Heinäkuiset 2021

Mäkin liityn tänne varovaisesti, koska jonnekin on pakko hehkuttaa, kun tänä aamuna tuli testistä plussa! Fiilis on vähän kaksijakoinen. Esikoista yritetään ja kesäkuussa ensimmäinen raskaus päättyi kkm viikolla 6, joten vielä ei oikein uskalla innostua kunnolla. Toisaalta on kuitenkin huojentavaa, että näinkin pian tuon km:n jälkeen näyttää taas tärpänneen. Laskettu aika laskurin mukaan 21.7.2021, mutta luulen että se voi heittää parilla päivällä myöhemmäksikin.

Oireita ei vielä oo erityisesti ollut. Iltaisin ehkä paleltaa normaalia enemmän ja alavatsassa ollut nippailua. Edellisessä raskaudessa alkoi etova olo kuitenkin aika pian, joten katsotaan, miten tässä käy.

Mies halusi heti varata ajan varhaisultraan, joten ultra-aika on tulossa 9.12. Onhan se kiva ennen joulua tietää, mikä tilanne on. Ollaan menossa Perhe-Arteen, missä käytiin myös viimeksi. Voin omasta puolesta suositella paikkaa kyllä todella paljon! Toivotaan, että tällä kertaa pieni pysyisi matkassa mukana. Neuvola-aikaa en vielä uskalla varata, mutta toisaalta se ois kai hyvä tehdä ajoissa, eikä odotella ihan tonne vu asti.
Onnea plussasta ja tervetuloa mukaan :)
Toivottavasti nyt saatte vauvan syliin asti. ♡
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis ja Otter
Tervetuloa uusille ja suuret onnittelut plussista ❤

Onko antaa vinkkejä? Hartiat aivan tulehtuneet, lihakset lapaluihin saakka. Ja siis jumissa. Hieroja varattu parin viikon päähän kun ei tietty voi tulehtuneena hieroa. Mutta mitä apuja voi käyttää? Kun Buranaa ei voi ottaa eikä kai voltarenia levittää..kaikki mitkä ennen auttoi. Panadol ei meinaa auttaa lieventämään tätä päänsärkyä mikä siis tietty tulee kun niin jumissa. Kylmää ja kuumaa kokeiltu mutta ei apuja.
Alkuviikosta soiteltava tietty lääkäriin jos ei ala helpottaa.. Ajattelin vain kysyä josko jollain olisi hyviä vinkkejä /käytännön kokemuksia.. :D

Oliivi 7+4
 
Tervetuloa uusille ja suuret onnittelut plussista

Onko antaa vinkkejä? Hartiat aivan tulehtuneet, lihakset lapaluihin saakka. Ja siis jumissa. Hieroja varattu parin viikon päähän kun ei tietty voi tulehtuneena hieroa. Mutta mitä apuja voi käyttää? Kun Buranaa ei voi ottaa eikä kai voltarenia levittää..kaikki mitkä ennen auttoi. Panadol ei meinaa auttaa lieventämään tätä päänsärkyä mikä siis tietty tulee kun niin jumissa. Kylmää ja kuumaa kokeiltu mutta ei apuja.
Alkuviikosta soiteltava tietty lääkäriin jos ei ala helpottaa.. Ajattelin vain kysyä josko jollain olisi hyviä vinkkejä /käytännön kokemuksia..

Oliivi 7+4
Voltaren geeliä sain käyttää olisko ekan 5-6kk aikana mutta ei loppuraskaudessa. Käytin myös kylmägeeliä roll onissa ja apteekista saatavaa tiikerivoidetta, mikä nyt ei oo mitään verrattuna "oikeaan kiinan kamaan" mutta auttoi vähän kuitenkin. :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Oliivi3
Mä tässä aiemmin hehkuttelin, et kivaa vaan kun ei oo oireita, mut kyl mä nyt vaan oon aika oireinen sit kuitenkin. Eroaa siis aika lailla esikoisen odotusaikaan :O En meinaa millään saada töitä tehtyä, kun väsyttää koko ajan ihan sikana, ruoka ei maistu ja kaikki ruoka tekee pahaa. Palelen kuin horkassa ja voisin vaan kaatua väsyneenä sänkyyn kesken työpäivän (teen siis etänä eli vaatii aikamoista mielenlujuutta). Miten te selviätte töistä?
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis
Tervetuloa uusille ja suuret onnittelut plussista

