~Heinäkuiset 2020~

Kökkö olo ei helpota. En oo kertaakaan oksentanut mutta koko ajan palan tunne kurkussa ja pieni närästys ja etova olo. Väsymys vaihtelee... :sleep: vähän alakulonen olo myös ollut. Varmaan just vielä tästä kököstä olosta johtuvaa :oops: sit yrittää syödä terveellisesti ja harrastaa liikuntaakin :ROFLMAO:
Nyt 9+2
 
Rv 7+1 ja alkoi nyt enempi verta vuotamaan, ensin tuli vetistä verta, mutta nyt ihan tummanpunaista, ei vielä hyytymiä, mutta kivut on jo lähes menkkojen tasolla. Tiesinhän mä tämän päivän olevan tulossa, tai vaistosin. Mutta mä poistun heinäkuisista. Parempaa onnea teille muille :)
Me nyt varattiin ulkomaan matka perheelle lasketun ajan lähelle, niin ei tarvi kotisuomessa sitä hetkeä surra.
 
Pidin viikonlopun taukoa ja näin ollen vastasin vasta yksityisviesteihin.

HUOM! FACERYHMÄ NYT TÄYNNÄ! En vastaa enää uusiin pyyntöihin.

Oltiin miehen ja lasten kanssa viikonloppu Helsingissä, hotelliaamupalat oli luksusta ja muutenkin reissu oli kaikinpuolin onnistunut. Pahoinvointi pysyi myös yllättävän hyvin aisoissa! Tänä aamuna olikin sitten täys työ pidätellä oksennusta. :sick: Nää olot vaihtelee kyllä päivittäin. Sillä lailla tämä kyllä eroaa edellisistä raskauksista että pahoinvointi ei ole jatkuvaa eikä läheskään yhtä kamalaa. Tyttö ehkä tulossa? Tai sit vaan mun toiveajattelua. :love::ROFLMAO:

Mini + Sirpa 8+6
Laitoin sulle perjantaina yksityisviestiä mutta en oo saanut mitään vastausta, enkö siis mahtunut enää faceryhmään? (n)
 
@Titi-Love oon niin pahoillani. Toivon että ensi vuosi on teille onnekaampi kuin tämä<3
@Mahaotus @valloitus. mulla sama että lähes koko ajan etova olo mut mulla myös oksentelua. Nyt jostain syystä uutena oireena myös ilta pahoinvointi ja eilen ihan yllätyksenä oksensin illallakin. Koira lenkkejä ei voi tehdä pitkiä koska niilläkin tulee huono olo. :sick:

Tänään oli eka neuvola ja voi vitsit miten ihana neuvola täti! Tunteet oli aivan pinnassa kun kysyi heti miten voin ja siinä sitten vaan aloin samantein vollottamaan pahoinvoinnin ja huonosti nukutun yön jälkee :LOL:
LA on nyt neuvolan mukaan 5.7 menkoista laskettuna kun ei sitä varhaisultran perusteella muuta, että vasta ekassa virallisessa muuttuu jos muuttuu. Sen varhaisultran ja menkkojen la ero on nyt 6 päivää ja lueskelin et jos enemmän kuin 5 niin sit muutettais. Onko jollain kokemuksia?
 
@Titi-Love voimia hirveästi :oops: <3 kumma kun jo aavistit ettei kaikki ole kohdallaan, miten vaistot voikaan toimia noin. Tosi epäreilua että tänä vuonna ja muutaman kerran käynyt epäonni teidän kohdalle. Kyllä sen pitää pian onnistua ja huono tuuri loppua.. Hyvä että menette matkalle perheen kanssa nauttimaan :love:
 
@Hubbis mulla myös kuukautisten mukaan laskettu LA 5.7 mutta varhaisultran mukaan 4.7. Mullekkin sanottiin neuvolassa että siinä ekassa "virallisessa" ultrassa saadaan laskettu aika koska se on kuulemma kaikkein tarkin silloin mitata ja sitten mennään sen mukaan mikä siellä määritellään. Milloin sulla on ultra? :)
 
