Heinähiput 2006

• Viestiketjun aloittaja Pupu Tupuna
  • Ensimmäinen viesti
Moi

Pupu :hug: voi pikku miehen ihoa ....en yhtään ihmettele että olo on ollut miehellä välillä kurja.... :hug: ja äidillä myös...tosi kurjan näköiseksi iho mennyt tuosta maidosta..mutta on hyvä että diagnoosi saatiin kun meillä se on aina ollut epäselvää...nytkin en saa selvää onko esikoinen enää maidolle allerginen, välillä sanoo et vatsa tuli kipeäksi ja välillä taas ei mitään esim jäätelön jälkeen....

hyvä kun saitte ajan rav.terapeutille, siltä saa ihan hyviä vinkkejä omaankin ruokavalioon kun oot dietillä itsekin..saat ruokaohjeita ym...

Mä en pääse testaamaan että itse kokeilisin esim. munaa /maitoa ennekuin saan Mealle noita uusia ruokaaineita kokeiltua, nytkin on naudan kokeilu menossa ja hyvältä näyttää ettei ois sille...varmaan siirtyy suoraan se munakokeilu tonne vuoden ikään....en kyllä nyt enää itse osaa maitoa kaivata saatikka munaa...ainostaan välillä tekis ihan älyttömästi mieli juustoja =)

Pupu yritettäiskö miettiä uutta tapaamista..josko nää taudit ois vähäksi aikaa ohi....vaikka oon tässä vähän miettinyt et meniköhän yhdellä lääkekuurilla Mean korvatul. ohi kun vähän nenä vuotaa uudestaan.

mut nyt moi

Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2007 klo 15:24 susu kirjoitti:
Moi

Pupu :hug: voi pikku miehen ihoa ....en yhtään ihmettele että olo on ollut miehellä välillä kurja.... :hug: ja äidillä myös...tosi kurjan näköiseksi iho mennyt tuosta maidosta..mutta on hyvä että diagnoosi saatiin kun meillä se on aina ollut epäselvää...nytkin en saa selvää onko esikoinen enää maidolle allerginen, välillä sanoo et vatsa tuli kipeäksi ja välillä taas ei mitään esim jäätelön jälkeen....

hyvä kun saitte ajan rav.terapeutille, siltä saa ihan hyviä vinkkejä omaankin ruokavalioon kun oot dietillä itsekin..saat ruokaohjeita ym...

Mä en pääse testaamaan että itse kokeilisin esim. munaa /maitoa ennekuin saan Mealle noita uusia ruokaaineita kokeiltua, nytkin on naudan kokeilu menossa ja hyvältä näyttää ettei ois sille...varmaan siirtyy suoraan se munakokeilu tonne vuoden ikään....en kyllä nyt enää itse osaa maitoa kaivata saatikka munaa...ainostaan välillä tekis ihan älyttömästi mieli juustoja =)

Pupu yritettäiskö miettiä uutta tapaamista..josko nää taudit ois vähäksi aikaa ohi....vaikka oon tässä vähän miettinyt et meniköhän yhdellä lääkekuurilla Mean korvatul. ohi kun vähän nenä vuotaa uudestaan.

mut nyt moi
Laiteltiinkin jo yytä..
mulla on taas noi maitotuotteet aina maistuneet niin hyvin,että kaipaan ihan kaikkea... :p :p :p jätskiä,jogurttia,maitoa,raejuustoa,juustoja jne...

Yritetään tavata vaan, olis TOSI IHANA nähdä piiitkästä aikaa. Ja sovitaan,ettei nyt sairastuta kumpikaan tai hippusetkaan ;) :D

Noista ruuista vielä sen verran, että olisi niin ihana vähän oikaista ja päästä helpommalla, antaa vaikka kerran päivässä purkkiruokaa mutta kun 8-kuisen purkeissa ei ole AINUTTAKAAN,mitä saisin antaa Eemulle. :headwall: :headwall: :headwall: Miten lie sit matkoilla, kun pitäs aina olla omat kotitekoiset mukana ja eihän ne säily. Emme ilmeisesti matkusta toviin. :\| Ei siis saa antaa naudanlihaa, kotimaisia viljoja, eksoottisia hedelmiä, omppua,porkkanaa,tomaattia,maitoa tietysti missään muodossa,kananmunaakaan. Ja joka ikisessä putikassa on vähintään yhtä noista em. aineista. 5-kuisen purkeissa kyllä olis,mutta kun pitäs antaa jo vähitellen karkeampaa ruokaa. Oletteko muuten jo kokeilleet 8-kuisten pöperöitä?

