Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Miten ajoissa te ootte tilannu neuvolaan ajan? Nyt on 6+0 ja ajattelin pitkittää soittoa, en tiedä mut jotenkin on vain olo etten viel sinne haluu - ensiskään en tykkää lainkaan neuvolantädistä ja sit mä vieläkin ajattelen, jos menee kuiteskin kesken...
Tää raskaus on sinänsä niin erillainen mikä keväällä (päättyi rv 14 keskenmenoon), silloin oksensin alati ja nyt ei oo millastakaan etovaa olotilaa -pikemminkin syötättää koko ajan, eikä muutenkaan oo "oloja" kun väsymys ja turvotus... Voikun ois viikkoja jo enempi kun 14 niin vois rentoutua ja nauttia.
 
Mie kait kuulun tähän pinoon :flower: plussasin tänään...flunssaa pukkaa ja olo kuin jyrän alle jäänyt,iloinen silti et odotan vaavia :D soittelin jo ekaa nlan ajan...joulukuun lopulle sain..avopuoliso myös hehkutti kun kerroin meidän esikoinen eli olemma uusioperhe =)
 
Heips, täällä yksi plussanut lisää joukkoonne. LA laskurin mukaan 29.7. Ikää on 29v ja esikoista odotetaan ja jos loppuun asti päästään (toivottavasti!!) olisi synnärinä OYS. Neuvolaan en ole vielä soittanut, ehkä tässä parin viikon sisällä.

Eka haalea plussa tuli jo viikonloppuna ja nyt on pitänyt tehdä joka aamu vielä testi ja sieltä se viiva on tummunut eli pakko kai se on uskoa. :heart: Hirveästi palellut jo monta päivää, oikein sellaisia kunnon vilunväristyksiä ja koko ajan on nälkä. Heräsin yöllä siihen kun maha kurni ja jouduin jääkaapilla käymään. Nytkin töissä mutustanut näkkäriä pitkin päivää.

Kaikki on niin uutta ja jännää. Pelottaa, että alkaako pahoinvointi - sitä pelkään ihan hirveästi. Miten pystyy sitten salaamaan raskautensa töissä, kun en haluaisi kertoa kun vasta sitten kun raskaus on edennyt ja km riski on pienempi. Niin paljon kysymyksiä ja jännitys myllertää raskauden lisäksi vatsaa. :eek:
 
Heh heh, tuosta hehkumisesta mieleen vaan tuli että kyllä täällä joo hehkutaan, naama vihreänä pahoinvoinnista ja siellä seassa kirkkaan punaisia finnejä :LOL: :LOL: No eräänlaista hehkumista tämäkin :D Mutta joo ei ole kyllä mikään ihana ja hyvä olo kun on ihan turvonnut.

Vatsan nipistelyistä. Joo täällä nipistelyt ja viiltelyt ovat ihan joka päiväisiä, välillä jomottelee myös. Mutta mulla on niin monta km:a takana että tiedän jo mikä on normaalia ja mikä ei =)

Cassy ja LEAL. Täällä kanssa yksi joka on Porista kotoisin! Nykyisin asustelen kyllä Pirkanmaalla, mutta koko muu perhe edelleenkin asuu Porissa. Viime vklopunkin vietin kyseisessä kaupungissa :wave:

Uusille tervetuloa ja onnitelut plussista! :flower:

Nyt pakko mennä huilaamaan kun esikkokin on nukkumassa =)

Leinikki ja Onnimuru rv 6+2 kierron mukaan..
 
Tervetuloa uudet! =)

Talviyö: Esikoista odottaessa mun raskaus oli ainakin arvattu jo kauan ennen kuin siitä kerroin. Kerroin siis ensimmäisen ultran jälkeen ja kovin suuri yllätys se ei tuntunut olevan. Olin kai ollut niin selkeästi kävelevä vauvapommi. ;) :whistle:

).( Täälläkin sitä alamahan nippailua on ollut, lisäksi tuntuu niinkuin menkat kouristelisi. Mullekin tuo käsite "aamupahoinvointi" on vieras. Ei se kyllä aikaa taikka paikkaa katso, oikeastaan iltaa kohden on aina hankalampaa. Tosin taitaa täällä monilla olla vielä paljon minun olotilojakin hankalampaa, koettakaahan jaksella! :hug:

Motivaationpuutetta on ilmassa. Yleisesti vähän kaikkeen! :ashamed: Mutta syytän siitä osaltaan kyllä näitä pirun ilmoja, ei paljon mieltä virkistä jatkuva harmaus. Tänään on sentään ollut nätimpi päivä ja koko alkupäivä sitä hyödynneltiinkin puistoilujen ja kyläilyjen merkeissä. Ja ihme ja kumma, nyt onkin paljon virkeämpi pääkoppa! :)

Koskas on Johnun häät??? =) Mentiin esikon raskausaikan naimisiin, usean vuoden yhteiselon jälkeen. Oli tyttökin sitten häissä mukana. ;)

Jos sitä vaikka taas kerran söisi jotain... :wave:

- mussu & monni 6+1
 
Moikka :wave:

Pitkään aikaan en oo saanu kirjoteltuu tänne mitään..lueskelemassa olen käynyt.

