Heinäkuiset 2023 ❤️

vierailija
Täällä on myös saatu selkeä viiva raskaustestiin. 😍 Hätähousuna testasin ensimmäisen kerran jo pe!Menkat pitäisi alkaa huomenna! LA olisi heti heinäkuun alussa jos tästä vauva tulee. Varhaisultraa ajattelin varata myös. Neuvolaan vasta viikon päästä kun vahvistuu ettei vuoto ala.

Minulla on perussairaus ja edellisessä raskaudessa raskausmyrkytys, joten pitää nyt lääkityksiä varuiksi vaihtaa ja oletan että Primaspanit lääkäri ehdottaa otettavan käyttöön. Jänniä meillä ja niin kutkuttavaa tämä salaisuuden pitäminen. 😅
Silva
 
Täällä tänään 3 haaleaa positiivista testin tehnyt, digillä varmistelin ja raskaana 1-2 näytti. Viikkoja 3+6 tai 4+0. Laskettuaika siis 9. tai 10. Heinäkuuta. Meillä lapsia entuudestaan jo useampi, nuorin 3vuotias.
Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta ❤ Täällä myös useampi lapsi ja nuorin 3,5v. Vaikka nuorin onkin pieni vielä niin tuntuu että edellisestä raskaudesta on ikuisuus ja kaikki tavallaan taas uutta. Jotenkin aivan eri tavalla suhtaudun koko raskauteen ja uuteen vauvaan kuin aiemmissa raskauksissa.

Saa nähdä koska töissä arvataan, kun turvotus on järkyttävää. Tuntuu et olis tyyliin 5.kuulla jo. Ja toki koska omat vanhemmat arvaa kun niille olis tarkoitus kertoa vasta myöhemmin. Eilen jo tuli tiukka paikka kun jouduin kieltäytyy isäni luona viinistä
 
vierailija
Jouduin myös kieltäytymään kuoharista, sama juttu oli viime raskauden alussa. Ihmettelivät miksi kieltäydyn kun yleensä sitä en tee. Oon kyllä niin huono valehtemaan.🤪 Millaisia raskausoireita teillä on tällä hetkellä? Mulla on lähinnä orastavaa närästystä, joka pahenee ajan kanssa jos vanhat merkit pitävät paikkansa. Nännit ovat olleet arat oviksen jälkeen ja välillä huimaa. Muuten aika epäuskoinen olo.
Silva
 
Moi kaikille! Meillä takana todella rankka tahattoman lapsettomuudenpolku ja sain elämäni ensimmäisen plussan viime perjantaina, nyt 4+2 menossa ja la kai 8.7.23. Ihan jäätävät pelkotilat päällä oireista ja oireettomuudesta. Pelkään keskenmenoa ihan hirveesti, tai sitä että raskaus osoittautuu kemialliseksi tai tuulimunaksi.. huhhuh, mitenhän tässä osais rentoutua 😓
 
Heräsin viime yönä ihan kamalaan närästykseen 😣 Oksetti ja poltti. Eikä tietenkään ollut närästyslääkettä, onneks maustamatonta jogurttia löytyi ja se auttoikin lopulta. Ei enää iltaisin mitään närästävää ruokaa. Huh!

Nyt on alkanut myös väsymys iskeä päivisin, iltaisin pystyn edelleen valvoon yhteentoista. Repäisykipuja tulee kun yskii tai vaihtaa asentoa liian nopeasti. Nälkä on alkanut iskeä useammin.

Kovasti tekis mieli töissä kertoa työkavereille mutta en taida vielä. Jos alkaa olotila vaikuttaa työntekoon niin sit pakko

Tänään 5+4 ❤
 
  • Tykkää
Reactions: puhalluskukka2
Hei kaikki! Ehkä itsekin uskallan tänne liittyä keskusteluun. Tein ekan haamuplussan jo viime viikon torstaina malttamattomana, joka siitä sitten lauantaiksi vahvistui hieman. Digitesti piti tehdä myös, ei tätä muuten meinaa uskoa. Meillä kumppanin kanssa oli vasta yk 1 käynnissä, mutta itselläni haave tästä on ollut jo monta vuotta. Tänään 4+3, La ilmeisesti 8.7.

