* Heinäkuiset 2016 *

Itse en vielä halua facebook-ryhmään, koska viimeksi hätäilin ja liityin oitis ja keskenmenon jälkeen sieltä erosin. Tällä kertaa mietin asiaa uudelleen ekan ultran jälkeen :) Toivottavasti ovet on avoinna vielä sillon.

Oireita tässä odottelen. Väsymystä ja selän jomottelua lukuunottomatta vain kaksi viivaa testissä muistuttelee raskaudesta. Mitään vitamiineja en ole vielä hakenut. Olen ollut huono syömään niitä muissakaan raskauksissa :( Täytyy varmasti hakea kunhan apteekkiin taas menen. :)
 
Mulla löytyy kaapista raskas & imetys vitamiineja ja niitä olen napsinutkin, toisin vieläkään en muista päivittäin niitä ottaa. :)
Huomenna pitäis soitella aikaa varhaisraskauden ultraan. Jospa sitten näkisi onko kaikki hyvin ja raskaus oikeassa paikassa.
Raskausoireita kyllä löytyy jo, mutten vieläkään ole alkanut oksentamaan - kuten ensimmäisessä raskaudessa jo näihin aikoihin. :)
 
Vitamiinit olis tarkotus kans hakea, mut ei niitä millään taho muistaa ostaa!
Uskon, et viihtyisin siellä facenpuolella myös, mutta jotenki vielä tuntuu liian aikaiselta. Toivottavasti pääsy on tosiaan myöhemmin mahdollista :)
Edellisen raskauden aikana löysin tämän palstan paljon myöhemmin ja siinä vaiheessa ei faceen enään otettu uusia. Tänne kirjoittaminen oli silloin jotenkin hankalaa, mutta ehkäpä nyt kun näin alusta asti on mukana niin kirjoittelu on luontevampaa :D

Tänä aamuna alkoi kahvi tökkimään! Normisti juon monta kuppia mutta nyt ekan kohalla jo alko kova etominen. Kunpa vain jäis tähän etomiseen! Neitiä odotellessa ykäilin noin puoleenväliin saakka...
Miten muilla, onko raskaudet olleet paljonkin erilaisia esim. pahoinvoinnin suhteen?
 
Heipähei, täällä plussattu pari päivää sitten, ja LA olisi austavasti 4.7. Oireita ei juurikaan, paitsi väsymys ja palelu ja hengästyminen. Jos sama kaava kuin edellisten kolmen kanssa, niin parin viikon päästä alkaa kaamea pahoinvointi. Toivotaan, että siltä säästytään.
 
hmpl , onnea plussasta! :)


Mä soittelin ajan tänään tonne varhaisultraan, oli pikkusen elämäänsä kyllästyneen oloinen hoitaja luurin päässä ja mietin jo että meenkö vaan yksityisen kautta.

Sain kuitenkin ultra-ajan marraskuun loppupuolelle, jonne tuntuu olevan vielä ikuisuus ja viikkojakin silloin on yli 8. :)
Menis nyt aika nopeasti, niin tietäisi onko kaikki ok.
 
Hei kaikille :)

Todella alussa mulla tama raskaus, mutta josko tanne nyt uskaltaisi tulla tunnustelemaan :)
Eli olen testaillut nyt parina paivana ja tanaan digin kanssa nayttaa 1-2vk. Ensimmainen raskaus ja laskettu aika (raskauslaskurin mukaan) 8.7..

Jannat paikat! Eipa tata oikeen edes viela ymmarra.. soitin kylla laakarille, sain ajan ensi viikon torstaille. Siella sitten luult uusi raskaustesti ja sovitaan jatkosta (asun Englannissa niin voi olla vahan erilailla kuin Suomessa).

Mulla oireina ollut jarkky flunssa (no ei sita oireeksi varmasti voi sanoo), raskaan tuntuiset rinnat kun haamun sain, nyt kipeat etenkin alta/sivuilta. Vahan paineen tunnetta alavatsalla/nippailuja.
 
Kiva että meitä on täällä jo näin monta! <3

Itse ostin samalla kun ostin uudet 2kpl raskaustesteja myös Minisun Mama tabletteja. Itseä nauratti, että juu, olen jo kaksi plussaa tehnyt enkä silti usko! :D
Tänään kolmas vahva plussa, joten hissukseen alan uskoa ja toivoa, että kaikki on sittenkin mahdollista.
Eilen soittelin neuvolaan aikaa, mutta eka neuvola onkin vasta 7+ viikolla, joten kolme pitkää viikkoa vielä.
Yksityisesti meinasin kyllä käydä ultrassa, kuten olen aiemmissakin käynyt, nyt en vaan enää muista, oliko se 6 vai 7+ viikolla kun kannatti mennä, että sydän siellä jo näky...
Hinta on kai noin 100e tuntumassa (pk seudulla ainakin) mutta muistan ikuisesti lääkärin sanat yksi kerta kun kävin:
kun näin varhaisilla viikoilla näkyy, että siellä ollaan oikeassa paikassa ja sydän lyö, on se että kaikki menee hyvin loppuunasti yli 90% varmaa.
(toivottavasti muistan prosentit oikein :) )
Etta siihen nähden pieni summa siitä, ettei tarvitse jännittää vielä 7-8viikkoa nähdäkseen onko kaikki ok.

