Heinäkuun 2009 Helistäjät marraskuussa

Huomenia kaikille! :heart: :flower:

37 odottajaa jo heinäkuun helistäjissä, vielä on kiinniotettavaa, jotta sadan raja menee rikki :heart: :D

Niin saahan sitä tässä pinossa silti olla, vaikka laskettuaika menisi kesäkuun puolelle, itsekkin tiedän, että vauva syntyy noin juhannuksena tai vähän ennen tai jälkeen, koska sektio synnytystapana kuten muissakin 3:ssa raskaudessa :heart: Kovasti toivon, että tämä pienokainen on vahvaa tekoa ja jaksaa sinnitellä ja kasvaa vauvaksi asti, että sen verran olisi terveyttä suotu hänelle. :heart: :saint: Sitähän me jokainen toivomme, mutta näin kahden keskenmenon jälkeen ajatus ainakin enemmän mielessä. :heart:

uusia toivottavasti tulee tänäänkin, odottajien puolelle! :heart:

Minulla vähän parempi yö pahoinvoinnin suhteen viime yönä, mutta kyllä se aina alkaa, pikkasen jo kolkuttaa ovea.. :heart: puuro syöty ja vähän sain myös jogurttia otettua. Työ on niin hektistä, että kun 7:ltä alkaa , niin yhtään taukoa ei ole ennen 11, ja silloin työvuoro päättyy. :D Hyvä, kun kaikk 12 asiakasta ehtii edes hoitamaan :saint: :D

Heippa sitten taas! :wave:





 
huomenia!

ihanaa meillä on lunta. täytyy lähtee ulos ku saatais tuo isäntä eka hereille...
täällä iskemässä varmaan flunssa kun on niiin tukkonen olo :( ei tykkää.

tuli muuten mieleen kun joku puhu tuosta äitiyspakkauksesta niin meinaatteko kaikki ottaa sen? mä kovasti harkitsen jos on nätti niin ottaisin ku onhan mulla noista 2 vaatteita vaik pojasta en sitä pakkausta ottanut, mut haluun sen ku ei sil rahal paljoo saa.. varsinkaan ku ei tiiä mitä tarttis... ja siin olis kai niit kestovaippoja niin pääsis kokeileen...



päärynärouva + papu 5+1
 
Heippa!
Kai mäkin voisin liittyä varovasti tänne pinoon
. Meillä olisi kolmas tulossa, sairaalana HYS, La ehkä 21.7.09. Km:ja takana 3kpl:tta, joten pelko takapuolessa eletään...
Pitäis mennä laittamaan pyykit kuivamaan
ja vähän siivota
, mutta kun ei yhtään huvita. Onneksi on eilistä keittoa, niin ei tarvi sitä ainakaan tehdä.
Joulukuumetta vähän liikkeellä, mutta kun ei vielä kehtais laittaa kynttelikköjä jne. Pipareita vois lasten kanssa leipoa. Mulla meni viime joulu ihan ohi, kun eka km oli justiinsa sillon...Nyt mä otan sen takasin!!!
 
Sunnuntaita! Tulin nopeasti vain huikkaamaan.

Synnytyspelosta. Mulla ei sellaisesta ole tietoakaan :D Esikosta käynnistetty ja melko raju synnytys, kesti 4h25min, mutta kyllä aika vaan kultaa muistot :heart: =) Eikä mulla silti heti synnytyksen jälkeenkään kummempia traumoja jäänyt.

Äitiyspakkauksesta. Meinaan ottaa sen ehdottomasti, sitä vaan on enemmän raskaana kun sen saa hakea postista :D Vaikka tosin ihan hirveästi niitä vaatteita ei sitten loppujen lopuks tullut käytettyä... :ashamed:

Täällä kanssa hirveä joulukuume ollut jo varmaan 2kk
:ashamed: :LOL: Koskas meinaatte laittaa jouluvalot/kyntteliköt ikkunoihin?

Niin ja tervetuloa mymmyryy!