Me lopetetaan yrittäminen tähän. Ainakin puoleksi vuodeksi näin alkuun, jos ei jopa kokonaan. Ollaan kyllä onnellisia näin kolmestaankin <3
Ei jotenkin jaksa enää sitä oviksen kyttäämistä ja dpota ja testailuja. Nyt keskitytään meidän esikoiseen ja tähän elämiseen :)
Yrittämisen aikana olin kyllä tosi iloinen ja onnellinen, mut nyt plussasta asti oon ollut vaan tosi ahdistunut ja en yhtään oo iloinnut, en oikein ees positiivisesta testistäkään. Oon vaan odottanut sitä hetkeä koska alkaa vuoto.
Tammikuussa sentään olin iloinen testistä, kunnes sit iski ahdistus ja oireet katos ja testi haaleni ja alkoi vuoto. Nyt en oo kyllä vielä uudelleen testannut, et olisko haalennut jo toinen viiva.
 
Me lopetetaan yrittäminen tähän. Ainakin puoleksi vuodeksi näin alkuun, jos ei jopa kokonaan. Ollaan kyllä onnellisia näin kolmestaankin <3
Ei jotenkin jaksa enää sitä oviksen kyttäämistä ja dpota ja testailuja. Nyt keskitytään meidän esikoiseen ja tähän elämiseen :)
Yrittämisen aikana olin kyllä tosi iloinen ja onnellinen, mut nyt plussasta asti oon ollut vaan tosi ahdistunut ja en yhtään oo iloinnut, en oikein ees positiivisesta testistäkään. Oon vaan odottanut sitä hetkeä koska alkaa vuoto.
Tammikuussa sentään olin iloinen testistä, kunnes sit iski ahdistus ja oireet katos ja testi haaleni ja alkoi vuoto. Nyt en oo kyllä vielä uudelleen testannut, et olisko haalennut jo toinen viiva.

Paljon tsemppiä teille <3 Todella epäreilua ettei tämäkään onnistunut ;( Ehkä tosiaan pieni tauko voisi auttaa.

tollasella pessimisti ei pety-asenteella täälläki mennään aika pitkälti.
 
Mulla ollut jotenkin niin vahva tunne keskenmenosta alusta asti, niin siksi en oo edes osata iloita. Tammikuussa iloitsin ehkä viikon, kun iski paha aavistus. Sillon teinki heti uusinta testin ja oli haalennut viiva, siitä sit muutama päivä ja alkoi vuoto. Se tuli heti ilman tuhrutteluja.
Nyt vaan menee paljon hitaammin koko prosessi, varmaa pitää hakea jotkut lääkkeetki jos ei itekseen nyt tyhjene :/ toivon vaan niin että tyhjenis luonnostaan.
 
Ultrat varattu. Onnistuin saamaan nt:n joulua ennen 19.12. Eli tasan kahden viikon päästä!!! saa sen todellisen varmistuksen kuka tuolla on ja varmistuksen laskettuun aikaan. Olot heittelee edelleen, monta hyvää päivää ja eilen illalla taas niin hirvee etova olo ettei tiiä miten olis :sick:
Pahoittelut niille joilta jäi tämä matka kesken :unsure:
 
Kävin ultrassa tänään ja keskenmenoa ei ilmeisesti ollutkaan tapahtunut, kun sikiö- ja ruskuaispussi kohdusta löytyi. Vielä kovin luottavainen en raskauden jatkumiseen ole, mutta katsotaan. Heinäkuisiin kuitenkaan tuskin kuulun, sen verran alussa tuntui raskaus olevan. Siirryn siis kokonaan elokuisiin odottajiin. Tsemppiä kaikille tänne! :love:
 
