Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

HUomenta päivää kaikille =)
Päärynärouva:jaksuja tähän päivään.
Täällä myös valvottu viime yönä :headwall: Miehen kanssa illasta riita,joka kyllä sovittiin,mutta..
Nyt on niin nuutunut olo.Leivoin kyllä tuossa aamusta piirakkaa,kun luulin meille vieraita tulevan.Peruivat sitten tulonsa.Tuleeko teistä kukaan piristään meitä keitän teetä ja löytyy piirakkaa ja juustosarvia :D
Uusille mukavaa odotusta ja jarrusukkia mukaan.
Jos lähtis ulkoileen lumeen pikkusten kanssa.
Mukavaa päivää kaikille =)
ai niin tiedättekö mistä sais edullisia äippätrikoohousuja taikka legginksejä?
 
Huomenta Rovaniemeltä :hug: mietin et milloin alkaa mulla ne pahat olot.. :/ flunssa vaan pahenee..miekin jo tilasin neuvolaan ajan vasta joulun jälkeen aika ...elokuussa oli km..jänskättää et pysyyköhän se sisällä toukka :'( ajattelin mennä yksityiselle kyllä kun viikkoja tulee lisää saa varmuuden..hiki ja kylmän väreet on ..ja vihlontaa alamasussa..

jaksuja kaikille :hug:
 
Minäkin oon miettinyt, että milloin alkaa nuo pahat olot jos alkaa. Toivon melkein, että alkais, niin olisi enemmän todellinen olo tästä raskaudesta...

Mulla on kanssa flunssa ja poskiontelontulehdus ja lääkekuuri siihen päällä. Ei meinaa taas lähteä tämä tauti pois tälle syksyä. :(

Mutta minäpäs lähden suihkuun ja valmistautumaan kouluun, poitsu meni jo äsken tarhaan. Hyviä vointeja kaikille! :)
 
Tässä vielä ennen iltavuoroon raahautumista kirjoittelen pikaisesti. Kuusi päivää pitäisi taas jaksaa ilta-ja aamuvuoroja vuorotellen, miksi vapaapäivät menee niin nopeasti?!?

Totesin äsken, että tästä kolmannesta taitaa tulla siivekäs versio, koska koko tämän alkuraskauden olen syönyt lähes joka päivä joko broileria tai kalkkunaa salaatin kera. Joskus sentään kalaakin, mutta punaista lihaa ei ole tehnyt mieli ollenkaan! Jos työpaikkaruokalassa sattuu olemaan lihaa, sitä kyllä syön, mutta kotiin en ole ostanut edes jauhelihaa, vaikka tunnetusti lapset syövät jauheliharuokia parhaiten. Eilen söin jonkin verran kinkkupiirakkaa jota jäi tiistaina lastenvaatekutsuilta ja se närästi niin että yökin oli levoton. Yleensäkin kaikki rasvainen tekee nyt huonoa.

Äsken ostin henneksestä äitiysfarkut jo valmiiksi. Mitään vauvamasua ei kyllä vielä ole näkyvissäkään, mutta kahdessa edellisessä raskaudessa se on sitten yhtäkkiä pullahtanut esiin ja olenkin ollut ihmeessä, että mitä saa mahtumaan päälle =)

Ostettiin muuten eilen uudet vaunut, emmaljungan ceroxit, koska vanhat briot laitettiin pois muuton yhteydessä, ne olivat jo loppuun asti palvelleet. Tuo pikkumies saa matkustella nyt niissä kunnes vauva tulee ja syrjäyttää isoveikan.

Nyt pitää keittää kupillinen kahvia ja sitten tepastelen töihin nuokkumaan.

Katja-81 rv 7+4 (vaikka neuvolan täti väittäisi muuta)
 
Taas on uusia tullut mukaan, ja porukka kasvaa :heart: paljon onnea kaikille uusillekkin plussasta ja antoisaa odotusaikaa, sekä tietty suojelusenkeliä matkan varrelle :heart:

Ihana kun on taa hyviä uutisia ultrista :flower: kyllä se vaan saa raskaudesta jotenkin paljon todemman, kun näkee pikkuisen :heart:

Mulla viikonpäästä tiistaina ensimmäinen neuvola, jes ..äkkiä tää aika loppujen lopuksi sit menee, vaikka odottavan aika onkin pitkä :D eihän siellä tietty mitään vielä kummempia tapahdu, mutta yksi askel eteenpäin =)
Pahoiinvointi vaivaa täälläkin 24/7 ja välillä ei oo kyllä ollut kaukana oksennuskaan, varsinkin vettä kun pitäis juoda, niin en meinaa millään saada alas, kun meinaa oksettaa..pitäis varmaan alkaa korvaamaan jollaine mehulla, ainakin väliaikaisesti, vaikka olenkin ennemmin pelkän veden kannalla...Aamusella yritän syödä raikkaita klementiinejä edes hieman kun ei oikein mikään mene alas ennenkuin vasta joskus päiväsellä..
Täällä on sellainen kumman mummu tauti tullut että ensin viluttaa ja sit kun vähän aikaa on neuletakki päällä, niin hikeä puskee :eek: eli mikään ei ole hyvä :LOL:
Miehen kanssa myös tappelu menossa, jo monta päivää, raastavaa, mutta minkäs teet..en tiiä teettääkö nää hormoonit senkin suurimmaksi osaksi :saint:

Jaksuja kaikille sairastaville :hug: itselläkin iski silloin heti plussattua se flunssa, ja oli ärsyttävää kun ei oikein mitään saanut käyttää oloa helpottamaan ( esim. niitä kurkkua desinfioivia imeskely tabletteja)

Sekä jaksuja kaikille r.oireista kärsiville, kyllä se meillä varmaan jossain vaiheessa helpottaa...

Happihypystä minäkin haluaisin kuulla..miten meni sen verikokeen kanssa...toivottavasti sieltä tulee hyviä uutisia!!!

Piku ja Tintti 7+4
 
UUSI TÄÄLLÄ HEI :wave: :wave:

Liityisin seuraanne! :)

ennestään km 08/06 poika 07/07 km 08/08 ja nyt sitten odotellaan toista syntyväksi 28.7.2009
toivon kovasti että tämä ei nyt menisi kesken, yritystä takan 13 kk .. Nyt menossa rv 4+2 eli ihan alussa mennään :p niin ja synnärinä TYKS

joku kysys jotain äippäpakkauksesta ni pojalle sain vielä -06 vuoden äp:n ja laskettu aika oli sillon 16.7 et saas nähä kuis nyt käy. :)
 
Jee..tervetuloa Nemu ja onnea, sekä tarriksia :heart:

Äippäpakkauksesta..Meillä ainakin 07 vuoden pakkaus oli mielestäni ihan..tosin ei oo kokemusta muista :D mutta kaikkia vaatteita en käyttänyt, mut suurinosa oli ihan söpöja/hyviä värejä yms..esim. se toppapuku oli aivan ihan semmoinen valkoinen toosiii ihku :heart:
Me otetaan tänäkin vuonna se pakkaus, onhan se jotenkin asiaan kuuluvaa :D siis minun mielestäni.
 
Noniin, nyt on pohdinnat tehty... Päädyin keskeytykseen, miehen vastustuksesta ja hoitamattomasta aivoaneurysmasta johtuen. Tiistaina, 18.11. klo 10.45 oli aika sairaalassa. Siellä se oli ja meni, ei kyennyt alkanutta elämää tuhoamaan. Nyt sitten yksikseni 6:nnen salamatkustajan olemassa olosta iloitsen... Tosin aika sekalvalta mielialat toistaiseksi tuntuvat.
Suuri vaikutus päätökseeni oli kaikilla raskausoireilla... Pahoinvointi rasvankäryssä, himo lanttulaatikkoon, kahvin etominen... Naisen keho on niin nerokkaasti suunniteltu, että olosuhteet kohdussa uuden elämän ihmeelle, ovat mitä ihanteellisimmat...keho itsessään pistää vastaan kaikelle epäterveelliselle... Jotta ihmisen alku olisi mitä parhaimmassa huomassa.
Vielä vakaissa keskeytysaikeissa, pari viikkoa sitten, lähdin miehen keikkaa kuuntelemaan, otin neljännen oluen ja siitä alkoi se mieletön kaksi vuorokautta kestänyt oksentaminen. Nerokasta. Nyt pelkästään töissä asiakkaille tarjoileminen saa etovan olon aikaan.
Toivon etten niillä kolmella oluella vahingoittanut lastani.
Ultrattu on TK:N vaatimattomalla ultralla, sen mukaan viikkoja olisikin vain 7+1, eli LA olisikin 9.7.
Tiistaina äitipolille raskaus- ja synnytyssuunnitelman laadintaan, saadaan minimoitua mahdolliset raskauden ja synnytyksen aiheuttamat riskit, tai edes kartoitettua ne. Aneurysma kun ei ole ihanteellisin "kumppani" raskaudessa eikä synnytyksessä. Siellä sitten varmaankin selviää se tarkempi LA. Palailen silloin teitä informoimaan...
Siihen asti, voikaa hyvin, hyvin raskaasti!!! ;)
 
