Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Meritähti: Mahtavaa että sinäkin tulit tänne, ollaankin samoissa paikoissa joskus kirjoteltu. Aivan ihanaa, isot onnittelut!!! :heart:

Tervetuloa kaikki muutkin :wave:

Mulla huono olo ailahtelee, välillä on, välillä ei mitään. Hyvä niin. Rinnat on kyllä alkanu paisumaan... :$ :LOL: vajaa kaks viikkoa ultraan!!!

Kukkaiskeiju ja vauvakeiju 6+2
 
SusSoo
Uskallan vihdoin ilmoittautua tähänkin pinoon. Plussan sain testiin viikko sitten, mutta olen tässä vain odotellut miten asiat etenee.

Lasketuksiajaksi voisi laittaa toistaiseksi 20.7. ja kolmatta odotan.

Kovin varovaisesti etenen tässä odotuksessa. Historiastani voisin kertoa sen verran, että tämä on jo neljäs raskaus tälle vuodelle, joista kolme edellistä ovat menneet kaikki siis kesken rv 6-13. Yksi keskenmeno oli myös tytärteni välissä. Eli tämä on jo sitten meikäläisen seitsemäs raskaus :eek: Kovasti toivon, että kaikki menisi tällä kertaa hyvin ja lopputuloksena olisi ihanaa saada suloinen pieni nyytti syliin kesällä. Toiveet ovat tällä kertaa tosi korkealla, koska oireitakin on jo ihan mukavasti. Jos vain oireet jatkuvat tällä tavalla, niin hyvähän tästä tulee.

Onnea kaikille odotuksiinne!

*Sussoo ja vielä nimetön 5+3* =)
 
Jospa minäkin nyt liityn joukkoon suureen.. :)

Tänään käytiin lääkärissä ja hyviä uutisia saimme ja kovasti siellä pieni :heart: jyskytti! :) :'( :heart:
Nyt uskallan jo vähän iloitakin tästä olostani joka on kyllä ollutkin melkoisen "raskaana oleva". :D
Viikkoja ei lähdetty nyt muuttelemaan eli tänään olisi 8 viikkoa täynnä tätä odotusta ja LA olisi 2.7. :)

Huh, seuraavaksi varaan sitten sen neuvolan ja jospa sitten ihan kuultaisiin ne sydänäänetkin. :heart: :heart:

 
Eka ultrassa käyty...ja ei hyvältä näyttänyt. Pitkän etsinnän jälkeen lääkäri sai näkyviin pienen ontelon...jossa ei näkynyt sikiötä. Lääkäri veikkaili tuulimunaa. Hcg oli kuitenkin 1572 joten pieni toivonkipinä elää vielä. Maanantaihin asti pitää nyt kärvistellä, jotta on sitten viisaampi. :'(

Mamma Muu...ja masu, joka ei ehkä kasvakkaan heinisten tahtiin :'(
 
mamma muu: toivotaan todella et masussa olis silti pieni sykkivä sydän. :hug:

uusille kovasti tervetuloa mukaan ja kovasti tarrasukkia!

illuusia: ihanaa kun sulla oli hyviä uutisia.

tämä mamma meinaa tehdä huomenna joulusiivouksen. jos jaksaa :LOL:
 

Kirjoittelin ummet ja lammet ja sitten kaikki katosi! :headwall: :headwall:

No myöhemmin uudelleen, mutta nyt tervetuloa uusille ja positiivisia ajatuksia kaikille raskauden suhteen! :heart: :flower:

Mammamuu: Toivottavasti sikiö ja syke löytyy vielä, sitä kovasti toivon! :hug: :hug: Tmraskauden itse kokeneena , ikävä kokemus on! :ashamed:


Uusille tervetuloa ja Paljon onnea Raskausaikaan! :heart: :flower:

Oma napa päänsärky alkoi eilen illalla ja kova jano samaan aikaan, eli vielä nytkin herätessä pää särki ja janotti kovasti ja yölläkin piti ravata juomassa. :heart: ja pahoinvointia samaan aikaa, mutta takasin nukkumaan menen vielä. :xmas:


 
Mama muu, toiveikkaita ajatuksia täältäkin päin, että kaikki olisi kuitenkin hyvin.
Hienoa, että on monta, jotka odottelee samoihin tahteihin :)
Itsellä on jatkuvaa lievää etomista ja yritänkin mussutella jotain aina vähintään tunnin-parin välein. Neuvolan sain tilattua, ja on jo 26.11., joten pian sain ajan.
Nyt on menossa rv7+4 ja laskettu aika 7.7.2009
 
Aamu terkut täältä pohjoiseta =) ekaksi jaksuja ja voimahaleja :hug:

mulla kyllä mieliala heittelee itkettää ja kiukuttaa :snotty: mies tulee viikon työn reissusta kotia kiva juttu :heart: ja isot pojat lentää huomenna lämpimään eksän kanssa..huolena sekin höh..et miten matka menee yms..

omaa napaa hikoituttaa kamalasti ja etoo hetken..no kattoa pv kerralla :) odotan jo kuumeisesti eka ultraa,toivotaan taapero pysyy masussa..ja olisi elämää...

mutta nyt suihkuun ja pojan koululle palaveriin

mamma Roista ja toukka 4+ jotain...
 
