Heinäkuiset 2008 *tuplamammat*

Ronja olikin eilen käynyt samaan aikaan kuin minä. Olen kans kuullut ja toisaalta miettinytkin miten sitä enne raskaana ollessa on pärjännyt, mutta aika kultaa varmaan muistot ja toisaalta ainakin maalla on ollut monta sukupolvea saman katon alla auttelemassa...Elä siitä anopista huoli.

Adanea joo oon ihan itekkin sekasin noitten virtausten kanssa kun tosiaan aina on olleet hyvät, paitsi sillon kerran rajalla...Yritän udella tänään jos tohtorini ois vähemmän hajamielinen ja ymmärtäs vastata selkokielellä. On tosiaan hyvä lääkäri ja ihana ihminen, mutta sellanen tyypillinen hajamieli...

Lääkäriaika on vasta iltapäivällä. Taidan pukea pojan ulos ja olla pihalla itsekkin hetken, ennekuin au pairi tulee hakemaan sen leikkipuistoon.
Kivaa päivänjatkoa kaikille.

:hug: kera Kattinka
 
Vointi edelleen pelottavan hyvä. Kävelykin taas onnistuu mutta vauhti ei tieteenkään päätä huimaa. Raskaus ollut niin helppo niin kai mulle sitten tulee ihan hirvee synnytys tai 2 koliikkivauvaa. Tosiaan nyt jaksaa taas paljon paremmin kuin reilu kk sitten. Olen kai jo niin tottunut tähän pallomahaan.

Joku kyseli napavirtauksista, mulla ollut ne kanssa aina hyvät mutta mun mielestä lääkäri on puhunut jostain lähellä 3:a olevista arvoista tai sitten muistan väärin. En pysty minäkään siis auttamaan. Torstaina on ultra, voin kysellä lääkäriltä.

nainenvaimoäiti:Täällä kans alkanut kunnon uhma. Kaikki on vaan emmä haluu ja ei. Ruokailukin tällä hetkellä yhtä taistelua mikäli nyt saan neidin yllipääätään ruokapöydän ääreen.

Satuka: Sulla ollut todella nopea ensisynnytys. Kiitos kun kirjoitit kuulumiset.

Kipa 35+5
 
Voi miten kivaa, etten ole ainut, jolla kunto parempaan suuntaan loppua kohti.

Mä sain vain hyviä kuulumisia mukaani tänään lääkäriltä. Tytøt on ottanu jonkun ihme kasvuspurtin ja ovat molemmat ylittäneet sen 2 kg rajan, mitä ei missään nimessä pitänyt saavuttaa. Kyllä se lääkäri ihmetteli tätä ihmeellistä Suomisisua, joka pitää vauvat sisuksissa viikkotolkulla ilman kohdunkaulaa ja saa aikaan uskomattomia kasvuspurtteja. Sanoi et ei oon uransa aikana arvioinut ketään näin väärin (eikä oo ihan nuori ja kokematon urallaan). Ei uskalla arvioida sanallakaan kauanko mennään, vaikka kohdunsuu oli jo ihan pehmeä ja 3 cm auki.

Adanea: kyselin noista virtauksista, mutta unohdin kun se kohdunsuun tutkimus teki niin kipeää. Jotain 1, ihan pikkasen yli oli mun virtaukset. Mitä vähemmän sen parempi...äh en muista. :/

Äitee laittaa Savolaisella sisulla ne supparit kuriin ja antaa tilan vaan rapistua ja lepää. Ei sillä hyvinhän noita viikkoja kasassa on jo sullakin, vaikka hieman voisit ootella.

Kipa: Täällä kans uhmataan ja just varsinkin äidille. Pikkusiskoja kyllä hoidetaan hellästi masun läpi, mut äitiä ei silitellä vaan mieluitin huidotaan.

Nyt lähen hakemaan yhtä tuttava perhettä lentokentältä niin kehtaa sitten joskus pyydellä vastapalvelusta.

Mies alko just kovalla kiireellä kokoamaan vauvansänkyä.

T: Kattinka 35+6
 
Kattinka:Hyvä että vauvat vielä kasvaneet ja hienosti ovat masussa viihtyneet. En olisi kyllä uskonut että näin pitkälle pääset. On lääkärisi varmaankin ihmeissään. Koitan ehtiä joku päivä meiliä kirjoittamaan.

Sen jälkeen kun tänne alkoi näitä vauvoja syntymään niin mä en nykyään unissani muuta tee kuin synnytä. Viime yönäkin vauvat syntyivät ja lähtivät heti konttaamaan...