Onko antaa vinkkejä? Hartiat aivan tulehtuneet, lihakset lapaluihin saakka. Ja siis jumissa. Hieroja varattu parin viikon päähän kun ei tietty voi tulehtuneena hieroa. Mutta mitä apuja voi käyttää? Kun Buranaa ei voi ottaa eikä kai voltarenia levittää..kaikki mitkä ennen auttoi. Panadol ei meinaa auttaa lieventämään tätä päänsärkyä mikä siis tietty tulee kun niin jumissa. Kylmää ja kuumaa kokeiltu mutta ei apuja.
Alkuviikosta soiteltava tietty lääkäriin jos ei ala helpottaa.. Ajattelin vain kysyä josko jollain olisi hyviä vinkkejä /käytännön kokemuksia..

Oliivi 7+4
Sivusta huutelen, että ibuprofeenia saa kyllä satunnaisesti käyttää rv28 asti, jos ei parasetamoli auta ja nämä kaksi täsmälääkkeenä yhdessä on sallittu ja toimiva yhdistelmä esim. migreeniin ja muihin astetta kovempiin kipuihin.
 
  • Rakkaus
Reactions: Oliivi3
Ks_
Mäkin liityn tänne varovaisesti, koska jonnekin on pakko hehkuttaa, kun tänä aamuna tuli testistä plussa! Fiilis on vähän kaksijakoinen. Esikoista yritetään ja kesäkuussa ensimmäinen raskaus päättyi kkm viikolla 6, joten vielä ei oikein uskalla innostua kunnolla. Toisaalta on kuitenkin huojentavaa, että näinkin pian tuon km:n jälkeen näyttää taas tärpänneen. Laskettu aika laskurin mukaan 21.7.2021, mutta luulen että se voi heittää parilla päivällä myöhemmäksikin.

Oireita ei vielä oo erityisesti ollut. Iltaisin ehkä paleltaa normaalia enemmän ja alavatsassa ollut nippailua. Edellisessä raskaudessa alkoi etova olo kuitenkin aika pian, joten katsotaan, miten tässä käy.

Mies halusi heti varata ajan varhaisultraan, joten ultra-aika on tulossa 9.12. Onhan se kiva ennen joulua tietää, mikä tilanne on. Ollaan menossa Perhe-Arteen, missä käytiin myös viimeksi. Voin omasta puolesta suositella paikkaa kyllä todella paljon! Toivotaan, että tällä kertaa pieni pysyisi matkassa mukana. Neuvola-aikaa en vielä uskalla varata, mutta toisaalta se ois kai hyvä tehdä ajoissa, eikä odotella ihan tonne vu asti.

Onnea plussasta ja tsemppiä jänniin aikoihin! Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee hyvin.

Minäkin vähän himmailin neuvolaan soittamista. Ajattelin että ei tällä paikkakunnalla niin ole ruuhkaa. Kun soitin kävikin ilmi, että asuinalueen mukaan minun "oma" terveydenhoitajani tekee osa-aikatyötä ja hänellä on ajat kortilla. Nyt sitten ainakin ensimmäinen käynti on tuuraajalle. Tällä kokemuksella ajattelen että minun olisi kannattanut soittaa heti positiivisen testin jälkeen. Lisäksi jo siitä keskustelusta sain paljon tukea ja rohkaisua. Toisilla paikkakunnilla toki saattaa olla ihan eri tilanne.
 
Voi suuret kiitokset @Hypsy ja @Sabriiiina ❤ näillä neuvoin ehkä selviän eilen alkaneen viikon työputken..! Uskallan siis käyttää voltarenia ja ottaa lääkkeet. Ekassa neuvolassa olikin tarkoitus ottaa puheeksi ajoittaiset migreenit joihin käytössä oli ennen raskautta Miranax että millä lääkkeellä niistä selviää jos sattuu kohtaus tulemaan. Burana +panadol combo joskus nimittäin auttanut. Itse en edes tykkää käyttää lääkkeitä että kivun oltava todella kova ennenkun turvaudun lääkkeisiin...
 
