Heinäkuiset 2024

Ihan vähän meinaa jännittää 🙈 mulla olis tänää eka neuvolakäynti.. tiedän joo, että siellä ei mitään ihmeellistä tapahdu mutta silti jännittää ihan älyttömästi, ku joudun vielä menemään yksin ku mies on töissä 🙈 eniten varmaan stressaan sitä että ne puuttuu mun painoon ku sitä on sellaset 20kg ylimääräistä... Ois ihana ku vois soittaa jollekin kaverille ja purkaa jännitystä, mutta en oo kertonut raskaudesta kellekään niin hankala soittaa 😅
En edes uskalla kuvitella paljon jännitän sitten kun on ekan ultran aika 🙈 tosin sinne oon miehen pakottanut mukaan, ihan jo siitä syystä että jos kaikki ei ole kunnossa niin mä tuskin olisin sen jälkeen kykenevä ajamaan kotiin 🙈

En tiiä, tää nyt oli vaan tällänen jännityksen purku viesti ku eka raskaus menossa 😅
 
Mites täällä jengi jakselee? Mä niin toivoisin et raskausvatsa tulis oikeesti näkyviin. Nyt tunnen itseni vain lihonneeksi ja turvonneeksi. Missä vaiheessa te meinaatte työpaikalla kertoa raskaudesta? Itse ajattelin kertoa heti nt-ultran jälkeen esihenkilölle ja lähimmille työkavereille. Varmaan aika nopeesti joudun kyl kertoo muillekin, koska mun työtehtävä on sellanen, et en tiiä miten tuurauskuviot tulee järjestymään äippäloman ajaksi. Mut se toisaalta ei ole mun ongelma 😄
 
uip
Mites täällä jengi jakselee? Mä niin toivoisin et raskausvatsa tulis oikeesti näkyviin. Nyt tunnen itseni vain lihonneeksi ja turvonneeksi. Missä vaiheessa te meinaatte työpaikalla kertoa raskaudesta? Itse ajattelin kertoa heti nt-ultran jälkeen esihenkilölle ja lähimmille työkavereille. Varmaan aika nopeesti joudun kyl kertoo muillekin, koska mun työtehtävä on sellanen, et en tiiä miten tuurauskuviot tulee järjestymään äippäloman ajaksi. Mut se toisaalta ei ole mun ongelma 😄
Turvottaa ja oksettaa 24/7. Vatsassa velloo kokoajan ihan kuin pyykkikone pyörisi siellä. En kuitenkaan oksenna mutta syöminen on tuskaa ja pahoinvointi välillä lamaannuttavaa. Töissä kerron nt-ultran jälkeen koska nyt jo tekee tiukkaa salailla. Meillä paljon altisteita töissä niin osa on jo arvannut kun en enää tee tiettyjä työtehtäviä.
 
Turvottaa ja oksettaa 24/7. Vatsassa velloo kokoajan ihan kuin pyykkikone pyörisi siellä. En kuitenkaan oksenna mutta syöminen on tuskaa ja pahoinvointi välillä lamaannuttavaa. Töissä kerron nt-ultran jälkeen koska nyt jo tekee tiukkaa salailla. Meillä paljon altisteita töissä niin osa on jo arvannut kun en enää tee tiettyjä työtehtäviä.
Täällä kans turvotusta mut muuten ei yhtään mitään erityisiä tuntemuksia. Millon sulla on nt-ultra?
 
