heinäkuiset 2005

Heissulivei! On sitten ihanan "vaiheen" pukannu tälle viikolle neitille :eek: :whistle: Armoton kaappientonkija, outoa mulle, kun ei pojat oo kaappeja tonkineet, tiskipöydältä lähtee astiat kävelemään jos on jätetty vähäänkään liian reunalle, tommonen utelias-aatu tuo neiti nykyään, välillä ärsytykseen asti :ashamed: Ulkoillessa on kyllä huomattavasti helpompi tapaus mitä noi poikaset on ollu, että sinänsä :D Rauhallista viikkoa vietetään lasten kanssa ihan kotosalla, lauantaina laskettu aika ja luotan siihen että tämäkin sankari pyrkii ulos viikonlopun aikana :D :) Toivoisin kovasti että perjantaina syntyisi, niin sunnuntaina kotiuduttais ja mies saisi olla lasten kanssa viikonlopun ettei tarttis mummaa Laihialta asti hätyyttää. Mutta katsotaan nyt :D
 
Meidänkin pojan pikaiset kuulumiset pitkästä aikaa... :)

Hampaita on nyt sitten koossa täys tusina! *Huokaisu* Ehkä nyt saadaan olla taas rauhassa pari kuukautta ennen kuin lisää pukkaa...

Muuten ollaan terveenä oltu, mutta pieni nuha on vaivannut poikaa viikon ajan. Paranemaan päin on onneksi eikä edes kuumetta ole ollut.

Öisin on ollut epämääräistä kitinää. Ensin oletin sen johtuvan hampaiden puhkeamisesta, sitten nuhasta ja milloin mistäkin. Mutta Pampersin "Lapsesi, 1 v 3 kk" uutiskirjeessä mainittiin, että "Öiden muuttuminen jälleen rikkonaisiksi on yksi vaikeimmista asioista vanhemmille. Ensimmäisten vuosien aikana lapsilla on eri syistä vaiheita, jolloin he alkavat yllättäen taas heräillä öisin, kieltäytyvät menemästä nukkumaan normaaliin aikaan tai heräilevät aamunkoitteessa." Voi, tätä riemua siis jatkuu... :(

Viime viikolla oltiin pojan kanssa mummolassa. Mentiin lentokoneella ja oikein jännitti, että miten nuhanenän korvien käy nousussa & laskussa. Onneksi siemailut tuttipullosta auttoivat, eikä itkua kuulunut. Vähän poitsu korviaan hieroi, mutta onneksi ei sen enempää.

Ensi viikolla olemmekin sitten lähdössä etelään. Toivottavasti ollaan kaikki terveitä silloin. Ei olisi kiva, jos matka menisi mönkään jonkun sairastellessa. :(

Käytiin ylimääräisellä neuvolalääkärikäynnillä pari viikkoa sitten. Poika kun on pari kertaa saanut affektikramppeja ("tajuttomuuskohtauksia"), niin käytiin varmuuden vuoksi näyttäytymässä. Lääkäri sanoi, että tässä vaiheessa ei tehdä mitään. Jos kohtauksia alkaa tulemaan viikoittain, niin vasta sitten lähetetään lisätutkimuksiin. Meidän poika nyt vaan sattuu olemaan sellainen "tahtopoika", että raivostuu oikein kunnolla, jos ei saa tahtoaan läpi, unohtaa silloin hengittää ja meneekin taju...
:whistle:

Pojan ruokahalu vaihtelee ihan älyttömästi. Taas olen senkin pistämässä hampaiden puhkeamisen piikkiin, mutta tiedä häntä. Purkkiruualle taitaa nyt tulla täysstoppi ja mamma joutuu kohta tekee kaikki ruuat itse!!! :eek: * Kaivaa esiin keittokirjaa* Tänäänkin purkista meni peräti neljä teelusikallista, loput sain kaapia roskikseen. Sen lisäksi sitten popsittiinkin vain marjoja, leipää ja hörpättiin maitoa... Siitä olen sentään tyytyväinen, että marjat, hedelmät, kasvikset ja juurekset maistuvat meidän pojalle loistavasti (meidän poju on vissiin vege?! ;) ). Eipähän ole ainakaan äitiinsä sen suhteen tullut. :whistle: Ja oma lusikka/haarukka täytyy olla, vaikka ei sitä käyttäisikään. :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 09:18 Kirsikka kirjoitti:
Rauhallista viikkoa vietetään lasten kanssa ihan kotosalla, lauantaina laskettu aika ja luotan siihen että tämäkin sankari pyrkii ulos viikonlopun aikana :D :) Toivoisin kovasti että perjantaina syntyisi, niin sunnuntaina kotiuduttais ja mies saisi olla lasten kanssa viikonlopun ettei tarttis mummaa Laihialta asti hätyyttää. Mutta katsotaan nyt :D

