Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Heippa kaikille! :flower:
Kiitos miljoonasta kaikille mua (meitä) tukeneille ja muistaneille :hug:
Ehkäpä juuri siitä syystä kaikki meni sitten hyvin.
Ultrassa näkyi ihan selvästi että Itu on oikeassa paikassa ja oli sen verran suuri että LA aikaistui jonkun verran. Myös sydämen syke tuli heti hienosti näkyviin :heart: Kuvia ei vielä saatu. Huomenna oli peruutusaika lääkärille eli nähdään Itu huomenna uudestaan ja lekuri kattoo tarkemmin LA:n. Nyt hoitaja arveli, että viikot oliskin noin 9 eikä 7 =)
Koitti kohtua kädellä mahan päältä ja sanoi, että onhan tämä selvästi enemmän ku näin hyvin tuntuu.

Mitä olette mieltä, pitäiskö mun vaihtaa pinoa vai odotteleeko huomiseen ja katsoo sitten mikä on LA? Nyt laitettiin korttiin vain, että 30.6-2.7.2008.

Piti kommentoidakin mutta meinaa väsy voittaa (olen taas omanapainen :$ )

Kauniita unia kaikille!
 
Jennynen onneksi kaikki oli hyvin :heart: kyllä noi vuodot aina säikkäyttää, vaikka tosiaan aika paljon niitä esiintyy alkuraskaudessa, itselläkin kokemusta pojan odotusajalta niistä. Sullahan viikot heitti..no sie saat sit vaan aikaisemmin nyytin syliin :heart: ..mun mielestä sie voit kyllä ihan hyvin meidän kanssa kirjoitella täällä jos haluut, kun olet kerran jo tänne asettunut. Mielellään varmaan sinut täällä pidämme :hug:

omaa napaa...mää oon alkanut näkeen kauheasti unia siittä, tässä taannoin näin unta että alkoi vuotaa verta ja sain km , ja sit toissayönä synnytin ennenaikaisesti rv.28 tunnatukkaisen tyttövauvan joka painoi 2111g ja sit viimeyön unta en tarkkaan muista, mutta siitä syöpyi mieleen lause, että se vauva oli vaik käymässä täällä elämässä..en siis muista oliko se siinä jo syntynyt vai vielä mahassa..mut tuo karmiva lause vain muistuu...et ihania nää mun unet..enkä siis kauheasti koe stressaavani tätä asiaa, mutta kai se sitten ilmeneee kuiten ja tulee uniin...en tiiä

mut nyt taas iskee huono-olo pakko mennä nukkumaan

ja melkein unohtui..taas oli uusiakin tullut, kiva. Tervetuloa kaikille, ja onnea :flower: sekä mukavaa odotusaikaa :heart:

Piku ja Tintti 7+1
 
:wave: huomenia täältäkin

Jennynen :hug: kiva kuulla että vuoto oli harmitonta

Täällä takana erittäin huonosti nukuttu yö. Esikoista yritetään opettaa nukkumaan omassa sängyssä ja se on sitten jatkuvaa heräilyä kun tarkistaa että ollaan iskän kanssa varmasti myös sängyssä huoh kai se siitä ja siihen kun vielä lisätään ne todella omituiset unet :eek: vauvoista en siis ole kummassakaan raskaudessa unta nähnyt ,mutta muuten unet on ihan päättömiä

miehen sisarukset ei ollutkaan niin hölmöjä kuin kuviteltiin :eek: ilmeisesti kukaan vaan ei uskaltanut keskenmenon takia kysyä suoraan. kun oltiin lähdetty oli sitä puitu miksei appiukko minulle tarjonnut likööriä :LOL:
no nyt sen tietää kaikki lähimmät eilen meinaa selvisi ettei isänikään ole ollut hiljaa vaan oli sanonut asian veljelleni ja sen avokille

no nyt sitten vaan pidetään peukkuja ja eletään toivossa et nökkönen pysyy kyydissä :heart:

synnytys pelosta on myös juteltu mulla ei lähinnä oo muuta pelkoa kuin se et tämäkin syntyy sektiolla etten saa synnyttää alakautta. Kun esikoinen leikattiin perätilan takia vaikkei pitäisi nyt sektioon joutua kun väliä tulee yli kaksi vuotta ja olisin ensimmäisenkin saanut alakautta synnyttää jos olisi pysynyt peppu edellä, mutta meni siirtämään jalan eteen niin lääkäri päätti samantien leikata seuraavana aamuna.