Kävin ultrassa tänään ja keskenmenoa ei ilmeisesti ollutkaan tapahtunut, kun sikiö- ja ruskuaispussi kohdusta löytyi. Vielä kovin luottavainen en raskauden jatkumiseen ole, mutta katsotaan. Heinäkuisiin kuitenkaan tuskin kuulun, sen verran alussa tuntui raskaus olevan. Siirryn siis kokonaan elokuisiin odottajiin. Tsemppiä kaikille tänne! :love:
Ihania uutisia! <3
 
Täällä alkoi itsenäisyyspäivä ei niin mukavissa merkeissä. Täysin normaali olotila ollut ja aamulla vessassa käydessä alkoi kirkas verinen tulva. Ei muuta kun päivystykseen. Löydettiin virkeä sikiö 9+2, ja istukasta tulevaa vuotoa. Kohdunsuu normaali, eikä sikiössä mitään poikkeavuuksia. Mutta tämä vuoto on ihan hirveää. Eivät osanneet sanoa onko alkava keskenmeno kyseessä. Jatkuu tai ei jatku. Lepoa ja lepoa. Näistä tuleekin mukavat viikot odotella:cry::cry::cry:
 
Täällä alkoi itsenäisyyspäivä ei niin mukavissa merkeissä. Täysin normaali olotila ollut ja aamulla vessassa käydessä alkoi kirkas verinen tulva. Ei muuta kun päivystykseen. Löydettiin virkeä sikiö 9+2, ja istukasta tulevaa vuotoa. Kohdunsuu normaali, eikä sikiössä mitään poikkeavuuksia. Mutta tämä vuoto on ihan hirveää. Eivät osanneet sanoa onko alkava keskenmeno kyseessä. Jatkuu tai ei jatku. Lepoa ja lepoa. Näistä tuleekin mukavat viikot odotella:cry::cry::cry:
Minulla tuo kävi tiistaina. Tosin syytä vuodolle ei osattu antaa ja sikiötäkään ei vielä löytynyt (olen siis vasta rv 5+). Ihan hirveää, kun sitä verta vaan tuli. Huusin kauhusta vessassa ja koko päivä meni itkien. Nyt pitäisi sitten vaan pitää pää kylmänä ja odottaa. Minua rauhoitti se, että nuo vuodot kuitenkin voi myös olla vaarattomia. Tsemppiä hirmuisesti vaikka ihan hermoja raastavaa tää onkin!
 
Mulla ollut jotenkin niin vahva tunne keskenmenosta alusta asti, niin siksi en oo edes osata iloita. Tammikuussa iloitsin ehkä viikon, kun iski paha aavistus. Sillon teinki heti uusinta testin ja oli haalennut viiva, siitä sit muutama päivä ja alkoi vuoto. Se tuli heti ilman tuhrutteluja.
Nyt vaan menee paljon hitaammin koko prosessi, varmaa pitää hakea jotkut lääkkeetki jos ei itekseen nyt tyhjene :/ toivon vaan niin että tyhjenis luonnostaan.
Voih, oon niin pahoillani. :cry: Toivottavasti kuitenkin tyhjenis luonnostaan. Täällä toinen epäonninen. Kävin varhaisultrassa 28.11. jossa ultraaja sanoi että rauskausontelo on tyhjä, ja mun hyvin niukka vuotelu oli ollut keskenmeno. Itteä vähän epäilytti, koska ultraaja oli niin epävarman oloinen ja tuntu ettei aluks meinannu löytää mitään mun kohdusta, ees koko raskausonteloa. Menin sit toissapäivänä toiseen paikkaan lisätutkimuksiin kun vuotokin pysy niin niukkana. No, tämä lääkäri ihmetteli ensimmäistä diagnoosia, koska kohdusta löytyi sikiö. Joka oli kyllä valitettavasti lopettanut kasvunsa jo useempi viikko sitten :'( Eli kyseessä olikin keskeytynyt keskenmeno. Eilen kävin sitten Naistenklinikan päivystyksessä koska tarviin lääkkellisen tyhjennyksen, ja lääkäri mulle näytti, että siellä oli sekä sikiöpussi että sikiö, vain vielä kovin pieni raskausviikkoihin nähden eikä sydän sykkinyt. Sain siis lääkkeet kotiin ja tänään aamulla ne otin, ja nyt sitten odotan miten käy. Toivottavasti menis näillä nyt hyvin eikä tarviis vuotaa kovin montaa viikkoa, mut ennen kaikkee ettei tarviis mennä mihkään kaavintaan. Tää on kyllä niin perseestä. Nyt vaan toivon että seuraavalla kerralla onnistuis, mutta kyllähän se pelottaa et jos käy uudestaan näin. Mulla siis oli nyt eka raskaus kyseessä...

