~Heinäkuiset 2020~

@Hubbis mulla myös kuukautisten mukaan laskettu LA 5.7 mutta varhaisultran mukaan 4.7. Mullekkin sanottiin neuvolassa että siinä ekassa "virallisessa" ultrassa saadaan laskettu aika koska se on kuulemma kaikkein tarkin silloin mitata ja sitten mennään sen mukaan mikä siellä määritellään. Milloin sulla on ultra? :)
Nyt oli tullut kutsu ultraan niin se on 23.12. Eli just ennen joulua sitten saadaan tietää se virallinen la millä mennään. :barefoot: mites sulla? Saitteko ennen joulua?
 
Täällä ei niin mitään uutta. Työpaikan pikkujouluista selvisin nipin napin. Oli kyllä ärsyttävää esittää juovansa kun heti herää epäilykset jos ei juo mitään... olisin autolla mennyt mutta pomo välttämättä halus hakea mut kotoa mun synttäripäivän kunniaksi. Juhlissa sitten ajattelin että juon vaan samasta tölkistä vettä koko ajan mutta joku oli aina antamassa uutta tölkkiä käteen. o_O

Oireet on aikalailla pysynyt samanlaisina, pahoinvointia on mutta onneksi hyvin lievää. Väsyttää edelleen aivan tolkuttomasti koko ajan.

Tänään 9+6. :love:
 
No niin, tilanne käyty tarkistuttamassa ja kohdussa kaikki hyvin. Vuoto on loppumaan päin ja sikiö vastasi viikkoja 10+1. Pieni hematooma löytyi istukan reunasta, joka vuotaa. Tarkkailevat tuota nyt äippäpolilla.

Tukostaipumuksen vuoksi, sain taas pistoshoidon. Onkos muilla täällä tuota pistoshoitoa raskausaikana?

Olin täysin varma että keskenmeno tuli, mutta onneksi näin. Nyt pidetään peukkuja, että sissi pysyy mukana matkassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Helema
Mulla kans tänään 9+6 niinkö @Mini-n-n. :)
Pahoinvointi pysyy kurissa jos muistaa syödä tasaisin väliajoin, vaan välillä töissä käydessä hieman hankalaa, ku tilanteet saattaa muuttua muutamassa minuutissa. :confused: vaan aina on kuite joko pastillia tai purkkaa taskussa, nii helpottaa pikkuisen jos etomaan alkaa.
Onko porukka miettinyt milloin kertoo töissä asiasta? Itellä vielä kovasti mietityttää, että milloin paljastaa. :whistle:

Ihana kuulla @Minnimatilda että asiat on hyvällä mallilla, ja kohdussa pienellä kaikki hyvin. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mini-n-n
No niin, tilanne käyty tarkistuttamassa ja kohdussa kaikki hyvin. Vuoto on loppumaan päin ja sikiö vastasi viikkoja 10+1. Pieni hematooma löytyi istukan reunasta, joka vuotaa. Tarkkailevat tuota nyt äippäpolilla.



Tukostaipumuksen vuoksi, sain taas pistoshoidon. Onkos muilla täällä tuota pistoshoitoa raskausaikana?

Olin täysin varma että keskenmeno tuli, mutta onneksi näin. Nyt pidetään peukkuja, että sissi pysyy mukana matkassa.
Mulla on kanssa pistos hoito 12 raskausviikon loppuun asti ja sen loputtua 30 rv asti mini aspiriini.Suvussa paljon tukostaipumusta ja itsellä ollu pieni tukos joskus kädessä.
Toivotaan että kaikki menee hyvin (y)
 
Neuvolasta tänään ilmoitettiin, että mun Hb on liian alhainen ja pitäs rautavalmistetta ruveta nauttimaan. Onko muilla samanmoista?
Enpä oo vielä käyny verikokeissa mutta vähän luulen että sama on edessä ku en syö lihaa ja välillä vähän laiska syömään tarpeeks monipuolisesti. Mut oon alkanut tekee kasvimehuja nii siinä saa tosi hyvin noita vihreitä juotua alas :) en vaan tiiä onko yks lasillinen päivässä tarpeeks. Mielenkiinnolla kyl ootan verikokeita
 
Viikon päästä nt ultra. Jännää :eek::eek: toivottavasti kaikki on hyvin... väsyttää ja ällöttää vieläkin. Ei oo hetkittäistä vaan koko aikaista. Jos jotain muuta puuhaa on niin saattaa hetkeksi unohtaa kunnes taas alkaa miettiä että mikäs on ku tämmöne väsynyt, kökkö olo ja etoo ja muistaa taas ainii oon raskaana ja johtuu siitä olo.. :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Viikon päästä nt ultra. Jännää :eek::eek: toivottavasti kaikki on hyvin... väsyttää ja ällöttää vieläkin. Ei oo hetkittäistä vaan koko aikaista. Jos jotain muuta puuhaa on niin saattaa hetkeksi unohtaa kunnes taas alkaa miettiä että mikäs on ku tämmöne väsynyt, kökkö olo ja etoo ja muistaa taas ainii oon raskaana ja johtuu siitä olo.. :ROFLMAO::ROFLMAO:

Hui oot jo nuin pitkällä! :D mulla vasta 7+2 ja saattaa vielä muuttua maanantaina ultrassa. Itellä suurin pahoinvointi on muuttunu sellaseks lieväksi etomiseksi ja välil tunnustelen et hetkine oonko nyt ihan oireeton pahoinvoinnin saralla, mut luulen että oon tavallaan jo tottunu siihen että etoo ja väsyttää ni tuntuu ns. normaalille olotilalle xD
Mutta kaikki sympatiani sinne! Viime viikolla oli sellasta pahoinvointia ettei pystyny syömään tai muutenkaa mitään tekemään ni ai kauheeta jos se olis jatkuvaa..:sick:
 
Tasan viikon päästä nt-ultra! Jännää, vaikka toki oon töissä päässyt joka viikko kurkkaamaan meidän Sirpaa. :love: Rakenneultra sitten muistaakseni 21.2.

Mulla on yllättävän hyvä olo, tää raskaus on kyllä ihan erilainen kun edelliset kaks poikaraskautta. Saas nähdä kumpi sieltä on tulossa!:rolleyes:

Tänään 10+2.:love:
 
@SwanDeSol Onnea ultraan :love: mä en oo kertaakaan oksentanut, pari kertaa meinannut ja ruoka on onneksi maistunut ja kun syön en tunne pahaa oloa :X3: muuten se tuntuu olevan koko ajan läsnä. Mutta ei tosiaan niin paha kun voisi olla kun miettii että jotkut ei voi käydä töissä ja oksentelee koko ajan... toivon silti ettei tää sama olo jatkuis läpi raskauden :ROFLMAO:
Tänään 10+5
 
Mitä mieltä ootte voikohan päätellä oireista tai mistään kumpi on tulossa? :love: ei millään malttas odottaa rakenneultraan asti!! Pitääkin varaa se jo, ettei tuu kiire. Mua ärsyttää kun pitää noita viikkoja laskea aina mihin ajanväliin varaa ja pelkään varaavani väärään ajankohtaan :unsure::ROFLMAO: pitää vaan tarkasti laskea...

@Mini-n-n mullakin viikon päästä. Jännää :love: ihanaa kun pääset töissä joka viikko siis ultraan?? :love: varmasti tuo varmuudenkin tunnetta lisää :)
 
Mitä mieltä ootte voikohan päätellä oireista tai mistään kumpi on tulossa? :love: ei millään malttas odottaa rakenneultraan asti!! Pitääkin varaa se jo, ettei tuu kiire. Mua ärsyttää kun pitää noita viikkoja laskea aina mihin ajanväliin varaa ja pelkään varaavani väärään ajankohtaan :unsure::ROFLMAO: pitää vaan tarkasti laskea...

@Mini-n-n mullakin viikon päästä. Jännää :love: ihanaa kun pääset töissä joka viikko siis ultraan?? :love: varmasti tuo varmuudenkin tunnetta lisää :)
Joo, pääsen ultralla kurkkaamaan että elossa ollaan. :) viimeksi katoin alkuviikosta ja oli kyllä kasvanut hurjasti! Näkyy hyvin mahan päältä.
On kyllä jännää silti mennä tohon ekaan ultraan. :)
 
@Pistaasikäpy tosi hankala just päättää millon kertoisi töissä :confused: varmaan sittenkun maha alkaa vähän näkymään tai rakenneultran jälkeen esim. Olis helpompi kun töissä tiedettäisiin kun nyt joutuu kuitenkin vapaatoiveita useammin jättämään kun on neuvolaa/lääkäriä yms...
 
Hei, tein positiivisen raskaustestin isänpäivänä. Meillä oli varhaisultra 29.11. ja löytyi raskaus oikeasta paikasta ja syke myös. Vastasi silloin viikkoja 6+0 vaikka neuvolan kuukautisten perusteella laskettuna ois ollut jo 7+2. Lääkäri sanoi kuitenkin että tuo 6+0 on ihan normaalia koska mulla ovikset olleet yleensä aika myöhään.