Noh, se meidän kuulumisista. :ashamed:

Moi

Pupu taas :LOL: , kirjoitan vuoroin tänne ja vuoroin YV:ä :LOL:

noista ruuista et mun pitäsi sen takia koittaa Mealle noita valmisruokia kun se matka häämöttää toukokuussa ja pitäisi saada neidille valmisruokia sinne mukaan, niissä on vaan tosiaan kaikkea jo mukana ja sen takia mun täytyis käydä testailee ihan tosiassaan kaikkea...en oo vielä niitä maistattanut..joku kalkkuna juttu siellä tais olla mistä taidan aloittaa, mut siellä oli kai porkkanaa :\| ..

mut nyt niihin kotitöihin...

Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2007 klo 16:51 susu kirjoitti:
Moi

Pupu taas :LOL: , kirjoitan vuoroin tänne ja vuoroin YV:ä :LOL:

noista ruuista et mun pitäsi sen takia koittaa Mealle noita valmisruokia kun se matka häämöttää toukokuussa ja pitäisi saada neidille valmisruokia sinne mukaan, niissä on vaan tosiaan kaikkea jo mukana ja sen takia mun täytyis käydä testailee ihan tosiassaan kaikkea...en oo vielä niitä maistattanut..joku kalkkuna juttu siellä tais olla mistä taidan aloittaa, mut siellä oli kai porkkanaa :\| ..

mut nyt niihin kotitöihin...
Ei se mitään, mullakin on tässä vissiin neljä ikkunaa auki näytöllä, kirjotan samalla sähköpostia ja palstailen täällä :D Naiset on niin monitaitoisia! :saint:

Oletko muuten antanu vielä yhtään korviketta Mealle ja aiotko ottaa varuiksi mukaan reissulle? milloin te tarkalleen ottaen ootte lähdössä? me vähän mietittiin elokuun loppuun Bulgarian reissua, kun se lähtis tosta lähicitystä ;) Mutta en sit tiiä, kun pojilla on jo koulu alkanut. Tietysti,jos ne jäis mummin riesaksi ja me mentäis näiden pienten kanssa... Noh, tuskin me mihkaan lähetään vielä kymmeneen vuoteen tällä lainalla. :ashamed: :ashamed:

mut juu, mä yritän nyt kanssa oikeesti saada tän ahterin revittyä penkistä ja jatkettua muita puuhia. :wave: :wave:

ps. älä ny ihan pökerry illalla sinne steppiin :hug: =)

Moi

pupu en oo antanut korviketta ja enkä varmaan anna kun vasta sitten lehmänmaidolla suoraan kokeilen ja varmaan vielä ensin niin että alan ensin itse käyttää maitotuotteita ja seuraan eka tuleeko siitä mitään..imetystä kun aioin jatkaa vähän Mean tahtisesti eli toivottavasti ainakin matkan yli ja vähän riippuen siitä tuleeko sitten maidosta reaktioita..jos tulee niinkuin pojilla niin tiedossa on taas pitkä imetys rupeama =) ..

Ollaan lähdössä toukokuun .ööö ..mikä päivä se oli no loppupuolella kuitenkin...oota tarkistan 27.5...odotan matkaa toi paljon, ihan vaan jo sen takia ettei tarvi viikkoon siivota ja tehdä ruokaa ... =)

mut nyt munkin pitää mennä siivoamaan..

moi

Pupu Tupuna
Huomenta tännekin!

Missäs kaikki muut ovat? tänään pitäis taas vähän laitella paikkoja järjestykseen ja naputella vaatetta ja sisustusjuttuja huutikseen. Kivaa,mutta aikaavievää...

