasti.. edelleenkin.
Viime kesäisen raskauden aikana alettiin hiljalleen opettamaan poikaa oman sänkynsä puolelle, mutta joka yö hän edellenkin sieltä mönkii kainalooni. Tuleva vauvakin saa nukkua kainalossa, sanokoon muut mitä hyvänsä.
Onneksi omat vanhempani ovat 100%:sesti tukenamme ja luottavat meidän tietoihin, taitoihin ja vanhemmanvaistoon.

Mammamuulle :hug: . Toivon paljon voimia surusi keskellä! Samoin muille suru-uutisen saaneille!

Uusille tervetuloa ja paaaaljon jarrusukkia! :wave:

Iloisin terveisin
Hilmuska

 

Yhteistyössä