Minä myös liittyisin mielelläni tähän joukkoon, eli toissapäivänä tein testin, kun menkat oli viikon myöhässä ja plussaa näytti, hyvä että kerkis tikku kastua. :) Nyt olis siis rv 5+3 ja esikoinen tulossa. :heart: LA siis 20.7.2009

Johan tätä kolme vuotta yritettiinkin. Tosin nyt juuri meillä pieni asumusero päällä, enkä tiedä toipuuko tämä tästä mutta lapsen pidän, tuli mikä tuli !

Pelottaa vain kovasti kun hirmuiset alavatsa kivut olleet, neuvolaan soitin mutta sanoivat että normaalia on, kunhan ei ole vuotoja. Tarkoittaavat kai verta, valkovuotoa kyllä tulee, jostain luin että olisi kyllä normaalia vaikka lisääntyisikin tulo..

Mutta iloinen olen, vielä iloisempia jahka peloistani pääsen.
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista!!


inkalillalle voimia riskiraskauden kanssa elämiseen. Ei varmasti ole helppoa. :hug: Toivottavasti kaikki menee hyvin kummallakin :)


Tinnaa. Ihan normaaleilta kuulostaa sun kivut, mulla on kipuillut joka raskaudessa ja paljon, johtuen isosta leikkaus arvesta alavatsalla. Lapsena korjailtiin suolistoa ja siellä on tosi paljon arpikudosta mikä venyy.
Ja jos mulla on alkanut km oireilemaan se on tuntunut sellaisena kovana paineena alavatsalla ja aaltoilevana supistuskipuna. Sitten onkin jo heti alkanut tihkumaan verta.
Joten jos ei verta näy niin kaikki on hyvin :)


Ihanaa täällä on paljon lunta ja olimme jo esikoisen ja koiran kanssa ulkona peuhaamassa lumessa. Voi sitä riemua kun poika 1v 9kk heitteli innoissaan lunta koiran päälle! :D :heart:

Leinikki ja Onnimuru rv 6+3 kierron mukaan..
 
Heipä hei!

Empä ole moneen päivään saanut aikaiseksi kirjotettua tänne mitään :ashamed: Mutta joka pvä olen kyllä pariin kertaan käynyt lueskelemassa =)

Tällä kertaa olen vain omanapainen, aivot niin jäässä ettei osaa keskittyä mihinkään tai muodostaa järkeviä lauseita :ashamed: :
Mulla ei ole tällä vkolla ollut oikeastaan minkäänlaisia oireita, ollut ihan normaali olo niin kuin ei raskaana olisikaan :/ Tosin väsyttää lähes 24/7 ja aamuisin olen edelleen kuin jyrän alle jäänyt. Paleltaa myös tosi paljon ja usein, mutta jotenkin vaan en saa noita lasekttua raskauden piikkiin... Edes vatsalla ei ole viillellyt tai pistellyt vähään aikaan :|
Tässä mietein jo alkuraskauden ultraa, mutta mitä se mahtaa maksaa ja miten sen saa?. Mitään 100? esim. en raaskisi maksaa, koska eihän se ultra siihen lopputulokseen sitten vaikuta... Paitsi sen verran että tietää olla odottamatta mitään jos masussa ei mitään olisikaan.
Jotenkin en silti jaksa uskoa keskenmenoon, mitään ylimääräisiä kipuja tai vuotoja ei ole ollut... Oireena mulla pelkää oireettomuus :D
Toisaalta olen lohdutellut itseäni sillä, että tämä on vasta niin alussa ettei oireita tarvitsekaan olla heti - eikä kaikki raskaudet olekaan oireita täynnä =)
Esikon odotuksestakin taisin saada tietää n. rv 6 eikä minulla mitään oireita vielä silloin ollut - pahoinvointi tuli vasta myöhemmin.
Vitsit kun olisi jäljellä edes raskaustestejä niin näkisi joko se viiva on ihan tummana :D

Tervetuloa ja onnea kaikille uusille! :flower: =)

Ensi kerralla yritän olla vähemmän omanapainen :ashamed:


 
Päiviä!