Mitenkäs muut vietitte naistenpäivää? Mie sain mieheltä Hattivatti-mukin, kun noita muumeja keräilen. Käväisin myös optikolla,onneksi. Oli näkö muuttunu dramaattisesti eli syyttä syytin naarmuisia laseja sokeudestani :D :D :D Nyt ei malttaisi odottaa,että saa uudet pokat päähänsä.

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

Kyllä meillä nuo Severin päiväunet on olleet hakusessa jo 8kk..
Kyllä melkein saa yhden käden sormilla laskea, milloin poika on nukkunut yli tuntia pisempää. No, ihan vauvana sentäs vähän enemmän.

Severi oikeen tosissaan meinaa ruveta seisomaan ilman tukea :eek: Isoveli sitä eilen laittoi aina seisomaan ja siinä se sitten seistä kojotti ja virnisteli leveästi =) Osas vielä laskeentuakin nätisti pyllylleen eikä kaatua rämähtänyt niin kuin olisin olettanut.

Kovasti sillä kyllä näkyy olevan halukkuutta kävelyyn. Pari kuukautta sitä on pitänyt jo kävelyttää ja nyt kun seisoskelee jossain tuen kanssa tai ilman, niin katselee sen näköisenä, että pitäisköhän yrittää..
Ihan mua hirvittää. Edellinen tyttö lähti kävelemään 9kk 1vko ikäisenä ja sekin oli niin kovin aikaisin.
Mutta voihan tuo silti mennä lähemmäs vuottakin, mistäs noita tietää.

Meillä on ens tiistaina 8kk neuvola. Ja siellä taas sijainen :headwall:
:wave:

Pupu Tupuna
Moi,

tosta neuvolasta... en saanut ollenkaan sitä 8kk lääkärinaikaneuvolaa Eemulle, virahti nimittäin tonne 18.4. ja silloin on kyl jo 9kk täynnä.. :(

mutta toisaalta,mittoja on otettu joka kerta tuolla polilla, ja nyt on 8-kuismitatkin jo selvillä. Taisin ne jo kirjoitellakin tonne aiemmin.

Hammashoitajalle pitäs soittaa aika, tahtoo vaan nää kaikki kestää mulla. :whistle:

Heippa! Mekin tänne kuulumme vaikkei usein kirjoitella,laiskuutta :ashamed: On se jännää seurata saman ikäisten lasten kasvua ja kehitystä,kuinka eri tahtiin kaikki tapahtuu... Toisen lapsi jo seisoo tuen avulla,ja meillä vielä jalat niin spaghettia,kaksi viikkoa on ryöminyt neiti,ja 10.päivä tuli 8kk. Eipä meillä kiire olekaan kävelyn kanssa,nopeammin vaan pitää siivota alahyllyt :/

Pupu Tupuna
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.03.2007 klo 14:20 Tytteli-83 kirjoitti:
Heippa! Mekin tänne kuulumme vaikkei usein kirjoitella,laiskuutta :ashamed: On se jännää seurata saman ikäisten lasten kasvua ja kehitystä,kuinka eri tahtiin kaikki tapahtuu... Toisen lapsi jo seisoo tuen avulla,ja meillä vielä jalat niin spaghettia,kaksi viikkoa on ryöminyt neiti,ja 10.päivä tuli 8kk. Eipä meillä kiire olekaan kävelyn kanssa,nopeammin vaan pitää siivota alahyllyt :/
Moi! Jep, jännä miten jokainen menee niin omaa tahtiaan. Mutta minäkin olen oikeestaan ihan kiitollinen,ettei vielä tuo hippu kävele, ryömii taaksepäin, työntää siis itteään käsillä taakse. Ja siinäkin on se,että koko ajan saa kiskoa pöytien ja tuolien alta kaveria pois. :D

Nyt sentäs jo hippu istuu tukevasti, äkkiä sitten hoksas sen taidon vaikka vähän aikaa sitten näytti,että pallo olis pepun alla vielä. Ajatelkaa, enää muutama hassu kuukausi,ja meidän vauvelit täyttää vuoden!!!! :eek: :eek: :D

äkkiä se aika hurahtaa... =)

Heippa pitkästä aikaa =)