Moikka!

Hirveesti voimia huonoja uutisia saaneille..Ei oikein muuta voi sanoa, eikä osaakkan. :hug:

Täällä vaivaa mieletön väsymys, nukahdin illalla kaikki vaatteet päällä sänkyyn kun katseltiin Housea..Mies yritti herätellä siinä kuitenkaan onnistumatta..Olin vaan murahdellut ja jatkanut tyytyväisenä unia :D Aamulla ei ollut mitään muistikuvia siitä että oli herätelty.Pitää näköjään tänään valmistautua jo siihen että kuukahtaa, ja edes riisua valmiiksi ja hooitaa hammaspesut ennen kun istahtaa tv:n ääreen :p

Palelin illalla kamalasti, ja nyt kuumottaa poskia..Ja hikoilen paljon enemmän nykyään, onko muut huomanneet samaa? Voi että kun nää finnitkin sais pois naamasta jotenkin :kieh: muuten olo on ihan ok, välillä kuvottaa ja mahaan sattuu..sellaista kurjaa viiltelyä tuntuu.Eilen illalla säikäytin miehen kun ihan karjaisin kun yht äkkiä levossa ollessa repäisi niin kovasti mahasta että meinas kyyneleet tulla silmiin. Hetkessä se meni ohi, ja sitten se jomottelu siirtyikin jo toiseen kohtaan.Eiköhän ole vain kasvukipuja nämä.

Kolme viikkoa vielä ultraan aikaa, jännittää ja pelottaakin.Toisaalta on vahva tunne siitä että kaikki on kunnossa.rinnat paisuu edelleen, ja muutkin "oireet" on säilyneet ennallaan, väsymys vaan lisääntynyt. Silti himottaisi ostaa raskaustesti :LOL:
 
Talviset terkut!
Mulle voi päivittää tuon sairaalan K-HKS.
Tällä viikolla on ollut kahden raskauden kaikkein öklötättävin päivä. Yökityttää ja heikottaa, nyt kolmatta päivää ihan 24 h. Jopa yöllä herään yökötykseen ja heikotukseen.
Tultiin Pohjoisesta 700 km yhtenä päivänä ja autossa kyydissä istuminen kyllä taas yököttää, itse voin ajaa, mutta kyydissä alkaa sitten yököttää.
Nyt konttorilla ja olen jo syönyt kolme leipää, banaanin, suklaapatukan, puuroa...että taitaa taas alussa tulla kaikki painonlisäys. Viimeksi oli ihan saman juttu, alussa tuli painot ja loppua kohti sitten kun öklötys väheni, niin painokin tasaantui ja ei enään noussut.
Nyt vissiin 6+4, maanantaina neuvola.

Liikunnasta täällä oli juttua, minä harrastan kilpaurheilua, ja vielä suhteellisen rajussa lajissa. Viimeksi lopetin heti testin tehtyäni,siis tuon "rajun lajin" lenkkeilyä ja muuta liikuntaa jatkoin loppuun asti. Nyt olis tarkoitus osallistua vielä itsenäisyyspäivänä kisoihin.
Saa nähdä miten käy, lähinnä tuo heikotus mietityttää, että jos sitä ihan voimaton. Miehen kanssa kyllä käytiin tuota aihetta läpi, että voiko siitä olla toukalle jotain haittaa jos jotain sattuu, mutta viikkoja on silloin 8+5 eli ihan pitäisi olla alkioasteella ja siten ei minkään ulkoisen pitäisi vaikuttaa. Pääkopassa se pahin este onkin.
Oisko täällä ketään alan ammattilaista, joka osaisi sanoa varmasti. Viikolla 16 kun sanotaan, että voi harrastaa kaikkea liikuntaa, mutta ei kyllä mielestäni tuota mun lajia. Tulee iskuja, törmäyksiä, röykytystä, kaatuilua, joku voi kaatua päälle jne. vaikka mitä siis.

Että sellaista täällä, talvista viikonloppua kaikille!
 
MOI TAAS!

Mulla on pahoinvointi hävinnyt, mikä pelottaa... outoa että kaipaa pahoinvointia :LOL: , mutta muuten viluttaa ja heittää päästä... ja koko ajan ihan törkeä nälkä!

tää aika tuntuu niin pitkältä, ultraan pääsen vasta tammikuussa siihen saakka saa pelä että onko mahassa elämää...