Mulla on viiltäviä mahakipuja, päänsärkyä, väsymystä, valkovuotoo, finnejä, rasvoittuvat hiukset,pahoinvointia, ruokahaluttomuutta, mielialan heilahteluja :LOL: kertakaikkiaan ei LAINKAAN hehkee olo. Neuvola ensi maanantaina, ja ultraan olis aika 11.12

Kiva kun meidän pino kasvaa, ja kurjaa että toiset ovat huonoja uutisia saaneet :(
Pelottaa kun ei pääse sinne ultraan ennenkuin noin "myöhään"..Toisaalta, jos kaikki ei oliskaan kunnossa, niin eihän siinä olis mitään tehtävissä kuitenkaan.Pitää vaan uskoa ja luottaa siihen, että asiat menee niinkuin niiden on tarkoitettu menevän.

Hauskaa loppuviikkoa kaikille :wave:
 
Joo täällä sama tilanne, kauhea lähteä aamuisin töihin kun a) ei voisi vähempää kiinnostaa, kun ei jaksaisi muutakun maata sohvalla peiton alla, b) tuntuu,että mitkään vaatteet ei ole enää kivat päällä ja puristaa joka puolelta
Mä olen kanssa miettinyt, että voinko siis luottaa melko varmasti, että pikkuisella on kaikki hyvin massussa, jos ei ole ollut mitään vuotoja tai muitakaan km:ään viittaavia? Tein kolme raskaustestiä melkein 2 viikkoa sitten ja olivat hyvin positiivisia kyllä. Jotenkin silti niin epätodellinen olo, että onkohan tää nyt ihan totta kuitenkaan. Sitten kun ei ole kauheasti mitään pahaa oloa ollut (tuleekohan se sitten myöhemmin??), vähän etomista vaan ja normaalia syys väsymystä. Rinnat on kyllä paisunu tosi paljon ja mahakin... Ja koko ajan nälkä :D
Neuvolaan en ole saanut vielä aikaa, yritän huomenna soitella. Pääseekö varhaisultraan vain yksityisellä? Mielestäni kävin esikoisesta terveyskeskuksessa ultrassa, oisko ollut n.viikolla 9. Voiko mennä jo aiemmin, tai että näkyykö siellä aiemmin mitään?
Olisi niin kiva saada jokin varmistus asialle, että kaikki on hyvin.=)

ihanaa kun jotkut ovat käyneet jo ultrassa :heart: ja kaikki on ollut hyvin!


Ihanaa keskiviikkoa kaikille!



 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille, antakaa lisätietoja, että päivitys onnistuu, esim laskettu aika :heart:

Täällä kuvotus niin jatkuva vieras, että :headwall: ..Ihanaa raskausajan alkua siis vietellään, en oksentele, mutta aamuisin yökkäilen ja vielä aamupäivisinkin töissä..jos muuttuu oksentelksi , sitten slomalle jään :heart: :saint:

Happihyppy:Minulla Hormoniarvot tälläiset: rv 4+2 198, 4+6 760, muistaakseni ja 5+6 8970 :heart: , toivottavasti kaikki on hyvin! :heart: :D
Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Kaikillle ihanaa iltaa! :heart:

 
tessak:kiva,että ultrassa kaikki näytti ok.
johnu:no jos nyt saa onnitella okesnnuksesta niin onnittelen =) Niin ja mukavaa häitten järjestelyä.Pidättekö isotkin häät?
Motivaatiosta oliko se Cassy kyseli:liikunnan suhteen totaalisesti kadoksissa.Töitten jälkeen aivan raato.Väsymyksestä ja kuvotuksesta.Hehkun tosiaan mustilla silmalusillani ;) Paremminkin olen kuin kuraan kuollut kuttu.Finnejä ei ole naamalla onneksi.
Mikäs happihypyn tilanne on?
Huomenna onkin mulla vapaa päivä,jos eivät sitten aamullla soita.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille =)
Ai niin kiva,kun uusia tulee lisää mukavaa odotusta teille =)
 
Ei varmaankaan pidetä kuin ihan pienet häät perhepiirissä, tai niin ainakin toivon. En ole oiekin isojen häiden ihmisiä. Kiitos oksuonnitteluista! :D Mukavaa kun tulee jotain varmistusta, että pikkuinen on toivonmukaan matkassa. Pelkään niin että tää on pelkkää haaveunta! :ashamed:

Uusille tervetuloa ja jarrusukkia!