Ihana ilma!!! B)
Oltiin pitkällä kävelyllä ja jäätiin pihallekin vielä keinumaan. Täällä sen verran aurinko paistaa ja ei tuule, että esikolle puin jo keväthaalarin. Niin, ja narsisseja kävin ostamassa itelleni, 0kun on niin keväinen olo :flower: :D

Meille ei kummempia kuulu. Ruoanlaittopuuhissa taas ja siivoamaan pitäis kohta ruveta. Tulin vaan kurkkaamaan tänne samalla, kun tein Me Naiset-tilauksen =)

En nyt jaksanut kirjautua. On kyllä aivan ihana ilma. B) Oltiin tänään tytön kanssa ensimmäistä kertaa äiti-lapsi kerhossa. On sinne pitänyt mennä jo aikaisemmin,mutta en ole vaan saanut itseäni sinne ennen kuin nyt. Oli kyllä kivaa ja tyttö tykkäsi kun näki toisia vauvoja. Pääsi äitikin näkemään muita äitejä. =)

Viime viikolla oltiin ensimmäistä kertaa hammaslääkärissä ja oli myös 8kk neuvola. Painoa oli tullut peräti 1kg ja pituutta reilu 2cm. Tyttö painoi nyt 8500g ja oli 70,7cm pitkä. :heart:

Aurinkoista kevätpäivää kaikille!

Moi vaan hiput :wave:

On näköjään muitakin, joiden vauvat ei konttaa tai nouse pystyyn. Meillä poika on siis jo 8,5kk ja peruuttaa, kierii, pyörii ja nousee konttausasentoon, mutta eteenpäin se ei mene. Mut kaipa se vielä kerkeää :) Istuu ilman tukea ja nousee polvilleen, muttei seisomaan.

Jollain muullakin oli matkoja edessä. Me lähdetään ensi kuussa Riikaan, mies vie minut sinne viettämään synttäreitäni :heart: Ja toukokuussa Kreetalle. Saas nähdä miten lennot vauvan kanssa sujuu. Tissin voimin luultavasti ;)

Kaksi viikkoa muuttoon, sitten alkaa normaali elämä :D On ollut rassaavaa asua väliaikasessa kämpässä, jonka lattiat on kamalat. Ja vauva mönkii pitkin ikiaikaisia kokolattiamattoja :x Oma pieni moppini :whistle:

Nautiskellaanhan kevätpäivistä :) :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 10:02 Fiona71 kirjoitti:
Kyllä meillä nuo Severin päiväunet on olleet hakusessa jo 8kk..
Kyllä melkein saa yhden käden sormilla laskea, milloin poika on nukkunut yli tuntia pisempää. No, ihan vauvana sentäs vähän enemmän.

Severi oikeen tosissaan meinaa ruveta seisomaan ilman tukea :eek: Isoveli sitä eilen laittoi aina seisomaan ja siinä se sitten seistä kojotti ja virnisteli leveästi =) Osas vielä laskeentuakin nätisti pyllylleen eikä kaatua rämähtänyt niin kuin olisin olettanut.

Kovasti sillä kyllä näkyy olevan halukkuutta kävelyyn. Pari kuukautta sitä on pitänyt jo kävelyttää ja nyt kun seisoskelee jossain tuen kanssa tai ilman, niin katselee sen näköisenä, että pitäisköhän yrittää..
Ihan mua hirvittää. Edellinen tyttö lähti kävelemään 9kk 1vko ikäisenä ja sekin oli niin kovin aikaisin.
Mutta voihan tuo silti mennä lähemmäs vuottakin, mistäs noita tietää.

Meillä on ens tiistaina 8kk neuvola. Ja siellä taas sijainen :headwall:
Meillä on myös ongelmia nukkumisen kanssa. Yleensä koko päivän päikkärit kestää yhteensä 40-60min, ja nämä nukutaan 2-3 erässä. Nukkuu siis yleensä reilun vartin kerrallaan. Soisin mielelläni pojan nukkuvan vähän enemmän.

Oletko sinä jutellut tästä asiasta neuvolassa? Minä olen tuonut asian esille toistuvasti neuvolassa, mutta siihen ei ole otettu kantaa lainkaan.
Onneksi meidän neuvola vaihtuu ensi kuussa, ehkä uudesta neuvolasta saa jotain neuvoja.