PS. Täällä taitaa nyt sitten tosissaan olla se kuvotus alkamassa :x Esikosta tuli muistaakseni kyllä paljon myöhempään |O
 
Päärynärouva. Juu en mä tosta Mölleristä niin hirveästi tiedä, kun sitä en ole koskaan itse käyttänyt. Mutta Kyllä nuo mut merkit on aika A-vitamiini vapaita :D
Foolihappoa kyllä saisi käyttää ihan koko raskaus ajan läpi koska sekin ehkäisee mukavasti allergioita. Ja vaikka minäkin syön todella tervellisesti niin silti raakojen vihannesten käyttö mulla on aika pientä. Kun harva kuitenkaan osaa valmistaa ruokansa siten että siellä säilyy kaikki vitamiinit tallella. Siksi käytän vielä lisäksi monivitamiini valmistetta. Ja minä olen todellakin perehtynyt tähän ravitsemus puoleen, lukenut sitä koulussa ja olen muutenkin sellainen tutkijaluonne :) Ja kannattaa aina muistaa sellainenkin juttu että luontaiset vitamiinit imeytyy paljon paremmin ihmiskehoon kuin keinotekoiset. Ja ne apteekin vitamiinit on kovin kalliitakin kuin esim. luontaistuotekaupan vitskut. Siksi luotan luontaistuottesiin enemmän kun sa ainakin rahalle vastinetta :saint: :saint:

No se siitä luontaistuote paasauksesta. :LOL: Oon vaan välillä turhankin omistautunut asialleni :D :D

Ä-P juttu. En aio tällä kertaa sitä ottaa kun ne entisetkin ovat vielä tosi hyvässä kunnossa. Ajattelin sillä hinnalla ostaa sähkökäyttöisen rintapumpun. Olisin esikoisen aikaan tehnyt mitä vaan että sellaisen olisin saanut. Mulla on toinen rinta jotenkin tosi huono ja se kipuilee jo NYT. Viimeksi imetysaikana sain alituiseen hautoa sitä kaalinlehdillä ja pumputa sitä tyhjäksi. Blaah..


Joulujutut:
Ajattelin pian alkaa laittelemaan joulua jo. Musta se on vaan niin kivaa! Aloin jo myös tekemään joulukortteja jotka ajattelin ensviikon aikana tekaista loppuun
:D

mymmyryylle tervetuloa myös tänne! :flower: :flower:

Äh, nyt täytyy alkaa lähtemään mummua katsomaan. :wave: :wave:
 
Voi mymmyryy, kovasti onnea!! :heart: :) Täällä peukut kovasti pystyssä!!
Olen sun kirjoituksiasi lukenut ja kanssasi ikävistä kokemuksista kirjoitellut, jos muistat.
Mä täällä taas vaan kurkkimassa olen ja kovasti toivon vielä pääseväni tähän pinoon, mutta se selvinnee tulevalla viikolla..
 
Pitkästä aikaa kurkkaan tänne. Pitkät työpäivät puristaa niin mehut, ettei illalla jaksa edes konetta avata.
Voimia pudonneille :hug:
Onnea uusille tulokkaille ja tietysti kaikille kyydissä pysyneille!

Synnytyspelkoa ei oikeastaan ole, mutta haluaisin kyllä pikakelata sen yli... Ekan synnytys sujui kuitenkin ihan ok, muistan kyllä siinä maatessani tikattavana ajatelleeni "ettei mikään ikinä enää saa minua ryhtymään tähän uudelleen" :LOL:

Äitiyspakkausta en aio ottaa, vaikka se hieno järjestelmä onkin. Viimeksi niitä vaatteita ei juuri tullut käytettyä ja rakastan niin shoppailua että haluan ostella vaatteet "oman maun mukaan". Täytyy vaan tehdä lista kaikesta muusta tarvittavasta (kynsisakset, harja jne).

Jouluvalmistelut Meillä joulu tuodaan lähinnä kukilla ja kynttilöillä (ja SUKLAALLA!), en ole juuri koristeiden perään. Joulukortit ajattelin minäkin tehdä itse!