Mäki koitan mennä minimi lääkkeillä tottakai, viime raskaudessa jouduin syömään panacodia kovien selkäkipujen takia, ja näyttää siltä että nyt joutuu kans. Lääkärin määrämänä tietenkin, ennemmin panacodia kun buranaa, paras ois tietty pystyä olemaan ilman mitään! :)
 
Voi suuret kiitokset @Hypsy ja @Sabriiiina näillä neuvoin ehkä selviän eilen alkaneen viikon työputken..! Uskallan siis käyttää voltarenia ja ottaa lääkkeet. Ekassa neuvolassa olikin tarkoitus ottaa puheeksi ajoittaiset migreenit joihin käytössä oli ennen raskautta Miranax että millä lääkkeellä niistä selviää jos sattuu kohtaus tulemaan. Burana +panadol combo joskus nimittäin auttanut. Itse en edes tykkää käyttää lääkkeitä että kivun oltava todella kova ennenkun turvaudun lääkkeisiin...
Mulla alkoivat hormonaaliset migreenit vuosien tauon jälkeen raskausaikana uudelleen. Onneksi pärjäsin tuolla kombolla, mutta sumatriptaania määräävät täsmälääkkeeksi, jos on tarpeen. Toivottavasti pysyy sullakin kivut kurissa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Oliivi3 ja Vehkis
Meillä oli ultra kontrolli tänään 6+5 viime viikkoisen km epäilyn takia ja kun 5+5 ei saatu sykettä kunnolla esiin. Mutta tänään siellä sitten oli vastassa vahva syke ja pituutta 0,88 senttiä eli viikkojaan vastaten! Niin helpottavaa! Alunperin olisi vähän pidemmälle haluttu ultra mutta tuon km epäilyn takia meni nyt näin. Joudutaan ehkä sitten yksityisellä vielä piipahtaa ennen nt ultraa... Ollaan hermoheikkoja koska kaksi km taustalla ja tähänkin alkuun osui tuo varmalta vaikuttanut km epäily...

Kiva lukea särkylääke keskustelua, niihin pitänee itsekin perhetyä koska lääkärin mulle povaama hormonaalinen päänsärky on alkanut. Näitä siis tuli jo hoitojen aikana tietyistä hormoneista ja lääkäri varoitti että raskaana tulisin näistä kärsimään ja siltä alkaa näyttää. Super kova jyskyttävä päänsärky ollut nyt useana iltana, tavan panadolista ei apua.
 
Mäki koitan mennä minimi lääkkeillä tottakai, viime raskaudessa jouduin syömään panacodia kovien selkäkipujen takia, ja näyttää siltä että nyt joutuu kans. Lääkärin määrämänä tietenkin, ennemmin panacodia kun buranaa, paras ois tietty pystyä olemaan ilman mitään!
Mäkin jouduin viime raskaudessa syömään panacodia ja vikalla kolmanneksella. Sain siihen lääkärien siunauksen, mut määrät piti olla maltillisia. Sairastan selkärankareumaa ja iso maha plus jäätävät selkäkivut=tein kuolemaa. Tässä raskaudessa toivon mukaan selviäs vähemmällä, mut pahaa pelkään, kun nyt jo pitkän tauon jälkeen kipuilee :rolleyes:
 
Mäkin jouduin viime raskaudessa syömään panacodia ja vikalla kolmanneksella. Sain siihen lääkärien siunauksen, mut määrät piti olla maltillisia. Sairastan selkärankareumaa ja iso maha plus jäätävät selkäkivut=tein kuolemaa. Tässä raskaudessa toivon mukaan selviäs vähemmällä, mut pahaa pelkään, kun nyt jo pitkän tauon jälkeen kipuilee
On ollu varmasti kipeää touhua. :( mulla olis kipujen takia käynnistetty rv 38+, mutta päättikin jo rv 36+ että nyt tullaan :D
 
Moikka! Täällä myös yksi heinäkuista esikoista odotteleva moikkailee! Luin tän keskustelun läpi, ja hauskaa lukea noita teidän oirekuvauksia, kun kuulostaa niiin tutuilta.
Laskettu aika olis 8.7, eli nyt mennään rv6+1, kärsimättömänä ihmisenä aivan sairaan pitkältä tuntuu tämä odottelu. Moni teistä varmaan fiilaa.... Viikon päästä mulla on sentään varhaisultra (epäsäännöllisen kierron takia), niin jos vähän kärsivällisyystasoa helpottaisi heheh.
 
