Heinähiput 2006

  • Viestiketjun aloittaja Pupu Tupuna
  • Ensimmäinen viesti
heippa,

en ole minäkään kuullut rokotteesta, onko siis ihan yleisesti nyt tulossa ? Tää vkl meni pihatöissä,mutta on se palkitsevaa! =) Hippusen korvatulehdus paranemassa,mutta räkätauti mahtava! Isommatkin muksut sai pienen flunssan,mutta hyö ei mene enää noin huonoon kuntoon. Enää 1 vko koulua ja sitten alkaa meidän koululaisillakin lomat,kerholainen on jo lomilla. Ens viikolla onkin sitten taas kiitettävästi ohjelmaa, neuvolaa,hammaslääkäriä,kevätkirkkoja jne. :wave:
 
Juu, tuo influenssa rokotus on yleinen eli kansanterveyslaitokselta oli tullut nuo ohjeet ja suositukset.

Oltiin hipun kanssa uimassa ekan kerran tänään ja oli tosi innoissaan. Marssi touhukkaasti edes takaisin eikä yhtään näyttänyt hirvittävän :D

Eipä muuta ihmeellistä :whistle:
 
Hei,

onpas täällä hiljentynyt vaikka välillä vilkastuikin. Olisi kiva pinoutua uusiksi,että tietäisi,keitä on enää jäljellä. Voiskohan joku tehdä sen vaikka taaperopuolelle kun nää meitin hiput alkaa kohta täytellä vuosia... =) *vinkvink*


Meille ei ihmeitä,kotona olen edelleen lasten kanssa, hippupoikanen kävelee tukien ja onkin kokoajan menossa. Rankkaa aikaa äidille, kummallisesti isukkia ei enää innosta lapsenvahtiminen. Huokaus.
 
Dodii..Meillä siis 10kk mitat, jotka on otettu 9,5kk iässä olivat 9,3kg ja 73,4cm noin niinku ulkomuistista sanottuna ja py oli 47,1. Ja hb 132.

Tissiä syödään edelleen monta kertaa päivässä, ruoka maistuu hyvin, eka korvatulehdus sairastettu helatorstaina ja samalla paukahti allerginen reaktio sille antibiootille.. Ja tuota, poika sanoo muutamia sanoja, kävelee ripeästi tukea vasten, vilkuttaa muttei taputa, ryömii vaan ei konttaa ja kaksilla päikkäreillä ollaan nyt menty. Ja kolme viimeisintä yötä nukuttu 9h-syöty tissiä ja jatkettu unta vielä 2-3h, eli IHANAAAAAAA!!! Meillä tähän asti siis heräilty tunnin, kahden tai kolmen välein.... Nyt niinkun on helpottanu vähän..toivotaan, että on pysyvä tila.
 
Mie käytin tänään hippusta lääkärissä, kun viime yön itkeskeli ja haroi korviaan, mut ei sieltä mitään häikkää löytyny. Oisko sitte hampaitten tulo mikä kiukuttaa...
Meillä on ens viikolla neuvola, muuten ois ollu vasta vuoden ikäsenä (edellisen kerran käytiin 9kk) mut sanoin et oisko mahdollista käydä punnittemassa välilläkin. Nimimerkillä "utelias äiti" :D

Meiän hippunen kävelee vasta puita pitkin, muutaman kerran on seisonu ilman tukea hetken kun on lelut käsissä tai muuten vaan unohtanu pitää kiinni. Isosisko käveli 4kk puita pitkin, ei vissiin meidän lapset haluu yrittää ennenku ovat varmoja että pysyvät pystyssä. :D
 
Nämä uudet sivut ovat aivan kauheat. Mä kun niin tykkäsin niistä entisistä. Huokaus!

Tänään laitoin tytön ensimmäistä kertaa leikkipuistossa hiekalle kun tähän asti on vaan keinuttu. Tykkäsi hirveästi eikä edes koittanu laittaa hiekkaa suuhunsa. Konttasi vain ja kauhoi hiekkaa käsillään. =)
 
Mitä ihmettä tääl on tapahtunu?? :x ihan järkyt sivut! nooh,eipähän tuu notkuttua enää täälkään :D mistä muuten näkee omat viestit, kun en löydä mistään??? :eek:


Tänään oli poikien kevätjuhlat,hippunen oli isosiskonsa kanssa mummilassa yötä. Hyvin sujui ja tänään haetaan pieni kotiin ja tehdään vaihto. Eli pojat jäävät ensi yöksi. Kylläpä huomasi isojen poikien kanssa,miten helppoa jo olisi..... :whistle: noh, kyllä taas sit muutaman vuoden päästä helpottaa. =)
 
Juu sekavaks on menny, onneks tuo kerhon puoli on pysyny ennallaan (ainaski vielä :whistle: )