Vitamiinit Aamuisin kiskaisen varmuuden vuoksi yhden multitabsin nyt kun pahoinvointi jyllää. Muutoin luotan monipuoliseen ruokavalioon. Kalan haju on alkanut tehdä pahaa, joten jos se pitkittyy täytyy kai tutustua kalaöljyvalmisteisiin :x

Hyvää vointia jokaiselle!
 
Tervetuloa mukaan mymmyryy! =)

Tuota äitiyspakkauksen ottamista olen minäkin jahkaillut. Ne vaatteet kun on täälläkin melko vähälle käytölle jääneet. Täytyy seurailla millainen pakkaus ensivuodelle tulee jne, hieno systeemi se kyllä on! :)

Etoo. Koko päivän aaltoillut tämä olotila. :/ Yöllä vihloi todella ikävästi alavatsasta. Ja nukuttaa. Ja tuo mahanseutu tuntuu paisuvan paisumistaan, juuri ja juuri sain tänään farkunnapin kiinni! :eek: Kohta pitää jo äitiysvaatteet varmaan kaivaa esiin! Toivoisin kuitenkin, että se nyt vähän tässä vielä tasoittuisi. :whistle:
Eli raskaana tosissaan ilmeisesti ollaan. ;) Olisi vaan ihana kuulla, että kaikki on kunnossa... :heart:

mussu & monni 5+5
 
Hyvää sunnuntaita kaikille!

Äitiyspakkauksesta: Ehdottomasti otan kun ensimmäinen lapsi kyseessä ja vaatteisiinkaan ei niin kamalasti ole varaa. Ja onhan siinä kaikkea muutakin kätevää.

Onnea mymmyryylle ja tervetuloa mukaan!

Joulua en vielä ole laittanut, mutta kyllä mulla tossa yksi kynttelikkö ois jo valmiina odottamassa.

 
Ollaanpas täällä oltu ahkeria =)
Päärynärouva:kannattaa mainita ekalla kerralla.Niin minäkin tein.Viimesestä jäi ikävät traumat.
Pakkausta en ota.Olen ainoosti yhdelle ottanut.Nytkin joudun tiettyjä hankintoja tekeen,mutta..
Uusille mukavaa odotusta ja jarrusukkia mukaan.
Joulua en ole vielä pahemmin ajatellut :ashamed: Joulu tunnelma kadoksissa.Jospa se sitten,kun päästään omaan taloon tulisi.
Nyt on kuvotus :x ,joten haukkaan jotain.
Mukavaa sunnutaita kaikille.
Hups meinas unohtua hilmuska onneksi kaikki oli kunnossa :heart:
 
Niin ja joulua odotan, tosin ei vielä kynttelikköjä, eikä muutakaan esillä, kynttilöitäkyllä useampiakin;=) :heart: :D

Pitäsköhän tänne pian laittaa masukuvia alkuraskaudesta? :saint:

Mukavaa illan jatkoa kaikille!
Nyt vieraita odottelemaan :D


 
Hei kaikille!
Haluaisin liittyä mukaan! Tänään tuli plussa 4+5 viikolla menossa ollaan. Ei näkynyt plussa vielä 4 päivää sitten. Laskettuaika olisi 21.7.Meillä on ennestään poika 1v11kk, syntynyt 12/06. En välttämättä pysty olemaan kovin aktiivinen kirjoittelija, kun kone kotona rikki ja työkoneella ei voi koko ajan "roikkua".. Töissä käyn 2-3krt vko... Varmasti enemmän tulen lukemaan muiden kuulumisia!
 
Tervehdys!

Plussasin viikko sitten mutta olen ollut vähän odottavalla kannalla puuttuvien raskausoireiden takia. Viikkoja on tänään 6+0 ja kun eilen oli havaittavissa pientä pahaanoloa, pakko se on vihdoin uskoa kolmannen odotuksen olevan tosiasia. Aikaisemmat lapset ovat tyttöjä ja syntyneet 05/04 sekä 01/06.
 