Kipa 34+5, päivällä tullut 1 viikko liikaa
 
Satukalle minultakin suuret onnittelut :flower: !

Meidän pikkuiset ovat pärjänneet sen verran hyvin, että tässä odotellaan siirtoa jatkohoitoon Kättärille. Eilen sain pitää tyttöä kenguruhoidossa rintaa vasten ja oli ihanaa katsella hänen rauhallista untaan. Sen jälkeen oli vaatteet olivat aivan maidossa =) ...

Hyviä vointeja kaikille ja lepäilkää!
 
Omaa napaa tähänkin viestiini:

Nlassa aamulla oli pissan sokeri plussalla ja niinpä perjantaina menenkin rasitustestiin..
Ei koskaan aiemmissa raskauksissa tai muutenkaan ole ollut mitään häikkää, joten nyt vähän huolettaa? Jotenkaan en edes osannut kysellä nlantädiltä mitään aiheeseen liittyen, kaikki kysymykset heräsi vasta kotona.. (ja nyt syystä tai toisesta supistelee jne... Huoh.......)
Osaako kukaan kertoa mitään "tuplaraskauden sokeriongelmasta"?
Voiko olla "hetken häikkä" ja mitä tästä eteenpäin yleensäkin?
Jotenkin ymmärsin tuolla lueskellessani juttuja että yleensä tulis jo aiemmin ilmi jos jotain sokereissa on?
Painoa mulla on koko ajan tullut sen 500-1000g/vko tahdilla, joten ei siitä sanonut mitään..
Kovasti kummastuttaa... :eek:

No joo, muuten nlassa kaikki kunnossa, hb:kin oli noussut taas ihan kivasti.. Kun vaan aina muistaa ne tabut syödä.. :LOL:

Eleanorin kuulumiset kiva kuulla.. :heart:

Kipa, nainenvaimoäiti & Kattinka : samaa uhmaa täälläkin suunnalla.. Neiti 2v mikään ei suju oikein.. :kieh:

No joh, jatkoja ja jaksamisia kaikille.. Kuten on huomattu aletaan kaikki hyvillä viikoilla olemaan.. =)

Mom44 ja pojat 29+6
 
Eleonoralle suuret onnittelut pienistä vauvoista :heart: :heart: ! Olen ihan unohtanut onnitella.
:flower: :flower: :flower:

Omaan pienentyneeseen napaan: Olo ja kroppa tuntuu nyt tosi pieneltä, kun ei ole enää isoa mahaa edessä. Painokin on jo pudonnut 61 kiloon. Toivottavasti en kokonaan kuihdu kun imetys alkaa kunnolla.

Tässä muutama kuva meidän prinsessoista. Kaksi ekaa 1 vrk ikäisinä keskoskaapissa ja kolmannessa kuvassa B-vauva "Sara" 4 vrk kenguruhoidossa.







Oikein paljon tsemppiä kaikille viimeisille raskaille viikoille! Toivottavasti saatte pitää pienokaiset mahdollisimmat loppuun asti kohdun suojissa. Ei tarvi odottaa sitten niin kauan vauvojen kotiutumista sairaalasta.

SatuKa ja tehotytöt 1vko
 
Satuka Voi että nuo kuvat ovat ihania!!! Tuntuu ihan uskomattomalta ajatella että omassa masussa myös pienet täydelliset ihmisenalut :heart: Ja kyllä on uskomattoman upeaa kuulla että sinä kuin tytöt voitte hyvin!

HooWee 35+0
 
Mitäs tuplamammoille kuuluu tänään? Omaan napaa ei mitään ihmeempää. Kaverit möyrii mahassa aikalailla; ei tunnu kovin miellyttävältä kun pienet jalat tönivät mun lantion luita. On varmaan hassun näköistä kun kävelen, kun pysähtelen vähän väliä vauvojen liikkeiden takia. Tuntuuko teistä muista liikkeet välillä epämiellyttäviltä?