Miten tää aika on mennyt näin nopsaan...siis NYT tulevana lauantaina la?
hih, melki tuntuu aina muiden raskaudet menevän nopeemmin loppuun kuin omat.
Voimia loppurutistukseen :wave:

Meillä elämä menee niitä normi uomiaan, syksy on saapunut ja tontut alkavat kohta nurkissa juoksennella ;)

Syömisestä sen verta että meillä neiti syö hyvin ja paljon, kaikkea ja ihan itse. (paitsi purkkiruoat on yök) Verrattuna tuohon meidän kakkoseen saman ikäisenä, helpolla pääsen. Uhma tai mikä lie tättähäärä kausi vaan on pukannut päälle pukemisen suhteen :headwall: . Sitä mukaa riisuu kun saan vaatteita päälle. Ja jokainen kaappi ja laatikko pitää koluta nurkkia myöten, oli pakko ruuvata hantaakit yhdestä kaapista irti. (siellä siis paljon EI-tavaraa..)

Mutta, ruokailemaan ja haravoimaan. Ai niin, suussa 14 hammasta ja yöt vaihtelevasti huonoja tai keskinkertaisia. Tosin ne on huonoja tai keskinkertaisia myös tuolla meidän kakkosella, siis reilu 4veellä, viime yönä heräsi pissahätään ja tulikin meidän sänkyyn vessan sijaan.....


Syksyn jatkoa toivottelen kaikille.

-Annastiina69-<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 15:32 Annastiina69 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 09:18 Kirsikka kirjoitti:
Rauhallista viikkoa vietetään lasten kanssa ihan kotosalla, lauantaina laskettu aika ja luotan siihen että tämäkin sankari pyrkii ulos viikonlopun aikana :D :) Toivoisin kovasti että perjantaina syntyisi, niin sunnuntaina kotiuduttais ja mies saisi olla lasten kanssa viikonlopun ettei tarttis mummaa Laihialta asti hätyyttää. Mutta katsotaan nyt :D

Miten tää aika on mennyt näin nopsaan...siis NYT tulevana lauantaina la?
hih, melki tuntuu aina muiden raskaudet menevän nopeemmin loppuun kuin omat.
Voimia loppurutistukseen :wave:

-Annastiina69-

Juujuu, nyt lauantaina :D Viikkoja on nyt 39+3 :heart: Ai muiden kun tämä omakin odotus tuntui menevän pikakelauksella :ashamed: :whistle: :LOL:

Öistä muuten sen verran, että muuten nukkuu hyvin ja nukahtaa kyllä edelleen Tessa helposti mutta öisin saattaa ja tulee semmosia että alkaa huutaa ihan täysillä. Syliinotto hetkeksi auttaa, ihan tillintallin on, seisoo laitaa pitkin mutta näemmä jotenkin elää sitä päivää uudelleen öisin tai jotain. Onneksi on sentäs pinnasängyssä ettei mitään öisiä hiippailuja just tähän kohtaan aleta kyl harrastaa :x Että tosiaan kuuluu tähän 1v2-3kk ikään noi levottomat yöt, muistelisin että pojillakin oli aika haipakkaa yöt väliinsä. Katsotaan nyt miten vielä muuttuu kun tähän soosiin pökätään se vauva :eek: :whistle: :whistle:
 