mamma muu vai että sillä tavoin nykyään kyllä ne koko ajan muuttuu ei sillä kauheesti merkitystä oo kun ite ei lidlissä käydä mut joulun aikaan yleensä mies on sieltä hakenu isomman kasan juotavaa kun pyhinä sitä kuluu itsellä on vichy ollu paras vatsanrauhottaja

tulihan sitä tekstiä taas no hyviä vointeja kaikille täällä tulee niin kovin et taitaa jäädä ulkoilut aika pienille kunpa tulisi lunta :attn:

witchi & nökkönen 7+5
 
moro!

ihania uutisia jennynen!!!!

täällä ollu koko päivän ollu niin etova olo et en oo viel uskaltanu ottaa ees päivän vitamineja :LOL:
miehen kanssa ollu vaikeeta kun oli eilen koko pvän muualla. meni hermot ja nyt en sit puhu sille kuin pakolliset asiat! ehkä se tästä...
poika tulossa kipeeks, nukku koko yön mun vieressä eikä siltikään nukkunu kunnolla. ois saanu toi syksyn flunssa jäädä sairastamatta... sori tää tän kertanen valittaminen :ashamed:


päärynärouva + papu 5+3
 
Hienoa Jennynen, että kaikki oli kunnossa. :)

Witchi: Mä luulen, että meillä käy lähipiirille kerrottaessa vähän samallalailla kun teilläkin. Eli omille vanhemmillemme haluttaisiin jo suht ajoissa kertoa, muille sitten pikkuhiljaa. Mutta kumpienkin äidit (!!!) tuntien juttu leviäisi kuitenkin. :LOL: Nooh, ei kai tuo haittaa... :)

Ei ole kehumista olotiloissa. Piristykseksi olisin edes yhden kupin kahvia tässä juonut, mutta pakko sekin oli viemäristä alas heittää. Etoo. :/ Jos ihan rehdisti menisi päivänokosille, jaksaisi sitten pikkuriiviönkin kanssa paremmin touhuta.

mussu & monni 6+0
 
Ihania uutisia Jennynen! :hug: :flower:

Näin ensimmäistä odottaessa kun ei tiedä mitään (siis minä en tiedä, muut voivat tietää jo kaiken) niin ei tiedä noiden vuotojenkaan tarkoituksista. Onneksi niitä on vaarattomiakin!

Eipä tässä kai muuta kuin hyviä päivien jatkoja kaikille!

 
Heippa kaikille.
Uusi käyttäjä olen näillä sivustoilla.
Rohkenen tänne mukaan kun tein positiivisen raskaustestin tänään :heart: LA olisi erään laskurin mukaan 22.7. taitaa tosin olla paria päivää myöhemmin todellisuudessa kun kierrot olleet aika pitkiä, mutta sehän selvinnee sitten myöhemmin ultrassa.
Toista lasta täällä odotellaan. Ja aavistuksia raskaudesta on ollut jo oletetusta hedelmöittymisajankohdasta lähtien ja pientä pahoinvointiakin ollut jo ilmassa, eli plussaa ehkä osattiin vähän odottaakin jo ;)

Tällaista tällä erää.
Onnea kaikille odotukseen!!
 