HW 35+1
 
Hoowee; mulla liikkeet tekee välillä ainakin tosi kipeetä.
Nyt ilmeisesti B-poitsukin on kääntynyt pääalaspäin eli molemmat iskut tuntuu tosi napakasti kylkiluihin... Ei yhtään hehkeen tuntuista.. =)
Ja samalla alapäähän painaa ihan huolella, ei hyvältä tunnu istuminen, ei kävely.. Niin eikä oikeestaan makuullakaan voi olla kun jostain painaa.. =)
Että semmosta valivirttä taas täällä.. :LOL:

No ei, jotenkin on ollut aika kökkö fiilis sen eilisen nlan jälkeen, ehkä aiheetta stressaan, mutta jotenkin tuntuu että pitikö vielä tuoki tähän raskauteen tulla.. Siis sokeri plussa..
Eikö loppu vois mennä ihan "normaalisti" ?? Onko pakko olla ihan koko raskaus erilainen kuin yksösen?? Huoh.. :$
Selkääkin juilii ihan saamaristim eikä mihinkään jaksa enää kulkea... :$

"Viimeiset" pienet vaatteet sain tänään pestyä, vielä kun joku ne silittäisin lipastoon.. Vaunut tosiaan haettiin viime viikolla ja nyt niitä on "koeajettu" pitkin kämppää.. :LOL:
Pinnis pitäis tyhjätä pehmoista ja kenties maalata neidin hampaanjäljet, vaikka kannattaakohan se loppu peleissä? Uskottavasti samannäköinen se on sitten vuoden kuluttua kun seuraava on sitä jyrsinyt.. Niin joo, kai se toinenkin pinnis pitäis joskus hankkia.. Vaikka alkuun kyllä saavat luvan mahtua samaan..

Nyt vaan odottelen että seuraavat kymmenenkunta viikkoa menis nopeasti.. :)

Tosiaan tälläinen valitusvirsi tänään.. Tsemppia muille mammoille ja jaksamisia!
Ja pienille ihanuuksille kasvamisia.. =)

Mom44 30 tasan
 
Kiitos satuka aivan ihanista kuvista. Todella hellyyttävän näköisiä pikku tehopakkauksia!!!! Toiv olette kaikki voineet hyvin.

Hoowee mulla kans liikkeet tuntuu joskus aika inhottavasti, a on pää alaspäin, mutta b on yhä poikittain ja jos oikein hän lynkkää pyllyä ylös tuntuu että se pieni peppu tulee kyljestä läpi.

Jotkut päivät menee hyvin ja nopeasti ja toisinaan aika vain matelee. Eilinen oli oikea depis päivä, mutta nyt on taas aika lentänyt siivillä. Jotenkin nyt kun tietää et paikat hieman auki odottaa vain että aika lentäisi, eikä tilannetta helpota yhtään meidän neidin uhma. Mitä vähemmän äiti pystyy tekemään sitä kiukkuisempaa elämä on. Isi on kiva ja vauvat on kivoja ja leppäkertut ym. paitsi äiti ei ole kiva kun ei jaksa juosta tai hyppiä tai nostella jne jne. Yleensä jaksan ihan hyvin, mut sit kun pinna palaa alkaa supistamaan ja tuntuu et seinät kaatuu niskaan.

Miten muut tuplamammat olette suunnitelleet syksyn vanhempien lasten suhteen (siis kotihoidossa olevien). Itse ajattelin et jos vaan kaikki hyvin ja vauvat perusterveitä on esikoinen tietenkin kotona, jotain kerhotoimintaa yhtenä pvnä viikossa, mut muuten kotihoidossa. Meillä on ihana pihsapiiri ja naapurusto, jossa paljon kavereita ja leikkiseuraa, kunhan joskus pääsen ovesta kolmen kanssa ulos. Onneksi kesä on sinänsä armollista iakaa et ehtii harjoitella ulos lähtöä kevyemmissä varusteissa kuin tammikuussa. Kyllä talvella pukeminen on varmasti aikamoinren urakka!!!!!!!

Kattinkalta piti vielä kysyä, että kun olit ma kontrollissa oliko sulla siis kohdunkaula täysin hävinnyt ja nyt olet 3 cm auki?? Vauvelit siis saattaa syntyä mikä hetki tahansa...

Kaikille hyvää vointia.

adanea 31+3
 
Kiitos ihanista kuvista Satuka. Ei niitä katseltu silmät kuivina täälläkään.

HW Ilkeiltä tuntuvat usein liikkeet täälläkin ja varsinkin nuo kylkiin kohdistuvat.

Adanea: mulla oli kohdunkaula historiaa jo 6 vk sitten. silloin oli kuitenkin suu kiinteä ja tiukasti kiinni. Sen jälkeen olikin tämä maanantainen eka sisätutkimus, joten en tiedä miten nopeasti avautuminen on tapahtunut. Ainakaan kipeitä supistuksia ei ole ollut, mutta ei olut esikoisenkaan aikana kuin just enne synnytystä ja silloin se toka ei sit loppunut, ennekuin sain epiduraalipuudutuksen.