 
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Leinikki: Laitoin kotisivujemme osoitteen yv:llä. Laitoin sen myös tuonne henkilötietoihini, joten sieltäkin näkyy nyt.

Ihanaa kun meidän joukko on kasvanut taas aika monella uudella odottajalla! Tervetuloa ja onnea vaan kaikille minunkin puolestani. :wave:

Täällä ollaan oltu ihan poikki, eilen oli labraa ja neuvolaa ja sitten vielä lähdettiin kaverin kanssa koiranpentuja käyttämään puistossa.. se oli ihan liikaa ja onkin kostautunut tänään. Lääkäri käski kuuntelemaan omaa oloa, joten kiltisti olen lepäillyt koko päivän. Onneksi mies on lomalla, niin on mahdollista lepäilläkin.
Tiistain hcg-arvot oli alle 5000, mutta kuulemma riittävän paljon nousussa, joten uusia kokeita ei määrätty. Ensi tiistaina olisi taas ultra ja silloin pitäisi saada myös sydänkaikua jo.
Neuvolan mukaan laskettu aika olisi 16.7. mutta katsotaan nyt ensin mitä ultra sanoo, ennenkuin muutetaan tuonne etusivulle. Ensimmäinen neuvolalääkäriaika sovittiin myös jo 10.12.

Kuvotus on tuttua täälläkin ja ensimmäistä kertaa olen nyt myös kärsinyt aamupahoinvoinnista. Mielenkiintoinen tuttavuus. :x Tänään pojan kakkavaippaa huuhdellessa tuli oksennus, joten taidetaan hetkeksi siirtyä kertakäyttövaippoihin. Hajuaisti on varmaan koiran herkkyysluokkaa.

Nyt olen jo aivan unohtanut mitä kaikki kysymyksiä olikaan, mutta seuraavalla kerralla sitten tarkemmin. Ai niin, katsoin juuri säätiedotteen ja huomenna pitäisi myös tänne etelään tulla lunta. Ihanaa!

Iloista illanjatkoa kaikille!
Hilmuska (ja rv:t on jo unohtuneet)
 
mukavaa keskiviikko iltaa kaikille!
tervetuloa uudet ja lämpöiset onnittelut :flower:
hienoaja uutisia oli jennylillä ja tessakilla ainakin :heart:
miksiköhän mulla on loppunut pahoinvointi? tai vieläkin tulee hetkittäin mutta ei yhtään samallalailla kuin aikaisemmin. huolestuttaa hieman :| vaikka muita oireita kyllä on, mahaa vihloo ja kivistää, päätä ja selkää särkee ja rinnat on kipeet. ja vatsa pömpöttää jo kovasti, jos tätä vauhtia jatkuu niin ei kauaa salassa pysy :)
haluisin tilata sen varhaisultran, muitta en yhjtään tiedä että mistä kannattais aloittaa :D
ja oli ollut jotain puhetta äitiyspakkauksesta, meille ainakin otetaan, en malta odottaa :)
hauskaa illan jatkoa!
 
mie laskin et laskettu aika olis 29.7.09 ja sairaala Olis Lapin keskussairaala,onhan tää alus mut toivomme parasta :D
minulla on pojat entisestä avoliitos vm99 ja vm03 ja km on takana 3 kappaletta...

nukahdin sohvalle kun tukki,ja nälättää kovasti..ajattelin itekin mennä ultraan aikas alussa ..olen riskisynnyttäjä..epilepsian takia..jänskättää :/

mukavaa illan jatkoa!

mamma roista ja toukka
 
Hilmuska. Niin paljon kun minä tykkään kestoilla aina niin nyt nuo kakkavaipat kanssa saa oksun melkein lentämään. Tänään jo melkein lensi, mutta taas sain just pidätettyä :D Silti kestoilllaan ahkerasti. Kiitos Yv:stä!