Leppoisaa sunnuntaita kaikille :D

Hilmuskalle paljon tsemppiä ja onnea hyvistä kuulumisista. Täälä suurella jännityksellä luin pinoa eteenpäin, että koska tulee sun ultra kuulumisia.

Kaikille uusille tervetuloa :flower:
En muista nimiä enkä halua unohtaa ketään niin toivottelen vain yleisesti
onnea raskaudesta ja ihanaa odotusta! :heart:

Äitiyspaketti Tuota ei tarvitse edes miettiä, esikoinen kun on tulossa.
Mä olen jo monta vuotta aivan himoinnut sitä pakettia ja ollut kaikkien kavereiden riesana penkomas niiden omia sitten :LOL: Olen rasittava :D

Mulla on neuvola HUOMENNA. Iik.
Viime torstaiaamun jälkeen ei ole tullut (kop-kop) verta, joten mennään katsomaan miltä tuola näyttää.

Rentouttavaa sunnuntai-iltaa kaikille! =)

Jennynen ja Itu 7 (katsotaan miten viikot huomenna muuttuu)
 
Plussasin tänään, vaikka menkatkin oli muka pari päivää sitten. Kai se on uskottava, että nää hiukkasen kipeet rinnat on tosiaan oire. Testasin ihan huvin vuoksi, kun menkat oli niin niukat ja rinnat tosiaan vähän kipeet. Ei niiden kuuluisi menkkojen jälkeen enää kipeet olla. Ikää mulla on joulukuussa 38, ennestään kaksoset vuosimallia -97 ja keskenmeno alkuvuodesta. Jos nyt päästään loppuun asti, niin synnytystapa on sektio ja sairaala OYS ja la olis 24.7. paitsi, että sektio varmaan tapahtuu jo vähän aiemmin. Nyt pelottaa ja jännittää. Pysyykö tää matkassa ja miten tässä käy!?!

[/url]
 
Mä taidan kuulua joukkoonne :wave: Plussaa näytti testi, vaikka sitä ei meinaa edelleenkään uskoa. Nyt ois menossa 5+4 ja laskettu aika 21.7. Ennestään meillon 2 lasta (8+6) ja kolmatta odoteltiin jo aiemmin, mutta sain keskenmenon toukokuulla/08. Toivottavasti tää lapsonen pysyy matkassa. Synnärille mennään MKS:ään. Olotila on tällähetkellä väsynyt -uni maistuis vaik kuinka ja rintavarustus on aikasta pinkeä ja miehelle ihmettelin miten olen turvoksissa, kun ei meinaa farkun nappi mennä kii, Pitäisköhän nyt jo siirtyä mammafarkkuihin :D
 
Minä en ainakaan hehku! Naama on hirveän näköinen :LOL: Jospa se hehkuminen tulisi myöhemmin *toivossa hyvä elää*

Minulla ei ole rinnat oikeastaan kipeät, esikoisestakaan ei erityisemmin olleet. Väsyttää koko ajan hulluna, kauhulla ajattelen taas tulevaa työviikkoa...
 
Moikkatimoi!
Puoli päivää meni esikoisen huoneen siivouksessa. Se oli sanalla sanoen kaatopaikka!! Mutta tulihan tehtyä. Muut huoneet jäi sitten siivoomatta, vaikka tarkotus oli siivota enemmänkin. En pode huonoa omaatuntoa siitä.
Mites te jotka ootte suunnilleen samoilla viikoilla (4+5), niin mitä oireita teillä on? Uteliaisuutta peliin.. :ashamed:
Mä en kyllä hehku, mutta iho paremmassa kunnossa, kun mulla on kortisonilääkitys...
vapsula ja happihyppy tervetuloa :heart: :flower: .

Mulla ois tiistaina käynti klinikalla ja vähän jännittää :| ´. Ultrausta en halua, koska viikkoja on vielä hyvinkin vähän, niin en sitten panikoidu, kun sykettä ei vielä löydykkään.
 

Yhteistyössä