Onko teillä fiilistä kumpi mahassa on? Mulla on jotenkin tyttö olo!

Ai juu tervetuloa uusille! Ja hienoa yli 50 odottaa mukana toivottavasti ollaan kaikki vielä kesälläkin mukana =)

Niin sitä piti vielä että saako kaikkia jouluruokia syödä? en muista enää... Maksalaatikkoa ei ainakaan onko muita? Pitää varmaan etsiä kaapista vanhat paprut et mitä saa ja mitä ei syödä...

Nyt taidan mennä hetkeksi huilimaan kun poikakin nukkuu ni jaksaa taas mennä pulkkamäkeen!!!

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE

Jou + salama 6+0
 
Hirveitä menkkamaisia kipuja ollut pari päivää, ei sentään koko ajan kipuile vaan välillä tuntuu kunnon vihlaisuja. Sellaista kirkasta valkovuotoa tulee ihan kamalasti, vähän jopa hulahdellen. Jouduin eilenkin käydä tarkisteleen ettei sieltä verta sentään tule. :p

Mulla vasta 4+3, tuntuu että kaikki on niin paljon jo edellä :eek:

Tietääkö kukaan muuten onko Hesburgerin kreikkalaisessa salaatissa olevat fetajuustot sellaisia mitä saisi syödä? Tekisi ihan hirmusti mieli nyt sellaista!
 
Heippati hei.
En olis ikinä osannut uskoa että tämä odotus aika on näin raskasta, vaikka alussa vasta ollaankin. Tuntuu ettei jaksa mitään. Haluis vaan nukkua. Mutta ihanaa tämä silti on.
Tänään alkoi vähän nuo kuvotuksetkin jo, kaamea nälkä mutta olo oli semmoinen ettei varmasti tehnyt mieli syödä, onneksi meni ohi ja sai vähän murua rinnan alle.

Synnytys-sairaalana muuten sitten toi PKKS.

Nyt taidan vähän rueta siivoamaan, ei tästä muuten mitään tule. :)

Tinnaa & ötö 5+4 :heart:

Talviyö: Minulla ihan samanlaista, mutta luulisin että normaalia on kunhan ei vain sitä verta tule. Toivotaan näin.:)
 
Pahoinvointia ja melkein oksentelua aamusta iltaan, yöllä ei saa nukutuksi ja pitää vessassa ravata ja vettä juomassa, mitään ei jaksa tehdä, ei niin mitään ja pahoinvointi on jotain ihan hirveää..
1.ultra 10.12, pelottaa :/ kun ei tiedä onko sielä massussa sitten mitään :ashamed:


 
:wave: viikonlopun alkuja kaikille

mamma muu :hug: ja toivotaan että syke löytyisi

uusiakin oli taas tullut ja 50 raja mennyt rikki hyvä tervetuloa ja onnea

oma napa väsyttää ja väsyttää ja väsyttää
perjantai olis mun virallinen siiouspäivä ei taida jaksaa hirveästi joskos valjastais miehen tytön auttamaan kun tulee koulusta muuten me hukutaan pölyyn :eek:
öklötys olo on menny ohi kahvia vaan ei enää kykene juomaan kun sen puoltoista kuppia :'( esikoisesta pystyin juomaan koko raskauden ajan eikä tehnyt edes tiukkaa

on tää muutenkin ihan erillainen raskaus mitä ne kaksi ensimäistä on ollu et huhuhu esikoisen raskaus oli vaan väsynyttä aikaa ei ollu muita oireita
toinen raskaus ei ollu mitään oireita
ja nyt on kaikki klassiset vuorotellen :LOL:

joulua jo kovasti mietin et jokos sitä pitäis pistää jouluvaloja ikkunalle :xmas:
no viikonloppuja kaikille ja nukkukaa hyvin silloin kuin voitte

witchi & nökkönen 8+1
 
Päivää taas!

Voi mamma muu, toivotaan että sieltä vielä syke löytyisi! Itse pelkään samaa... :hug: :hug:

Täällä vaan väsyttää ja rinnat on kipeet, ei oikeastaan muuta.

Tervetuloa taas uudet ja jarrusukkia kovasti kaikille!

Millon on eka ultra jos ei mene yksityiselle?
Ois kiva käydä ennen joulua, kun ajateltiin sillon kertoa kaikille... Muutenkin tää epätietoisuus on kauheeta!