Tänään käynnistyi rv 12. Edelleen ajoittain etovuutta ja väsymystä, mutta pahimmat oireet loppuivat jo pari viikkoa sitten kun seinään. Yhtenä aamuna vaan teki mieli puuroa😅 Tsemppiä muille pahoinvoinnista kärsiville! Ikävä oire.. Minäkään en pidä saunasta, jotenkin se kuuma tuntuu pahalle. Vaikka tavallisesti tykkään hetken kärvistellä kuumassa. Eka neuvola tuli ja meni. Ei ollut mies tällä kertaa mukana. Ensimmäinen ultra olisi sitten tammikuun ekalla viikolla. Muuten samat kuviot kun ekassa raskaudessa, paitsi sokerirasituskokeessa ei automaattisesti tarvitse käydä. Eikä se ollut niin paha, mitä siitä puhutaan. Juon tosi harvoin mehuja tai muita ja se litku oli ihanaa (melkein kuin ananastölkin lientä). Ainut, että se odottelu oli tylsää.. eli ei kannata turhaan pelätä sitä turkimusta. Alkaa jo tottumaan ajatukseen, että toinen lapsi tulossa. Olen kertonut jo työpaikalla, perheelle ja kavereillekin. Vatsa on (etenkin alavatsa) jo pyöristynyt. Ensimmäisessä raskaudessa ei vielä tässä vaiheessa ollut mitään näkyviä merkkejä. Otin jo raskauslegginsit käyttöön. Suosittelen, ne on mukavat! Vähän löysät vielä, mutta eipähän purista.
 
  • Tykkää
Reactions: uip
Mites täällä jengi jakselee? Mä niin toivoisin et raskausvatsa tulis oikeesti näkyviin. Nyt tunnen itseni vain lihonneeksi ja turvonneeksi. Missä vaiheessa te meinaatte työpaikalla kertoa raskaudesta? Itse ajattelin kertoa heti nt-ultran jälkeen esihenkilölle ja lähimmille työkavereille. Varmaan aika nopeesti joudun kyl kertoo muillekin, koska mun työtehtävä on sellanen, et en tiiä miten tuurauskuviot tulee järjestymään äippäloman ajaksi. Mut se toisaalta ei ole mun ongelma
Mun on pitänyt kertoo jo heti silloin plussauksesta. Otti esihenkilö tosi hyvin:giggle:
 
uip
Viikkoja vastaava sikiö löytyi. Hieman jäi auki, koska vieressä näkyy myös jotain. Sille ei kuitenkaan löytynyt sykettä. Vaihtoehtoja et onko napanuora vai onko momo kaksoset. Järki jotenkin sanoo ensimmäistä, mutta kaksi sellaista vierekkäistä pötkylää siin ultrakuvas oli. Toinen vähän lyhyempi.
Piti ihan googlettaa mitä tuo momo tarkoittaa. Onko sulla mitkä viikot? Olen lukenut lukenut, että kaksosista voi nähdä joskus varhaisilla viikoilla nähdä vain toisen sykkeen. Myöhemmillä viikoilla uudessa ultrassa näkynyt toinen syke. En nyt kyllä muista mistä ja milloin olen tästä lukenut 🤔
 
Piti ihan googlettaa mitä tuo momo tarkoittaa. Onko sulla mitkä viikot? Olen lukenut lukenut, että kaksosista voi nähdä joskus varhaisilla viikoilla nähdä vain toisen sykkeen. Myöhemmillä viikoilla uudessa ultrassa näkynyt toinen syke. En nyt kyllä muista mistä ja milloin olen tästä lukenut
Nyt viikolla 9. Eli reippaasti vielä täällä alkuviikojen puolella. Musta tuntuu et paha olo on jotain ihan eri tasoa kuin aikaisemmassa. Silloin mulla ei ollut juuri mitään. Ihan muutama hassu etova päivä…
 