Pidän hurjasti peukkuja teille @Minnimatilda ja @Helema että teidän vuotelut on harmittomia ja saatte ihanat pienet nyytit syliinne heinäkuussa :love::barefoot:

Terkkuja @Mini-n-n kaikille faceryhmään, on ikävä sitä yhteisöä.
Ihanaa ja hyvää odotusta kaikille teille onnekkaille :love: Toivottavasti ens vuonna muakin onnistais...
 
Viimeksi muokattu:
Mä sain vihdoinkin dopplerin käsiini ja siellä se jumpsutus kävi kovana :love: vatsassa siis on elämää, ihanaa :)

Tän mielenrauhan hinta oli 16e :D Tilasin wishiltä dopplerin, tismalleen samanlainen näyttää olevan kun esikoisen ja kuopuksenkin odotuksessa. Sen ostin sillon ihan suomesta ja hintaa oli ~45e eli kyllä tohon väliin osataan hintaa lykätä vaikka samaa tavaraa on...
Tässä tuli mukana myös se geeli ja kuulokkeet ja joku ylimääränen piuha :)

No mut joo :love: Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille :)


9+0
 
Tsempit täältäkin @Minnimatilda ja @Helema! Peukut pystyssä, että kaikki päättyy hyvin. Varmasti todella raastavaa kyllä toi epävarmuus.

Hyvä kuulla @Shibali sun kuulumisia. Tosi harmillinen juttu, mutta hyvä että sait nyt lääkkeet. Toivottavasti toivut hyvin ja pääsette uudelleen yrittämään. Paljon lämpöisiä ajatuksia sinne :love:
Voi kiitos @Liisa85 :love: Sinnekin kaikkea hyvää sulle ja tulevalle pienokaiselle! :love: Kyllä me yritetään kunhan tää prosessi on ensin kunnialla ohi. Toivottavasti ei mee ihan hirveen kauaa tähän... kun tätä ikääkin on jo. Mutta vähän parempi mieli nyt kun toissapäivänen lääkäri valo uskoa muhun että on tosi hyvät mahdollisuudet onnistua jatkossa kun kerran niin nopeesti tultiin ylipäätään raskaaks. Joten yritän nyt valaa itteeni uskoa vaikka meinaakin pelot iskeä...
 
Väsyttää, väsyttää ja etoo. Jotenkin raskaana olonkin unohtaa kun keskittyy vain kökköön oloonsa. Sitten muistaa että ai niin on tällä syynsä... :love::love: mua jännittää paljon kaikki labrat, neuvolat yms lääkärikäynnit. Ultra ei niinkään jännitä kun sitä odottaa. Neuvolakäynnit tuntuu ahdistavalta utelulta ja lääkärejä oon aina kammonnut. Ehkä nyt tulee pakostakin totuttua ja siedätyshoitoa :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
10+0
 
@Shibali Voi kurjuus :( paljon jaksamisia ja nopeaa toipumista!

Mulla tää on ollut aika hidasta, pari päivää sit tuli vasta eka pieni hyytymä, ja sit taas vaan vähän tihuutti verta, kunnes tänään sit pönttöön tipahti n. 5 senttinen pötkylä hyytymä ja muutama pienempi vielä perästä.
 

Yhteistyössä