Meillä siis poika sai elokuusta päiväkotipaikan 2 vuoden jonotuksen jälkeen, joten on otettava se vastaan. Jos päiväkoti suostuu voimme käyttää vain osaaikaista paikkaa esin 3-4 päivää viikossa. Toivoisin, et menis läpi. Norjassa ei ole tavallista pitää reilu 2-vuotiaita kotona ja suirinosa laittaa jo alle vuoden ikäset päiväkotiin. Leikkipuistot on päivisin tyhjiä. Kirkolla on sentään pari tuntia kerran viikossa laulutuokio ja avoin päiväkoti toimii ma-to. Olen aatellu pitää oton kotona joka tapauksessa ainakin yhtenä päivänä viikossa. Ympäristøn mielestä olen hullu kun edes aattelen sellasta, mutta pitäkøøn vaan hulluna.

Pitänee jatkaa hommia kun kerran jaksaa ja vihdoinkin pystyy.

Kattinka 36+1
 
Just kotiuduin sairaalasta tänään, toissailtana vuosin verta (vähän, mutta tarpeeksi että huoli tuli) ja supisteli paljon.
Mut nyt kaikki ok, kaulaa reilu 3cm jäljellä ja kiinni. Sain kortisonipiikin x 2 et vauvoje keuhkot kypsyis ja supistuksia ehkäsevän piikin. et säikähdyksellä selvittiin. Ei edes vuodelepoon määrännyt. ONNKES! mut rauhallisesti käski ottaa.

SatuKa, ihania kuvia sulla pikkusista! :heart:

Eliza ja pikkuiset 30+0 :heart: :heart: :heart:
 
Ihania kuvia Satuka. Kiva, että jaksoit laittaa :flower:

Mom44 Mulla oli jossain vaiheessa sokeri plussalla, mut seuraavalla neuvolakäynnillä oli jo tilanne tasaantunu ihan itestään, kun söin pikkiriikkisen vähemmän makeeta. Toivottavasti sielä sama juttu, älä vielä stressaa (vaikka helpommin sanottu kuin tehty..)

Eliza Hyvä, ett selvisit pelkällä säikähdyksellä. Nyt vaan lepoa..Mulle sanottiin jo neuvolassa, ett ennen kahtatoista ei mitään asiaa sängystä ylös, ku pitää ottaa mahdollisimman rennosti (vaikkei mulla siis mitään maata järisyttävää ookaan tapahtunu)

(.) Tänään oli lääkäri. Liikkeet ok, painoarvio a-vauvalla 2,3kg ja b-vauvalla 2,4kg ja virtaukset ok samoin. Kohdunkaulaa jäljellä 3cm ja on kiintee ja kiinni. MUTTA proteiini yhä yhellä plussalla ja taas joutuu ottaa vuorokauden ajalta pissat talteen ja kiikuttaa ne sit kättärille. Ärsyttää, tarkkailen koko ajan itsestäni potentiaalisia raskausmyrkytyksen oireita ja varmaan keksin päästäni niitä vaikka kuinka...En sitten tajunnu kysyy, ett mitä nää menkkakivut tarkottaa. Nyt harmittaa, koska taas kärvistelen, kun oikeelta puolelta polttaa ja sattuu inhottavasti. Mutta ei kai ne mitää vakavaa oo, ku kerta kaikki oli noita proteiineja lukuunottamatta ok...

 
Ensinnä kiitos Satukalle synnytyskertomuksesta ja ihanista kuvista! Oli kiva katsoa miten suloisia ja täydellisiä tytöt ovat vaikka ovatkin pikkuisia.

Liikkeistä: A vauva kääntyi maanantaina perätilaan ja tuntuu kipeältä kun liikkuu tuolla alapäässä. B liikkuu myös ahkerasti mutta liikkeet ei tee samalla tavalla kipeää.

Mulla makailu jatkuu, huomenna 5 viikkoa sairaalassa täynnä. Vielä kolme jäljellä... Ärsyttää kun eilen ultrasivat ja tulokset oli vähän mitä sattuu. Ens viikolla seuraava ultra ja sit näkee mikä tilanne oikeasti on. Kohdunkaula oli ennallaan. Vauvojen painoarviot otettiin kahdesti ja tuli niin erilaisia tuloksia että niihin ei ole luottamista.