Tervetuloa kaikki uudet heinäkuiset! Mahtavaa, että saadaan lisää odottajia mukaan tänne. :)

@brave Parhaita uutisia! ❤ En ihmettele, jos päätätte käydä yksityisellä vielä ennen NT-ultraa. Se antaa kuitenkin paljon mielenrauhaa säikähdyksen jälkeen ja muutenkin kun km:t on jättäneet oman jälkensä. On sen arvoista, jos siltä suinkin tuntuu. Voi olla, että me tehdään samoin.

@Ingaliini Ihan samaa pohdin tänään! Miten ihmeessä porukka selviää töistä, kun on aivan hervoton väsymys koko ajan ja tuottavuus tippunut murto-osaan. Jännä myös toi syöminen. Tuntuu, ettei oikein mikään ruoka houkuttele ja jos sattuisi kelpaamaan tänään, niin huomenna en todennäköisesti voi sietää sitä. Mikään ei varsinaisesti ällötä, mutta on paljon, mitä en halua syödä, kuten kaikki liharuoat...
 
Hei mikä sulla on @Vehkis vointi? Onko kipuja tai vuotoja enää?
Enää vain ruskeeta vuotoa tuhruttelee! Tuntuu suorastaan voitolta tässä kohtaa. :p Kipuja ei onneksi ole varsinaisesti ollut. Mietin, että jos se oli hematooma, niin voikohan se vuodella myöhemminkin raskaudessa?

Edit. Kyllä ilmeisesti voi. Ystävämme Google kertoikin jo karmeita kauhutarinoita. Olisi saanut jäädä lukematta.
 
Viimeksi muokattu:
Enää vain ruskeeta vuotoa tuhruttelee! Tuntuu suorastaan voitolta tässä kohtaa. Kipuja ei onneksi ole varsinaisesti ollut. Mietin, että jos se oli hematooma, niin voikohan se vuodella myöhemminkin raskaudessa?

Edit. Kyllä ilmeisesti voi. Ystävämme Google kertoikin jo karmeita kauhutarinoita. Olisi saanut jäädä lukematta.
Niin mites sen googlen kanssa ;) siis joo voi. Hyvä merkki, kun ei ole kipuja ja hyytymiä. Toivon todella että selvisitte nyt vaan säikähdyksellä <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Vehkis
@Vehkis Mulla on tässä raskaudessa mukana myooma, jos googlettaa myooma raskauden aikana noh ei kannata:LOL:
Onhan noita kauhutarinoita joka lähtöön.
Lohdullista on se että sitä seurataan ja todennäköisintä on että kaikki menee silti hyvin. Noi vuotelut kyllä varmasti aiheuttaa ihan ylimääräistä stressiä vaikka kuinka sanotaan senkin olevan normaalia, tsemppiä siis(y):giggle:

2 päivää ultraan ja mulla alkaa tulla paniikki, kaikki tunteet laidasta laitaan, pelko siitä onko kaikki hyvin, ja jos ei ookkaan miten mun mielenterveys enään jaksais vaikka aina ajattelen et kaikesta selvii eikä sais murehtia asioita etukäteen mitä ei ole tapahtunut mutta minkäs teet. Ehkä ne on nää hormoonit. Huomaan iltaisin silittävän mun vatsaa ja toivon et kaikki on hyvin ja sit alkaa itkettää. Tää itkuherkkyys on nyt kyl aika vahvasti läsnä, edelleen hormoonit :D
Jännittää ihan hirveesti, huomen ei varmaan tarvii nukkua yöllä yhtään:rolleyes:
Alinna ja Toivo 7+3
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia..
Tämä kierto, mistä nyt tärppäsi, niin oli mun toinen Terolut kierto ja terot määrättiin tiputteluvuotoon, joka alkoi jopa 6pv ennen kuukautisia. Se siis ollut mun kurja vaiva..
Noh keskiviikkona tein ekan todella haalean plussan ja nyt on jo hienosti vahvistunut. Menkkojen alkamispäivä olisi maanantaina.
Nyt kuitenkin ihan siitä keskiviikosta asti ollut hyvin pientä tiputtelua. Ei jää alkkareihin, eikä läheskään sina paperiin, mutta välillä. Voiko tämä mitenkään olla normaalia? Onko mulla vaan hormonit raskauden myötä sekaisin ja sen takia tiputtelisin? En edes ajattele olevani raskaana, kosks suojelen itseäni pettymykseltä. Yksi kemiallinen takana.
Oireita on muutamia, rintojen vihlonta varsinkin iltaisin, alavatsan nipistely, väsymys ja vilunväristykset.
Huh..tulee pitkät päivät :/