  • Tykkää
Reactions: uip
Täällä ollaan päästy jo rv12 asti.. yllättävän vähäoireinen raskaus on ollut.. Eka neuvola käynti oli ja meni ja labrassa kävin sikiöseulontaa varten, mutta sieltä ei ole kuulunut vielä mitään.. 10.1 olisi sitten se sikiöseulontaa ja eka ultra.. Arvatkaa vaan kuinka paljon pelottaa että saadaan siellä huonoja uutisia, jostain syystä pelkään ihan kuollakseni että jotain on pielessä..
Ärsyttää kun en osaa nyt nauttia tästä raskaudesta jota kuitenkin yli 6 vuotta yritettiin..
Tai ehkä se johtuu juuri tuosta pitkästä yritysajasta että pelottaa.. olisi jotenkin todella epäreilua jos kuuden vuoden yrityksen jälkeen raskaus olisikin esimerkiksi tuulimuna tai kävisi joku muu katastrofi..
Yritän toki ajatella kovasti että niille asioille ei mitään mahda, mutta samalla ahdistaa ajatus siitä että ollaan kuitenkin miehen kanssa jo yli 30v ja ekaa odotetaan, joten en montaa katastrofia haluaisi tässä iässä kun kaipuu omasta lapsesta on kuitenkin kova..
Ei tässä nyt varmaan auta muu kuin hengittää syvään ja jaksaa odottaa vielä muutamat päivät että pääsee ultraan..
Jos joskus olen vielä uudestaan raskaana niin sitten varaan kyllä varhaisultran 😅 tää yli 12 viikon odotus epätietoisuudesta on ihan hirveä 🙈

Onnea kaikille odotukseen, toivottavasti meillä kaikilla sujuu kaikki hyvin loppuun asti ❤
 
uip
Täällä ollaan päästy jo rv12 asti.. yllättävän vähäoireinen raskaus on ollut.. Eka neuvola käynti oli ja meni ja labrassa kävin sikiöseulontaa varten, mutta sieltä ei ole kuulunut vielä mitään.. 10.1 olisi sitten se sikiöseulontaa ja eka ultra.. Arvatkaa vaan kuinka paljon pelottaa että saadaan siellä huonoja uutisia, jostain syystä pelkään ihan kuollakseni että jotain on pielessä..
Ärsyttää kun en osaa nyt nauttia tästä raskaudesta jota kuitenkin yli 6 vuotta yritettiin..
Tai ehkä se johtuu juuri tuosta pitkästä yritysajasta että pelottaa.. olisi jotenkin todella epäreilua jos kuuden vuoden yrityksen jälkeen raskaus olisikin esimerkiksi tuulimuna tai kävisi joku muu katastrofi..
Yritän toki ajatella kovasti että niille asioille ei mitään mahda, mutta samalla ahdistaa ajatus siitä että ollaan kuitenkin miehen kanssa jo yli 30v ja ekaa odotetaan, joten en montaa katastrofia haluaisi tässä iässä kun kaipuu omasta lapsesta on kuitenkin kova..
Ei tässä nyt varmaan auta muu kuin hengittää syvään ja jaksaa odottaa vielä muutamat päivät että pääsee ultraan..
Jos joskus olen vielä uudestaan raskaana niin sitten varaan kyllä varhaisultran 😅 tää yli 12 viikon odotus epätietoisuudesta on ihan hirveä 🙈

Onnea kaikille odotukseen, toivottavasti meillä kaikilla sujuu kaikki hyvin loppuun asti ❤
Meillä on samana päivänä ultra ja kyllä tuntuu älyttömän pitkältä ajalta odottaa! Vaikka olen käynnyt varhaisultrassa ja kotona kuunnellut monet kerrat doblerilla sydänäänet niin silti pelottaa. Lähinnä pelottaa jos on niskaturvotusta tai muuta poikkeavaa. Sitten alan jännittämään rakenneultaa jne.. Joka vaiheessa jotain pelkoja 😮💨
 
Meillä on samana päivänä ultra ja kyllä tuntuu älyttömän pitkältä ajalta odottaa! Vaikka olen käynnyt varhaisultrassa ja kotona kuunnellut monet kerrat doblerilla sydänäänet niin silti pelottaa. Lähinnä pelottaa jos on niskaturvotusta tai muuta poikkeavaa. Sitten alan jännittämään rakenneultaa jne.. Joka vaiheessa jotain pelkoja ‍
Joo, mulla sama, että jännittää se niskaturvotus tai jos on jotain muuta vikaa..
Tosin, eihän mulla ole edes mitään varmuutta onko mun kohdussa joku kasvamassa, kun en ole yhdessäkään ultrassa ollut, joten sekin luo pientä jännitystä..
Epäilen että huomenna hypin jo pitkin seiniä ku keskiviikkona on se aika.. onneks otin sen heti aamuksi klo 8, niin ei kerkeä sitä hirveästi enää keskiviikkona miettimään.. paitsi tietysti sen ajomatkan 🙈

