:wave:
Eka neuvola oli tänään, viikkoja olisi terkan mukaan 8+2, mutta itse uskon enemmän kiertoni takia, että viikkoja olisi 7+2, ultran jälkeen vasta uskallan uskoa johonkin laskettuun aikaan. Kahdessa edellisessäkin raskaudessa on käynyt niin, että mun veikkaus on osunut oikeaan, ekassa raskaudessa kun terkka katsoi kiekon kanssa, mulla olisi ollut la maaliskuussa ja oikea la oli toukokuussa, kyllä sentään sen verran kroppaani tunnen, että osaan arvioida viikolleen oikein
Heti ekaksi pitää korjata, että poika on syntynyt 3/07, yövuorossa silmät ristissä kirjoittelin syntymäajaksi 3/08. En minä sentään näitä lapsia ihan tuohon tahtiin suolla, wirn. Ja oli kyllä viimeinen kerta kun yövuorossa yritän kirjoittaa mitään järkevää
Olin tänään emäntänä Me&I-lastenvaatekutsuilla, oli kiva nähdä kavereita pitkästä aikaa ja tuli kyllä osteltua liikaa. Pojalle ja tytölle vaatteita, itselle ihana tunika joka menee vaikka pillifarkkujen kanssa näin alkuunsa ja on mukava sitten ison mahan (ja perän) kanssa jos taas onnistun lihomaan 17 kg tässä raskaudessa. No, ilmeisesti luonto on niin tarkoittanut, koska olen pari kuukautta synnytysten jälkeen ollut 2 kg lähtöpainoa kevyempi ja rehellisesti sanottuna luuranko :ashamed: Vauvalle piti tietysti sitten kanssa tilata hieno mörköhaalari ja sitten ostin sellaisen kärpässienikuvioisen vauvanpeiton :heart:
Neuvolasta: Mulla on mukava vanhempi terkkari, mutta tällä kertaa oli opiskelija jolla on loppuharjoittelu. Sain kunnian olla harjoituskappaleena koska on kolmas raskaus ja kaiken lisäksi itsekin th ja sh joten nämä jutut aika tuttua muutenkin. Muuten meni ihan kivasti, mutta verikoetta ottaessa toisesta taipeesta puhkesi suoni ja toisesta ei muuten vaan saanut näytettä, on komeat kyynärtaipeet. No, täytyyhän opiskelijoiden opetella etteivät sitten töissä ole ihan keltanokkia. Itsekin tuossa tilanteessa joskus sentään ollut, tosin en ole kenenkään suonia tärvellyt (tietenkään) hih. Pissanäyte otettiin, mutta ei munkaan käsketty pissaa pidätellä, onneksi tiesin sen jo ennestään. Virtsanäytteestähän kontrolloidaan ekalla kertaa pissatulehdus ja siksi sen pitäisi olla nelisen tuntia rakossa ollut pissa. Ja sitten tietysti joka kerta katsotaan sokerit ja proteiinit virtsasta mutta tuohon ei tarvita mitään kauan rakossa seisonutta pissaa. Ruokavaliosta, liikunnasta ja elämäntavoista muuten juteltiin, punnittiin sen sellaista. Tunti siellä meni. Ensi viikolla (jo) on lääkärineuvola jossa lääkäri saa päättää pitääkö ottaa MRSA-koe kun töissä hoidan MRSA-potilaita, suojainten kanssa tietysti, mutta onhan aina se riski että olenkin kantaja. En kyllä välittäisi olla joka paikassa aina eristyspotilaana jos MRSA olisikin...
Ikäviä uutisia on taas tullut muutamilta, voimahali kaikille.
Nyt nukkumaan, väsymys on kova!
Katja-81 rv 7+2 (itsepäisesti omiin laskelmiin uskoen kunnes toisin todistetaan)