Kuulostaa että sokeri ym vaivoja on alkanut ilmetä loppuraskaudesta. Onneksi meillä ei kellään ole enää kamalan monta viikkoa sinniteltävänä! Ja kaikilla taitaa alkaa viikot jo kolmosella?

Voikaa vielä paksusti kolotuksista huolimatta!

Etsiväkaksoset 31+0
 
Ultra kuulumisia jälleen kerran ja seuraava onkin sitten jo viikon päästä. Vauvat painoivat molemmat melkein 2600g eli hyvin kasvavat keskikäyrällä. Olen niin onnellinen että ovat tasaisesti kasvaneet koko ajan yhteisestä istukasta huolimatta. Sydänkäyrillä molemmilla koko ajan melkein samat sykkeet eli ovat siinäkin samanlaisia. Olen muutama yönä tuntenut alapäässä vihlontaa ja syykin selvisi eli kohdunsuu sormelle auki mutta jäljellä kuitenkin pari senttiä. A edelleen raivotarjonnassa ja B poikittain eli alakautta pääsen näillä näkymin synnyttämään. Kysyin lääkäriltä B:n asennosta mutta lääkäri vaan totesi kun olen näin pitkä että pystyn synnyttämään vauvan miten päin vaan. Itse olen asiasta hieman eri mieltä...

Kotona kaikki melkein jo valmiina. Apteekista pitäisi vielä käsidesiä ym. hakea. Kerrankin olen ajoissa valmiina :)

Anteeksi nyt oli vaan omaa napaa joka muuten aika ruman näköinen. Niin muuten mies kun harvoin mitään kommentoi niin sanoi eilen että olen mä kyllä tosi iso!!!

Jaksuja kaikille!

Kipa 35+1
 
Heipä hei, minen tähän ketjuun kuulu, mutta ihan mielenkiinnosta tulin kysymään, että milloin saitte tietää odottavanne tuplia? Näkyikö jo heti ekalla kerralla ultrassa vai kuuluuko mahdollisesti jo ihan peruskäynnillä neuvolassa, kun kuunnellaan sydänäänet?
 
Kipa Loistavia ultrakuulumisia, hienoa! Olenkin miettinyt koko iltapäivän miten sun polikäynti sujui. Ja vauvat kasvaneet hienosti, taitavat mennä ihan keskikäyrillä eikö vain? Sanoiko lääkäri mitään synnytyksestä? Käynnistetäänkö rv 38 jos ei sitä ennen mitään tapahdu??

Pikkuvadelma
Minä sain tietää tuplista jo varhaisraskauden ultrassa viikolla 6+.

HooWee 35+1
 
Joo, kyl mä rauhallisesti otan nää viimeset viikot. =) Kyl tuo sen verran paljon säikäytti! Kontrolli tarkastus cervixille on jos on oireita, (ultralla) niin ensi viikon torstaina.

Täällä saatiin tietää kaksosista viikoilla 10+0, ekassa lääkärin tarkastuksessa kun ihan neuvolassa ultrattiin.

Eliza 30+2
 
pikkuvadelma : mulla oli eka ultra 18+5, jossa selvis et odotan kaksosia. Eka kertaa kävin neuvolassa 14 plus jotain ja ihmeteltiin että kohtu on kasvanu niin paljon...

Täällä mennään entiseen tapaan. Valitusvirttä tulis jos antas tulla. :snotty: Maanantaina taas ultraan. Toivottavasti B-sikiö voi hyvin ja on kasvanut.. Supistelee aika tuimasti aika ajoin, mutta ei niin säännöllisesti että pitäis näytille lähteä.

JAkselkaa, jaksellaan, nainevaimoäiti 31+5


muoks ku olin kirjottanu ulraan ni oli pakko korjata :)
 
Pikkuvadelma:Sain tietää kaksosista niskapoimu ultrassa viikolla 12. Kävin yksityisellä ultrassa viikolla 6 mutta silloin nähtiin vain 1 alkio. Neuvolassa löydettiin sydänäänet todella aikaisin noin viikolla 8-9. Olihan kaksosraskaus aluksi pieni järkytys mutta nyt se on maailman ihanin asia :)
 
Heissan!

Tänään oli luultavasti viimeinen neuvola. Siellä turha enää käydä, kun varmaan ensi viikosta alkaen tulee käytyä äitipolilla melko usein. Painoa oli tullut HUIKEAT 1,7 kg/viikko, taitaa rouvaa vähän turvottaa...Syömisellä ei tuollaisia lukemia saa aikaiseksi. Jalat mulla on turvonneet ihan selvästi, koska olen joutunut vaihtamaan sandaaleihin nahkakengistä. Paineet, pissa yms. oli ok. Sf-mitta 39 cm.