Jo yli 4 vko ollut pahoinvointia ja viimeiset 2-3 pahentunut koko ajan. Siis jotain ihan järkyttävää. Hyperemeesin diagnosoi lääkäri, olin sairaalassa tipassakin ja koko ajan olo että ehkä pitää lähteä takas mut sinnittelen nyt kotona kun kuitenkin oon pystynyt juomaan edes tän viikon. Päivät vaihtelee aika paljon mut paha olo ja ällötys päällä koko ajan. En siedä ruuan hajua enkä muistakaan tuoksuja. Välillä oksennan lähes koko päivän, välillä hieman helpompaa. Illat pahimpia, ihan hirveitä. Jos syö, tulee aivan hirveä olo ja oksennan koko päivän. Jos en syö, tulee heikotus, huono olo ja oksennan sappinestettä ja sylkeä. Tänään olen syönyt pari riisikakkua ja omenan. Hirveä päänsärky kun ei saa syötyä. Mutta olo ollut sitä kautta parempi ettei syö enkä ole vielä tänään oksentanut. Mutta sitten taas on niin kova nälkä koko ajan ja heikottaa. Mitenkään päin ei ole siis hyvä.

Mulla on edellisestä suhteesta esikoinen joka 6 v. En pysty hoitamaan häntä juurikaan, tän viikon oon ollut pois töistä. Mulla elokuussa alkanut koeaika töissä, eka vakituinen työ ikinä ja sekin stressaa nyt. Oon sairastanut muutenkin koko syksyn, mm. keuhkokuume, kohtutulehdus, keuhkoputkentulehdus.

Raskaus on siis ollut erittäin toivottu. Takana vuosi yritystä ja yk 12 tärppäs. Yritän olla liikaa valittamatta, mutta on päiviä kun pelkästään ahdistaa oma voimattomuus ja jatkuva paha olo. Helpoin on olla sikiöasennossa sängyssä pimeässä huoneessa ja litkiä vissyä. Oksentaminen helpottaa oloa mut on niin rajua että sattuu ja kun se alkaa, ei saa lopetettua.

Esikoisesta ei ollut mitään tällaista, alkuraskaus oli aika helppo. Hän syntyi rv 33+5 ja meinasi jo aiemmin eli sen suhteen sekään ei ollut helppo raskaus mut tähän pahoinvoinnin määrään en osannut varautua.

Jostain luin et pahoinvointi ois yleisempää jos odottaa tyttöä. Mulla ja miehellä on vahvemmin silti poikaolo. Esikoiselle oli mun oksentelun takia pakko jo kertoa, kun hän alkoi olla tosi huolissaan. Hän uskoo vauvan olevan tyttö. No, nähtäväksi jää.

Tiistaina ens viikolla eka neuvola. Nt-ultra menee varmaan tammikuun puoliväliin sitten.

Olen toki tosi onnekas ettei ole ollut mitään vuotoja tai muutakaan hälyttävää. Tää pahoinvointi vaan on sellaista tasoa että välillä on tuntemuksia etten kestä enkä mitenkään jaksa tätä jos jatkuu vielä pitkään. Pitää varmaan pyytää neuvolasta jotain keskusteluapua.

Sori pitkä tilitys. Tsemppiä kaikille!
 
@kukapakuka tsemppiä kauheesti! Varmasti ihan kamalaa. Toivottavasti sun olo helpottaa pian.

Täällä kyllä kovasti odottelen nt-ultraa joka on tosiaan ens torstaina. Mulla alkais sillon työt klo 9 ja aika on varttia vaille ja tottakai ajat siellä myöhässä aina jonkin verran, sain kuitenkin töissä sovittua että pystyn olla sen aikaa pois mitä siinä menee. En oo töissä vielä kertonut että oon raskaana.
Mini + Sirpa 10+3:love:
 
Moikka.
Mä ilmoittaudun mukaan keskusteluun.
Laskettuaika täällä 21.7. ☺
Varhaisultrassa käytiin tämän viikon tiistaina ja nyt viikkoja kasassa 8+3.
Kovin tätä on odotettu.. kesällä sain ensimmäisen keskemenon ja tästä juuri plussattuani sainkin jo kutsun lapsettomuuspolille hoidon suunnittelua varten. Mulla siis todettu munasolujen vähentyneen reilusti ja lääkäri oli sitä mieltä, että vain ivf-hoidolla meille pieni vielä saataisiin.. No, viimeisen kierron tueksi sain kuitenkin keltarauhashormonin ja sillä olikin positiivinen tulos, sillä nyt ollaan tässä.

Jos vielä face-ryhmään mahtuu niin mielelläni tulisin. ☺
 
Pelottaa, ahdistaa.. tänään 11+0 ja töissä vessassa käydessä paperiin jäi kirkasta veristä vuotoa. Kävin noin tunnin päästä uudelleen ja taas hieman samanlaista vuotoa. Ennen vuotoja alavatsaan äkillisesti tuli kova kipu. :(
 

Yhteistyössä