Heinäkuiset 2023 ❤️

HEINÄKUISET 2023

Nimimerkki / Laskettu aika / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

@ToukkaHaave87 / 5.7. / 3. / PHKS
@Paatuska / 7.7. / 2. / HUS
@Mirkkuli26 / 7.7. / 2. / HUS
@anselmi12 / 7.7. / 2. / OYS
@Emzy / 9.7. / 1. / HUS
@leinikin / 10.7. / 2. / HUS
@eniramainen / 11.7. / 2. / HUS
@Kristiinatti / 11.7. / 3. / KOKS
@rilla22 / 12.7./1./LKS
@Sunnuntai / 14.7. / 1. / Tays
@Sannuliini / 15.7. / 3. / EPSHP
@Pilvihattara / 19.7./ 2./ TYKS
@Nöps / 22.7. / 1. / TYKS
@Sannuli83/ 25.7/ 3/ HUS


Osasinkohan lisätä itseni 🤔🙈
 
Heippa, täällä kirjottelee juuri 25v täyttävä toista lastaan odottava 🙋‍♀️Viikkoja on nyt 5+4 ja la 13.7
Sain ensimmäisen neuvolan varattua, joka on 7.12. Tämän toisen raskauden oireet on tulleet paljon selvemmin ja aikasemmin kuin esikoisesta, väsymys on vahvasti lästä ja päikkärit tulee esikoisen kanssa nukuttua aina, kun vaan mahdollista 😅 Rintojen aristus myös tullut tällä viikolla. Nyt vielä pahoinvointia odotellessa, en usko siltä säästyväni tässäkään raskaudessa 😅
 
HEINÄKUISET 2023

Nimimerkki / Laskettu aika / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

@ToukkaHaave87 / 5.7. / 3. / PHKS
@Paatuska / 7.7. / 2. / HUS
@Mirkkuli26 / 7.7. / 2. / HUS
@anselmi12 / 7.7. / 2. / OYS
@Emzy / 9.7. / 1. / HUS
@leinikin / 10.7. / 2. / HUS
@eniramainen / 11.7. / 2. / HUS
@Kristiinatti / 11.7. / 3. / KOKS
@rilla22 / 12.7./1./LKS
@Alexandra97 / 13.7 / 2. / Tyks
@Sunnuntai / 14.7. / 1. / Tays
@Sannuliini / 15.7. / 3. / EPSHP
@Pilvihattara / 19.7./ 2./ TYKS
@Nöps / 22.7. / 1. / TYKS
@Sannuli83/ 25.7/ 3/ HUS
 
Olisiko teillä kiinnostusta facebook-ryhmään jo tässä vaiheessa? Minä voisin jonkun salaisen ryhmän laittaa pystyyn. Esikoisen aikainen ryhmä oli mulle tosi tärkeä (50 hlöä).
Myöhemmin voisi olla kiinnostusta liittyä ryhmään. :) Itse haluan vielä kuitenkin odottaa ainakin siihen, että oon käynyt varhaisultrassa.
 
  • Tykkää
Reactions: eniramainen
HEINÄKUISET 2023

Nimimerkki / Laskettu aika / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

@Iloinen etana / 4.7 / 2. / Tays
@ToukkaHaave87 / 5.7. / 3. / PHKS
@Paatuska / 7.7. / 2. / HUS
@Mirkkuli26 / 7.7. / 2. / HUS
@anselmi12 / 7.7. / 2. / OYS
@Emzy / 9.7. / 1. / HUS
@leinikin / 10.7. / 2. / HUS
@eniramainen / 11.7. / 2. / HUS
@Kristiinatti / 11.7. / 3. / KOKS
@rilla22 / 12.7./1./LKS
@Alexandra97 / 13.7 / 2. / Tyks
@Sunnuntai / 14.7. / 1. / Tays
@Sannuliini / 15.7. / 3. / EPSHP
@Pilvihattara / 19.7./ 2./ TYKS
@Nöps / 22.7. / 1. / TYKS
@Sannuli83/ 25.7/ 3/ HUS
 
Eilen 6+6 ja varhaisultra. Pienen vahva syke näkyi ruudulla ja kaikki näytti hyvältä kokonsa, sijaintinsa yms. puolesta. Uskalsin siis lisätä itseni listalle. Neuvolakäynti oli tänään ja nyt jo varattuna viikon 12 ultra jouluviikolle. Saisipa ultrasta pukinkonttiin isovanhemmille kuvat pikkuisesta! :)

Töissä "jäin jo kiinni" oksentamisesta, mutta hyvin maltilliset oireet esikoisen raskauteen verrattuna. Vähän jo uskaltaa olla innoissaan!
 
Valittelin niitä oireiden puuttumista ja tänään onkin sitten ollut niin etova olo koko päivän, että meinasi autoa ajaessa iskeä epätoivo että mitenkäs nämä kotikäynnit tehdään...

