* Heinäkuiset 2016 *

Heip, täälläkin yksi heinäkuinen lisää Plussasin jo alkuviikosta ja lueskelin ketjua, nyt vasta sain rekisteröidyttyä. 5.7. olis la, mut enköhän joudu kuitenkin sinne heinäkuun loppupuolelle kärvistelemään! Fb-ryhmä kiinnostais muakin (jos se vaan on salainen eikä ryhmän jäsenet näy ulkopuolisille), katsotaan ehtisinkö tänään mukaan! Meillekin neljäs tulossa, kiva kun oli pari muutakin jolla jo suurperhe tuloillaan

Miltään ei vielä tunnu, hyvä että muistan koko raskautta. Nenä vaan on herkistyny, mitään muuta en oo vielä huomannut. Mies väittää että tissit olis kasvanu
 
Vähän vielä joudun opettelemaan näköjään näitä keskustelujen toimintoja, kaikki mun emoji-hymiöt jäi näkymättömiin :D ehkä koneella onnistuu, kunhan se vapautuu lapsilta perjantai-illan pelihetkestä!
Mäkin mielelläni pitäisin raskauden salassa, mutta riippuu ihan siitä miten nopeasti pullahtaa neljännen kohdalla masu esiin... Eka ultra vasta jouluviikolla.
 
Tänne on tänään laskeutunut jäätävä väsymys. :D Olisin ollut valmis jo kasilta sänkyyn, mutta pakko yrittää vähän edes tehdä kotihommiakin.

Mulla on edelleen hirveän epävarma olo raskaudesta, vaikka toisaalta taas hirveän varma. Oompa hyvä selittämään. :) Joka tapauksessa vaikka raskausoireita on selkeästi havaittavissa, niin ajattelin varulta vielä hakea digit apteekista ensi viikon loppupuolella. Näkeepähän onko viikot nousseet testissä. :)


Te joilla on useampia lapsia, onko toisessa raskaudessa masu näkynyt aiemmin kuin ensimmäisissä? :)
 
tiketok mulla kanssa sama juttu, aina vahan epailee etta onko sita oikeesti raskaana vai ei :p itse hankin tanaan ihan puikkotestin ja kokeilin josko sinne viivaa tulee niin tulihan ihan kunnon viiva vaikka vain 3h pidattelin. Meinasin kanssa ens viikolla tehda digin.

Mietin kanssa mitenka nopeasti se masu rupee nakymaan yleensa? tietty riippuu ihmisesta myos. Tuntuu vain, etta alavatsa olisi tosi "pinkeena" , tietty hormoneista johtuu viela tassa vaiheessa. Tissit tuntuu jo isommille, pitaa varmaan kayda kattomassa uusia rintsikoita :p
 
Mies ja ystäväni molemmat tokas mulle että mun tissit on "pikkusen" kasvanu. Ostin just kahdet uudet (kalliit) liivit, ja kiristää ja puristaa kupista, onneks tää turvotus vielä laskee! ;)

Maha taas on ollu ihan super turvoksissa ja tänään sai miettiä, mitä laittaa päälle vanhemmilleni, etteivt aavista pelkästä turvotuksesta mitään, mulla kun on tota omaa vararavintoa tossa vatsanseudulla niin tuvonneena näytän että olisin pitkälläkin raskaana. :ROFLMAO: Paino toisin on tippunut, vaikken ole edes oksentanut! (y)
 
Pikkujouluista, lasken sen varaan että mulla on (niinkuin joka vuosi on ollut) aamuvuoro pikkujoulujen jälkeisenä päivänä. Siinä vasta tekosyytä kerrakseen. Yhdet aiemmat pippalot menee samalla syyllä, on se "kirottu" aamuvuoro taas, johon voi vedota ä, ettei voi ottaa :p hihhih.

Mua niiiin väsyttää.. Apua.

Toisessa raskaudessa alkoi näkyä paljon aiemmin ja olin aivan valtava jo viikolla 20. Muttta sekin riippuu kuulemma siitä, mihin sikiö on kiinnittynyt, sen lisäksi siis että on useampi raskaus. :D Jännäillään!

Näin tänä yönä jo ensimmäisen painajaisen, synnytyksestä. Viimeksi kun ei kaikki mennyt ihan kuin strömsössä. :l
 
Voi miljalilja, olen tosi pahoillani <3 Voimia tuhannesti!


Olisiko ideaa tehdä sellanen listaus jossa näkyis lasketutajat, monesko lapsi on, ehkä ikä, synnytyssairaala (jos haluaa sen paljastaa) yms :)

Mä oon onnekas. Mun hyvä ystäväni asuu tossa kivenheiton päässä ja kertoi myös olevansa raskaana. Laskettuaika vain muutamaa päivää aiemmin kuin mulla :D

suan (4+3?)
 