Oireita ei juuri ole. Rinnat on kuin tennispallot ja alavatsassa juilii, enkä ole nukkunut juuri 4 yöhön mutta muuten kaikki on ok.
Ai niin ja janottaa kokoajan ja yölläkin käyn vessassa. :/
No kaikki tama on pientä! <3
Voikaa hyvin! :)
 
Hyvä ihme tätä kuvotusta. Kesken aamukahvin tuntu että nyt mennään, onneks ei kuitenkaan :D

Minä vielä arvon soittaisinko neuvolaan nyt, vai vasta myöhemmin. Eka käynti on joskus 8+ kai ja se on niin kurjaa sitten soittaa ja perua aika jos tuleekin km.
 
Sita vahan jannittelin etukateen, etta kun olen semmonen kahvikissa, mitenka kay kun tulen raskaaksi.
No ei oo sita nyt tarvinnut miettia kun tuli jarkyttava flunssa eika tee kipeena mieli kahvia. Sitten piti vahan googletella etta mika tee olis ok juoda. Kylla mina meinasin kahvia silloin talloin juoda ja eikos kofeiiniton kahvi ole ok.

En varmaan tule uskomaan tata raskautta vahaan aikaan. Kaapissa muutamat testit joten voi olla etta esim ensi viikolla tulee testattua. Olis kaksi digia siella niin jospa jattas ens viikolle niin nakee joko vaihtuisi raskaana 2-3 sitten. Se olis varmaan sitten loppuviikosta.

Olen ollut hyvissa ajoin liikkeella noiden vitamiinien suhteen. Aloitin ne jo vuosi sitten, vaikka yrittamaan aloitettiin vasta heinakuussa. Joten on tullut tavaksi nappailla niita :) aiemmin soin niita pre conception vitskuja ja viime kerralla varmuuden vuoksi hankin niita mitka on koko raskauden ajalle.
 
Niin ja siita kertomisesta. Meinattiin, ettei kerrota ennenkuin se 12 vk on mennyt. Mies tietaa ja mun yks kaveri (joka odottaa vauvaa ja asuu muualla).Muille en oo kertonut, lahinna tuolle kaverille siksi, kun han vasta samassa tilanteessa ollut.
Jospa sita jouluna sitten perheelle kertoisi :) nyt jo rupesin miettimaan, etta mitenka sita asian esittaisi :)
 
Onnea kaikille plussanneille ! :)

anka.t , Mietin kans itse että pitäiskö varata jonnekkin 6+ ? viikolle yksityiselle VU, kun tuntuu että tonne kunnalliseen on niin pitkä aika. Täytyy katsoa miten malttaa odottaa. :)
 
Jouluun varmaan ajoittuu kertominen. Kattelin että NP-ultra ois noin joulukuun puolivälissä, joten ehkä sit jouluna jo voisi kertoa. Lapsille kerrotaan vasta kun alkaa näkyä, koska odottavan aika on niiiiiiin pitkä, joten sillä mietitään muillekin kertomisen jättämistä myöhemmäksi.. :)

Jotenkin on ihan sellainen olo että poika tulee, miehelle sanoin vaan että ens kesänä on sitte pikkuveli näillä sankareilla. Mut eihän sitä tosiaan vielä tiedä, että kumpi siellä majailee. Kai se olisi luonnollinen jatkumo kun isommat on poikia ja jotenkin alitajuisesti ajattelee sit uudenkin olevan poika :D
 
Huuuh, täällä meinaa välillä olla paha olo! Vissiin muillakin jo alkanut. Tsemppiä meille kaikille!

Itse en ajatellut v-ultraan mennä. Mieli kyllä tekisi mutta olen jotenkin sit kuitenkin ei. Heh! Olipa hyvä selitys. Mutta. Tuskin siis siihen.

Mahdetaankohan ekalla neuvolakäynnillä kuunnella sydämen ääniä? Muistaakseni ne eivät välttämättä kuulu vielä siinä vaiheessa jos neuvolan laitteet ovat niitä yksinkertaisempia?