 
SusSoo
Mamma Muu :hug: toivotaan kuitenkin parasta eli että syke ja masuasukki sieltä löytyisi piilostaan. Ymmärrän epätoivon tunteesi täysin :hug: Hcg oli kuitenkin koholla, joka on hyvä juttu! Mitkä viikot sulla on nyt meneillään?
-Sussoo-
 
Jekkuli
Heipat taas!


Flunssa ei sitten lähtenytkään helpolla, olen ollut melkein koko viikon kotona hengitystietulehduksen takia... Nyt alkaa jo olo helpottaa, ja maanantaina into piukassa takaisin töihin ;)

Mitä muuten olette keksineet selitykseksi töissä neuvolakäyntien poissaoloille? En haluaisi vielä kertoa töissä raskaudesta, ja neuvolaankaan en pääse työajan ulkopuolella. Ei kai auta kuin käyttää ylityövapaita. Tällä hetkellä olen määräaikaisessa työsuhteessa, ja aion kertoa raskaudesta vasta, kun olen saanut tietää jatkuuko työt vielä helmikuun jälkeen. Ehkä vähän kieroa työnantajaa kohtaan, mutta hommat ei taatusti jatku jos ilmoitan raskaudesta... Täytyy vissiin vaan vetää napaa sisään siihen asti:) Onko muita samanlaisessa tilanteessa, miten te olette luovineet töissä?
 
53 odottajaa tällä hetkellä listalla, Onnea kaikkien raskausiin! :heart: :flower:

Johnu83, uskon, että voit pyytää jouluviikolle npultran eli ma tai ti , jos vain saat ajan , eli ennen joulua! :heart:

Neuvolaan, ultraan menoista: kerron pomolle, minulla taipumus sellaisiin migreenikohtauksiin, että joudun vaan yhtäkkiä lähtemään töistä kesken kaiken pois, ovat siis niin pahoja ja niitä on vain raskausaikoine, sen vuoksi kerroin pomolle jo ennen rv5, mutta varmaan monet ovat kertomatta kunnes npultrat, tai lapsivesitutkimukset on tehty, siis niille joille ne tehdään.Eikä tietenkään tehdä, ellei itse niin halua. :heart:

Jouluruuista, en muuta tiedä, mutta kaipa sitä maksalaatikkoa pitää välttää?
Fetajuustostakaan en tiedä, saako syödä?

Kuinka monella on maanantaina neuvola? Täällä ainakin . :wave:

Kirjoittakaa vaan noita laskettuaika tietoja, ellen huomaa jotain, kun välillä tekee niin pahaa olla koneella, etten aina huomaa! Sorry!

Mukavaa pvn jatkoa taas kaikille!
:heart: :flower:



 
Mamma muu: toivottavasti syke kuuluu ja kaikki olisi kunnossa :hug:
Täällä työpäivä takana.Nyt väsyttää aivan kaameesti ja kuvotus lisääntyy.
Jekkuli: minä sanoin vaan että sovittu meno.Teen siis sijaisuuksia.Enkä aio vielä hetkeen kertoa.Ultrassa ainakin ensin käyn.Seuraava neuvola käynti,kun on vasta tammikuulla.Ultra onneksi on 1.12.
Menettekö kaikki np ultraan?Vai muuten vaan ultraan?
Nyt tarvinnee menää katsomaan uuniin,että päästään syömään.
Perjantaita kaikille =)
 
Mamma muu :hug: Toivotaan, että syke kohta löytyy. Mulla on ihan sellanen olo, ettei mulla ole täällä ketään kyydissä, vaikka hcg oli kai ihan hyvä 1144 (4+4 tai 4+5). Ei vaan oo sitä painontunnetta eikä pissatusta ollenkaan!!! Menkkamaisia kipuja kyllä on vaikka muille jakaa. Ne voi tietty johtua siitä, että mun kohtua on myoomien takia leikelty pariin otteeseen.

Kävin eilen vielä ratsastamassakin (viimeistä kertaa) kun olo on tosiaan se, ettei ole raskaana. No tänään tuli sitten hiukan ruskeaa verta. :ashamed: Säikähdin niin, etten mennyt edes töihin, kun ajattelin, että sieltä se nyt tulee kesken. No mitään sen enempää ei ole vielä tullut. Olen nukkunut koko päivän. Aamupäivällä kävin uusintaverikokeessa. Tulos tulee vasta maanantaina.

Täällä oli joku muukin OYSiin menijä suunnilleen samoilla viikoilla =) Kuka se oli? Mun synnytystapa (jos nyt sinne asti päästään) on sektio johtuen tuosta mun arpisesta kohdusta, joten varmaan "la" tulee olemaan hiukkasen aiempi. Mun edelliset (kaksoset) syntyikin jo viikolla 31. Jos nyt edes sinne asti päästäis... Olis tietty hauska olla yhtä aikaa osastolla.

 

Yhteistyössä