Minäkin tuota alkuraskauden ultran hintaa mietin..? Oon saanut sellaisen käsityksen että on aikas kallis.

Taas omanapaisuutta multa, eli lueskelin tuon mun lääkkeen käyttöohjetta ja siellä luki ettei saa imettää! :headwall: Mitähän minä nyt teen? En imetä vai..? :headwall: Tää sairastelu on niin syvältä... |O :ashamed:

Onnea taas uusille ja jarrusukkia kaikille tasaisesti, oli sitten uusi tai vanha ketjuilija! :flower:

Mulla ei tosiaan kanssa hirveästi noita oireita ole, mutta yksi mikä helpottaa mieltä on että mun kaveri sai ihanan lapsen vaikka raskaus oli melko oireeton. Ei pahoinvointeja tms. Eli ei se oksentelu kaikkea kerro... :)

 
Heipparallaa!

En edes muista koska oon viimeksi tänne kirjoitellut. Nyt on käyty lääkärilläkin neuvolassa ja tänään onkin viikot 8+9 ja äitiyskortin mukaan LA 26.6 eli olen väärässä pinossa.
Jotenkin tuntuu ikävältä tässä vaiheessa vaihtaa mutta, eikai se auta.
Saatiin ultrakuva Idusta, se oli tiistaina jo 18mm pitkä =) Tosi iso joo :D
Saa nähdä jaksaako pinoutua tuohon toiseen.
Huomenna mennään katsomaan yhtä kämppää, jos siitä koti saatais meille kolmelle.

Nyt väsy vie voiton.
Kaikille paljon hyvää jatkoa ja enkeleitä ja liimaa ja jarrusukkia ja vaikka mitä :flower:

Jennynen ja Itu 8+6
 
Ei ne raskausoireilut välttämättömiä ole. Esikoista odotellessa ei mulla ollut tässä vaiheessa kuin pientä pahoinvointia ja senkin sain aina syömisellä kuriin. Tulihan niitä muitakin juttuja myöhemmin, mutta kaikenkaikkiaan melko helpolla siitä raskausajasta pääsin, jos moniin muihin vertaan. Ja terve paapero syntyi. :) Nyt on ollut täysin erilaista... :whistle:

Hilmuska: Sulla on näemmä Yamo-reppu alessa. Eikö vain ole mennyt kaupaksi vai kuin? Minä kun luulin sen hyväkin olevan, harkitsin sen ostamistakin aiemmin. Nyt kakkosen kohdalla tulisi uudelleenharkintaan. Mielellään kuulisin näin myyjän kokemuksiakin. ;)

No joo, piti enemmänkin kirjoitella, mutta joku näemmä huutelee päikkäreiltä. Pittee mennä. Palaillaan! :wave:
 
NanMamilla ihan samanikäinen lapsi kuin meidän mimmi! Paitsi meillä syyskuinen 2007.

Äiti-Kengu Lindexiltä olen ostanut äitiyleggingsini. Tykkäsin niistä enemmän kuin H&M:n omista.

Katja-81 onpa jännä kun minä normisti tykkään kanasta kovasti, ja nyt se ällöttää niin ettei mtn määrää... :x

Inkalilla jatkatteko te nyt miehen kanssa eri teitä vai miten? Onko asia hänellä vielä mietinnässä?

Jennynen ehdottomasti pysyt tällä! :wave: Eihän se ole kivakaan olla sitten kesäkuisissa viimeisten joukossa...

ON: Saikulta huutelen... Paha olo koko ajan enempi tai vähempi mutta ei haittaa. :D

RV 8+1 :heart:
 
Anteeksi, että tungen teidän pinoonne, mutta haluan onnitella Rouva Pikkumyytä plussasta :flower: :heart: :heart:

Mä en oo käynyt vauvakuumeisten puolella varmaan kuukauteen kurkkimassa ja nyt kun kävin niin mitä vanhat silmäni näkivätkään :eek: Paljon onnea koko perheelle!!!!!!!! ihanata!
 