Tervetuloa mukaan Hether ja paljon sinullekkin Onnea raskausajaksi! :heart: :flower:

Täällä edelleen sellainen määrä pahoinvointia ja väsymystä, että pakolliset asiat hoidan pvn mittaan muutoin olo oleskelua ja nukkumista, voisin nukkua surutta 12 tuntia putkeen, jospa vkloppuna? :heart:

Mukavaa illan jatkoa kaikille vaan ja kaikille hyvää vointia. :heart:




 
Onneksi Jennysellä kaikki hyvin :flower:

(.) Kopsattu kuumeilijapuolelta:
Mulla on kyllä ihan sellanen olo, ettei täällä ole ketään kyydissä :'(
Sain labralähetteen ja kävin tänään verikokeessa (kesti 2 tuntia, kun lääkäri oli laittanut mulle väärän lähetteen!!!!) mittauttaan hormonipitoisuuden. Huomenna kuulen tulokset... Millasethan noiden arvojen pitäis olla, jos viikkoja on 4+4?

Happihyppy huolesta harmaana

 
Jennynen. Hienoa että kaikki on kunnossa! :flower:

joannah. Niin siis miksi pitäis olla pissaamatta ennen neuvolaa? Mulla oli tänään eka neuvola ja siellä otettiin vaan kaikki tiedot ylös aikaisemmista raskauksista ja synnytyksistä, perinnölliset sairaudet, mitattiin verenpaine, otettiin Hb ja paino. Eipä siellä sen kummempaa vielä tässä vaiheessa kun sydänääniäkään ei vielä näillä viikoilla kuunnella.

Leinikki ja Onnimuru rv 5+2?
 
:wave:

Eka neuvola oli tänään, viikkoja olisi terkan mukaan 8+2, mutta itse uskon enemmän kiertoni takia, että viikkoja olisi 7+2, ultran jälkeen vasta uskallan uskoa johonkin laskettuun aikaan. Kahdessa edellisessäkin raskaudessa on käynyt niin, että mun veikkaus on osunut oikeaan, ekassa raskaudessa kun terkka katsoi kiekon kanssa, mulla olisi ollut la maaliskuussa ja oikea la oli toukokuussa, kyllä sentään sen verran kroppaani tunnen, että osaan arvioida viikolleen oikein ;)

Heti ekaksi pitää korjata, että poika on syntynyt 3/07, yövuorossa silmät ristissä kirjoittelin syntymäajaksi 3/08. En minä sentään näitä lapsia ihan tuohon tahtiin suolla, wirn. Ja oli kyllä viimeinen kerta kun yövuorossa yritän kirjoittaa mitään järkevää :LOL:

Olin tänään emäntänä Me&I-lastenvaatekutsuilla, oli kiva nähdä kavereita pitkästä aikaa ja tuli kyllä osteltua liikaa. Pojalle ja tytölle vaatteita, itselle ihana tunika joka menee vaikka pillifarkkujen kanssa näin alkuunsa ja on mukava sitten ison mahan (ja perän) kanssa jos taas onnistun lihomaan 17 kg tässä raskaudessa. No, ilmeisesti luonto on niin tarkoittanut, koska olen pari kuukautta synnytysten jälkeen ollut 2 kg lähtöpainoa kevyempi ja rehellisesti sanottuna luuranko :ashamed: Vauvalle piti tietysti sitten kanssa tilata hieno mörköhaalari ja sitten ostin sellaisen kärpässienikuvioisen vauvanpeiton :heart:

Neuvolasta: Mulla on mukava vanhempi terkkari, mutta tällä kertaa oli opiskelija jolla on loppuharjoittelu. Sain kunnian olla harjoituskappaleena koska on kolmas raskaus ja kaiken lisäksi itsekin th ja sh joten nämä jutut aika tuttua muutenkin. Muuten meni ihan kivasti, mutta verikoetta ottaessa toisesta taipeesta puhkesi suoni ja toisesta ei muuten vaan saanut näytettä, on komeat kyynärtaipeet. No, täytyyhän opiskelijoiden opetella etteivät sitten töissä ole ihan keltanokkia. Itsekin tuossa tilanteessa joskus sentään ollut, tosin en ole kenenkään suonia tärvellyt (tietenkään) hih. Pissanäyte otettiin, mutta ei munkaan käsketty pissaa pidätellä, onneksi tiesin sen jo ennestään. Virtsanäytteestähän kontrolloidaan ekalla kertaa pissatulehdus ja siksi sen pitäisi olla nelisen tuntia rakossa ollut pissa. Ja sitten tietysti joka kerta katsotaan sokerit ja proteiinit virtsasta mutta tuohon ei tarvita mitään kauan rakossa seisonutta pissaa. Ruokavaliosta, liikunnasta ja elämäntavoista muuten juteltiin, punnittiin sen sellaista. Tunti siellä meni. Ensi viikolla (jo) on lääkärineuvola jossa lääkäri saa päättää pitääkö ottaa MRSA-koe kun töissä hoidan MRSA-potilaita, suojainten kanssa tietysti, mutta onhan aina se riski että olenkin kantaja. En kyllä välittäisi olla joka paikassa aina eristyspotilaana jos MRSA olisikin...