Lapsille ajateltiin kertoa ihan ekana, jotta eivät vahingossakaan muualta kuulisi. Varmaankin sitten np-ultran jälkeen heti! Tekisi mieli kertoa heille HETI mutta olisivat varmaankin kovin murheissaan jos sitten vauvaa ei tulisikaan.

Kysymys kaikille! Miten ajattelitte muiluttaa ihmisiä pikkujouluissa jne? Minulla on 3 työpaikan iltamaa tulossa lähiaikoina enkä missään nimessä halua että työpaikalla vielä tiedetään tästä!!
 
Piti muuten kertoa että toista odottaessani olin aiiiivan varma että on poika kun ekakin oli. Ultrassa ei kysytty näkikl sukupuolta. Sitten olinkin synnärillä aivan shokissa kun tulikin pikkuinen tyttö! Hän oli sit alkuun poikamaisissa vaatteissa kun niitä oli hankittu
 
hattara kohtasin jo viime vkl ensimmäisen tilanteen kun piti huijata xD Isälläni oli täällä meillä 50v juhlat ja minä sitten reippaana otin alkoholittomia, kaadoin niitä aina kuppiin ja pullo takaisin kaappiin jemmaan :D

Tänään olisi yhdet pesisporukkani saunailta/halloween pippalot :S Olen päättänyt että sanon suoraan etten voi juoda kun aamulla on kuvaus sovittuna... (teen valokuvaushommia) :) Kyllä näistä aina jotenkin selviää :D
 
  • Tykkää
Reactions: hattaraa
olen myos miettinyt miten tehda jos on pikkujouluja ym illanistujaisia. Se hyva, etten muutenkaan pahemmin alkoholia juo niin ei tule hankalaa olemaan ja kaveritkin tietaa etten aina ota. Ja mulla on ollu migreenia niin voi siihen myos vedota tarvittaessa.
Me asutaan Englannissa ja perheet muualla niin ei ongelmaa piilotella asiaa heilta nain alkuun.

Mulla rupes eilen illalla tuntumaan jannia tuntemuksia alavatsalla ja valilla semmosta paineen tuntua. Ja vahan olis yokotysta ilmassa, mutten osaa sanoa liittyyko tahan flunssaan. Ihan jarkky flunssa paalla :( en kylla ole laakkeita napsinut :p meinasin ihan muilla konsteilla saada taman pois.

Tanaan olis minulla vasta 4.vko menossa, pitaa katsella jos ensi viikolla digi nayttas 2-3.

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille :)
 
Moikka tännekkin! Punain viiva ilmestyi eilen tikkuun...jee! Eli täällä odotellaan toista lasta, esikoinen on -14 syntynyt. La olisi 7.7 Innolla odotetaan uutta tulokasta, pitää nyt pitää peukut ja varpaat pystyssä et kaikki menis hyvin ja pienokainen kestäisi kyydissä sinne heinäkuulle saakka :)

Minisun mamma vitskut käytössä ja raskausoireita on ollu kipeet tissit.

Onnea paljon muille plussanneille ja tarrasukkia matkaan <3

Ai niin ja sinne facebookin ryhmään kans oisin mielelläni tulossa, mutta vielä en uskalla liittyä kun niin alussa mennään.
 
Pikkujouluista: meillä on samaan aikaan miehen kanssa niin sanoin jo töissä, ennen kun tiesin raskaudesta että mies saa mennä olen lasten kanssa. Onneks. ;)
Meidän neuvolassa sanoi ettei kuuntele sydänääniä vielä silloin 7+mutta sekin riippuu tädistä. Muistan että edellisessä raskaudessa kuunneltiin jo ekassa.
Tänään kävin muissa asioissa työpaikkalääkärillä ja sain lähetteen gynelle! Jes!
Jotain iloa työterveyshuollostakin! ;)
Varaan ajan noin 7 viikolle josko samalla ultrais. Yleensä ovat aina kyllä ultranneet mielellään. :)
Tekisi mieli jo kertoa kaikille mutta järki sanoo että mitä vaan voi vielä tapahtua.. :(
Jouluna ajteltiin mekin kertoa perheille. Jos hyvin käy niin laitetaan ultrakuva kehyksiin isovanhemmille ainakin.
En tiedä miten yhtälö lapsille kertominen ei saa kertoa isovanhemmille voi onnistua mutta testattavahan se on! Kyllä on pakko sisaruksille eka kertoa.
Viikonloppuja!
 
Moro. Tänään tein plussan ja LA olisi 6.7. Meidän toinen lapsi olisi kyseessä. Eka synty 04/14. Ekaa ennen sain yhden km, joten vielä aika varuillani olen, koska sitä ei koskaan tiedä miten käy. Ekassa raskaudessa oksensin niiiiin paljon. Toivottavasti tässä toisessa en niin paljoa. FB kiinnostaa. Laitan viestiä.
 

Yhteistyössä