Ylempänä keskiviikko ilta ja alhaalla tänä aamuna.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia..
Tämä kierto, mistä nyt tärppäsi, niin oli mun toinen Terolut kierto ja terot määrättiin tiputteluvuotoon, joka alkoi jopa 6pv ennen kuukautisia. Se siis ollut mun kurja vaiva..
Noh keskiviikkona tein ekan todella haalean plussan ja nyt on jo hienosti vahvistunut. Menkkojen alkamispäivä olisi maanantaina.
Nyt kuitenkin ihan siitä keskiviikosta asti ollut hyvin pientä tiputtelua. Ei jää alkkareihin, eikä läheskään sina paperiin, mutta välillä. Voiko tämä mitenkään olla normaalia? Onko mulla vaan hormonit raskauden myötä sekaisin ja sen takia tiputtelisin? En edes ajattele olevani raskaana, kosks suojelen itseäni pettymykseltä. Yksi kemiallinen takana.
Oireita on muutamia, rintojen vihlonta varsinkin iltaisin, alavatsan nipistely, väsymys ja vilunväristykset.
Huh..tulee pitkät päivät :/

Ylempänä keskiviikko ilta ja alhaalla tänä aamuna.
Syötkö vielä teroluttei?
Voiskohan toi olla vielä kiinnittymisvuotoakin, kun ei oo ees menkkojen alkamispäivä :unsure:
En ehkä huolestuis kun viivat vahvistuu kuitenkin, se on hyvä merkki(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis
@Alinna86 tsemppiä ultraan <3 ymmärrän jännityksen!

@Aniaj luulen että on normaalia,toki varmasti huolestuttaa. Hienosti viiva vahvistunut ja maanantaina jos vasta menkat pitäs alkaa niin kerkee vahvistumaan hyvinkin! Jos huolettaa, voithan sä pyytää hcg lähetteen? Toki se ei takaa sitä miten raskaus etenee, mutta mua omalta osalta toisaalta helpotti että oli viikkoihin nähden viitearvoissa.

Täällä pahoinvoinnin tunne vaan voimistuu ja voimat on ihan lopussa! Nyt ei syöminenkään auta etovaan oloon, täytyy ehkä maanantaina pyytää reseptiä pahoinvointilääkkeisiin jota vois tarvittaessa ottaa että pystyy pyörittää arkea.
Oon joskus kokeillu niitä akupunktio rannekkeita, mutta ei sillon ainakaan auttanu. ehkä lähen hipsii jääkaapista kylmiä viinirypäleitä, jos vähän olo kohenis.. rv 7+0
 
@Alinna86 tsemppiä ultraan <3 ymmärrän jännityksen!

@Aniaj luulen että on normaalia,toki varmasti huolestuttaa. Hienosti viiva vahvistunut ja maanantaina jos vasta menkat pitäs alkaa niin kerkee vahvistumaan hyvinkin! Jos huolettaa, voithan sä pyytää hcg lähetteen? Toki se ei takaa sitä miten raskaus etenee, mutta mua omalta osalta toisaalta helpotti että oli viikkoihin nähden viitearvoissa.

Täällä pahoinvoinnin tunne vaan voimistuu ja voimat on ihan lopussa! Nyt ei syöminenkään auta etovaan oloon, täytyy ehkä maanantaina pyytää reseptiä pahoinvointilääkkeisiin jota vois tarvittaessa ottaa että pystyy pyörittää arkea.
Oon joskus kokeillu niitä akupunktio rannekkeita, mutta ei sillon ainakaan auttanu. ehkä lähen hipsii jääkaapista kylmiä viinirypäleitä, jos vähän olo kohenis.. rv 7+0
Jop haluaisin kyllä hcg lähetteen, mut täällä päin ei saa, ellei ole jotain sairautta/useita keskenmenoja tms oikea syytä. Yksityiselle pääsis, mut enpä mä nyt sit sinne lähde, ku varhaisultraan tarkoitus mennä, jos sinne asti päästään :)
Aika näyttää. :) Testailen vahvistuuko viivat edelleen, sekin vähän rauhoittaa mieltä.
 

Yhteistyössä