Ikäviä uutisia on taas tullut muutamilta, voimahali kaikille.

Nyt nukkumaan, väsymys on kova!

Katja-81 rv 7+2 (itsepäisesti omiin laskelmiin uskoen kunnes toisin todistetaan)



 
Huomenta kaikille =)
Jennynen onneksi kaikki on hyvin.toivottavasti vuotoa ei enää tule.
Happihyppy: :hug: toivottavasti kaikki on kunnossa.
Joannah:varmasti terkka kohtainen tuo asia otetaanko ekalla kerralla.Minä vien 4h näytteen vasta tällä viikkoo.
Uusille mukavaa odotusta ja jarrusukkia mukaan!
Omassa olossa kuvotusta iltapäivästä ja väsymystä.Huonosti taas olen nukkunut.JOhtunee varmaan siittä,kun en tällä viikkoo ole ulkoillut.Töissä keittiö vuoro.
Työt kutsuu.
Mukavaa keskiviikkoa kaikille =)
 
Huomenta!

Tänne oli tullut tekstiä tosi paljon, en viel ehtinyt ihan jokaista lukea, mutta urakoin päivän päälle :D !
Hienoa Jennynen, että kaikki on hyvin :heart: !

Witchi: Täällä on myös käynnissä esikoisen opettaminen omaan sänkyyn. Tuntuu, että neiti tulee yhtenään meijän viereen. Häntä sitten kannellaan omaan sänkyyn. Väsyttävää, mutta eiköhän hän joskus opi :heart: . Meijän pikku-kuopus on nyt pari yötä itkeskellyt tiuhaan tahtiin. Saa nähä onko korvissa taas tulehdus. Meillä on päivällä aika lastenlääkärille. Kuopukselta putkitettiin korvat kuukausi sitten, täytyy käydä tarkistuttaan, että putket on paikoillaan.

(.) Täällä kuvotus on koko- ja jokapäiväinen vieras. Väsyttää, mielialat vaihtelee, mutta täytyy olla iloinen kunnon oireista :)
Onko teillä muilla ollut alamaha kipuja? Sellaista nippailua?
Mulla on nyt ollut muutamina päivinä. Tiiän, että kuuluvat luultavasti asiaan, mutta hermoheikkona meen huomenna varhaisultraan. Mulla on aamulla eka neuvola ja sit illalla ajelen piiiitkän matkan yksityiselle, että saan varmuuden, että masuasukilla on kaikki kunnossa.

Nyt täytyy alkaa pienokaisia ruokkimaan :heart: .
Mukavaa päivää!
-Piiku rv 7+6
 
piiku83: mulla on kyl alavatsakipuja, enimmäkseen harmittomia mut osasta kyl vähän säikähtää, johtunee kyllä siit pelosta kun ei noist kahdest osannu pelätä noit vatsakipuja. uskon kyl et ovat harmittomia.

täällä ollu tänään todella huono olo aamulla. no pitäis vaan iloita ku niit oireita alkaa tulemaan. tänään olis pojan lääkärineuvola ja onneks on ku tuol pojal on aika paha flunssa niin saa tarkistaa et ei vaan oo mitään vakavempaa. no samalla reissulla pitäis varata oma neuvola, mut pelkään.. en ees tiiä miks... outoa!!!
no tää äiti koittaa levätä kun tuo flunssa vaan pahenee....