Kellään hyviä vinkkejä päiväunen pidentämiseen?

äitineljälle
Heissan!

Laitanpa tähän yhden maidottoman (ja munattoman) kakkureseptin niiden iloksi, jotka imetysdieettaavat ja muille kanssa jos kiinnostaa.

Vaniljakakku

200 g sinistä Keiju-margariinia
2dl sokeria
vaniljasokeria
4dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta
1 1/2dl omenasosetta
1/2dl vettä

Sekoita kuivat aineet pehmeään margariiniin. Lisää joukkoon omenasose johon vesi on sekoitettu. Sekoita taikina tasaiseksi. Laita margariinilla voideltuun ja jauhotettuun vuokaan ja paista 200c noin 40min. Korista valmis hiukan jäähtynyt kakku siivilöimällä tomusokeria päälle.

Toimii myös suklaakakkuversiona. Lisää silloin kuiviin aineisiin pari rkl leivontakaakaota.

Teen tästä kakkutaikinasta meidän muna-allergikolle täytekakut sekä "pannarin" eli ohkaisena paistan pellillä.

Ihan ensiks Inkeri81, en ole jutellut neuvolassa tuosta nukkumisesta, kun yöt kuitenkin menee ihan hyvin ja päivisin on reipas ja iloinen. Ilmeisesti ei vaan tarvitse enempää unta.
Meillä on joillakin muilla lapsilla ollut samaa, mutta sitten tuossa toisella vuodella, kun on vain yhdet unet, niin on nukuttu pari tuntia ja ylikin.

Me käytiin eilen 8kk neuvolassa. Severillä oli nyt painoa 9150g ja pituutta 71cm. Painoa oli tullut 2kk peräti 1,3kg, pituutta 2cm.
Tuohon pituuteen taas puututtiin, että sais olla enemmän ja määrättiin 9kk kontrollikäyntiin.
En jaksanut sanoa mitään, noin on mennyt muillakin lapsilla ja kun vertailin muiden pituuksia/painoja huomioonottaen syntymäpituuden, niin menee just niinku pitääkin.
Mutta kun asutaan parin minuutin kävelymatkan päästä neuvolasta, niin eipä tuo haitanne.

Severi eilen innoissaan työnsi sellaista työntökärryä. Kyllä oli pojalla kova vauhti, että melkein juosten meni. Aina kun törmäs johonkin, niin nyki ja kiskoi kärryä, että mikä sille nyt tuli. Välilä meni yhdellä kädellä työntäen kärryn vieressä.
Nyt seisoo kaiken aikaa ilman tukea, eilinen kylpykin meni siihen, että yksi seistä kojotti keskellä kylpyastiaa
:D
Hyvin tuntuu olevan tasapaino hallussa, kun pystyy leluja kädessään huitoen pysymään pystyssä. Vielä ei nouse lattialta seisomaan, siis niin, että keskilattialla pääsisi ylös, mutta heittää aina kätensä irti, kun nousee tukea vasten.

Tässä samalla kirjottessani sain yhden eskariin (no, jos totta puhutaan, niin sai itse kyllä itsensä.. :whistle: kun kymmentä vaille kysäisi, että oonko jo myöhässä. Mä tässä vaan kirjoittelin ja syötin puuroa Severille ja nohdin autuaasti koko eskarin :ashamed: )
Meillä on kannettava keittiön yhdellä työpöydällä, nii että siksi onnistuu puurot tässä samalla.
Pitää vissiin mennä kattomaan elämä käsissä..

Pupu Tupuna
Äitineljälle, kiitos ja iiiiso :hug: sulle kakkuohjeesta!! Olen ollu niin laiska,etten ole vielä(kään) penkonut maidottomia ohjeita netistä. Joten ostojuttujen varassa on oltu.

Meil alkaa vihdoin tuottamaan tulosta nää yösyötön jättämiset,viime yönä poika nukku 04.30 asti heräämättä kertaakaan, olikin jo kolmas yö. Tuskin nyt ihan kokonaisia öitä saadaan vielä nukkua,mutta kiva jos edes sinnepäin.

kirjottelen myöhemmin lisää,nyt en ehdi.