Jo viikko oletetun ovulaation jälkeen alkoi tulla jonkinlaisia oireita: väsytti hirveästi, tissit kipeät, vatsa sekaisin, paleli, turvotti kovasti, alavatsassa ajoittaista kipua/paineen tunnetta. Nämä samat oireet on nyt jatkuneet, väsymys ehkä kaikista näkyvimpänä oireena. Reagoin muutenkin vahvasti hormonaalisiin muutoksiin, joten sinänäsä ihan oletettavaa että nytkin tässä vaiheessa jo olen tuntevani kaikenmaailman oireita :D Jännittää toki kovasti että miten tässä käy kun on täysin uuden edessä, mutta kiva että täältä köytyy muitakin samankaltaisessa tilanteessa olevia.
 
Moi kaikki!
Määki ajattelin liittyä tänne. En oo ennen ollu tämmösessä keskustelussa, mul ei oo kokemusta ku Facebookin ryhmistä, niin jospa oppisin käyttämään tätäkin! 😁
Oon tehny sunnuntai illalla positiivisen raskaustestin ja tänää tein digitestin joka näytti 2-3 😊 laskettu aika ois 7.7.
Mitään oireita ei oo, mikä ei sinänsä yllätä, koska esikoisestakaan ei ollu koko raskausaikana mitään 😄
 
  • Tykkää
Reactions: Omppispomppis
Moi kaikille! Mä hyppään varovaisen onnellisena mukaan tähän heinäkuisten ketjuun tuolta haaveilijoista. tämä vauva olisi meille toinen lapsi. Esikoinen on heinäkuinen 2021 toki esikoisen piti olla lokakuinen, mutta syntyi jo 25+1 mun vakavan raskausmyrkytyksen vuoksi hätäsektiolla. Nyt vähän jännittää tämä uusi raskaus..

Mä plussasin haamulaisella ekaa kertaa maanantaina dpo10 mutta tänään oli virallinen testipäivä ovulaation induktion jälkeen. Tänään siis dpo14 ja digitesti näytti "raskaana 2-3vko" laskettu aika olisi hedelmöittymisajankohdan mukaan 7.7.

Varasin heti varhaisultran 18.11. Onko muut varanneet varhaisultraa?
Mul on kans 18.11. varhaisultra, tänään 4+4 ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Paatuska
Moikka,

Päätin liittyä mukaan ja toivottavasti täällä saa olla loppuun asti 🥰
Lapsi saanut alkunsa 1.ICSI:n 3. pakastealkion siirrosta. LA 3.7.
Viimekierrossa oli kemiallinen ja yksi keskenmeno v.2013. Yksi teini-ikäinen lapsi meillä jo onkin❤

Moi kaikille! Meillä takana todella rankka tahattoman lapsettomuudenpolku ja sain elämäni ensimmäisen plussan viime perjantaina, nyt 4+2 menossa ja la kai 8.7.23. Ihan jäätävät pelkotilat päällä oireista ja oireettomuudesta. Pelkään keskenmenoa ihan hirveesti, tai sitä että raskaus osoittautuu kemialliseksi tai tuulimunaksi.. huhhuh, mitenhän tässä osais rentoutua
Ymmärrän sua tosi hyvin. Hoidot jättää jälkensä. Itse ainakin koko ajan kokeilen vieläkö rinnat on kipeet tai tuleeko pyyhittäessä verta. Olisi hienoa jos olisi joku keino millä rauhoittua. Täytyy yrittää vaan jaksaa päivä kerrallaan. Toivottavasti raskautesi sujuisi hyvin ja pääsisit loppuun asti ❤
 
Mulla alkoi pari päivää sitten pahoinvointi. Onneksi lievänä. Jotkut ruuat ehtoo eikä tee mieli syödä esim makeaa oikeastaan. Missään raskaudessa en ole oksentanut (tämä kuudes alkuraskaus) enkä toivon mukaan nytkään joudu. Mulla emetofobia ja se aiheuttaa aina ahdistusta tässä alussa.

