Heinäkuiset 2021

@Sabriiiina, @Oliivi3 ja @Vehkis Ihania ultrakuulumisia kaikilla ❤
@Vehkis toivottavasti kaikki menee hyvin! Hyvältä näyttää, että pikkuinen siellä sykkeineen kuitenkin näkyi
Tervetuloa uusille plussanneille ❤
Täälä olo nälkäinen ja viluinen koko ajan. Toivottavasti ei ihan mahdottomasti tulisi kiloja ainakaan tässä alkuraskaudessa vielä. Aiemissa raskauksissa on tullut max 12kg. Jotenkin tuntuu, että se paukkuu tässä raskaudessa nopeasti yli :)
 
Hei mul on rinnat ihan superherkät ja vähän jopa kipeät, kun tuntuu, että kaikki liivit raapii. Ei kellään olisi suositella jotain mahdollisimman pehmeitä ja ihania rintaliivejä, jotka ei puristaisi, raapisi tai kutittaisi ja voisi käyttää vaikka koko raskauden?
 
Hei mul on rinnat ihan superherkät ja vähän jopa kipeät, kun tuntuu, että kaikki liivit raapii. Ei kellään olisi suositella jotain mahdollisimman pehmeitä ja ihania rintaliivejä, jotka ei puristaisi, raapisi tai kutittaisi ja voisi käyttää vaikka koko raskauden?
Ostin Tokmannilta tällaisia parit just ja on ihanat päällä, ei kiristä eikä purista, pehmeää matskua eikä oo mitään kutittavia saumoja tai lappuja.

 
Ensinnäkin @Vehkis ihana kuulla kuulumisia, siellä nyt näyttää olevan sellainen sitkeä tyyppi kiinni ❤ Tsemppiä ensi viikon uusintaultraan.

Varasin nyt yksityiselle (Perhe-Arte, tuttu kenellekään?) ajan varhaisultraan parin viikon päähän. Voi olla ehkä liian aikaista (6+4? taitaisi silloin olla omien laskujen mukaan). Toivottavasti ei ole turha käynti.

Nyt kun kipeistä rinnoista mainittiin niin eilen kirjaimellisesti pamahti kunnon arkuus ja tuntuu kuin olisi silarit laitettu :D muutoin olot suhteellisen normaalit. Ajoittaista tykytystä kohdun seudulla ja muutamia menkkamaisia muljahduksia tuntuu myös. Niistä tulee vähän ikävimmät vibat joka kerta.
 
@Vehkis, miten huojentavia uutisia olette saaneet. Täällä varmaan kaikki pitää sormet ja varpaat ristissä, että tyyppi pysyisi nyt kyydissä mukana :)

Itselläni on kamala kuvotus aamuisin joka sitten päivän mittaan aaltoilee... Todella ikävä tunne kaiken muun lisäksi. Epäilin itselläni emätintulehdusta, koska edellisessä raskaudessa sama vaiva oli riesana kahdesti, ja oireeni viittasit siihen. Vähän kellertävä valkovuoto joka haiskahti kai omaan nenään, joten soitin lääkärille joka määräsi antibiootti kapselit näkemättä minua tai testaamatta mitenkään. Jotenkin vähän epäluuloinen olo siitä, että kannattaako kuitenkaan käyttää kuuria koska mitä jos minulla ei ole edes mitään? Noh, ajattelin soitella neuvolaan ja kysyä sieltä heidän mielipidettään tähän asiaan kuitenkin vielä, mutta saapas nöhdä. Parempihan se on hoitaa pois jos minulla se on, mutta inhottavaa jos kuuri onkin turha..
 
  • Rakkaus
Reactions: Vehkis
@kähpynen Joo, mä kävin ekassa raskaudessa ja oon varannut nyt ajan tähän tokaankin ens viikolle. Silloin ainakin osui tosi mukava kätilö, joka ennakkoon vähän varoitteli, että ei kannata huolestua jos ei vielä kauheasti mitään näy, kun oli niin aikaisilla viikoilla (6+3 ja tarkka hedelmöitysaika ei ollut tiedossa eli olisi voinut olla vähemmänkin, kun he ainakin silloin suosittelivat 7+). Ultrassa kuitenkin näkyi syke ja kaikki, joten oli ihan succé. Jos haluaa olla varma, ettei joudu turhaan pettymään ja pelkäämään, kantsii varmaan varaa aika vähän myöhemmälle. Mä otin kyllä nyt ihan saman riskin kuin viimeksi ja oon nyt menossa kans 7.viikolla. Jos ei vielä sykettä näy, pitää varaa sit uus aika viikkoa myöhemmäksi :D Muok. ja niin tällä kertaa tarkka hedelmöitysaika tiedossa, joten senkin puoleen turvallisin mielin.
 
Ks_
Onnea ultrakuulumisista @Sabriiiina, @Oliivi3 ja @Vehkis!