Mapuli
Heippa kaikille! Viikonloppu on ohitse ja arki alkaa taas aamulla. Aamulla taas hiekkalaatikolle kakkuja tekemään. Tyttö haluaa aina vaan tietynlaisen lapion käteensä , sellasen kunnon lapion eikä sellasta pehmeää millä ei saa mitään. :)
Jotenkin ihanaa tämä ikä kun esittää koko ajan jotain hassua ja tänäänkin potalla istui ja naama punasena kikersi ja sanoi "kakka" ja sehän sieltä tuli! just laskeskelin että tyttö on jo melkein 4 kk tehny melkein kaikki kakkansa pottaan. säästöä säästöä.. ;)
Kirsikka: JOKO JOKO???innolla täällä ootan ilmoitusta uudesta tulokkaasta. Ja paljon onnea koitokseen jos siis vielä edessä. :wave:
Mutta nyt iltapalan ääreen ja telkkua tuijottamaan. :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 20:52 Mapuli kirjoitti:
Kirsikka: JOKO JOKO???innolla täällä ootan ilmoitusta uudesta tulokkaasta. Ja paljon onnea koitokseen jos siis vielä edessä. :wave:

No ei :headwall: Ja alkaa jo masentaa :headwall: Ensimmäinen lapsi meillä joka näemmä ei sitten tullutkaan "niinkuin oli ajateltu" eli sinä viikonloppuna kun oli laskettu aika. Tulipahan tässä mieleen, kun 3lta heräsin, eikä unta palloon enää millään, että nyt kun tämä on "näin myöhässä", niin onkohan se aina tosielämässäkin myöhässä :LOL: Aamulla pitäs äitipolille soitella, terkka meinas neuvolas että 12vrk pitää mennä yli ennenku käynnistävät ja raskausdiabetes kyseessä :eek: :eek: Lääkäri äitipolilla kun sanoi 36vkon kokoarviossa ettei montaa päivää saisi mennä yli. Että miten tässä nyt sitten loppuviimein tehdään :eek: :headwall:
 
Kipeänä ollaan taas, sekä heinis-poikamme että minä. Pari viikko on ollut nuhaa ja kröhää. Viikonloppuna sitten täräytti kuumeen kummallekin ja tänä aamuna varasin lääkäriajat. Veikkaisin että pojalla on korva- ja minulla poskiontelontulehdus. Meillä poika on tuollaista tutkijasorttia. Kaikki kaapit ja laatikot mihin yltää on tyhjennetty alta aikayksikön. Stereoita poikanen käyttelee myös kovin mielellään ja sitten jammailee musiikin tahdissa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 09:47 77mm kirjoitti:
Stereoita poikanen käyttelee myös kovin mielellään ja sitten jammailee musiikin tahdissa.
Kas vain! Meillä on sama juttu. Olohuoneessa pauhaa nykyisin sekä telkkari että radio. Yhtä aikaa. Ja sen lisäksi poika rientää vielä hyvässä lykyssä makuuhuoneeseen laittamaan vielä kelloradionkin päälle, jossa soi tietysti ERI kanava kuin olohuoneen radiossa... :whistle: Mikähän radiovillitys häneen nyt on iskenyt? Vai eikö vain kestä liian hiljaista kämppää?

Toinen hauska piirre on se, että nyt poika on alkanut istuskelemaan sohvalla kuten aikuiset konsanaan. Nousee itse eteisen puhelinpenkillekin ja jää siihen yksin nököttämään. Onneksi ylettää jo itse tekemään valot katkaisijasta, joten ei sentään pimeässä yksin istuskele... :LOL:
 
No niin, lääkärissä käytiin ja veikkaukseni piti paikkansa. Pojalla oli siis korvatulehdus, ja kaiken lisäksi oikea tärykalvo puhjennut. Lääkäri totesi että taitaa olla pojalla aika korkea kipukynnys kun ei ennen eilistä ollut korvaansa valitellut, eikä viime yönäkään (kun tärykalvo siis ilmeisesti oli puhjennut, kun se siis tänään vuoti märkää ja eilen vielä ei) kovasti ollut huutanut. Minulla itselläni todettiin poskiontelotulehdus. Molemmat saatin antibiootit ja kolme päivää sairaslomaa. Itse kyllä uskon että olisin jo vimeistään ylihuomenna työkuntoinen, mutta tuon puhjennen tärykalvon takia kun poikaa ei saa viedä hoitoon niin kotona oleillaan ainakin tämä kolme päivää.