  • Tykkää
Reactions: Oidar
Mäkin liityn keskusteluun, tein haamun viikko sitten kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja pari selkeästi vahvistunutta testiviivaakin sain tämän viikon alussa, sen jälkeen ei ole tullut testailtua. Nyt olis laskujen mukaan 5+0 menossa

LA ois 1-2.7.2016 ja toivottavasti sinne asti päästään, nimittäin eilen tuli ihan todella vähän jotain rusehtavaa valkovuotoa. Ei edes pikkuhousuihin saakka mutta sormeen kun kokeili. Sen jälkeen ei mitään tullut eikä kipujakaan oo ollut :eek: huolestuttaa silti

Oireina on ollut tissien kipu, turvotus ja itkuherkkyys. Nyt vähän hellittäneet oireet, niin sekin pelottaa kun ei enää niin kipeät tissitkään ole... Mutta aika näyttää, ensi viikosta ajattelin soittaa ja varata aikaa ja samalla kysyä tuosta rusehtavasta "vuodosta". Ultraavatko kunnallisella koskaan alkuviikoilla vai vasta joskus rv12? Yksityiselle ei kyllä ole varaa mennä esim rv7 ultraamaan...
 
vadelmanen, Saatat päästä kunnalliselle puolellekkin ultraan jos kysäset. :) Mä olen menossa 8+3 kunnalliselle varhaisultraan itse. Tokihan yksityiselle pääsee aiemmin.

Muussa tapauksessa sit juurikin kunnalliselle silloin n. rv12. :)

Meillä on vissiin sama LA! :)
 
tiketitok, no täytyypä sitten kysellä samalla kun varailen sitä aikaa! :) jos ei pääse niin täytyy odotella rv12.

Ooo hauskaa että meillä on sama LA ja samoissa mennään! :) Toivotaan että menee hyvin!

Ja sellainen listahan voisi olla ihan hauska tännekin kyllä koota mun mielestä
 
<3 LASKETUT AJAT <3

Anka.t / 26.6 / 3. lapsi / VKS
tiketitok / 2.7 (tai 1.7) / 2. lapsi / KSKS
Oidar / 4.7 / 3. lapsi / HYS
Moimoi87 / 7.7 / 2. lapsi/ ei tiedossa viel
pumpulipallero / 8.7 / en ihan varma / 1.lapsi / Englanti
 
Viimeksi muokattu:
Lisätkää ketjuun laskettuja aikojannne niin lisään tuohon listaan :) En ole aiemmin tehnyt tuota listaa joten mietin että olisiko se paras että minä tekisin täydennykset aina uuteen "viestiin" vai muokkaanko tuohon --^ Ja sitten aina välillä nostelisin sitä ketjun "viimeiseksi" niin kaikki pysyy mukana... :)

Ja tosiaan kaikki fb-ryhmään haluavat, laittakaa minulle yksärillä teidän fb-profiilinne niin liitän teidät :) <3
 
mietiskelin myos tuota varhaisultraa, jos kavisi tarkistamassa etta siella varmasti on pikku hiutale ja sydan lyo. Ensi kuun loppupuolella paasis jo siella kaymaan. Saisi jonkunnakoista mielenrauhaa siita :) en tieda, jaksaisinko joulun aikaan/jalkeen asti odotella sita ensimmaista ultraa.

Noista oireista huomasin, etta mua myos royhtayttaa paljon enemman kun aiemmin.
Ennen raskautta ei ois voinu muuta sanoa, kun etta rinnat on kipeemmat ja pinkeena. Tietty se flunssa teki tuloaan niin hankala sanoa mitka naista "oireista" on sitten raskauden takia. Mutta olen huomannut, etta etenkin illasta rupee "tapahtumaan" alavatsalla, semmonen janna tunne/nippailuja.

Makeeta/kahvia ei ole tehnyt mieli tai mitaan mitenkaan alyttomia. Voi johtua myos tasta flunssasta. Saa nahda miten ensi viikolla. Ja nama nyt voi varmasti muuttua viikkojen myota.

Lueskelin vahan missa vaiheessa alkio on nyt ja esim ensi viikolla. Tosi mielenkiintoista ja jannaa, miten ne kehittyy niin nopeeta! Ei ihme jos valilla vahan vasyttaa/huono olo ym!
 
Tänään tein uuden testin ja heti kyllä ilmestyi vahva plussa. Koko ajan tulee vessakäynnin yhteydessä tarkistettua pöksyt ja vessanpönttö ettei vaan mitään vuotoa ole tullut. Oon kyllä jo niin täysillä mukana tässä ja oon jo ihan rakastunu mahaasukkiin <3 Iso pelko on et jos jotain menee vinoon, toivottavasti tää pysyis matkassa.

Moimoi87/ 7.7/toinen lapsi/ei tiedossa viel
 
Täällä kans tulee jokaikisellä veski reissulla kurkittua pöksyihin. Eiköhän se jossakin vaiheessa unohu :D
Nuita pikkujouluja mietin, et mitenhän tosiaan saa viilattua kavereita... muistan et mua ihteeni on huiputettu vahvalla antibioottikuurilla ja jälkeen päin selvisi, et kaveri olikin raskaana. Tässä on ideaa, mutta ensin pitäis tiesti olla hyvä syy kuuriino_O

Taimis 3.7./ 2.lapsi
 

Yhteistyössä