Minä kävin myös varhaisultrassa ja oli iso onni ja helpotus, kun kohdusta löytyi syke ja kaikki vastasi sitä, mitä tässä vaiheessa pitääkin olla. Lääkäri toki varoitteli, että tämähän ei ole lupaus mistään eikä voida ennustaa, miten raskaus etenee. Onhan hän oikeassa. Itselleni tänään saatu tieto on iso juttu ja tärkeä etappi matkalla seuraavia kehitysvaiheita.

Minulla oli huonoa vointia oli ihan alkuun, mutta sitten se hävisi. Noin puolitoista viikkoa sitten yhtenä yönä alavatsaan koski tosi paljon ja maha oli niin sekaisin, että kuljin koko yön vessassa. Onneksi se meni sitten ohi. Alkuviikosta minulla oli vähän vuotoa pyyhkiessä ja siitä ehdin jo kehitellä ties miten isot pelot.

Tällä hetkellä ainoat oireet ovat väsymys ja palelu. Menen ajoissa nukkumaan ja herään usein aamuyöstä eikä uni enää tule. Jaksan kuitenkin yllättävän hyvin ja ehkäpä lokakuussa hankittu kirkasvalo auttaa myös.

Tänään 7+1.
 
@Aniaj Ihania uutisia! Paljon onnea ja tervetuloa mukaan!❤

@Sannaap123 Kiitos!❤ Hassua miten pelkällä kuulopuheella myöntävät antibiootit. Tosin en ylläty, jos oli tk kyseessä. Toivottavasti neuvolasta saisit vihreää valoa sille, että joku tsekkaisi. Joka tapauksessa toivotaan, että olo paranee pian - myös tuo pahoinvointi.

@Ks_ Hyvältä kuitenkin kuulostaa. Oon ymmärtänyt, että tässä matkan varrella voi sattua kaikenlaista, vuotoakin joka takuuvarmasti säikäyttää, mutta pääasia, että ultrassa kaikki hyvin. :)

@kähpynen Täällä (tai sit kesäkuisissa) oli joku juuri käynyt Perhe-Artessa ja kehui. Oon itsekin kuullut hyvää heistä. Veikkaan, että tuun itsekin käymään siellä, jos raskaus jatkuu. Ei paha hinta mielenrauhasta. :)
 
Ostin Tokmannilta tällaisia parit just ja on ihanat päällä, ei kiristä eikä purista, pehmeää matskua eikä oo mitään kutittavia saumoja tai lappuja.

@Ingaliini Noi olisi varmasti hyvät. Ensihätään mitkä tahansa urheiluliivit todennäköisesti auttaa merkittävästi. Mä jopa nukuin pari yötä ne päällä, kun teki niin kipeetä. Nyt kipu kuitenkin helpottanut jo paljon. (y)
 
Moikka! Voisin myös liittyä mukaan odottajiin. :) Viime viikolla ensimmäiset haamut dpo10 lähtien ja viivat vahvistuneet hienosti päivittäin. LA on 18.7. nyt siis menossa vasta 4+4. Heinäkuinen olisi meille toinen lapsi, esikoinen syntynyt 4/19. Taustalla kuitenkin yksi kkm 6/18 ja sekös tässäkin alukuraskaudessa aiheuttaa huolta. Varhaisultra varattu parin viikon päähän Perhe Arteen. :)

Kokeillaas listan päivitys
28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6 / Ks_ / 1. lapsi
3.7. / Vehkis / 1. lapsi
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
5.7 / rougemoux / 2.lapsi /vu 18.11
7.7. / Lintuliini95 / 1. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
 
Moikka.

Täällä myös varovasti hyppään ketjuun mukaan. Kiitos mukaan pääsystä. Mulla kolme plussatestiä takana, kun en vaan usko tätä. Siis yllätysbeibi syntyy heinäkuussa etäsuhteeseen. Mulla tämä kolmas lapsi, kaksi ovat jo teinejä. Olen siis viimeksi raskaana 11 vuotta sitten ja olen 35v.
Raskautumisajankohtana ei siis pitänyt olla oviksesta tietoakaan ja mulla super lyhyt kierto muutenkin. No, tässä riittää sulateltavaa ja suunniteltavaa. LA olisi n.20.7.21

Ihana kun muutama on kerennyt jo varhaisultraan. Ja onnea kaikille hurjasti.
 
Ihania varhaisultra kuulumisia ja @Vehkis ihanaa, että sieltä pieni löytyi❤❤
Tervetuloa myös uusille ja onnea plussista
Listaa voisi jokainen päivittää itse niin ehkä helpointa? Muuten äkkiä hukkuu tänne ne päivitettävät tiedot. Vai mitä mieltä ootte?
Mulla on nyt tullut sitä, että illalla oon aivan kuoleman väsynyt. Silti herään joskus yöllä ja ei meinaa uni millään tulla ja valvon aina hetkisen. Aamulla taas nukuttais ihan hulluna. Tissi kipu myös pysynyt ja on kyllä ärsyttävä vaiva, kun kaikki sattuu Nyt toisena uutena on tullut pahoinvointi. Ei okseta, mutta on todella todella huono-olo joka saa mahan kiertämään
 
  • Rakkaus
Reactions: Vehkis
Heinäkuiset❤❤

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6 / Ks_ / 1. lapsi
3.7. / Vehkis / 1. lapsi
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
5.7 / rougemoux / 2.lapsi /vu 18.11
7.7. / Lintuliini95 / 1. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
25.7./Aniaj/3.lapsi.