Käytiin serkun yo-juhlissa, ja kelikin suosi. Aurinko paistaa ihan täydeltä terältä, jos ei pieni tuulenhenkäys välillä kävis niin vois sanoa että helleraja on rikottu. :D Harmi muuten jos tän muutoksen myötä väki vähenee, vaikka ei tää uus ilme kyllä oikein houkuttele... Ja noitten y-viestien lähettäminen ja lukeminen on tehty vaikeeks. :eek:
 
Hiljainen taitaa tämä pino olla. Meiän hippusella oli tänään neuvola, laitoinkin tuonne kerhon puolelle, kun neidillä paino laskenu niin että painaa nyt vähemmän kun 8kk punnituksessa. :/

Ihanaa kun on kesä ja lämmin, tosin noi itikat ja kärpäset vois mun puolesta listiä sukupuuttoon. :kieh:
 
Heippa, täällä ollaan jo ihan epätoivon kuilussa.. Siis kahden antibioottikuurin jälkeen (su loppui) pojalle nousi tänään taas KORKEA kuume,huusi koko iltapäivän. |O Nuha on muuttunu sellaseksi vihertäväksi paksuksi ja yskä vinkuu pahasti. Kurja tunnustaa,mutta mulla meni loppupäivä itkien itsekin :ashamed: Onneksi oma äiti tuli ja pelasti ja lähti käyttämään pienen päivystyksessä. :hug: :heart: Olisin mennyt kanssa,mutta äiti näki väsymykseni ja totesi että sinä teet nyt vähän aikaa jotain muuta. Joten koneelle piti tulla piipahtamaan. :whistle: Nyt teekupponen vielä,ja jospa hyö sitten alkaisivat jo tulemaan kotiopäin. Mies kun on taas vaihteeksi työmatkallaan ni oltiin keskenämme täällä lasten kanssa, siksi siis tuo äidin apu tuli tarpeeseen. :)

Muuten kaikki meillä ihan ennallaan, yötkin menisi jo hyvin jos ei olisi poika ihan koko ajan kipeenä. Syö kyllä erityisesti miun voimat täydellisesti. :/
 
Tänään tuli tytölle jo 11kk täyteen. Vielä kuukausi 1v synttäreihin. Varasin eilen jo valokuvauksen niin on sekin sitten hoidettu. Mietin jo kuumeisesti,että mitä laitan hänelle päälle sinne ja sitten syntymäpäiville.

Tsemppiä Pupulle. Toivottavasti poika pian paranee. Se on kyllä raskasta kun lapsi sairastaa.
 
en ole käynyt täällä pitkiin aikoihin. sain opintoni päätökseen ja valmistuin toukokuussa. sitten me muutimme ja olimme viikon lomamatkalla. Ilona on ollut 2 kk lähes koko ajan kipeenä. nyt 4. korvatulehdus putkeen. sairaalassakin oltiin pari päivää yhdessä välissä mahataudin takia; kuume hipoi 40 :tä 5 päivää. yöt meillä on ihan kauheita enkä tiedä mitä tehdä. mies on taas työmatkalla. 1 v. neuvola on ensi viikolla, joten nyt puuttuu tiedosta mitat. kävelyä opetellaan, mutta ensiaskeleita ei vielä ole otettu. lähellä kuitenkin ovat sillä tänään nousi eka kerran lattialta seisomaan ilman tukea. tyttö on kova höpöttämään!
 
Onnea Sinttu, mäkään en kotiudu tälle uudelle palstalle :/ Mä en yksinkertaisesti löydä enää mitään mistään enkä laiskana jaksa tähän perehtyäkään. Voi teitä, teilläkin on sairasteltu urakalla! niin meilläkin, vihdoin tosin saatiin tieto,että syksyllä tuubitukseen,se vähän helpottaa kun tietää,että jospa nyt auttaisi. paljon voimia! :heart:
 
Eilen oltiin mattoja pesemässä. Ihan hyvin tyttö jaksoi rattaissa istua,mitä nyt riisui monta kertaa sukkansa ja kenkänsä. Vähän alkoi jo lopussa kyllästyttää kun aikaa kului niin paljon. Maitoa on juonut tosi huonosti. Välillä ei suostu juomaan yhtään. Vettä juo onneksi ihan hyvin nokkamukista. Voi olla,että hampaita on taas tulossa. Ajattelin pikkuhiljaa alkaa tavallistakin maitoa antamaan.
 
Kylläpä täällä on hiljaista, kun omastakin viestistä on aikaa ja on vielä samalla sivulla..
Meillä on ollut räkätautia ja Severi on ollut siinä myös, yskäkin on vaivannut niin, että oksentaa limaa :(
Viime yönä jo helpotti ja tänään ei ole enää yskinyt, onneksi.

Mäkin oon aatellut, että pian voi siirtyä tavalliseen maitoon. Perunamuusia oon pojalle antanut ja siitä tykkää. Suolaa on ollut vähän, oon ottanut ensin Severin annoksen ja sitten laittanut suolaa lisää muiden muussiin..