Oma mieliala alkaa kyllä olla aika matalalla kun sen keskenmenon jäljiltä ei vieläkään ole kuulunut menkkoja tai saati sitten uutta raskautta (pian siis 2 kk km:sta) ja siihen sitten päälle nämä sairastelut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 16:11 Kauris 71 kirjoitti:
Vitsi, että tää linkki on nykyään meidän pojan suosikki. Tätä pitää katsoa monta kertaa peräkkäin...

http://kni.prz.rzeszow.pl/~peu/likeu.swf

:LOL:
Hei! Eka tietokoneella tapahtuva juttu josta meidän poika innostui!
 
Huomenta :wave:

Eilen käytiin Peetun kanssa 1v3kk:n neuvolassa ja mitat oli 10kg075g ja 77,5cm. Siinä -1 käyrillä mennään,taitaa poika kasvaa samoissa mittakaavoissa äitin kanssa. Toivottavasti silti pituutta tulis enemmän ku mammalla.... :whistle: :D
Rokotuksenkin poju sai ja vähän itketti siinä vaiheessa ku täti pisti piikin reiteen :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2006 klo 09:17 Jeanie kirjoitti:
Vieläpä täälläkin ilmoittelen...
Kirsikka on viime yönä klo 02.00 synnyttänyt pitkätukkaisen tyttövauvan,mitat tällä prinsessalla 3610g ja 49cm :heart: =)

:flower: , puskan kera onnea ja kerrohan terveisiä :wave:

-Annastiina69-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2006 klo 09:17 Jeanie kirjoitti:
Vieläpä täälläkin ilmoittelen...
Kirsikka on viime yönä klo 02.00 synnyttänyt pitkätukkaisen tyttövauvan,mitat tällä prinsessalla 3610g ja 49cm :heart: =)
Onnea Kirsikalle vauvan johdosta =)
ja meidän kuulumisia nuha senkun vaan jatkuu onneks ei vaikuta syömiseen millään tavalla ja se syöminen on saatava ihan itse tehdä suuttuu jos näkee jonkun muun tuovan lusikkaa lähelle, tuo syöminen tapahtuu niin et pojalla on 2 lusikkaa toinen lautasella toinen kädessä ja toisella kädellä ottaa lautaselta ruokaa ja suuhun :/ ja välillä lattialle =) sitten huomasin yhtenä päivänä hänen syövän mieluiten isompia paloja ja pureskelee ne hyvin, Hampaita on 10 ja 2 tulossa
 
Kirsikalle iloiset onnittelut myös meiltä!! :flower:
Meille ei mitään erityistä kuulu. Terveitä ollaan oltu, hampaita vain 6. Jatkettavaan ollaan tutustuttu tuloksetta toistaiseksi. Tulee aina pois sängystä ja ainakin vielä olen laiska sitä aina viemään takaisin. Pinnikseen kun nukahtaa samantien. Syöminen ei vieläkään meinaa kiinnostaa. Siis itse syöminen, mutta en ole huolissani. Eiköhän se rippikoulussa jo osaa itse....
:LOL:
Potalle ei suostu edes istuun vaatteet päällä. No aikansa kutakin.
Nyt lähden keittään kahvit, kun tuo pikku-ukko nukahti.
 
Kirsikalle isot :flower: ja :hug: onnea

nytkö jo sulla aika oli??hmph...kylläpä aika menee sukkelaan =) nyt teillä on sitten tasajako perheessä :D
nyt mä rupeen täällä miettimään T-alkuisia tyttöjen nimiä,vaikka tiedän että teillä se on jo valmiina =) on kiva arvuutella ;)
 
Siskoni sai tänään tytön. Tämä on siis meidän heinispojan ensimmäinen serkku ja minusta siis tuli ekaa kertaa täti. Saapa nähdä mitä poika tykkää vauvasta. Hyvää harjoitusta kyllä, jos vaikka meillekin joskus se toinen lapsi suotaisiin.
 

Yhteistyössä