Päivitin @Aniaj nyt sut tähän mukaan :D
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Vehkis ja Aniaj
Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6 / Ks_ / 1. lapsi
3.7. / Vehkis / 1. lapsi
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
5.7 / rougemoux / 2.lapsi /vu 18.11
7.7. / Lintuliini95 / 1. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
25.7./Aniaj/3.lapsi.


Päivitin @Aniaj nyt sut tähän mukaan
Kiitos. Olin juuri päivittämässä, mut ehdit ekana :giggle: (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Lintuliini95
Heinäkuiset❤❤

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6 / Ks_ / 1. lapsi
3.7. / Vehkis / 1. lapsi
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
5.7 / rougemoux / 2.lapsi /vu 18.11
7.7. / Lintuliini95 / 1. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
25.7./Aniaj/3.lapsi.
 
  • Tykkää
Reactions: Vehkis
Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6 / Ks_ / 1. lapsi
3.7. / Vehkis / 1. lapsi
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
5.7 / rougemoux / 2.lapsi /vu 18.11
7.7. / Lintuliini95 / 1. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi.
 
Ihania varhaisultra kuulumisia ja @Vehkis ihanaa, että sieltä pieni löytyi
Tervetuloa myös uusille ja onnea plussista
Listaa voisi jokainen päivittää itse niin ehkä helpointa? Muuten äkkiä hukkuu tänne ne päivitettävät tiedot. Vai mitä mieltä ootte?
Mulla on nyt tullut sitä, että illalla oon aivan kuoleman väsynyt. Silti herään joskus yöllä ja ei meinaa uni millään tulla ja valvon aina hetkisen. Aamulla taas nukuttais ihan hulluna. Tissi kipu myös pysynyt ja on kyllä ärsyttävä vaiva, kun kaikki sattuu Nyt toisena uutena on tullut pahoinvointi. Ei okseta, mutta on todella todella huono-olo joka saa mahan kiertämään
Täällä myös jäätävä väsymys, kun ilta tulee niin hyvä että pään saa tyynyyn niin uni tulee. Ja jos sattuu herää tällein yöllä niin vähintään tunnin saa pyöriä ja odottaa unta..
 
Onpa kiva nähdä paljon uusia mukana, onnea plussaamisesta!

Itse hihittelen tunteiden vaihtelulle, musta tullut herkistymis/itkuherkkä, just kyynelehdin kun katsoin Tanhupallon ja presidentti Niinistön nenäpäivävideon ♡
Täällä muut oireet vaihtelevat. Väsymys aika suuri, iltaisin en saa oikein mitään tehtyä, energiat menee työpäivän jaksamiseen. Jatkuva jano ja vessahätä joka päivä, en heti osannut yhdistää tätä janontunnetta raskausoireeksi. Etominen vaihtelee päivittäin, samoin vatsan nippailut ja rintojen arkuus.

Itsellä ultra parin viikon päästä, silloin rv 8+ jotain. Ei millään malttaisi odottaa tuonne asti että saa kuulla löytyykö syke ja onko kaikki ok.
 
Mäkin liityn tänne varovaisesti, koska jonnekin on pakko hehkuttaa, kun tänä aamuna tuli testistä plussa! Fiilis on vähän kaksijakoinen. Esikoista yritetään ja kesäkuussa ensimmäinen raskaus päättyi kkm viikolla 6, joten vielä ei oikein uskalla innostua kunnolla. Toisaalta on kuitenkin huojentavaa, että näinkin pian tuon km:n jälkeen näyttää taas tärpänneen. Laskettu aika laskurin mukaan 21.7.2021, mutta luulen että se voi heittää parilla päivällä myöhemmäksikin.

Oireita ei vielä oo erityisesti ollut. Iltaisin ehkä paleltaa normaalia enemmän ja alavatsassa ollut nippailua. Edellisessä raskaudessa alkoi etova olo kuitenkin aika pian, joten katsotaan, miten tässä käy.

Mies halusi heti varata ajan varhaisultraan, joten ultra-aika on tulossa 9.12. Onhan se kiva ennen joulua tietää, mikä tilanne on. Ollaan menossa Perhe-Arteen, missä käytiin myös viimeksi. Voin omasta puolesta suositella paikkaa kyllä todella paljon! Toivotaan, että tällä kertaa pieni pysyisi matkassa mukana. Neuvola-aikaa en vielä uskalla varata, mutta toisaalta se ois kai hyvä tehdä ajoissa, eikä odotella ihan tonne vu asti.
 

Yhteistyössä