Mulla yksi kkm takana tasan kuusi vuotta sitten ja sekin hieman taustalla kummittelee. Varsinkin kun siitä laskettu aika oli samoihin aikoihin kuin tässäkin. Selvisi NT-ultrassa juuri ennen joulua että mennyt kesken ja jouduin odotteleen tyhjennysaikaa joulun yli. Kuulin sydänäänetkin kotona 9+0 viimeisen kerran ja sitten lakkasi kuulumasta 💔 Todella raastavia aikoja nää ekat viikot kun vaan toivoo parasta

Tänään tuli 6 viikko täyteen ❤
 
Mä jatkan ihan normaalisti pelaan lentopalloo. Esikoisen aikan lopetin rv30
Mä pelaan jalkapalloa nyt ja esikoisen aikana salibandya. Lapsettomuuspolin gyne sanoi, että ekan kolmanneksen saa tehdä vielä mitä haluaa. Fudiksessa meinaa vaan tulla sykkeet järkyttävän korkeiksi ja hengästyminen on tosi kovaa. Aattelin nyt jouluun asti silti jatkaa, jos vaan olo sallii 😊

mä oon muuten pelannut lentopalloa 12v, mutta oon lopettanut 5v sitten😊 syöksymisiä ei toki parane tehdä kovin pitkällä raskautta 😅
 
Mä pelaan jalkapalloa nyt ja esikoisen aikana salibandya. Lapsettomuuspolin gyne sanoi, että ekan kolmanneksen saa tehdä vielä mitä haluaa. Fudiksessa meinaa vaan tulla sykkeet järkyttävän korkeiksi ja hengästyminen on tosi kovaa. Aattelin nyt jouluun asti silti jatkaa, jos vaan olo sallii

mä oon muuten pelannut lentopalloa 12v, mutta oon lopettanut 5v sitten syöksymisiä ei toki parane tehdä kovin pitkällä raskautta
Ai, hauskaa! 😁 toi lentopallo siis. Mä oon pelannu 22 vuotta 😅
Enkä oo koskaa myös kuullu etteikö enää ekan kolmanneksen jälkeen sais tehä mitä haluu 😱 ellei lasketa jotai tosi extremee.. Mut joo, ei parane lentopallos ainakaa syöksyy enää kauheesti 😂
 
Täällä myös yksi ilmoittautuu heinäkuisiin! :) eilen tehty vahva positiivinen testi kun menkkoja ei kuulunut pariin päivään.

Mulla ei oo ollut paljon mitään tuntemuksia muuta kun arat rinnat nyt viikon verran, mitä toki on aina ennen menkkojakin. Pientä menkkamaista juilintaa alavatsassa ollut pari päivää myös. Viikkoja on flon mukaan 4+6 🥰

Täällä kans yks jalkapalloa pelaava Helsingistä!
 
vierailija
Hei! Täällä toivottavasti tulossa heinäkuinen sisarus -20 esikoiselle. La 12.7. oman laskennan mukaan, neuvolan pari päivää aiempi. Takana melko tuore keskenmeno, toivottavasti nyt kuitenkin sujuisi kaikki ongelmitta. Varhaisultraa en eka meinannut käydä, mutta varasin nyt kuitenkin mielenrauhaksi kun oli hyvä tarjous. Vinkkinä muillekin pk-seutulaisille 30.11. asti 59 euroa täällä: https://www.instagram.com/p/CjsqMr5t2X3/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Jos vaan viikkoja tulee lisää, niin mua kiinnostaisi myöhemmin kirjoitella myös pienemmässä suljetussa FB-ryhmässä. Esikoisen ryhmän kanssa tulee edelleen kirjoiteltua tosi tiiviisti ja nähtyäkin oman alueen porukkaa silloin tällöin. Olisi hauskaa jos löytyisi tälläkin kertaa kiva ja sopivan tiivis porukka :)
 
Nähtävästi edellinen tuli kirjautumattomana ulos, mutta ilmoitan vain nyt kirjautuneena olevani tuon kommentin takana 😄

Hei! Täällä toivottavasti tulossa heinäkuinen sisarus -20 esikoiselle. La 12.7. oman laskennan mukaan, neuvolan pari päivää aiempi. Takana melko tuore keskenmeno, toivottavasti nyt kuitenkin sujuisi kaikki ongelmitta. Varhaisultraa en eka meinannut käydä, mutta varasin nyt kuitenkin mielenrauhaksi kun oli hyvä tarjous. Vinkkinä muillekin pk-seutulaisille 30.11. asti 59 euroa täällä: https://www.instagram.com/p/CjsqMr5t2X3/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Jos vaan viikkoja tulee lisää, niin mua kiinnostaisi myöhemmin kirjoitella myös pienemmässä suljetussa FB-ryhmässä. Esikoisen ryhmän kanssa tulee edelleen kirjoiteltua tosi tiiviisti ja nähtyäkin oman alueen porukkaa silloin tällöin. Olisi hauskaa jos löytyisi tälläkin kertaa kiva ja sopivan tiivis porukka
 

Yhteistyössä