HW 35+3
 
Pikkuvadelma: Alkuraskauden ultrassa vk 7 meilläkin todetiin kaksosraskaus.

nainenvaimoäiti: Lähetä mulle ne supparit. Viikonloppu ois mulle otollisinta aikaa synnyttää kun vosi jopa saada lapsenvahdin kun kaikki ei oo tøissä.

HW Mulla ei pahimpina päivinä mahdu kuin miehen sandaalit (kokoa 42 oma jaklka 36) jalkaan. Tukisukat kyllä auttaa jonkin verran.

Kipa Ruma se on napa täälläkin.

Etsiväkaksoset: Mille viikolle asti ne meinaa makauttaa?

Olin tänään ultrassa. Tytøillä ei mitään hätää, vaikka se kasvukäyrä on tosi alakanttiin, mutta ovat tosi virkeitä ja virtauksdet tosi hyvät 0, 75. Sisätutkimus jätettiin väliin. Lääkäri sanoi, et laittaa kyllä lähetteen maholliseen käynnistykseen, jos oma olo on tukala, mut en oo näin hyvin voinu koko raskauden aikana. Katotaan nyt viel ens viikko.

Taidan hetkeksi pistää silmät kiinni.

Kattinka 36+3
 
Miksi tää aika kuluu niin madellen???? Tuntuuko kenestäkään muusta samlta, että tuntuu kuin aika menisi oikein super hitaasti?? Ehkä johtuu siitä, että kun odottaa ensin et sais sen 30 vk täyteen ja sit et 32vk, tuntuu et on viel ikuisuus vklle 34. Vaikka tuleehan sekin aikanaan....

Toisilla alkaa jo loppu kovasti lähestymään!!! VCiime yönä valboin n. 3h säännöllisten kivuttomien suppareiden kanssa ja pohdin jo tuleekohan nyt lähtö. Sit rauhoittui ja koko päivänä ei yhtään supistusta. Onkohan kasvua vai mitä lie. Mutta Kattinka voin kyllä antaa nämä supparit ilomielin sinulle, mä en niitä vielä tarvitsisi =) =) Ajatella, sinulla voi olla jo viikonloppuna nyytit kainalossa, tai siis niinhän meillä jokaisella, mutta olet jo niin hyvillä viikoilla että vauvat olisi varmaan vieressä...

Välillä oikein tuskastuu tähän kökköön oloon, mut heti 20 sekunnin kuluttua toivoo vaan et jatkuis vielä mahdollisimman pitkään et sais pienet turvallisesti maailmaan. Anteeksi omanapaisuus, välillä kaikki ympärillä olijat mies ym eivät ymmärrä tätä olotilaa. Mieheni mukaan olen kärsinyt viimeiset 3kk synnytystä edeltävästä pahantuulisuudesta. Esikoisesta se kesti kuulemma viikon ennen synnytystä, noh olenpahan hyvin valmistautunut :LOL: :LOL: Pivisin tyttö vaan vie mehut ja sit illalla jos joku asia ärsyttää sen haluamattaankin purkaa omaa puolisoon, näin meillä ainakin. Niin ja omasta navasta, se on myös tä'ällä todella mielenkiintoisen näköinen ja ruma!!!

Mulle painoa on tullut n. 16 kg ja nyt siis rv 31+5. Neuvolassa pissa ja paineet kunnossa. Ens viikolla on äippäpoli ja ultraus, toiv kohdunkaulan tilanne olisi ennellaan. Onko teillä ultratessa huomattu sisäsuun avautumista kun vatsaa kevyesti painellaan?? Paljonko teillä on ultran mukaan ollut suljettua kanavaa vielä jäljellä?? Viime ultrassa rv 30+? mulla oli sisäsuu hiukan auki ja suljettua kanavaa kuitenkin 35mm, eli ilmeisesti ihan ok. Toiv ei kanava lyhene kovaa vauhtia.

Onko teillä jo kaikki valmiina??? Täällä alkaa olemaan, sairaalakassi on vielä pakkaamatta, ajattelin tehdä sen ens ke jälkeen kun näkee mikä on tilanne.

Nainenvaimoäiti: onko supistukset olleet oikein kipeitä, toiv rauhoittuvat pian jos vaikka päästäisiin juhannuksen kieppeillä samaan aikaan taysiin, laskeskelin et silloin olisi se n 36 vk täynnä!!!!!

 

Yhteistyössä