Toivotaan että meillä on molemmilla kaikki hyvin 😊
 
  • Tykkää
Reactions: uip
uip
Joo, mulla sama, että jännittää se niskaturvotus tai jos on jotain muuta vikaa..
Tosin, eihän mulla ole edes mitään varmuutta onko mun kohdussa joku kasvamassa, kun en ole yhdessäkään ultrassa ollut, joten sekin luo pientä jännitystä..
Epäilen että huomenna hypin jo pitkin seiniä ku keskiviikkona on se aika.. onneks otin sen heti aamuksi klo 8, niin ei kerkeä sitä hirveästi enää keskiviikkona miettimään.. paitsi tietysti sen ajomatkan 🙈

Toivotaan että meillä on molemmilla kaikki hyvin 😊

Tule kertomaan miten meni. Itselläni on vasta iltapäivällä aika 🤯
Tsemppiä meille molemmille.
 
Tule kertomaan miten meni. Itselläni on vasta iltapäivällä aika
Tsemppiä meille molemmille.

Meille toden totta on tulossa vauva ❤❤❤
Käytiin tänään aamulla ultrassa, rv 13 ja siellä se meidän pieni ihme köllötteli kohdun suojissa 😊

Kaikki raajat löytyi, eikä muutenkaan ollut mitään epäilyttävää tai poikkeavaa. Niskaturvotuskin oli normaali. Nyt odotellaan vielä sikiöseulonnan tuloksia.

Sydän löi vimmatusti ja se ääni oli jotain sellaista joka sai melkein kyyneleet karkaamaan silmistä.

Ultrattiin sekä vatsan päältä että alakautta, kun pieni oli vähä sitä mieltä että ei käänny sopivaan asentoon pää-perämittaa varten, mutta loppujen lopuksi saatiin suht hyvät mitat..

Olo on edelleen jotenkin epätodellinen vaikka nyt on ultrakuvatkin joita tuijotella hölmö hymy kasvoilla 🙈

Miten muilla menee? 😊
 
uip
Meille toden totta on tulossa vauva ❤❤❤
Käytiin tänään aamulla ultrassa, rv 13 ja siellä se meidän pieni ihme köllötteli kohdun suojissa 😊

Kaikki raajat löytyi, eikä muutenkaan ollut mitään epäilyttävää tai poikkeavaa. Niskaturvotuskin oli normaali. Nyt odotellaan vielä sikiöseulonnan tuloksia.

Sydän löi vimmatusti ja se ääni oli jotain sellaista joka sai melkein kyyneleet karkaamaan silmistä.

Ultrattiin sekä vatsan päältä että alakautta, kun pieni oli vähä sitä mieltä että ei käänny sopivaan asentoon pää-perämittaa varten, mutta loppujen lopuksi saatiin suht hyvät mitat..

Olo on edelleen jotenkin epätodellinen vaikka nyt on ultrakuvatkin joita tuijotella hölmö hymy kasvoilla 🙈

Miten muilla menee? 😊

Jee! Jännitin sun puolesta. Ihanaa että saitte hyviä uutisia ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Haaveilija(ko)
uip
Kävin itsekkin tänään ultrassa, jossa kaikki oli hyvin. Ultrattiin päältä ja alakautta, koska sikiö oli huonossa asennossa eikä meinattu nähdä kaikkea. Alakautta sitten saatiin kaikki näkyviin mitä haluttiin nähdä. Koko vastasi tismalleen niitä viikkoja jotka nyt kuuluisi ollakkin. Olo on helpottunut ja onnellinen 😊 Nyt sitten odotellaan vielä seulojen tuloksia js riskilukuja. Aijon joka tapauksessa ottaa omakustanteisesti nipt-testin olivat riskiluvut mitä hyvänsä.
 
  • Rakkaus
Reactions: Haaveilija(ko)

Yhteistyössä