miekin tässä sain tehtyä viikko siivouksen..huh oli työn takan :eek: pojat on eksällä ja lentävät lämpimään espanjaan lauantaina 2viikkoa ovat..nyt sit olen hellun kans kaksin ja saa omaa napaa tuijotella :D
minäkin kuulun riskisynnyttäjiin eli olen aika tiuhaan tarkkailussa äippäpolilla ja verikokeissa,epilepsian takia..pojista olin myös..toivtaan nyt parasta..

nyt kahville saatan peräti juoda 2 kuppia päivässä :wave:

ihanaa oli lukea pinosta ultra kuulumisia :) tilasin miekin ajan jo..en tiiä onko liian aikasta tilata mut meen rv 7 + jotain..haluan varmuuden ...

enkuleita ja jaksuja mammat :saint: :hug:
 
Kuulumisia pikaisesti; tosi oireeton raskaus ollut, väsyttää välillä, muttei edes joka pv. Muutaman kerran tullut yökkäyskohtaus, mutta sekin mennyt ihan minuutissa ohi! :eek: ainoa vaiva on pohjaton nälkä, vaakaan en uskalla edes mennä! edellisessä raskaudessa oli sama juttu, johtui kuulemma siitä että ole alipainoinen reilusti ja elimistö vaatii rakennusainetta. Tosi outoa ettei edes rintatuntemuksia ole pahemmin ollut, ehkä täyteläisemmät kuin aiemmin mutta ei mitään kipuja tms mitä ennen ollut. Olen tästä kaikesta alkanut miettimään, onkohan siellä masussa sittenkään ketään,vaiko olisiko tuulimuna. Ultraan ei olisi nyt varaa.. rusehtavaa vuotoa tuli pyyhittäessä 6+1, mutta meni pvssä ohi. Tänään siis vkja 7+6.
 
49 odottajaa tällä hetkellä listalla, heinäkuun helistäjissä, aika hyvin, eikö totta? :heart: :saint:

kAIKILLE UUSILLE JÄLLEEN TERVETULOA JA PALJON ONNEA RASKAUSAIKAAN! :heart: :flower:

Pahoinvoinnista, minulla alkoi rv 5+6 ja siitä asti koko ajan pahentunut, tänään sitten jo siinä vaiheessa, että pelkät yökkäilyt varsinkin aamuisin ei riitä, vaan tulee röyhyjä ja oksennukset suuhun :headwall: :x

Töissä edellleen olen ollut, nyt vl huomenna ja vkloppu vapaata. :heart:

Äiti-Kengu: minä olisin voinut tulla herkuttelemaan, nutta olin töissä :D

Mymmyryy: Niin nyt sinulla pahoinvointi alkanut, se on hyvä merkki, vaikka välillä tuntuu vaikealta, huono oloisuus. :heart:

Inkaliina: Onnea raskauteen aneyrysmasta huolimatta! :heart: :hug:

Maanantaina neuvola ja viikon päästä ultraus. :heart:

Mukavaa iltaa kaikille! :heart: :flower:





 
Hirmusti onnea kaikille uusille! :flower:

Tuosta yksityisen alkuraskauden ultran hinnoista... Itse olen menossa Oulussa Gynekoon ja tehdään tuo pelkkä ultraus ilman sisätutkimusta, niin kela-korvauksen jälkeen jää maksettavaksi vähän vajaa 60?. Ei minusta mitenkään hirmu paha hinta, kun minäkin muistelin sen olevan paljon enemmän. En minäkään olisi 100? tai yli ollut valmis maksamaan.

Nyt ei ehdi muuta, pitää mennä seurustelemaan perheen kanssa, kun mieskin tuli just kotio.
 
Heippa!

Minä voisin olla se 50. heinäkuun helistäjä :heart:

Maanantaina haamuiltu ja tänään vielä plussa varmisteltu.
Laskettu aika olisi menkoista laskettuna 24.07.2008, joten mennään nyt sillä, vaikka kierto vähän pidempi kait taas olikin.
Esikoista siis meille odotellaan ja TAYS olisi synnytyspaikka.

Nyt en osaa sen kummemmin mitään kirjoitella, täytyy vielä vähän totutella ajatukseen.


Meritähti & :heart: Jellona 4+6
 
meritähti onnea tähänkin pinoon :heart: :heart: .
pikkumyy nyt tarviin sinun positiivisuuttasi: huolettaa muiden oireiden vähäisyys ja vaihtelevuus...Mulla on pelko pyllyssä koko ajan.

Pitäis keksiä joku työnimi vielä. En oo keksiny mitään hyvää :| .
 

Yhteistyössä