Toivova-84. Mä luulin kanssa eilen että pahoinvointi on helpottanut mutta tänään olen voinut eilisenkin edestä huonosti, että näköjään hieman vaihtelevaa. Tänään on myöskin ollut ihan järjetön väsymys päällä koko päivän, vaikka viime yön nukuin niinkuin pieni possu heräämättä koko yönä =)

TessaK. Hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin. :flower:

Johnu: Oi, häiden suunnittelu on niin ihanaa! :heart:

Nyt menen saunaan! Ja sitten äkkiä nukkumaan :D


Leinikki ja Onnimuru rv 6+2 kierron mukaan.. :D
 
Hei kaikki!
Mä oon kyllä ollu tosi laiska nyt tän palstan suhteen, tuntuu että se aika minkä ennen vietti koneella, meneekin nyt sitten nukkuessa. Mulla on huono olo jokseenkin hävinnyt. Välillä nostaa päänsä kyllä, mutta pääasiassa on ihan hyvä olo, paitsi tuo väsy... Ja nyt on sitten alkanu se vessassa ravaaminen, niinkun kuvittelin että selviäisin ilman sitä :LOL:

Soitin myös neuvolaan. Aika on 5.12. Se terkkari oli kyllä ihan outo, tai se oli oikeastaan sijainen... tässä on suurin piirtein hassuin kohta meidän puhelusta...
Mä: niin menkat alko ...
se: no sit sulla olis sellanen 7 viikkoa nyt.
Mä, mutku mulla oli ovis vasta.... niin on kyllä oikeasti jotain 5 -6
Se: No jos sulla sillon oli ovis niin eihän sulla ole kuin 2 viikkoa nyt...
Mä: ööh...

:LOL:

Sit se pirulainen katto munpapereista että ai sä ootkin alalla, no kyllä sä varmaan sit tiedät viikkos ite. Ja kun kysyin paljon varaan aikaa siihen eka käyntiin niin oli vaan että no normaalisti sellasen puolitoista tuntia, mutta sä varmaan tiedätkin jo nää kaikki niin ei tarvi niin paljoa... :eek: Ei vetele, mä haluan saman kohtelun kun kaikki muutkin odottajat!!! Ja mun mies ei tiedä mitä mä tiedän, mä haluan että sekin kuulee ja muutenkin.Äh, no sain kuitenkin varattua ajan ja toivotaan että se oikee terkkari sitten on vähän tasa-arvosempi...

Äh, meni taas omaks navaks,luin kyllä muidenkin tekstit. Jäi vaan mieleen että kiva että Jennynen ei ollut mitään häikkää sitten...

Äitiyspakkauksen varmaan mäkin otan, vaikka totta on että ne on kyllä aika isoja ne vaatteet ja saahan sitä kivempia ehkä ostettua, mutta on se niin paljon arvokkaampi kuitenkin että haluan varsinkin sen makuupusiin sieltä :D
 
Niin ä-pakkauksesta vielä. Mä ajattelin ostaa sen makuupussin ihan yksistään Finlaysonin tehtaanmyymälästä Tampereelta =) , tässä lähistöllä kun asutaan. Ja ajattelin myös että kun lapset on isoja niin jokainen saa sitten sen oman makuupussin sitten vaikka omille lapsille =)
 
Ä-pakkauksesta minäkin sen verran, että milloin tuo nykyinen pakkaus vaihtuu uuteen?
Esikoisen aikana otettin pakkaus ja tulikin käytettyä niitä vaatteita suurinta osaa, nyt en ole varma, että halutaanko ottaa. Tuo nykyinen pakkaus ei ainakaan niin hirveästi innosta... Saa nähdä...
 
:wave: huomenta täällä on lunta jeeee!!!!!! missä on taputtava hymiö höh....

tervetuloa taas uusille kivaa kun lisää tulee koko ajan :flower:

täällä olo ok eilinen päivä oli etana päivä ei liikkunu tunnit mihinkään ja esikoisen nukkumaan menokin kesti taas tunnin :attn: ja sitten vähän väliä väliin potkimaan huonosti nukuttu yö siis taas kerran takana

nyt vaikuttaa hiukan siltä et alkaa jonkin sortin flunssa pukata päälle ja se ei oo kivaa kun ei saa itteään lääkitä :snotty: teetä vaan.
mieskin tajusi kun sanoin et keittää aamulla vähempi kahvia ettei täyttä pannua enää etten pysty yksin juomaan neljää kuppia kun on lähteny töihin.

eipä tässä taas mitään hirmuisen ihmeellistä tulen sitten päivällä raportoimaan jos on jotain uutta :D hyviä vointeja kaikille

witchi & nökkönen 8+0
 
moikkulis!

mä oon niin väsynyt et en varmaan osaa kommentoida kaikkien juttuja...
mut UUSILLE KOVASTI JARRUSUKKIA JA TERVETULOA!!
ja ihanaa kun ultrassa on monilla ollu kaikki hyvin.

täällä ois eka neuvola 10.12 klo 8 aamulla et oikeen ihanaa..... toivottavasti saan ultran sit heti seuraavalle viikolle niin olis ennen joulua.
täällä taas valvottu viime yönä, ei nukuttanu , oli kaamee nälkä ja oksetti :x |O et saa nähdä miten jaksaa tän päivän......

johnulle onnea tulevista häistä....


pääryskä ja papu 5+5
 

Yhteistyössä