Riisiä ja kanaa yritin sille tarjota, sekoittimella hienonsin pieneksi, mutta ei kelvannut pojalle :/ Sylki pois ja vielä kädellä kaivoi loput :kieh:
Syöminen on mennyt muutenkin vähän mutkikkaammaksi, kun on nyt hokannut, että hei, tuolilla voi seistä ja voi jopa kiivetä pöydälle :D
Ja kun äiti sanoo EI, niin silloin vinhasti pyöritetään päätä ja sanotaan Ei ja jatketaan samaan malliin B)
Mummolassa varsinkin oli hauskaa, kun näki kukkaruukun, jossa oli kevytsoraa (=kuka onneton senkin on keksinyt??) ja sitten marssittiin sen luokse ja kiivas pään pudistus ja salaman nopeat pikkusormet soraan ja iloinen ropina parkettiin :LOL: Samoin kävi jollekin ihmeen kuivakukkapuskalle.. :saint:

Kävelee vauhdilla (tai juoksee, kuinka vain) paikasta toiseen ja joskus kun leikkii hippaa, lyö kontilleen ja on ihan hassunnäköinen kun konttaa =)
Itseäänkin naurattaa, sen mielestä on vissiin hulvatonta moinen menotapa (toinen kun on kävellyt jo yli 2.5kk)

9v isoveli on sen paras kaveri, se kun antaa pikkuveljen hakata itseään päähän vaikka millä, niin että kolina käy :D ja muutenkin hauskuttaa veikkaa =)

Mutta :wave:

Ps. Meitä oottaa heinäkuulla 5 päivän kylpyläloma =) B)
 
Onpas täällä hiljaista... Onkohan kerhon puolella vilkkaampaa? Mulla ei ole vielä salasanaa/numeroa sinne.
Pitäisiköhän meidän kohta siirtyä tuonne yli 1v puolelle?
Miten muiden juhannus meni? Me käytiin mummolassa. Harmittaa kun täällä Salossa ei ole kokkoja missään. Sellaista olis ollu niiiin kiva päästä katsomaan.
 
ei ole kerhon puolellakaan "elämää"
mä ajattelin huomenna pistää pinon tonne 1-2v osioon,kun vilu täyttää maagisen 1v :D
jussi meni ok,oltiin mummin ja ukin mökillä ja mä jäin vielä lasten kans viikoks tänne "kaikkea muuta kuin lomalle" (mummo on töissä päivät)
D
 
tottakai.. (eikun mä tarkista kela-kortit ettei kukaan etuile :LOL: :LOL: )
nyt siirryn toiselle puolelle.. vuosi sitten näihin aikoihin koneella ollessani huomasin ett supistelee 7min välein :LOL: (vilu syntyi sektiolla 22.49)
 
No mie notkun ainaski vajaan kuukauden vielä täällä, tuun sitte perästä vähä lähempänä heinäkuun loppua. =)
Meiän hippunen on nyt alkanu kävellä ilman tukea enempi ja pitempiä matkoja kun tähän asti, tänään nousi ekaa kertaa ilman tukea seisomaan. Vähä se on hauskan näköstä touhua, ja tytöllä on kyllä itelläänkin tosi hauskaa, nauraa ääneen ja kävelee pikkasen horjuen eteenpäin. :D
 
Nostan meitä vähän,josko täällä enää voi nostaa :D

Meillä oli eilen polikäynti allergia-asioissa ja infektioissakin. Saatiin lähete korvapolille,nyt ootellaan aikaa. Dg oli liimakorva kummassakin ja hipulla kuulo jo heikentynyt. Mutta se paranee kun operoidaan. Ongelmana vaan isot risatkin, meillä kuorsataan ja KOVAAAAA, se pitää ilmeisesti kunnon kasvualustaa pöpöille.

Hippunen kävelee tukevasti tukien ja seisoo ilman tukea hetkisen,mutta ei vielä muuten. Paino oli laskenut lähes puoli kiloa, siitä vähän huolestuin mutta ilmeisesti tää jatkuva sairastelu laskee sitä. :|

semmosii tänne. Muuten tehdään kovasti pihaa, käydään uimassa,sitä tavallista mitä teil muillakin. Nähdään pian taaperoissa, meilläki enää reilu viikko synttäreihin! =)
 
Heippa kaikille niiiiiin piiitkästä aikaa! kirjoittelin varmaan viimeks kun meidän typy oli 2kk ikäinen! ei se mainaa kalloon mahtua että kohta on vuosi siitä kun tytteli syntyi :eek: miten aika meneekin niin nopsaan!!

Meillä melkein kävellään ja äitiä hoetaan :heart: Lukenut olen teidän juttuja ihan minimaalisesti :ashamed: onko täällä jo tulossa kuinka monelle lisää pieniä? meillä se jää sitten tähän kahteen..halusi itse tai ei!

Ihanaa alkanutta kesää (jo puolessa) kaikille!

Kirpu ja tytöt
 

Yhteistyössä