Pupu ja Eemu tänään tasan 8kk :wave:

Tyttö on nyt päikkäreillä ja ajattelin aikani kuluksi kirjoittaa muutaman lauseen. Siivota kyllä pitäisi,mutta en millään jaksaisi kun on kova flunssa. Nenä vuotaa koko ajan ja yskittää.

Korjailin aamulla paria vaatetta kun oli ratkennut. Ne oli kummatkin Aution neuleen. Tosi ihania vaatteita muuten,mutta ompeleet ei oikein pidä. On tehty vähän huolimattomasti.

Pitäis viikonloppuna mennä vähän ostoksille. Tyttö tarvii uusia vaatteita taas kun kasvaa niin kovaa vauhtia. =)

Menenkin tästä vähän lepäilemään ennen kuin kaivan imurin esiin..

Kevätpäivää! =)

Sain just Joelin ulos nukkumaan ja esikko vetää sikeitä makkarissa, niin on hetki aikaa hengähtää ja kirjoittaa muutama rivi.

Meillä ei Joelilla oo vielä mikään kiire liikkumisen suhteen - onneks =) Ryömimällä mennään hurjaa vauhtia eteenpäin ja konttausasennossa saattaa polvia pari kertaa hinata eteenpäin. Kunhan hoksaa tuon konttausjutun, niin siitä lähtee. Istua osaa ilman tukea ja eilen seisoikin hetken niin, etten pitänyt mistään kiinni, mutta poika pyllyllään hiukka otti tukea mun polvesta. Aika huojuvaa menoa oli vielä =)

Meillä on siis nuo päikkärit myös aika lyhyitä, jos sisällä nukutaan. Ulkona nukkuu suh hyvin. Tänään aamulla n.2-3 h ja nyt varmaan semmosen tunnin. Heräsi kyllä aamulla vaunuissa 2-3 krt, mutta heijasin takaisin uneen. Vaunuja heijaamalla oon noita unia pitkittänyt, muuta konstia mullakaan ei ole. Joskus on kauankin pitänyt liikutella, mutta auttanut on.

Joel on taas alkanut yskiÄ. Meillähän oli kamala flunssa tässä muutamia viikkoja sitten ja Joel sai yskäänsä lääkäriltä lääkettä ja yskä ynnä muut vaivat katosivat. Nyt kahtena viime yönä on ollut kovia yskänpuuskia, sellaista irtonaisen kuuloista. Ajattelin vielä ens yönä kattoa ja kuunnella ja annan lääkettä, mutta jos ei auta, niin käyn näyttämässä poikaa lääkärillä. Pakko ennen perjantaita mennä, kun muuten joutuu sairaalan vastaanotolle ja siellä joutuu jonottamaan min.3h :kieh: :/

Mä lähden tekemään kalvovärillä muumeja ym tuonne poikien huoneen ikkunaan, että saa sinne jotain eloa =)

Pupu Tupuna
voi kääk, että taas säikähdin..

Eemu putosi taas meidän parisängyltä aamulla kun olin vessassa ihan pikana. Ei uskalla enää jättää mihkään häntä yksin hetkeksikään. Olin laittanu pojan peiton alle puolittain, köllötteli siinä ja katteli leluja. Mutta olikin sitten poika lähteny ryömimään ja peruuttanu alas,tuli siis peppu edeltä. Hirmu huuto tietysti, ja sitten loppuaamukin meni rutistessa mutta päiväunet nukkui ihan hyvin. Nyt on muutaman päivän nukkunu hyvin päikkäreitä,ihme kyllä.

Eilen ostettiin soijamaitoa ja kokeiltiin pikkasen, miusta tuli sitä syheröihottumaa mutta en oo varma tuliko siitä vai mun syömisistä. Lipsuin taas dieetistä. Tänään pitää antaa uudelleen ja kattoa sitä reaktiota, koska huomenna pitää soittaa lääkärille ja kertoa,sopiko maito. Mutta mistä mä tiedän, mikä on se raja?? saako tulla yhtään mitään jälkeä?? Ja mitä sit annetaan,jos toi nutri-soija ei käykään? :/

Yhteistyössä