Toki oma moka, aamu oli kaaos ja ehdin syödä aamupalan vasta töissä 9 jälkeen, kun normaalisti syön ennen 7. Tuolloin sitten oli jo hirveä nälkä ja huono olo siitä. Sattuu tämmösiä aamuja aina välillä (siis ennen raskautta), mutta se huono olo on sitten mennyt syömisen jälkeen ohi. Tänään oon aamupalan jälkeen kuitenkin syönyt lounaan ja välipalan ja edelleen etoo. Ei sentään oo vielä tarvinnut oksentaa *koputtaa puuta*

Mulla on tuo varhaisultra alkanut houkutella, jotenkin sellainen olo, että pystyykö tässä odottamaan sinne yli kuukauden päähän Mutta toisaalta, mieluummin käytän sen 300e johonkin vauvan hankintoihin vähän myöhemmin.. En tiedä mitä sitä tekis... Hintaerot näissä näyttää olevan aivan järkyttäviä kun vertaa oman paikkakunnan hintoja ja vaikka pk-seudun. Mie lentäisin täältä päiväksi Helsinkiin, kävisin siellä ultrassa ja lentäisin takaisin halvemmalla
Mis päin sää asut? Jossai pohjoses vissii ku sun synnäri on LKS? Oulus maksais 79€ varhaisultra, tuu tänne 😂
 
Moi kaikille! Lauantaina plussattu täälläkin, tänään olisi 4+3 ja LA 22.7. Superonnellinen tästä plussasta ja kauhuissaan siitä pysyykö mukana - meillä on 3 lasta ja lisäksi 3 keskenmenoa takana niin on käynyt aika selväksi että kaikkia odotettuja lapsia ei saa pitää vaikka miten toivoisi. Viimeisin keskenmeno loppukeväästä, jolloin menetettiin meidän jouluvauva. Keskenmenon on viikoilta 7-10 eli vasta siellä nt-ultrassa uskallan vähän luottaa, mutta tällä kertaa aion kyllä mennä varhaisultraankin, ehkä jossain viikolla 8.

Hämmästyttävää on se että mulla on todella paha olo suurimman osan ajasta - erityisesti aamulla ja illalla mut myös aina kun edellisestä ruoasta pidempi aika. En oo ikinä oksentanut raskauden takia ja on ollut vaan pikkuisen etovaa oloa. Joten näin sitä voi seitsemännelläkin kerralla tulla ihan uusia oireita vastaan...
 
Moi kaikille! Lauantaina plussattu täälläkin, tänään olisi 4+3 ja LA 22.7. Superonnellinen tästä plussasta ja kauhuissaan siitä pysyykö mukana - meillä on 3 lasta ja lisäksi 3 keskenmenoa takana niin on käynyt aika selväksi että kaikkia odotettuja lapsia ei saa pitää vaikka miten toivoisi. Viimeisin keskenmeno loppukeväästä, jolloin menetettiin meidän jouluvauva. Keskenmenon on viikoilta 7-10 eli vasta siellä nt-ultrassa uskallan vähän luottaa, mutta tällä kertaa aion kyllä mennä varhaisultraankin, ehkä jossain viikolla 8.

Hämmästyttävää on se että mulla on todella paha olo suurimman osan ajasta - erityisesti aamulla ja illalla mut myös aina kun edellisestä ruoasta pidempi aika. En oo ikinä oksentanut raskauden takia ja on ollut vaan pikkuisen etovaa oloa. Joten näin sitä voi seitsemännelläkin kerralla tulla ihan uusia oireita vastaan...
Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa ❤ Täälläkin jännitetään, ultra varattuna viikolle kahdeksan.
 
Täällä taas äsken työpäivän lomassa kurkattiin työkaverin kanssa mun mahaan. Siellä pieni ötökkä puksutti menemään.
Hän totesikin, että kun tää on yllättäen ja salaa (pillereiden läpi) sinne mahaan muuttanut, niin jatkaa valitsemallaan tiellä. Ei meinannut millään pysyä kuvissa, että oltais mittoja saatu. Lopulta kuitenkin hetken antoi kuvata ja rv7+1 sieltä löytyi mitoista, ihan niinkuin pitikin.
 
Täällä käyty heti aamulla ultrassa ja siellä se pieni oli ja sydän sykki vimmatusti ❤ tänään pitäisi olla 7+0, mutta ultrassa mitoiksi saatiin 6+6. Toki näin pientä mitatessa virhemarginaali on gynen mukaan +/- 2 päivää. 😊

Olo on koko ajan aivan hirveä ja oksettaa, mutta en ole oksentanut vielä kertaakaan. Esikoisen raskaudessa ei ollut muistaakseni lähellekään näin huono olo..
 
Täällä on myös pahoinvointi jatkunut, en oo oksentanut mutta vähän väliä tulee semmonen etova olo.
Maitopohjaiset ruuat on nyt ällötys numero 1. Meillä oli lohikeittoa kotona ja vika päivänä se liemi vaan oli yhtäkkiä maailman ällöttävin asia enkä syönyt.

Nyt vähän jännittää, kun parin viikon päästä on hautajaiset, joissa on koko suku paikalla ja ruokana on tottakai lohikeittoa🙈 toivottavasti se silloin uppoaa, tai ei oo muitakaan oireita kovin vahvasti, sillä en vielä haluaisi paljastaa kenellekään siellä
 
Soittivat eilen neuvolasta yllättäen, puhelinaika oli tulevalle maanantaille. Mutta nyt on ensimmäinen aika varattu samalle päivälle ku varhaisultra eli 5.12. Hänellä ei ollut vapaita aikoja samalle viikolle muina päivinä. Vielä saa odottaa. Mulla ei hirveesti ole oireita ollut, lähinnä hieman arkuutta rinnoissa. (Ei ollut kyllä tässä vaiheessa muistaakseeni paljon oireita edellisellä raskaudella, vaikka siitäkin aikaa. )
 
Onko muilla käynyt niin että kaikki oireet kadonneet alussa? Siis myös se hirvittävä väsymys? Täällä vähän pelottaa kun eilen 6+1 kesken työpäivän kaikki yhtäkkiä tuntuikin normaalilta 🙄😳 tissitkin jotenkin pehmenneet eikä enää niin pinkeät ja arat, ei pahoinvointia eikä kohdun kasvukipuja eilisen iltapäivän jälkeen.
 

Yhteistyössä