päärynärouva ja papu 5+4
 
Huvittaa ihan hirveesti toi "hehkutteko" :LOL: Joo täällä joku hehkuu... On ihan kamala olo 24/7 ja mä alan jo harkita että tekisin sellaisen adressin, jossa tämä joka paikassa mainittu "aamupahoinvointi" vaihdettaisiin jatkuvaan pahoinvointiin tai tuttavallisemmin jatkuvaan krapulaan ilman alkoholia!! :D Naamakin hehkuu näppylöitä ja vatsa on niin sekaisin että sekin oikeen hehkuu :D Ihanaa tämä odotus :D Tissit turpoo rintsikoista ja silmät kirvelee väsymyksestä! Onneksi on ihana mies joka muistuttaa aina että tämä on sen arvoista :D Ja niinhän tämä onkin!!

Ihana kuulla ultra kuulumisia ja onneksi nyt on positiivisiakin uutisia tullut :) Mutta mä lähden nyt koiran kanssa lenkille.. Oikeen hauskaa keskiviikkoa kaikille :)
 
Tänään oli alkuraskauden ultra. Kaikki oli hyvin ja pieni öttiäinen siellä on kasvamassa. Oli ihan oikean kokoinen ja oloinen, ja sydänkin löi. Olihan se aika jännä kokemus nähdä. Nyt sitten pitää ihan oikeasti uskoa et asukki massussa on. Neuvolaankin pitänee varailla aikaa.

Olen Skorppan kanssa samaamielta tuosta aamupahoinvoinnista, kun mulla se on ainakin 24/7 tällä hetkellä, onneksi en sentään oksentele, mutta ällötystä riittää.
 
tessak: Onnea ihanista ultrauutisista! :)

Joku kyseli vatsanippailuista ja kivuista. Minulla on vähän väliä. Semmoista kunnon nippailua ja sitten menkkamaista kourintaa ja aaltomaista kipua. Oli esikoisesta vielä enemmän ja aika kauan kesti, joten en ole ollut erityisesti tuosta huolissani. Kuuluu varmaan asiaan, kun kohtu kasvaa jne.

Soitin tänään neuvolaan ja eka neuvola on 16.12 (vasta!) ja np-ultra 29.12. Menen kuitenkin siis sinne alkuraskauden ultraan yksityiselle 11.12, ei kestäisi muuten mielenterveys joulun yli, jos pitäisi oottaa, onko kaikki hyvin.

Vieläkin tosi epätodellinen olo tästä raskaudesta, koko ajan sitä miettii, että onko tuolla todellakin joku. :heart: Nyt on uusi oire ainakin ilmaantunut, eli nuo nänninpäät on tosi arat ja herkät, ei itse rinnat oikeastaan yhtään. Onko muilla tuommoista?

Ainiin, terkkari sanoi puhelimessa, että jos alkaa kovasti oksetuttamaan ja oksennan, niin pitäisi ottaa yhteyttä ennen tuota ekaa neuvolaa, että katsottaisiin pissasta ketoaineet. Miksei eka raskaudessani puhuttu mitään tuommoisesta, oksensin silloin tosi paljon...?
 
:wave: huono-olo terveiset täältä :x

piiku83 mul on aika koviakin viiltelyjä alavatsalla ja varsinkin jos makuu asennosta meinaa nousta liian kovin niin vihlasee kyllä niin et huomaa |O
niin ja meiän esikko nukkui viime yön kokonaan omassa sängyssä jeee (lähinnä tarkoittaa nyt sitä kun hehkutan täällä niin ensi yönä se sitten ramppaa siinä taas sen tuhat kertaa)

happihyppy toivotaan että kaikki on hyvin :hug:

tessak mukavaa että masussa kaikki oli hyvin

heather tervetuloa :flower:

Oma napa vihdoin löytyi ruoka jota pystyin syömään riisi ja kanakastike, mutta arvaatkaapa mikä sitten tuli tilalle |O koko eilisen päivän kestävä päänsärky ja kun noista p*******n panadoleista ei oo mulle mitään apuu kun se särky kestää ja kestää tietyn tasoista migreeniä muttei onneksi niin pahaa kuin joskus teininä
kahvit tuli taas aamulla takaisin :x esikoinen seisoo vieressä kun äiti halailee vessanpönttöä ja höpisee yksikseen kakka kakka :D

hehkuuko joku tässä olotilassa ;) varsinkin juuri aamulla oli todella hehkee olo ja päivällä turvoksissa tissit tursuu ulos liiveistä kylmä ja kuuma vuorotellen joten ei tiiä mitä pitäis päällä silmät seisoo päässä ku lahnalla ja eilen kävin kaupassa oli pakko niin olin aivan kohmeessa en osannu ostaa mitään hyvä kun maidon muistin :LOL:

kai se tästä sitten taas hyviä vointeja kaikille

witchi & nökkönen 7+6
 
Terveisiä saikulta... En vaan kyennyt kärsimään enää töissä, siirryin sitten kärsimään kotiin. Oon nyt ainakin loppuviikon kotona. Tosin huomenaamuna on tärkeä palaveri, jonne menen. Onko muita työssäkäyviä, jotka ei juuri nyt vaan kykene?

Pikkumuksis mulla on kans rinnanpäät arat, ei koko rinnat niinkään. Ja lisäks niitä kutittaa ihan hulluna. :kieh: Ärsyttävää kun kaikissa rintsikoissa on semmoset kauheen kutittavat sisäsaumat just nännien kohdalla.

LEAL mä oon muuten Vaasasta. Tosin mun vanhemmat on Porista, joten melkein kaikki sukulaiset asuu siellä. Käyn siellä muutaman kerran vuodessa. Mun vanhemmilla on asuntokin Porissa ihan vaan sukulointia varten. :D

Tänään jo 8+0 :heart:
 
Päiviä!

Pikkumuksis: Mulla ainakin on just ton tyyppistä rintakipuilua, että vaan nänninpäät on kipeet.

Ihanaa ettei täällä muutkaan hehku! :D Mulle alkaa paha olo ilmaantua nyt erilaisista hajuista. Voitte varmaan kuvitella millaista on kissanlaatikon siivous. :x

Jotenkin mustakin tuntuu ihan uskomattomalta, että siellä joku oikeasti nyt kasvaa. Meillä kun tämä raskaus ei lähtenyt ihan hetkessä käyntiin... :/ Jotenkin pelkään että oon vaan jotenkin valeraskaana tms. Varhaisultraan kun en ole menossa... Mistä saisi varmuuden? Kai nuo apteekin testit on varmoja, kun ihan kirkuvaa positiivista näyttää? Täällä niin moni puhuu tuosta varhaisultrasta varmistuskeinona, niin alkaa itseäkin pelottaa kun sellaiseen ei ole menossa...

Koulunkäynti on tällä hetkellä aikas EVVK. Onko muilla motivaation puutetta siihen mitä teette? Pitäs vaan kesään asti jaksaa, jos siis kaikki menee kuten pitäisi.

Arvatkaas mitä: meillä suunnitellaan nyt häitä! :D Ollaan siis kihloissa oltu jo neljä vuotta ja risat, muttei häitä olla saatu aikaiseksi. Nyt niitä sitten suunnitellaan! :D JEE!

Hyvää päivän jatkoa taasen kerran kaikille! :flower:

 
Johnulle pikainen: Ei sitä varmuutta saa kuin varhaisultrassa tässä vaiheessa. Myöhemmin voi neuvolan laitteilla kuunnella sydänääniä, mutta kuuluvat vasta joskus viikolla 10+ aikasintaan. Jos silloinkaan.

R-testi kertoo valitettavasti vain sen, että elimistössäsi on hcg-hormonia, eli raskaushormonia. Ultraaminen on ainoa keino selvittää, että sikiö on olemassa ja oikeassa paikassa. Mutta kun sulla on oireita eikä ole ylimääräisiä vuotoja, sulla ei ole mitään syytä olettaa että jokin olisi pielessä! :hug:
 

Yhteistyössä